Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

Salut baieti si fete,

 

O prindere pedala pornire pentru Planeta 5 gasesc aici? Daca da, va rog sa-mi dati de stire. Multumesc anticipat.

 

Inca ceva: cand desfaci carburatorul sa-l cureti la asamblare ce se foloseste: Garnitura sau silicon? Va intreb pentru ca motorul nu sta la ralanti iar cand a fost asamblat s-a folosit silicon (nu prea bun pentru ca sunt pierderi de benzina)!



Ieri am fost la Sibiu cu un prieten pentru a-si achizitiona motoreta mai sus mentionata!

 

Defecte constatate:

 

1 - joc in bucsile ce prind ghidonul de jug;

2 - patineaza ambreiajul;

3 - carburatorul pierde benzina pe la imbinari;

4 - burduf lant rupt;

5 - cric central rupt;

6 - dupa parcurgerea a 35 km, motorul nu a mai vrut sa stea la ralanti;

7 - probleme la frana fata (la apasarea manetei roata trepideaza foarte tare - probleme la tambur sau platou frana);

8 - prindere pedala pornire sudata - s-a rupt and mai aveam 94 km pana la Bucuresti - nu a vrut sa porneasca impinsa, asa ca am chemat platforma;

9 - parbriz ciobit si cu o bucata lipsa;

10 - probleme la dinam sau releu - cand acceleram de la 70 km/h spre 80 km/h lumina farului pierdea din intensitate!

 

Cam atat de spus despre o motocicleta care "Poate parcurge ori ce distanta fara probleme pe rotile ei".

 

Daca o luam pe platforma nu observam problemele de la punctul 2, 3, 6, 8, 10!

 

Cam atat pentru moment!

post-73046-0-36142000-1384423668_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut baieti si fete,

 

O prindere pedala pornire pentru Planeta 5 gasesc aici? Daca da, va rog sa-mi dati de stire. Multumesc anticipat.

 

Inca ceva: cand desfaci carburatorul sa-l cureti la asamblare ce se foloseste: Garnitura sau silicon? Va intreb pentru ca motorul nu sta la ralanti iar cand a fost asamblat s-a folosit silicon (nu prea bun pentru ca sunt pierderi de benzina)!

 

Ieri am fost la Sibiu cu un prieten pentru a-si achizitiona motoreta mai sus mentionata!

 

Defecte constatate:

 

1 - joc in bucsile ce prind ghidonul de jug;

2 - patineaza ambreiajul;

3 - carburatorul pierde benzina pe la imbinari;

4 - burduf lant rupt;

5 - cric central rupt;

6 - dupa parcurgerea a 35 km, motorul nu a mai vrut sa stea la ralanti;

7 - probleme la frana fata (la apasarea manetei roata trepideaza foarte tare - probleme la tambur sau platou frana);

8 - prindere pedala pornire sudata - s-a rupt and mai aveam 94 km pana la Bucuresti - nu a vrut sa porneasca impinsa, asa ca am chemat platforma;

9 - parbriz ciobit si cu o bucata lipsa;

10 - probleme la dinam sau releu - cand acceleram de la 70 km/h spre 80 km/h lumina farului pierdea din intensitate!

 

Cam atat de spus despre o motocicleta care "Poate parcurge ori ce distanta fara probleme pe rotile ei".

 

Daca o luam pe platforma nu observam problemele de la punctul 2, 3, 6, 8, 10!

 

Cam atat pentru moment!

Felicitari :mexicanwave: Sa te bucuri de ea. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti si fete,

 

O prindere pedala pornire pentru Planeta 5 gasesc aici? Daca da, va rog sa-mi dati de stire. Multumesc anticipat.

 

Inca ceva: cand desfaci carburatorul sa-l cureti la asamblare ce se foloseste: Garnitura sau silicon? Va intreb pentru ca motorul nu sta la ralanti iar cand a fost asamblat s-a folosit silicon (nu prea bun pentru ca sunt pierderi de benzina)!

-> garnitura. Ia un kit de reparat carb

 

Ieri am fost la Sibiu cu un prieten pentru a-si achizitiona motoreta mai sus mentionata!

 

Defecte constatate:

 

1 - joc in bucsile ce prind ghidonul de jug;

2 - patineaza ambreiajul;

-> ai nevoie de discuri noi, posibil si cele de metal. REcomand sa iei discuri cu ferodo pe ele - nu cele de ebonita

 

3 - carburatorul pierde benzina pe la imbinari;

-> e din cauza plutitorului care nu inchide corespunzator. Garnitura de capac nu e pt a tine benzina inauntru. In functie de ce carburator ai trebuie inspectat plutitorul sa nu fie gaurit, cuiul pontou sa etanseze bine sau garnitura mica de pe varful cuiului sa mai fie in firea ei - asta presupunand ca nivelul a fost reglat corect vre-odata

 

4 - burduf lant rupt;

