ubord Postat Octombrie 9, 2007 Share Postat Octombrie 9, 2007 ...obligat fiind sa inchid sezonul , anul acesta mai repede, si ajungand destul de avansat cu autopsia la utilaj, intr-o prima faza , m-am lovit de urmatoarea problema: -setul meu este deja la cota R2 (1-1,2mm deschidere la segmentii de compresie...)(m-as fi scos cu el si iarna asta , dar a trebuit sa 'rup in doua motorul' din motive de cuzineti...Pistoane/segmentiR3 nu sant de gasit(2x69Euro la 'carnatul de polonez'..) -Ar fi de gasit pistoane Cota 0 , cele doua modele , bombate , de MT10(36) si cele cunoscute de MT11 cu capul plat(conic).. Care ati montat pe MT11 modelul bombat si cu ce modificari? Ce raport de compresie se poate obtine, in limita sigurantei de functionare(supape indoite!) Ce diferente atat de mari , si unde (bloc motor,qiuloase)sant intre MT10 si MT11 ?Pentru ca diferenta intre pistoane este mare, aproape 5mm!Asta ar presupune modificare de tije impingatoare , ceva garnitura foarte groasa sub cilindru... Eu am scurtat un pic camasuielile si am reusit un raport de compresie de 8,2-8,4 folosind pistoanele cu cap plat ... Diferentele dintre ele se pot vedea mai jos(personal as inclina catre cele cu cap plat , pentru ca s-au dovedit sanatoase , si au calota in zona centrala a capului mai groasa decat cale bombate...si in consecinta mai rezistente la eforturi/topire in zona..) ....este asteptata parerea lu' ZIDU'... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Octombrie 9, 2007 Share Postat Octombrie 9, 2007 Tunaru are in momentul asta pe stoc vreo 2 perechi de pistoane originale bombate cota 1 la 80 Ron FARA segmenti, bolt etc. Sunt pistoane pentru MT11, MT16 sau MT19.Stiu ca la MT 10 -36 cilindri erau mai scurti, parca defapt sigur. Pistoanele in schimb cred ca-s la fel. CU pistoanele bombate Niprul are compresie 8,5 (pistoane normale 7). Se va folosi benzina cu CO >80. Practic raportul marit de compresie nu cred ca afecteaza rezistenta in timp a motorului, benzina moderna se comprima mult mai usor decat benzina de baza a Niprului (CO 72-80). In schimb ca efect direct al cresterii "pi c" creste randamentul si deci puterea. <small>--- Mesaj completat în 09 Oct 2007 19:24 -------------</small><br/>Personal cred ca e cazul sa-ti pui bombate cu cilindri tai scurtati, dar sa nu uiti sa faci filme. Poate sa fie spectaculos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Octombrie 9, 2007 Autor Share Postat Octombrie 9, 2007 Tunaru are in momentul asta pe stoc vreo 2 perechi de pistoane originale bombate cota 1 la 80 Ron FARA segmenti, bolt etc. Sunt pistoane pentru MT11, MT16 sau MT19.Stiu ca la MT 10 -36 cilindri erau mai scurti, parca defapt sigur. Pistoanele in schimb cred ca-s la fel. CU pistoanele bombate Niprul are compresie 8,5 (pistoane normale 7). Se va folosi benzina cu CO >80. Practic raportul marit de compresie nu cred ca afecteaza rezistenta in timp a motorului, benzina moderna se comprima mult mai usor decat benzina de baza a Niprului (CO 72-80). In schimb ca efect direct al cresterii "pi c" creste randamentul si deci puterea. <small>--- Mesaj completat în 09 Oct 2007 19:24 -------------</small><br/>Personal cred ca e cazul sa-ti pui bombate cu cilindri tai scurtati, dar sa nu uiti sa faci filme. Poate sa fie spectaculos. ...poate fi extrem de spectaculos... -pistoanele bombate(dupa cum se poate vedea mai sus) au distanta de la rezemul boltului , la marginea de sus a calotei , mai mare cu 5mm fata de cele cu cap plat.ASTA INSEMNA SUPAPE INDOITE INSTANT! ..si nu stiam ca exista modelul bombat si pentru MT11! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stoeanp Postat Octombrie 10, 2007 Share Postat Octombrie 10, 2007 eu am cumparat un mt 11 original de la un mos acu ceva ani si cand l-am demontat avea pistoane bombate. ma gandeam si eu sa pun pistoane bombate pe motorul de MT16 pe care-l am pus pe hibridul meu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Octombrie 10, 2007 Share Postat Octombrie 10, 2007 Nu ai manualul de Nipru MT 11 in romana, care este defapt manualul de MT16 tradus din germana? Acolo scrie ce ti-am zis eu. Daca nu te apucai sa tai din cilindri acum puteai sa pui pistoane bombate. Cumpara set nou de la Gaspar si zi-i sa-ti bage bombate in locul alora normale. Tot vreo 3-3,5 mil cred ca o sa iesi la pret. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Octombrie 10, 2007 Autor Share Postat Octombrie 10, 2007 Nu ai manualul de Nipru MT 11 in romana, care este defapt manualul de MT16 tradus din germana? Acolo scrie ce ti-am zis eu. Daca nu te apucai sa tai din cilindri acum puteai sa pui pistoane bombate. Cumpara set nou de la Gaspar si zi-i sa-ti bage bombate in locul alora normale. Tot vreo 3-3,5 mil cred ca o sa iesi la pret. ai manualul?Baga! ...sa vedem ceva concret.... ..cilindrii sant trecuti de R2 dupa cum spuneam mai sus ,si nu prea cred ca as putea gasi pistoane R3, asa ca nu mai conteaza ca sant mai scurti cu 1,8mm... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Octombrie 10, 2007 Share Postat Octombrie 10, 2007 gasesti si pistoane si segmenti de cota 3. Creste capacitatea cilindrica, e mai puternic. Manualul in engleza: Nu vrea ma. Il gasesti pe net. Printre altele aici: http://www.ural-dnepr.net/ la downloads Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Octombrie 10, 2007 Share Postat Octombrie 10, 2007 manuale: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator gabrielradulescu Postat Octombrie 12, 2007 Share Postat Octombrie 12, 2007 ce parere aveti? http://dnepr.ural.free.fr/technique.htm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Octombrie 12, 2007 Share Postat Octombrie 12, 2007 modificarea este pentru pistoanele de Ural americane cu 3 segmenti, nu merge la pistoane normale de Dnepr. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Octombrie 12, 2007 Autor Share Postat Octombrie 12, 2007 ..stiu articolul...am dat si eu pe undeva peste el... Asta ar merge lipit undeva langa topicurile cu nipru turbo si cu pistoane taiate...Sau la discutia contradictorie cu privire la latimea segmentilor(ca-s mai buni aia ingusti ca-s mai japo'....) De aia astia de nipru au patru mari si lati!Cedeaza caldura catre camasa , si uleiza cat incape! ...urmele acelea de gripare se regasesc si pe ale mele ce le-am dat acum jos, dar din uzinarea proasta(desi le-am 'pre'preparat si eu inainte de montare...) Au venit cele de la gaspar, si nu sant chiar o dezmagire....ceva comentari si niste poze , poate maine...ca acum sant batran... ...ce am sa spun totusi acum, este ca suna foarte cristalin, a dural sau ceva aliaj mai tare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator gabrielradulescu Postat Octombrie 13, 2007 Share Postat Octombrie 13, 2007 poate e aliaj de magneziu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Octombrie 13, 2007 Autor Share Postat Octombrie 13, 2007 poate e aliaj de magneziu absolut! ...magneziu ucrainean..