Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

Salut!...

am o curiozitate...

Mie la 80km/h (in a 4a, evident) incepe sa-mi trepideze foarte tare motoru`..adica, suficient de tare ca sa ma faca sa las gazu`.

Intrebarea mea e simpla si adresata tuturor: Cu cat ai mers cel mai mult cu un ij 56 (eventual cu ce pinion) ?

..vreau sa stiu daca are al meu vre`o problema, sau asa e natura lui :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ATENTIE PTR CEI CE VOR SA BAGE LA CAP.

Cernobal are ij 56 cu ataj 14-16 cp si rata comp 6, deci un pinion de atac mic, 15 dinti+50-55 km ora, sau 16 = 55-60 km ora cu sarcina plina ,adica 3 pers.. Daca se pune pinion mai mare nu iti vei putea permite sa pui greutate ptr ca motorul nu va intra i ture suficiente ptr a te deplasa cu o viteza constanta, sa nu mai vb de greutate.

PTR ELM. [ intrebarea ar fi, cit rezista motorul la moto cu atas? pe pinion de 16, evident. comparativ cu solo pe 19.], Cu pin mai mic rezista motorul mai mult deoarece plecarea de pe loc este mai rapida si intra mai repede in ture, chiar daca consumul de zeama este ceva mai mare, sa nu uitam ca pinioanele mari distrug bolturile rolele depe ambilaj si ambreiajul.

Eu la p5 am set de trabant cu segm de ifa de 2mm, am pin de 17 dinti cu ataj si pot sa pun chiar si un ij in ataj la o viteza de 60 la ora ,2 metode ce carat greutate , tras ,sau impins .

 

 

Bine zis! Dar,ij-ul are 350cmc! Daca vrei ceva cu atas,nipra tata!!!Mie unul(parerea mea) este ca ijului ii sta mai bine solo.

Ai o viteza de croaiera bunicica,si ai si posibilitatea de a pune pe el grautate multa.Eu zic ca unul de 19' este mai mult decat super! Daca vrei sa pleci la mare spre exemplu,mere 21 EVIDENT!Dar,in oras,agitatie,stopuri...bla-bla..mere pinion de 19.Cu un asemenea pinion,ai si demaraj,ai si viteza.Restul sunt extreme:16-forta tata....ma ridic cu ea pe-o roata numai din gaz cu a1-a,dar viteza canci; 21-vitezaaaaa.....dar demaraj canci.

 

 

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cat inseamna "vitezaaaaa" calculat in km/h? :D

la ij 56 cu pinion de 20 de dinti cu masina in spate 90km la h dar a fost o singura data cand am avut si eu curiozitatea asta care o ai si tu

in rest circul cam la 70 asa in afara simn inm localitate cum permite traficul

demarajul este babesc ori cu ce pinion

salutari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la ij 56 cu pinion de 20 de dinti cu masina in spate 90km la h dar a fost o singura data cand am avut si eu curiozitatea asta care o ai si tu

in rest circul cam la 70 asa in afara simn inm localitate cum permite traficul

demarajul este babesc ori cu ce pinion

salutari

 

 

Demaraj BABESC???? :D

Horica,sincer iti zic.Ultima data cand am tras o tura cu jupiterul meu(acu fo' 2-3 saptamani,cu pinion de 16 dinti) aoleu,eram intr-a 3-a,cam 3,500rpm.Deodata,turez brusc siiiii ma trezesc fix in fundul seii!

Cu pinion de 21,jupiterul mere constant 90! Eu cu planeta mea,cu pinion de 21,am prins 135 km/h!Bine....daca luam mainile de pe ghidon,imi luam zboul,mai aveam putin si decolam.

 

 

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!...

am o curiozitate...

Mie la 80km/h (in a 4a, evident) incepe sa-mi trepideze foarte tare motoru`..adica, suficient de tare ca sa ma faca sa las gazu`.

