Sari la conținut

BMW GS vs HONDA AFRICA TWIN


sherky
 Share

Postări Recomandate

:cheers:

eu inca nu am gasit bijuteria :P din bmw greu ca naiba cardanul se rupe suruburile se rup cand incerci sa verifici ceva la motor ( se incalzeste la solicitari prea tare neavand racirea decat pe aer ca acum 40 de ani mi se are un motor neevoluat....are fiabilitate dar ...japonezul e japonez

 

normal ca cei care au bmw o sa laude bmw si cei care au twin ....le lauda.... testeaza le pe amandoua si ai sa te decizi :( mai tarziu ai sa te convingi ca japonezul e japonez pot sa stea in cap germanul ca tot nu ajunge la umarul japonezului :D

honda cea mai fiabila motocicleta motorul in v super tenereul e bun si el..dar la suspensie lasa de dorit (prea moale) si na motorul 2 in linie:P

Si domnul Sologiuc lauda BMW-ul din proprie experientza sau din cea mai precisa sursa de informatie...Radio Santz? :D

Ma gandeam sa trec la un BMW r 1100 gs si am stat destul de mult pe forumuri de specialitate...nu am vazut asemenea defectiuni. Oricum, parerea mea este neavizata...NU am avut nici GS si nici AT :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 131
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu am 1150 si nu s-a incalzit prea tare, indiferent de conditiile de utilizare.

Am probat si africana, dar are o lipsa acuta de cuplu (fata de bmw). Nu m-a convins prin nimc, nici manevrabilitate, nici comoditate,

Referitor la fiabilitatea bmw: am facut un tur de 8000 km si am completat cu 250 ml uleiul..... in rest :cheers: , precizez ca in respectivul tur am avut cam 1000 km de autostrada, vreo 6500 km sosele(mai bune sau mai proaste), si vreo 500 km offroad . temperaturi intre 42 grade si 12 grade. bagaje cam 150 kg + pasager!. Per total numai cuvinte de lauda. Dar tin sa precizez ca nu este un motor pt incepator cum nici africana nu este!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu nu as recomanda aceste 2 motorete pentru incepatori. Probabil GS-ul este mai bun pe sosea, datorita suspensiei, plusului de cuplu si de putere. Nu am mers cu ea. Pe drumuri desfundate probabil ca Africana se descurca mai bine. Oricum, majoritatea +-urilor si - urilor au fost expuse deja. Cel mai bine este sa iti iei o motoreta mai mica putin, inveti sa te dai mai bine cu motorul si atunci vei stii si ce sa alegi... in functie de c vrei sa faci mai departe!

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu inca nu am gasit bijuteria :lol: din bmw greu ca naiba cardanul se rupe suruburile se rup cand incerci sa verifici ceva la motor ( se incalzeste la solicitari prea tare neavand racirea decat pe aer ca acum 40 de ani mi se are un motor neevoluat....are fiabilitate dar ...japonezul e japonez

 

normal ca cei care au bmw o sa laude bmw si cei care au twin ....le lauda.... testeaza le pe amandoua si ai sa te decizi :D mai tarziu ai sa te convingi ca japonezul e japonez pot sa stea in cap germanul ca tot nu ajunge la umarul japonezului :cheers:

honda cea mai fiabila motocicleta motorul in v super tenereul e bun si el..dar la suspensie lasa de dorit (prea moale) si na motorul 2 in linie:P

 

Ca se rupe cardanul? Am avut un BMWR60 din 64 care nua vea nimic la cardan. Doar uleiul am avut de schimbat. Iar cutia nici nu stiu cum arata desfacut.

 

Referitor la incalzire. Are racire pe aer+ULEI. Se incalzeste motorul ca si la orice alta motocicleta.

 

P.S. Credeti daca BMW -ul era asa prost tot BMW luam din nou?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

Ca incepator iti recomand ceva mai mic (si la capacitare si la KG)

 

Cand alegi intre BMW si AT trebuie sa te gandesti si ce vrei sa faci.

