Sari la conținut

Bmw F 650 Dakar Versus Ktm 640 Adventure


Postări Recomandate

Nu stiu daca s-a mai discutat si sunt prea multe pagini ca sa verific.Lansez pt. ca unul dintre cele doua motoare se va afla in garajul meu din primavara.Problema e ca sunt cam nehotarat.Nu stiu ce sa aleg.Prietenii mei au parerile impartite. De aceea doresc ca cei care au modelele de mai sus sa-si exprime parerea in cunostinta de cauza.Si cat mai obiectiv.

E adevarat ca decizia finala o voi lua dupa un drive test cu fiecare.

Ce concluzii am tras pana in prezent? Iatã:

- Bicicleta imi place mai mult la BMW (dar asta e chestie de gust)

- Motorul e mai puternic la KTM

- BMW injectie - KTM carburatie - avantaj KTM

- Greutatea e mai mica la KTM ( deci faci catzarari mai abrupte si mai multe nebunii)

- Rezervorul e mai incapator la KTM

- Centrul de greutate e mai favorabil la BMW (in special cand KTM-ul are plinul facut ,deci BMW e mai manevrabil ,pentru ca greutatea mare la KTM apasa pe roata din fata)

- Confortul pe off-road e mai mare la KTM datorita lungimii amortizoarelor.

- Confortul pe on-road e mai mare la BMW datorita vibratilor mai mici si a seii mai confortabile.

- Viteza maxima e mai mare la BMW (pe sosea ,binenteles)

- Plasticele sunt mai bune la KTM ( nu se prea sparg)

- Intretinere mai usoara la BMW

- Pretul de achizitie putin mai mare la BMW

Va las pe voi sa completati lista in functie de experienta personala.Sa nu-mi raspundeti ceva de genul " depinde ce vrei sa faci cu ea" ca nu tine. Superioritatea KTM-ului pe off-road face diferenta doar daca concurezi cu ea contra cronometru iar secundele conteaza.Chiar daca BMW-ul urca mai greu ,totusi urca.

Unii se plangeau la BMW de probleme la cutie iar la KTM la amortizoare.

Daca compari pe Bikez cele doua ,e ciudat.Una iti da cind compari BMW cu KTM si alta cind compari KTM cu BMW. :finger:

Editat de Enduristul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a mai discutat de 100 de ori chestia asta. Daca stai pe sosea si esti genul care vrea confort, BMW w mai bun. Daca vrei distractie si pe altfel de drumuri, ia KTM. Eu am avut KTM si am mers si cu BMW. Da, BMW e mai manevrabil la viteze mici si mai confortabil. Insa elementul FUN (care nu apare in fisa tehnica :finger: ) e mult mai mare la KTM. uite cateva argumente pro KTM:

- Suna bine

- trage bine

- are o suspensie excelenta (mult superioara BMW)

- roata de 18 pe spate - poti sa pui inclusiv cauciuc de cross!!!!

- range f mare de aftermarketuri la preturi decente (la BMW nu poti sa iei decat de la ei sau de la Touratech si te ia ametzeala cand vezi preturile)

- poti sa te joci cu transmisia cum vrei - pinioane si foi pe stoc la majoritatea dealerilor

- ai mai multe alegeri legate de service (cu BMW-ul, cat e nou trebuie sa te duci numai la ei; la KTM la orice dealer)

- REZISTENTA infinit mai mare la trante. Eu am cazut cu el de f multe ori in teren .... cele mai grave avarii au fost manete rupte. E incredibil de rezistent. Am un prieten care a fost la o mica tura cu BMW dakar acum 2 ani cu noi. La prima tranta pe drum forestier s-a facut varza -> au costat reparatiile 1500 Euro!!!! noroc ca avea casco.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu toate ca o sa il fac pe Petak sa se prapadeasca de ras si sa ranjeasca toata ziua....Ma gandesc si eu la un Adventure ca viitoare motoreta...

Dilema e 950 sau 640....cred ca o sa optez pt 640. Tenere-ul nu are suspensiile necesare pt gradul meu de instabilitate mentala...si nici garda la sol.

