binox Postat Aprilie 1, 2010 Share Postat Aprilie 1, 2010 Si totusi exista citeva exemple unde oameni care i-au dus bibilica, au facut regulatoare dupa scheme bine determinate.Punte trifazata de 35A la 160v si triace . Ai cumva un link sau vreo schema de unde ai luat pozele alea? Ma gandisem si eu la inceput sa folosesc o schema cu triace dar deocamdata am preferat schema clasica cu tiristoare. Referitor la punte e mai ieftin si mai usor de folosit o punte redresoare auto. Cea de dacie se preteaza perfect iar pentru cazurile in care locul de montaj e f mic se gasesc si punti auto mai mici decat cea de dacie. In targ o punte auto e in jur de 10 lei iar una noua de dacie e in jur de 40 lei. In cazul folosirii unei punti ca cea din poza trebuie montat NEAPARAT un radiator destul de mare. Puntile auto au radiatorul "incorporat". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LGO Postat Aprilie 1, 2010 Share Postat Aprilie 1, 2010 http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-...er-yapalim.html Schema electrica e cat se poate de clara, cu textul am ceva probleme... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Aprilie 2, 2010 Share Postat Aprilie 2, 2010 Da, pe asta o stiu, e varianta cu tiristoare, m-ar interesa varianta cu triace, eventual un link ceva la pozele pe care le-a postat Pedros. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
blackwire Postat Aprilie 6, 2010 Share Postat Aprilie 6, 2010 Am mai gasit o schema de releu....http://motorcyclephilippines.com/forums/showthread.php?t=139779&page=4 este in partea de jos a pagini. Ce ziceti merita incercata?Pare mai simpla.....sper sa fie de folos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Aprilie 8, 2010 Share Postat Aprilie 8, 2010 La mine nu se incarca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Aprilie 22, 2010 Share Postat Aprilie 22, 2010 (editat) Da, pe asta o stiu, e varianta cu tiristoare, m-ar interesa varianta cu triace, eventual un link ceva la pozele pe care le-a postat Pedros. Citeste-l tot Binoxule, ca e data si schema etc.dar lipseste bibilica sa fecem o schema.http://www.transalp.ro/forum/releul-de-incarcare-t39-15.html. www.transalp.ro/forum/releul-de-incarcare-t39-15.html Editat Aprilie 22, 2010 de pedros Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Aprilie 22, 2010 Share Postat Aprilie 22, 2010 Ok am vazut schema dar e o problema. Schema e cea clasica cu tiristoare numai ca omul de a facut-o si a postat pozele a montat triace in loc de tiristoare. Chestia asta eu nu o vad prea bine, exista mari sanse sa arda statorul. In documentul word pe care l-a postat in engleza in lista de piese sunt trecute tiristoare (SCR'S) iar el a pus in paranteza un cod de la triacele pe care le-a folosit.(in poza apar tot triace) Diferenta dintre tiristor si triac e aceea ca tiristorul o data comandat conduce curentul numai intr-un singur sens iar atunci cand el "scurtircuiteza" fazele alternatorului la masa, "scurtcircuitul " se face doar pe semialternantele pozitive, altfel spus e doar jumatate de scurtcircuit. Triacul in schimb conduce in ambele sensuri iar in momentul cand este comandat scurtcircuiteaza fazele "de tot" e aproape acelasi lucru ca atunci cand ai conecta un fir intre faza si masa. De functionat probabil functioneaza ok la prima vedere dar in timp ( mai lung sau mai scurt) va ceda alternatorul . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Aprilie 22, 2010 Share Postat Aprilie 22, 2010 ...omul de a facut-o si a postat pozele a montat triace in loc de tiristoare... Descrierea facuta e corecta! Insa poti folosi si una si alta, amandoua variantele's bune. Conditia este de a plasa triacul inainte de punte sau tiristorul dupa. Atfel se poate controla curentul alternatv sau continu. Simpu, asa-i? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Aprilie 22, 2010 Share Postat Aprilie 22, 2010 Nu-i chiar asa simplu. Daca pui tiristorul dupa punte intre + si masa in momentul in care-l comanzi se arde instantaneeu daca nu e vreun tiristor de peste 200-300A. La alternatoarele de tipul asta reglarea tensiunii se face numai in alternativ, in continuu ar fi pierderile de putere mult prea mari. In toate manualele de service unde este prezentata mai mult sau mai putin schematic schema interna a regulatorului de tensiune sunt tiristoare si nu triace. