Sari la conținut

Jawa


CrazYRaveN
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Dacă vei fi nevoit să cureți toba, o metodă pe care am găsit-o deosebit de eficientă este s-o arzi pe dinăuntru cu lampa pe gaz. Lampa în sine costă câteva zeci de lei, iar o butelioară de unică folosință cu gaz e 5 lei.

 

Scoți sitele din ea (tubulară de cât o fi prin fundul tobei fiindcă ai un Âşurub central acolo Âşi mai vezi tu dacă mai sunt Âşi altele pe exterior, că nu cunosc îndeaproape toba de 638), o priponeÂşti cumva oblic cât să ai acces la gura orientată în jos Âşi începi să bagi lampa în ea (prin gura orientată în jos, ca să ai tiraj pe sus). O să dureze ceva vreme Âşi ai să consumi ceva butelioară ca să porneÂşti treaba, dar în cele din urmă va ieÂşi un fum gros Âşi verde pe partea cealaltă. Toba va arde pe dinăuntru până se curăță complet. Nu strici cromul deloc în felul ăsta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă vei fi nevoit să cureți toba, o metodă pe care am găsit-o deosebit de eficientă este s-o arzi pe dinăuntru cu lampa pe gaz. Lampa în sine costă câteva zeci de lei, iar o butelioară de unică folosință cu gaz e 5 lei.

 

Scoți sitele din ea (tubulară de cât o fi prin fundul tobei fiindcă ai un Âşurub central acolo Âşi mai vezi tu dacă mai sunt Âşi altele pe exterior, că nu cunosc îndeaproape toba de 638), o priponeÂşti cumva oblic cât să ai acces la gura orientată în jos Âşi începi să bagi lampa în ea (prin gura orientată în jos, ca să ai tiraj pe sus). O să dureze ceva vreme Âşi ai să consumi ceva butelioară ca să porneÂşti treaba, dar în cele din urmă va ieÂşi un fum gros Âşi verde pe partea cealaltă. Toba va arde pe dinăuntru până se curăță complet. Nu strici cromul deloc în felul ăsta.

Nu toba in sine e "murdara" ci sitele din interior pline de ulei si alte cele,cel mai indicat este sa o desfaci,si arzi doar sitele acelea dinauntru,asa vei fi 100% ca treaba e ok facuta si nu arzi nici asa mult gaz....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine se face o zeamă de cox în toată toba aia!... mor vecinii plimbători de căței pe lângă gard când o parchez pe cricul central, că stă un pic aplecată spre spate. Iar uleiul ăla cald Âşi jegos e deosebit de fluid :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu sitele e problema.Pe peretii tobei se prelinge mizeria

Grija la montare. E cu skepsis toba de 2 timpi, este al 2lea plaman al motorului.

Corect,la 2T nu e totuna cum e cu toba,sa fie etansa,si la sitele respectiva iarasi vezi ca o sa fie ceva de etansare....La fiecare motor 2T e calculat cata restrictie sa opuna pentru un randament cat mai ridicat,deci aveti grija .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut colegii ,:bigstar:

Ca tot veni vorba de calamina.... v-am povestit ca am cumparat o JAWA 638 nepornita de cativa ani. Azi m-am apucat de motor sa vad care e treaba cu el.....

Am citit pe forum si am gasit multe metode de a elimina calamina depusa. Eu m-am gandit la alta metoda. La servici pot folosi un cuptor pentru tratament termic incalzit pe la 580-600 grade, punctul de topire al aluminiului este 660grade. Voi ce ziceti, ar fi o solutie eficienta?:cheers:

post-14626-0-82213800-1330813848_thumb.jpg

post-14626-0-16583800-1330813856_thumb.jpg

post-14626-0-59974000-1330813863_thumb.jpg

post-14626-0-12827100-1330813874_thumb.jpg

post-14626-0-66982800-1330813882_thumb.jpg

post-14626-0-28314900-1330813892_thumb.jpg

post-14626-0-75479400-1330813900_thumb.jpg

post-14626-0-91643600-1330813916_thumb.jpg

post-14626-0-62293400-1330813924_thumb.jpg

post-14626-0-52107800-1330813931_thumb.jpg

post-14626-0-30644500-1330813937_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut colegii ,:bigstar:

Ca tot veni vorba de calamina.... v-am povestit ca am cumparat o JAWA 638 nepornita de cativa ani. Azi m-am apucat de motor sa vad care e treaba cu el.....