Daca vrei sa pleci in turul europei , bmw-ul pare mai potrivit (la BMW daca iesi de pe asfalt latimea motorului boxer poate fi o problema) , daca pleci in jurul lumii AT-ul pare mai ok.

 

Ambele sunt motoare bune, in functie de ce vrei sa faci, unul sau altul este mai potrivit scopului tau.

 

BMW nu am probat, dar cu Africa Twinu ma dau de vreo 3 sezoane (cam 35.000 km), este o motocicleta grea (daca nu esti pui de avicola si ai ceva experienta nu e o problema), cuplu bun (chiar si in ture joase), pozitie in sa foarte buna (am facut lejer 1000 de km intr-o zi), permite lejer o viteza de croaziera de 140 km/h, manevrabilitate buna, sta bine pe viraj, fiabilitate buna (fiabilitatea depinde in mod direct de mentenanta), pozitia pasagerului este destul de confortabila.

 

Am mers cu ea pe toate tipurile de teren (de la autostrada la albie de rau) si in toate conditiile (de la 40 de grade pana la -10grade celsius), se comporta extraordinar. Avand racire pe apa merge bine si la 40 de grade celsius cu 5 km/h toata ziua si la minus 10 grade celsius (pui un carton la radiator).

 

 

Incearca-le si dupa aia ia o decizie.

 

Multi km fara incidente,

Mihai

Editat de _mihai
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am un 1100 gs. al doilea motor. am facut schimb cu o africana vreo doua zile. nu mi-as cumpara niciodata asa ceva.

m-ai spart. pe mine, pe cel ce a intebat si mai mult ca sigur pe cei care citeau topicul in speranta ca aici vor avea raspuns la unele din intrebarile lor.

"proud owner", asta esti tu. ok. bmw rullz, dar poate ne spui si de ce. te-ai jucat cu amandoua. le-ai testat, esti cel mai in masura sa spui ce si cum. macar din punctul tau de vedere. poate ne spui totusi si de ce nu iti place africa. da cu argumente. ce zici?

 

P.S. Si ca sa te bage lumea in seama, sau din respect pentru ceilalti de pe forum, completeaza si tu datele personale.

Editat de gabyshor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai sa-ti explic punctul meu de vedere.

1. motorizare, transmisie la bmw este varf de tehnologie si in ziua de azi, fara vibratii, fara zgomote, acces usor la orice subansamblu, intretinere ieftina, cuplu omniprezent, putere destula, consum acceptabil.

la honda tenologie invechita, vibratii si trepidatii uneori neplacute, intretinere nu chiar ieftina, cuplu aproape bun, putere aproape destula, consum uneori chiar mic.

2. suspensii:la bmw ,reglabile, inovatoare, fara pretentii indiferent de starea drumului si sarcina incarcata ,confort maxim in orice conditii, stabilitate perfecta in orice conditii de rulare,

la honda bune, cursa lunga, fara posibilitate de reglaj la schimbarea suprafetei pe care se ruleaza, confort aproape nul dupa cateva ore de pilotat, orientata spre racing.

si mai sunt cateva maruntisuri care nu conteaza prea mult dar te fac sa te simti bine cand te gandesti la motocicleta proprietate personala (bmw) , de exemplu trusa de scule, anvelope tubeless, manere incalzite, abs, display digital si analog, far de raba, comutatoarele de semnalizare, ghidon larg cu sistem antivibratii, plus cilindrii aia imensi sub genunchi. O MOTOCICLETA GROZAVA! fabricata acum 12 ani.

multi se leaga de sistemul de racire, personal cred ca cel de pe honda are aceleasi capacitati, dar exista posibilitatea montari unui cooler pentru performante superioare.

in rest exista multi factori subiectivi sau obiectivi care ne fac sa ne alegem lucrurile si obiectele de care ne folosim.

