bogdan_harea Postat Noiembrie 29, 2007 Share Postat Noiembrie 29, 2007 (editat) Dintrodata si fara un motiv explicit s-a ars releul de incarcare. Afara era frig, mergeam usor prin oras si deodata fum si miros de ars. A mai patit cineva? Faptul ca bateria era cam dusa a avut vre-o contributie?M-am interesat la AB si costa 440 ron. Destul de mult. Stie cineva o varianta mai ieftina. Editat Noiembrie 29, 2007 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Noiembrie 30, 2007 Share Postat Noiembrie 30, 2007 Si releul meu de la vfr m-a lasat in primavara. Din lipsa de fonduri ( si lene de a-mi construi unu nou) am adoptat urmatoarea solutie: din cele 3 faze care ies din alternator am conectat doar 2 la o punte redresoare de dacia , astfel tensiunea de incarcare cu farul aprins este cam 14.5V-15.5V. Acum am si manere incalzite si nu am nici o problema cu incarcarea . Solutia asta nu e f buna si depinde f mult de sistemul de incarcare, de ex la gs550 nu merge chestia asta, cu doar 2 faze si far aprins incarcarea e insuficienta. La vfr s-a intamplat sa se echilibreze consumul astfel incat sa am tensiunea de incarcare ok, dar chestia asta depinde de la motor la motor. Eu am vreo 8000km de cand am adoptat solutia asta si deocamdata e ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DanP Postat Noiembrie 30, 2007 Share Postat Noiembrie 30, 2007 Eu am cumparat de la userul mihaip de pe forum, releul RR71 de la Electrex, e acelasi pentru BMW F650 si Aprilia Pegaso. M-a costat 330 ron si e cu 12 luni garantie. Recomand. Dan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius Mihasan Postat Decembrie 9, 2007 Share Postat Decembrie 9, 2007 Si eu l-am prajit dupa ce am mers fara apa in baterie. Au fost primii km pe care i-am facut cu motorul, eram foarte nerabdator, am luat bateria de la incarcat si am pus-o pe motor fara sa ma uit la ea. Am mai mers dupa ce am schimbat bateria inca vreao 8000 de km, insa se mai ardeau becuri din cand in cand si nu stiam de ce. Pana la urma a murit de tot releul asta. Am avut noroc ca s-a intamplat inainte de o excursie programata la Freiburg, si am cumparat de acolo. Am platit 120 de euro pe el. La BMW in Iasi e tot 440 roni, si cica il aduc in o saptamana, ca au mai schimbat vreo doua anu asta. Numai Bine, MM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Just_John Postat Decembrie 9, 2007 Share Postat Decembrie 9, 2007 Primo: tare sunt curios ce a rezolvat uomu', ca n-a mai postat de-atunci pe topic.. Secundo: al meu e pe butuci as we speak, pentru ca bateria veche era in scurt, si l-a ucis.. muthaf_cka!! Terzo: Din ce am vazut aici, cel mai bine e sa il inlocuiesti cu unul de GS.. procedura e descrisa in detaliu.. John Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 11, 2007 Autor Share Postat Decembrie 11, 2007 Astazi am luat releul de la AB. Intradevar a costat 440 roni. L-am montat in 5 min, si i-am masurat tensiunea de incarcare la bornele bateriei, intre 13,8 si 14,4V. Pana aici toate bune. Mi sa parut curios ca in cateva minute cat a mers motorul pt verificari, radiatorul releului s-a incalzit destul de rau. Aproape nu mai puteai sa tii mana pe el (probabil 50-60 grade). Sa mai fie vre-o problema? Ce ar mai fi de verificat in instalatia electrica? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
E.Z.rider Postat Decembrie 11, 2007 Share Postat Decembrie 11, 2007 nu e problema asa merg ele... ideea e sa il ajuti putin sa se raceasca io i-am confectionat niste fante in masca se sub sa si se pare ca ajuta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexgsx Postat Decembrie 11, 2007 Share Postat Decembrie 11, 2007 parerea mea e ca nu ar trebui sa friga intr-atat de tare incat sa nu poti tine mana pe el asa am patit si eu dupa acre a murit acum am adaptat unul dar sare de 15.5 incarcarea si iar nu e bine dar e iarna si mai astept pana la primavara sa imi iau unul bun Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LGO Postat Decembrie 11, 2007 Share Postat Decembrie 11, 2007 Si regulatorul meu frigea ca naiba pana cand i-am montat un ventilator, acum e cu 15 - 20 grade mai rece si nu am nici o problema cu el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 12, 2007 Autor Share Postat Decembrie 12, 2007 Foarte tare ideia cu ventilatorul. Mai da detalii. De unde l-ai cumparat? Merge la 12V? Cat consuma? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
