Redresor Postat Decembrie 2, 2007 Share Postat Decembrie 2, 2007 Am facut niste ture cu MZ-ul meu si am obs un singur lucru. Cand vreau sa opresc ,nu pot sa gasesc punctul mort.Dupa ce moare motorul,pot sa o scot in punctul mort. ......Bun: cand e motorul oprit,o bag in vit 1 si daca o imping cu ambreiajul tras,se aude un zgomot ca si cum ar freca fier pe fier Probabil ca ambreiajul nu decupleaza bine ,din cauza ca o parte din levierul de ambreiaj care prinde bobita de plumb a cablului este rupta.Am intins putin mai mult cablul si cred ca deja patineaza ambreiajul pt ca nu are putere cand pleaca de pe loc..............................In vit 2 -3 -4 ,merge bine de tot,se duce repede...... Ma gandesc ca trebuie sa schimb si uleiul din cutie, ca fostul a pus T90,care dimineata e gros si oricum,eu nu as pune asa ceva........Cat ulei intra in cutia de ETZ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Decembrie 2, 2007 Share Postat Decembrie 2, 2007 (editat) ..discurile de ambreaj stau in ulei (tip: ambreiaj ud), in nici un caz T90 nu este bun, inlocuieste uleiul! ..pe laterala cutiei se afla un surub pe care-l scoti si pui ulei pina curge p-acolo, dupa care pui surubul la loc. Inca ceva: MZ-ului nu-i place sa-l ti mult timp ambreat, intra ulei intre discuri si dupa putin timp incepe sa antreneze cutia care tinde sa urneasca moto din loc, acesta este motivul iesirii greu din viteza. Nu cred sa fie probleme la ambreaj, el fiind actionat printr-un snec elicoidal care de regula nu necesita multe reglaje. Pe partea opusa cv exista un surub cu o contra piulita(regleaza pozitia levierului de la ambreaj)(chestiune foarte importanta), acest surub preseaza prin intermediul unei bile un ax care la rindul lui apasa pe placa de presiune a ambreajului. Reglajul este simplu: trbuie sa vezi cit este toata cursa levierului de la ambreaj, apoi imaginar la jumatate trbuie sa faca unghi drept cu cablul de ambreaj(asta o faci din surub si contrapiulita), apoi din reglajul manetei de ambreaj reglezi cit sa ai un joc minim al cablului de ambreaj... daca nu am fost clar spune sa-ti fac o schita.. Editat Decembrie 2, 2007 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Decembrie 2, 2007 Autor Share Postat Decembrie 2, 2007 Bun,mi-ai dat sperante....nu sunt prob grave....... Uite ce spun nemtii despre schimbarea uleiului: (e si poza ) Ălwechsel Den Motor warmfahren, damit der Abrieb mit dem Ăl abläuft. Beide AblaĂschrauben herausdrehen. Den Magnet der Schraube (2) reinigen. Wenn nĂśtig, die Dichtringe auswechseln.\ Bild 14. Lage der ĂlablaĂschrauben 1. AblaĂschraube fĂźr Kupplungsraum 2. AblaĂschraube fĂźr Getrieberaum 3. Leergangarretierung - nicht herausdrehen! Poate nu am inteles eu bine. Ce am inteles eu: Motorul trebuie sa fie cald pt ca odata cu uleiul sa curga si pilitura. Amandoua suruburile de golire (?) trebuei desfacute....Magnetul surubului 2 (ce magnet?) curatat ...Schimbarea garniturilor daca e nevoie....... 1.Surub de golire pt zona ambreiajului 2.Surub de golire pt zona de transmisie 3.Siguranta (?)pt punctul mort-nu desurubati....... nu stiud aca termenul e siguranta,dar e ceva lgat de punctul mort care nu trebuie desfacut Daca tot spuneau de siguranta pt puntul mort,poate fostul a umblat acolo si de aia nu imi intra in 0 cand e motorul pornit......Ulei cred ca am sa pun Liqui Moly 80 sau 85W-90 (asa mi-a recomandat stress L&P,dar nu l-am mai intrebat daca e pt cutiile de transmisie ale masinilor,cred ca din ala e ,nu special pt motocicleta) Cum spuneam,levierul de la ambreiaj e rupt intr-o parte.Poate fac maine poza ca sa exemplific bine........Si daca ati putea sa imi faceti o schita ar fi mai usor de inteles (pana invat un pic MZ-ul) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Decembrie 2, 2007 Share Postat Decembrie 2, 2007 Salut. Nu cred ca este mare diferenta intre ES si ETZ la intretinere. Hai sa lamurim putin "zonele motorului. Intre capacul ambreiajului si carterul de pe partea stinga se creeaza baia de ulei a