Sari la conținut

Simson


satana pe mobra
 Share

Postări Recomandate

Pentru a putea discuta despre reglajul supapelor trebuie sa ne amintim ciclul motorului in 4 Timpi.

T1= admisie se deschide supapa de admisie

T2= compresie supapa de admisie si evacuare inchise

T3= explozie supapa de admisie si evacuare inchise

T4= evacuare se deschide supapa de evacuare

Se observa ca incepind cu punctul mort inferior (timpul 2) si sfirsind cu punctul mort inferior (timpul 3) supapele sunt inchise.

Reglajul supapelor se face in punctul mort superior (sfirsitul compresiei si inceputul exploziei).

In acest moment daca miscam ambielajul in stinga si in dreapta supapele stau nemiscate. Acesta este punctul in care se regleaza supapele.

Jocul daca nu gresesc este la supapa de admisie 0,4mm iar la supapa de evacuare 0,6mm. Eu oricum acest reglaj il fac la ochi.

O zecime la ambele supape, daca nu e joc in punte. Daca e joc(de obicei ,e) se poate lasa sub o zecime.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,2k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Aseara a fost seara Simson. Am montat prezoanele cele "noi" facute din fer ca lumea. Aveam pusa o platina noua cu centrifugal uns si bibilit. Si garnituri noi.

 

post-7742-0-02925800-1366177926_thumb.jpgpost-7742-0-45089400-1366177927_thumb.jpg

 

De pornit a pornit la prima, cu soclu, dupa ce am pus volanta pe ZP si am reglat platina si jocul la supape.

 

Dezamagire. Nu mai are compresia care o avea.

 

Cand pun mana deasupra tijei impingatoare de la supapa de evacuare se simte un curent de aer atunci cand dau la pedala. E normal? Garnitura de chiuloasa este din klingherit grafitat cu insertie de sarma si are 1mm grosime. Garnitura de la baza cilindrului este din klingherit verde si are 2 mm grosime.

 

Pe unde poate scapa compresie?

Editat de choppermaniac
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Garniturile originale sunt: din hartie max cat un dosar de carton la baza cilindrului si 1.5mm cea de chiuloasa. Cam 1.6-1.7 mm total. Necomprimat. Daca cumva ai piston de Skoda, ala are inaltimea de compresie mai mica cu 2mm, parca. La tije poti simti gazele de carter. Poate nu iti functioneaza aerisitorul corect. Poate e infundat? Supapele etanseaza bine? Motivul cel mai probabil pt care nu ai compresie este ca ai desfacut motorul si nu ai pus segmentii in aceiasi pozitie in care i-ai gasit. Totul a fost rodat intr-un fel, acu e in alt fel...

Prezoanele alea din bloc se rup pt ca sunt stranse excesiv. La Simson pasul filetului la prezoane e marunt si nu trebuie stranse ca la o dacie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Garniturile originale sunt: din hartie max cat un dosar de carton la baza cilindrului si 1.5mm cea de chiuloasa. Cam 1.6-1.7 mm total. Necomprimat. Daca cumva ai piston de Skoda, ala are inaltimea de compresie mai mica cu 2mm, parca. La tije poti simti gazele de carter. Poate nu iti functioneaza aerisitorul corect. Poate e infundat? Supapele etanseaza bine? Motivul cel mai probabil pt care nu ai compresie este ca ai desfacut motorul si nu ai pus segmentii in aceiasi pozitie in care i-ai gasit. Totul a fost rodat intr-un fel, acu e in alt fel...

Prezoanele alea din bloc se rup pt ca sunt stranse excesiv. La Simson pasul filetului la prezoane e marunt si nu trebuie stranse ca la o dacie.

1. Am piston de Skoda. Cum adica compresie mai mica cu 2 mm? Urca pistonul mai putin cu 2 mm?

2. Unde este aerisitorul?

3. Cum imi dau seama daca supapele etanseaza bine? Testul ala batranesc cu benzina pusa in chiuloasa, supapale inchise prin propria greutate mi se pare neconcludent.