respecte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am maers si eu cateva sute de km cu africa. in primul rand, supa cativa km prin oras, ma durea poponeata.u de la saua prea ingusta. vibratiile se simt si se aud de la plastice. puterea este multumitoare, insa cum sunt fan bmw, daca as avea banii, mi-as lua un R gs, indiferent de cilindree. pana atunci ma antrenez pe TDM. :finger:

parerea mea este ca daca omul vrea mobra grea, si crede ca o stapaneste., este ok. sa aiba la mobra crashbar-uri si gata. eu am scapat africana de 2 ori de pe loc, din neglijenta. este prea vaca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am maers si eu cateva sute de km cu africa. in primul rand, supa cativa km prin oras, ma durea poponeata.u de la saua prea ingusta. vibratiile se simt si se aud de la plastice. puterea este multumitoare, insa cum sunt fan bmw, daca as avea banii, mi-as lua un R gs, indiferent de cilindree. pana atunci ma antrenez pe TDM. :finger:

parerea mea este ca daca omul vrea mobra grea, si crede ca o stapaneste., este ok. sa aiba la mobra crashbar-uri si gata. eu am scapat africana de 2 ori de pe loc, din neglijenta. este prea vaca.

cum e tdm-ul in comparatie cu africa? eu am momentan o kawasaki de 750. o sport touring si as vrea sa ma reorientez. un enduro touring, cred. dar nu vreau sa duc partea de enduro spre extrem. vreau ceva adaptat pt drumurile noastre, cu gropi, cu denivelari, cu o pozitie comoda si pentru pasager. Am 1.94 si 105 kg deci nu ma sperie greutatea lor...

 

--- Mesaj completat în 28 Nov 2007 13:34 -------------
Honda Africa NXR sau XRV? Ambele de 750. Care-i treaba?

Cine ma lamureste si pe mine? Diferente?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si una si cealaltä sunt motociclete asa de bune incät este greu sä iei o hotäräre.Am avut Honda si m-am dat si cu BMW.Honda este mai putin pt.incepätori!centrul de greutate este mai inalt decät la BMW de aceea pare mai grea si mai greu manevrabilä la viteze mici!dar dacä te pricepi si te incumeti,Honda este mai bunä in teren usor.

Deci onroad:clar:BMW offroad:un picHonda!si pt incepätori mai degrabä BMW.Subiectiv:BMW-ul mi se pare mai plictisitoare.are prea putine defecte,cumva e prea perfectä!Honda in schimb:uauuau!

repet.pärerea mea subiectivä!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am maers si eu cateva sute de km cu africa. in primul rand, supa cativa km prin oras, ma durea poponeata.u de la saua prea ingusta. vibratiile se simt si se aud de la plastice. puterea este multumitoare, insa cum sunt fan bmw, daca as avea banii, mi-as lua un R gs, indiferent de cilindree. pana atunci ma antrenez pe TDM. :baldy:

parerea mea este ca daca omul vrea mobra grea, si crede ca o stapaneste., este ok. sa aiba la mobra crashbar-uri si gata. eu am scapat africana de 2 ori de pe loc, din neglijenta. este prea vaca.

bai cosmine ,ce ma enervezi :finger: ...ai mers si tu oleaca cu ea(africana) si te-a durut poponeatza...

ce sa-tzi zic?? :baldy: te parca nu-ti stiu parerile ultra subiective cand vine vorba de mobre...