ambreiajului. Pe capacul ambreiajului exista 2 (doua) dop-suruburi, unul mai sus prin care se baga ulei in ambreiaj si cutie si pina la care este nivelul de ulei, unul mai jos prin care se scoate uleiul din ambreiaj si partial din cutia de viteze. Cutia de viteze este intre cele 2 (doua) cartere. Partea stinga a carterului are practicate fante destul de mari prin care trece uleiul de la ambreiaj spre cutia de viteze. Fantele sint mai sus decit fundul capacului de ambreiaj si prin asta se creeaza cele doua bai. Pozitia dop-surubului de umplere este mai sus decit baza acestor fante. Dop-suruburile. Pozitia 1 este clara. Pozitia 2 este dop-surubul de golire de la cutia de viteze. In capul lui este o pastila magnetica pe care se vor aduna eventualele spanuri si pilituri din cutia de viteze. Pozitia 3, siguranta ptr. punctul mort. Dop-surubul de acolo are o gaura de aprox.8-10 mm. in care se afla un arc ce preseaza o bila in scaturile de pe selectorul de viteze ptr. fixarea selectorului pe viteza respectiva. La tine sa nu cumva sa ai surpriza sa fie blocat sau chiar "tocat" arcul. In rest neamtul a scris bine ce a scris. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Decembrie 3, 2007 Share Postat Decembrie 3, 2007 ..discurile de ambreaj stau in ulei (tip: ambreiaj ud), in nici un caz T90 nu este bun, inlocuieste uleiul! ..pe laterala cutiei se afla un surub pe care-l scoti si pui ulei pina curge p-acolo, dupa care pui surubul la loc. Inca ceva: MZ-ului nu-i place sa-l ti mult timp ambreat, intra ulei intre discuri si dupa putin timp incepe sa antreneze cutia care tinde sa urneasca moto din loc, acesta este motivul iesirii greu din viteza. Nu cred sa fie probleme la ambreaj, el fiind actionat printr-un snec elicoidal care de regula nu necesita multe reglaje. Pe partea opusa cv exista un surub cu o contra piulita(regleaza pozitia levierului de la ambreaj)(chestiune foarte importanta), acest surub preseaza prin intermediul unei bile un ax care la rindul lui apasa pe placa de presiune a ambreajului. Reglajul este simplu: trbuie sa vezi cit este toata cursa levierului de la ambreaj, apoi imaginar la jumatate trbuie sa faca unghi drept cu cablul de ambreaj(asta o faci din surub si contrapiulita), apoi din reglajul manetei de ambreaj reglezi cit sa ai un joc minim al cablului de ambreaj... daca nu am fost clar spune sa-ti fac o schita.. aloooo...ETZ 250[de altfel toate MZ urile 250]au ambreiajul dispus pe cpatul stanga al ambielajului-recte nu se aplica treaba cu tija si bila[asta e valabila doar la modelele de 125 si 150].la 250 cablul de ambreiaj intra in capacul de mbreiaj[cel de pe stanga]prin fata,acolo unde are si piulita de reglaj. @Augustin:ajungi pana la urma sa mai iei un harb daca la fiecare le gasesti cate ceva nod in papura si le lasi deoparte zicand ca te ocupi mai tarziu de el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_cz Postat Decembrie 3, 2007 Share Postat Decembrie 3, 2007 (editat) cineva ( bravo lui )a postat despre mz ceva filmulate...iti vor fi de folos. mie mi-au placut...si sunt de retinut. cauta si pe aproape- sunt 5- toate cu etz . http://video.google.com/videoplay?docid=-583689825491846090 si la final....sunt de acord cu kyvacka....multe maruntisuri care nu se vad din prima dar care se pot remedia destul de usor...doar e motor la a 2-3-4-5 -a, a nu stiu a cata mana ! Editat Decembrie 3, 2007 de calin_cz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Decembrie 3, 2007 Autor Share Postat Decembrie 3, 2007 Interesanta treaba cu magnetul care atrage pilitura....... Am spus ca sunt nemultumit decat de faptul ca nu intra in punctul mort cand e motorul pornit.In rest, merge perfect, fuge.......O sa ii schimb si uleiul....si eventual maneta de ambreiaj (fac o poza cat mai curand)...........ASa e, e motor la a n-a mana.......... trebuie sa te astepti,dar iti spun eu ca daca mi-as fi cumparat acum 20 de ani un ETZ ar fi fost si acum impecabil.........serios...