Florin Daniel Postat Iulie 19, 2011 Share Postat Iulie 19, 2011 inteleg de aici ca un ulei cu o anumita specificatie (10W40 de exemplu) daca e mineral e mai vascos,daca e semisintetic e mai subtire iar daca e full sintetic e subtire asa sa fie ? oare nu au aceeasi vascozitate,dar difera rezistenta la solicitarile termice,mecanice si chimice? adica unul isi pastreaza proprietatile ,sa zicem, 5.000 km,altul 10.000 km iar altul 15.000 km? No, nu ai inteles bine! Prima cifra inainte de W adica 10, 15, 20 asta reprezinta vascozitatea. Specificatia mineral merge pe un motor boxer exemplu bmv rt 1150, semisintetic pe un moto in care nu urci mult in ture gen 12.000-15.000 ture sau in general pe cele in 2 cilindri ), iar full sintetic la motoare de turatie mare # Uleiul este lichidul vital al motorului maÂşinii dumneavoastră. Fără ulei de motor, este puțin probabil ca oricare din vehiculele dumneavoastră să ajungă la capătul străzii, în fiecare dimineață. De câteva zeci de ani, uleiurile convenționale pe bază de petrol au asigurat o protecție adecvată pentru toate vehiculele noastre. Observați că, aici cuvântul cheie este adecvat. În principal, uleiurile pe bază de petrol, au fost suficient de bune (adecvate) pentru a proteja motoarele noastre de distrugere. Dacă schimbați uleiul suficient de des, puteți fi aproape siguri că maÂşina dumneavoastră va rezista 160.000,până la 240.000Km, fără o problemă serioasă la motor, poate chiar mai mult. # Unele din substanțele chimice care compun un ulei convențional pe bază de petrol, se pot descompune, chiar la temperaturi normale pentru gama de temperaturi la care funcționează motoarele dumneavoastră. Altele, se vor descompune, la aceste temperaturi relativ mici, doar în prezența oxigenului. Dar, aceasta se va întâmpla oricum, mai ales de cănd oxigenul este un contaminant prezent în lichidul de bază al uleiului pe bază de petrol. Ca rezultat al acestui lucru, uleiurile petrolifere nu vor circula prompt prin sistemul de ungere al motorului dumneavoastră, la temperaturi scăzute. Astfel, unele părți ale motorului pot rămâne neprotejate câteva minute după pornirea motorului. Desigur, o uzură semnificativă poate apărea în tot acest timp. # Uleiurile sintetice sunt mai tolerante la căldură extremă decât cele petrolifere. Când temperatura începe să crească în interiorul motorului, uleiurile petrolifere încep repede să se ardă. Ele se volatilizează. Cu alte cuvinte, moleculele uÂşoare din uleiurile petrolifere se transformă în gaz Âşi ceea ce rămâne, sunt moleculele mari de ulei petrolifer, care sunt mai greu de pompat # Uleiul sintetic poate fi folosit în siguranță, cu intervale de schimbare mai lungi decât la uleiurile convenționale. De fapt, uleiurile sintetice Amsoil Âşi NEO au fost garantate pentru 40.000 Km sau 1 an încă de la începutul anilor 70. Deasemenea, uleiul Red Line are un interval lung de schimbare,de la 16.000 Km până la 29.000 Km, de foarte mulți ani. Uleiul Mobil 1 a avut 40.000 Km, în anii 70, pe care producătorii au anulat-o, dar acum lucrează la altă perioadă de schimbare extinsă. Chiar Âşi alte companii mai vând uleiuri cu perioadă de schimbare extinsă. # În general, viața unui vehicul depinde de viața motorului său. Unul din principalii factori care afectează viața unui motor, este uzura pieselor Âşi/sau calarea, care este adesea rezultatul operării la temperaturi ridicate. Structura moleculară omogenă Âşi uniformă a uleiurilor sintetice conferă acestora un coeficient de fricțiune mult mai mic (moleculele alunecă mult mai uÂşor una peste alta cauzând astfel o fricțiune mult mai mică) decât la cele minerale. # Uleiurile de motor minerale au o slabă rezistență a peliculei, față de cele sintetice. Cum a mai fost menționat anterior, rezistența peliculei unui lubrifiant se referă la abilitatea sa de a menține o peliculă între două componente de motor, când se aplică asupra lor o presiune si o temperatură extremă. # Uleiurile sintetice vor avea în general, o rezistență a peliculei de la 500% până la 1000% mai mare decât uleiurile minerale cu o văscozitate comparabilă. De fapt, credeți sau nu, chiar dacă uleiurile mai consistente au o rezistență a peliculei mai mare decât cele mai puțin consistente, un ulei tip 0w30 sau 5w20 va avea, probabil, o rezistență mai mare a peliculei decât un ulei tip 15w40 sau 20w50 pe bază de petrol. # Uleiurile sintetice Âşi alți lubrifianți nu conțin parafină sau alte grăsimi, care îngroaÂşă dramatic uleiurile minerale, pe timp de vreme rece. Ca urmare, ele tind să lucreze mult mai bine în timpul pornirii la temperaturi scăzute si încep să lubrifice motorul aproape imediat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
