cornelilinca84 Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 jupiter 3 Ce model de Ij ? jupiter 3 » Post actualizat in 04 Feb 2016 09:06salut. ieri, dupa ce eu impreuna vene, shumy si alti cativa pe care ii cunosc am rupt ceva papuci dand la pedala pacatosului de motor ca sa il facem sa porneasca am hotarat sa il redesfac la sugestia lui vene. mai exact motorul este un pacatos de jupiter 3 in care s-a schimbat tot de la ambielaje refacute pana la ultimul surub. problema sta in felul urmator: da sa porneasca in pistonul din dreapta iar cel din stanga mai deloc doar atunci cand cel din dreapta porneste si urca in ture atunci mai da si asta cate un faas. am zis ca e ceva problema de admisie la el si l-am desfacut insa nu am constatat nimic iesit din comun. am sa schimb semeringurile la pistonul cu pricina dupa care am sa reincerc sa il pornesc. acum intrebare intrebatoare ce probleme credeti voi ca ar mai putea exista in afara de semeringuri si etanseitati. tin sa mentionez ca bujia nu o uda iar cand fac testul la galeria de admisie cu servetelul il trage inauntru. ma bate gandul sa ii pun un motor de ij 56 ca asta ma scoate din pepeni dar nu vreau sa il transform intr-o struto-camila plus ca nu am facuta carte la el si mi-e teama ca cei de la rar nu vor fi de acord. voi ce parere aveti si ce ma sfatuiti ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 (editat) Platinile sunt noi? Dacă da, îţi recomand să le schimbi. Aşa am păţit şi noi cu un Jupiter 4 cum zici tu la al tău. După ce am încercat totul şi nu s-a schimbat nimic, i-am pus senzori şi a pornit instant. Faza asta am păţit-o cu două Jupiter-uri din cauza platinilor chinezeşti luate din Ucraina. (sau după caz, Gaspar). La RAR sigur ai putea avea probleme. Doar omologarea noului motor (DOAR de marca IZH) costă 820 lei. La care mai pui retsul (ITP, carte, folie, etc.). Spun DOAR IZH pentru că alte motoare oricum nu acceptă din start. Cel puţin aşa e la Satu Mare. Editat Februarie 4, 2016 de Dr_krl Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 Platinile sunt noi? Dacă da, îţi recomand să le schimbi. Aşa am păţit şi noi cu un Jupiter 4 cum zici tu la al tău. După ce am încercat totul şi nu s-a schimbat nimic, i-am pus senzori şi a pornit instant. Faza asta am păţit-o cu două Jupiter-uri din cauza platinilor chinezeşti luate din Ucraina. (sau după caz, Gaspar). La RAR sigur ai putea avea probleme. Doar omologarea noului motor (DOAR de marca IZH) costă 820 lei. La care mai pui retsul (ITP, carte, folie, etc.). Spun DOAR IZH pentru că alte motoare oricum nu acceptă din start. Cel puţin aşa e la Satu Mare. ideea cu aprinderea cade deoarece din start am mers pe gotronic pe 6v cu platina iar scanteia pe care o da poti sa iti aprinzi tigar. cat despre schimbat motgor am inteles ca nu e asa de scump pe la brasov insa nu te contest si prefer sa merg pe motorul original insa se incapataneaza sa nu porneasca si mor deoarece toata motocicleta este reconditionata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 Schimba bobinele de inductie intre ele, vezi daca se intampla ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Evol Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 Tind sa cred ca este o cu circuitul gazelor in carter, ceva canal obturat, piston not ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 (editat) jupiter 3 jupiter 3 » Post actualizat in 04 Feb 2016 09:06 salut. ieri, dupa ce eu impreuna vene, shumy si alti cativa pe care ii cunosc am rupt ceva papuci dand la pedala pacatosului de motor ca sa il facem sa porneasca am hotarat sa il redesfac la sugestia lui vene. mai exact motorul este un pacatos de jupiter 3 in care s-a schimbat tot de la ambielaje refacute pana la ultimul surub. problema sta in felul urmator: da sa porneasca in pistonul din dreapta iar cel din stanga mai deloc doar atunci cand cel din dreapta porneste si urca in ture atunci mai da si asta cate un faas. am zis ca e ceva problema de admisie la el si l-am