Sari la conținut

MZ


alexandru1771
 Share

Postări Recomandate

Aici se vorbeste si despre MZ-ul de 1000c? ;;)

În principiu se poate Âşi e binevenit, dar cine ar avea un aÂşa exemplar Âşi ar vrea să vorbească despre el aici, cred că ar vorbi singur.

Cu excepția cazului extrem în care ar vrea să sableze ceva la el, să taie cu flexul Âşi să modifice cadrul, suspensiile, să-i pună un dinam pe 6V, platină de Trabant etc.

Pune-mă pe mine să vorbesc despre V-strom-ul meu 1000-DL. Eu Âştiu la el doar să-i pun benzină. Ulei motor Âşi cutie, curățat lanț Âşi uns, schimb de kit de lanț, bujii etc. la băieți la service, că trebuie să trăiască Âşi ei din ceva.

Nici măcar nu sunt curios ce-i face Âşi nu stau acolo pe capul lor. Îl las, fac alte treburi Âşi mă întorc să-l iau.

ÂŞi totuÂşi am reparat ceva la el personal, că era de domeniul meu. Când trăia Socrello, m-a sunat că motocicleta e căzută în mjlocul curții; de căldură se îngropase cricul în asfalt Âşi s-a rupt maneta de ambreiaj.

Din două manete rupte am făcut una bună Âşi cam atât.

Aaaaaa! I+am mai pus Âşi o priză triplă să alimentez navigația, un compresor în caz de ceva Âşi să încarc telefonul.

 

de ce ?

noroc cu tine ca ai readus in fata topicul, ca altfel ajungea dupa intrunirea de comuniste

 

Dacă nu Âştiai, topicul este monitorizat permanent Âşi suntem în grafic.

În câteva pagini depăÂşim IJ-urile Âşi nu ne mai rămân în față decât Mobrele, care vor fi depăÂşite până la sfârÂşitul anului. Un mic mizilic pentru că eu chiar dacă lucrez la Simson mă apuc Âşi de RT în paralel, Banditul face al doilea MZ pentru tatăl lui, Ivan Vitos dă bătaie la ataÂşul lui, iar RaduI, Cicloburu, Master Alexuț, Papa Bear Âşi alții, chibițează din tribune.

C'aÂşa e'n tenis!

Editat de petcudan55
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 4,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Buna ziua,

 

O intrebare pentru domnul Petcu:

 

In curand ajung la stadiul de vopsire pentru RT-ul meu de 125.

 

Piesele mici si cadrul cum recomandati sa le vopsesc, electrostatic sau normal?

 

Imi puteti recomanda va rog un vopsitor?

 

Va multumesc,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca veti ajunge primii in top, fiindca aici este vorba si de fiabilitate! Uitati-va spre exemplu la CZ ca sa observati ca au cele mai putine post-uri, dovada clara ca is cele mai fiabile, nereusind sa creeze proprietarilor atitea probleme incit acestia sa apeleze asa des la internet, implicit la acest forum! Asa ca niciodata n-o sa va invidiez! Citesc si ma minunez, uneori despre functionarea MZ-urilor (asta cind mai si functioneza, rareori!), alte ori de problemele ivite la ele... si nu in ultimul rind, ma distrez pe seama celor scrise in hindusa de cei care se incapatineaza sa reabiliteze acest tip de motociclete. Deja pentru mine a devenit relaxare faptul ca pot sa citesc pe acest forum agramat, unde majoritatea se scuza ca is meseriasi si motociclisti, nu si romani (clar, atita vreme cit limba si gramatica este o necunosuta pentru ei). Sus cu MZ-ul, ca merita! :moto:

Asta-i doar un pamflet, asa ca rog sa fie tratat ca atare!

Felicitari nea Petcu! Esti motivul principal pentru care citesc pe-aici! :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna ziua,

 

O intrebare pentru domnul Petcu:

 

In curand ajung la stadiul de vopsire pentru RT-ul meu de 125.

 

Piesele mici si cadrul cum recomandati sa le vopsesc, electrostatic sau normal?