m3ca_07 Postat Iulie 20, 2011 Share Postat Iulie 20, 2011 Plecare pe TransAlpin Simbata 23.07.2011 din Bucuresti Cine este interesat astept PM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JhOn Postat Iulie 22, 2011 Share Postat Iulie 22, 2011 salutari. nu am mai postat de ceva timp pe aci.... eu mi-am vandut in primavara GS'ul ( cu greu, a fost un motor f bun care m-a invatat multe) mi-a ramas carena stanga fata care as vrea s-o vand. este originala, culoare gri, o mica zgarietura pt stiker. pt cei interesati pot trimite poze si /sau se poate vedea in bucuresti. o zi buna si asfalt uscat!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
expresul Postat Iulie 24, 2011 Share Postat Iulie 24, 2011 Am o furca de GS500 din 2006 de vinzare cu tot cu roata 0721044958 4mil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tince1290 Postat Iulie 24, 2011 Share Postat Iulie 24, 2011 fetitza mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin Daniel Postat Iulie 27, 2011 Share Postat Iulie 27, 2011 Cumpar chiulasa gs 500 ( cu axe cu came) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
warlock Postat Iulie 28, 2011 Share Postat Iulie 28, 2011 Cumpar chiulasa gs 500 ( cu axe cu came) nu mai "ai nevoie" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dan_pustan Postat Iulie 28, 2011 Share Postat Iulie 28, 2011 salut tuturor, am nevoie de SUPORT ETRIERI ROATA FATA pentru al meu suzuki gs 500. daca ma poate ajuta cineva astept PM. multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Iulie 28, 2011 Share Postat Iulie 28, 2011 Salutare colegi, vrea cineva sa scape de vreun GS ceva mai vechiut, la un pret ok? Ma gandesc sa imi iau un moto mic si fasnet de oras si mi-a fugit gandul si la GS. Cum se descurca pe caldura asta in oras? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dan_pustan Postat Iulie 29, 2011 Share Postat Iulie 29, 2011 Salutare colegi, vrea cineva sa scape de vreun GS ceva mai vechiut, la un pret ok? Ma gandesc sa imi iau un moto mic si fasnet de oras si mi-a fugit gandul si la GS. Cum se descurca pe caldura asta in oras? nu s-a auzit pana acum de motor prajit din cauza caldurii/ in oras, la gs 500, sau cel putin asa spun toti. toti il lauda ca fiind foarte manevrabil, presupun ca ai citit deja despre el. E ok, si nu e chiar asa mic, se poate muri si pe el...nu-i problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin Daniel Postat Iulie 29, 2011 Share Postat Iulie 29, 2011 nu s-a auzit pana acum de motor prajit din cauza caldurii/ in oras, la gs 500, da-i tu tare in el ca sa vezi prajeala ce ea (nu uitati ca racirea la unele modele este doar pe aer, iar cand stai cu la ele pe loc........vezi tu cand il desfaci) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
warlock Postat Iulie 29, 2011 Share Postat Iulie 29, 2011 nu s-a auzit de motor prajit din cauza caldurii/ in oras, la gs 500, sau cel putin asa spun toti nu credeam ca o sa demolez si mitul asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin Daniel Postat Iulie 29, 2011 Share Postat Iulie 29, 2011 nu credeam ca o sa demolez si mitul asta ZZZZmeuleeee!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Iulie 29, 2011 Share Postat Iulie 29, 2011 Asta e ca nu sunt nici foarte documentat vis-a-vis de model, ce am mai citit/auzit de la prieteni, dar am auzit de motoare racite cu aer care au facut 'buba' si deasta am intrebat. Mie mi-ar trebui sa imbin utilul cu placutul, in timpul zilei ma plimb destul prin oras si pegaso-ul mi se pare cam greoi uneori si nu prea il simt facut pt oras. Eu ma gandeam la un gs 91/92 si am gasit cateva pe bikeshop la preturi accesibile, oricum nu vreau sa il tin prea mult, ma gandesc sa trec la ceva mai nou la anul. M-am gandit si sa dau pegaso-ul si cu totalul de bani sa il bag intr-un TDM, dar ajung in aceeasi situatie, doar ca 'vaca' e si mai mare Mersi frumos pt pareri! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin Daniel Postat Iulie 29, 2011 Share Postat Iulie 29, 2011 este o motoreta super insa nu poti ridica pretentii la ea gen 10.000 ture sau alte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Iulie 29, 2011 Share Postat Iulie 29, 2011 (editat) Am avut vreo 16000 la motorul celalalt si nu cred ca a trecut de 8000 (si asta de vreo 2 ori ), deci nu e problema oricum eu sunt mai linistit de felul meu cand e vorba de mers pe strada. Editat Iulie 29, 2011 de banzay Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
