Sari la conținut

Concurentii romani la Paris Dakar 2005


ADMIN
 Share

Postări Recomandate

Maiine 17 Ianuarie Romeo va tine o conferinte de presa: ora 13 - sediul Dunca Expeditii.

 

Am sa imprim acest topic si i-l dau din partea tuturor.

Si aterizeaza la Timisoara la 12.15.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 731
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Din cite stiu vine miine la ora 10 si 15 aterizeaza pe aeroportul din Timisoara si vine de la bucuresti unde ajunge in seara-noaptea asta.Dati si voi o sfoara in tara si poate se face un comitete de primire :moron: sau o mica coloana de insotire. Cred ca ar fi tare frumos din partea noastra si cred ca l-ar atinge la coarda sensibila si pe Romeo. Daca organizati asa ceva dati-mi de stire ca vin sa fac si-io ceva poze de sa le pun la gazete ca merita din plin. :whip: :ph34r: :kali: :drums: :wave: :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Romeo a mai spulberat o prejudecata.

Intr-o tara plina de arivisti, de miliardari de carton cu apucaturi de bulibasa, el a avut curajul si pasiunea de a-si pune viata chezasie intr-o cursa infernala, cand nu avea nevoie nici de faima, nici de recompense banesti.

Singurul pe care-l stiu eu ca a mai facut asta e magnatul de la Virgin, care a pus aceeasi pasiune in incercarea lui de a face inconjorul lumii in balon. Nici nu a contat ca nu a fost primul caruia i-a reusit, toata lumea i-a urmarit lupta cu vazduhul si il va tine minte pentru asta.

Si in cazul echipei Redzone rezultatul e neimportant, atata timp cat au cutezat si au razbit. Ar fi minunat daca toti cei 300 din lista bogatilor ar fi facuti din acelasi aluat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Ar fi minunat daca toti cei 300 din lista bogatilor ar fi facuti din acelasi aluat.

Ar fi minunat, dar nu suficient! TOTI trebuie sa invatam de la Romeo!

 

Ah, de s-ar pricepe si la scris (poate se si pricepe) sa ne scrie o carte despre experienta lui!!!! Daca nu, si o serie de emisiuni dedicate ar fi ceva!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar un e-mail al lui Romeo am putea afla ?

Dar o relatare cat mai amanuntita am putea primi ?

Noi, constantenii il asteptam cu ceva nisip daca mai are chef de asa ceva....

Cred ca Szolt nu i-a fost doar mecanic ci si trainer. Cine l-a vazut pe Szolt cum merge si cum se orienteaza stie ce vreau sa zic....

post-13-1105998336_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

FELICITARI ROMEO DUNCA! :wave:

e primul Dakar pe care l-am urmarit cu sufletul la gura, poate si datorita accidentelor nefericite. Doresc totusi viata lunga acestui raliu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Romania Libera

Nationala-zoom-pilot.jpg

 

Premiera absoluta in raliul Barcelona-Dakar 2005

Pilotul roman Romeo Dunca a terminat in prima treime a clasamentului general

Marti 18 Ianuarie 2005

 

In exclusivitate

pentru "Romania libera"

