Sari la conținut

Spring brake


demostene
 Share

Postări Recomandate

Daca-n postul anterior (ala cu coeficientii "miu" din fizica de a IX-a) ai mai spus si ceva chestii corecte, pe langa cele de genul teoriei racirii, acuma chiar ca ai trantit-o :cheers: .

Pai bine mah, ce treaba au contragreutatile arborelui cu pistoanele? Contragreutatile au rolul de a echilibra decalajul fusurilor manetoane fata de axa fusurilor paliere si respectiv fortele de inertie centrifugale de ordinul I, determinate de forta dezvoltata de piston pe cursa de detenta (fortele de ordinul II le compenseaza partial volanta, iar partea neechilibrata se observa prin miscarile stanga-dreapata a motoarelor boxer.

 

P.S.: Stiu ca suna nasol dar cam asa se pune problema la echilibrarea motoarelor.

Volanta nu echilibreaza nimic.Ea este doar un acumulator de energie cinetica, care-si cedeaza energia in timpii inactivi care nu generaza lucru mecanic, respectiv compresie , admisie si evacuare.Mai are si rolul de âuniformizareâ a miscarii de rotatie care altfel s-ar produce cu acceleratii unghiulare mari(barberind tot ce insemna roata dintata in motor).Cei de la BMW chiar au folosit o metoda de absortie a acceleratiilor unghiulare din arbore, cu o volanta sloboda la rotire, cuplata prin frictiune cu arborele, care-si facea treaba la anumite regimuri de rezonanta la torsiune.

La motorul boxer, masele in rotatie ale arborelui sint complet echilibrate static(nu si dinamic) .Masele in translatie , adica o parte din masa bielei +masa pistonului cu ce-i pe el, sint partial compensate de masele conragreutatilor de pe arbore.Se practica o compensare intre 45% si 60%.Se diminueaza astfel miscare de flambare a arborelui.

Nu mai imi amintesc ca-i mult de-atunciâŚcare armonici si de ce grad sint complet compensate , dar cred ca cele pare(a doua, a patra , si a sasea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 138
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Drobule nu te supara pe mine dar daca citesti cu atentie topicul ai sa vezi ca se face referire si la originea acestor tipuri de motoare  cine le-a proiectat adic Neamtul nu Rusul . Sunt BMW-uri de acum 40 / 50 de ani care merg superbine si la ora actuala. Eu zic ca daca motorul Rusesc este facut cu simt de raspundere de un meserias si nu pisa cand se incalzeste uleiul merge super mult si bine. Aici nu se mai pune problema calitatii pieselor care eu tind sa cred ca sunt totusi destul de bune ca si calitate ci cea de performanta a motoarelor care in cazul Rusestilor nu au mai evoluat deci slabe performante fata de cele japoneze la aceeasi cc care au perfectionat in timp motoarele .Japonezii au cercetat nu numai la capitolul motor ca piesa dar si la capitolul aliaje de orice natura ceeace in cazul Rusului este invers calitativ in timp fata de ce se facea acum 15 ani.

Deci e normal ca daca ceri prea mult de la un motor care nu poate da si-l soliciti e clar ca decedeaza. Sa mai stii ca eu nu m-am urcat direct pe japoneze am inceput si eu cu comuniste si am fost foarte multumit de IJ-ul meu model 1963 unul mai special dar nu foarte diferit fata de restul. Cel mai mult imi placea cand deschidea avansul centrifugal si-i dadea avans parca avea powervalve asa pleca de sub tine.

Pentru mine a fost o super motocicleta si ma plimbat prin multe locuri inclusiv cu atajul.

Si altceva ce vroiam sa-ti mai spun ca nu as duce mobra indiferent de ce natie ar fi comunista,hitlerista sau japoneza la nici un service de pe planeta asta .

Si daca mai sint din aia care se incapatineaza sa nu-si duca caluâ la service, insemna ca sfirsitul lumii se mai amina! (un pic)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici e cam fifty fifty . Volanta pe linga rolul de acumulator de energie si uniformizare a mersului motorului are si rolul de a echilibra daca va uitati cu atentie la unele sunt date nistre gauri de echilibrare . Teoretic bielele+pistoanele echipate trebuie sa fie egale la fix ca greutate pentru a elimina dezechilibrele in functionare.Contragreutatile compenseaza manetoanele caci teoretic pistoanele si biele sunt egale ca greutate deci se anuleaza reciproc. Asta-i. Si tot spun ca teoria cu practica in unele cazuri nu se intalnesc la fix.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Volanta pe linga rolul de acumulator de energie si uniformizare a mersului motorului are si rolul de a echilibra daca va uitati cu atentie la unele sunt date nistre gauri de echilibrare .