Intrebarea mea e simpla si adresata tuturor: Cu cat ai mers cel mai mult cu un ij 56 (eventual cu ce pinion) ?

..vreau sa stiu daca are al meu vre`o problema, sau asa e natura lui :D

salut...trepidatiile incep de la o anumita viteza de ex 70 kmh si se opresc dupa 80 kmh asta ar cam fi natura lui nu vre'o defectiune nu mi-o explic am inteles ca si la unele masini se mai intampla deastea,,,exact asa facea si Minscul meu intre 60kmh si 70kmh trepida de ziceai ca se desmembreaza...jupiterul 4 fiind in 2 cilindrii nu trepideaza,,,cel putin al meu nu :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Demaraj BABESC???? :D

Horica,sincer iti zic.Ultima data cand am tras o tura cu jupiterul meu(acu fo' 2-3 saptamani,cu pinion de 16 dinti) aoleu,eram intr-a 3-a,cam 3,500rpm.Deodata,turez brusc siiiii ma trezesc fix in fundul seii!

Cu pinion de 21,jupiterul mere constant 90! Eu cu planeta mea,cu pinion de 21,am prins 135 km/h!Bine....daca luam mainile de pe ghidon,imi luam zboul,mai aveam putin si decolam.

 

 

Numai bine!

Mihai ,nu amesteca Jupiter cu Planeta. Nici Planeta 5 nu fuge 135 , ci doar Planeta 4, deoarece are 2 evacuari, si Jupiter 5. mai jos in poza p 4.

post-39145-1245179342_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut...trepidatiile incep de la o anumita viteza de ex 70 kmh si se opresc dupa 80 kmh asta ar cam fi natura lui nu vre'o defectiune nu mi-o explic am inteles ca si la unele masini se mai intampla deastea,,,exact asa facea si Minscul meu intre 60kmh si 70kmh trepida de ziceai ca se desmembreaza...jupiterul 4 fiind in 2 cilindrii nu trepideaza,,,cel putin al meu nu :D

 

aham..si dupa 70kmh ce urma la minsk?...ca la la ij56 dupa acel 80 scuturat cred ca nu mai urmeaza nimic :P ..adica, vibratiile alea banuiesc ca vin de la rezonanta arborelui, vibratii care in mod normal ar trebui sa apara la sfarsitul plajei de turatie (la mine) nu la mijlocul acesteia(la minskul tau) ...eu asa stiu :baubau:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aham..si dupa 70kmh ce urma la minsk?...ca la la ij56 dupa acel 80 scuturat cred ca nu mai urmeaza nimic :cheers: ..adica, vibratiile alea banuiesc ca vin de la rezonanta arborelui, vibratii care in mod normal ar trebui sa apara la sfarsitul plajei de turatie (la mine) nu la mijlocul acesteia(la minskul tau) ...eu asa stiu :banana:

salut...pai aici tre sa tii cont si de pinionul care il ai pe motor (tractiune)...si forteaza-l incearca sa treci de vibratii asta daca se poate daca nu vezi sa nu ai joc in.....biela,bolt piston,rulmenti ambielaj,si in ultimul rand in cutia de viteze,...totul tre sa fie fest fara jocuri majore intre piesele motorului...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cred ca are legatura cu vreun pinion

turatia la care intra motorul in vibratie trebuie sa se simta in fiecare treapta

salutari

pai nu intra in vibratii in fiecare treapta tocmai asta e....intra numai dupa 70kmh sau 80kmh depinde de motor ca doar nu poti sa ajungi in treapta 1 sau a 2-a la 80kmh cu un IJ nu?

si automat te duce la pinion zic eu sau ceva piese lejere in motor altceva nu cred ca e de vina...bafta multa....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...pai...si la relanti(u) imi vibreaza, la o anumita turatie...dar cred ca ii normal (in mare masura) ... sau poate poate de la uzura, dar oricum, sezonu` asta mai duce sigur :banana: ... in esenta, vroiam doar sa`mi compar "top speed-u" cu alti posesori de 56 :lol:.