Duminica, 16 ianuarie 2005... O zi ce va ramane (in)scrisa pentru totdeauna in istoria sporturilor cu motor din Romania. Pentru ca, pentru prima data in istoria de 27 de ani a raliului (Paris) Barcelona-Dakar, un pilot roman a reusit sa ajunga pe malul Lacului Roz (Lac Rose) din Dakar (Senegal) - locul traditional de sosire a tuturor echipajelor participante la cel mai dificil si renumit raliu din lume. Se pare ca aceasta editie le-a intrecut pe toate. Ea poate fi catalogata drept una dintre cele mai triste, pentru ca nimeni nu va putea trece vreodata peste moartea motociclistilor Jose Manuel Perez si Fabrizio Meoni, castigatorul editiilor din 2001 si 2002 ale raliului Paris-Dakar, fara a uita sa amintim ca nu mai putin de 46 de concurenti s-au accidentat grav si au fost nevoiti sa incheie cursa inainte de vreme. Acelasi lucru era cat pe-aci sa i se intample si romanului Dunca in penultima etapa (Tambacouda-Dakar, 225 km). Acesta a cazut cu motocicleta, a fost proiectat apoi intr-un copac si s-a accidentat foarte grav la picior. "Ruptura de muschi!" - au spus medicii, care au vrut sa-l transporte imediat cu elicopterul la cel mai apropiat spital. Dunca a refuzat categoric si a hotarat sa continue cursa cu orice pret. Acela al unor dureri atroce la nivelul coapsei, greu de suportat, si al faptului ca piciorul continua sa i se umfle. "Acum piciorul meu arata ca al lui Arnold Schwarzenegger in ÇTerminatorÈ", ne-a marturisit pilotul Romeo Dunca, duminica seara, "in direct" de la sediul Ambasadei Romaniei la Dakar. El, alaturi de echipa de asistenta tehnica (Cristian Helvig, Silvester Zsolt si Michel Chevet) care l-a insotit pe roman, alaturi de cei doi coechipieri ai sai (francezii Franµois si Etienne Vuillett, care au abandonat in cea de-a 6-a, respectiv a 12-a zi de concurs, unul rupandu-si omoplatul si celalalt clavicula), a fost invitatul de onoare al Excelentei Sale ambasadorul Romaniei la Dakar, dl Vlad Corini. Motociclistul roman este, insa, nu numai un sportiv veritabil, ci si un om de o modestie rara. Pilot de enduro, el a recunoscut ca experienta sa in ceea ce priveste pilotatul pe nisip sau cea in conditii speciale de teren si de clima a fost practic nula, dar ca numai incapatanarea, ambitia si dorinta de a-si depasi limitele l-au facut sa mearga pana la capat. Cunoscut ca un prosper om de afaceri (este patronul firmei de transport "Dunca Expeditii" din Timisoara), Romeo Dunca a suportat aproape toate costurile (peste 40.000 de euro) necesare participarii celor doua echipe, de piloti si de asistenta tehnica. "Stiam ca va fi foarte greu, multi mi-au spus ca e o nebunie si ca n-avem nici o sansa - doar suntem romani, ce naiba! Am invatat tehnicile de pilotaj in conditii speciale din... mers, dar cel mai important este ca am invatat in timpul acestui raliu ca nimic nu este mai important pe lumea asta decat familia, copiii si sanatatea. Ati aflat cu totii despre tragediile petrecute, iar victime au fost piloti cu experienta. Iata de ce ma consider si un mare norocos, si de aceea am hotarat ca aceasta sa fie prima si ultima mea participare. Visul meu s-a-mplinit!" - a mai adaugat eroul roman de la Dakar, propus deja pentru a primi titlul de cetatean de onoare al orasului Timisoara.

 

 

Un articol de Oana Georgescu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
smokey..cum ramane cu defilarea cu romeo ?

 

:wave:  BRAVO ROMEO !

Nu stiu - n-am auzit. Cam toti motociclistii sunt la munca cand ajunge, plus ca e si zapada. Ma duc la aeroport sa fac poze si sa-i dau cadoul de la noi.

 

bai smokey, cum dracu' ai gasit site-ul ala cu poze, bai lasa-ma dracu'... 
am scris si mai demult, e de pe forumul eurosportului
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Am fost. Povestiri calde pe scurt - probabil incoerente, dar ma grabesc sa nu uit.

 

Romeo a ajuns al 12:15. La aeroport au fost multi ziaristi. A venit singur, fara bagaje, in slapi. Cum a iesit a inceput valul de poze, microfoane, declaratii, etc. Au venit la aeroport si prietenii si sotia. A fost si Francois, cu mana in ghips. Printe ziaristi i-am strecurat dosarul cu acest topic si i-am transmis felicitarile tuturor.

 

Dupa care direct la sediul firmei unde angajatii l-au asteptat in curte cu sampanie si claxon de camioane. Primele cuvinte: "astazi e zi de salar, dar de maiine la munca ca am cheltuit mult la Dakar".

 

A fost impresionat de primire, a spus ca a fost greu, fizic si psihic. Nu a vazut nimic din tarile prin care a trecut datorita concentrarii. In Mauritania nu a vazut soarele deloc timp de 6 zile. Erau portiuni foarte lungi in care nu a vazut nimic verde. Doar piatra rosie. Si din cand in cand cate o camila obosita. Foarte multe cadavre pe traseu, dar nu scheleti ci mumificate (din cauza climei).

 

Programul zilnic dur: trezirea la 4:30, start, speciala, sosire la 10 seara. Dus cu apa din ibric, somn in vacarmul din bivuac: generatoare de curent pornite, reparatii cu flexul peste tot, suduri, ciocane, mecanici strigand, piloti povestind, etc. Si totul intr-un cort, in sac de dormit cu nisip fin peste tot.

 

A recunoscut ca a cazut de nenumarate ori. A povestit cum e cu cazaturile pe dune: vine motorul peste cap, se implata cu coarnele in nisip (cu fata in susul dunei). Trebuie cateva manevre de impins-tras motorul, toate la 40 grade, cu oboseala in oase, cu harnasamentul si casca in cap, cu nisipul aferent peste tot. Dupa ce reusesti sa-l aduci pe directia de mers, dai gaz, mergi 10 m, dai de alta duna si o iei de la capat. Cand a aruncat casca a fost dupa o tura de cateva astfel de manevre.

 

Spunea ca poti sa-ti dai seama de punctele periculoase dupa ziaristi si fotografi. Unde era un punct periculor unde cadeau multi, acolo erau ciorchine de ei, elicopter, etc. Asa mai fentai un pic desertul.