4. Segmentii clar nu i-am pus in aceeasi pozitie. Dar i-am pus la 120 de grade. Ce pot face?

 

Nu stiu de ce dar tijele care strang pe prezoane au fost, toate patru, polizate la baza, unde intra pe filet pe lungimea de un cm. Si una dintre ele nu mai strangea. Le-am facut de la zero si prezoanele si tijele, iar pe cele pe care se monteaza rampa de culbutori, le-am refacut doar partea de jos, cea cu filetul.

 

Eu nu cred ca segmentii se misca in mers. Poate ma insel.

Editat de choppermaniac
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e! Cand virezi stanga ei se rotesc in stanga si cand virezi dreapta, se rotesc in dreapta. Cel mai rau e cand faci un sens giratoriu...

 

chiar vrei sa te faci de ras? :) hai, si asa am chef de caterinca! ;)

 

3. Cum imi dau seama daca supapele etanseaza bine? Testul ala batranesc cu benzina pusa in chiuloasa, supapale inchise prin propria greutate mi se pare neconcludent.

4. Segmentii clar nu i-am pus in aceeasi pozitie. Dar i-am pus la 120 de grade. Ce pot face?

 

 

 

Eu nu cred ca segmentii se misca in mers. Poate ma insel.

 

3. fa un exercitiu de logica: daca ele etanseaza doar cu greutatea lor atunci cu arcuri de ce nu ar etansa? :)

 

4. asa se si pun

 

te inseli.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e! Cand virezi stanga ei se rotesc in stanga si cand virezi dreapta, se rotesc in dreapta. Cel mai rau e cand faci un sens giratoriu...

 

se rotesc sigur, treaba cu rotitul am experimentat-o la ij, aveam un stift de blocare care juca in piston, si daca mergeam in linie dreapta nu se auzea nimic in motor, cum luam cate o curba mai ales spre dreapta incepea motoru meu sa zangane de zici ca aveam table in el, dupa ce reveneam in linie dreapta in 2-3 km disparea zgomotul, dupa ce am schimbat pistonu am scapat de problema.

PS: cand intri in sens giratoriu un segment o ia la dreapta si unu la stanga pe contrasens :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In timpul functionarii segmentii se rotesc lent ceea ce face ca...

La sfarsitul 2.10 http://www.rasfoiesc.com/inginerie/tehnica-mecanica/Mecanismul-motor27.php

 

Ma gandesc ca nu se invart sincron.. intrebarea este ce sanse sunt si cat de des se aliniaza segmentii?

Si ce rost mai are sa-i pui la 120 de grade offset?

 

(doar la 4T cum zicea si Performance Solutions)

Editat de TM06UFO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Jos palaria. Documentat, trimis la documentatie. Ar trebui sa ii dai o lectie si la Ponta. Cat timp cilindrul e rotund, is ferm convins ca nu iti opreste nimic segmentii in a se roti. Evident segmenti rotunzi in cilindri rotunzi poti sa ii scoti si sa ii bagi cum si cand vrei. Cand cilindrul se ovalizeaza (la fel si segmentii), atunci nu mai au nici un motiv sa se roteasca. Segmentul oval va etansa in cilindrul oval doar daca ovalitatile se suprapun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la 4t segmentii se invart tot timpul. nu "se rodeaza" intr-un singur loc...

Performantule daca s invart tot timpul de ce trebuie potriviti segmentii la anumite grade ?daca se invart nu conteaza. Daca se invart mereu de ce nu au joc f. mare intre vsegmenti si piston? Frecare intre fonta si aluminiu destul de nare. Eu zic ( parere personala ) se invart cateva zeci de grade ( dupa anumite criterii) si pe urma se opresc . Apropo nu am chef de caterinca!

Cu respect ( ca de multe ori zici f. bine)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Performantule daca s invart tot timpul de ce trebuie potriviti segmentii la anumite grade ?daca se invart nu conteaza. Daca se invart mereu de ce nu au joc f. mare intre vsegmenti si piston? Frecare intre fonta si aluminiu destul de nare. Eu zic ( parere personala ) se invart cateva zeci de grade ( dupa anumite criterii) si pe urma se opresc . Apropo nu am chef de caterinca!

