pisica matache Postat Mai 12, 2011 Share Postat Mai 12, 2011 Am folosit aparat digital de masura. Cu motorul oprit pot masura tensiunea la borne a bateriei. Cand pornesc motorul parca nu mai stie masura aparatul. Multumesc de ajutor P.S. toti consumatorii sunt opriti in acel moment, in afara de instalatia electrica de aprindere (GOTRONIC). Aparatul digital e dereglat probabil de varfuri de tensiune datorate aprinderii;altfel spus incarcarea poate fi in regula,dar tu nu poti masura tensiunea pe baterie cu motorul pornit. Ar fi doua solutii.. -cauti un multimetru analogic (cu ac) care nu este sensibil la varfurile de tensiune..dar e mai greu de gasit, -conectezi multimetru digital care il ai,la baterie,cu motorul pornit,acesta va afisa aiurea,turezi motorul la 5000-6000RPM,apoi tai aprinderea din comutatorul din dreapta,nu din contact;astfel vei putea citi tensiunea pe baterie,e drept pentru o scurta perioada de timp. Daca iti indica in jur de 14 volti e in regula... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jawa1960 Postat Mai 12, 2011 Share Postat Mai 12, 2011 (editat) Salutare din nou. Multumesc pentru raspunsuri . Azi am fost la mester si am demontat ambielajul . Am ramas putin uimit si eu si mesterul boltul (care este calit) nu are nici macar o zgarietura, 2 bile cilindrice sparte, si bucsa bielei care din pacate nu mai este originala ciobita in mai multe locuri. Culmea ca bucsa nu sa ciobit unde "bate" explozia. Sa speram ca reparatia nu dureaza foarte mult si sa ne revedem cat mai curand pe asfalt. Numai bine si asfalt uscat (ca de afara prea ploua ) Editat Mai 12, 2011 de jawa1960 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sacalu Postat Mai 13, 2011 Share Postat Mai 13, 2011 Salutari Am rezolvat problema. Instalatia electrica partial refacuta, pus releu de incarcare de dacie. Cea mai mare problema a fost la releul cu dublu contact unde au fost 2 fire in scurt, ma mir ca a mers asa o vreme si nu mi-i sa ars rotorul. Tensiunea pe relantii ramane in jur de 13 volti, iar daca o turez peste 3000 rpm, ramane pe la 14 - 14.1 V. Multumesc mult de ajutor. Numai bine P.S. Aparatul digital e stabil si nu mai are fluctuatiile acelea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat Mai 16, 2011 Share Postat Mai 16, 2011 Mi-am pus set nou de curand,am reglat aprinderea intre 2.5 si 3 pe ambii la fel,nivelul de benzina din carburator e intre 10-11 mm,si imi face urmatoarea "schema",la turatie mica gen 1500-3000 nu trage deloc,n-are putere si nu urca in ture,cum trece de 3000-3500 are putere ftr ok,dar pana acolo trag de maneta la maxim si nimic,stau stau pana urca si atat,nu patineaza ambreiajul ptr ca nu se tureaza.Am incercat cu cuiul la gradatii diferite,la minim,mijloc si maxim,si parca la minim tragea cel mai ok,sau poate mi se pare mie.Jiglerele le-am verificat nu par sa fie infundate,fise noi(de la dany),pipe la fel,benzina curge cum trebuie din rezervor si prin furtun ,nu e strangulata.Acum intrebarea de baraj,ce ar putea avea ? :-? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Mai 16, 2011 Share Postat Mai 16, 2011 Avansul prea mic! Asta are! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat Mai 17, 2011 Share Postat Mai 17, 2011 si atunci sa rotesc intreg platoul ca sa ii dau avans un pic mai mare ? :-? Am incercat si cu marirea avansului,dar nimic,tot asa face.Insa face o schema ftr interesanta,la pornire nu porneste decat daca ii bag benzina prin chiuloasa si in schimb motorul merge mai bine daca e saracit amestecul din cui,adica pus pe cel mai de sus.Am sa incerc si cu niste bujii noi sa vedem ce face,insa e foarte suspecta treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Mai 17, 2011 Share Postat Mai 17, 2011 (editat) punei bujii noi si fa-i un reglaj al carburatorului calumea. iti dai seama ca e bun reglajul daca ai bujia caramizie si pornire usoara al motorului la rece asa faceam si eu, ii punea benzina in cap ca nu stiam sa reglez carburatorul de tras nu trage cum zice ivan - avans mic punei un avans mai mare decat ai acuma si fai un reglaj calumea si vezi cum sta plutitorul si cum inchide cuiul pontou, sa ai o inaltime buna si mai face si din cauza bujiilor- care se strica din cauza reglajului prost al carburatiei ce rulmenti are pe bolt in piciorul bielei la jawa 350ts? am cautat dar nicaieri nu am gasit Editat Mai 17, 2011 de kinguh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_cz Postat Mai 17, 2011 Share Postat Mai 17, 2011 punei bujii noi si fa-i un reglaj al carburatorului calumea. iti dai seama ca e bun reglajul daca ai bujia caramizie si pornire usoara al motorului la rece asa faceam si eu, ii punea benzina in cap ca nu stiam sa reglez carburatorul de tras nu trage cum zice ivan - avans mic punei un avans mai mare decat ai acuma si fai un reglaj calumea si vezi cum sta plutitorul si cum inchide cuiul pontou, sa ai o inaltime buna si mai face si din cauza bujiilor- care se strica din cauza reglajului prost al carburatiei ce rulmenti are pe bolt in piciorul bielei la jawa 350ts? am cautat dar nicaieri nu am gasit ........as mai adauga si eu ceva, adica la astea e cam cu "scartz" reglajul la avans. Dupa carte nu a mers bine niciodata ( din cele pe care le-am intalnit eu ) Adica reglam avansul cu ceasul, dupa carte la amandoi cilindrii, dar nu mergea rotund, si scotea mai mult fum pe o toba ........asa ca la cil. 2 mai miscam un pic avansul pana imi placea cum se tureaza. Poti face cu motorul pornit, cu soculul platinii usor slabit. Pacatele motoarelor de 2T si 2 cilindrii........... Doar ca de ai ceva uzuri pe acolo- la suportul platinilor, se deregleaza f. usor...miscand platina un pic, mai mare sau mai mica....vei vedea ca sare avansul f. mult....milimetri ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat Mai 17, 2011 Share Postat Mai 17, 2011 punei bujii noi si fa-i un reglaj al carburatorului calumea. iti dai seama ca e bun reglajul daca ai bujia caramizie si pornire usoara al motorului la rece asa faceam si eu, ii punea benzina in cap ca nu stiam sa reglez carburatorul de tras nu trage cum zice ivan - avans mic punei un avans mai mare decat ai acuma si fai un reglaj calumea si vezi cum sta plutitorul si cum inchide cuiul pontou, sa ai o inaltime buna si mai face si din cauza bujiilor- care se strica din cauza reglajului prost al carburatiei ce rulmenti are pe bolt in piciorul bielei la jawa 350ts? am cautat dar nicaieri nu am gasit Am pus 2 bujii noi acum,si am fiert carburatorul vreo 20 de minute in PUR,si parca mergea mai bine apoi am zis sa dau o tura si tot asa....Am incercat si sa misc intreg platoul sa ii dau avans mai mare insa nimic,si cand am reglat aprinderea am facut-o intre 2.5-3 mm pe ambii si distanta intre platini 0.3 am masurat cu lera.Sincer deja imi vine sa ma iau de cap.... Am pus 2 bujii noi acum,si am fiert carburatorul vreo 20 de minute in PUR,si parca mergea mai bine apoi am zis sa dau o tura si tot asa....Am incercat si sa misc intreg platoul sa ii dau avans mai mare insa nimic,si cand am reglat aprinderea am facut-o intre 2.5-3 mm pe ambii si distanta intre platini 0.3 am masurat cu lera.Sincer deja imi vine sa ma iau de cap.... AAa