Sari la conținut

Montaj alarma


Vizitator Hairy Poker
 Share

Postări Recomandate

lantz cu o flexibilitate optima si un plumb pe masura

Asta cu flexibilitatea lantului poti sa o dezvolti ca nu prea am inteles-o. In rest cred ca-i OK.

 

Cel mai bine in loc de lant folositi o sarma de arc care puteti s-o reglati mai usor indiferent de inclinarea solului in diferite locuri de parcare ca asta-i flexibil (Arcul).Si mai este si putin plastic la deformare nu numai elastic.

Am facut eu la o alarma primitiva ca la inceputuri nu prea aveau senzor de soc singura chestie ca mai suna cand batea vantul tare ca era mai elastica ca o moto pe cric.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 59
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

O alta idee de "senzor de balans" ar fi folosirea unui senzor cu mercur (e mai greu de facut rost). Un tub care are doua contacte la unul din capete, contacte ce vor fi unite printr-o pelicula de mercur. La incliarea sau ridicarea motoretei (depinde cum este gandit sistemul) mercurul deschide sau inchide contactul. Mai departe se poate folosi schema cu clacsonul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot o dam in diverse pe topicul omului... mi-a venit si mie o idee de senzor de inclinatie mai jmecher. Vezi poza!

 

Acum explicatii:

- patratele gri sunt de fapt niste ploturi conductive izolate intre ele si fata de carcasa, legate la exterior cu firele alea (pot fi facute pe o placuta de textolit similar cu conectorulul unei placi PCI).

- cutia poate fi aproximata cu una de TIC-TAC (ca forma). se umple pana la jumatate cu apa (cu albastru in poza). Apa trebuie sa aiba un pontential stabilit (probabil "masa").

- cu galben e nivelul apei in pozitie verticala.

 

Totul se inchide ermetic. Cum functioneaza: apa care atinge ploturile le "trage" la potentialul ei, restul sunt in aer (sau mai bine trase la un alt potential prin rezistente, sa zicem cel de alimentare). Cu un microcontroler numeri de jos in sus cate ploturi pe fiecare latura sunt la potentialul apei. apoi calculezi un sinus si ai aflat (destul de precis) unghiul de inclinare al senzorului (in planul respectiv).

 

Avantaje:

- poti calibra pozitia de repaus oricare ar fi ea. Cum ar veni la armare controleru stie ca pozitia curenta e cea de repaus si actioneaza alarma daca cumva pozitia se modifica (in orice directie).

- poti filtra din software alarmele false.

- e usor de construit senzorul (chiar daca nu pare, la prima vedere).

 

Stiu ca e mai complicat decat ce a propus moshulik, dar rezolva niste prob. Plus ca datorita controlerului poti face mai multe chestii (gen. avertisment si dupa aia alarma, etc).

 

Zice-ti ce parere aveti.

post-42-1111154391_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mah voi v-ati tampit. o alarma de moto e in jur de 3 mil si include si TELECOMANDA si SIRENA CU CONSUM REDUS dar zgomot mare si TOATE NATIILE DE SENZORI, ca mai porneste dreaq daca suna claxonul un sfert de ora. Daca mergeti pe improvizatii atunci sa vezi distractie cu protejarea lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

eu montez, si vand alarme auto,care se pot monta si pe moto(am si montat). nu senzorul de soc e f important;este bine daca ii atasezi si un perimetru cu 2 zone,cea de preavertizare sa fie reglata-undeva la 20-30 cm de motor,iar cea de alarma totala la 5-7 cm distanta. exista si senzor de inclinare,care,indiferent de pozitia motocicletei memoreaza distanta fata de pamant,iar modificarea ei,adica ridicarea motocicletei-provoaca alarma totala,dar e cam scump. daca aveti nevoie de sfaturi,va ofer cu placere: mojo_bf@yahoo.com sau 0723730633. Am si eu un kawasaki el 250,si o sa ii montez saptamana urmatoare o alarma cu telecomanda-pager si pornire de motor din telecomanda-desi nu imi foloseste mai la nimic,dar ce "spanac"-nu are nimeni si zic eu ca ar fi interesant :laugh: ps:piata e plina de petarde de alarme,am vazut zeci de masini cu probleme grave cauzate de alarme de 2 lei,nu puneti orice alarma pina nu stiti mai multe despre ea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oarecum off-topic, insa as mentiona ca o alternativa interesanta la alarma clasica e un lacat Xena cu alarma. Avantajul principal, din punctul meu de vedere, este faptul ca nefiind legat la bateria motocicletei nu exista riscul sa-ti gasesti bateria descarcata exact cand te grabesti mai tare. Asta pe langa faptul ca in banii astia (~100$) ai si un lacat serios de disc. Eu am asa ceva si pot sa spun ca sunt multumit de aranjament...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alarma nu consuma mult. consumul e prea mic ca sa iti pui problema de pornire.doar in cazul in care suna,consumul creste(semnale ,sirena),iar atunci,daca suna de multe ori si nu o auzi,poti sa iti pui problema de pornire;dar daca suna si nu o auzi-e tot aia cu - ti-a furat-o. cred ca e mai bine sa ma gandesc ca mai bine suna(chiar daca nu o aud) si imi descarca bateria,decat sa mi-o fure usor. parerea mea :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La alarma mea scria in manual sa fie montata rigidizat pe cadru in loc fara umezeala excesiva, desi e inchisa in tot soiul de protectii de cauciuc pe la imbinari si contacte.