desfacut insa nu am constatat nimic iesit din comun. am sa schimb semeringurile la pistonul cu pricina dupa care am sa reincerc sa il pornesc. acum intrebare intrebatoare ce probleme credeti voi ca ar mai putea exista in afara de semeringuri si etanseitati. tin sa mentionez ca bujia nu o uda iar cand fac testul la galeria de admisie cu servetelul il trage inauntru. ma bate gandul sa ii pun un motor de ij 56 ca asta ma scoate din pepeni dar nu vreau sa il transform intr-o struto-camila plus ca nu am facuta carte la el si mi-e teama ca cei de la rar nu vor fi de acord. voi ce parere aveti si ce ma sfatuiti ? Salut. cand ai strans piulitele la prezoanele cilindrilor ai aliniat cilindrii? vezi ca aia ai poti alina cu galería de admisie ...cred ca stii procedura. eu cred ca trage aer fals pe la imbinarea dintre galería de admisie si cilindru, ce grosime are garnitura aia, si incearca sa mai imbogatesti amestecul putin (mai dai gaz) Editat Februarie 4, 2016 de Burg_man Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Februarie 4, 2016 Share Postat Februarie 4, 2016 jupiter 3 jupiter 3 » Post actualizat in 04 Feb 2016 09:06salut. ieri, dupa ce eu impreuna vene, shumy si alti cativa pe care ii cunosc am rupt ceva papuci dand la pedala pacatosului de motor ca sa il facem sa porneasca am hotarat sa il redesfac la sugestia lui vene. mai exact motorul este un pacatos de jupiter 3 in care s-a schimbat tot de la ambielaje refacute pana la ultimul surub. problema sta in felul urmator: da sa porneasca in pistonul din dreapta iar cel din stanga mai deloc doar atunci cand cel din dreapta porneste si urca in ture atunci mai da si asta cate un faas. am zis ca e ceva problema de admisie la el si l-am desfacut insa nu am constatat nimic iesit din comun. am sa schimb semeringurile la pistonul cu pricina dupa care am sa reincerc sa il pornesc. acum intrebare intrebatoare ce probleme credeti voi ca ar mai putea exista in afara de semeringuri si etanseitati. tin sa mentionez ca bujia nu o uda iar cand fac testul la galeria de admisie cu servetelul il trage inauntru. ma bate gandul sa ii pun un motor de ij 56 ca asta ma scoate din pepeni dar nu vreau sa il transform intr-o struto-camila plus ca nu am facuta carte la el si mi-e teama ca cei de la rar nu vor fi de acord. voi ce parere aveti si ce ma sfatuiti ? Care este ordinea in care ai reglat avansul ( primul cilindru caruia i l-ai reglat ) ? Stangul sau dreptul ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Februarie 5, 2016 Share Postat Februarie 5, 2016 Nu mai dati vine pe bietele fiare degeaba, la Jupiter trebuie tinut cont ca sunt doua motoare ce lucreaza impreuna, etansarea trebuie facuta atat separat pe cele doua cartere cat si impreuna, capacele ce inchid ambielajele au o garnitura de cauciuc, un inel, acolo trebuie pus silicon pt etansare sau altceva, eu am folosit vopsea ca a fost mai ieftina si tot la fel de buna. La galería de admisie am pus garnitura de clingherit pentru instalatii de 5mm grosime, materialul e moale si se muleaza perfect atat pe galerie cat si pe cilindrii compensand diferentele si anuleaza riscul sa trosnesti galería daca cilindrii nu sunt aliniati. Platinile noi trebuiesc verificate inainte de montaj eu cel putin am avut surpriza sa gasesc la o pereche de platine noi luate de la Gaspar, pastila avea joc pe suport si astfel pierde din intensitatea scanteii, remediu? ciocanite putin (nituite). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Februarie 5, 2016 Share Postat Februarie 5, 2016 ...in general , motoarele 2T sunt pentru ignoranti...Nu trebuie sa stii nimic , nu trebuie sa reglezi nnimic...Nu ai distributie , intinzatoare , jocuri si etansari la supape, nimic... O bujie , o platina si un carburator.. Oricum nimeni nu stie sigur cum functioneaza, ciclul teoretic de functionare difera de cel experimental....Si cu toate acestea..... Pentru ca sunt atat de simple , este mutl mai critic sa fie indeplinite anumite conditii, cum spunea burg_man mai sus : etansare cartere/carburator, si scanteie.. Este incredibil cum pot sa porneasca si sa functioneze cele mai mizerabile drujbe chinezesti...cu segmentii bucati , cu ambielajele prastie, etc... Deci . Jupiter , sau Planeta , merg de de jar mananca..