 

A recunoscut la modul cel mai sincer ca Francois este mult mai bine pregatit tehnic - desi Romeo face enduro de 8 ani. In acelasi loc unde a picat Francois (cand i-a venit motorul in cap) a picat si Romeo, doar ca la Romeo gabaritul fizic i-a permis sa suporte mai bine KTM-ul in ceafa, si nu si-a rupt nimic. Acolo Romeo s-a oprit sa-l ajute si dupa cateva minute s-a prins de gravitatea accidentului si s-a intors sa-i dea morifna (au la ei).

 

L-am intrebat si io de iriTrackul ala si de transponder, si mi-a raspuns ca la cate cazaturi a avut probabil ca se strica. Oricum si GPS-ul se mai strica, dar se orienta bine dupa urmele celorlalti.

 

A facut diferentiere intre campionii de pe primele 30 de locuri, care merg impinsi de la spate de fabrici si importatori, practic angajati. Ei plecau dimineata, nu cadeau deloc si la ora 1-2 erau in bivuac, spalati si placut uscati. Binenteles: odihna odihna, si tot tacamul.

 

Despre Meoni: a trecut pe langa motocicleta lui facuta praf in locul cu pricina: drum drept de macadam, dar un sant adanc de 50cm care traversa drumul. Practic oricine putea sa moara acolo. Spunea ca toti il simpatizau pe Meoni, si ca in seara accidentului s-a dat un film in bivuac despre el, cu toate cele 13 participari la Dakar. A fost un moment sensibil, si Romeo are 3 copii minunati (vedeti poze mai jos), o sotie frumoasa si oarecum si-a dat seama ce poate pierde. Pe acol tronson pe care Meoni se presupune a mers cu 150 km/h, Romeo a mers cu 140 km/h.

 

Dupa momentul Meoni, o parte din participanti au lasat-o mai moale, dar profesionistii s-au indarjit si mai mult.

 

A povestit de ororile tarilor din lumea a treia. Aici l-am inteles perfect, dupa experientele pe care le-am avut in Uganda, Kenya si Bangladesh. Tot arsenalul: cersetori, hoti, etc etc

 

In permanenta a repetat ca in Romania este mult mai frumos, sunt peisaje fantastice la 2 ore de mers de Timisoara, familia aste valoarea lui principala, firma, angajatii. Una peste alta, personal l-am perceput ca pe un om deosebit si modest. A recunoscut raspicat ca nu avea deloc experienta de mers pe nisip, si ca a invatat totul din mers.

 

Binemeritate aplauze si pentru "domnul Zsolt". In nenumarate randuri a spus ca fara Zsolt nu ajungea acolo, faptul ca a schimbat motorul in noaptea aceea a fost deosebit, faptul ca a facut rost de un motor nou in timp util. Din motocicleta a spus ca au ramas originale (ca la plecare) ghidonul si butonul de pornire. In rest a schimbat tot ce se putea schimba: seturi nenumarate de carene, 6 perechi de roti, filtre, etc

 

Cu comunicarea a fost o problema, in sensul ca lui Zsolt i s-au furat actele si pasaportul si telefonul. Singurul care avea teelfon a fost Michel (daca am inteles bine) si era o problema mare incarcarea telefonului, o priza, etc. Francois a spus ca daca nu erai expert in tehnica de-asta nu prea puteai face mare lucru. Si-au cerut scuze fata de presa ca au comunicat mai greu cu tzara.

 

Conculuzia a fost ca Dakarul e pentru sponsori, fabrici si organizatori. Etapa a 7-a era gandita ca o triere a numarului mare de oameni care trebuiau hraniti in desert (2500 cu totul). Un pahar de apa pentru fieacre si deja era o problema mare.

 

In mare ca asta e...

 

Cat despre ziaristi: ca ziaristii. Am stat in spate si auzeam comentariile lor. Unii dezinteresatii, mai notau cand spunea cat a costat 'excursia', cate o fraza 'a la corazon' si cam atat. Mai comentarii rautacioase, mai o barfa mica. Respect pentru cativa ziaristi care erau intr-adevar documentati si au purtat o discutie cu Romeo despre raliu, concurenti, etc. S-a gasit un dobitoc (sa ma scuze dl. cu pricina, dar asa e) care s-a gasit sa intrebe ce parere are despre accidentul de la Buzau. Evident Romeo nu stia nimic, angajatii lui n-au vrut sa-i spuna despre ce e vorba: Romeo a 'somat' cativa angajati sa-i spuna ce s-a intamplat, dar ei au refuzat. Pana la urma s-au dus in alta camera si l-au pus la curent, intre timp Francois povestea si ziaristii au lasat-o moarta.

 

Romeo a fost categoric: nu se mai intoarce la Dakar, pentru ca din perspectiva lui nu are de ce. Francois in schimb a spus ca vrea sa stranga de o echipa pentru urmatoarea editie.... asa ca, aviz amatorilor.

 

Asta-i cam tot ce-mi aduc acum aminte, conferinta de presa a durat cam 1.5h.

 

urmeaza poze

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...