Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

in urma procesului de fabricare al cilindrilor si pistoanelor rezulta piese care au diverse abateri de la cota nominala[61,75 mm pentru cilindrii de Jupiter cota 0 sau nominala].asta este un lucru ce nu se poate evita din cauza mai multor factori.cu toate astea abaterile nu sunt mici[cateva sutimi de mm]asa ca piesele noi sunt masurate si clasificate in trei categorii[sa zicem A,B si C].cele care se apropie cel mai mult de dimensiunea nominala sunt incluse in grupa A,cele un pic mai mari in grupa B s.a.m.d.clasificarea asta e la fel atat pentru cilindri cat si pentru pistoane.acum trebuie stiut ca proiectantul a specificat un joc minim intre piston si cilindru care sa preintampine griparea pistonului datorita diferentelor in coeficient de dilatare termica.acest joc merge de la cateva sutimi de mm pana la a zecea parte din mm[functie de tipul de motor].ca sa se respecte acest joc in fabrica se imperecheaza doar piese[pistoane cu cilindri]din aceleasi grupe dimensionale.de ex. daca cumperi un piston din grupa B si vrei sa il folosesti intr-un cilindru din grupa A probabil ca pistonul va avea putin joc in cilindru dar in momentul solocitarii termice se va dilata mai mult decat ii permite acest joc si va freca pe cilindru sau pur si simplu se va gripa.dupa racire jocul va reapare si pistonul se va misca din nou in cilindru.

acum apare riscul ca piesele cumparate din piata[si turnate pe vapor in drum spre Constanta]sa nu mai respecte acest proces de sortare dimensionala sau pur si simplu sa fie imperecheate aiurea si astfel va treziti cu motoare care strang cand se incalzesc sau mai rau se gripeaza.

gura pacatosului....adevar graieste... :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Buna, am aceeasi problema la un IJ-56 legata de "Razboiul stelelor". Am pus cilindru, piston si segmenti. La inceput se bloca dupa 15 minute. Am pus mai mult ulei, am mai lasat-o sa merga singura s.a. Dupa cativa zeci de km (in reprize de 5-10 km) si-a mai dat drumul in sensul ca se bloca la jumatate de ora (pauza de o tigara). Era acceptabil dar i-am pus atas-ul si acum se incalzeste mai repede.

Simptome: cand se incalzeste puternic, se aude un zgomot metalic ca de ciocan care se accentueza si trage greu pana se opreste. Daca nu il bagi in seama merge pana blocheaza roata. In secunda urmatoare porneste dar daca nu s-a racit 30 de sec. nu mergi mai mult de 1 minut. De obicei il las 5 minute si atunci mai merg vreo 15 min.

Cand am pus setul am folosit urmatoarea metoda (piese cumparate din piata ei zic ca toate sunt cota 0): fara ulei pistonul trebuie sa mearga usor in cadere pe cilindru iar daca ungi cilindru cu ulei pistonul trebuie sa "prinda" un pic. Segmenti aveau o dunga de cutit intre capete, iar bolt-ul a intrat nu foarte greu.

As vrea sa stiu daca a mai patit cineva si cum s-a rezolvat.

Trebuie alezat pistonul, segmenti sunt prea fixi sau ii bag mai mult ulei si astept sa isi dea drumul :bounce: .

eu am patit cu a mea...

facea la fel ,dar acum am aproape 3000km si merge altfel.de obicei ,,trage'' bine cand e racoare(alta racire)bucsa veche pt bolt am scos-o si am pus alta pe care am alezat-o cu un alezor de 15mm ma bag cu ea fara probleme la drumuri de 100-150km si ia cam 115-120km/h dar o tin in general la 70-80km/h ijul nu e facut sa -i dai la ,,blana''

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tre sa ai ceva asemanator in motorul ala ca doar e ij....nu e neaparat sa fie identice piesele si punctele alea se vad destul de bine.....reperele pt montaj si reglare le gasesti la fiecare model de motor in parte...uita-te matale mai bine ca tre sa fie ceva acolo ....