 

un lucru e clar...vrei mai mult off rod iti iei africana...vrei mai mult turing iti iei bmw!...ambele sunt mobre de drum lung si fiabile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor!Nu am mers niciodata cu Africa Twin,dar am auzit lucruri bune despre ea.Eu am Gs ul de 1200 si sunt extrem de multimit.Este un trail bike excelent;centrul de greutate foarte jos face din el o motocicleta foarte manevrabila;chiar astazi am fost sa ma joc un pic aici langa Bucuresti,mai precis langa Adunatii Copaceni,drumul spre Giurgiu.Drumul plin de polei si noroaie dar forte misto...pacat ca am fost singur.

post-28801-1196614786_thumb.jpg

post-28801-1196614800_thumb.jpg

post-28801-1196614812_thumb.jpg

post-28801-1196614825_thumb.jpg

post-28801-1196614857_thumb.jpg

post-28801-1196614869_thumb.jpg

post-28801-1196614883_thumb.jpg

Editat de grider46
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai sa-ti explic punctul meu de vedere.

1. ......... la honda tenologie invechita,

Mă laÂşi?

Ce, motorul boxer este ultimul racnet al tehnologiei?

Da, este învechita, pentru ca atunci cand BMW facea niÂşte pocitanii (vezi anii '70- '80), Honda se batea cu Yamaha prin dunele Saharei

Ulterior a aparut si BMW prin Sahara, si, folosindu-se de ce au invatat japonezii, au facut o motocicleta cu care au castigat raliul

Intre timp, Africa Twin nu se mai produce, si, ciudata coincidenta, a aparut GS-ul de la BMW

Problema e ca nu inteleg de unde comparatia intre o motocicleta de 750 cmc si una de 1100 sau 1150 cmc?

Ca si cum ar fi comparabile...

Si mie imi place BMW, pentru puterea sa, pentru cuplul imens, pentru suspensiile uriase...

Dar sa il compari cu Africa Twin e ca si cum ai compara un măgăruÂş simpatic cu un armăsar nărăvaÂş

Africa Twin era varful gamei, impreuna cu Super Tenere

Ca sa urce pe primul loc, BMW a trebuit sa creeze un monstru

 

@ sherky:

George, ai bani? Cumpara BMW-ul si gata. Te vei obisnui cu el

Cand am cumparat Transalpul, am avut ocazia sa incerc si un GS 1150, dar nu si banii sa-l cumpar, cu toate ca imi curgeau balele dupa el

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand umbla bmw-ul prin sahara honda facea desfacatoare de conserve.

ei, stai putin, eu ma refeream la anii '80

intre al II-lea razboi mondial si raliul Paris-Dakar e o diferenta de peste 30 ani, in care cei de la BMW au luat o mica pauza in domeniul enduro

da, ai perfecta dreptate, Honda e o firma mult mai noua decat BMW, dar parerea mea e ca sunt mai buni japonezii

raman la parerea ca nemtii au fost nevoiti sa creeze "monstrul" de 1150 ca sa-i scoata de pe piata pe japi

sper ca nu se ofenseaza nimeni, e doar o parere personala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand umbla bmw-ul prin sahara honda facea desfacatoare de conserve.

:D) asta cam asa e dar macar faceau niste conserve al dracului de bune :D

 

P.S. africa twin are suspensia reglabila in modelul standard pana in anul 1992 dupa este optionala costa in jur de 400e :crack:

e drep shaua e cam ingusta la africa dar se poate cumpara una mai lata cu comoditate foarte mare :lol: la bmw ai fotoliu :) :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e drep shaua e cam ingusta la africa dar se poate cumpara una mai lata cu comoditate foarte mare, la bmw ai fotoliu

Păi dacă pui Âşaua mai lată mai e enduro?

Enduro cu fotoliu?

Vedeți voi, eu despre asta vorbesc: diferențele dintre aceste 2 motociclete sunt prea mari pentru a fi comparate

Fiecare dintre ele este un vârf de gamă, dar în niÂşa de piață pentru care a fost concepută fiecare

Personal, dacă mă făcea mama milionar, eu le cumpăram pe amândouă :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea strict personala este ca ambele, INCLUSIV AT, n-au nicio legatura cu niciun enduro. Ambele sunt motociclete adventure. Motociclete pe care le incarci la maxim si pleci la drum, drum care, pe langa sosea, mai poate fi de tara sau forestier "civilizat". Si GS-ul dar si AT sunt mult prea mari si mult prea grele pentru enduro. Chiar daca AT are 21 pe fata, are degeaba. La fel de bine se descurca si cu 19 la ce poate sa faca, cum are si GS-ul. Roata de 21 e folositoare pentru enduro. La foarte multa sosea si foarte putin "off road", e mai buna roata de 19. Are o dinamica mai potrivita pentru strada.

