Sari la conținut

Totul despre Casco si Full Casco


X-tremeRUN
 Share

Postări Recomandate

ai RCA pentru scooter, dar la Casco, in majoritatea cazurilor conteaza varsta si asiguratorii se cam feresc de casco pentru motociclete si scootere din cauza daunalitatii ft ridicate. recomand Allianz

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 342
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

sa dau un anunt pt cei din valea jiului....asigurare casco nu face decat aliantz tiriac dar trebuie sa iti fie aprobat dosarul de la bucuresti. Problema este ca am incercat si mi-a fost refuzat...pe motivul ca nu mai am masina cu RCA SI CASCO si casa la ei asigurate pt un an cel putin

..cei de la tiriac cica ar fi seriosi dar poti sa faci o treaba cum am mai citit,inainte cu o luna sa faci o asig de viata cea mai ieftina dupa care iti faci casco,dupa ce tiai facut nu mai platesti asigurarea de viata iar anul viitor poti sati faci iar casco pt ca ai avut anul trecut,.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

doar rca :lol:

acum serios, nu prea exista posibilitate sa asiguri moto mai vechi de 10 ani in ro

 

ba da, este posibil...dar te costa cat nu face :) si la multe societati nu se asigura riscul de furt.... :wink:

 

 

EXEMPLU:

 

tarif Asiban: TARIFE PENTRU MOTOCICLURI SI ATV-URI INMATRICULATE

 

Cota de prima este de 7,00 %, fransiza de 20 % din suma asigurata la dauna totala si 5 % din suma asigurata pentru daune partiale

 

 

tarif Ardaf: 10% pt un motociclu nou, riscul de furt exclus, 20% fransiza la dauna totala.

 

17.5% pt un motociclu cu vechime de 10 ani. +1 pt fiecare an vechime in plus.

 

 

 

 

 

 

--- Mesaj completat în 16 Feb 2008 02:13 -------------

Ce firme fac casco perosanelor sub 18 ani?

Sau daca motocicleta si casco este pe numele altcuiva si eu o conduc (sub 18 ani) si in caz de accident sunt despagubit?

 

 

Daca nu ai permis de conducere, cu siguranta nu vei fi despagubit..:kiss:

Editat de burebistaaa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

17 Februarie 2008

MOTOCICLETELE, SPAIMA ASIGURATORILOR ROMANI

Sa conduci o motocicleta lipsita de polita Casco este echivalent cu a conduce un tir fara sa ai permis de conducere. Incheierea unei asigurari de acest gen este aproape obligatorie, avind in vedere ca numarul de accidente in care sint implicati motociclistii creste de la un an la altul. De fapt, tocmai asta este problema.

 

Inarmati cu statisticile oficiale, care arata o crestere a frecventei accidentelor rutiere in care sint implicate motociclurile, asiguratorii evita sa incheie polite pentru aceste mijloace de transport. Unele societati de asigurari spun pe sleau ca nu au in portofoliu polite destinate motociclurilor, iar altele incheie asemenea asigurari la tarife piperate si in conditii destul de drastice.

 

FEBRA MOTOARELOR I-A CUPRINS SI PE ROMANI

In ultimii ani, piata moto din Romania si-a trecut in cont cresteri insemnate. Spre exemplu, in 2005, piata moto s-a majorat cu aproape 32% fata de 2004, dar volumele sint in continuare destul de mici. Anul trecut s-au vindut mai putin de 1.500 de unitati.

 

Practic, achizitionarea unei motociclete s-a transformat intr-un pas firesc pentru cei care si-au „garnisit” deja garajul cu cel putin un autoturism din gama celor de top. Un alt segment important al cererii pentru „motoare” de vara este reprezentat de tinerii care au nevoie de un bilet de intrare intr-un grup social aparte.

 

Si tocmai aceasta categorie reprezinta o problema pentru asiguratori. „In cel mai bun caz, pasiunea, si nu nevoia, justifica achizitia unei motociclete. Dar sint tot mai multi care cumpara un motociclu doar din teribilism sau, sa folosesc un termen la moda, pentru fite. Iar acestia sint cei mai expusi accidentelor”, spune reprezentantul unei societati de asigurari.

 

FRANSIZA, PRIMUL INCONVENIENT

De regula, tinerii cu venituri modeste (si cu parinti la fel) apeleaza la leasing pentru a-si cumpara o motocicleta. In contractele standard, valabile si pentru autoturisme, se stipuleaza insa ca polita Casco incheiata pentru ceea ce face obiectul leasingului, trebuie sa se contracteze fara fransiza.

