Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

din cate vad din poze, presupun ca ai luat un ij 49 modificat si tu vrei acum sa-l readuci la original? vad ca a avut instalatie de minsk, voshod; cum a mers cu asta? vad ca ai 2 aprinderi, m-ar interesa o cutie(goala sa fie macar), un stop de spate ai pe acolo?

ce alte piese iti mai trebuie? eu am inceput la resuscitarea unui ij 49 dar avand si job, si alte proiecte in derulare merge cam incet.

bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tovarasi,

 

Am si eu o intrebare din lipsa unei scheme cum trebuie pentru Ij:

 

Contactul la j4 are trei pozitii. Prima si cea mai din stinga, este sa-i spunem pozitia de repaus, in care se introduce cheia in contact.

A doua, cea din mijloc, in care totul este cuplat.

Ce rol are a treia pozitie, cea din dreapta, in care cicuitul pare decuplat si cheia poate fi scoasa din contact? Posibilitatea ca aceasta pozitie sa fie echivalenta primeia este eliminata de notatia diferita de pe bord

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tovarasi,

 

Am si eu o intrebare din lipsa unei scheme cum trebuie pentru Ij:

 

Contactul la j4 are trei pozitii. Prima si cea mai din stinga, este sa-i spunem pozitia de repaus, in care se introduce cheia in contact.

A doua, cea din mijloc, in care totul este cuplat.

Ce rol are a treia pozitie, cea din dreapta, in care cicuitul pare decuplat si cheia poate fi scoasa din contact? Posibilitatea ca aceasta pozitie sa fie echivalenta primeia este eliminata de notatia diferita de pe bord

 

 

SA FIE CUMVA POZITIA>>>??? sau contact pt ..lumini..:baldy: acu nu stiu ce sa zic dar asa era la JAWA...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tovarasi,

 

Am si eu o intrebare din lipsa unei scheme cum trebuie pentru Ij:

 

Contactul la j4 are trei pozitii. Prima si cea mai din stinga, este sa-i spunem pozitia de repaus, in care se introduce cheia in contact.

A doua, cea din mijloc, in care totul este cuplat.

Ce rol are a treia pozitie, cea din dreapta, in care cicuitul pare decuplat si cheia poate fi scoasa din contact? Posibilitatea ca aceasta pozitie sa fie echivalenta primeia este eliminata de notatia diferita de pe bord

este pozitie de parcare pe timp de noapte - adica scoti cheia din contact si ramine pozitia aprinsa fata, spate si atas fara alte functii sau consumatori. :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din cate vad din poze, presupun ca ai luat un ij 49 modificat si tu vrei acum sa-l readuci la original? vad ca a avut instalatie de minsk, voshod; cum a mers cu asta? vad ca ai 2 aprinderi, m-ar interesa o cutie(goala sa fie macar), un stop de spate ai pe acolo?

ce alte piese iti mai trebuie? eu am inceput la resuscitarea unui ij 49 dar avand si job, si alte proiecte in derulare merge cam incet.

bafta!

@grex daca mie mi-ai scris asta iti spun ca :

1. verifica pagina 54 a topicului ;

2. pozele de mai sus cu aprinderile sunt "adunate" de pe unde am putut (in proportie de 99% de pe net) iar daca mai sunt si alte

tipuri de aprinderi........scuze. se mai intampla sa se mai "strecoare" poze si de la alte motociclete;

3. n-am nici eu cutia neagra (nici macar goala :moto: si sincer sa fiu nici n-am s-o caut prea curand deoarece se gasesc f.f.f. greu.

deocamdata am ce lucra la motocicleta) ;

4. stop de spate gasesti si pe ij 56 (nu e la fel ca cel de 49 insa in lipsa de altceva eu zic ca ar trebui sa te multumesti cu unu de 56);

5. piese mi-ar mai trebui mie cateva (ti-am trimis PM);

 

bafta la "resuscitare" si asfalt uscat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o poza cu contactul de mers pe liber (neutru)? Ma intereseaza forma tablitei sau a piesei care relizeaza contactul. La mine lipseste si daca tot o fac, barem sa o fac sa semene cu originalul.