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Aprilie 22, 2010 Share Postat Aprilie 22, 2010 ...in momentul in care-l comanzi se arde instantaneeu daca nu e vreun tiristor de peste 200-300A.... Sa fim seriosi ...la 200-300A s-ar deduce 2800-4200W, ori asa ceva nu se poate. Adevarata problema apare la comutatie, datorita frecventei, alternanta mare. Solutia tiristor este mai sigura functional decat triacul, apoi tiristorul exclude puntea, fiind suficienta doar o dioda pt fiecare intrare. De regula aceste diode "crapa" primele la un releu. Pierderea de energie fiind benefica(in acest caz, ma refer la anularea unei semiperioade), curentul absorbit de toti consumatorii fiind mult mai mic decat cel debitat, diferenta este absorbita de regulator(prin punere la masa) care o transforma in caldura. Acesta degajare de caldura este cauza distrugerii in general al releului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Aprilie 23, 2010 Share Postat Aprilie 23, 2010 Sa fim seriosi ...la 200-300A s-ar deduce 2800-4200W, ori asa ceva nu se poate. Adevarata problema apare la comutatie, datorita frecventei, alternanta mare. Solutia tiristor este mai sigura functional decat triacul, apoi tiristorul exclude puntea, fiind suficienta doar o dioda pt fiecare intrare. De regula aceste diode "crapa" primele la un releu. Pierderea de energie fiind benefica(in acest caz, ma refer la anularea unei semiperioade), curentul absorbit de toti consumatorii fiind mult mai mic decat cel debitat, diferenta este absorbita de regulator(prin punere la masa) care o transforma in caldura. Acesta degajare de caldura este cauza distrugerii in general al releului. Cred ca vorbim despre lucruri diferite. Daca te referi la a folosi o punte comandata sau semicomandata cu tiristoare atunci asta e alta poveste. Teoretic asta cred ca ar fi cea mai buna solutie numai ca e foarte greu de implementat . Schema clasica cu tiristoare nu are treaba cu o astfel de punte. Eu am spus valorile alea de curent pentru ca tu ai spus ca se poate folosi tiristor dupa puntea redresoare, si cum bateria este conectata direct la punte , poti avea lejer 200A in caz de scurtcircuit sursa fiind bateria . Oricum ar fi o tampenie asa ceva, cred ca nu te refereai la modul asta de a folosi tiristorul.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Aprilie 23, 2010 Share Postat Aprilie 23, 2010 Bineanteles ca nu, am aratat principial dinferenta celor doua componente. Am "casapit" un releu mic de scuter din curiozitate, am remarcat 3 grupe formate din cate 2 pastile, am dedus ca-i vorba de un tiristor si o dioda(pt fiecare grup). Mai mult chiar nu conta, in masa aia imprgnata nu se putea "sapa" mai mult. La vremea respectiva chiar ma intrebam daca acel releu avea comanda unica sau individuala pe tiristoare! Intradevar parea o punte cu tiristoare, pentru fabricant acest lucru este posibil, si mai ieftin. Ca piesa schimb, nu cred sa existe combinatia, doar produsul final incasetat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Aprilie 23, 2010 Share Postat Aprilie 23, 2010 Nici pt fabricant nu-i usor sa faca o punte cu tiristoare in cazul asta pt ca frecventa si amplitudinea curentului generat de alternator sunt variabile in functie de turatie. Fabricantul foloseste tiristoare dar nu pt a realiza o punte, principiul este descris in manualele de service. La scutere din cate stiu eu majoritatea au alternator monofazat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Aprilie 24, 2010 Share Postat Aprilie 24, 2010 Eu vreau sa construiesc schema din link-ul in care nu inteleg limba (poate ca e turca). Si ca punte de diode o sa folosesc o punte de Dacia pt ca aia are si radiator serios si e facuta pt 20A (parca) si tensiune mare. Ca o completare la schema, e o intreaga discutie pe faq.f650 despre o imbunatatire care sa prelungeasca viata regulatorului. Se monteaza inainte de firul de dupa contact cu 'monitor' . Eu zic ca merita incercat... http://faq.f650.com/FAQs/FlayingtheVRFAQ.htm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Aprilie 25, 2010 Share Postat Aprilie 25, 2010 (editat) ...despre o