Sari la conținut

Bmw F650 Problema


Postări Recomandate

Dintrodata si fara un motiv explicit s-a ars releul de incarcare. Afara era frig, mergeam usor prin oras si deodata fum si miros de ars. A mai patit cineva? Faptul ca bateria era cam dusa a avut vre-o contributie?M-am interesat la AB si costa 440 ron. Destul de mult. Stie cineva o varianta mai ieftina. :finger:post-8769-1196358439_thumb.jpg

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si releul meu de la vfr m-a lasat in primavara.

Din lipsa de fonduri ( si lene de a-mi construi unu nou) am adoptat urmatoarea solutie: din cele 3 faze care ies din alternator am conectat doar 2 la o punte redresoare de dacia , astfel tensiunea de incarcare cu farul aprins este cam 14.5V-15.5V. Acum am si manere incalzite si nu am nici o problema cu incarcarea .

Solutia asta nu e f buna si depinde f mult de sistemul de incarcare, de ex la gs550 nu merge chestia asta, cu doar 2 faze si far aprins incarcarea e insuficienta.

La vfr s-a intamplat sa se echilibreze consumul astfel incat sa am tensiunea de incarcare ok, dar chestia asta depinde de la motor la motor. Eu am vreo 8000km de cand am adoptat solutia asta si deocamdata e ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Si eu l-am prajit dupa ce am mers fara apa in baterie. Au fost primii km pe care i-am facut cu motorul, eram foarte nerabdator, am luat bateria de la incarcat si am pus-o pe motor fara sa ma uit la ea. Am mai mers dupa ce am schimbat bateria inca vreao 8000 de km, insa se mai ardeau becuri din cand in cand si nu stiam de ce. Pana la urma a murit de tot releul asta. Am avut noroc ca s-a intamplat inainte de o excursie programata la Freiburg, si am cumparat de acolo. Am platit 120 de euro pe el. La BMW in Iasi e tot 440 roni, si cica il aduc in o saptamana, ca au mai schimbat vreo doua anu asta.

Numai Bine,

MM

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Primo: tare sunt curios ce a rezolvat uomu', ca n-a mai postat de-atunci pe topic..

Secundo: al meu e pe butuci as we speak, pentru ca bateria veche era in scurt, si l-a ucis.. muthaf_cka!! :crack:

Terzo: Din ce am vazut aici, cel mai bine e sa il inlocuiesti cu unul de GS.. procedura e descrisa in detaliu.. :crack:

John

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astazi am luat releul de la AB. Intradevar a costat 440 roni. L-am montat in 5 min, si i-am masurat tensiunea de incarcare la bornele bateriei, intre 13,8 si 14,4V. Pana aici toate bune. Mi sa parut curios ca in cateva minute cat a mers motorul pt verificari, radiatorul releului s-a incalzit destul de rau. Aproape nu mai puteai sa tii mana pe el (probabil 50-60 grade). Sa mai fie vre-o problema? Ce ar mai fi de verificat in instalatia electrica? :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parerea mea e ca nu ar trebui sa friga intr-atat de tare incat sa nu poti tine mana pe el

asa am patit si eu dupa acre a murit :crack:

acum am adaptat unul dar sare de 15.5 incarcarea si iar nu e bine dar e iarna :crack: si mai astept pana la primavara sa imi iau unul bun

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la f 650 este problema generala cu regulatorul ptt ca nu are racire! am un amic care i s-a ars am cumparat unul second de pe un atv cred ca era l-am montat dar l-am pozitionat undeva afara nu l-am mai montat sub sea.... si merge foarte bine.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte tare ideia cu ventilatorul. Mai da detalii. De unde l-ai cumparat? Merge la 12V? Cat consuma? :crack:

este un cooler de calculator. functioneza la 12 v, si consumul este nesemnificativ. am mai vazut la un priten la vfr.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte tare ideia cu ventilatorul. Mai da detalii. De unde l-ai cumparat? Merge la 12V? Cat consuma? :kick:

 

Este un ventilator de la un procesor vechi de calculator, consuma foarte putin 0,08A si e legat la firul care alimenteaza CDI-ul, in felul asta porneste cand pun contactul si se opreste cand opresc motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este un ventilator de la un procesor vechi de calculator, consuma foarte putin 0,08A si e legat la firul care alimenteaza CDI-ul, in felul asta porneste cand pun contactul si se opreste cand opresc motorul.

Si trage aer de unde?? sunt curios, eu sunt in pom cu releul acum, si ma gandeam sa-l mut, cum arata bajetzii de pe faq.f650.com..

Ca daca e cu palele in sus, inseamna ca se chinuie urat de tot sub sha.. eventual poate fi facut un tub de la el pana deasupra releului.. idei sunt, materialele lipsesc.. :kick:

 

PS si OT: unu' de placa video n-ai pe acasa?? ca al meu (6600 TD) a inceput sa caraie urat de tot, pentru ca s-a descentrat puternic.. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si trage aer de unde?? sunt curios, eu sunt in pom cu releul acum, si ma gandeam sa-l mut, cum arata bajetzii de pe faq.f650.com..