Posesori de Lc 4, va rog, imi spuneti cu ce probleme tehnice v-ati confruntat??

 

Petak, sterge-ti zambetul dp fatza ca stiu ca ti-a placut VFR-ul :finger:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai da nimeni nu aduce argumente in favoarea BMW-ului?

E simplu de zis ca daca stai mai mult pe sosea iti iei una si daca stai pe noroi iti iei alta.Dar ce ma fac eu care stau in Bucuresti ca pana sa ajung in noroi merg mai mult pe sosea.

Spre exemplu vreau sa ma duc maine pana la Padina. Ori ca o iau pe sosea pana la Sinaia si de acolo sa zicem ca e un soft enduro pana la Padina, ori aleg varianta Bucuresti-Targoviste- Moroieni ,tot merg de-mi vine rau pe sosea iar de acolo un mic soft enduro.Daca asi locui in Brasov, Sibiu sau alte zone muntoase nici nu asi mai fi deschis discutia,era clar KTM.Hai ca cu saua am auzit ca se rezolva.Nu stiu care firma face d-alea cu gel si o pot schimba. Dar cu vibratiile ce fac? Nu stiu decat din auzite ca ar fi destul de mari pe sosea. Asa o fi?

Petrica vad ca si tu ai state vechi in ale motociclismului si ai avut comuniste ca si mine.Totusi ce te-a determinat sa renunti la Enduro de ai trecut la stradale?Si de ce ai dat 640-ul ? Ce nu-ti placea la el?

Editat de Enduristul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Sper ca nu supar pe nimeni dar sunt parerile mele:

Am avut BMW f650 pe care l-am forjat 5000 km si pe asfalt si pe uscat. Pe asfalt este minunat, foarte manevrabil. Am iesit si la enduro cu el- cu baieti cu KTM-uri. Da este foarte greu si nu poti sa te duci acolo unde merge un ktm. Dar si asa m-am distrat.

Atunci mi-am propus sa vand BMW-rul si am facut-o. KTM LC4 620 mi-am luat cu roti de enduro si cu roti de supermoto. Ce mai, am fost cel mai fericit. In timpul saptamanii eram pe roti de supermoto si este bestial in oras iar in weekend pe roti de enduro. Nici ca puteam sa-mi doresc mai mult. DA, este foarte frumos daca ai timp. Trebuia sa stau 1.5 H la schimb sambata dimineata si inca atat duminica. Am iesit pe teren-adica in jurul Bucurestiuli sau din cand in cand pe la munte (motorul pe platforma, ca sa nu stric cauciucurile) si a fost minunat.Oboseal, distractie, fun. Daca vrei sa faci si touring trebuie sa renunti la cauciucuri de enduro si i-ti iei cauciucuri de touring. Din pacate asa pierzi din distractia de pe teren. Deci nu le poti avea pe amandoua in aceeiasi zi. Cat despre vibratii la drum lung, te obisnuiesti si cand schimbi motorul o sa-ti lipseasca :lol: . Eu am facut si drumuri de 600 km cu el fara sa ma simt mai obosit. Din pacate la 120 simti foarte puternic curentii de aer datorita inaltimi lui.

Toate astea sunt minunate pana ajungi la fiabilitate, costuri etc. Aici am pierdut firul-sau poate am fost ghinionist :moron: - si incepi sa bagi bani in diverse( ulei de completat, semeringuri, placute de frana la 2 iesiri, plastice si protectii, ca de mai si cazi :cheers: . Nu este un sport pentru cei cu posibilitati mai mici.

Concluzia: am vandut KTM-ul si mi-am luat BMW Dakar. Asa sper sa am cate ceva din fiecare experienta. Si touring si soft enduro si sper in costuri de intretinere mai mici :finger: . Am mers cu el la drum lung si da este foarte confortabil si poti sa faci multi km intr-o zi, chiar cu 2 pers pe el, in oras este foarte manevrabil-merg zilnic cu el si ma descurc in orice conditii de trafic, chiar daca am 1.68 inaltime.

Si, parerea mea, este mai manevrabil decat Ktm-ul. Repet -PAREREA MEA!