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei_c Postat Decembrie 3, 2007 Share Postat Decembrie 3, 2007 .. Am spus ca sunt nemultumit decat de faptul ca nu intra in punctul mort cand e motorul pornit.In rest, merge perfect, fuge...... Salut, din pacate asta e un lucru comun mu;tor etz-uri. Nici al meu nu iesea in pct mort cu motorul pornit stand pe loc. Dar de obicei il scoteam inainte de a a se opri cu totul. Sa ai drumuri uscate si temperaturi cu +. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Decembrie 3, 2007 Autor Share Postat Decembrie 3, 2007 Salut, din pacate asta e un lucru comun mu;tor etz-uri. Nici al meu nu iesea in pct mort cu motorul pornit stand pe loc. Dar de obicei il scoteam inainte de a a se opri cu totul. Sa ai drumuri uscate si temperaturi cu +. Poate rezolv putin cu un ulei mai de calitate............ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TomCat Postat Decembrie 4, 2007 Share Postat Decembrie 4, 2007 Daca unii n-ar mai pune porcarie de T-90 in cutiile de viteza, o parte din probleme s-ar rezolva. Daca tot ai cartea tehnica, ia uita-te la recomandarile nemtilor in ceea ce priveste uleiul din cutie. Ma indoiesc ca recomanda T-90 In cazul in care vrei sa mergi mai mult iarna asta, pune in cutie ulei mineral de motor SAE 40; eventual daca de ex. in cutie iti intra 1 l de ulei, pune 800 ml ulei de motor si 200 ml ulei 2T. Asta o sa asigure o buna lubrefiere a angrenajelor cutiei chiar si in zilele f. geroase. La primavara schimbi uleiul, pui numai ulei de motor SAE 50 si Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Decembrie 4, 2007 Autor Share Postat Decembrie 4, 2007 Daca unii n-ar mai pune porcarie de T-90 in cutiile de viteza, o parte din probleme s-ar rezolva. Daca tot ai cartea tehnica, ia uita-te la recomandarile nemtilor in ceea ce priveste uleiul din cutie. Ma indoiesc ca recomanda T-90 In cazul in care vrei sa mergi mai mult iarna asta, pune in cutie ulei mineral de motor SAE 40; eventual daca de ex. in cutie iti intra 1 l de ulei, pune 800 ml ulei de motor si 200 ml ulei 2T. Asta o sa asigure o buna lubrefiere a angrenajelor cutiei chiar si in zilele f. geroase. La primavara schimbi uleiul, pui numai ulei de motor SAE 50 si O sa ma uit si in cartea tehnica (trebuie sa o pun in word ca e de pe un site,poate o si traduc din germana si o postez aici pt cei care poate au nevoie........) Eu ma gandeam sa pun tot ulei de transmisie pt cutiile de viteza ale autoturismelor,dar ceva de la Liqui Moly 85 W-90....Nu credeam ca uleiul de motor e bun....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaduI Postat Decembrie 4, 2007 Share Postat Decembrie 4, 2007 Nu credeam ca uleiul de motor e bun....... nu trebuie sa crezi tu ... ci sa pui ce scrie la carte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Decembrie 4, 2007 Autor Share Postat Decembrie 4, 2007 nu trebuie sa crezi tu ... ci sa pui ce scrie la carte Corect Poza cu maneta de ambreiaj.Ma gandesc ca si din cauza asta nu e actionat cum trebuie ambreiajul........ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutza Postat Decembrie 4, 2007 Share Postat Decembrie 4, 2007 nu mai asculta toate tampeniile, pune ce ti-a spus stressul si o sa mearga bine. ulei de motor daca vrei sa pui in cutie sa nu fie niciodata "energy saver" sau ceva de genul. daca e iti aluneca ambreiajul intr-o veselie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rocknroll Postat Decembrie 4, 2007 Share Postat Decembrie 4, 2007 Salut. Pai la cum arata comanda aia de ambreiaj, cit ii muma padurii de frumoasa n-o sa-ti decupleze ambreiajul complet niciodata. Si ai s-o scoti din viteza cind oi avea eu 25 de ani. Pune-i o comanda de ce-o fi, poate sa fie si de bicicleta ca sint unele frumoase si bune in draci, pina gasesti una originala. La tine debreierea nu se face complet si de aici problemele cu scosul din viteza. Daca mai circuli mult cu el asa urmeaza uzura discurilor de ambreiaj, intratul in viteze din ce in ce mai greu, nervi, bruscari ale vitezelor, trosnete in cutie si......nu