 

In limbajul asigurarilor, aceasta reprezinta partea din valoarea fiecarei daune pe care o suporta proprietarul masinii sau motociclului. Numai ca nici un asigurator nu accepta sa incheie o asigurare Casco fara fransiza pentru o motocicleta. Pagubele, spun asiguratorii, sint mari si dese.

 

Spre exemplu, statisticile oficiale arata ca pe segmentul motocicletelor de strada lideri sint marcile japoneze, in cazul carora piesele de schimb si manopera costa destul de mult. Atentie, insa! Daca la autoturisme se mai negociaza fransizele, in ce priveste motocicletele, asiguratorii nu dau inapoi.

 

Si asta, deoarece nu e totuna sa ai procent aplicat la valoarea daunei, cu procent aplicat la suma asigurata. Iar la motocicluri, regulile sint clare: procentul de fransiza, cuprins intre 5 - 20%, se aplica la suma asigurata.

 

COTATII DE PRIMA MAI MARI

Desi fransiza, obligatorie de altfel, reprezinta o garantie in plus pentru asigurator, primele pentru polita Casco sint si ele mai piperate. Pentru autoturismele noi, cotatia anuala de prima Casco este de 6-6,7%. Daca aceste cotatii sint valabile si la motociclete, cel putin in cazul Astra Asigurari, la celelalte societati, cotatiile sint mai ridicate.

 

La Allianz-Tiriac, cotatia Casco pentru moto noi este de 8,9%, in vreme ce Omniasig aplica 15%. Asa se face ca asigurarea pentru o motocicleta japoneza, cu o capacitate cilindrica de pina la 700 cmc, ajunge sa coste dublu fata de o polita similara contractata pentru un autoturism nou de litraj mediu.

 

ASIGURATORII EVITA SA INCHEIE CASCO PENTRU MOTO

Pentru unele societati de asigurare, nici cotatiile de prima ori ransizele mai ridicate nu au convins intr-atit de mult incit sefii acestora sa fie de acord sa asigure si motociclete.

 

La unele companii, persoanele fizice pot incheia polite Casco pentru motocicluri doar daca vin cu recomandari serioase de la prieteni ori cunostinte ale personalului asiguratorului. Altele refuza politicos orice cerere de acest fel. Generali Asigurari, spre exemplu, nu incheie Casco decit pentru parcuri de motociclete.

 

Adica, nu asigura decit parcuri de cel putin 10-15 motociclete, potentiali clienti fiind Politia Rutiera, firmele de curierat rapid ori lanturile de pizzerii.

 

NUMAR REDUS DE POLITE IN VIGOARE

Din cauza conditiilor restrictive si a tarifelor mai mari, numarul politelor Casco pentru moto, pastorite de ceilalti asiguratori, este destul de redus. „Pentru motocicluri, avem in vigoare doar 66 de polite Casco. Prima se poate plati in 4 rate, iar pentru plata integrala a politei se acorda un bonus de 10%.

 

In cazul motociclului, nu se despagubesc pagubele produse cu ocazia utilizarii lui la concursuri, intreceri sau antrenamente”, ne-a declarat Teodor Enescu, de la Directia de Asigurari Generale din cadrul Astra Asigurari.

 

La rindul sau, Omniasig administreaza 118 asemenea polite Casco, in vreme ce la Allianz-Tiriac, numarul politelor Casco pentru motociclete a ramas aproximativ constant, in jurul valorii de 200. Ll

 

Polite scumpe pentru motociclete

• Pentru o motocicleta japoneza cu o capacitate cilindrica de pina la 700 cmc si un pret DDP (toate taxele, inclusiv cele vamale) de 8.500 de euro, pretul anual al unei asigurari Casco este cuprins intre 500 - 1.300 de euro. Fransiza obligatorie se aplica, in cazul societatilor mentionate, la suma asigurata.

 

De exemplu, la o motocicleta asigurata pentru 8.500 de euro, o fransiza (pentru pagube partiale) de 3% inseamna 255 de euro. In cazul unei avarii a carei reparatie costa 500 de euro, asiguratorul va plati 245 de euro, proprietarul urmind sa suporte 255 de euro.

 

Daca procentul ar fi fost aplicat la valoarea daunei, adica 500 de euro, proprietarul ar fi platit doar 15 euro, restul cazind in sarcina asiguratorului.

 

Riscuri asigurate prin Casco

>> Pagubele provocate motociclului de ciocniri, loviri, rasturnari, zgirieri, caderi (inclusiv cu prilejul transbordarii), caderea unor corpuri pe motociclu;

 

-Furtul motociclului sau al unor parti componente ori piese ale acestuia, precum si pentru pagubele provocate acestuia ca urmare a furtului sau tentativei de furt;

-Pagubele produse motociclului de incendiu, explozie, patare, carbonizare sau diverse distrugeri, ca urmare a incendiului;

-Pagubele produse motociclului de inundatii, furtuna, uragan, cutremur, prabusire sau alunecare de teren, ploaie torentiala, grindina, trasnet, actiunea mecanica a apelor curgatoare sau a obiectelor purtate de ape;

-Cheltuielile efectuate in vederea transportului motociclului avariat la atelierul de reparatii care poate efectua reparatia, cel mai apropiat de locul accidentului, sau la locul de adapostire al motociclului, daca acesta nu poate fi deplasat prin forta proprie.