Bafta la toti! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu k pare o prostie da yo asa am patit,uta-te la suportul dn spate al motorului dak e desfakut sau slabit vibreaza d ati rupe suruburile din fat de la nuca atasului;ancearca sa te uiti si acolo daca nu nu stiu,oricum motorul are are o vibratie destul de mare nu kred k trebuie sa te sperii da merita sa mai antrebi k nu e plakut sa ai surprize sa auzim d bine :cheers:

Editat de mihai_prd
Mestere, poate inveti ceva limba romana pana mai postezi pe la coltul asta.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu k pare o prostie da yo asa am patit,uta-te la suportul dn spate al motorului dak e desfakut sau slabit vibreaza d ati rupe suruburile din fat de la nuca atasului;ancearca sa te uiti si acolo daca nu nu stiu,oricum motorul are are o vibratie destul de mare nu kred k trebuie sa te sperii da merita sa mai antrebi k nu e plakut sa ai surprize sa auzim d bine :cheers:

 

domne, din pacate asta e limbajul tineretului progresist

 

si tineretul este viitorul tarii... :lol:

 

deja ma simt batrin :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mihai ,nu amesteca Jupiter cu Planeta. Nici Planeta 5 nu fuge 135 , ci doar Planeta 4, deoarece are 2 evacuari, si Jupiter 5. mai jos in poza p 4.

 

Pedros,stiu ce vorbesc,sincer.Cu ceva modificari(flash-uri de xantia,bujie cu filet lung,pinion de 21...),doar eu pe ea(si daca ai stii cum este,gol-goluta),fuge,dar nu mult,si debia ajunge la viteza asta. :cheers:

Cu jupiterul,e alta mancare de peste! In 30 de metri sunt intr-a 4-a!

 

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pedros,stiu ce vorbesc,sincer.Cu ceva modificari(flash-uri de xantia,bujie cu filet lung,pinion de 21...),doar eu pe ea(si daca ai stii cum este,gol-goluta),fuge,dar nu mult,si debia ajunge la viteza asta. :cheers:

Cu jupiterul,e alta mancare de peste! In 30 de metri sunt intr-a 4-a!

 

Numai bine!

Si daca bate vantul din spate si sa fie panta la coborare si nu stiu cum este gol goluta (ca eu n-am putut lamuri nici una sa se dezbrace pt. a urca pe moto) :banana:

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut, am nevoie de cateva sfaturi pls!

am un ij jup 3 si nu pot deloc sa ii reglez corect ambreajul am avut un mic incident in probe si anume mi s-a oprit motorul brusc iar pedala de pornire a ramas blocata. am demontat capacul lateral si am constatat ca una din cele cinci piulite de reglare a discurilor este cazuta iar arcul ei s-a infipt intre lant si coroana dintata. am gasit de asemenea si un disc ferodou rupt in 3 buc. am inlocuit discul si arcul da acum nu reusesc sa reglez corect ambreajul. Adica, maneta si cablul de ambreaj au cursa suficienta dar cand bag in viteza 1 imi opreste motorul. am reglat in fel si chip cele cinci arcuri si piulita centrala de reglaj a distantei dingre ferodouri dar imi intra fff greu in viteza 1, cu un carait si e destul de puturosa la demaraj (cred ca patineaza), iar treptele a 2 a si a 3 a intra cand vor ele adica dupa ce apas fara numar pe pedala.

 

alta problema: am constatat ca lantul dublu dintre pinionul motorului si coroana dintata a ambreajului este ff slab (are burta) nu are nici un mec de intindere si deja a produs santuri in ambele parti ale capacului lateral (sus si jos), cred ca danturile sunt fff uzate ca altfel lantul ar sta mai intins.