mai spun, o sa spui ca sint cobe, s-au eu le stiu pe toate. Nici una, nici alta, eu le-am patit din cauza neglijentei. Referitor la ulei in cutie, poti sa-i pui si ulei de gatit acolo, important este sa aiba ulei. Cu banii care-i dai pe un ulei extra mai bine cumperi o maneta completa de ambreiaj. Nu folosi T 90 pe timpul asta ca e prea viscos, pune-i un ulei de motor chiar mai slab si dupa pornire lasi sa functioneze la ralanti 3-5 minute si apoi, apa, paie si bataie. Mai fratilor n-o mai dati in stamba cu tehnologie de ultima ora, asta e un motor simplu, robust, nepretentios, facut in tehnologia anilor '70-'80. In final, retine ce spun, nu-ti complica singur problemele simple care le ai la motor. Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Decembrie 4, 2007 Autor Share Postat Decembrie 4, 2007 In cartea pt MZ scrie ca trebuie Ulei de transmisie SAE80. Din asta o sa pun si nimic altceva......asa specifica producatorul........ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Decembrie 4, 2007 Share Postat Decembrie 4, 2007 Pai nu ai sa gasesti SAE80. Dar ai sa gasesti T90, M40, M30, ulei 2T/de lagare L150 din gamele faimoase la 5 Ron (Petrotel/Tacsim/Bacsim/Nick and Son/ etc. ). Oricare cu reglajele aferente la ambreiaj te vor duce mai departe. Adica tu ai pus mai intai problema ambreiajului si apoi ne spui de maneta? Fa-ti autocritica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Decembrie 4, 2007 Autor Share Postat Decembrie 4, 2007 Adica tu ai pus mai intai problema ambreiajului si apoi ne spui de maneta? Fa-ti autocritica. Ce bou sunt!! mai, eu am observat ca si cu maneta rupta cablul e actionat ,deci credeam ca alta e problema........tot sunt vita,nu ?: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kenno Postat Decembrie 5, 2007 Share Postat Decembrie 5, 2007 nici la mine nu iasa din viteza pe loc cu motorul pornit (daca te incalzeste cu ceva). avea dreptate andrei_c, se pare ca e comun etz-urilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Decembrie 5, 2007 Autor Share Postat Decembrie 5, 2007 nici la mine nu iasa din viteza pe loc cu motorul pornit (daca te incalzeste cu ceva). avea dreptate andrei_c, se pare ca e comun etz-urilor. Pai si cum faci fratele meu cand stai la semafor? Tii ambreiajul tras? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei_c Postat Decembrie 5, 2007 Share Postat Decembrie 5, 2007 (editat) Pai si cum faci fratele meu cand stai la semafor? Tii ambreiajul tras? Cat timp se invart rotile o scoti la pct mort. Nu e asa greu, dupa un timp te obisnuiesti, chiar daca nu iti va iesi din prima, de obicei din treapta 1 daca ridici doar putin, cand dai drumul la acceleratie, iese foarte usor, chiar fara ambreiaj. Spor. Later edit: Pana te inveti o tii cu ambreiaju tras. Editat Decembrie 5, 2007 de andrei_c Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
-WERNER- Postat Decembrie 6, 2007 Share Postat Decembrie 6, 2007 Pai si cum faci fratele meu cand stai la semafor? Tii ambreiajul tras? Dupa cunostintele mele nu cred ca exista vre-o comunista la care poti schimba vitezele pe loc sa scoti din 1,2 sau 3 pe punctul mort... nici la ETZ-tul meu nu se putea scoate din viteza pe loc.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutza Postat Decembrie 6, 2007 Share Postat Decembrie 6, 2007 la ij merge dar te distrezi mult cu ambreiajul pana il reglezi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Redresor Postat Decembrie 6, 2007 Autor Share Postat Decembrie 6, 2007 La Voshod puteam sa scot de pe loc.Opream la se,mafor si scoteam din viteza,exact ca la masina................Oricum, e bine ca MZ-ul meu se comporta ca altele --- Mesaj completat în 06 Dec 2007 13:43 -------------Am pornit-o de dimineata si am mers putin,am invatat un pic sa o scot din viteza:) Acum am observat altceva: motocicleta pe cric,motorul pornit.....:Daca trag ambreiajul moare motorul.Am incercat de mai multe ori treaba asta: la fel : trag ambreiajul,se opreste motorul...............si cand merg si vreau sa schimb vitezele,cand trag ambreiajul moare motorul........ 