Da' poate stiti careva unde e bine sa-i pui un senzor de prezenta... Mai ales ca motorishka mea nu are loc mai pe niciunde. Posesorii de Kawa EL250 stiu de ce.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca e mai bine sa ma gandesc ca mai bine suna(chiar daca nu o aud) si imi descarca bateria,decat sa mi-o fure usor.

Intr-adevar, insa parca mai bine e sa sune tare si sa nu ti-o poata nici fura, nu? Crede-ma ca alarma Xena e un cosmar pentru un hot. Suna ingrozitor de tare, iar lacatul este foarte solid.

 

Initial ma gandisem si eu la o alarma standard, insa dupa cum spunea si f_zoltan, pe EL nu prea e loc pentru 'periferice'. Cu alarma in lacat insa s-a rezolvat si problema asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Hairy Poker
si pornire de motor din telecomanda-desi nu imi foloseste mai la nimic,dar ce "spanac"-nu are nimeni

Wrong Stiu eu pe cineva care are pe un vtr ca al meu...:laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Wrong Stiu eu pe cineva care are pe un vtr ca al meu...:laugh:

Si eu stiu la niste scutere dar e smechera ca daca icerci sa accelerezi si nu e cheia in contact se opreste .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu stiu la niste scutere dar e smechera ca daca icerci sa accelerezi si nu e cheia in contact se opreste .

la toate alarmele cu pornire de motor se face asta. In plus se face o conditionare ca la masini sa fie trasa frana de mana iar la motoare sa fie puse pe liber. altfel te trezesti ca dai pornire de motor si :laugh: zboara scula la vecini.

Majoritatea jucariilor cu soc automat pot pleca de pe loc daca sunt in viteza si dai la cheie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa stiu si eu ca pentru pornire motor de pe telecomanda ca socul automat e esential. Altfel poate ca poti sa pornesti daca in prealabil seara ai lasat socul tras.

Editat de f_zoltan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
. Senzorul balans nu este mare lucru, in principiu e sa zicem un lantzishor de-ala mic, de pus la gat, de care atarna o bobitza de plumb si care trece printr-un inel .

Dau fuga acum sa ma apuc de treaba.Nu stiu insa de unde fac rost de plumb? :laugh:

Luigi Vicol

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Hairy Poker

ce instalatori nenikule, opresti in spate la piatza la obor la pescari sau pe la orice magazin de profil si gasesti plumbi de toate dimensiunile...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dau fuga acum sa ma apuc de treaba.Nu stiu insa de unde fac rost de plumb? :laugh:

Luigi Vicol

eU ZIC SA RECONSIDERI VARIANTA AISTA CU LANTISORUL MAI BINE PUI O SARMA DE ARC pe care o poti rgla indiferent de pozitia in care sta motorul si e mai sigur si contactul electric ca e dirct ditr-o bucata nu din x ca la lant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Hairy Poker

Shpeedy mergi mah nenea duminica la targ si cumpara o alarma auto ieftina (pe la 1-1,3 mil) si te trimit eu sa tzi-o monteze cineva corespunzator....

Si lasa carcotasii care comenteaza ca bateria, ca motoru. ca alarma, fiindca eu am avut un sezon pe cealalta motoreta si mai exista si acum alarma si nu are nimik si merge perfect si nu a facut probleme niciodata...

Asa ca make your choice...:laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dau fuga acum sa ma apuc de treaba.Nu stiu insa de unde fac rost de plumb? :laugh:

Luigi Vicol

omule, lasa improvizatiile, ca la ce motorete ai tu e mare pacat. Astea sunt treburi pt motorete mai amarate.