Am citit pe forum si am gasit multe metode de a elimina calamina depusa. Eu m-am gandit la alta metoda. La servici pot folosi un cuptor pentru tratament termic incalzit pe la 580-600 grade, punctul de topire al aluminiului este 660grade. Voi ce ziceti, ar fi o solutie eficienta?:cheers:

 

coturile de la esapament linistit le poti baga dar aluminiu nici intrun caz

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut colegii ,:bigstar:

Ca tot veni vorba de calamina.... v-am povestit ca am cumparat o JAWA 638 nepornita de cativa ani. Azi m-am apucat de motor sa vad care e treaba cu el.....

Am citit pe forum si am gasit multe metode de a elimina calamina depusa. Eu m-am gandit la alta metoda. La servici pot folosi un cuptor pentru tratament termic incalzit pe la 580-600 grade, punctul de topire al aluminiului este 660grade. Voi ce ziceti, ar fi o solutie eficienta?:cheers:

 

nu le incalzi degeaba...calamina se curata foarte usor.

la cureti bine cu BREF de curatat aragazul,le iei putin cu o perie, canalele le cureti cu un segment rupt,ies ca noi daca ai rabdare.

 

uitasem cei mai important....deobicei se acopera in intregime cu calamina cind au joc destul de mare in cilindrii..verifica cotele de pistoane si cilindrii,daca are joc mergi in cota mai mare cu alizare si honuire.

 

in 15 minute ies ca noi :cheers:

Editat de dany_oldmoto
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut colegii ,:bigstar:

Ca tot veni vorba de calamina.... v-am povestit ca am cumparat o JAWA 638 nepornita de cativa ani. Azi m-am apucat de motor sa vad care e treaba cu el.....

Am citit pe forum si am gasit multe metode de a elimina calamina depusa. Eu m-am gandit la alta metoda. La servici pot folosi un cuptor pentru tratament termic incalzit pe la 580-600 grade, punctul de topire al aluminiului este 660grade. Voi ce ziceti, ar fi o solutie eficienta?:cheers:

Eu ai spun zgura calamina are culoare rosiatica maronie, ulei prea mult, de calitate proasta si compresie scazuta. Nu te chinul indiferent ce-i faci nu va merge bine niciodata

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ai spun zgura calamina are culoare rosiatica maronie, ulei prea mult, de calitate proasta si compresie scazuta. Nu te chinul indiferent ce-i faci nu va merge bine niciodata

Numai bine

 

Nu am inteles la ce va referiti cand ati spus ca nu va merge bine niciodata...... :unsure:

 

Multumesc pentru sfaturi, o sa bag in cuptor numai coturile de evacuare, restu cu o solutie de curatat aragazul care contine hidroxid de sodiu (nu am gasit Bref).:wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prin 2009, am nimerit cu pistonul Âşi cilindrul Jawei mele de 250 cmc la un nene strungar din Ferentari, un cartier mai dosnic de pe-aici. I-a trebuit numai să mă zărească intrând pe uÂşa atelierului cu pistonul în mână ca să-mi zică: "Pfăhăăă! Ăla e turnat de mine acum douăj' de ani". Fusesem la om ca să-mi facă trei segmenți noi pentru cotele mele. MeÂşterul curăța fără nicio jenă calamina de pe capul pistonului cu o perie de sârmă montată pe o bormaÂşină de banc. Jawa mea merge Âşi-acum cu un consum de minim 3 l/100 km (e drept că eu am 100 kile Âşi merg deseori cu pasager Âşi bagaje, ceea ce creÂşte sesizabil Âşi consumul; iar prin oraÂş e haleală mare), pe acelaÂşi piston turnat în urmă cu douăzeci Âşi ceva de ani. AÂşa că nu dispera, sunt niÂşte motoare cumplit de nesimțite (Ivan_pedala este tătuca lor Âşi este de aceeaÂşi părere) Âşi, dacă nu clopotesc prea tare pistoanele în cămăÂşile cilindrilor, curăță doar calamina Âşi orientează-te către un set nou de segmenți.

 

Calamina poate fi curățată cu un băț din ceva esență mai tare sau chiar Âşi cu o racletă din ceva metal, cu condiția să eviți zgârierea pistonului. E treabă mizerabilă Âşi plictisitoare, că uneori se ia uÂşor, alteori mai greu. Doar răbdare să ai. Userul jawa1960 a asistat (oripilat) la pornirea unui motor de Jawă (125 cmc) cu piston doar, fără segmenți. S-a gătat repede pistonul, e-adevărat. Tot el are pe YouTube un filmuleț cu pornirea unui motor de scuter fără carburator, folosindu-se doar de-un aerosol generic Âşi de-o tubulară de 10, ca să ajusteze "difuzorul". Adică, una peste alta, nu-i chiar "rocket science" :).

