Sari la conținut

Ij (izh)


Vizitator moto_comuniste
 Share

Postări Recomandate

Are cineva o schemă a instalației electrice pentru jupiter? Clară Âşi colorată ca aia bună din manualul de Jawa?

 

Ce fel de Jupiter? 1, 2, 3 pe 6V sau 4, 5, 6 pe 12V?

La cele pe 6V schema si piesele sunt identice ca la IJ 56, diferenta fiind doar la numarul de bobine de inductie si platine.

L afel si la cele de 12V intre motoarele cu 1 sau 2 cilindri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ce fel de Jupiter? 1, 2, 3 pe 6V sau 4, 5, 6 pe 12V?

La cele pe 6V schema si piesele sunt identice ca la IJ 56, diferenta fiind doar la numarul de bobine de inductie si platine.

L afel si la cele de 12V intre motoarele cu 1 sau 2 cilindri.

Punene si noua o poza cu jupiter 6., sau cu jupiter 1.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua dragi tovarasi posesori de IJ-uri..

Saptamana aceasta mai exact luni,am schimbat setul motor(cilidrii,pistoane,segmentii..toate la cota 0..segmentii si pistoanele aveau vopsea) si dupa ce i-am facut un rodaj{cam 1000 pedale la rece ,3 litri de benzina consumati in garaj la relanti (in reprize cu pauze de racire)} am facut prima iesire sa vad cum se comporta.Dupa primi 15 km (mers lejer fara a forta motorul) s-a auzit un sunet metalic tic tic tic tic....care s-a amplificat si s-a oprit motorul.Dupa 10 secunde a pornit din nou dar de data aceasta am mai mers doar vreo 3 km si aceasi problema.Pauza de tigara aferenta am pornit si am fost prins de o ploaie puternica dar am reusit sa fac inca 40 de km fara sa mi se opreasca sau sa apara sunetul metalic(am intalnit acest sunet descris in alt topic ca fiind ,,ca din Razboiul stelelor'' sau ,,ca de ciocan care se amplifica'')A doua zi caldura mare afara...problema a aparut din nou de indata ce se incingea motorul. BUN...eu am sa desfac motorul dar astept sugestii spre ce sa imi indrept atentia in mod special.A doa problema: stie cineva unde se gasesc buji cu filet pe 18?? M 18?

Va multumesc si numai bine!

 

Buna ziua,

Vreau sa multumesc tuturor celor care au icercat sa ma ajute cu sfaturi.Fiind foarte ocupat saptamana trecuta nu am avut timp sa incerc sa remediez problema,dar am desfacut motorul si am obsevat ca ambele pistoane sunt putin zgariate.Bun.Deci acum astept un sfat ce sa fac mai departe:...sa duc cilindri la alezat(1,2 sutimii)?...sa ridic cuiul de dozaj cu o liniuta?!sa dau jos din pistoane 1,2 sutimi?? sa il montez inapoi in speranta ca dupa cateva sute de km problema se va rezolva de la sine???sau sa imi bag piciorul in el si sa il vind pe bucati desi are toate actele la zi ?Astept un raspuns pe forum sau un PM..si multumesc de pe acum celor care vor raspunde! Cele bune si cat mai putine probleme...:laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua,

Vreau sa multumesc tuturor celor care au icercat sa ma ajute cu sfaturi.Fiind foarte ocupat saptamana trecuta nu am avut timp sa incerc sa remediez problema,dar am desfacut motorul si am obsevat ca ambele pistoane sunt putin zgariate.Bun.Deci acum astept un sfat ce sa fac mai departe:...sa duc cilindri la alezat(1,2 sutimii)?...sa ridic cuiul de dozaj cu o liniuta?!sa dau jos din pistoane 1,2 sutimi?? sa il montez inapoi in speranta ca dupa cateva sute de km problema se va rezolva de la sine???sau sa imi bag piciorul in el si sa il vind pe bucati desi are toate actele la zi ?Astept un raspuns pe forum sau un PM..si multumesc de pe acum celor care vor raspunde! Cele bune si cat mai putine probleme...:(

