Sari la conținut

Ce Ziceti De Tci Sau Cdi Pe Comuniste?


Grimstone
 Share

Postări Recomandate

Va propun o chestie tare interesasnta: Stiti de avansul centrifugal al mz-urilor?? Care e o super chestie facuta de nemti?? Ei eu am inlucuit avansul ala centrifugal cu un avans reglat electronic de un minicalculator controlat cu un soft de pe un laptop care regleaza curba de avans in functie de turatie si temperatura motorului.......si pe de asupra la motoarele in 2 cilindri ajustezi curbele pentru fiecare cilindru in parte (a se tine seama cam cit de greu se regleaza nepra) ..... cea ce se mai cheama si TCI sau CDI. In fine v-ar interesa asa ceva la IJ, NEPRA, URAL, VOSHOD, MZ, JAWA, etc .............?

Editat de Grimstone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 58
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Reglajul digital al avansului e un proiect foarte bun si practic pentru comuniste, insa din experienta mea proprie, am obtinut rezultate mult mai spectaculoase prin simpla inlocuire a camei cu un senzor hall, pastrand chiar avansul centrifugal original de pe motocicleta (simsonul are un platou centrifugal foarte performant, ala de nepra e o porcarie, cam on/off lucreaza, iar alea in 2 timpi n-au auzit de avans variabil). Problema la 2 timpi insa este ca daca-i faci avans variabil, nu mai are limitare in turatie si nu cred ca rezista materialele la peste 4000 de ture.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Reglajul digital al avansului e un proiect foarte bun si practic pentru comuniste, insa din experienta mea proprie, am obtinut rezultate mult mai spectaculoase prin simpla inlocuire a camei cu un senzor hall, pastrand chiar avansul centrifugal original de pe motocicleta (simsonul are un platou centrifugal foarte performant, ala de nepra e o porcarie, cam on/off lucreaza, iar alea in 2 timpi n-au auzit de avans variabil). Problema la 2 timpi insa este ca daca-i faci avans variabil, nu mai are limitare in turatie si nu cred ca rezista materialele la peste 4000 de ture.

 

Ba da, IFA BK 350 are avans centrifugal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

chestia e ca pentru dnepr/ural exista mai multe variante de aprindere electronica consacrate, pentru motoarele 2T nu stiu dar cred ca exista. preturile variaza intre 100 si 200 (si peste) euro. deci daca nu este mai ieftin si daca trebuie sa te plimbi cu laptopul in spate nu cred ca este o necesitate stringenta.

chestia merita insa tot respectul si aprecierea, sper sa fie o aprindere fiabila atat economic cat si tehnic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va propun o chestie tare interesasnta: Stiti de avansul centrifugal al mz-urilor?? Care e o super chestie facuta de nemti?? Ei eu am inlucuit avansul ala centrifugal cu un avans reglat electronic de un minicalculator controlat cu un soft de pe un laptop care regleaza curba de avans in functie de turatie si temperatura motorului.......si pe de asupra la motoarele in 2 cilindri ajustezi curbele pentru fiecare cilindru in parte (a se tine seama cam cit de greu se regleaza nepra) ..... cea ce se mai cheama si TCI sau CDI. In fine v-ar interesa asa ceva la IJ, NEPRA, URAL, VOSHOD, MZ, JAWA, etc .............?

ti-o fi iesit tie dar nu ai cateva notiuni de baza

cdi - e un soi de aprindere

tci - e alt soi de aprindere ele difera ca si modalitate de dare a scanteii, ambele pot folosi aavans programabil

google dupa amandoua

 

daca nu inlocuiesti platinilee nu obtii mari rezultate

 

p.s. si ij 49 avea avans variabil

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Reglajul digital al avansului e un proiect foarte bun si practic pentru comuniste, insa din experienta mea proprie, am obtinut rezultate mult mai spectaculoase prin simpla inlocuire a camei cu un senzor hall, pastrand chiar avansul centrifugal original de pe motocicleta (simsonul are un platou centrifugal foarte performant, ala de nepra e o porcarie, cam on/off lucreaza, iar alea in 2 timpi n-au auzit de avans variabil). Problema la 2 timpi insa este ca daca-i faci avans variabil, nu mai are limitare in turatie si nu cred ca rezista materialele la peste 4000 de ture.

 

 

limitarea de turatie este data aproape exclusiv de ferestre si de tobe la 2t. cu un avans variabil nu poti sa depasesti turatia maxima cu mai mult de 500-600 de ture :lol: in schimb banda de putere va fi mult mai mare :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va propun o chestie tare interesasnta: Stiti de avansul centrifugal al mz-urilor?? Care e o super chestie facuta de nemti?? Ei eu am inlucuit avansul ala centrifugal cu un avans reglat electronic de un minicalculator controlat cu un soft de pe un laptop care regleaza curba de avans in functie de turatie si temperatura motorului.......si pe de asupra la motoarele in 2 cilindri ajustezi curbele pentru fiecare cilindru in parte (a se tine seama cam cit de greu se regleaza nepra) ..... cea ce se mai cheama si TCI sau CDI. In fine v-ar interesa asa ceva la IJ, NEPRA, URAL, VOSHOD, MZ, JAWA, etc .............?