 

Imi puteti recomanda va rog un vopsitor?

 

Va multumesc,

 

Haita de lupi din Ploiești (adică the Wolf Pack of Ploiești) a vopsit normal. Doar Red Bandit a făcut pe Gică Contra și a vopsit electrostatic cadrul și piesele mici și negre. La montaj sărea vopseaua nu la lovituri, ci chiar dacă se uita mai atent la piese. Nu se știe motivul pentru care nu a reușit vopsirea electostatică, dar a cojit toate piesele și le-a vopsit normal. Se pare că una din cauze a fost aceea că el nu a sablat piesele ca să aibă suprafețele rugoase, ci doar a kurățat până la metal cu peria de sârmă. Piesele mici le-am galvanizat sau cromat, după caz.

De vopsitor ce să zic, doar dacă vii în Ploiești și e destul de scump (1200 - 1500 lei).

Sunt de acord cu acest preț. Comparativ cu un autoturism, vopsirea unei motociclete este mult mai laborioasă, se lucrează mai mult manual (ad labam cum s-ar zice în latină).

Editat de petcudan55
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gica contra am fost si mi-am furat-o, dar cred in continuare ca am gresit adresa. Am sa mai experimentez si in alta parte si va tin la curent.

Normal si logic vopsirea in camp electrostatic este cea mai rezistanta.

 

Astazi am prins o dupamiaza frumoasa si dupa o incursiune in "tabara adversa"- adica telea la SIMSONACHE cu care m-am si dat ricky.gif, mi s-a deschis pofta de plimbare.

Am incalecat pe MZ si am plecat intr-o calatorie de agrement. In scurt si fara oprire Ploiesti - Zamfira - Plopeni - Ploiesti biggrin.gif. De vis plimbarea.

Asa de tare m-a furat peisajul ca la o curba pe dreapta am atins cu pedala de asfalt.thumb.gif.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca veti ajunge primii in top, fiindca aici este vorba si de fiabilitate! Uitati-va spre exemplu la CZ ca sa observati ca au cele mai putine post-uri, dovada clara ca is cele mai fiabile, nereusind sa creeze proprietarilor atitea probleme incit acestia sa apeleze asa des la internet, implicit la acest forum! Asa ca niciodata n-o sa va invidiez! Citesc si ma minunez, uneori despre functionarea MZ-urilor (asta cind mai si functioneza, rareori!), alte ori de problemele ivite la ele... si nu in ultimul rind, ma distrez pe seama celor scrise in hindusa de cei care se incapatineaza sa reabiliteze acest tip de motociclete. Deja pentru mine a devenit relaxare faptul ca pot sa citesc pe acest forum agramat, unde majoritatea se scuza ca is meseriasi si motociclisti, nu si romani (clar, atita vreme cit limba si gramatica este o necunosuta pentru ei). Sus cu MZ-ul, ca merita! :moto:

Asta-i doar un pamflet, asa ca rog sa fie tratat ca atare!

Felicitari nea Petcu! Esti motivul principal pentru care citesc pe-aici! :ok:

 

Ce simpatic e el..ca sa vezi :).

 

Iar nea Petcu e jmecher mafiot ce sa mai :)...pana sa apara pe forum, imi doream sa am si eu un simson ca era laudat, reconditionat si valoros.Acum cand vad atata pasiune pt niste mz-uri, cred ca din orice model daca iti place poate iesi ceva special.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca veti ajunge primii in top, fiindca aici este vorba si de fiabilitate! Uitati-va spre exemplu la CZ ca sa observati ca au cele mai putine post-uri, dovada clara ca is cele mai fiabile, nereusind sa creeze proprietarilor atitea probleme incit acestia sa apeleze asa des la internet, implicit la acest forum! Asa ca niciodata n-o sa va invidiez! Citesc si ma minunez, uneori despre functionarea MZ-urilor (asta cind mai si functioneza, rareori!), alte ori de problemele ivite la ele... si nu in ultimul rind, ma distrez pe seama celor scrise in hindusa de cei care se incapatineaza sa reabiliteze acest tip de motociclete. Deja pentru mine a devenit relaxare faptul ca pot sa citesc pe acest forum agramat, unde majoritatea se scuza ca is meseriasi si motociclisti, nu si romani (clar, atita vreme cit limba si gramatica este o necunosuta pentru ei). Sus cu MZ-ul, ca merita! :moto:

Asta-i doar un pamflet, asa ca rog sa fie tratat ca atare!