Ia o alarma mai serioasa, ca nu e asa de scumpa si ai si telecomanda

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
omule, lasa improvizatiile, ca la ce motorete ai tu e mare pacat. Astea sunt treburi pt motorete mai amarate.

Ia o alarma mai serioasa, ca nu e asa de scumpa si ai si telecomanda

Servus..

Am glumit cind am intrebat de unde fac rost de plumb..ce dracu,d'asta gasesti pe toate drumurile,doar nu-i mercur! :laugh:

Am vrut sa mai destind atmosfera,sper ca nu s-a suparat nimeni dintre cei care m-au sfatuit!

Oricum nu ma pricep sa mesteresc asa ceva,dar sunt de admirat cei care incearca asa ceva..

Multa bafta..

Luigi Vicol

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei... deci revin, pentru "mesteri" :laugh: .

Am facut o alarma de mare succes pe gilera. Acolo aveam avantajul ca avea o cutie inchisa din carenaj si am putut sa montez lejer senzorul, facut dintr-o sarma de cupru subtzire (litza), ce oscila intr-o gaura de 5-6mm. Mergea brici.

Acum am incercat sa-mi fac pentru honda, dar am folosit o piulitza fluture de 5mm si am incercat tot cu fir de cupru. Din cauza inclinatiei motocicletei si pentru ca nu am putut monta senzorul vertical, merge cam prost senzorul. Va trebui sa-l refac, din fir de otzel (ceva subtzire, e prea gros cel de la cablurile de frana, exista sarma de otzel multifilara (nerasucita) in manson de plastic, ca de rufe cred) si plumb. Plumbi mi-am luat din piatza de la pescari (2 la mie), trebuie sa gasesc fir.

 

Cat priveste oportunitatea unei alarme "stoc"... pe o motocicleta trebuie sa gasesti loc unde sa pui sirena, care e destul de mare. Daca sirena e vizibila, va fi taiata foarte usor alimentarea sirenei de catre hotz. Punctul doi. Senzorul shoc nu se preteaza la motociclete dupa parerea mea. Hotzul hotarat nu vine sa plece calare pe motocicleta, ci ii taie lantzul si o pune in duba/papuc. Deci daca o misca incet, e posibil sa nu declanseze senzorul soc. Daca e prea sensibil reglat, alarma urla cand nu trebuie (ploaie, fructe cazute din pomi) si intr-adevar apare problema cu golirea bateriei. Avantajul alarmei "stoc" este metoda de armare - elegant, cu telecomanda. In orice caz, cred ca situatzia optima ar fi o alarma "stoc" adaptata insa pentru un senzor balans, nu pentru senzor soc - cred ca este foarte usor legarea directa a senzorului balans in serie cu o baterie de ceas de 1.5v pe intrarea de senzor soc, eventual in paralel cu senzorul soc (microfon) si reglarea sensibilitatii la un nivel mai mic (ca senzorul soc sa plece la vibratzii de motor/cutie, iar cel balans la inclinare "ilegala"). Goarna ramane de vazut - eu zic ca doua claxoane ar fi cel mai bine (unu la vedere, altul ascuns).

 

Pentru senzorul balans nu cred ca are nevoie de protectie la apa/noroi/praf, eventual o stropire cu spray degripant din cand in cand e de-ajuns. Intrarea tiristorului e foarte sensibila (330 Ohmi rez. de balast din specificatii). Tiristor - sa fie de-ala care seamana cu o dioda de putere (cilindric), aia ca pastila neagra se prajesc imediat (la un curent nelimitat pe poarta).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pt f_zoltan: senzorul de shock poti sa il pui oriunde pe cadru cu dublu adeziv sau cu bride(soricei) pe un filon de fire mai gros(asta in caz ca e mai nesimtit) aaaa;si eu tot kawa el 250 am :makeout: ;daca vrei sa ii pui un perimetru ,da saua principala jos si ai ceva loc acolo. ar fi bine sa pui toate modulele in pungulite,dar nu etansate complect(pt a evita condensul) si cu "gura" in jos(sa nu tina apa).eu vreu sa imi pun si pornire motor;exista alarma care stie sa faca diferenta intre cutie automata si manuala si ai o procedura care nu te lasa sa o pornesti din tel,daca ai lasat-o in viteza(pt zidu) ,intradevar e umpic mai complicat,dar se face.

f_zoltan---ai vreun mecanic meserias pt el 250-ul tau? asta in caz ca esti din bucuresti!

bafta la montaj

ps : sirena trebuie sa fia cat mai mica ca dimensiune si cat mai ascunsa(sa nu se ajunga usor la ea) :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...