daca ai posibilitatea du cilindrii la honuit[se face cu o piesa dedicata numita culmea chiar hon].in felul asta o sa scapi de alezat si luat pistoane mai mari.ma indoiesc ca cineva o sa poata sa ia pe strung cu asa o precizie incat sa nu iti strice cilindrii[adica sa ii faca prea mari].ia apoi pistoanele si lustruiestele cu smirghel de apa pana cand o sa dispara toate urmele de zgarieturi.apoi montezi totul la loc si incepi un rodaj ca la carte,fara a forta motorul peste 60 km/h prima 1000 km.daca o sa iei din pistoane pe strung o sa ai un motor zgomotos si pistoanele se vor uza rapid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iar am probleme cu ivanu

acu is de parte electrica, aseara am fost plecat mai pe departe si cand am vrut sa ma intorc acasa nu mai pornea, tot invartindu-ma pe langa ea a pornit pana la urma dar partea nasoala a fost ca a mers cateva sute de metri si s-a oprit definitiv, am observat ca daca aprindeam farul se oprea motorul, pe pozitii nu avea nimic, si partea si mai nasoala a fost ca a trebuit sa o imping vreo 10 km pana acasa la 12 noaptea

ciudat a fost ca am mers cu ea aproape toata ziua de ieri, am facut vreo 100 de km si nu a dat nici un semn de scurt sau altceva, dar nu am aprins farul.

acu i-am dat o pedala, a pornit din prima, am aprins farul a murit motoru, am stins faru tot nu vrea sa mai porneasca, mergea intrerupt ca si cum ar avea fire care fac scurt si din cauza vibratiilor ba se ating ba nu se ating.

cam pe unde ar fi problema si daca ati mai intalnit un sfat ceva sa stiu pe unde sa ma uit si sa masor

numai bine

Mesaj completat

am gasit buba pana la urma, nu imi incarca

am masurat bateria cu un aparat cu motorul pornit si nu incarca deloc, se descarca pana se opreste motorul

am observat ca si beculetul din bord de la baterie nu se mai aprinde cand pun contactul, sau se aprinde cand vrea el

carbunii sunt buni ca i-am verificat, rotorul nu este intrerupt,

sa fie releul de incarcare?

Editat de schumydan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ideea e simpla, cel putin cum am vazut eu ca a facut strungarul cand mi-a bucsat biela la voshod,

a facut cota interioara mai mica cu o juma de mm dupa aceea a presat bucsa in biela si dupa a rectificat cu un alezor manual pana cand a ajuns la cota dorita. bine inteles masurand dupa fiecare ajustare cu micrometrul

mare lucru nu e, iti trebe doar un alezor dela reglabil

Editat de schumydan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut am si eu un Ij jupiter 4 ,si de ceva vreme ii patineaza ambreiajul(acum il reglez si dupa ce fac o tura cu el,iar se deregleaza).Aveti idee de la ce ar putea fi...Multumesc!

 

 

 

 

De la ambreiaj ;)

 

 

Sorry... desfa ambreiaju si vezi dak mai sunt placile bune. Nu sunt bune, le schimbi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut am si eu un Ij jupiter 4 ,si de ceva vreme ii patineaza ambreiajul(acum il reglez si dupa ce fac o tura cu el,iar se deregleaza).Aveti idee de la ce ar putea fi...Multumesc!

cu ce pinion mergi acuma?

vezi ca pe partea interioara a piulutelor de la ambreaj tre sa aiba niste denivelari (stifturi), se opreste in capatul de spira al arcului si nu le dea voie sa se desurubeze in mers,,,,

daca nu le are schimba-le......bafta ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare

 

Posed un ij 4 (2 cilindri) care a stat ceva ani buni la garaj.

Istoria lui incepe prin 83.

A fost noua a mers 3000 de km s-a stricat ambielajul apoi s-a reparat ambielajul si a mers pana la 18.000 km apoi a cedat iarasi; s-a demontat motorul si a stat pana in prezent in garaj, impozit platit anual, numere vechi.

Motocicleta arata foarte bine numai ca are tot motorul imprastiat intr-o cutie mare iar ambele cauciucuri au fost taiate de un vecin 'binevoitor'.