??????contactul de mers pe liber (neutru)?????? la ce te referi ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este pozitie de parcare pe timp de noapte - adica scoti cheia din contact si ramine pozitia aprinsa fata, spate si atas fara alte functii sau consumatori. :wacko:

 

Ahaaaaa, deci asa se explica

 

:moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de vinzare planeta 5, in stare acceptabila(am vazut si mai frumoase) dar merge, piston segmenti noi acuma iese din rodaj :moto: cutie de viteza de festival ,cauciucuri bune,acte in regula. locatie : satu mare. pret 350 euroi fix

post-26603-1241618887_thumb.jpg

post-26603-1241618898_thumb.jpg

post-26603-1241618920_thumb.jpg

Editat de shelby.rajmi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de vinzare planeta 5, in stare acceptabila(am vazut si mai frumoase) dar merge, piston segmenti noi acuma iese din rodaj :wacko: cutie de viteza de festival ,cauciucuri bune,acte in regula. locatie : satu mare. pret 350 euroi fix

pai de ce-L vinzi ???ca te-ai chinuit putin s-aL faci (motorul) si nu arata chiar asa de rau.......oricum spor la vanzare :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de vinzare planeta 5, in stare acceptabila(am vazut si mai frumoase) dar merge, piston segmenti noi acuma iese din rodaj :wacko: cutie de viteza de festival ,cauciucuri bune,acte in regula. locatie : satu mare. pret 350 euroi fix

 

am nevoie de bani :moto: si in principiu mai am un ij festival pe care trebuie sa-l reconditionez un pic

deci nu ies din rindul comunistelor

 

:cherrs:

post-26603-1241699752_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

??????contactul de mers pe liber (neutru)?????? la ce te referi ?

 

 

cand motocicleta nu este in viteza, se aprinde un martor in bord. Acest martor este alimentat continuu cu +(plus) iar intreruperea curentului se face pe firul de -(minus). In cutia de viteze este intrerupatorul care ma intereseaza. Este un pinten acolo care se misca atunci cand schimbi viteza si are numai o pozitie in care face contact cu piesa de deasupra lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand motocicleta nu este in viteza, se aprinde un martor in bord. Acest martor este alimentat continuu cu +(plus) iar intreruperea curentului se face pe firul de -(minus). In cutia de viteze este intrerupatorul care ma intereseaza. Este un pinten acolo care se misca atunci cand schimbi viteza si are numai o pozitie in care face contact cu piesa de deasupra lui.

si asta se intampla la ij 49 ? nu cred ca vorbim de acelasi model de motocicleta ij sau cel putin nu de acelasi motor. spune-mi la ce model de ij te referi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si asta se intampla la ij 49 ? nu cred ca vorbim de acelasi model de motocicleta ij sau cel putin nu de acelasi motor. spune-mi la ce model de ij te referi.

De Simson vorbeste

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cumpar furci cutie viteza pt un jupiter 4 ,ma poate ajuta citeva ?

uite aici cu butuc cu tot :angry: si ceva maruntaie ce a mai ramas

 

si asta se intampla la ij 49 ? nu cred ca vorbim de acelasi model de motocicleta ij sau cel putin nu de acelasi motor. spune-mi la ce model de ij te referi.

 

de ij vorbeste, la ij e treaba aia cu pintenul...cu toate ca e o chestie generalala motoare sa aiba bulb pt neutru, doar ca se mai rup si se deterioreaza si nu functioneaza( bulbul intrerupe minusul "-" si becul are + de la contact ) si la simson si la ij

:chers:

post-26603-1241869020_thumb.jpg

post-26603-1241869057_thumb.jpg

post-26603-1241869074_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut, problema ... ambreiajul nu imi functioneaza bine nu reusesc sa il reglez, am desfacut capacul cutiei bineinteles dupa ce am scos uleiul din ea, si am constatat un joc al cuplei ambreiajului am desfacut cupla si am obs. ca axul avea joc cu tot cu rulment de vreo 3-4 mm si tablita care era peste rulmentera indoita in afara, cand este in viteza 1 axul are joc dar in viteza a doua nu care ar fi problema??? sau este normal sa aibe jocul acela ??? (am pus poza cu cutia de viteze este vb de rulmentii cei doi din mijloc amindoi au joc si ce ar fi chestia aceea care ese langa rulmentul de jos , si poza cu tablita care vine prinsa peste rulmenti ce rol are)

ms de sfaturi si Asfalt uscat

post-46344-1242054804_thumb.jpg

post-46344-1242054830_thumb.jpg

Editat de incepator23
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o nedumerire legata de cutia de viteze a Ij-ului Planeta 5:

 

daca va uitati la poza, pe axul principal, intre pinionul cu 20 de dinti si pinionul cu 21 de dinti (cel cu bucsa de bronz) trebuia sa fie vreo saiba mai groasa, cementata?