 

ferodourile ambreajului sunt partial uzate si as avea nevoie de un set nou si cred ca si de pinionul de pe arborele motorului.

 

mie teama ca trece vara si eu nu mai apuc sa merg cu rusoaica prea mult..........................................

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut, am nevoie de cateva sfaturi pls!

am un ij jup 3 si nu pot deloc sa ii reglez corect ambreajul am avut un mic incident in probe si anume mi s-a oprit motorul brusc iar pedala de pornire a ramas blocata. am demontat capacul lateral si am constatat ca una din cele cinci piulite de reglare a discurilor este cazuta iar arcul ei s-a infipt intre lant si coroana dintata. am gasit de asemenea si un disc ferodou rupt in 3 buc. am inlocuit discul si arcul da acum nu reusesc sa reglez corect ambreajul. Adica, maneta si cablul de ambreaj au cursa suficienta dar cand bag in viteza 1 imi opreste motorul. am reglat in fel si chip cele cinci arcuri si piulita centrala de reglaj a distantei dingre ferodouri dar imi intra fff greu in viteza 1, cu un carait si e destul de puturosa la demaraj (cred ca patineaza), iar treptele a 2 a si a 3 a intra cand vor ele adica dupa ce apas fara numar pe pedala.

 

alta problema: am constatat ca lantul dublu dintre pinionul motorului si coroana dintata a ambreajului este ff slab (are burta) nu are nici un mec de intindere si deja a produs santuri in ambele parti ale capacului lateral (sus si jos), cred ca danturile sunt fff uzate ca altfel lantul ar sta mai intins.

 

ferodourile ambreajului sunt partial uzate si as avea nevoie de un set nou si cred ca si de pinionul de pe arborele motorului.

 

mie teama ca trece vara si eu nu mai apuc sa merg cu rusoaica prea mult..........................................

salut...cu reglarea ambreajului e simplu...strangi piulitele egal pana la nivelul prezoanelor bagi in viteza a-1-a strangi(calci) ambreiajul si misti motocicleta inainte si inapoi tre sa opuna ceva rezistenta nu sa se miste in gol dar nici sa nu se miste deloc ,daca nu strangi cate putin (toate piulitele egal)pina simti ca opune ceva rezistenta(in viteza a-1-a si cu ambreiajul strans,calcat) si atunci poti sa-i faci o proba pe drum sa vezi cum se comporta ,,,intre tijele de la ambreiaj tre sa ai niste bile de rulment nu direct tija pe tija,piulitele de la ambreiaj au din fabrica un sistem autoblocant...daca la ale tale nu mai au asa ceva (sau sant tocite)schimba-le cu altele bune....

si lantul daca zici ca are joc mare si a lasat urme pe cartere automat tre schimbat + oala de ambreiaj si o sa fie toate OK....

si cu schimbarea vitezelor ai grija cand montezi motorul pt ca pe axul care sustine furcile si pe semiluna dintata de la schimbatorul de viteze sant niste puncte din fabrica si alea tre puse exact unul in dreptul celuilalt....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut...trepidatiile incep de la o anumita viteza de ex 70 kmh si se opresc dupa 80 kmh asta ar cam fi natura lui nu vre'o defectiune nu mi-o explic am inteles ca si la unele masini se mai intampla deastea,,,exact asa facea si Minscul meu intre 60kmh si 70kmh trepida de ziceai ca se desmembreaza...jupiterul 4 fiind in 2 cilindrii nu trepideaza,,,cel putin al meu nu :)

 

Ai avut dreptate :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor,

 

Nu mai stiu pe unde citisem de o trecere interesanta pe 12V a Ijurilor pe 6V. Interesanta, pentru ca nu implica nici-o modificare mecanica, chestiunea consta in schimbarea releului regulator (de incarcare) de 6V cu unul pentru 12V, home-made sau chiar cu unul original, de Ij. Evident, si bateria va fi tot de 12V.