''gaurile de echilibrare'' de care spui tu sunt defapt pt usurarea volantei si obtinerea unui raspuns mai rapid al motorului. Foarte rar sunt date efectiv pt echilibrare si numai cand volanta a fost descentrata printr-o alta interventie (strunjire facuta cu picioarele).

Sunt 2 modalitati de usurare a volantei:

1- practicarea gaurilor radiale simetrice

2- strunjirea volantei in locurile in care permite.

de asemenea volanta are un rol de absorbtie a vibratiilor date de caracterul neliniar al degajarii de energie in timpul combustiei din pistoane. Este un integrator mecanic.(se opune cresterii bruste a vitezei unghiulare in momentul exploziei din piston si scaderii acesteia in momentul timpilor fara degajare de energie)

Exemplu 1 piston si 4 timpi:

admisie+compresie= o tura de motor facuta pe baza energiei acumulate in volanta- volanta se opune scaderii turatiei, cedeaza energie

detenta=jumate de tura - volanta se opune cresterii bruste a turatiei si acumuleaza energie

evacuare= jumate de tura in care volantai ar se opune scaderii turatiei- cedeaza energie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dark-rider-82--io i-am pus deja pist de oltcit.a trebuit sa le modific kpu pt supapesi sa le mai strunjesc puti sa se ridice pina aproape de marginea cil.(sunt mai inalte).nu m-am hazardat sa -l compresez f tare(normal e 8,5-8,6 io facut-o 9 k la oltcit)randamentu e mult mai bun.in leg cu segmentii io cred k aia subtiri "etanseaza"mult mai bine si nici nu se incinge mot asa de tare.de ex gindestete la simeringuri,la partea kre etanseaza,e subtire si ascutita nu scapa,pe masura ce se uzeaza se ingroasa(lateste)suprafata de cont(*etansare)si...scapaaa.

si cit de tare se incinge mot mai depinde si de uleiu pe kre il dai!!am fol semisintetic MOBIL 14w-40 cu rez f bune,acu m-am sucit pe sintetic sintetic LIQUI-Molly(corecteaza-ma dak nu am scris bini)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce voiam sa zic e k cu cit segm e mai gros etanseaza mai putin.uitate atent la sectiunea unui segm ceva mai nou(ideea mai noua)partea kre etanseaza pe cil este rotunjita cu tenta de ascutire fata de partea bagata in pist.

dak vii la Ploiest ne vedem akolo sa dai o proba cu mot meu(CT 90 ADH) sau da un click pe nume/nick sa -mi vezi mot sau ce a iesit din el.ink mai lucrez la el,sunt pe terminate. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

mda ! super motoru' tau manuel! pacat ca eu sigur nu o sa-l termin pana in vara! mai am si examene, permisu' de luat... pe 26.03.2005.... iar poligonu cica se da in mai... , o singura curiozitate am : CUM MAI TRECI TU RAR-UL? ca sa nu mai zic de itp... sau se merge tot pe ideea , spagii? cat despre dat o tura cu motoru' tau... as vrea dar nu sunt sigur :banana: aici la rm sarat , intre noi ,astia mai motociclisti , nu prea ne dam motoarele(e ca si cum ne-am imprumuta femeia :banana: ) sper sa nu exagerez cu o asemenea comparatie! daca o sa vin pe la vreo intrunire , cu motorul meu , cred ca o sa fie la cea de la buzau , tocmai ....peste mult timp! dar sigur as putea sa vin cu vreun amic pe motoru' lui nu? ramane de vazut cand o sa am si eu timp liber si el ... offfcourse!

pana atunci:

 

 

bafta! si spor la modifiicat motoru'! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

cat despre ulei... eu am fost la un magazin de pe mihai bravu , din buc. , si mi-a ramas pe creier YACCO 15w50 sintetic (parca) acu sa vedem... poate reusesc sa etansez motoru' bine bine , si daca nu boraste ulei pe la toate imbinarile , poate bag un castrol 10w60 (la 50 euro 4 litri!) chiar asha : parca 2 litri intra la nipru? nu?