si am uitat sa zic ca cuiul ponton inchide ok,iar la plutitor 1 barcuta de aia juca in tzatani si am dat o gaura de 3 in niturile alea ei de plastic sau ce o fi,si am pus un surub de 3 in loc,dupa care l-am polizat sa fie cat mai micut sa nu fie prea greu.De aia zic ca aici ar fi totul ok.Iar culoarea la bujie tot neagra mie si dupa ce am pus bujia noua si am dat o tura de 10 km cu ea. Am pus 2 bujii noi acum,si am fiert carburatorul vreo 20 de minute in PUR,si parca mergea mai bine apoi am zis sa dau o tura si tot asa....Am incercat si sa misc intreg platoul sa ii dau avans mai mare insa nimic,si cand am reglat aprinderea am facut-o intre 2.5-3 mm pe ambii si distanta intre platini 0.3 am masurat cu lera.Sincer deja imi vine sa ma iau de cap.... AAa si am uitat sa zic ca cuiul ponton inchide ok,iar la plutitor 1 barcuta de aia juca in tzatani si am dat o gaura de 3 in niturile alea ei de plastic sau ce o fi,si am pus un surub de 3 in loc,dupa care l-am polizat sa fie cat mai micut sa nu fie prea greu.De aia zic ca aici ar fi totul ok.Iar culoarea la bujie tot neagra mie si dupa ce am pus bujia noua si am dat o tura de 10 km cu ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Mai 17, 2011 Share Postat Mai 17, 2011 Deschiderea la platini este intre 0,35 - 0,45mm, iar aprinderea este 3,5mm. La bujii deschiderea intre electrozi este 0,7mm. Daca toate astea is asa cum zici, daca segmentii is buni, evacuarile desfundate, daca nu trage aer fals, daca rulmentii nu filfiie la ambielaj, daca are curent suficient si benzina buna, nu vad ce-ar mai putea avea?! Verifica bine amanuntele care de obicei ne scapa, astea-s boli enervante la motoarele in doi timpi! Spor si bafta la descoperirea bubelor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat Mai 17, 2011 Share Postat Mai 17, 2011 Deschiderea la platini este intre 0,35 - 0,45mm, iar aprinderea este 3,5mm. La bujii deschiderea intre electrozi este 0,7mm. Daca toate astea is asa cum zici, daca segmentii is buni, evacuarile desfundate, daca nu trage aer fals, daca rulmentii nu filfiie la ambielaj, daca are curent suficient si benzina buna, nu vad ce-ar mai putea avea?! Verifica bine amanuntele care de obicei ne scapa, astea-s boli enervante la motoarele in doi timpi! Spor si bafta la descoperirea bubelor! Multumesc de informatii,eu m-am luat dupa manual,dar o sa le fac cum ai zis tu,si sper sa nu mai faca figuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
townbiscuit Postat Mai 17, 2011 Share Postat Mai 17, 2011 eu cu aprinderea am incercat sa vad unde trage cel mai bine la avans mic nu tragea la avans mare ardea aiurea si am gasit o combinatie intre de 2.7 si e bun eu trebuie sa schimb acele de la bolt la piston si pe dreapta am uzura mai mare si nu merge intotdeauna f rotund, le schimb trebuie sa tii cont de toate chichitele ai grija cu aerul fals vezi intre carburator si flansa ce se prinde de cilindrii; vezi sa fie bun guma aia. eu am rulat pe ea banda izoler sa stea fest,si daca ii pui filtru si acolo sa fie strans bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Mai 17, 2011 Share Postat Mai 17, 2011 eu cu aprinderea am incercat sa vad unde trage cel mai bine la avans mic nu tragea la avans mare ardea aiurea si am gasit o combinatie intre de 2.7 si e bun eu trebuie sa schimb acele de la bolt la piston si pe dreapta am uzura mai mare si nu merge intotdeauna f rotund, le schimb trebuie sa tii cont de toate chichitele ai grija cu aerul fals vezi intre carburator si flansa ce se prinde de cilindrii; vezi sa fie bun guma aia. eu am rulat pe ea banda izoler