Felicitari nea Petcu! Esti motivul principal pentru care citesc pe-aici! :ok:

 

Ce simpatic e el..ca sa vezi :).

 

Iar nea Petcu e jmecher mafiot ce sa mai :)...pana sa apara pe forum, imi doream sa am si eu un simson ca era laudat, reconditionat si valoros.Acum cand vad atata pasiune pt niste mz-uri, cred ca din orice model daca iti place poate iesi ceva special.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Iar nea Petcu e jmecher mafiot ce sa mai ...

 

Cum faci măi meștere să pui același post de două ori. Învață-mă și pe mine că sunt interesat să-mi cresc artificial numărul de posturi, poate mă avansează și pe mine administratorul de la MEMBRU-10 la sculă de Super Membru cum sunteți și voi.

Editat de petcudan55
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nea Petcu e meserie mare, nu e pentru oricine :friends:, doar pentru cunoascatori.Nici nu stiam cate posturi am, unii au posturi ca mine, altii se plimba cu motocicletele...as prefera oricand varianta a doua. Hai ca mai aveti cateva si gata...parca la 500 se schimba. Oricum mai bine doctor inginer cu 50 de posturi sau ..pe langa treaba ca mine cu sute :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nea Petcu e meserie mare, unii au posturi ca mine, altii se plimba cu motocicletele...

 

Hai Mastere, ia-ți inima-n dinți Âşi termină odată cu trândăveala.

Editat de petcudan55
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

As vrea sa stiu daca imi poate spune cineva ce releu este acesta si cum se poate folosi in schema de mai jos a instalatiei de MZ. Eu cred ca e releu tot de ceva masinarie nemteasca (MZ, Trabant) dar nu stiu sigur. Problema e ca nu are niciun insemn pe el iar eu nu m-am ocupat de instalatii electrice care folosesc dinam de vreo zece ani si nu mai prea retin cum erau legaturile.

Va rog sa-mi dati raspuns doar daca sunteti siguri de el deoarece banuieli "intemeiate" am si eu.

Va multumesc anticipat.

post-3360-0-62623800-1319204555_thumb.jpg

post-3360-0-84654800-1319204504_thumb.jpg

post-3360-0-40375800-1319204524_thumb.jpg

post-3360-0-19869300-1319204536_thumb.jpg

post-3360-0-97652600-1319204546_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta te ajută?

post-7334-0-27937700-1319211486_thumb.gif

Și nu, nu greșești, e releu de MZ sau Trabant...

 

Uite încă o poză, mult mai edificatoare!

post-7334-0-60518800-1319211979_thumb.jpg

 

Toate bune! :cheers:

Editat de cicloburu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact dint-acesta am pus si eu. Este mai cu seama varianta pentru Trabant, dupa rezistentele de pe spate, dar este super OK (daca este bun binenteles).

Cred ca ar fi bine sa ai faci omului o schita mai exact cum este legat la tine , ca de fapt asta si doreste din spusele lui :cheers: , si da releul este de Trabant asa cum banuia si el din informatiile lui . :bigstar:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc tuturor pentru ajutor.

Daca pana acum am fost putin bou, de acum incolo sunt putin vaca, adica in sensul ca pe schema electrica si releul desenat din fotografia de mai sus insemnele de la stanga la dreapta sunt: 51 - DF - D+/61, iar pe releul fotografiat insemnele tot de la stanga la dreapta sunt: DF - D+/61 - 51.

Voi folosi ca si legaturi modelul fotografiat deoarce si releul meu seamana mai mult cu acesta, in plus la cel desenat se pare ca nu exista borna dubla D+/61 ci doar simpla D+/61.