Cu respect ( ca de multe ori zici f. bine)

 

simplu, la 120 de grade au cele mai mici sanse sa se alinieze. asta nu inseamna ca nu se intampla totusi. n-au joc exagerat pentru ca desi nu pare, frecarea e redusa. au si ulei (da, ajunge ulei chiar si la cel "de foc" desi putin si au si perna de gaze in functionare, pentru ca de fapt etansarea se face din cauza gazelor, nu din cauza elasticitatii segmentilor. sa nu mai vorbim de depunerile din canalele segmentilor. frecare mare exista doar atunci cand nu este respectat jocul la montaj si este prea mic. in functie de cat de mic e se pot chiar gripa segmentii in canale. sau, evident, dupa o perioada de functionare din cauza depunerilor.

 

intr-un motor curat (a se citi intretinut, ulei bun cu detergenti de calitate, schimbat la timp, reglat, incalzit, etc.) segmentii se rotesc pana in ultima clipa, ovalizarea cilindrului n-are treaba cu miscarea segmentilor. diferentele de forme sunt infime.

 

respect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu se rotesc intr-un sens anume, doar ca isi mai schimba usor pozitia, ceva mai mult pana se rodeaza. De-aia 120 grade sunt multumitori. Iar uleiul ajunge pana la segmentul de foc nu in principal multumita fantei ci datorita efectului de pompare pe care il au segmentii miscandu-se sus jos in canalele din piston.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dezamagire. Nu mai are compresia care o avea.

 

 

 

Pe unde poate scapa compresie?

 

 

Salve! Ar trebui reluat totul, inca de la insurubarea prezoanelor. Trebuie sa te asiguri ca cele 4 saibe de cupru, din chiuloasa, sunt la locul lor. Refa suprafetele chiloasei si cilindrului, daca nu ai facut treaba asta. Asigura-te ca supapele iti inchid perfect, turnand diluant prin admisie si evacuare, dupa ce ai pus bujia. Vezi jocul segmentilor in canale, nu trebuie sa depaseasca 2 zecimi. Eu nu pun piston decat daca acel joc tinde spre zero. Garnitura de sub cilindru las-o cat de subtire poti. Garnitura de la chiuloasa potriveste-o dupa ce ai luat din cilindru si chiuloasa, ea trebuie facuta la limita. Daca pleci la drum si simti ca ar merge o garnitura de chiuloasa mai subtire, schimb-o. Eu nu pun plastilina sa vad daca lovesc supapele in piston, plec la drum si micsorez prin tatonari camera de ardere. Verifica daca se mai invarte epuratorul, daca nu ai mutilat sau infundat teava din capacul baii de ulei. Garniturile trebuiesc facute din materiale care se taseaza greu. Strange prezoanele cu chei puternice si asigura-te ca niciunul din ele nu se intinde. Daca iti apare ulei pe jumatatea superioara a cilindrului inseamna ca lipseste cel putin o saiba de cupru sau ca garnitura chiloasei e rupta sau proasta. Verifica-ti axul cu came, daca e uzat nu mai deschide suficient supapele. Vezi daca intre aluminiul cilindrului si fonta cilindrului e strunjire perfecta, acolo unde inchide garnitura. Nu conteaza cum pui segmentii, de obicei compresia se pierde prin canalele segmentilor, acolo e smecheria. Eu pun segmentii in linie, cand desfac motorul nu mai sunt asa, compresia ii plimba mereu. Ai grija la prezoane, ele trebuiesc stranse din cand in cand. Spui ca ai reglat aprinderea, dar esti sigur ca pana de la volanta si cele de la distributie plus magnetou sunt la locul lor? De obicei, la un Sport care merge bine pedala demarorului de tine cateva secunde suspendat, asta e cea mai simpla proba. De asemenea, verifica jocul dintre piston si cilindru, daca e mai mare de 5-7 sutimi repara imediat, nici nu te mai porni la drum. Orice aparitie a uleiului in partea superioara a cilindrului e pierdere de compresie. Mai sunt si altele, dar astea ar fi mai importante. Nu neglija amanuntele, de ele depinde perfectiunea. Iar perfectiunea nu e un amanunt. Hot Michelangelo,stie ce spune. Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rotirea segmentilor este posibila dar nu obligatorie, in majoritatea cazurilor isi pastreaza pozitia. Sunt situatii in care se rotesc putin dar se opresc acolo, cauzate in special de tensiuni, dilatari si prelucrari defectuase.