Ca daca e cu palele in sus, inseamna ca se chinuie urat de tot sub sha.. eventual poate fi facut un tub de la el pana deasupra releului.. idei sunt, materialele lipsesc.. :kick:

 

PS si OT: unu' de placa video n-ai pe acasa?? ca al meu (6600 TD) a inceput sa caraie urat de tot, pentru ca s-a descentrat puternic.. :crack:

 

Trage aer de sub sa, sunt cam 4cm peste ventilator, aerul cald nu ramane sub sa, sunt 2 grile in carenajele din spate pe unde intra aer de afara. Curentul de aer este indreptat in jos, spre regulator. La Pegaso nu se poate scoate releul pe laterala ca la F650 pentru ca am 2 tevi de esapament.

Imi pare rau dar nu am cooler de placa video.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trage aer de sub sa, sunt cam 4cm peste ventilator, aerul cald nu ramane sub sa, sunt 2 grile in carenajele din spate pe unde intra aer de afara. Curentul de aer este indreptat in jos, spre regulator. La Pegaso nu se poate scoate releul pe laterala ca la F650 pentru ca am 2 tevi de esapament.

Imi pare rau dar nu am cooler de placa video.

Hmmm.. 4 cm clearance PLUS inaltimea cooler-ului?? nu mi s-a parut a fi atata loc sub sa.. Saua de la Pegaso e mai.. goala?? :cheers: Oricum la primavara vreau sa-l mut, dar ar prinde bine o solutie "temporara"..

Eu ma gandeam ca ventilatorul poate fi pus pe laterala, undeva unde sa aiba spatiu suficient (sa nu se "inece"), si printr-o tubulatura improvizata (cauciuc, latex, carton, ce-oi gasi cat de cat maleabil) sa conduc aerul catre releu.. "romaneste", "chinezism", nu-mi pasa.. functional sa fie!! :kick:

 

PS: Nu glumeam la faza cu (,) cooler-ul pt placa video.. acum l-am decuplat, oricum in 65-70 de grade nu moare placa.. :P Problema e ca se gasesc foarte greu coolere pentru Leadtek A6600 TD.. :crack:

 

PS2: AMR 2 sau chiar trei zile pana scot offizieru' din service, sa vad daca merge noul releu.. :crack:

Editat de Just_John
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus astazi in practica ideia cu ventilatorul de calculator. 16 roni, doua gauri M3 in bosajele radiatorului, legaturile electrice si asta este tot. Dupa cateva minute de functionare temperatura releului este mult mai mica decat fara ventilator.Spatiul intre ventilator si sa este de cca 15mm, dar se pare ca este suficient. Inca o ideia buna . Multumiri celor care au postat. :kick: post-8769-1197578771_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Salutare, am si eu o problema :laugh: si cred ca e de la releul de incarcare sau de la mufa care pleaca din el (cea cu 3 fire <scuze, dar sunt incepator si nu ma pricep la mecanica/electrica :) ...deocamdata :laugh: >) Ideea e ca nu mi se incarca bateria, cu motorul pornit si turat imi baga cam 12,4 - 12,5 :laugh: . Mufa de care vorbesc este "un pic cam topita" :) si mai ales firele de dupa mufa (care pleaca spre motor nu spre releu). Spuneti-mi va rog, ce se poate intampla daca renunt la acea mufa si leg firele pe direct!!! B)

 

Multzam si asfalt uscat! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, am si eu o problema :lol: si cred ca e de la releul de incarcare sau de la mufa care pleaca din el (cea cu 3 fire <scuze, dar sunt incepator si nu ma pricep la mecanica/electrica :) ...deocamdata :) >) Ideea e ca nu mi se incarca bateria, cu motorul pornit si turat imi baga cam 12,4 - 12,5 :laugh: . Mufa de care vorbesc este "un pic cam topita" :) si mai ales firele de dupa mufa (care pleaca spre motor nu spre releu). Spuneti-mi va rog, ce se poate intampla daca renunt la acea mufa si leg firele pe direct!!! B)

 

Multzam si asfalt uscat! :laugh:

Teoretic nu se poate intampla nimic.. nou.. :laugh:

Chestia e ca daca elimini mufa, elimini doar efectul, nu si cauza.. De vreme ce mufa aia a ajuns in halul ala, inseamna ca ceva nu merge cum trebe.. Firelea alea de care vorbesti banuiesc ca sunt fazele, vin de la alternator.. Zic sa tragi o fuga pan' la cineva care se pricepe, si sa puna aparatul pe el, sa vada pe unde nu baga bine..

 

La cat am alergat eu dupa problema similara, am aflat ca sunt mai multe posibilitati, una mai nasoala ca alta.. la mine a fost releul, asa ca l-am inlocuit.. Cel mai bine te duci la service-ul "lor", acolo iti spun baietii sigur care e buba!

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic nu se poate intampla nimic.. nou.. :)

Chestia e ca daca elimini mufa, elimini doar efectul, nu si cauza.. De vreme ce mufa aia a ajuns in halul ala, inseamna ca ceva nu merge cum trebe.. Firelea alea de care vorbesti banuiesc ca sunt fazele, vin de la alternator.. Zic sa tragi o fuga pan' la cineva care se pricepe, si sa puna aparatul pe el, sa vada pe unde nu baga bine..