pune si tu cateva poze :bounce:

 

[/quote

salut am inchis cutia de viteze si nu am facuut poze dar data viitoare cand umblu pe acolo fac poze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,atat celui de CZ cat si celui de Jawa 3.50 le trebuie foarte mult aer implicit tre sa mergi fara filtru,adica sa tragi pe "teava"tot praful atat de binefacator pt cilindru. Cel mai bun carb e cel original. Cauta un carb K 36;37 sau K 38 care e cel mai economicos . Daca nu gasesti ,cauta un K 65 D , C-ul e pentru Minsc,T-ul pt Dnepra ... vezi pe forum. Numa bine.

o sa caut unul original . ms

-ar mai fi o nedumerire cand o turez in mers, cand ajug aproape de turatia maxima imi da rateuri care ar fi motivul: aprinderea sau carburatorul (care nu e original).. in treapt 1 se simte cel mai tare dar apare in toate treptele..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,atat celui de CZ cat si celui de Jawa 3.50 le trebuie foarte mult aer implicit tre sa mergi fara filtru,adica sa tragi pe "teava"tot praful atat de binefacator pt cilindru. Cel mai bun carb e cel original. Cauta un carb K 36;37 sau K 38 care e cel mai economicos . Daca nu gasesti ,cauta un K 65 D , C-ul e pentru Minsc,T-ul pt Dnepra ... vezi pe forum. Numa bine.

o sa caut unul original . ms

-ar mai fi o nedumerire cand o turez in mers, cand ajug aproape de turatia maxima imi da rateuri care ar fi motivul: aprinderea sau carburatorul (care nu e original).. in treapt 1 se simte cel mai tare dar apare in toate treptele..

p.s. scuzatii nestinta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o sa caut unul original . ms

-ar mai fi o nedumerire cand o turez in mers, cand ajug aproape de turatia maxima imi da rateuri care ar fi motivul: aprinderea sau carburatorul (care nu e original).. in treapt 1 se simte cel mai tare dar apare in toate treptele..

 

 

ai aici foto cu ce ai nevoie exact pt ij:

daca vrei sa fie originala moto pui k28 daca nu pui k65 sau k68 modelel mai noi.

daca tot am pus foto la carb. pun si la toata moto care e in lucru deocamdata :lol:

 

 

aduc piese la comanda pt.comuniste:0740848790 sau yd.mes. danytunky

post-20619-1247938843_thumb.jpg

post-20619-1247938853_thumb.jpg

post-20619-1247938928_thumb.jpg

post-20619-1247938937_thumb.jpg

post-20619-1247938958_thumb.jpg

Editat de dany_oldmoto
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai aici foto cu ce ai nevoie exact pt ij:

daca vrei sa fie originala moto pui k28 daca nu pui k65 sau k68 modelel mai noi.

daca tot am pus foto la carb. pun si la toata moto care e in lucru deocamdata :lol:

 

 

aduc piese la comanda pt.comuniste:0740848790 sau yd.mes. danytunky

ok ms vb pe mes

astept sugestii cum sa aranjez "fieru" sa arate mai bn.. :)

post-46344-1247952984_thumb.jpg

post-46344-1247953120_thumb.jpg

post-46344-1247953614_thumb.jpg

post-46344-1247953660_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare acum 2 luni am achizitionat un ij jupiter 4.L-am vopsit, i-am facut motorul dar mai am de facut saua dar este intro stare deplorabila e ruginita de tot,dak aveti o sa sa fie numai tabla o cumpar.Daca puteti sa imi spuneti alta metoda de reglat avansul decat cu ceasul comparator sau sa imi spuneti de unde sa cumpar un ceas comparator as fi recunoscator.