(de fapt despre IJ-uri se spune ca urca, urca pe oriunde...sunt un fel de teleferice..)...merg cu valvolina si/sau motorina in loc de ulei, cu avansul dat peste cap, fara filtre, cu pistoane din lemn de prun .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Februarie 5, 2016 Share Postat Februarie 5, 2016 Am trecut prin asa ceva - Jupiter 3. Desfacut,ambielaje,simeringuri,rulmenti noui,inchis in carteri de Jupiter 4 pentru aprindere PE 12. Au urmat pistoane SI segmenti noi,cilindri alezati,bujii noi,bobine noi,platini noi,geaba .. Au Mai urmar gotronic,carburator Nou,geaba .. Iar au urmat, bobine dacia,buji SI bujii,set reparatie k 65,geaba.. Apoi probe cu si fara tobe,avans la datele fabricantului,tras cu masina,geaba.. Daca pornea zici a era v8 American..intr-un final i-am dat de cap,banuiam ca de acolo ar FI,i-am inlocuit CE era de inlocuit SI aia fist.. Motorul de ij 56. Dar uite asa s-au pierdut bani cat 3 motociclete,nervi,SI Mai bine de o Luna din vara(ca piesele nu veneau a 2-a zi..) timp in care motoreta ar FI invartit roata .. Motoreta vopsita dezasamblata din Nou,trebuiau sudati suportii din spate de prindere de ij 56,apoi cadrul revopsit,asamblat,pus motoril sus (cu aprindere pe12)reglat,SI carja,dar - geaba .. Trecu de mult vara .. Acum va Las PE voi,trageti linie SI socotiti - a meritat atata bataie de cap? Bafturi ma regasesc in totalitate in cele de mai sus. chiar am schimbat si incercat cam tot ce se putea( zic eu ) pentrru a face pacatosul de motor sa porneasc dar pana acum fara nici un rezultat plus ca stau cu motocicleta gada de scos pe strada, mai exact vopsita, cromata etc dar degeaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 5, 2016 Share Postat Februarie 5, 2016 (editat) capcana clasica, apectul Editat Februarie 5, 2016 de owene Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Februarie 5, 2016 Share Postat Februarie 5, 2016 ma regasesc in totalitate in cele de mai sus. chiar am schimbat si incercat cam tot ce se putea( zic eu ) pentrru a face pacatosul de motor sa porneasc dar pana acum fara nici un rezultat plus ca stau cu motocicleta gada de scos pe strada, mai exact vopsita, cromata etc dar degeaba Se pare ca ti-e mai usor sa scri 100 de cuvinte decat sa raspunzi unor intrebari simple. ...deci nu ai nevoie de ajutor. Spor la treaba sau la scris povesti ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Februarie 5, 2016 Share Postat Februarie 5, 2016 Salut lolo. Nu am raspuns la intrebarea ta deoarece nu sunt documentat. Mai exact in ultina perioada motorul s.a plimbat pe la mai multi ultimul fiind vene care cred eu a facut tot ce ii sta in putere sa il faca sa porneasca. Daca crezi ca am gresit cu ceva noi as fi incantat sa il expediez catre tine asa cum e caci eu nu mai stiu ce sa ii fac Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vene Postat Februarie 5, 2016 Share Postat Februarie 5, 2016 Initial am incercat cu reglaje, plecand de pa premisa ca totul e OK in motor. Am testat cu 4 carburatoare si cu aprindere reanalizata de "n" ori. Motorul se invarte greu, freaca ceva in el si nu-i permite sa mearga in ture mici, daca porneste, merge doar la turatie mare si cum reduci se opreste. Nu l-am demontat si nu stiu exact ce freaca si unde, partea stanga e cea care refuza sa mearga cum trebuie, eu am suspectat simeringul dublu din partea ambreiajului, dar e doar o presupunere. Eu cred ca aceasta frecare face ca motorul sa nu mearga, probabil cauza ei e si cauza problemei cu pornirea. Sincer, deoarece nu cunosc acest tip de motor nu prea am fost curios sa ma apuc de o inspectare a lui mai mult decat reglaje si carburator, mai mult implicand desigur si destul timp pentru asta. Nu ma pricep la mai mult, nu ma bag! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 5, 2016 Share Postat Februarie 5, 2016 pot sa-ti imprumut un stetoscop de mecanic daca crezi ca o sa-ti foloseasca sa gasesti sursa frecarii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Februarie 5, 2016 Share Postat Februarie 5, 2016 (editat) Nu va mai chinuiti la el degeaba ca nu o sa mearga. Pe partea stanga unde zici ca e problema cu frecatul semeringul e in partea de interior si rulmentul afara, atat la semering cat si la rulment trebuie sa fie niste sigurante care le tine pe loc sa nu joace intr-o parte si alta, pe rulment vine o saiba ce se prinde in suruburi, daca una sau mai multe sigurante nu sunt acolo atunci cand strangi saiba de pe rulment al impinge in interior si preseaza ambielajul pe capacul interior de care vorbeam mai sus. Flansa aia centrala cu care se prind ambielajele trebuie centrata si ''impanata'' inainte de a strange surubul ca altfel exista riscul sa ramana descentrata si vibreaza motorul cedeaza suruburi. ceva se rupe in el. Editat Februarie 5, 2016 de Burg_man Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catalin Costy Postat Februarie 5, 2016 Share Postat Februarie 5, 2016 cine are schita de la cama pentru aprinderea electronica gotronic? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Februarie 5, 2016 Share Postat Februarie 5, 2016 userul "gotronic" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Catalin Costy Postat Februarie 5, 2016 Share Postat Februarie 5, 2016 userul "gotronic" multumesc i-am trimis pm dar intra cam rar pe aici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CS 99 BIG Postat Februarie 5, 2016 Share Postat Februarie 5, 2016 ....fratilor cita romanta, ce aveti bre cu bietele mobre, in ziua cind au iesit pe usa fabricii mergeau foarte bine si au mers pina cind a inceput "meseriasul" sa-si bage degetele unde nu trebuie. Nimeni nu sustine ca bicilindricele rusesti in 2 timpi sunt cele mai fiabile dar pot asigura ca, cu putina notiune, calm si ceva ambitie se poate circula cu un Jupiter. Nu va asteptati sa faceti inconjurul pamintului cu motocicleta si nici nu puteti pretinde sa o folositi la naveta zilnica, asta cu atit mai mult daca s-au schimbat ambielaje, pistoane si altele. Nu este vina noastra ca piesele de schimb sunt vai mama lor, dar de aici si pina la a face un motor sa porneasca este cu totul altceva !! -Ajutati omul cu un sfat sa-si faca mobra, nu dati numai exemple negative...ca atunci ne luam cu totii Japoneze si gata, toti am trecut prin diverse probleme si prin faptul ca nu da cu ce scrie in carte. Bine a zis cine a zis ca tre sa stii sa dai cu pila unde trebuie si cind trebuie. Motorul acela daca freaca in interior este destul de grav. Daca mi se permite parerea ar trebui luat din nou "pe mina" daca este cazul chiar si desfacut verificat cu calm si fara graba de ai asculta glasul (greseala pe care o fac cam multi) In alta ordine de idei, la aceste bicilindrice CEA MAI MARE problema este aprinderea, nu este reglata corect, nu ai bujii corespunzatoare sau bobinele de inductie sunt una de Dacia si alta de.....Trabant ! Am sa caut in urma in topic unde am postat cartea de Jupiter 3 si am sa-ti spun, daca tu nu ai avut timp... » Post actualizat in 05 Feb 2016 23:28Pagina 60 manual Jupiter 3, pagina 13 Jupiter 4 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Februarie 6, 2016 Share Postat Februarie 6, 2016 ....fratilor cita romanta, ce aveti bre cu bietele mobre, in ziua cind au iesit pe usa fabricii mergeau foarte bine si au mers pina cind a inceput "meseriasul" sa-si bage degetele unde nu trebuie. Nimeni nu sustine ca bicilindricele rusesti in 2 timpi sunt cele mai fiabile dar pot asigura ca, cu putina notiune, calm si ceva ambitie se poate circula cu un Jupiter. Nu va asteptati sa faceti inconjurul pamintului cu motocicleta si nici nu puteti pretinde sa o folositi la naveta zilnica, asta cu atit mai mult daca s-au schimbat ambielaje, pistoane si altele. Nu este vina noastra ca piesele