expresul Postat Iulie 29, 2011 Share Postat Iulie 29, 2011 Daca uni cred ca GS500 are racire nasoal atunci ce spui de sporster :bounce:Are cineva un sporster in oras de 15 ani si nu i-a schimbat segmenti nici o data .El foloseste motorul la mers( batrinesc) cum se spune.Dr 350 cu care sa facut inconjurul lumi racit pe ulei .Daca nu ai avut un GS 500 nu poti spune despre fiabilitatea lui Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Evil_Alien Postat Iulie 29, 2011 Share Postat Iulie 29, 2011 Salutare,am si eu o intrebare legata de turatii. Cand urc cu GS-ul peste 5-6000 de ture face putin cam urat in sensul ca simt cum hârâie mult mai tare si urat + ca vibratiile sunt mult mai mari.Daca trag si mai tare de gas pana pe la 7000 parca ar vrea sa-si dea duhul. Gs-ul e din 2003. E vreo legatura cu carburatoarele? Nu prea le am cu mecanica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dan_pustan Postat Iulie 29, 2011 Share Postat Iulie 29, 2011 Salutare,am si eu o intrebare legata de turatii. Cand urc cu GS-ul peste 5-6000 de ture face putin cam urat in sensul ca simt cum hârâie mult mai tare si urat + ca vibratiile sunt mult mai mari.Daca trag si mai tare de gas pana pe la 7000 parca ar vrea sa-si dea duhul. Gs-ul e din 2003. E vreo legatura cu carburatoarele? Nu prea le am cu mecanica. cred ca da, un mecanic intr-un service iti poate spune exact ce ai, par sa fie carburatoarele... este o motoreta super insa nu poti ridica pretentii la ea gen 10.000 ture sau alte bai...eu i-am dat si 10k ture, dar bine, sa zicem de 2 ori pe saptamana maxim ), mers numai in 10k ture n-am incercat , si nici nu cred ca a incercat cineva asa ceva cu un gs 500. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Evil_Alien Postat Iulie 29, 2011 Share Postat Iulie 29, 2011 cred ca da, un mecanic intr-un service iti poate spune exact ce ai, par sa fie carburatoarele... Mc de raspuns,curand ma duc sa-mi fac o mica revizie la Suzi Asfalt uscat si fara peripetii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tince1290 Postat August 1, 2011 Share Postat August 1, 2011 am si eu o intrebare...mi se misca turometrul..nu am observat pana azi...dar azi cand am curatat-o si am dat cu carpa am vazut ca se misca...am tras de el sa vad daca e desprins dar nu iese inafara se misca doar acolo in suportul lui...e grav?...parea destul de complicat de scos (am si geam) si nu m-am incumetat...cu atat mai mult ca am motocicleta de putin timp...in mers nu se misca deloc...nu vibreaza...nu troncane..nu nimic acelasi tip de joc l-am observat si la stopul spate...ceva sugestii?...multumesc anticipat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cipsk4 Postat August 1, 2011 Share Postat August 1, 2011 daca "in mers nu se misca deloc...nu vibreaza...nu troncane" si cel mai important nu-ti baga apa inauntru...nu te incomodeaza cu nimic.. ca are un pic de joc! don't worry! cata vreme functioneaza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florin Daniel Postat August 2, 2011 Share Postat August 2, 2011 am si eu o intrebare...mi se misca turometrul..nu am observat pana azi...dar azi cand am curatat-o si am dat cu carpa am vazut ca se misca...am tras de el sa vad daca e desprins dar nu iese inafara se misca doar acolo in suportul lui...e grav?...parea destul de complicat de scos (am si geam) si nu m-am incumetat...cu atat mai mult ca am motocicleta de putin timp...in mers nu se misca deloc...nu vibreaza...nu troncane..nu nimic acelasi tip de joc l-am observat si la stopul spate...ceva sugestii?...multumesc anticipat toate motociclete naked au joc in bord sa dupa caz in ceasuri. sunt montate pe niste tampoane de cauciuc ca sa nu vibreze de la motor sau de la denivelarile stradale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tince1290 Postat August 2, 2011 Share Postat August 2, 2011 ok..multumesc frumos..m-ati scapat de niste griji ...asfalt uscat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
expresul Postat August 2, 2011 Share Postat August 2, 2011 Poate totusi ar trebui sa verifici suruburile care prind borbul si paharele in care este torometru si vitezometru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.