Sari la conținut

RUGINA


Purghy
 Share

Postări Recomandate

Ce fac cu petele de rugina?

 

Eu m-am gandit asa: frec binecu shmirghel si dau cu grund. Dar apoi? Pot sa dau cu crom peste grund? Ce ar fi indicat? :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ici-colo ca sa zic asa...

 

din loc in loc mai e o pata mica si vreau sa le elimin acum pana nu se intind...

 

de ex. pe toba erau zgarieturi. nu m-am ocupat de ele si acum au ruginit...

 

 

si cum dau cu ala? direct?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dat frumos cu smirghel mai fin pana se curata.. Se degreseaza apoi cu decarbusolv.

Apoi se da cu spray crom.

Se gaseste asa ceva la Perla. Dupa statia de autobuze (131, 331, 301, etc..) in directia televiziunii se face o strada la dreapta. Acolo e un magazin pe stanga, pe care scrie "Auto". Vanzatorul e moto friendly si are spray crom :banana: Nu se compara cu cromarea insa merge si el... Are si alte tipuri de spray-uri. Grund, primer, lac, vopsea, vopsea termorezistenta, etc.. Toate sub forma de spray. Eu am dat pe rezervor cu spray lac si sunt multumit. Trb putina atentie doar ca sa nu se formeze valuri. Eu am zbarcit-o un pic insa mi-am intrat in mana asa ca aripa o sa iasa bine. :laugh:

Bafta si spor la lucru :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci pana la urma dau cu shmirghel sau nu??? vreau sa fac operatiunea sambata si vreau sa fiu fff bine informata inainte. un alt loc unde s-a pus este pedala de frana spate sau cric.

 

deci, sa recapitulam: dau cu shmirghel fin, degresez si apoi spray crom?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu dai cu smirghel fin nu poti lua rugina! Fin pentru ca sa nu fie zgarieturi vizibile si adanci... Apoi se degreseaza bine pentru ca altfel nu prinde spray-ul. Fiind pe tobe nu stiu daca rezista, trebuie vopsea termorezistenta. Dar poti sa te uiti acolo si oricum, daca nu tine, spray-ul ala iti ajunge mult timp. Mai degresezi un pic peste o luna-doua si dai inca un strat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

m-am uitat dupa wd-40 ala si am vazut ca e mai mult lubrifiant. nu prea scrie de rugina. adica cum sa fac? mi se pare cam ciudat sa dau direct pe pata de rugina si gata... (asta e varianta lui lupalb).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

WD40 ala a facut cariera si epoca, chiar face minuni. www.wd40.com

WD inseamna water displacement .

A inceput sa se foloseasca in armata, sa dea pe statziile de emisie-receptzie care prindeau umezeala si nu mai mergeau. Dupa ce dadeau cu spray de-asta pe-acolo, apa era combinata chimic si isi pierdea calitatile de conductor electric. Deci WD40 are rol in primul rand de degresare, "mancator de apa" si mancator de rugina. Rolul de lubrifiant e secundar, dar nu de neglijat. Acum.. nu stiu unde gasesti de-asta, dar sa fie si original si de incredere....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E eficient, dar e o soluţie temporară. Vedeţi că sunt şi multe făcături pe piaţă (gen "DW 40" :grinbandit:).

 

Mai bine cureţi de rugină şi dai cu spray de crom (sau recromezi integral tobele... dar e mai complicat).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul am incercat cu Feruginol... era o kestie ce se gasea prin comertzu' socialist.. shi cre'ca se mai gaseshte shi acuma... Eu am incercat cu aia sa-mi curatz rezervoru', care mi-o ruginit ca dracu' inauntru... shi culmea ca l-o shi curatzat (nu perfect, pentru ca n-am avut acces inauntru sa il shi frec o tzara cu vreo carpa, da' destul de bine). Ideea e ca dupa ce dai cu feruginolu' ala (care-i un lichid foarte coriziv), tre' sa clateshti cu foarte, foarte, foarte multa apa... dup-aia il shtergi cu o carpa uscata, il lashi sa se ushte complet shi apoi dai cu Spray crom....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e... uite cate afla omul...

 

o sa imi iau si d-ala.. Dup-aia daca aveti nevoie, gasiti la mine, imi deschid magazin second-hand... :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce bre, ai rugina pe cotetz?

 

just kidding, dar ma mira, e destul de noua motoreta, a mea nu are rugina nicaieri pot sa zic, sau cel putin, nu deranjant, pt ca nu prea se vede cu ochiul liber.

 

sa zicem ca nu e lipsita de pacate nici a mea, ca incepe usor usor sa rugineasca pe la jugurile furcii fata, pe sub capacele laterale care acopera rezervorul, etc. Dar cum am spus, nu prea se vede, tre sa fii carcotas tare sa zici ca motorul meu e ruginit vreun pic.

 

Hai numa bine. si vino dreq la munca cu fieru, sa ma dau si eu cu el...

 

V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu fac o munca preventiva acum, sambata, intelegi? De ce sa le las (petele de rugina) sa isi faca de cap???

Nu faci nimic numai te amagesti ,cel mai bine e sa le cromezi din nou nu cred sa te coste mai mult decat toate solutiile mai sus enumerate si e ceva de calitate.

Este un nene pe undeva pe langa Iancului acolo am cromat si eu saxofonul la XT.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Curatarea ruginei cu ulei (sau wd40) se face la restaurarea obectelor metalice, la muzee. Curata si lustruieste cu grija, folosind o carpa sau eventual o scandura de brad invelita in carpa si ulei. Iti ia mai mult dar nu strici restul cromului. (lucru pe care il faci cu smirghel - solutia asta se foloseste la probleme grave si rugina MULTA) Iar spray crom? - tot vopsea este, adica pe tobe fierbinti :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Danutza fata, lasa ca ne vedem saptamana care vine sau mai vorbim pe net si iti explic eu exact cum e treaba. Nimic complicat, deci nu-ti face griji! :banana:

 

Drum uscat!

 

 

P.S. Si scoate odata motorul ala pe strazi ca de aia rugineste, ca il tii pe loc!!!

:grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar ies draga cu el, ce te face sa crezi ca nu ies??? :grinbandit:

 

eu vreau sa rezolv maine problema asa ca te voi lua drept consilier la telefon :banana:

 

daca tot stii shmecheria, bag-o aici, sa invete si altii!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

omu are si el ceva puncte mici rau, eu nu as zice rugina, dar, ma rog...

 

in principiu nu tre sa dai cu nici un fel de abraziv puternic, adica merge un smirghel dar musai sa fie cel mai fin posibil, pentru ca pe crom sa nu ramana "shantzuri" de la frecarea cu smirghelul... sau cum dreq ii zice.

 

doi la mana, trebuie dat cu o substanta care protejeaza zona proaspat "polizata", mai ales de umezeala. WD40 este un produs destul de bun, dar cum au mai spus si ceilalti nu este facut pt lubrifiere ci pentru degripari etc.

 

nu mai retin cu ce solutie se da pe crom, dar este un fel de ceara , care se da in pelicula subtire de tot, si dupa aia , cand isi face "efectul", sau ma rog, e tendentios spus, cand face priza cu cromul respectiv, poti sa dai cu furtunul cu apa pe locul respectiv, si nu va rugini la fel de rapid, in plus, pastreaza senzatia de luciu natural a cromului, chiar daca nu mai arata identic cu un crom "virgin".

 

aici ma opresc cu sfaturile.

 

bafta si ne vedem duminica pe la munca, sa nu dea necuratu sa vii cu RATB-ul ca te mananc. vreau sa-ti vaz viroaga neaparat.

 

numa bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...