5 - cric central rupt;

6 - dupa parcurgerea a 35 km, motorul nu a mai vrut sa stea la ralanti;

- > reglaje - probabil acelasi motiv pt care curge benzina aiurea din carb

 

7 - probleme la frana fata (la apasarea manetei roata trepideaza foarte tare - probleme la tambur sau platou frana);

- tambur oval - se poate strunji sau ignora

8 - prindere pedala pornire sudata - s-a rupt and mai aveam 94 km pana la Bucuresti - nu a vrut sa porneasca impinsa, asa ca am chemat platforma;

9 - parbriz ciobit si cu o bucata lipsa;

10 - probleme la dinam sau releu - cand acceleram de la 70 km/h spre 80 km/h lumina farului pierdea din intensitate!

-> poate sa nu fie releul ci alternatorul excentric - la turati mari plutesc carbunii pe rotor, nu mai fac contact ok si nu mai incarca bine

 

Cam atat de spus despre o motocicleta care "Poate parcurge ori ce distanta fara probleme pe rotile ei".

 

Daca o luam pe platforma nu observam problemele de la punctul 2, 3, 6, 8, 10!

 

Cam atat pentru moment!

:) referitor la ultimul comentariu

de curiozitate - cat ai dat pe ea pana la urma ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci, dar nu-i a mea! O sa abuzez sa ma plimb cu ea pana readuc Ij-ul pe soselele patriei!

Si uite cum fostul meu IJ se reintoarce la Bucuresti dupa numai un sezon . Parca mai ieri faceam Transalpina , valea Lotrului , valea Oltului cu el . Sa il stapaneasca sanatos .Parbrizul a fost rupt de un actor la o filmare .... sa agatat de el cand sa asezat pe scaun in atas de parca era bara de sprijin din autobuz .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

explicatia simpla:

REglarea aprinderii are cateva operatiuni distincte. Voi povesit despre ce se intampla la monocilindrice, la bicilindrice nu stapanesc foarte bine (in principiu se repeta pe cilindrul 2 si se mai negociaza putin intre ele).

1) Reglarea distantei platinii:

- se pozitioneaza platina pe varful camei - acolo unde are deschiderea maxima.

- se umbla din suruburile care controleaza platina mobila pana cand distanta intre contacte este de 0.4mm (contacte curae, ulei pe cama, condensator nou, nu trebuie sa mai mentionez astea, nu ? )

 

2) Alegerea punctului de avans (ala despre care se tot vorbeste pe aici - 2 - 4 mm sau intre ele).

- se scoate bujia (bujiile)

- se invarte cu o cheie de surubul care tine cama (!!! doar cu bujii scoase si fara sa fie mobra in viteza !!!! altfel il rupeti). pana cand pistonul se apropie de PMS (punctul mort superior) in urcare pe sensul normal de rotatie al motorului. Cand a ajuns la distanta dorita se lasa motorul in pozitia respectiva. - chestie de finete - aveti grija sa nu se deplaseze.

-> pentru a masura distanta in cazul mobrelor cu bujie verticala se pot folosi fie un comparator fie o tija gradata prin gaura la un corp de bujie modificat

-> in cazul in care bujia este plasata oblic(ij56) - operatiunea este mai delicata. In majoritatea cazurilor se foloseste o surubelnita cu care se urmareste miscarea pistonului. Evident precizia reglajului scade

-> Cel mai simplu este sa invartiti motorul pana ajunge la pms apoi sa dati inapoi pana cand pistonul coboara distanta dorita.

-> Se poate folosi (teoretic) si un disc gradat pentru a masura unghiul necesar rotirii inapoi - nu am vazut asa ceva folosit in practica la ij :) cere scoala.

3) reglarea efectiva a avansului:

- cu motorul aflat la punctul in care trebuie data scanteia se misca de platou pana in pozitia in care platina uncepe sa se deschida atunci cand misti platoul in sens contrar sensului de rotatie al motorului (este momentul in care apare scanteia la bujie).

- se fixeaza platoul in pozitia respectiva

- se pune bujia la loc si se urmareste functionarea mtorului.

-> o metoda pentru a creste precizia de reglaj este utilizarea unui bec de 5w conectat intre firul platinii si masa. in cazul asta se misca de platou pana in momentul in care becul se aprinde (adica se deschide platina).

 

Exista si variatii in aceste operatiuni - fiecare cu avantajele si dezavantajele lor. In cazul in care exista excentricitati si alte probleme se poate regla aproximativ distanta platinii si pozitia platoului, urmand ca in momentul in care pistonul estte la punctul necesar aprinderii sa alterati distanta in mod finut. Nu recomand.

:ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am găsit pe net o schemă care ar putea să te ajute. Mi se pare foarte detaliată. Vezi că pe contactul tău ai nişte simboluri lângă şuruburi, La fel ca în schemă.

post-3360-0-58673600-1384459177_thumb.jpg

Editat de Dr_krl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am găsit pe net o schemă care ar putea să te ajute. Mi se pare foarte detaliată. Vezi că pe contactul tău ai nişte simboluri lângă şuruburi, La fel ca în schemă.