Asa ca sper ca fiecare sa inteleaga cate ceva din exparienta mea si sa aleaga ceea ce doreste el.

Multumesc si sper ca nu am plictisit sau suparat pe nimeni.

 

Distractie maxima :eek:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Concluziile legate de care ar fi cel mai potrivit motor pentru tine nu poti sa le tragi decat singur. Noi nu te putem ajuta decat cu date si pareri.

Pentru ca dintre prietenii mei sunt doi cu dakar, dintre care cu unul tocmai am fost acum doua saptamani intr-o tura mai lunga: /index.php?showtopic=137789

imi permit sa-mi dau si eu cu parerea:

Chestia cu diferenta de manevrabilitate dakar/adventure, pentru mine e irelevanta, oricum trebuie sa te inveti un pic cu fiecare motocicleta si in oras/ pe strada diferentele de genul asta chiar nu te afecteaza. KTM-ul insa este MULT mai manevrabil in teren.

De exemplu, acolo unde eu cu adv. urcam relativ usor, bmw-ul se cam chinuia si sarea in toate partile. Pe portiunile de teren mai dificile diferenta e si mai evidenta, unde adventure-ul a urcat singur, a fost necesar ca 2 oameni sa impinga bmw-ul. In plus, cum zicea si ionut, in caz de tranta in teren, pagubele la ktm sunt de obicei minore, pe cand bmw-ul plezneste carene, indoaie ghidoane sau altele mai grave, pentru ca nu este facut pentru asa chinuri.

Ca o parere personala, de fiecare cand am mers bmw-ul in teren nu m-am simtit foarte "in control" si a fost o experienta dificila, de care am zis bine ca am scapat, pe cand cu adventure-ul, treaba asta a fost tot timpul fun.

Pe de alta parte, e drept ca in timpul celor doua sapt asta vara cand am facut 5000 km cu adv in excursie, visam la saua si confortul bmw-ului, asa ca trebuie sa te gandesti bine ca totul este un tradeoff, si sa pui pret pe ce este pentru tine mai important. Pentru mine au fost veleitatile enduro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai, bai, bai, numa' rautacisme pe-aici. Iara comparam mere cu pere, iar Samo va prezinta numai jumate de informatie, aia care-i place lui. Ce om, dom'le. De cand ai mah permis? Spune bre ca omu' de pe BMW de l-ati impins voi alaiul ala de oameni cand trebuia sa urce o panta conduce motoreta de cateva luni. Enumera si tu multele pozitii in care se poate merge pe KTM dupa vreo 50-100km din cauza durerilor de sezut. Si binenteles, explica cum se uzeaza cauciucurile pe BMW, poate pentru ca are centrul de greutate muuult mai jos. Adica defineste "forja". :moron: Spune tu toate astea, ca despre probemele si minusurile Dakar-ului iti pot vorbi eu pana maine dimineata. :finger:

 

Si binenteles, traditionalul: s-a mai discutat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am cu KTM-ul cam 14000 de km. Cand l-am luat avea 21000 km. Singurele "mestereli" pe care le-am facut la el au fost schimburi de ulei si de placute, curatat filtru de aer, usual stuff, in rest nici o problema. Daca iti aerisesti amortizoarele, le cureti si ai si ciorapi la ele nu ai de ce sa iti faci griji. Si nimic nu se compara cu WP nici on nici off road. Am mers cu el pe tot felul de drumuri, atat vara cat si iarna. Am cazut atat pe asfalt cat si offroad. Pe asfalt am luat o tranta pe la 50km/h si singurele urmari au fost zgarieturi pe rezerevor si maneta de frana indoita putin. Autonomia e superba la KTM, ii faci plinul si mergi 500km daca nu alergi sau 400-450 daca il alergi. Despre viteza ce sa zic nu stiu cat merge bmw-ul dar Adv-ul meu merge 160 (164 a luat maxim pe ceas) cu doi insi pe el plus bagaje, in ritm sustinut adica Bucuresti - Cernavoda sau Bucuresti Pitesti. Daca vroiam mai mult de atat imi luam vitezana. De obicei merg 100-130 la drum, mai mult nu am nevoie. De cand il am nu am fost nevoit sa ii completez uleiul nici o data (aici fac mentiunea ca il schimb la 3000 de km in loc de 5000 cum zice la carte, asta asa ca imi place sa am grija de el). La partea cu rezervorul tin sa te contrazic, cand plec la drum ii fac intotdeauna plinul, chiar daca nu plec la plimbari lungi. Cu plinul facut se aseaza excelent pe drum si e foarte manevrabil, parca se lipeste de drum. Datorita formei rezervorului +aripa fata de enduro are tendinta sa se ridixce putin, baga vantul sub ea la viteze mari, tendinta anulata insa atunci cand e plinul facut. Despre intretinerenu stiu ce sa zic, nu stiu cum e la bmw, da la KTM cu o tubulara de 8, una de 10 si o surubelnita in cruce ai desfacut toata motoreta, repede. E o motocicleta foarte simpla, performanta.