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Octombrie 22, 2007 Autor Share Postat Octombrie 22, 2007 cilindrii si pistoanele 'dipistok'... contrar imaginilor(sau facand putin abstractie de ele...) cilindriii sant foarte bine honuiti(cu piesele turnate de ucraineni santem obisnuiti ) Pistoanele chiar au 77.95 masurate de Je cu micrometrul, au o textura mata ca si cum ar fi suferit ceva tratament termic sau chimic...OTK2 <small>--- Mesaj completat în 23 Oct 2007 00:28 -------------</small><br/>fanta segmenti... ...cineva a preluat bisnisul , si face ceea ce se facea la KMZ...supapele au sigla KMZ din turnare , iar pe taler este inscriptionat electrochimic AMZ.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator gabrielradulescu Postat Octombrie 23, 2007 Share Postat Octombrie 23, 2007 Sa inteleg D-le Drobu(Mircea?!) CA cineva in ucraina s-a apucat de facut piese de DNEPR DE CALITATE?! sau cum?! ca din ce zici TU...arata aproape ca piesele de japoneze numai ca sunt rusesti corecteaza-ma daca am gresit undeva!!! ciao! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Octombrie 23, 2007 Autor Share Postat Octombrie 23, 2007 Sa inteleg D-le Drobu(Mircea?!) CA cineva in ucraina s-a apucat de facut piese de DNEPR DE CALITATE?! sau cum?! ca din ce zici TU...arata aproape ca piesele de japoneze numai ca sunt rusesti corecteaza-ma daca am gresit undeva!!! ciao! ....nu stiu , nu am nici un fel de referinta legata de piesele de schimb pentru japoneze.... ...dar am vazut destul de multe jafuri rusesti... ...altfel ,destul de aerian si pe langa subiect(nu 'm-am observat' sa fi facut ceva referire sau comparatie cu spare parts for jafoneze...) Anonimatul (si alte indicii) ascund cumva un 'Gabi Dark Rider-82 delavalcea reloaded'? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rat_jawa Postat Octombrie 24, 2007 Share Postat Octombrie 24, 2007 am montat pistoane bombate in motor mt16 shi a functionat fara probleme. Modificarea aceea cu gaurile in fusta pistonului merge shi la nepra shi chiar da rezultate, pistoanele mele sunt preparate ca acolo si functioneaza Pistoanele cumparate de la gashpar s-ar putea sa fie din material de proasta calitate shi sa caleze...eu am facut 3000 de kilometri cu un set de la gashpar shi inca mai calau cand saream de 80 km/h la drum lung Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator gabrielradulescu Postat Octombrie 24, 2007 Share Postat Octombrie 24, 2007 si de la cine ai cumparat pistoanele bombate? chiar erau din alt material/aliaj de aluminiu fatza de ce are Gaspar? da mai multe detalii , poate mai vrea careva "pestoane" bombate ! ciao! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Noiembrie 8, 2007 Autor Share Postat Noiembrie 8, 2007 ...din lipsa de activitate(front de lucru) si satul de stat in lapovita si ploaie la ITP(degeaba, ca, "vrea" ei sa vada unde e seria pe atasul ala care nu mai exista din 92'... ) va prezint din ciclul "asa da!/asa nu!"... sau cum e fierul moale si placut la pipait.... pinion alternator "orijinal", si pinion arbore(... noi, cumparate de pe URALMASTER)...si aceleasi piese refacute la standarde romanesti... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
c0zmin Postat Noiembrie 9, 2007 Share Postat Noiembrie 9, 2007 (editat) manual dnepr... ps : off, nu merge uploadul, cine-l vrea sa dea pm... Editat Noiembrie 9, 2007 de c0zmin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Noiembrie 9, 2007 Share Postat Noiembrie 9, 2007 Rectificat la strung. Si finisat din flex.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Noiembrie 9, 2007 Autor Share Postat Noiembrie 9, 2007 Rectificat la strung. Si finisat din flex.. probabil doar din mana, ca e moale....asa intre doua sorbituri din vodka off topic: ...mi-am tras si eu topic ca si denis mbr... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Noiembrie 9, 2007 Share Postat Noiembrie 9, 2007 din pacate abia acum vad topicul asta. sa vin cu ceva lamuriri: - Benzina actuala permite lejer un raport de compresie de 12:1. totusi pt un motor racit cu aer nu as trece de 9, max 9,5 ajustand carburatia corect si alegand alte bujii. daca poti sa il lasi sa lucreze mai relaxat - si mai bine. - pistoanele nu se sparg pe centru datorita fortelor mecanice. Sparturile pe mijlocul pistonului se datoreazasuprasolicitarilor termice si in special unui amestec incorect ce cauzeza arderi detonante (tacanitul ala care se aude in piston cand accelerezi ssau mergi constant la anumite regimuri). Aceleasi arderi detonante pot fi cauzate de calamina, bujii alese incorect (sunt albe rau in functionare), avans prea mare, etc. - distanta intre supape si piston se poate verifica folosind un material gen plastilina sau kit- se baga in piston, se duce pistonul la pms si se verifica pt fiecare supapa in parte (tre sa fie reglat corect jocul la supape, chiulasa stransa binisor - folositi garnituri vechi etc. ) dupa ce se face amprenta (sa nu va manance de dat la pedala - rotiti usor la mana si la prima urma derezistente - stop) scoateti materialul si masurati cce grosime mai are in dreptul supapelor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator gabrielradulescu Postat Noiembrie 9, 2007 Share Postat Noiembrie 9, 2007 revin si eu cu o umila intrebare: cat ai dat pe setul motor(pistoane segmenti cilindrii , presupun ca ti-a dat si bolturi si sigurante...) nu ca as avea eu nipru... m-a rugat un amic... si NU am nici o legatura cu user-ul de care ai pomenit tu! drobule! oare chiar ar merge sa le gauresti(pistoanele) ca cele de pe site-ul respectiv?! nu le strici? bye! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat Noiembrie 9, 2007 Autor Share Postat Noiembrie 9, 2007 un milion jumatate? ..cam asa ceva ...pistoane, segmenti si cilindrii...bolturi nu am luat , aveam... 250.000 supapele/ Telefon Gaspar si afli.. Are rulmenti pentru pinionul de atac la transmisie , si setul acela de 45 de ace(am umblat in limba dupa asa ceva!) ...cupla cu nuturi de la transmisie este corect uzinata , dar moale --- Mesaj completat în 09 Nov 2007 22:54 ------------- din pacate abia acum vad topicul asta. sa vin cu ceva lamuriri: - Benzina actuala permite lejer un raport de compresie de 12:1. totusi pt un motor racit cu aer nu as trece de 9, max 9,5 ajustand carburatia corect si alegand alte bujii. daca poti sa il lasi sa lucreze mai relaxat - si mai bine. - pistoanele nu se sparg pe centru datorita fortelor mecanice. Sparturile pe mijlocul pistonului se datoreazasuprasolicitarilor termice si in special unui amestec incorect ce cauzeza arderi detonante (tacanitul ala care se aude in piston cand accelerezi ssau mergi constant la anumite regimuri). Aceleasi arderi detonante pot fi cauzate de calamina, bujii alese incorect (sunt albe rau in functionare), avans prea mare, etc. - distanta intre supape si piston se poate verifica folosind un material gen plastilina sau kit- se baga in piston, se duce pistonul la pms si se verifica pt fiecare supapa in parte (tre sa fie reglat corect jocul la supape, chiulasa stransa binisor - folositi garnituri vechi etc. ) dupa ce se face amprenta (sa nu va manance de dat la pedala - rotiti usor la mana si la prima urma derezistente - stop) scoateti materialul si masurati cce grosime mai are in dreptul supapelor De acord! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.