duc Postat Decembrie 12, 2007 Share Postat Decembrie 12, 2007 la f 650 este problema generala cu regulatorul ptt ca nu are racire! am un amic care i s-a ars am cumparat unul second de pe un atv cred ca era l-am montat dar l-am pozitionat undeva afara nu l-am mai montat sub sea.... si merge foarte bine..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Decembrie 12, 2007 Share Postat Decembrie 12, 2007 Foarte tare ideia cu ventilatorul. Mai da detalii. De unde l-ai cumparat? Merge la 12V? Cat consuma? este un cooler de calculator. functioneza la 12 v, si consumul este nesemnificativ. am mai vazut la un priten la vfr. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
duc Postat Decembrie 12, 2007 Share Postat Decembrie 12, 2007 este un cooler de calculator. functioneza la 12 v, si consumul este nesemnificativ. am mai vazut la un priten la vfr. bine ca esti tu destept! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
madcox Postat Decembrie 12, 2007 Share Postat Decembrie 12, 2007 bine ca esti tu destept! maica-mea este de vina... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LGO Postat Decembrie 12, 2007 Share Postat Decembrie 12, 2007 Foarte tare ideia cu ventilatorul. Mai da detalii. De unde l-ai cumparat? Merge la 12V? Cat consuma? Este un ventilator de la un procesor vechi de calculator, consuma foarte putin 0,08A si e legat la firul care alimenteaza CDI-ul, in felul asta porneste cand pun contactul si se opreste cand opresc motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Just_John Postat Decembrie 12, 2007 Share Postat Decembrie 12, 2007 Este un ventilator de la un procesor vechi de calculator, consuma foarte putin 0,08A si e legat la firul care alimenteaza CDI-ul, in felul asta porneste cand pun contactul si se opreste cand opresc motorul. Si trage aer de unde?? sunt curios, eu sunt in pom cu releul acum, si ma gandeam sa-l mut, cum arata bajetzii de pe faq.f650.com.. Ca daca e cu palele in sus, inseamna ca se chinuie urat de tot sub sha.. eventual poate fi facut un tub de la el pana deasupra releului.. idei sunt, materialele lipsesc.. PS si OT: unu' de placa video n-ai pe acasa?? ca al meu (6600 TD) a inceput sa caraie urat de tot, pentru ca s-a descentrat puternic.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LGO Postat Decembrie 12, 2007 Share Postat Decembrie 12, 2007 Si trage aer de unde?? sunt curios, eu sunt in pom cu releul acum, si ma gandeam sa-l mut, cum arata bajetzii de pe faq.f650.com.. Ca daca e cu palele in sus, inseamna ca se chinuie urat de tot sub sha.. eventual poate fi facut un tub de la el pana deasupra releului.. idei sunt, materialele lipsesc.. PS si OT: unu' de placa video n-ai pe acasa?? ca al meu (6600 TD) a inceput sa caraie urat de tot, pentru ca s-a descentrat puternic.. Trage aer de sub sa, sunt cam 4cm peste ventilator, aerul cald nu ramane sub sa, sunt 2 grile in carenajele din spate pe unde intra aer de afara. Curentul de aer este indreptat in jos, spre regulator. La Pegaso nu se poate scoate releul pe laterala ca la F650 pentru ca am 2 tevi de esapament. Imi pare rau dar nu am cooler de placa video. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Just_John Postat Decembrie 12, 2007 Share Postat Decembrie 12, 2007 (editat) Trage aer de sub sa, sunt cam 4cm peste ventilator, aerul cald nu ramane sub sa, sunt 2 grile in carenajele din spate pe unde intra aer de afara. Curentul de aer este indreptat in jos, spre regulator. La Pegaso nu se poate scoate releul pe laterala ca la F650 pentru ca am 2 tevi de esapament. Imi pare rau dar nu am cooler de placa video. Hmmm.. 4 cm clearance PLUS inaltimea cooler-ului?? nu mi s-a parut a fi atata loc sub sa.. Saua de la Pegaso e mai.. goala?? Oricum la primavara vreau sa-l mut, dar ar prinde bine o solutie "temporara".. Eu ma gandeam ca ventilatorul poate fi pus pe laterala, undeva unde sa aiba spatiu suficient (sa nu se "inece"), si printr-o tubulatura improvizata (cauciuc, latex, carton, ce-oi gasi cat de cat maleabil) sa conduc aerul catre releu.. "romaneste", "chinezism", nu-mi pasa.. functional sa fie!! PS: Nu glumeam la faza cu (,) cooler-ul pt placa video.. acum l-am decuplat, oricum in 65-70 de grade nu moare placa.. Problema e ca se gasesc foarte greu coolere pentru Leadtek A6600 TD.. PS2: AMR 2 sau chiar trei zile pana scot offizieru' din service, sa vad daca merge noul releu.. Editat Decembrie 12, 2007 de Just_John Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Decembrie 13, 2007 Autor Share Postat Decembrie 13, 2007 Am pus astazi in practica ideia cu ventilatorul de calculator. 16 roni, doua gauri M3 in bosajele radiatorului, legaturile electrice si asta este tot. Dupa cateva minute de functionare temperatura releului este mult mai mica decat fara ventilator.Spatiul intre ventilator si sa este de cca 15mm, dar se pare ca este suficient. Inca o ideia buna . Multumiri celor care au postat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosminst2008 Postat Iunie 7, 2008 Share Postat Iunie 7, 2008 Salutare, am si eu o problema si cred ca e de la releul de incarcare sau de la mufa care pleaca din el (cea cu 3 fire <scuze, dar sunt incepator si nu ma pricep la mecanica/electrica ...deocamdata >) Ideea e ca nu mi se incarca bateria, cu motorul pornit si turat imi baga cam 12,4 - 12,5 . Mufa de care vorbesc este "un pic cam topita" si mai ales firele de dupa mufa (care pleaca spre motor nu spre releu). Spuneti-mi va rog, ce se poate intampla daca renunt la acea mufa si leg firele pe direct!!! Multzam si asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Just_John Postat Iunie 7, 2008 Share Postat Iunie 7, 2008 Salutare, am si eu o problema si cred ca e de la releul de incarcare sau de la mufa care pleaca din el (cea cu 3 fire <scuze, dar sunt incepator si nu ma pricep la mecanica/electrica ...deocamdata >) Ideea e ca nu mi se incarca bateria, cu motorul pornit si turat imi baga cam 12,4 - 12,5 . Mufa de care vorbesc este "un pic cam topita" si mai ales firele de dupa mufa (care pleaca spre motor nu spre releu). Spuneti-mi va rog, ce se poate intampla daca renunt la acea mufa si leg firele pe direct!!! Multzam si asfalt uscat! Teoretic nu se poate intampla nimic.. nou.. Chestia e ca daca elimini mufa, elimini doar efectul, nu si cauza.. De vreme ce mufa aia a ajuns in halul ala, inseamna ca ceva nu merge cum trebe.. Firelea alea de care vorbesti banuiesc ca sunt fazele, vin de la alternator.. Zic sa tragi o fuga pan' la cineva care se pricepe, si sa puna aparatul pe el, sa vada pe unde nu baga bine.. La cat am alergat eu dupa problema similara, am aflat ca sunt mai multe posibilitati, una mai nasoala ca alta.. la mine a fost releul, asa ca l-am inlocuit.. Cel mai bine te duci la service-ul "lor", acolo iti spun baietii sigur care e buba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosminst2008 Postat Iunie 7, 2008 Share Postat Iunie 7, 2008 Teoretic nu se poate intampla nimic.. nou.. Chestia e ca daca elimini mufa, elimini doar efectul, nu si cauza.. De vreme ce mufa aia a ajuns in halul ala, inseamna ca ceva nu merge cum trebe.. Firelea alea de care vorbesti banuiesc ca sunt fazele, vin de la alternator.. Zic sa tragi o fuga pan' la cineva care se pricepe, si sa puna aparatul pe el, sa vada pe unde nu baga bine.. La cat am alergat eu dupa problema similara, am aflat ca sunt mai multe posibilitati, una mai nasoala ca alta.. la mine a fost releul, asa ca l-am inlocuit.. Cel mai bine te duci la service-ul "lor", acolo iti spun baietii sigur care e buba! M-as duce cu cea mai mare placere la service, insa daca nu e de la alternator si merg asa cu ea, am auzit ca e posibil sa-mi zapaceasca alternatoru...si as vrea sa evit asta...prefer sa schimb doar fire/mufe/releu decat alternatorul, care din