 

Dar cum nimic nu e perfect pe lumea asta, toata manevra inseamna de fapt, fortarea dinamului. Tipul care a lansat ideea zicea ca desi lucreaza in conditii mai proaste, dinamul batut de soarta rezista.

 

Care ati incercat manevra?

Singura opinie pe care am auzit-o e ca s-a prajit fara comentarii in citeva minute.

Dar initiatorul sustine ca rezista fara probleme desi se infierbinta nitel, iar mobra consuma oleac mai mult...

 

Asteptam opinii, concluzii practice, etc.

 

Daca mai e careva interesat de idee, o sa o verific pirsonal peste vre-o 2 sapt si o sa va zic ce mi-a iesit mie.

 

Numa' bine

 

 

eu i-am modificat unui prieten instalatia de 6V pe 12V cu schita de pe filmuletu asta de pe youtube: http://www.youtube.com/watch?v=x39ToeZdiBE...C90&index=2

 

si faza e ca merge si nu trebuie sa fortezi generatorul de nici o culoare!pe langa asta iti mai trebuie doar o punte redresoare si ai incarcare pe 12V

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu i-am modificat unui prieten instalatia de 6V pe 12V cu schita de pe filmuletu asta de pe youtube: http://www.youtube.com/watch?v=x39ToeZdiBE...C90&index=2

 

si faza e ca merge si nu trebuie sa fortezi generatorul de nici o culoare!pe langa asta iti mai trebuie doar o punte redresoare si ai incarcare pe 12V

 

Ce ne arati tu pe tub se refera la alternator. iJurile pe 6V au dianm (deci nu au punte redresoare)...deci nu cred s-ar potrivi modificarea :disappointed: ...

Si chestia cu sa schimbi releul si deja ai 12V.....nu stiu la ce turatie scoate dinamu` ala 12V...personal nu cred ca ii o idee buna....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si eu o rugaminte pt cine vede ...

poate are careva vre un manual de ij ....planeta sau jupiter care sa aiba schema detaliata a " butucului" rotii fata ...

imi lipseste o mica piesa cred de la nuca kilometraj ..si as fi vrut sa vad cum arata ....

 

am dat jos vreo 4 manuale dar nici un rezultat...

Editat de rocket1982
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

QUOTE (elm @ Apr 23 2009, 10:42 AM)

Domnilor,

 

Nu mai stiu pe unde citisem de o trecere interesanta pe 12V a Ijurilor pe 6V. Interesanta, pentru ca nu implica nici-o modificare mecanica, chestiunea consta in schimbarea releului regulator (de incarcare) de 6V cu unul pentru 12V, home-made sau chiar cu unul original, de Ij. Evident, si bateria va fi tot de 12V.

 

Dar cum nimic nu e perfect pe lumea asta, toata manevra inseamna de fapt, fortarea dinamului. Tipul care a lansat ideea zicea ca desi lucreaza in conditii mai proaste, dinamul batut de soarta rezista.

 

Care ati incercat manevra?

Singura opinie pe care am auzit-o e ca s-a prajit fara comentarii in citeva minute.

Dar initiatorul sustine ca rezista fara probleme desi se infierbinta nitel, iar mobra consuma oleac mai mult...

 

Asteptam opinii, concluzii practice, etc.

 

Daca mai e careva interesat de idee, o sa o verific pirsonal peste vre-o 2 sapt si o sa va zic ce mi-a iesit mie.

 

Numa' bine

 

Eu am facut asa, inca din 2007. Am schimbat instalatia electrica de la 6 la 12V pastrand vechiul dinam de 6V/45W. Am facut un releu regulator electronic pt 12V. Ca sa dea dinamul 12V, curentul de excitatie se dubleaza. In loc de maxim 2A, va fi de maxim 4A. La turatia nominala curentul de excitatie necesar pt 12V va fi <2A.

Merge fara probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...