Sari la conținut

MZ


alexandru1771
 Share

Postări Recomandate

Cine crede ca isi va scoate banii si ceva in plus pe o moto restaurata sau reconditionate ca la carte...viseaza.Intra la bani in ele atata cat este buzunarul de mare, ai o plaja foarte mare unde poti ,,investi'' piese functionale de pe diverse epave sau piese noi de pe afara care costa...mult.Din ce am inteles pe afara sunt mult mai apreciate vehiculele nerestaurate, multi dintre occidentali le cumpara , reconditioneaza , apoi la vand la preturi egale cu cat au bagat sau chiar putin mai mici, pentru a trece la alt proiect, mai ,,indraznet''. Adevarul este ca si pe mine ma relaxeaza si deconecteaza putina munca, la cateva zile pentru reconditionarea motocicletei. Asa ca cine se apuca de treaba asta trebuie sa o faca pentru sufletul lui si sa o cam tina pentru nepoti.

 

Red bandit...m-ai omorat cu zile, mi-ai dat tu ceva detalii pe Pm despre slefuirea jantelor(cu jmirghel manual).Astazi am pierdut 2 ore de munca sustinuta si deabia am reusit sa fac un capac de tabur(nici ala nu a iesit prea grozav :)). Solutia cea mai buna ar fi niste perii de flex sau bormasina din sarma foarte fina ( putin mai groasa decat lita sau ceva foarte moale), am cautat la absolut toate targurile si hipermarketurile din bucuresti....nu exista decat niste perii grosolane ce manaca aluminiul la 2 rotatii.Trebuie sa existe o solutie ,,automatizata'' ca asa sigur nu termin rotile vara asta.

Ca sa ramana pentru urmasi....dupa cum vezi sunt multi interesati de procedeu, fa un efort si lumineaza-ne cu niste poze la procedeul complet, incluziv la pasta ce o folosesti si periile de pasla sau ce o mai fi pe acolo.

 

Spor la treaba...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

salut... cred ca astae motocicleta de care intrebati.

Respectiv asta:

 

Eu cred că nu o vinde, numai îÂşi râde de noi. Nu poate lucra în garaj că e prea frig, stă mai mult în casă Âşi face poante.

Mesaj completat

... stă mai mult în casă Âşi face poante.

 

El Âştie că dacă ar vinde-o, ar fi exclus din DDR Âşi nu cred că vrea asta. A candidat Âşi a obținut funcția de vicepreÂşedinte

numai cu condiția să fie el cel din mijloc.

 

Mesaj completat

Prieteni mz-isti

 

care stiti cotele rulmentilor precum si a simeringurilor la mz es 175/1

este vorba de rulmentii si simeringurile din butucul rotii .

eventual cine stie costul spitelor sau ceva distribuitori .

 

toate cele bune

 

La ambele roți ai câte 2 rulmenți 6302, iar în carcasa pinionului de lanț un rulment 6005.

Original nu erau simeringuri, ci doar niÂşte inele de cauciuc, ca niÂşte Âşaibe, cu interior de 15 mm, exterior de 42 mm Âşi groase cam de 5 mm.

Ăi le poate face orice tip care face garnituri Âşi are preducele aÂşa mari. Dacă pui rulmenți ZZ, nu mai e nevoie de aceste inele.

Un set de spițe noi cu piulițe costă cam 29 euro, iar o jantă de aluminu 40.

http://www.ost2rad.de/MZ-Parts/Tires---Whe...back-wheel.html

 

Mesaj completat

simeringurile din butucul rotii .

 

Am greÂşit. La interior garniturile au diametru mai mare de 15 mm, trebuie să intre peste gulerul capacului de roată sau al capacului cu saboți.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma consider un mare restaurator de es-uri , dar pe cuvant ca nu va inteleg , santeti ca niste babe clevetitoare ,cumparati motoarele astea ca sa le vindeti? daca imi adun si io piesele bagate in jupiter 2 sau in atasu bm3 refacut complet ies din schema si atunci care e faza ?le cumparati le restaurati si sant a voastre pe viata .

 

spor in restaurat

Mesaj completat

 

 

daca ai da de un model RE,nu ai vinde Jupiteru voxit cu Aur? ia mai gandestete,,

ai intelge atunci de ce sunt baba clevetitoare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut, va intrerup si eu cu un mesaj, cu ocazia martisorului ce va veni.

 

Am posibilitatea sa fac tot felu de nebunii din metal, medalioane, embleme ai altele din seria.

Daca sunteti interesati ca de martisor sa oferit ceva micut si personalizat, dati un semn.

 

Am facut cateva modele care le-am pus aici http://www.omdic.ro/produse/produse.html

 

Oricum astea ar fi cateva modele, ca idee

 

post-7081-1297361486_thumb.pngpost-7081-1297361559_thumb.pngpost-7081-1297361626_thumb.pngpost-7081-1297361676_thumb.pngpost-7081-1297361583_thumb.png

 

Toate cele bune si asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa existe o solutie ,,automatizata'' ...

 

M-a mâncat în fund și mi-am făcut și eu 2 roți. M-am apucat vineri și marți după amiază erau gata.

