Sari la conținut

Frana Fata - Zgomot Ca La Daf-urile Ratb-ului


xvlad
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

 

Eu, de regula, franez tare cu fata pentru a-m exersa franarea de urgenta. N-am foarte multa experienta si prefer sa folosesc orice ocazie pentru a invata sa franez.

 

Anul asta, insa, frana fata a inceput sa sune precum DAF-urile alea ale RATB-ului (cine le-a auzit macar odata stie despre ce e vorba).

 

Alte informatii posibil utile:

Aprilia Pegaso 650

Motorul l-am luat de nou si are 4 ani, insa am mers f. putin (1.200 Km, oarecum constant distribuiti in cei 4 ani, scurte plimbari duminica, Buc.). Tinut in garaj. A fost in service anul asta (verificari, ulei etc), deci poate ca cineva s-a uitat si la frane. Oricum, m-am uitat si eu si pare ca sunt in regula, conform inspectiei vizuale recomandate in manual (mai mult de 1,5mm partea care pare a fi placuta... poate 2 mm?).

 

Mersi mult,

Vlad

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine face la fel frana pe spate, dar numai la viteze foarte mici si daca nu apas pedala foarte tare. Poate fi de la placute incarcate sau de o calitate indoielnica, poate fi de la uzura avansata a placutelor, poate fi de la praful prins intre disc si placuta (care a intrat in placuta cand ai franat puternic, din cauza caldurii - tot la placute proaste), poate fi de la diverse chestii de pe disc (vezi substanta aia pe care o excreta motanii in calduri - la mine asta e: daca il curat cu spray de frane, nu se mai aude).

Daca nu ai santuri pe disc de la etrier (in cazul in care placutele sunt complet uzate) si franeaza ok, curata bine discul cu o solutie speciala si nu ar trebui sa mai ai probleme.

bafta si anunta-ne cum se termina povestea :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu exact cum suna daf-urile alea :cheers:

prima data m-am gandit la ovalizarea discului (santurile alea de pe disc de care vorbea Alveola), dar fiind destul de nou, nu cred ca se pune problema, incearca sa cureti discul cu spray special.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scartie ca draku,asta e sunetul DAF-ului. !! :cheers:

 

Scoate-le,curata luciul format pe suprafata de contact cu discul,pe o coala de smirghel pusa pe ceva plat,spala-le cu putina benzina si gata.

 

 

 

n-are efect decat max 3 zile de utilizare normala, din pacate (la fel si curatarea cu solutii speciale)

dupa asta incep din nou sa scartaie

singura solutie pe care o vad este schimbarea placutelor

 

PS

am incercat ambele variante si asta a fost rezultatul....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu, de regula, franez tare cu fata pentru a-m exersa franarea de urgenta.

Daca franezi des si tare, placutele se incing, se coace rasina din ele si se face ca sticla. Placutele isi pierd din calitatile dorite si mai suna si urat.

 

Daca zici ca ai Pegaso, la urgente, nu trebuie sa franezi numai cu fata. Cel mai eficient e sa utilizezi ambele frane si, daca ai timp, frana de motor, care e foarte eficienta la astea.

 

Mai sunt si placute de frana care scartaie de cum le instalezi, dar functioneaza bine. Am eu Ferrodo. Sunt nemaipomenite in trafic, pentru ca imediat ce le ciupesc, scartzaie ca un autobuz defect si pietonii sau soferii nici nu se mai uita ce vine spre ei si cauta refugiu, eliberandu-mi calea. Astea-s placute diabolice... E haios cum o rup la fuga babele care incep sa traverseze strada alene.

Editat de Sanchez
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut,

Eu, de regula, franez tare cu fata pentru a-m exersa franarea de urgenta. N-am foarte multa experienta si prefer sa folosesc orice ocazie pentru a invata sa franez.

 

Anul asta, insa, frana fata a inceput sa sune precum DAF-urile alea ale RATB-ului (cine le-a auzit macar odata stie despre ce e vorba).

 

Alte informatii posibil utile:

Aprilia Pegaso 650

Motorul l-am luat de nou si are 4 ani, insa am mers f. putin (1.200 Km, oarecum constant distribuiti in cei 4 ani, scurte plimbari duminica, Buc.). Tinut in garaj. A fost in service anul asta (verificari, ulei etc), deci poate ca cineva s-a uitat si la frane. Oricum, m-am uitat si eu si pare ca sunt in regula, conform inspectiei vizuale recomandate in manual (mai mult de 1,5mm partea care pare a fi placuta... poate 2 mm?).

 

Mersi mult,

Vlad

 

 

Asa patesc si eu cu frana fata de la BMW-ul meu. La o franare mai brusca cu fata si chiar inainte de oprire se aude acelasi zgomot. Discul este in regula la fel si placutele. Mentionez ca folosesc ambele frane la fiecare franare. Nu stiu ce sa ii fac ca ma cam deranjaza sunetul. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu patesc acelasi lucru (la DR BIG)si am inteles ca este din cauza placutelor care sunt "racing".M-a speriat la inceput(zgomotul a aparut imediat dupa ce am montat placutele noi) dar acum ma distreaza,mai ales conservarii care belesc ochii mari :D cand ma aud venind.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu la masina stiu ca e un simptom de frane ecologice,nu au metal si din cauza asta scartaie,poti sa le faci tu ce vrei,cred ca se aplica si pt motor,eu nu am avut probleme de genul la motor decat cand erau uzate :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Eu, de regula, franez tare cu fata pentru a-m exersa franarea de urgenta. N-am foarte multa experienta si prefer sa folosesc orice ocazie pentru a invata sa franez.

 

Anul asta, insa, frana fata a inceput sa sune precum DAF-urile alea ale RATB-ului (cine le-a auzit macar odata stie despre ce e vorba).

 

Alte informatii posibil utile:

Aprilia Pegaso 650

Motorul l-am luat de nou si are 4 ani, insa am mers f. putin (1.200 Km, oarecum constant distribuiti in cei 4 ani, scurte plimbari duminica, Buc.). Tinut in garaj. A fost in service anul asta (verificari, ulei etc), deci poate ca cineva s-a uitat si la frane. Oricum, m-am uitat si eu si pare ca sunt in regula, conform inspectiei vizuale recomandate in manual (mai mult de 1,5mm partea care pare a fi placuta... poate 2 mm?).

 

Mersi mult,

Vlad

 

 

- 1.5 - 2 mm de material ramas pe placuta mi se pare foarte putin! In general placutele au un canal pe ele transversal care este martor pentru uzura, verifica daca mai ai acel canal! In mod normal canalul dispare la uzura cand mai ai 1.5-2 mm material.

 

- La mine placutele noi au cam 6 mm de material (Ferrodo). Chiar ieri le-am verificat si mai au cam 4 mm de material (au facut mai mult de 3000 km).

 

Ceea ce este ciudat in cazul tau ca te-au tinut doar 1200 km !?

 

La partea cu soriceii in frane, confirm si eu ca au inceput sa faca asa (pe spate, unde o placuta mai avea o zgaiba de material si una era fier pe fier :D)

 

Eu franez mereu cu ambele frane.

 

Cristi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...