Manevrabilitatea depinde si de rider. Eu personal consider KTM-ul un motor manevrabil si iertator. M-a scos din multe situatii de kko. De doua ori am sarit peste gura de canal deschisa (roata de 21 pe fata si putere cand bagi mana in gaz). Am blocat fata de nenumarate ori si nu m-a tavalit (o simti, dai drumu un pic la maneta si se indreapta instant), spatele deja il blochezi intentionat, o simti cum fuge, dai gaz si imediat e pe pozitie. Toate astea pe asfalt. In offroad e superba, WP-urile sunt minunate, sarituri destul de inalte fara probleme desi e un motor nu tocmai de hard enduro, aterizarile sunt superbe.

Singuruele dezavantaje pe care le pot imputa la KTM-ului sunt vibratiile si lipsa de confort. Cu primele te obisnuiesti repede, clantani un pic din dinti la primul drum, apoi nu le mai simti. Am sa confort la ea. E ok, ceva mai rau e cand mergi cu pasager + bagaje. Am constatat ca trebuie sa fac o pauza de 5 minute cam la 100-120 km, dar astea-s doar limitele mele, nu sunt genul iron butt. Am vazut insa pe net o gramada de kituri cu geluri si alte minuni menite sa iti faca viata mai usoara la drum, deci se rezolva si confortul daca tii neaparat.

Am oscilat si eu intre Adv si F650. Prietenii m-au convins sa-mi iau KTM, lucru pe care nu-l regret, si daupa experienta avuta tot KTM mi-as lua. Prefer sa renunt la confort in favoarea performantei. Dau cu motorul de pamant, ma ridic ma scutur si plec mai departe, lucru pe care nu-l prea faci cu bmw-ul fara urmari la buzunar. Si cum KTM -ul vine standard cu ghidon Magura, suspensii WP,... deci echipare racing, eu as zice KTM.

PS. Daca vrei bagam o plimbare soft enduro pe aici pe aproape sa vezi cum se comporta.

Editat de jumbo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai da nimeni nu aduce argumente in favoarea BMW-ului?

 

Poate fiindca nu prea sînt.

 

Daca tot ai deschis discutia asta la Coltul Enduristilor si nu pe forumul motoretistilor de sosea si cursa lunga, atunci afla ca BMW-ul ala (cu tot Dakarul lui cu tot) nu are nici o treaba cu KTM-ul. Este greu, mai putin manevrabil (faza cu greutatea mare pe fata la KTM chiar ajuta), si este praf pe suspensii. Nu mi-as lua asa ceva niciodata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... si cu toate astea, de ce iti vinzi KTM-ul ? Vrei altul mai nou, sau vrei ,,altceva" ?

 

Il vand pentru ca in functie de buget vreau ceva nou sau "mai nou". Dar mai mult ca sigur va fi acelasi lucru, lc4 adventure.

 

Enumera si tu multele pozitii in care se poate merge pe KTM dupa vreo 50-100km din cauza durerilor de sezut.

Am dat cezarului ce-i al cezarului: "Pe de alta parte, e drept ca in timpul celor doua sapt asta vara cand am facut 5000 km cu adv in excursie, visam la saua si confortul bmw-ului," pentru ca da, saua ktm-ului, cel putin a versiunii mele, din 2001, devine foarte incomoda cand stai pe ea mai mult de 2-300 km.