cate am auzit e destul de scump. Oricum, o sa vad luni dimineata ce rezolv...poate fac rost de vreo remorca ceva s-o duc pana la service. Multam pentru ajutor! Spor si asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Iunie 8, 2008 Autor Share Postat Iunie 8, 2008 Daca tensiunea nu trece de 14V cand motorul este turat, mai mult ca sigur, trebuie schimbat releul. Este sub sa si are un radiator de aluminiu. Eu l-am cumparat de la Automobile-Bavaria cu cca 500 roni, dar apoi am gasit anunturi pe forum de vanzare regulatoare fabricate de o firma specializata cu cca 320 roni, disponibile pt foarte multe modele moto. Locul unde este amplasat regulatorul la F 650 un a fost inspirat ales si nu se ventileaza corespunzator, arzandu-se o data la 3-4 ani. Eu i-am montat si un culer de calculator si sper sa nu mai am probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosminst2008 Postat Iunie 10, 2008 Share Postat Iunie 10, 2008 Daca tensiunea nu trece de 14V cand motorul este turat, mai mult ca sigur, trebuie schimbat releul. Este sub sa si are un radiator de aluminiu. Eu l-am cumparat de la Automobile-Bavaria cu cca 500 roni, dar apoi am gasit anunturi pe forum de vanzare regulatoare fabricate de o firma specializata cu cca 320 roni, disponibile pt foarte multe modele moto. Locul unde este amplasat regulatorul la F 650 un a fost inspirat ales si nu se ventileaza corespunzator, arzandu-se o data la 3-4 ani. Eu i-am montat si un culer de calculator si sper sa nu mai am probleme. Mersi mult, insa ce fac cu mufa aia ...cum o pot schimba daca eu nu ma pricep la electrica deloc si nici nu pot circula cu motoru in halu asta... :D cunoasteti vre-un electrician bun care sa se priceapa la motoare si sa vina si pana la client acasa sa vada despre ce este vorba? PS: am gasit acu un site cu o gramada de manuale de reparatie pentru o gramada de modele moto http://www.carlsalter.com/motorcycle-manuals.asp sunt in format PDF si impecabil facute Gata!!!!!!!!!!! Am rezolvat problema..pana la urma era doar de la releu. Am cumparat unul nou de la Bavaria si l-am schimbat. Mufa aia am izolat-o bine, sa nu se atinga firele intre ele si in urmatoarele zile voi merge la un electrician sa o faca asa cum trebe! PS si Off-Topic...azi a fost prima data cand m-a prins ploiaia calare pe motor ...a fost o experienta...a fost bine... Va multumesc pentru ajutor si de acum in colo sper sa scriu aci numai de bine!!! Salutare si stati pe doua! Acum a mai aparut ceva ce sigur nu trebuia sa apara... Cand pun contactul mi se aprinde becul de la ulei. Cand pornesc motoru' se stinge. Asa face indiferent daca e motorul rece sau cald. Care ar putea fi problema si cum as putea s-o rezolv. am verificat nivelul si vascozitatea uleiului (dupa o plimbare!) si era mai mult decat OK ! Nu stiu ce are , ma puteti ajuta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius Mihasan Postat Iunie 19, 2008 Share Postat Iunie 19, 2008 Acum a mai aparut ceva ce sigur nu trebuia sa apara... Cand pun contactul mi se aprinde becul de la ulei. Cand pornesc motoru' se stinge. Asa face indiferent daca e motorul rece sau cald. Care ar putea fi problema si cum as putea s-o rezolv. am verificat nivelul si vascozitatea uleiului (dupa o plimbare!) si era mai mult decat OK ! Nu stiu ce are , ma puteti ajuta? Asta cu becul de ulei e normal, asa trebuie sa se intample (cel putin asa stiu eu, si asa face si la mine). Cand motorul sta nu este presiune in sistem si de aia se aprinde. Cand porneste apare presiune si se stinge. Daca nu se intampla pana acum si la mobra ta inseamna ca fie ai niste fire desprinse, fie sonda de presiune e pe cale sa decedeze. E o chestie destul de frecventa la F-urile clasice, nu e mare branza si nu implica cine stie ce costuri. Daca schimbi si asta ai trecut prin doua din problemele cronice ale F-ului. Vezi ca pregatesc un manual Clymer in format digital, poti sa mai citesti de acolo ce si cum. Merge greu scanatul din lipsa timpului liber, dar il voi termina odata si odata. Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.