sa stea fest,si daca ii pui filtru si acolo sa fie strans bine daam incurcat calculatoarele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat Mai 17, 2011 Share Postat Mai 17, 2011 eu cu aprinderea am incercat sa vad unde trage cel mai bine la avans mic nu tragea la avans mare ardea aiurea si am gasit o combinatie intre de 2.7 si e bun eu trebuie sa schimb acele de la bolt la piston si pe dreapta am uzura mai mare si nu merge intotdeauna f rotund, le schimb trebuie sa tii cont de toate chichitele ai grija cu aerul fals vezi intre carburator si flansa ce se prinde de cilindrii; vezi sa fie bun guma aia. eu am rulat pe ea banda izoler sa stea fest,si daca ii pui filtru si acolo sa fie strans bine Si unde anume ai pus banda izolatoare,la exterior intre carburator si chestia de cauciuc sau doar cauciucul si "sherul ala" ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Mai 18, 2011 Share Postat Mai 18, 2011 (editat) am invelit garnitura de cauciuc cu banda izoler, am introdus garnitura aranjata in share, apoi am pus micul ansamblu pe gura de la carburator am pus banda pt a strange garnitura pe gura carburatorului si sa faca si presiune pe fata flansei de legatura cu cilindrii(galeria de admisie) am sa fac zilele astea cateva poze sa iti arat; ca tot vreau acuma sa verific si sa repar carburatorul Editat Mai 18, 2011 de kinguh Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
panaitepaul Postat Mai 19, 2011 Share Postat Mai 19, 2011 (editat) De aia zic ca aici ar fi totul ok.Iar culoarea la bujie tot neagra mi-e si dupa ce am pus bujia noua si am dat o tura de 10 km cu ea. Culoarea de la bujie neagra înseamnă amestec prea bogat în benzina. De asta la turații mici, când Âşubărul este deschis putin se îneacă și nu se turează iar la turații mari se deschide Âşubărul mai mult și intra mai mult aer în cilindri sărăcind amestecul și motorul merge mai bine. Eu aÂş verifica nivelul în camera de nivel constant mai ales ca ai spus ca ai pus un șurubel pe acolo. Mi-e teamă că ai nivelul mare. Intre nivelul benzinei și fata "păhărelului" sa fie 10 - 11 mm. Deschiderea la platini este intre 0,35 - 0,45mm, iar aprinderea este 3,5mm. La bujii deschiderea intre electrozi este 0,7mm. Daca toate astea is asa cum zici, daca segmentii is buni, evacuarile desfundate, daca nu trage aer fals, daca rulmentii nu filfiie la ambielaj, daca are curent suficient si benzina buna, nu vad ce-ar mai putea avea?! Verifica bine amanuntele care de obicei ne scapa, astea-s boli enervante la motoarele in doi timpi! Spor si bafta la descoperirea bubelor! Eu as respecta indicațiile producătorului: platine : 0.3; avans 2.6 - 2.7; bujii 0.7; Avans 3.5 mm mi se pare enorm. Editat Mai 19, 2011 de panaitepaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Mai 19, 2011 Share Postat Mai 19, 2011 Culoarea de la bujie neagra înseamnă amestec prea bogat în benzina. De asta la turații mici, când Âşubărul este deschis putin se îneacă și nu se turează iar la turații mari se deschide Âşubărul mai mult și intra mai mult aer în cilindri sărăcind amestecul și motorul merge mai bine. Eu aÂş verifica nivelul în camera de nivel constant mai ales ca ai spus ca ai pus un șurubel pe acolo. Mi-e teamă că ai nivelul mare. Intre nivelul benzinei și fata "păhărelului" sa fie 10 - 11 mm. Eu as respecta indicațiile producătorului: platine : 0.3; avans 2.6 - 2.7; bujii 0.7; Avans 3.5 mm mi se pare enorm. Si eu cred ca amestecul e bogat;pe langa nivelul prea mare ,(apropo,cum masurori tu cei 10-11mm ? )mai pot fi si alte cauze La ralanti poate fi de vina si reglajul necorespunzator,iar