 

Va mai intreb cat ulei de amestec intra in intr-un litru de benzina si cat ulei intra in cutie.

sanatate

post-32342-1248115557_thumb.jpg ,

post-32342-1248115596_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare acum 2 luni am achizitionat un ij jupiter 4.L-am vopsit, i-am facut motorul dar mai am de facut saua dar este intro stare deplorabila e ruginita de tot,dak aveti o sa sa fie numai tabla o cumpar.Daca puteti sa imi spuneti alta metoda de reglat avansul decat cu ceasul comparator sau sa imi spuneti de unde sa cumpar un ceas comparator as fi recunoscator.

 

Va mai intreb cat ulei de amestec intra in intr-un litru de benzina si cat ulei intra in cutie.

sanatate

....salut....

la jupiterul meu ai pun 25ml la litrul de benzina...

si avansul al poti regla cu o bara gradata milimetric,,, cobori pistonul de la pms 3mm(2,8 mm iti da in cartea lui un avans maxim) invers sensului de mers si aici tre sa iti dea scanteia,,,,,cu comparatorul ai precizie :lol: .....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare acum 2 luni am achizitionat un ij jupiter 4.L-am vopsit, i-am facut motorul dar mai am de facut saua dar este intro stare deplorabila e ruginita de tot,dak aveti o sa sa fie numai tabla o cumpar.Daca puteti sa imi spuneti alta metoda de reglat avansul decat cu ceasul comparator sau sa imi spuneti de unde sa cumpar un ceas comparator as fi recunoscator.

 

Va mai intreb cat ulei de amestec intra in intr-un litru de benzina si cat ulei intra in cutie.

sanatate

 

salut , in cutie intra 1 litru , iar pe capac este joja .

-atentie , in spatiul volantului intra 100 ml.

-cu uleiurile din ziua de astazi , amestecul se face cu 2/100 adica 20 ml./ litru , ce scrie in carte (este dublu ) si era valabil acum 30 de ani !

-penru aprindere eu am folosit o bujie sparta si un creon :) marcat cu un cater la PMS , sau poti folosi o vergea de bormasina !

-pentru reglare foloseste lampa de control va fii mai usor !...avans 2,4 - 3 mm scrie cartea ! :lol:

post-33671-1248183462_thumb.jpgpost-33671-1248183522_thumb.jpgpost-33671-1248183574_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domne nu stiam ca mai intra undeva ulei ,interesant .La iarna motorul il fac bucati ,deoarece setul l au schimbat niste macelari nu mecanici si cred ca au facut prapad inauntru .Cand o sa l desfac o sa cer sfaturi sa ma indrumati.

sanatate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut , in cutie intra 1 litru , iar pe capac este joja .

-atentie , in spatiul volantului intra 100 ml.

-cu uleiurile din ziua de astazi , amestecul se face cu 2/100 adica 20 ml./ litru , ce scrie in carte (este dublu ) si era valabil acum 30 de ani !

-penru aprindere eu am folosit o bujie sparta si un creon :D marcat cu un cater la PMS , sau poti folosi o vergea de bormasina !

-pentru reglare foloseste lampa de control va fii mai usor !...avans 2,4 - 3 mm scrie cartea ! :angryfire:

...salut...

eu sant al 2-lea propietar al jupiterului 4 si cand lam luat de la omu mi-a dat si cartea lui cu care la cumparat din magazin ,vrei sa spui ca aia nu'i ok????da sant de acord cu tine ca sau mai schimbat uleiurie ca si calitate in cei 30 de ani de cand a fost fabricat motorul dar nici chiar asa de mult sa nu luam in considerare manualul lui de folosinta (uz)...

...la avans da un maxim de 2,8 mm si deschiderea la platine minim 0,4 si maxim 0,6mm,,,,cu cat e mai mica deschiderea la platine cu atat mai bine si avansul sa fie exact la fel la cei 2 cilindri,,,eu de ex nu am mai mare de 2,5 si nu a trecut niciodata de 3,8L la 100km consum....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...la avans da un maxim de 2,8 mm si deschiderea la platine minim 0,4 si maxim 0,6mm,,,,cu cat e mai mica deschiderea la platine cu atat mai bine si avansul sa fie exact la fel la cei 2 cilindri,,,eu de ex nu am mai mare de 2,5 si nu a trecut niciodata de 3,8L la 100km consum....