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

functia "Edit" da rateuri.

 

Este vorba de piesa 5 din cea de-a doua poza.

Am 3 cutii de viteze (doua de IJ '56 si una de IJ Planeta 5) si aceasta saiba lipseste din toate trei.

nu lipseste de fapt nici o saiba pentru ca de fapt e vorba despre gulerul bucsei lungi din bronz din interiorul pinionului de a 4 a,bucsa in care se roteste capatul arborelui primar al cutiei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu lipseste de fapt nici o saiba pentru ca de fapt e vorba despre gulerul bucsei lungi din bronz din interiorul pinionului de a 4 a,bucsa in care se roteste capatul arborelui primar al cutiei.

sa nu facem o confuzie......odata ce apare in desen ca si piesa 5 separat de bucsa aia lunga din bronz cu guler ,e normal sa fie prezenta acolo pe ax ,la jupiterul meu este prezenta si e cam de 1mm grosime,saiba are rolul de a proteja gulerul bucsei din bronz de ghinturile axului ,,si de a reduce jocul axului....bafta :P

pt...Andrei_D...

... fa o proba la rece monteaza cutia tii cont si de garnitura dintre cartere si misca de ax nu tre sa aiba joc deloc sau ft mic ,si daca se misca nu mai e nici un dubiu ca trebuie pusa o saiba acolo...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsuri.

 

Intr-adevar, saiba protejeaza bucsa de bronz.

 

Astazi am montat cutia doar pentru a vedea ce jocuri sunt. Cu rulmenti noi, axul principal are un joc de aproximativ 1,5 mm. Astazi am masurat pe fuga dar maine aflu exact ce grosime ar trebui sa aiba saiba.

 

Eu am facut garnitura capacului cutiei de viteze din klingherit de 0,5 mm. Este prea gros? Cat ar fi trebuit sa fie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsuri.

 

Intr-adevar, saiba protejeaza bucsa de bronz.

 

Astazi am montat cutia doar pentru a vedea ce jocuri sunt. Cu rulmenti noi, axul principal are un joc de aproximativ 1,5 mm. Astazi am masurat pe fuga dar maine aflu exact ce grosime ar trebui sa aiba saiba.

 

Eu am facut garnitura capacului cutiei de viteze din klingherit de 0,5 mm. Este prea gros? Cat ar fi trebuit sa fie?

e bun de 0,5 mm dar nu de klingherit de hirtie e un papel special pentru garnituri si bagi de 0,8....

bafta :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, sa vedem daca mai putem lamuri un ultim lucru:

 

la selector imi lipsesc seibile 16 si 13 din poza de mai sus. Grosimea seibii 13 o pot afla usor daca am saiba 16 montata.

 

La o cutie PLANETA / IJ '56, ce grosime are saiba nr.16?

 

Cutia de viteze normal ca lucreaza si fara saiba asta dar problema e ca nu lucreaza corect si apar uzuri premature ale furcilor sau crabotilor. Ideea e ca selectorul trebuie sa aiba o pozitie buna fata de cei doi arbori, pentru ca furcile sa impinga pinioanele fix cat trebuie, nici mai mult, nici mai putin.

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, sa vedem daca mai putem lamuri un ultim lucru:

 

la selector imi lipsesc seibile 16 si 13 din poza de mai sus. Grosimea seibii 13 o pot afla usor daca am saiba 16 montata.

 

La o cutie PLANETA / IJ '56, ce grosime are saiba nr.16?

 

Cutia de viteze normal ca lucreaza si fara saiba asta dar problema e ca nu lucreaza corect si apar uzuri premature ale furcilor sau crabotilor. Ideea e ca selectorul trebuie sa aiba o pozitie buna fata de cei doi arbori, pentru ca furcile sa impinga pinioanele fix cat trebuie, nici mai mult, nici mai putin.

saiba nr.16 are rolul de a evita uzura carterului de catre selector si e foarte subtire....eu am pierdut una...dar am gasit-o aproximativ identica intr-un amortizor :P vechi de (IJ)l-am demontat si acolo unde are sitele alea de transfer a uleiului are si o saiba la fel de subtire si dura ca si cea originala...bafta.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...