 

Sursa: Prezent

http://www.e-transport.ro/MOTOCICLETELE,_S...ws2796-p82.html

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Si-a facut cineva CASCO la motocicleta ?

Unde ?, Cum ?, Cand ?, Cat ?

 

Sau, stie cineva, se poate asigura o motocicleta numai pentru furt ?

 

 

http://www.fata-asigurari.ro/

 

SAU LA TELEFON FAX: 021-2300041;021-2300047 :cheers:

 

Ce riscuri se asigura?

 

 

ciocniri, loviri sau izbiri cu alte vehicule, animale sau cu orice corpuri mobile sau imobile, zgarieri accidentale, caderi

caderea unor corpuri pe autovehicule sau pe constructia in care se afla autovehiculele

incendiu, explozie

trasnet, ploaie torentiala inclusiv efectele indirecte ale acesteia, grindina, inundatie, furtuna, prabusire sau alunecare de teren, greutatea stratului de zapada sau de gheata, avalanse de zapada

furtul autovehiculului, furtul prin efractie al unor parti componente sau piese ale acestuia, precum si avariile de orice fel produse autovehiculului ca urmare a furtului sau a tentativei de furt

Editat de pachemon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut pachemon, m-am mai adresat si la un alt broker de asigurari cum cred ca sunteti si voi. Mi s-a raspuns ca trebuie sa fie de maxim 5 ani moto ca sa ii pot face CASCO. La voi cum e ? Care-i vechimea maxima ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu sunt in masura sa raspund la aceasta intrebare!!! treaba mea e alta in cadrul societatii ... tocmai de aceea am lasat un numar de telefon pentru cei interesati. pot sa te ajut cu un raspuns daca imi trimiti o copie dupa talon si cartea de identitate pe e-mail. :cheers:

 

andreipredoi@yahoo.com

 

 

si apropo NU E BROKER e SOCIETATE DE ASIGURARI membra a grupului GENERALI da clik pe link si afli mai multe informatii

Editat de pachemon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am auzit si eu de astia... au super tarife pentru masini si sunt singurii fara fraciza...la daune(auto)

M-am interesat si pt moto au franciza 3% pentru daune si 20% pt furt, ceeace mi se pare mai ok decat Astra care au 7% pt daune si tot 20% pt furt...

 

Eu unul o sa-mi fac :D

 

Numai bine,

 

Laurentiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Copii !!!

Cotele de prima difera de la firma la firma, asa cum ati spus si voi. Dar diferentele sunt mari in fucntie de RISCURILE ACOPERITE. Cota de 3.5% de care zicea careva ca o are la ASTRA, in mod sigur ii acopera doar o o parte a riscurilor, presupun o parte neinsemnata. In general, cotele de prima sunt mari la motociclete, fiindca si riscurile sunt mari.

 

La firma mea, de exemplu, cota de prima pentru motoare noi este 9.9%, la motoare cu an vechime 10.45%, motoare de 2 ani vechime 11% si asa mai departe. La motoare de 12 ani vechime, cota de prima e 20.9%.

 

Deci.. scump.

 

Unde mai pui ca fransiza in caz de dauna e de minim 15% sin suma asigurata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am sunat la astia de la FATA-ASIGRARI - si mi se par super ok. La GSR-ul meu de 7434E ma costa asigurarea 575E/an in max 6 rate, FARA FRANCIZA in caz de dauna partiala si 20% in caz de furt (total -zic ei). Si mi se pare super ok, tinand cont ca am vazut reparatie la gsr600 cand am fost la revizie, era una neagra, doar zgariata umpic si indoit + rupt schimbator cam 7000RON. Deci aprox 2100-2200 ron nu inseamna nimic. Doamne fereste, mai bine sa dai banii degeaba, dar daia se numeste asigurare...Esti Asigurat !! :rusinica:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Salut!

Pentru Casco la o moto cam care trebuie sa fie starea generala a "obiectului asigurat"?

Adica trebuie sa fie super o.k., "la tipla", sau se admit mici zgarieturi, o toba zgariata, un capac motor usor "polizat" ? ...

Asa am cumparat-o ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
Pentru o estimare la un CASCO la mai multe firme de asigurari merge cat de cat siteu asta. Nu stiu sigur cat de exact e dar macar iti da o vaga idee.