Motocicleta a fost a tatalui meu...are si ataj.

Doresc sa o fac sa mearga.

Daca stie cineva un mecanic bun prin Bucuresti sau inprejurimi sau are cineva idee unde gasesc un ambielaj nou defapt am inteles ca sunt 2 ambielaje si o volanta si se schimba tot setul. Si 2 cauciucuri pe r18 unde gasesc.

Pentru cei care au sau au avut ij 4 cum au resusit sa-l faca sa aibe viata mai lunga acest ambielaj?

Pe mine ma batea gandul sa iau un motor in 4 timpi si sa-l adaptez dar vreau sa o inscriu...

Multumesc anticipat celor ce doresc sa ma ajute.

Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am si eu o intrebare pentru voi posesorii de ij:

 

Face cineva naveta casa-serviciu cu ijul?

 

 

p.s.

 

eu trebuie sa recunosc fac asta cu o japoneza, iar ij-ul il scot in week-end.

bine faci,,,pastreaza ij-ul,,,

eu am facut naveta cu jupiterul vreo 4 ani si pe ploaie si pe zapada si pe soare,,,30 km zilnic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai nici nu prea am de ales ca fostul proprietar i-a montat niste crash-bar-uri atat de late incat sunt cat o masina pe banda, dar sincer imi plac :) asa ca ramane sa merg cu honda la munca,

 

Doar ca intrebarea mea era ceva de genul: ai risca sa intarizii la munca in caz ca ivan nu vrea sa porneasca dimineata?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai nici nu prea am de ales ca fostul proprietar i-a montat niste crash-bar-uri atat de late incat sunt cat o masina pe banda, dar sincer imi plac :) asa ca ramane sa merg cu honda la munca,

 

Doar ca intrebarea mea era ceva de genul: ai risca sa intarizii la munca in caz ca ivan nu vrea sa porneasca dimineata?

Pe timp de iarna eu il folosesc cu ataj, pornea mai repede decit onda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai exact asta ma mira si pe mine, asta iarna mergeam cu scuterul pentru ca e mai usurel ca greutate si mai usor de controlat, dar cand ma duceam pe la curte sa il pornesc pe ivan, dupa 2-3 pedale o lua, in schimb primavara (cand inca era nevoie de soc si alte incantatii) nu prea vroia sa o ia asa de repede.

Acum ca e cald si frumos porneste relativ repede.

pacat ca vomita tot din carburator cand il opresc si nu mai am acces in parcarea subterana de la servici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar ca intrebarea mea era ceva de genul: ai risca sa intarizii la munca in caz ca ivan nu vrea sa porneasca dimineata?

exclus,,,,

daca e reglat asa cum trebuie te poti bizui pe Ivan indiferent de anotimp,,,

vb cu Pedros sa-ti regleze carb sa nu mai piarda benzina

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai greu cu bugetul momentan... oricum nu sunt chiar a-tehnic si nici nu contest abilitatile lui pedros dar cu totii stim ca lenea cateodata e mare... cat da pe jos 100ml maaxim... doar ca te faci de rusine cateodata, apropo vin din victoriei de la "fitze" si am fost cu ivan... si chiar se uita lumea la el... si nu cu dispret.

Mesaj completat

Salutare...

Am si eu o intrebare: se poate pune la jupiter 4 buson cu cheie?

Am avut placerea sa plec cu taxiul la munca azi pentru ca imi era rezervorul uscat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca merge de camion, tir, ma rog, masina mare.

 

Cind am pus eu la, tocmai citisem pe net cum se temea un coleg sa nu i se pise jmekerii in rezervor; in doua ore aveam buson cu cheie la ij ;)

 

PS: desi trebuie se recunosc ca am gasit busonul desfacut (cel dinainte, fara cheie)

PPS: si iar trebuie sa recunosc ca nu pe la buson mi-au uscat rezervorul, ci jos, pe la canea; au scos furtunul si... nici macar nu l-au bagat la loc magarii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare! fratemiu are un ij P5 si are ambielajul pe duca; mai are un motor de P1. se potrivesc ambielajele intre ele?

 

numai bine! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...