 

 

 

bafta! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@dark rider: in loc sa te apuci sa modifici la motor, de ce nu pui pur si simplu piese originale, asa proaste cum le-a facut rusu', k strici mai putin decat facand modificari despre care stii prea putin ce efecte negative o sa aiba?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nobloody Posted on Feb 26 2005, 06:25 PM

  @dark rider: in loc sa te apuci sa modifici la motor, de ce nu pui pur si simplu piese originale, asa proaste cum le-a facut rusu', k strici mai putin decat facand modificari despre care stii prea putin ce efecte negative o sa aiba?

ma eu ma chinui de ceva vreme sa le zic la betii astia cu neprele...lasati oalele alea de pistoae de la olcit si punetiva pist bombate sau taiati din cil de dnepr si lasatile pe cele originale... am vazut :dnepre" care cica aveau asa modificari si sunau ca niste tigai :banana:

fa treba cu pisele originale si iti garantez eu ca vei a vea o nepra buna care nu-ti va creea probleme mari :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

''gaurile de echilibrare'' de care spui tu sunt defapt pt usurarea volantei si obtinerea unui raspuns mai rapid al motorului. Foarte rar sunt date efectiv pt echilibrare si numai cand volanta a fost descentrata printr-o alta interventie (strunjire facuta cu picioarele).

Pai daca sunt date pentru usurare de ce naiba au mai pus volanta pe motor????Care este o greutate in plus!

Scuza-ma daca te contrazic am luctar 5 ani de zile la URAC in bancul de rodaj motoare si pot sa-ti povestesc de la fata locului 4 ani de zile de intamplari si peripetii cu motoarele care se rodau,Cum ar fi faptul ca a sarit o volanta din cauza de suruburi ne stranse si dupa ce a strabatut cu scantei vreo 300 de metri liniari sa infipt defapt aproape a trecut pritr-un zid de BCA (aici vorbim de motoare de RABA). Vreau sa-ti spun ca nu a deviat de la curs nici macar 30 de cm pe distanta de 300 de metri iar motorul se invartea cu o turatie de 2000 de ture.Sa stii ca RABA ca motor este defapt MAN . Aste pe langa volanta mai au la distributie un "Amortizor de zgomot" asa se cheama care au o "zeama" speciala in el ca sa atenueze vibratiile iar la unele nu la toate fuliile sunt prinse pe un suport de cauciuc foarte dur. Volanta in general este o piesa care tine la tavaleala si care nu se descentreaza asa de repede iar cand a verificat CTC-ul ca mai exista inca daca era naspa strunjita nu-i dadea drumul sa fii sigur.Deci iarasi teoria cu practica nu se pupa intotdeauna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta am spus si eu mai inainte.

ma eu ma chinui de ceva vreme sa le zic la betii astia cu neprele...lasati oalele alea de pistoae de la olcit si punetiva pist bombate sau taiati din cil de dnepr si lasatile pe cele originale... am vazut :dnepre" care cica aveau asa modificari si sunau ca niste tigai

fa treba cu pisele originale si iti garantez eu ca vei a vea o nepra buna care nu-ti va creea probleme mari

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:banana: Kre e tactik(mea):iti dau mot sa mergi k sa vezi cum mere k sa-ti faci kef sa til faci si tu ...astfel iti da un impuls si te si convingi.de piese orig m-am saturat!!zburat segm dupa pist,segm prost facuti,"locurile" alea pt supape in pist DESCENTRATE(!!!)DE LOVEA SUPAPA,NUMA -N ELE NU NIMEREA,span cum iese de la strung in motor si cutie,pinioane din cutie(montate di fabruk)sub cota normala(mai mici..cel putin la sincroane)pist kre ia cedat un umar s-a inclinat boltu apoi s-a rupt biela imediat sub bolt dupa kre biela a iesit prin blucu mot SUB CIL DI DREAPTA ,de ziceai k-i moto guzzi.SO:M-AM SAT DE PESE ORIG(cel putin de cele facute dupa 1990)!!!!!!! :cheers: :banana:

in leg cu datu mot nu ma feresc sa spun K M-AM SAT DE astia cu doua fetze DINASTE KRE NU-TI DAU MOT SA NU VEZI CIT DE RAU SAU CIT D BINE II MERE SAU SA-L ATENTIONEZE K CEVA NU-I MERE BINE.SAU DAK IL ATENTIONEZI K CEVA NU E IN REGULA SA VEZI CE SE ACCELEREAZA...K CE STII TU K ASA MER EA...(IO LA ASTIA LE ZIC KAWASAKI K SE TUREAZA INSTANTANEU).STAI LIN CU EXAGERAREA TA K STII K NOI MOT SUNTEM DE OBIC MAI DESCHISI LA GURA K SA NU ZIC SPURKTI!!)))))

Cine se simte cu musk pe caciula ast rasp!!

pai cu actele am facut asa:am nipra orig la pastrare(mai putin mot kre l-am pus pe cadru ast facut di mini).am facut actele cu aia orig apoi am mutat mot pe cadru mieu. :lol: .si dak la urmatoarea verif teh fac figuri(scot 10 lei grei la bataie k stii k mere)mut mot inapoi pr cadru lui orig. :banana: :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca sunt date pentru usurare de ce naiba au mai pus volanta pe motor????Care este o greutate in plus!