la turatii mai mari,cand subarul se ridica impreuna cu acul de dozaj,vinovata de un amestec bogat poate fi si uzura bucsei in care intra acul de dozaj; Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kinguh Postat Mai 19, 2011 Share Postat Mai 19, 2011 avans de 3.5 mult daca are jocuri mari in manivela piston e bun avansul ) desfaci paharul si vezi adancimea benzinei sau faci inainte de o plimbare niste zgarieturi pe interiorul paharului ca asa cand mai ai de modificat nivelul vezi repede totul pleaca de la nivelul benzinei daca nu ai nivel nu iti merge in veci motorul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ivan pedala Postat Mai 19, 2011 Share Postat Mai 19, 2011 Da, e mult avansul la 3,5mm daca motorul (setul) este ~nou, dar la un motor uzat (fara batai sau jocuri vizibile), mie cel mai bine mi-a mers (pornit si mers in sarcina) cu acest avans. Nu contest manualul "utilajului", as fi tembel, dar la fel ca si colegul nostru de suferinta, am incercat mai multe variante si am ales-o pe cea mai buna. Nu-i exclusa posibilitatea alimentarii defectuoase, a aerului fals sau necorespunzator dozat (care poate proveni de la imbinarea carterelor, de la carburator sau chiar uzura elementelor carburatorului), ori chiar evacuare infundata, bobine sau condensatori obosite(i), bujii cu cifra termica necorespunzatoare sau chiar si o tensiune foarte mare sau prea mica la iesirea din releu, la turatii mari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sacalu Postat Mai 19, 2011 Share Postat Mai 19, 2011 Cine ma ajuta cu un cui ponteau pentru jawa 350 TS, carburator JIKOV ? Am batut azi tot orasul si nu am gasit niciunde. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
panaitepaul Postat Mai 20, 2011 Share Postat Mai 20, 2011 Si eu cred ca amestecul e bogat;pe langa nivelul prea mare ,(apropo,cum masurori tu cei 10-11mm ? )mai pot fi si alte cauze La ralanti poate fi de vina si reglajul necorespunzator,iar la turatii mai mari,cand subarul se ridica impreuna cu acul de dozaj,vinovata de un amestec bogat poate fi si uzura bucsei in care intra acul de dozaj; Am precizat cum masor nivelul: 10 - 11mm intre nivelul lichidului si fata superioara (buza) paharelului de nivel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_oldmoto Postat Mai 20, 2011 Share Postat Mai 20, 2011 Cine ma ajuta cu un cui ponteau pentru jawa 350 TS, carburator JIKOV ? Am batut azi tot orasul si nu am gasit niciunde. asa ceva ai nevoie cum e in kitul de reparatie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sacalu Postat Mai 20, 2011 Share Postat Mai 20, 2011 asa ceva ai nevoie cum e in kitul de reparatie? Daca contine cui pontou, ala e. Am totul functional dar cuiul pontou imi scapa si ineaca mobra. La ce pret e kitul respectiv? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dany_oldmoto Postat Mai 20, 2011 Share Postat Mai 20, 2011 Daca contine cui pontou, ala e. Am totul functional dar cuiul pontou imi scapa si ineaca mobra. La ce pret e kitul respectiv? kitul de reparatie e 25 de lei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Mai 20, 2011 Share Postat Mai 20, 2011 Am precizat cum masor nivelul: 10 - 11mm intre nivelul lichidului si fata superioara (buza) paharelului de nivel. Asta am inteles...problema e ca masuratoarea trebuie facuta cu carbul complet asamblat si cu benzina in el;cel putin asa stiu eu ca se masoara nivelul. La carbul Jawei,nu exista nici-o facilitate pt a face aceasta masuratoare;la asta ma refeream cand te-am intrebat cum masori nivelul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.