 

Sa inteleg ca aceste reglaje sunt valabile doar la Jupiter? Parca si la Planeta 5 erau tot la fel...

Cu reglajul de avans de 2.5 iti consuma doar 3.8l/100km? Cat ai deschiderea pe platina? (0.5?)

Imi e greu sa cred ca doar atat consuma... planeta mea mananca cam 6 in oras si 5 in afara la mers de 85-90 km/h! Reglajele le am cam de 2,9-3 max la avans si 0.4 la platina!

Am mai auzit de consum la planeta de 5 in oras si sub 5 in afara dar nici atat de mic! La ce cota este pistonul sau daca ai reparat-o de curand de merge asa de ceas! Cat km are de la RK?

Eu am inca piston cota 0 de la mama lui, doar segmentii sunt schimbati cu unii noi si nu au mai mult de 5.000 km, iar motorul doar vreo 19.500 km...

Asta sa fie secretul consumului mic? Ce carburator folosesti? Ce reglaje la carburator? Acul de dozaj la ce nivel e?

Astept cu interes raspunsul tau si multumesc anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa inteleg ca aceste reglaje sunt valabile doar la Jupiter? Parca si la Planeta 5 erau tot la fel...

Cu reglajul de avans de 2.5 iti consuma doar 3.8l/100km? Cat ai deschiderea pe platina? (0.5?)

Imi e greu sa cred ca doar atat consuma... planeta mea mananca cam 6 in oras si 5 in afara la mers de 85-90 km/h! Reglajele le am cam de 2,9-3 max la avans si 0.4 la platina!

Am mai auzit de consum la planeta de 5 in oras si sub 5 in afara dar nici atat de mic! La ce cota este pistonul sau daca ai reparat-o de curand de merge asa de ceas! Cat km are de la RK?

Eu am inca piston cota 0 de la mama lui, doar segmentii sunt schimbati cu unii noi si nu au mai mult de 5.000 km, iar motorul doar vreo 19.500 km...

Asta sa fie secretul consumului mic? Ce carburator folosesti? Ce reglaje la carburator? Acul de dozaj la ce nivel e?

Astept cu interes raspunsul tau si multumesc anticipat!

...salut...

la planeta stiu ca are avans maxim de 3mm si deschidere la platina la fel ca la jupiter de 0,4 mm acu depinde la cat vrei tu sa-l pui (avansul)

la motorul meu conteaza mult avansul,fiind in 2 cilindri de aceeia e musai sa ai acelasi avans daca nu identic la ambi,si deschiderea la platine eu am de 0,4mm....

acul de dozaj e la a-2-a linie de sus in jos ,,,,si am carburator k 65

cilindri la ultima masuratoare are 62mm fix....

si da sa-r putea sa ai dreptate cu reglajele unele din ele sant valabile numai la jupiter....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici e o smecherie... la avans si platina...

Daca ai avansul mic... iti da in picior... daca il ai mare... iti porneste mai greu, nu?

In functie de avans merge altfel motocicleta... daca il ai mic e mai nervoasa si daca e mare e mai de turatie (aici s-ar putea sa ma insel!!!).

Nu stiu care e diferenta dintre minimul si maximul de la platina... cum influenteaza asta mersul motocicletei si cam care ar fi extremele de combinatii intre cele doua (avans si platina)...

Care e rolul fiecaruia mai precis in functionarea motocicletei?

Avans mic inseamna....................

Avans mare inseama...................

Distanta mica la platina inseamna..................

Distanta mare la platina inseamna.................

Avans mic si distanta mare inseamna..................

Avans mare si distanta mica inseamna................

 

Ii las pe cei care stiu sa raspunda la intrebari sa completeze punctele de suspensie.

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...salut...