de schimb sunt vai mama lor, dar de aici si pina la a face un motor sa porneasca este cu totul altceva !! -Ajutati omul cu un sfat sa-si faca mobra, nu dati numai exemple negative...ca atunci ne luam cu totii Japoneze si gata, toti am trecut prin diverse probleme si prin faptul ca nu da cu ce scrie in carte. Bine a zis cine a zis ca tre sa stii sa dai cu pila unde trebuie si cind trebuie. Motorul acela daca freaca in interior este destul de grav. Daca mi se permite parerea ar trebui luat din nou "pe mina" daca este cazul chiar si desfacut verificat cu calm si fara graba de ai asculta glasul (greseala pe care o fac cam multi) In alta ordine de idei, la aceste bicilindrice CEA MAI MARE problema este aprinderea, nu este reglata corect, nu ai bujii corespunzatoare sau bobinele de inductie sunt una de Dacia si alta de.....Trabant ! Am sa caut in urma in topic unde am postat cartea de Jupiter 3 si am sa-ti spun, daca tu nu ai avut timp... » Post actualizat in 05 Feb 2016 23:28 Pagina 60 manual Jupiter 3, pagina 13 Jupiter 4 multummesc mult. am desfacut din nou pacatosul de motor si intradevar pe volanta dintre ambielaje se observa o usoara urma de frecare dar eu nu cred ca acolo e problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dracones Postat Februarie 6, 2016 Share Postat Februarie 6, 2016 multummesc mult. am desfacut din nou pacatosul de motor si intradevar pe volanta dintre ambielaje se observa o usoara urma de frecare dar eu nu cred ca acolo e problema. » Post actualizat in 06 Feb 2016 11:37 Acolo este una din problemele tale asamblează motorul și apoi strânge volanta și nu invers .verifica capacele de la biele și pune acolo un o ring sau cumpăra șnur și confecționează oringuri. Spor . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Februarie 6, 2016 Share Postat Februarie 6, 2016 Asta am de gand sa fac cu toate ca an schimbat acele inele de xand am ansamblat motorul. Totusi am o nelamurire, am masurat compresia in cilindri dupa ce am montat motorul si aveam cam la fel un ambii cilindri. Ma gandesc ca daca am compresie ok trebuie sa am si decompresie ( un spatele pistonului) la fel nu? Daca nu astept o idee cun sa masor si asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Februarie 6, 2016 Share Postat Februarie 6, 2016 Asta am de gand sa fac cu toate ca an schimbat acele inele de xand am ansamblat motorul. Totusi am o nelamurire, am masurat compresia in cilindri dupa ce am montat motorul si aveam cam la fel un ambii cilindri. Ma gandesc ca daca am compresie ok trebuie sa am si decompresie ( un spatele pistonului) la fel nu? Daca nu astept o idee cun sa masor si asta Nu ai cum sa masori viacuum-ul ce se formeaza in spatele pistonului. Numai sa dai cu o pensula cu apa cu sapun pe la imbinari. Eu am mers cu jupiterul meu cand l-am cumparat, din Alexandria pina in Bucuresti cu carterul de pe partea stanga spart, normal, pierdea pe spartura aia vacuum ce se forma in spatele pistonului si tragea ulei din cutie la greu, era in urma mea ceata. Daca aprinderea si carburatia e ok trebuie sa porneasca chiar daca rasufla pe undeva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Februarie 6, 2016 Share Postat Februarie 6, 2016 Nu ai cum sa masori viacuum-ul ce se formeaza in spatele pistonului. Numai sa dai cu o pensula cu apa cu sapun pe la imbinari. Eu am mers cu jupiterul meu cand l-am cumparat, din Alexandria pina in Bucuresti cu carterul de pe partea stanga spart, normal, pierdea pe spartura aia vacuum ce se forma in spatele pistonului si tragea ulei din cutie la greu, era in urma mea ceata. Daca aprinderea si carburatia e ok trebuie sa porneasca chiar daca rasufla pe undeva. in legaturtaa cu masuratul vacumului m-am gandit sa stric o galerie de admisie mai exact, sa tai galeria in zona prinderii carburatorului, sa obturez fiecare galerie in parte si sa ii fac filer de bujie in care sa infiletez manometrul. ce parere aveti, credeti ca va merge ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.