 

Cât despre calamină, aÂş evita să bag din prima pistoanele în cuptor pentru atâta motiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am inteles la ce va referiti cand ati spus ca nu va merge bine niciodata......

Adi este un tip meticulos, as zice chiar pretentios... imaginea din primele doua poze arata o depunere masiva de calamina pe partea laterala a pistonului, acolo calaminarea a fost posibila datorita unui joc mare completat de o etranseitate slaba a secmentilor.

Curata canalele secmentilor cu mare atentie cu ajutorul unui secment rupt, apoi verifica cu un secment nou jocul canalului. Il introduci din exteror. Daca miscarea secmentului in canal la capatul opus, este mai mare de 5 grade atunci inlocuiesti pistonul(daca nu esti de principiul "merge si asa").

Calamina excesiva este un rezultat inevitabil al arderii incomplete si anormale din motor. Carburatie necorespunzatoare si ulei de amestec pus la intamplare.

Depunerile din evacuare sunt create din funingine rezultata din amestec prea bogat si ulei nears. Se curata prin ardere si scuturare. La pistoane e suficenta o perie de sarma si o bormasina(nu insista prea mult)

Nu recomand in nici un caz arderea coturilor sau pistoanelor in cuptor, tu faci ce vrei!

===========

Atentie!!Uleiul de amestec este foarte important, principala lui calitate este arderea, nu se uzeaza niciodata, este folosit un singur ciclu in motor apoi devine combustibil.

 

 

...Cât despre calamină, aÂş evita să bag din prima pistoanele în cuptor pentru atâta motiv.

Adevarat! Isi modifica structura cu mult inainte de a ajunge in faza de topire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu pentru curatirea pistoanelor folosesc o metoda invatata de la drujbisti mai batrani.ei isi curatau pistoanele in padure cu cenusa inmuiata cu putina benzina si pusa pe a bucata de carpa.pentru canale la segmenti cu un snur.metoda testat cu succes de mine si folosita de fiecare data.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles! o sa le curat manual pe toate.

Multumesc inca o data!:cheers:

segmentii sunt uzati sau blocati sau rupti cand se ajunge la faza din poze. Canalele segmentilor le curat cu un segment rupt ( doar la asta mai e bun, oricum !), asa nu se decalibeaza canalul. Sa fi atent, sa cureti pana la aluminiu, mai ales la "coltul" canalului, segmentul nou trebuie sa se ingroape total in canal. Il verifici asezandu-l invers si il rotesti sa observi daca se ingroapa bine ( altfel nu il poti baga in cilindru cand e pe piston ).

Segmenti se gasesc la Tg. Mures, Motor-line.

In rest perie de sarma, iar la final capului pistonului fa-i serviciu de lux :smirghel fin .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am inteles la ce va referiti cand ati spus ca nu va merge bine niciodata...... :unsure:

 

Multumesc pentru sfaturi, o sa bag in cuptor numai coturile de evacuare, restu cu o solutie de curatat aragazul care contine hidroxid de sodiu (nu am gasit Bref).:wave:

Cu pistoanele din imagine nu va functiona bine deoarece daca au zgura si sub segmenti inseamna ca sunt prea uzati deci presiunea in carter va fi mica deci motor subalimentat

spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu pistoanele din imagine nu va functiona bine deoarece daca au zgura si sub segmenti inseamna ca sunt prea uzati deci presiunea in carter va fi mica deci motor subalimentat

spor

 

Salut,

Am masurat in seara asta cotele pistoanelor si cilindrilor:

Stanga

Cilindru: 58,40-sus, 58,14-jos;

Piston: 58,00-sus, 58,10-jos;

Dreapta:

Cilindru: 58,20-sus, 58,14-jos;

Piston: 57,86-sus, 58,10-jos;

 

Am facut si o poza la cilindrii, se vede ca cel cu dia. 58,40 are o "buza".

:wave:

post-14626-0-40624700-1331057841_thumb.jpg

post-14626-0-91937800-1331057852_thumb.jpg

post-14626-0-21441800-1331057860_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Am masurat in seara asta cotele pistoanelor si cilindrilor:

Stanga

Cilindru: 58,40-sus, 58,14-jos;

Piston: 58,00-sus, 58,10-jos;

Dreapta:

Cilindru: 58,20-sus, 58,14-jos;

Piston: 57,86-sus, 58,10-jos;

 

Am facut si o poza la cilindrii, se vede ca cel cu dia. 58,40 are o "buza".