imbunatatire care sa prelungeasca viata regulatorului.... Eu cred altceva. Cred ca este vorba referinta regulatorului. In mod normal regulatoarele ar trebui sa aibe ca informatie de incarcare, tensiunea ce ajunge la baterie. Functie de aceasta tensiune se face stabilizarea, care de regula este diferita in diferite puncte ale instalatiei. In aceasta situatie daca aceasta referinta este luata din alta parte, la bornele bateriei tensiunea poate fii mai mare, ceeace duce in final la scaderea electrolitului in baterie(fierbere), evident si la scurtarea vietii acesteia. Sunt regulatoare electronice(dacia) care au acest fir de referinta suplimentar(rosu) si care se leaga direct la borna + a bateriei, tocmai pentru a corecta cele scrise mai sus. Editat Aprilie 25, 2010 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Aprilie 26, 2010 Share Postat Aprilie 26, 2010 ma gandesc ca daca referinta e de 7 volti, atunci releul pompeaza cat poate (tensiune si curent) si astfel se incinge. Exact cum se incinge redresorul cand pun o baterie descarcata, iar cand incarcarea e terminata si ii mai baga cativa mA atunci se raceste surprinzator. Una dintre cauzele distrugerii este incingerea. La mine contactele erau albe de oxidate ce erau si inca nu am ajuns sa desfac decat doua mufe. Cred ca si restul care sunt pe traseu sunt la fel si de aici apar toate erorile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
trogheru Postat Aprilie 27, 2011 Share Postat Aprilie 27, 2011 Am vazut ca sunt cativa oameni f priceputi pe aici; sper sa aiba un sfat si pt problema mea: Yamaha R6 2003 injectie. Problema: Nu imi incarca bateria la relanti ?! Din cate mi-am dat seama am observat urmatoarele: Turata, incarca bateria (am masurat la borne cu motorul pornit si turat peste 4000r/min - are putin peste 14V). Dupa 15-20 minute mers destul de turat a incarcat bateria cat sa imi porneasca la cheie de 2-3 ori consecutiv. La relanti daca o las 10-15 min (normal cu far, stop aprinse) imi descarca bateria, in loc sa o incarce. Nu mai merge pornita deloc la cheie (baterie moarta). De asemenea tot la relanti (motorul cald): oscileaza turatia +/- 200 r/min (observat din ochi pe turometru); farul si stopul lumineaza oscilant (in concordanta cu oscilatiile turatiilor motorului). Cam care credeti ca ar putea fi cauzele ? - Releul de incarcare - nu functioneaza bine pt tensiune mica la relanti (pot sa il masor sa imi dau seama dc e bun? ) - Vreo problema pe circuitul electric - un consumator destul de mare/sau un scurt care ia mai mult decat se incarca la relanti - Faptul ca bateria in acest moment este destul de descarcata (nu i-am facut o incarcare full dupa iarna, am pus-o direct pe motor, dar a fost tinuta in casa) ? - Oscilatiile motorului au treaba cu partea electrica sau poate sa fie ceva separat ? Bujie, injectie ? Merci ! salut pana la urma ai gasit care este problema cu releul si cu oscilatiile de turatie ?pt ca exact asa face si a mea.nici eu nu am incarcat bateria peste iarna dar am tinut o in casa si am pus o direct pe motor.asa ca daca ai gasit problema da mi un pm te rog. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zacopilu Postat Mai 23, 2011 Share Postat Mai 23, 2011 Va salut.Nu ma pricep la electica,electronica,dar am o mare durere de cand mi-a cazut releul de incarcare de pe motor(un virago 535).Pretul de OEM este prohibit.Am citit topicul,mare lucru nu am inteles dar intreb:Intr-un final, a reusit careva sa faca un astfel de releu care sa functioneze?Daca DA,atunci VREAU SI EU! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Mai 24, 2011 Share Postat Mai 24, 2011 Va salut.Nu ma pricep la electica,electronica,dar am o mare durere de cand mi-a cazut releul de incarcare de pe motor(un virago 535).Pretul de OEM este prohibit.Am citit topicul,mare lucru nu am inteles dar intreb:Intr-un final, a reusit careva sa faca un astfel de releu care sa functioneze?Daca DA,atunci VREAU SI EU! Daca ai un prieten care se pricepe cat de cat la electronica,poti rezolva problema releului mult mai ieftin. Un al avantaj ar fi ca un releu home made,poate fi reparat,pe cand cel original nu. Scheme testate gasesti chiar aici pe forum.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.