 

Totusi trebuie sa recunosc ca eu sunt cel mai subiectiv om de pe acest topic, pentru ca pe langa faptul ca sunt posesor de adventure, il mai si vand... :blink:

Editat de samolapraga
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BMW-ul e prea greu si nu are amortizare pt scopul declarat (dakar), KTM-ul e cam dur si neprietenos pt acelasi scop propus (adventure).

Asadar, in forma originala, ambele sunt departe de a fi perfecte; insa cred ca mai ieftin si mai simplu vei aduce un KTM la standardele tale ... Vibratiile nu sunt asa o problema la Adventure iar saua se rezolva cu cateva sute de euro. La un ciclu de utilizare absolut normal (asa cum presupun ca vei face tu, adica exclus competitii) nu vei avea DELOC probleme cu Adventurer-ul, iar daca cineva le foloseste cu adevarat HARD pe ambele (in competitiile enduro, nemodificate), sigur cedeaza BMW-ul in 99% din cazuri mult inaintea KTM-ului.

Daca vibratiile sunt singurul minus imposibil de solutionat la KTM dar cu care poti face casa pana la urma, la BMW ai alte minusuri imposibil de recuperat: greutate, amortizare, rezistenta la tavaleala !

Dar mai e ceva: tu mergi cu pasager destul de des, ceea ce este constrangere importanta pt o solutie corecta ! Ai fi tentat sa zici ca BMW bate KTM aici, dar, cum am spus deja ca va trebui sa skimbi shaua, cea de la CORBIN e mult peste cea a BMW-ului.

Eu personal as alege G650 XCHALENGE, e clar peste cele 2 alese de tine ... dar nu stiu cum (daca) se poate solutiona problema pasagerului !

Nu stiu ce vei alege, dar daca vrei FUN, ia-ti ceva cat mai USOR

 

--- Mesaj completat în 02 Oct 2007 13:27 -------------
Kiar azi ma uitam pe catalogul motorrad si am vazut kit de pasager pt Xchallenge, ramane sa gasesti un rezervor mai mare :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine bre m-ati convins,imi iau KTM si o sa Corbin pe gel. Dar daca vibratia imi zdruncina creierii pe asfalt si o iau razna ,va rog sa ma impuscati.

 

 

:friends: :laugh: :laugh: Ai facut o alegere "fun" :wink: N-o sa-ti para rau. Eu am si GS 650 si LC4. N-as da KTM-ul pe GS neam. Iar cu vibratiile........"no problem".........te vei obisnui cat ai zice........KTM :wave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

am avut bmw f650 5 ani si nu i-am facut absolut nimic.l-am si luat de nou si l-am ingrijit.impecabil.dar depinde ce vrei!nu prin padure,ca nu merge,TATA!!!pe drumuti forestiere,turin,e super,am facut si 400 km intr-o zi pe ploaie si nu am fost obosit deloc.cu muierea si bagaje gramada.eu am si cross,fac enduro.si motocross.aici poate KTM!dar de ce te cramponezi la ktm!mai sunt si japonezele,care sunt mult mai fiabile.f 650 sau dakarul,care mi l-am luat acum 3 zile,ca am vandut f-ul si a plans nevasta-mea ca am vandut motoru,a trebuit sa iau altul si....ce sa iau???gs 650 dakat.sincer,ktm au fost multe su superprobleme.la ktm nou nout,la prima cursa i-a crapat motorul,si desi avea full casco,ca l-a luat in leasing,nu a vazut un leu nici de la ktm,nici de la asigurare.la o cunostinta.nu e vrajeala.e din campina.bmw-ul e mult peste ktm la fiabilitate si consum!dar ktm-ul rupe pamantul pe langa bmw.e mai sprinten,mai usor,mai in draci.suspensii,tot,e mai tare,,,da daca vrei enduro turing cu plimbari la munte,ia-ti bmw.daca ai bani,in dakar.sau daca nu un f,ca la 2000 si ceva poti gasi unul super cu putini km

post-16052-1204843183_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...