Calculatoru se ia dupa valoarea asigurata nu dupa bunul asigurat deci o sa apara ceva schimbari cand ajungi la fatza locului.

 

http://www.asigur.com/casco-online.php

 

Am gasit un calculator si la omniasig bazat pe acealasi principii

 

http://www.omniasig.ro/new/calculator_casco.php

 

Ma intereseaza si pe mine sa inchei o asigurare CASCO pentru un Suzuki GS500F din 2007. :moto: Din pacate cele doua calculatoare on-line de mai sus nu calculeaza si pentru mobre, doar pentru conserve. :blbl: Stie careva un site unde iti poti calcula on-line prima de asigurare CASCO la diverse societati de asigurare? :) Din experienta voastra, care sunt cele mai avantajoase oferte la momentul asta de pe piata asigurarilor(bineinteles, intrebarea e adresata doar acelora care au incheiat o astfel de asigurare in ultimul trimestru)? :moto:

 

Multumesc anticipat pentru ajutor si asfalt uscat!

Editat de PNL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am fost in luna februarie la Omniasig sa intreb de casco pentru motor si mi-au spus , clar , ca nu fac casco pentru mobre. Nu m-au intrebat nimic de an de fabricatie sau alte alea....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am fost in luna februarie la Omniasig sa intreb de casco pentru motor si mi-au spus , clar , ca nu fac casco pentru mobre. Nu m-au intrebat nimic de an de fabricatie sau alte alea....

 

Da, stiu.Majoritatea te trimit la plimbare, desi au in oferta si Casco pentru motoare:cica nu se justifica pentru ei sa preia riscul, fiind prea mare suma pe care ar trebui s-o plateasca in caz de dauna si probabilitatea foarte mare de a cadea cu bicla.Incearca sa te convinga ca nu ai nevoie de CASCO:prima de asigurare mare si fransiza pe masura.Dar nu e asa!Si vorbesc din experienta, din pacate!

 

Daca cazi cu bicla si n-ai casco, pretul pieselor de schimb in service e mult mai mare pentru tine, ca persoana particulara, pe cand daca ai avea Casco, intre service si firma de asigurari(in cazul in care e agreata de service!!!) exista un protocol prin care se stipuleaza preturi mult mai mici la piese si manopera.E adevarat, platesti fransiza, dar aceasta e doar un procent din suma calculata pe baza acelui protocol, fiind infinit mai mica decat suma pe care ai fi platit-o tu daca ti-o reparai in regie proprie(daca nu ai fi avut casco).Spre exemplu la B&S Motors, pentru aceeasi reparatie, eu as fi platit 3500 euro, pe cand Asiban-ul a reusit sa scada devizul la 2300 euro! E o diferenta, nu?

Editat de PNL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am casco.....la ASITO KAPITAL.....full casco,platesc 1000 de euro pe an.....alte detalii mai vrei?

 

 

E un punct de plecare....singurul de altfel! :rolleyes:

 

Site-ul lor e cam saracacios si nu da multe detalii privind asigurarile CASCO pentru motociclete(calculator prima, riscuri asigurate, fransize, service-uri partener, etc.)

 

@Kiki123:stii cumva daca B&S Motors ii agreaza(vad ca ai si un Suzuki GSX-r k7)? :rusinica:

Editat de PNL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am casco.....la ASITO KAPITAL.....full casco,platesc 1000 de euro pe an.....alte detalii mai vrei?

 

OMG :blbl: :kiss: :)

cat la suta reprezinta acei 1000EUR din valoarea motocicletei? Daca e in jur de 10% atunci da.. cam asa e.. :rusinica: :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu e treaba celor de la B&S Motors....tu iti alegi pe cine vrei.... :rolleyes:

 

Sunt doua variante:

1.daca platesc eu din buzunar reparatia la B&S Motors si pe urma imi recuperez paguba de la asigurator, atunci asa e cum zici tu.

2.daca nu vreau sa am de a face cu hatisul actelor aferente reparatiei-despagubirii, ci doar sa duc motocicleta in service, sa platesc fransiza si la sfarsit sa-mi iau motorul reparat, atunci asiguratorul trebuie sa fie agreat de service;altfel te trimit la plimbare sau iti cer banii tie, urmand ca tu sa te descurci cu asiguratorul(ceea ce nu e de dorit!).

 

Merci oricum pentru info.O sa verific ambele "capete"! :rusinica:

 

pai...cam atata reprezinta....aproximativ 9-10 %....dar este full casco,fara fransize.....

 

10% e super pret!La altii am auzit ca te duce la cel putin 15%!

Editat de PNL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Totul despre Casco si Full Casco

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...