:wave:

dac tot ai demontat motorul la jawa fa l cum trebuie nu te mai tot fastacii atat comanda un set de pistoane de la dany_oldmoto ca nu sunt asa scumpe(cca120 ron cu tot cu segmenti si bolturi) duci cilindrii la alezat + honuit si faci o treaba buna.la ce ai tu acolo chiar necesita o reparatie buna cum scrie la abecedar.eu nu m as apuca sa carpesc la motor tinand cont ca ii si un motor bicilindric si ii cam prtentios un pic vezi si de semeringurile de la ambielaj,verifica sa nu ai jocuri la biele si daca ai fa tot posibilul si eliminalele si un set de garnituri pt motor tot de la dani si apoi vezi si de cutia de viteze nu de alta dar sa nu lucrezi de 2 ori ca nu ii bine.fa un lucru cum trebuie si ai sa fi multumit de jawa.iti spun dinpropria experienta ca si eu am patito cu jawa numai ca eu am modelul 634 ala cu cilindrii de fonta si nu din aluminiu ca la tine.parerea mea de lup.spor la treaba :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dac tot ai demontat motorul la jawa fa l cum trebuie nu te mai tot fastacii atat comanda un set de pistoane de la dany_oldmoto ca nu sunt asa scumpe(cca120 ron cu tot cu segmenti si bolturi) duci cilindrii la alezat + honuit si faci o treaba buna.la ce ai tu acolo chiar necesita o reparatie buna cum scrie la abecedar.eu nu m as apuca sa carpesc la motor tinand cont ca ii si un motor bicilindric si ii cam prtentios un pic vezi si de semeringurile de la ambielaj,verifica sa nu ai jocuri la biele si daca ai fa tot posibilul si eliminalele si un set de garnituri pt motor tot de la dani si apoi vezi si de cutia de viteze nu de alta dar sa nu lucrezi de 2 ori ca nu ii bine.fa un lucru cum trebuie si ai sa fi multumit de jawa.iti spun dinpropria experienta ca si eu am patito cu jawa numai ca eu am modelul 634 ala cu cilindrii de fonta si nu din aluminiu ca la tine.parerea mea de lup.spor la treaba :cheers:

O mica precizare,daca ai joc in biela nu prea ai cum sa le schimbi,niciodata nu o sa fie centrat ambielajul la 0 daca l-ai depresat odata,poate doar la ceva firme foarte specializate(nu prea gasesti asa ceva in RO),eu cand am avut probleme cu al meu am umblat in draci,dar mai mult de 2 n-am putut scoate nici cum.Parerea mea este,daca bate mai bine il lasi sa bata decat sa ii schimbi kit-ul de biele si sa pui un ambielaj descentrat (asta daca banii ar fi o problema) daca nu atunci cumperi de la dany cu ~250 de lei un ambielaj nou,si atunci n-ai problema :bigstar: .Asa ca si idee sa sti ca daca ai joc in biele sa sti ca motorul are undeva peste 70.000 de km,asta daca a fost un ambielaj original si a fost folosit corespunzator adica ulei 2T si nu T90( in proportia de minim 1:50(daca e ulei bun) sau 1:40(daca e un ulei normal) ) sau mai cine stie ce,benzina ok ,si reglat la timp.

 

O mica precizare,daca ai joc in biela nu prea ai cum sa le schimbi,niciodata nu o sa fie centrat ambielajul la 0 daca l-ai depresat odata,poate doar la ceva firme foarte specializate(nu prea gasesti asa ceva in RO),eu cand am avut probleme cu al meu am umblat in draci,dar mai mult de 2 n-am putut scoate nici cum.Parerea mea este,daca bate mai bine il lasi sa bata decat sa ii schimbi kit-ul de biele si sa pui un ambielaj descentrat (asta daca banii ar fi o problema) daca nu atunci cumperi de la dany cu ~250 de lei un ambielaj nou,si atunci n-ai problema :bigstar: .Asa ca si idee sa sti ca daca ai joc in biele sa sti ca motorul are undeva peste 70.000 de km,asta daca a fost un ambielaj original si a fost folosit corespunzator adica ulei 2T si nu T90( in proportia de minim 1:50(daca e ulei bun) sau 1:40(daca e un ulei normal) ) sau mai cine stie ce,benzina ok ,si reglat la timp.

PS:setul ala trebuie schimbat neaparat.La Jawa cand incepe sa se duca setul,niciodata nu il mai reglezi cum trebuie,faci un cilindru,celalalt nu il mai faci si tot asa,probabil o imbunatatire ptr el ar fi un carburator pe fiecare cilindru dar asta e altceva,ideea este sa ai setul ok daca nu vrei multa bataie de cap.

- un om pe care il respect foarte mult
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...