 

-salut , nu am mentionat in nici un moment ca nu ai avea dreptate.....si ca sa vezi ca sint elastic si cu caracter constructiv iti amintesc ca si eu am o carte de IJ JUPITER 4 care de altfel am facut si un mic efort si am afisat-o la pagina 26 pentru cineva care a uitat sa ma dea drak pentru facerea de bine ! :wave:

-si ca sa revin la tema , am inteles ca ar exista mai multe carti :D daca ai curiozitatea sa te uiti in ce am afisat eu , la pagina ( cartii )53 zice despre aprindere ...unde se intelege clar B.M.T. 2,4....3MM , dar asta nu cred ca este o treaba atit de importanta ci doar relativa deoarece avansul este influentat si de alti factori , uzura , compresie ....(nu inseamna ca daca mergi cu avansul la maxim o sa zboare IJ-ul ). La pagina(cartii) 9 scrie despre amestec care este de 20 la 1 pentru rodaj si 25 la 1 in mod normal care de fapt inseamna asa cum am scris inainte DUBLU deci 4 /100.....care este o aberatie !!! in zilele noastre.

Ca sa fiu mai explicit pe majoritatea uleiurilor pentru 2 timpi scrie la modul de utilizare "amestec 2/100 recomandat pentru majoritatea marcilor de motoare in 2 timpi de pe piata ".

-despre consumul tau .....ce sa spun , intradevar spectaculos !....personal l-am strins pe toate partile si nu a luat sub 4 jumate !!

si ca sa inchei zic ca mi-as dori sa te cunosc si mai pun o potrea cu un IJ mai recent la care te las pe tine sa comentezi evolutia IJ-ului referitpr la amestec ! :angryfire:

post-33671-1248213205_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai scriu aici inca o data intrebarea mea:

 

Aveti idee cum pot improviza un dispozitiv cu care sa masor avansul, avand in vedere ca chiulasa are bujie in lateral?

 

 

man ...ce ai baut :angryfire:

 

chestia aia unde zici tu ca e bujia in lateral este DECOMPRESORUL9pe care nu il ai probabil si cineva a bagat o bujie acolo )

...bujia sta tot timpul in capul pistonului la comuniste . tocmai din motivul mai sus specificat....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

man ...ce ai baut :wave:

 

chestia aia unde zici tu ca e bujia in lateral este DECOMPRESORUL9pe care nu il ai probabil si cineva a bagat o bujie acolo )

...bujia sta tot timpul in capul pistonului la comuniste . tocmai din motivul mai sus specificat....

 

..dar tu ce`ai baut maestre? :angryfire: :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:angryfire: Nu ma doare mana sa scriu putin. Tu te gandesti la chiulasa de Planeta 5. La mine, la IJ 56, am decompresorul pe o parte si bujia pe cealalta parte. De-asta intrebam cum masor avansul fara sa ma chinui sa dau jos chiulasa de fiecare data. HAI, poate vine careva cu o idee si ma scuteste de suferinta. Numai bine!

 

PS: nu numai ij-urile mai vechi au bujia pe lateral ci si MZ-urile TS, adica MZ-urile alea cu cilindri patratosi

Editat de Andrei_D
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:angryfire: Nu ma doare mana sa scriu putin. Tu te gandesti la chiulasa de Planeta 5. La mine, la IJ 56, am decompresorul pe o parte si bujia pe cealalta parte. De-asta intrebam cum masor avansul fara sa ma chinui sa dau jos chiulasa de fiecare data. HAI, poate vine careva cu o idee si ma scuteste de suferinta. Numai bine!

Avansul trebuie reglat o singura data ca nu se mai modifica in rest reglezi doar deschiderea la platine. Imposibil sa nu aiba semne pe blocul motor si se mai poate un reglaj fin si dupa pornirea motorului.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-na ca gatai si rahatul asta de video ca sa nu fac un topic cu o gramada de poze....

-cam asta am facut eu cu motorul de IJ Jupiter 4 :D si pare ca functioneaza dar am sa revin cu ceva modificari in viitorul apropiat ! :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...