... zici ca ai facut asa ceva!!? :cheers: ce anume, ce reglezi si dupa ce :lol: cum stabilesti tu diagrama avansului (curba de care zici), cum ai masurato? pe ce motor ai testat si ce rzultate ai obtinut? fa si tu niste foto. Bun! si de ce laptop :D exista deja aprindere de fabrica cu microprocesor si toate combinatiile necesare pt adaptare, iar la livrare primesti si un CD cu programele pt diferite tipuri de motoare, functie de turatie, compresie etc. Mai mult poti face si diagnosticare pe acet sistem. In fine solutia asta fiind cred mai economica... revin sa postez site-ul unde am vazut aceasta chestie (daca-l mai gasesc) ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci pentru cel ce a zis ca CDI e ceva si TCI e altceva arte dreptate:

 

CDI - Capacitor Discharged Ignition

 

La comanda se descarca un conjdensator ce produce la bujie o scinteie undeva la 35.000 40.000 Volti

Bobina de inductie are o rezistenta mica si nu este tinuta alimentata toto timpul ca la TCI si functioneaza ca un amplificator de curent

 

TCI - Tranzistor Controlled Ignition

 

Bobina e alimentata tot timpul si descarcarea se face la voltaj mai mic

 

 

Pentru ceilalti ce au pus intrebari:

 

Am testat montajul pe MZ ES250/1 si toarce mai fromus decit oricind si are o forta de te sperii - pe care oricum o avea. consumul se reduce.

 

Curba de avans se stabileste din specificatiile producatorului. Se mai iau in calcul bineinteles uzura cilindrilor, temperatura motorului si ca orice mecanic dupa cum suna si trage motorul. Montajul se regleaza definitiv dupa citeva teste de strada.

 

Montajul vine cu CD de instalare pentru calculator, soft de control si cablu de date

 

Preturi nu pot da deocamdata dar va zic ca nu e o chestie artizanala e o chestie facuta industrial.

 

O sa revin sa va dau un site unde o sa gasiti si documentatii si poze. Deocamdata incerc sa apara in Romania la niste preturi Rominesti. Oricum vor fi disponibile atit CDI-uri dar si TCI-uri pentru orice motoare in 2T si 4T in 1,2 sau 4 cilindri. (deci se vor putea pune si pe masini.) Deasemenea variante pentru 6V sau 12V

 

Multa bafta si asfalt uscat iarna asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

foarte tare daca vii cu preturi bune.

orice motor poate beneficia de o aprindere cu senzor

motivul pt care mobrele noastre au aprindere asa rudimentara e ca asta clasica se poate repara oriunde. prin anii 60 erau distante mari intre orase, putine masini pe strada si 0 telefoane

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aia e. Numai ca ca sa o comande cineva il costa enorm transportul si mai trebuie multe chestii ca sa o faci sa merga. Incerc sa le aduc pentru RO la preturi de RO. Si sa asigur si asistenta tehnica necesara

 

 

la un moment dat shi eu am cochetat cu ideea de a cumpara asha ceva....le-am trimis nishte mailuri shi au zis ca mi-o pot trimite in romanica la pretzul de pe site + 30EURO transportul.....Daca tu potzi sa aduci aprinderi din astea la un pretz rezonabil pe mine ma tenteaza ideea de a cumpara una pentru batranul si obositul meu nipran

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Am testat montajul pe MZ ES250/1 si toarce mai fromus decit oricind si are o forta de te sperii - pe care oricum o avea. consumul se reduce.

atunci e bun si ptr. ES-ul meu... :cheers: Astept si eu vesti !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci pb ca o sa le aduc la pret final client undeva pe la pretul lor de pe site sau undeva +5 +10 Euro maxim cu tot cu TVA. (cel putin asa sper.) Sunt in discutii cu diversi curieri sa vad cu cine o sa fac importul.

 

Mai vb.

Editat de Grimstone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Puteti comanda TCI-urile sau CDI-urile la office@adaptcom.ro.

Daca aveti nevoie de detalii sau sfaturi legate de ce fel de montaj s-ar potrivi cel mai bine pe motocicleta voastra nu ezitati sa ma contactati. Preturile sunt cele afisate pe www.imfsoft.com si pe voi nu va costa nic in plus. (deci scapati de transport) - mai mult in luna decembrie luati modulele la pretul lor de pe site -5 euro si transportul pina la usa la voi il asigur eu prin curierat rapid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e tare sistemul. ma intereseaza. eventual, ceva instructiuni de instalare (e nevoie de specialist in instalare?). vreau si eu pt ETZ 250. (daca nu il vand pana atunci :crack: )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e tare sistemul. ma intereseaza. eventual, ceva instructiuni de instalare (e nevoie de specialist in instalare?). vreau si eu pt ETZ 250. (daca nu il vand pana atunci :crack: )

 

Astept un mesaj pe office@adaptcom.ro.

 

Instructiuni de instalare in limba romina

Nu e nevoie de specialist ca sa il montezi daca esti oleaca indeminatic cu surubelnita.

Avansul se regleaza foarte usor.

La tine se potriveste urmatorul montaj: http://www.imfsoft.com/hardware/products/j...nt-ignition.asp

Editat de Grimstone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...