Multumesc inca o data tare mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am găsit pe net o schemă care ar putea să te ajute. Mi se pare foarte detaliată. Vezi că pe contactul tău ai nişte simboluri lângă şuruburi, La fel ca în schemă.

mai baieti (si fete ) inca o dat ridic la fileu problema polaritatii bateriei pana la urma la jupiter 3 plusul vine la masa si minusul nu sau e invers (cum de altfel mi se pare si normal) deoarece in toate schemele electrice gasite pe afara( NU PE FORUM) minusul este la masa. haideti si lamuriti-ma si pe mine o data ,ce si cum,

Editat de cornelilinca84
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Temă de casă

Care schemă crezi că e cea adevărată şi CORECTĂ dintre următoarele:

1. cele vechi copiate direct din manualul de întreţinere original (manual care se află în biblioteca mea) de IJ 56 cu *plus* la masă?

sau

2. cea de pe foaia albă care are *minus* la masă şi e luată de pe net?

Presupun că eşti de acord cu mine că cele cu *plus* la masă sunt cele valabile. Diferenţa între electrica IJ 56 şi Jupiter 3 este doar la releul regulator (puţin mai mare cel de Jupiter care are cu un miez magnetic mai mult) şi bobina de inducţie (cu una mai mult la Jupiter), în rest pot fi schimbate releele între ele fără niciun fel de reglaj sau adaptări (cu excepţia unei mici modificări mecanice eventual, de prindere a releului mai mare de Jupiter pe aripa de IJ 56). În rest NIMIC.

Concluzia: dacă totul este cam la fel, de ce ar diferi polaritatea? Eu prin 1996-1997 am avut simultan ambele tipuri de motociclete în dotare, iar polaritatea le era cu *plus* la masă şi încărcarea le funcţiona perfect..



P.S. Lămurit?

post-3360-0-67487700-1384467832_thumb.jpg

post-3360-0-28453700-1384467839_thumb.jpg

post-3360-0-49708900-1384467846_thumb.jpg

Editat de Dr_krl
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu e bine. Chiar daca becul de far nu se va arde (atunci cand puterea lui depaseste puterea dinamului) e posibil ca el sa absoarba un curent mai mare decat cel pentru care a fost proiectat dinamul. Cand se intampla asta exista riscul sa apara scantei pe colector ceea ce duce la o distrugere relativ rapida a dinamului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astazi am curatat carburatorul la Planeta 5 si am aflat de ce nu mai sta la ralanti: surubul cu arc din capul carburatorului a luat-o la sanatoasa :D :D :D!!! Am facut o romaneasca si am legat o sarma de cuiul ce actioneaza clapeta sa stea la ralanti! Am pornit-o impinsa si ne-am plimbat putin cu ea! Eu am mers 3-4 metri (poate si mai mult) cu roata atasului in aer!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

caut o persoana care se pricepe la motoare de jupiter 3 pentru a discuta si a ma indruma poate chiar ajuta in restaurarea unui motor deoarece incerc sa-l pornesc de circa o luna si nu reusesc. las aici nr meu de tel(0749090220 sau 0765435870) poate este cineva dispoibil sa ma ajute deoarece nu mai am nici o idee si cred k mi-au iesit destule fire albe pana acum incat imi vine sa ii dau foc la motor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am iesit putin pe camp inainte de a incepe demontarea si la un moment dat am patit un fel de autoaprindere. S-a accelerat singura la maxim si nu raspundea la accelaratie deloc. I-am luat contactul si mergea in continuare ca nebuna asa ca i-am oprit benzina si a mai mers turata pana s-a terminat benzina si s-a oprit. Am impins-o cam un kilometru si am bagat-o in garaj.

Aveti idee care poate fi cauza?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se-ntîmplă cînd e multă calamină în camera de ardere, aceasta formează puncte incandescente care cauzează autoaprinderea. Dacă ai și aer fals, ai toate condițiile. Cel mai bine vei vedea după ce dai jos chiulasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am iesit putin pe camp inainte de a incepe demontarea si la un moment dat am patit un fel de autoaprindere. S-a accelerat singura la maxim si nu raspundea la accelaratie deloc. I-am luat contactul si mergea in continuare ca nebuna asa ca i-am oprit benzina si a mai mers turata pana s-a terminat benzina si s-a oprit. Am impins-o cam un kilometru si am bagat-o in garaj.

Aveti idee care poate fi cauza?

 

Pe viitor ca sa o poti opri in astfel de situatii:

 

- scoti fisa bujiei sau;

- obturezi gura filtrului de aer sau a carburatorului sau;

- bagi in viteza (treapta 3 sau 4), apesi franele si dai drumul usor la ambreiaj!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...