Am utilizat un procedeu semiautomatizat care cuprinde 4 etape:

1. Etapa I

2. Etapa a II-a

 

3. Etapa a III-a

 

4. Etapa a IV-a

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

procesul semiautomat lipseste cu desavarsire

 

Etapa I - Demontarea

Etapa a II-a - C u r ă ț a r e a jantelor, butucilor, capacelor, spițelor și niplurilor cu peria de sârmă pusă într-un polizor. Butucii i-am pus în universalul strungului și manual, cu glasspapier am șlefuit fundul șanțurilor de răcire ale tamburilor de frână (acolo n-am putut intra cu peria)

Etapa a III-a - Am dat spițele la galvanizat, iar jantele, butucii, capacele le-am dat la peria de pâslă, utilizând o pastă verde pe care am luat-o din obor.

Defectele mici au dispărut, iar cele mari s-au atenuat. Nu am avut răbdarea Banditului de a șlefui fiecare defect. Eu vreau totuși să se cunoască "patina timpului".

Etapa a IV-a - Montajul l-am făcut eu și centrarea un nene.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am probleme cu încărcarea și azi mi-am făcut un releu electronic. Piesele m-au costat 3 lei.

Mi-e un drag de el, că și pe budă îl iau cu mine.

Nu știu la noapte ce să fac, că dacă mă prinde nevastă-mea cu el în pat ... ăla sunt.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am probleme cu încărcarea și azi mi-am făcut un releu electronic. Piesele m-au costat 3 lei.

Mi-e un drag de el, că și pe budă îl iau cu mine.

Nu știu la noapte ce să fac, că dacă mă prinde nevastă-mea cu el în pat ... ăla sunt.

 

 

Nea Dane esti tare ,te provoc la o cursa si un gratar in zona Mizilului cand o da firu ierbii :D :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am probleme cu încărcarea ?i azi mi-am făcut un releu electronic. Piesele m-au costat 3 lei.

Mi-e un drag de el, că ?i pe budă îl iau cu mine.

Nu ?tiu la noapte ce să fac, că dacă mă prinde nevastă-mea cu el în pat ... ăla sunt.

 

 

...asa nu prea merge... :) ...prea multe pe invers p-acolo...

 

ala e 2N3055 dar nu pentru mult timp, si celalat nu e BD136...eventual complementarele lor...MJ 2955 si respectiv BD135...dar nici asa nu sunt bine desenate ,,,

In literatura de specialitate se gaseste asa ceva pentru Trabi, Wartburg si alte utilaje cu dinam...probabil ca si pe net...

Nu promit , dar daca gasec ceva patentat ...

Editat de drobu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...asa nu merge... :)

 

M-am lăudat că l-am făcut, nu și că merge.

Mesaj completat

la motor n-ai dinam?

 

da, am dinam.

Mesaj completat

te provoc la o cursa si un gratar in zona Mizilului cand o da firu ierbii

 

Accept cu plăcere o cursă cu miză mare. Concurăm pe piulite de 6 cu teflon. Sau de 8, cum vrei tu.

Mesaj completat

Nu promit , dar daca gasec ceva patentat ...

 

Mesaj completat

Nu promit , dar daca gasec ceva patentat ...

Nenea cu care mă mai consult și care are 70 ani avea schema într-o agendă din 1984. El m-a asigurat că va funcționa și mi-a mai spus că personal a făcut mai multe astfel de relee, inclusiv pe MZ-ul lui din anii aceia.

Vă țin la curent dacă va merge sau nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.scribd.com/doc/21767327/almanah-tehnium-88

Gasiti aici,la pagina 161,schema unui releu de incarcare,pentru dinamul pe 6V.Am testat-o ceva ani in urma,a functionat fara probleme.

Chiar o sa-l caut,cred ca mai il am,sa vad ce tranzistor de putere am folosit ,cred ca merge si batranul 2N3055,sau tranzistoare mai noi si mai performante.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum spune @drobu se vede de la o posta ca nu o sa mearga.

 

Se poate face sa mearga DAR eu nu il recomand.

 

- pentru ca ambii tranzistori din darlington sunt pe invers(pidosnici :-)) ) C e la + si E la DF; Daca sunt pusi invers probabil o sa mearga.

 

- fiindca referinta de tenziune(data de zener) este destul de departe de o referinta, fiind influentat de tensiunea de alimentare(pe care trebuie sa o regleze, sic) si de temperatura.

 

- fiindca comparator de tensiune implementat cu un tranzistor e ceva primitiv si nu e chiar comparator

 

- fiindca un regulator ar trebui sa compare tensiunea de pe acumulator nu cea dupa cheie si alte contacte imperfecte

 

- pentru ca nu are protectie la scurt-circuit(mai trebuie un mic tranzistor si un rezistor)

 

Am o solutie la fel de simpla, verificata si in plus cu N alte protectii. Vedeti aici pe forum la Bloguri, owene's Surublog, dati cautare dupa regulator de incarcare. Am patentat-o GPL e freeware. Pot sa povestesc despre ea destul. costa facutul 20 de lei

 

E pentru 12V, dar cu schimbarea a 2 rezistente se poate face pentr 6V.