Scuza-ma daca te contrazic am luctar 5 ani de zile la URAC in bancul de rodaj motoare

La raba e o situatie speciala. la camioanele mari se pun volante foarte mari in diametru pt ca sa aiba suprafata de contact suficienta cu discul de ambreiaj :cheers: .

Daca greutatea volantei o depaseste pe cea ideala, atunci cea mai simpla metoda de usurare sunt gaurile radiale (ii afecteaza mai putin rezistenta) Gaurile pot fi prevazute prin proiect in cazul asta.

Vrei sa usurezi volanta atunci cand iti faci o masina de liniute. De exemplu, eu am vrut sa modific la oltcit si solutiile pe care le-am gasit au fost strunjirea volantei pe unde permite si/sai gaurirea ei. Astfel masina s-ar fi comportat ca si cum ar fi fost cu 100kg mai usoara. Dezavantajele erau cresterea turatiei la mers in gol cu peste 500 de ture, altfel se oprea, o senzatie de lipsa de cuplu, vibratii cevamai mari in motor, etc. Dar pana la urma tre sa te hotarasti ce vrei de la un motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiindca tot sunt la capitolul modificari si imbunatatiri sa documentam totul... :cheers:

Ideea e urmatoarea.. Inainte de a modifica pompa de ulei si alte prostii, primul lucru care trebuie facut este urmatorul. Se scoate capacul din fata, cel de sub pinioanele distributiei, sub care se afla pompa de ulei.

In locul unde intra arborele se creaza 2 santuri (la strungar, normal) in care se introduc doua O-ringuri. Pe acolo scapa presiunea de la pompa de ulei in cele mai multe cazuri. Chiar daca se schimba pompa cu una mai puternica, tot va scapa presiune pe acolo daca nu se face asta.

O poza cu capacul nemodificat. Sagetile indica locul in care ar trb sa vina santurile.

post-8-1109522651_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si o poza cu un capac facut. Sagetile indica spre santurile in care se afla O-ringurile. Ele trebuie sa iasa doar putinnn de tot in afara, cat sa etanseze.

Asta e prima modificare inteligenta care trb facuta la nepra :banana: Pompa aia nu e chiar asa rea insa pe testate, becul de ulei nu se va mai aprinde chiar daca pompa nu este in cea mai buna stare.

Sper sa va foloseasca :cheers:

post-8-1109522772_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ahaaaaaaaaaaaa!!!! ati vazut ce ....volante ce.... gauri ce .... etc ,asta-i cea mai importanta componenta pompa de ulei deci lubrefierea si etanseitatea sistemului . Bine ca Nepra n-are schimbator de caldura ulei /apa ca sa vedeti atunci bucurii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si la vibroken,la gurile kre aduc uleiu pe cuzineti,am polizat,cu mare atentie, mici canale la fel k la vibrikenu de broscutza.cre k neamtu nu lea facut degeaba,suprafata pe care e inpins uleiu e mult marita si nu se mai "zgirie"cuzinetzii pe mijloc...ba kiar deloc.

pacat k e montata mot si nu va pot da poze. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Modificarea volantei in cazul unui dnepr care este inmatriculat solo...

O scurta vizita la strungar et voila!

Se taie excesul de metal adik :friends:

post-8-1109956102_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

hai mai demostene ca ma dezamagesti:) CUM DE NU AI CURATAT-O "PUTIN"... AI FUTOGRAFIAT-O ASHA JEGOASA :cheers: :friends: Si inca ceva : de ce are urme de ulei pe ea? eu cred ca da pe la simering ulei ! eu l-am schimbat , da' inca nu stiu daca nu o sa mai dea pe afara! TREBE SA FAC PROBA! voi cei care aveti nipru , ce simeringuri recomandati?

 

 

 

BAFTA!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Modificarea volantei in cazul unui dnepr care este inmatriculat solo...

O scurta vizita la strungar et voila!

Se taie excesul de metal adik  :cheers:

Care exces mai Demo? :friends:

Rolul volantei este de a echilibra motorul prin uniformizarea rotirii arborelui cotit. Aceasta inmagazineaza energia cinetica in perioadele de accelerare, o cedeaza in perioadele de decelerare si are dimensiunile si masa bine calculate.

Nu se intelege prea bine din imaginea aia pe care ai postato dar sper ca n-ai facut decat sa tesesti vreo muchie grosolana lasata de rusnaci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...