2. Cred ca nu imi incarca. Am verificat in 2 feluri: 1.Babeste: cu motorul pornit si luminile aprinse ,daca accelerez,becurile se aprind putin mai tare (deci intra ceva in baterie) 2. cu voltmetrul: cu motorul la relanti am observat ca tensiunea bateriei scade dupa 10-15 min.............. 3. Am instalatia electrica improvizata rau (poza) ....unde trebuie sa fie releul regulator? In alta poza,ceea ce e incercuit arata ca niste diode redresoare,dar releul tot nu il vad . 4. Daca observati in poza cutia de sigurante ,eu nu am decat o siguranta acolo. Aia e cutia originala de MZ? (ma indoiesc). Cateodata siguranta aia rosie se incinge ,deci e clar ca e contact slab si consum mare............se pierde mult pe acolo Oricum, partea electrica o sa o rezolv destul de repede cand o fi mai cald.Ii pun alte fire,cositoresc,alti papuci,etc ...........nu inteleg care e problema cu ambreiajul..... --- Mesaj completat în 06 Dec 2007 13:46 -------------pozele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kyvacka Postat Decembrie 6, 2007 Share Postat Decembrie 6, 2007 La Voshod puteam sa scot de pe loc.Opream la se,mafor si scoteam din viteza,exact ca la masina................Oricum, e bine ca MZ-ul meu se comporta ca altele <small>--- Mesaj completat în 06 Dec 2007 13:43 -------------</small><br/>Am pornit-o de dimineata si am mers putin,am invatat un pic sa o scot din viteza:) Acum am observat altceva: motocicleta pe cric,motorul pornit.....:Daca trag ambreiajul moare motorul.Am incercat de mai multe ori treaba asta: la fel : trag ambreiajul,se opreste motorul...............si cand merg si vreau sa schimb vitezele,cand trag ambreiajul moare motorul........ 2. Cred ca nu imi incarca. Am verificat in 2 feluri: 1.Babeste: cu motorul pornit si luminile aprinse ,daca accelerez,becurile se aprind putin mai tare (deci intra ceva in baterie) 2. cu voltmetrul: cu motorul la relanti am observat ca tensiunea bateriei scade dupa 10-15 min.............. 3. Am instalatia electrica improvizata rau (poza) ....unde trebuie sa fie releul regulator? In alta poza,ceea ce e incercuit arata ca niste diode redresoare,dar releul tot nu il vad . 4. Daca observati in poza cutia de sigurante ,eu nu am decat o siguranta acolo. Aia e cutia originala de MZ? (ma indoiesc). Cateodata siguranta aia rosie se incinge ,deci e clar ca e contact slab si consum mare............se pierde mult pe acolo Oricum, partea electrica o sa o rezolv destul de repede cand o fi mai cald.Ii pun alte fire,cositoresc,alti papuci,etc ...........nu inteleg care e problema cu ambreiajul..... <small>--- Mesaj completat în 06 Dec 2007 13:46 -------------</small><br/>pozele 1:daca cu luminile aprinse si motorul turat intensitatea creste poate sa insemne:baterie partial descarcata sau slaba[placi sulfatate,pasta cazuta de pe elementi],releu dreglat[daca e tipul electromecanic]sau defect[daca e electronic],contacte slabe 2:cu voltmetrul poti sa masori si cu farul aprins si motorul turat.daca baga intre 13,8 si 14,4 v totul e in regula.daca zici ca tensiunea bateriei iti scade dupa 10-15 min. de mers la ralanti[apropo sa stii ca nu ii faci deloc bine motorasului sa il lasi atata sa mearga la ralanti ptr. ca nu are racire corespunzatoare,dar ma rog]asta inseamna fie releu dereglat[normal alternatorul trebuie sa incarce de cum porneste motorul]fie vreo dioda strapunsa sau o infasurare a statorului scurtcircuitata[incarcarea se reduce la jumatate automat] 3:in pozele tale nu vad nici eu releul dar trebuie sa fie pe acolo pe undeva[ia saua jos ca sa vezi mai bine] 4:MZ are doua sigurante parca[ambele de 15A]:una pe firul gros de plus de la baterie si una pe cel de minus.vezi ca poate si valoarea sigurantei e prea mica[totusi sa nu depaseasca 20 A]. nu mai umbla mult cu improvizatii la partea electrica ca s-ar putea sa iei foc...la modul serios ti-o spun[am avut experiente de genul]. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.