Editat de owene
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cum spune @drobu se vede de la o posta ca nu o sa mearga.

 

Se poate face sa mearga DAR eu nu il recomand.

 

Am o solutie la fel de simpla, verificata si in plus cu N alte protectii. Vedeti aici pe forum la Bloguri, owene's Surublog, dati cautare dupa regulator de incarcare. Am patentat-o GPL e freeware. Pot sa povestesc despre ea destul. costa facutul 20 de lei

 

E pentru 12V, dar cu schimbarea a 2 rezistente se poate face pentr 6V.

 

E vorba de o schema cu LM723,cumva ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

egzakt

Mesaj completat

apoi e greu de cautat nu? linkul direct

 

Lm 723 e un integrat excelent,ca stabilitate a referintei din pinul 6 , (7,15V ),cu un comparator precis,cu un tranzistor intern folosibil ca protectie etc.

Spun asta ca l-am folosit deseori.(Am in lucru ,cu el,o schema de releu incarcare,dar pentru magnetourile trifazate,schema e pusa la Service-Regulator home made ..)Dar in cazul de fata,modificarea de care vorbesti,divizorul de tensiune din pinul 4 sau 5,(intrarile comparatorului..) nu e suficienta..

Alimentat cu o tensiune sub 8V,tensiunea din pinul 6,cea de 7,15V nu mai este stabilizata,scazand o data cu scaderea de tensiune de alimentare.

Ori o baterie de 6V,trebuie incarcata cu maxim 7-7,25V.

La tensiunea asta ,de exemplu,in pinul 6 vom avea vreo 6V,tensiune nestabilizata.

Solutia?Folosirea unei referinte de tensiune exterioara,un zenner de exemplu;se pierde insa cea mai mare calitate a acestui integrat,tocmai referinta de 7,15V foarte bine stabilizata.

Au fost situatii cand am folosit integratul,doar pentru asta.

In plus,la shema ta,mai trebuie montata o dioda intre + dinamului si + bateriei,care altfel cu motorul oprit,sau sub o anumita turatie,s-ar descarca prin rotor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In plus,la shema ta,mai trebuie montata o dioda intre + dinamului si + bateriei,care altfel cu motorul oprit,sau sub o anumita turatie,s-ar descarca prin rotor.

 

Schema este perfecta. Bateria nu se descarca datorita puntii trifazate de la alternator. Daca as face schema as modifica forma semnalului din rampa in prag pentru semnalizarea incarcarii . Adica nu doar prezenta tensiunii ci incarcarea efectiva a bateriei. Eu am o schema simpla dar ma gindesc s-o incerc si eu .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alimentat cu o tensiune sub 8V,tensiunea din pinul 6,cea de 7,15V nu mai este stabilizata,scazand o data cu scaderea de tensiune de alimentare.

Ori o baterie de 6V,trebuie incarcata cu maxim 7-7,25V.

La tensiunea asta ,de exemplu,in pinul 6 vom avea vreo 6V,tensiune nestabilizata.

Solutia?Folosirea unei referinte de tensiune exterioara,un zenner de exemplu;se pierde insa cea mai mare calitate a acestui integrat,tocmai referinta de 7,15V foarte bine stabilizata.

Au fost situatii cand am folosit integratul,doar pentru asta.

In plus,la shema ta,mai trebuie montata o dioda intre + dinamului si + bateriei,care altfel cu motorul oprit,sau sub o anumita turatie,s-ar descarca prin rotor.

 

A, ok. mi-a scapat sa fac legatura 6V-alimentare desi imi era sub nas. Asa este. Facusem odata o schema de stabilizator de 3V cu 741 cu referinta luata de pe dioda 1n4148, dar ceva atipic rau de tot, din greseala(daca te uiti la schema zici ca e facuta de unul care nu a inteles principiul - asa a si fost atunci), numai ca efectul era ca 3V acela era foarte stabil, si pe lana asta la osciloscop nu se vedea riplu deloc. La schema aia m-as gandi eu sa o modific sa faca referinta de 3V pentru regulator de 6V.

 

Dioda aia nu trebuie sa fie in schema, chiar trebuie bagata in cutia regulatorului? Un schottky mare si gata.

 

Mesaj completat

Schema este perfecta. Bateria nu se descarca datorita puntii trifazate de la alternator. Daca as face schema as modifica forma semnalului din rampa in prag pentru semnalizarea incarcarii . Adica nu doar prezenta tensiunii ci incarcarea efectiva a bateriei. Eu am o schema simpla dar ma gindesc s-o incerc si eu .

la ES250 e dinam, trebuie dioda aia. As vrea o mica detaliere la faza mentionata cu semnalizarea incarcarii. In prezent e pe baza de prezenta tensiune, am luat exact cum era in sistemul original, si l-am pus pe tranzistor. Sa iau referinta aia de 7.1V si sa mai bag un comparator sa vad daca am minim 13V pe acumulator? Eu m-am gandit ca inmultesc piesele si dupa aia creste probabilitatea de defect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...