Ma mir ca pe al meu nu este nici un insemn totusi. E posibil cumva sa fie de 12 V?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Haita de lupi din Ploiești (adică the Wolf Pack of Ploiești) a vopsit normal.

 

Buna seara,

 

Domnule Petcu si RedBandit, va multumesc pentru informatie. Deci voi vopsi clasic.

 

Acum se pun intrebarile:

 

Ce marca de vopsea sa cumpar?

Pentru cadru si piese mici folsesc si lac sau nu?

E mai buna o vopsea cu intaritor, una normala + lac, una simpla?

 

Au existat MZ RT 125/3 fabricate in 1961 cu linii albe...sau toate erau cu linii bej-galbui?

 

Numai bine,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va multumesc tuturor pentru ajutor.

Daca pana acum am fost putin bou, de acum incolo sunt putin vaca, adica in sensul ca pe schema electrica si releul desenat din fotografia de mai sus insemnele de la stanga la dreapta sunt: 51 - DF - D+/61, iar pe releul fotografiat insemnele tot de la stanga la dreapta sunt: DF - D+/61 - 51.

Voi folosi ca si legaturi modelul fotografiat deoarce si releul meu seamana mai mult cu acesta, in plus la cel desenat se pare ca nu exista borna dubla D+/61 ci doar simpla D+/61.

Ma mir ca pe al meu nu este nici un insemn totusi. E posibil cumva sa fie de 12 V?

 

Este un insemn pe fiecare borna la baza, daca cureti bine

post-28174-0-07959900-1319232948_thumb.jpg

 

 

Se mai apuca lumea de treaba pe aici sau le bagam la iernat, binenteles dupa ce facem spume ...

 

post-28174-0-23459800-1319232990_thumb.jpg

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit pana la urma cifra 51 pe ultima borna, adica acolo unde trebuie sa fie. E scrisa foarte mic si pe jumatate sub nitul din fabrica.

Celelalte insemne nu sunt dar nici nu mai are importanta ca deja ma descurc de aici incolo. va multumesc inca odata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit pana la urma cifra 51 pe ultima borna, adica acolo unde trebuie sa fie. E scrisa foarte mic si pe jumatate sub nitul din fabrica.

Celelalte insemne nu sunt dar nici nu mai are importanta ca deja ma descurc de aici incolo. va multumesc inca odata.

 

Dacă montați acel releu, rezistența dintre cărbune (D+) și bobină (DF) nu se mai pune pe plăcuța de pe statorul dinamului, pentru că ea există deja sub releu.

 

Dacă aveți tipul acesta de MZ, suportul de pe motocicletă al releului trebuie îndoit spre în jos (spre asfalt) vreo 15-20 grade. Din cauza rezistențelor ceramice de sub el, releul acesta este mai înalt decât cel original și dacă montați și șaua, nu mai puteți scoate capacul releului atunci când vreți să faceți reglaje. Pentru ca releul să poată fi compatibil cu suportul de pe motocicletă, placa de bază a releului (din tablă) mai poate fi "tunsă" cu foarfeca de tablă și de asemenea pot fi date alte găuri.

 

Dacă MZ-ul e ca al Banditului, nu se mai face nici o modificare, poate doar la găurile de prindere.

 

 

Acum se pun intrebarile:

 

Ce marca de vopsea sa cumpar?

Pentru cadru si piese mici folsesc si lac sau nu?

E mai buna o vopsea cu intaritor, una normala + lac, una simpla?

 

Au existat MZ RT 125/3 fabricate in 1961 cu linii albe...sau toate erau cu linii bej-galbui?

 

Numai bine,

Noi am folosit vopsea normală și lac.

Motoretele negre le-am vopsit cu negru mat și lac.

De dungi nu m-am informat încă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am impresia ca modelele RT 125 / 1 (cele cu 3 viteze) au fost cu dunga alba, mostenire de la DKW.

 

Are cineva rama de far in stare buna, adica ne lovita sa o pot croma ?

 

post-28174-0-99842500-1319441712_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...