Raclorii lasa in urma lor o pelicula fina de ulei care asigura etanseitatea celor de foc. Fara aceasta ungere segmentii de foc nu ar rezista sute de mii de km. Ruperea acesei pelicule se datoreaza uzurii uleiului si calitatii acestuia, evident in aceasta situatie segmentii au o viata scurta. O foarte mica parte a acestei pelicule este diluata si spalata de vaporii din amestecul comburant dar este refacuta la fiecare cursa a pistonului. Un ulei bun asigura o pelicula permanenta(cuzinetii nu se uzeaza nici dupa 500 000km), si schimbat inaintea degradarii asigura fiabilitatea motorului. Segmentii de foc se uzeaza in partea superioara datorita lipsei uleiului in acea zona(spalat de catre carburant).

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.. nu trebuie sa depaseasca 2 zecimi..

2 zecimi? Este mult Adi, inseamna 20 de sutimi! Jocul trebuie sa fie minim cat sa impiedice griparea segmentului si rotirea lui usoara. Verificarea se face prin introducerea lui pe exterior, iar inclinarea lui stinga/dreapta nu trbuie sa depaseasca 10 grade. Jocul pistonului pate fi mai mare dar produce un zgomot specific, perceput de urechea unui cunoscator, insa acest joc nu afecteaza functionarea motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 zecimi? Este mult Adi, inseamna 20 de sutimi! Jocul trebuie sa fie minim cat sa impiedice griparea segmentului si rotirea lui usoara. Verificarea se face prin introducerea lui pe exterior, iar inclinarea lui stinga/dreapta nu trbuie sa depaseasca 10 grade. Jocul pistonului pate fi mai mare dar produce un zgomot specific, perceput de urechea unui cunoscator, insa acest joc nu afecteaza functionarea motorului.

Da, jocul maxim admis al segmentului de Sport in canalul pistonului e de 2 zecimi. Dar, am mentionat, eu pun doar piese la care acest joc e minim. Jocul mai mare produce un fenomen inutil de pompare, cum zice si Aleko mai sus. Dar, motorul ala trebuie luat de la zero, are mai multe hibe, sper sa nu supar cu vorbele astea. Numai bine!

 

Da, jocul maxim admis al segmentului de Sport in canalul pistonului e de 2 zecimi. Dar, am mentionat, eu pun doar piese la care acest joc e minim. Jocul mai mare produce un fenomen inutil de pompare, cum zice si Aleko mai sus. Dar, motorul ala trebuie luat de la zero, are mai multe hibe, sper sa nu supar cu vorbele astea. Numai bine!

Am spus gresit ca teava e in capacul baii, dar cred ca s-a inteles ca e vorba de capatul epuratorului. Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare!

Ma numesc Calin,sunt din Alba Iulia si sunt posesorul unei moto simson 425 s,care va intra in restaurare/reconditionare(poate termeni-s pretentiosi),dupa posibilitati si pricepere.Urmaresc forumul de mai multa vreme(acum am posibilitatea sa si postez) si am observat ca se gaseste multa informatie si oameni care au experienta multa la moto comuniste/clasice.O sa am nevoie de ajutorul vostru si de piese bineinteles.Ca si in alte cazuri,mai de voie,mai de nevoie,nea Spirica a lucrat/modificat si la aceasta moto,asa ca va trebui sa refac si ceea ce lui nea Spirica nu'' i-a iesit''.

Daca nu am postat unde trebuie rog un moderator sa mute/stearga postul.Multumesc.

Toate cele bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...