 

La cat am alergat eu dupa problema similara, am aflat ca sunt mai multe posibilitati, una mai nasoala ca alta.. la mine a fost releul, asa ca l-am inlocuit.. Cel mai bine te duci la service-ul "lor", acolo iti spun baietii sigur care e buba!

:)

 

M-as duce cu cea mai mare placere la service, insa daca nu e de la alternator si merg asa cu ea, am auzit ca e posibil sa-mi zapaceasca alternatoru...si as vrea sa evit asta...prefer sa schimb doar fire/mufe/releu decat alternatorul, care din cate am auzit e destul de scump. Oricum, o sa vad luni dimineata ce rezolv...poate fac rost de vreo remorca ceva s-o duc pana la service.

 

Multam pentru ajutor! Spor si asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tensiunea nu trece de 14V cand motorul este turat, mai mult ca sigur, trebuie schimbat releul. Este sub sa si are un radiator de aluminiu. Eu l-am cumparat de la Automobile-Bavaria cu cca 500 roni, dar apoi am gasit anunturi pe forum de vanzare regulatoare fabricate de o firma specializata cu cca 320 roni, disponibile pt foarte multe modele moto. Locul unde este amplasat regulatorul la F 650 un a fost inspirat ales si nu se ventileaza corespunzator, arzandu-se o data la 3-4 ani. Eu i-am montat si un culer de calculator si sper sa nu mai am probleme. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tensiunea nu trece de 14V cand motorul este turat, mai mult ca sigur, trebuie schimbat releul. Este sub sa si are un radiator de aluminiu. Eu l-am cumparat de la Automobile-Bavaria cu cca 500 roni, dar apoi am gasit anunturi pe forum de vanzare regulatoare fabricate de o firma specializata cu cca 320 roni, disponibile pt foarte multe modele moto. Locul unde este amplasat regulatorul la F 650 un a fost inspirat ales si nu se ventileaza corespunzator, arzandu-se o data la 3-4 ani. Eu i-am montat si un culer de calculator si sper sa nu mai am probleme. :P

 

Mersi mult, insa ce fac cu mufa aia :laugh: ...cum o pot schimba daca eu nu ma pricep la electrica deloc si nici nu pot circula cu motoru in halu asta... :D:D cunoasteti vre-un electrician bun care sa se priceapa la motoare si sa vina si pana la client acasa sa vada despre ce este vorba? B)

 

PS: am gasit acu un site cu o gramada de manuale de reparatie pentru o gramada de modele moto B) http://www.carlsalter.com/motorcycle-manuals.asp sunt in format PDF si impecabil facute :laugh:;)

 

Gata!!!!!!!!!!! :lol: Am rezolvat problema..pana la urma era doar de la releu. Am cumparat unul nou de la Bavaria si l-am schimbat. Mufa aia am izolat-o bine, sa nu se atinga firele intre ele si in urmatoarele zile voi merge la un electrician sa o faca asa cum trebe! :P

 

PS si Off-Topic...azi a fost prima data cand m-a prins ploiaia calare pe motor :laugh: ...a fost o experienta...a fost bine...

 

Va multumesc pentru ajutor si de acum in colo sper sa scriu aci numai de bine!!! :)

 

Salutare si stati pe doua! :)

 

Acum a mai aparut ceva ce sigur nu trebuia sa apara... :ok: Cand pun contactul mi se aprinde becul de la ulei. Cand pornesc motoru' se stinge. Asa face indiferent daca e motorul rece sau cald. Care ar putea fi problema si cum as putea s-o rezolv. am verificat nivelul si vascozitatea uleiului (dupa o plimbare!) si era mai mult decat OK :) ! Nu stiu ce are :D , ma puteti ajuta? :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Acum a mai aparut ceva ce sigur nu trebuia sa apara... :blink: Cand pun contactul mi se aprinde becul de la ulei. Cand pornesc motoru' se stinge. Asa face indiferent daca e motorul rece sau cald. Care ar putea fi problema si cum as putea s-o rezolv. am verificat nivelul si vascozitatea uleiului (dupa o plimbare!) si era mai mult decat OK :D ! Nu stiu ce are :kiss: , ma puteti ajuta? :lol:

Asta cu becul de ulei e normal, asa trebuie sa se intample (cel putin asa stiu eu, si asa face si la mine). Cand motorul sta nu este presiune in sistem si de aia se aprinde. Cand porneste apare presiune si se stinge.

Daca nu se intampla pana acum si la mobra ta inseamna ca fie ai niste fire desprinse, fie sonda de presiune e pe cale sa decedeze. E o chestie destul de frecventa la F-urile clasice, nu e mare branza si nu implica cine stie ce costuri.

Daca schimbi si asta ai trecut prin doua din problemele cronice ale F-ului. Vezi ca pregatesc un manual Clymer in format digital, poti sa mai citesti de acolo ce si cum. Merge greu scanatul din lipsa timpului liber, dar il voi termina odata si odata.

Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...