Hai sa fim seriosi, cati dintre cei care au AT fac intr-adevar enduro? Va zic eu. NICIUNUL! Daca ai iesit "off road" nu inseamna c-ai facut enduro, inseamna c-ai iesit IN AFARA DRUMULUI ASFALTAT. Chestia asta, daca te mananca-n kr, poti s-o faci cu orice (parca pe aici era un topic cu unu' care a facut Transalpina cu nu mai stiu ce stradala).

Daca m-ai intreba, eu cred ca-i mai bun BMW-ul "off road", deoarece, chiar daca-i la fel de greu ca AT, are centrul de greutate MULT MAI JOS, si asta te ajuta maxim la mersul incet.

Nimeni nu contesta faptul ca ambele sunt legende, dar nu le socotiti si nu faceti comparatie intre ele ca si cum ar fi motociclete enduro, ca NU SUNT. Ganditi-va la ele ca fiind motorete ADVENTURE, si comparati-le ca atare.

Personal, daca as fi pus in situatia sa aleg intre ele as face-o avand in vedere comparatia intre doua motociclete adventure, si as incerca sa vad ce plusuri si ce minusuri exista intre ele.

Comparatia pentru mine e simpla:

-GS-ul are cardan +

-GS-ul are centrul de greutate mult mai jos +

-GS-ul are racire cu aer + (avand o racire acceptabila, ai scapat de radiatoare, furtunase, lichid de racire, electroventilatoare si toate problemele strict legate de toate aceste accesorii)

-GS-ul iti ofera confortul pe care AT doar cu accesorii "after market" iti poate oferi / GS +

-GS-ul are consum mult mai mic +

-Comparativ cu GS, nu stiu care ar fi +urile adjudecate de AT

 

Ambele fiind motociclete adventure (nu enduro) si ambele avand o fiabilitate de invidiat, voi ce ati alege?

 

Daca lasam sentimentele la o parte si gandim la rece, exista un singur raspuns. Va las pe voi sa-l dati.

 

bafta :crack:

Editat de Angi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca lasam sentimentele la o parte si gandim la rece, exista un singur raspuns. Va las pe voi sa-l dati.

Daca ai bani suficienti, GS (ma refer la cel de 1150, nu la F650 GS)

Daca nu, AT

Daca si mai nu, TA, ca mine :crack:

Dar vad ca insistati in a compara un motor de 750 cu unul de 1150, ceea ce nu mi se pare corect

Si motorul de 1150 consuma mai putin decat cel de 750? Ciudat...

Si, cu riscul sa supar pe cineva, insist si eu in ideea ca pe langa cilindrea diferita sunt si generatii diferite

Imi fac mea culpa si recunosc ca rgr are dreptate, la Africa Twin tehnologia e mai veche decat la GS

Cu toate acestea, inca vreo 10 ani va mai fi valabila pe "soselele" Romaniei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar vad ca insistati in a compara un motor de 750 cu unul de 1150, ceea ce nu mi se pare corect

 

M-ai vazut pe mine sa compar caii sau cuplul? NU! + ca sunt doua motociclete destinate aceluiasi scop. In cazul asta e foarte corect!

 

:crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-ai vazut pe mine sa compar caii sau cuplul? NU! + ca sunt doua motociclete destinate aceluiasi scop. In cazul asta e foarte corect!

OK, dar mie imi ramane inca o intrebare de pus:

Ai scris ca GS-ul are consum mult mai mic. Esti sigur?

Totusi BMW-ul are cilindreea mult mai mare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...