Sari la conținut

benzina 95/98, cu Pb sau fara?


crz-one
 Share

Postări Recomandate

Cu cat cifra octanica este mai mare, cu atat este mai bine; arde mai bine si avantajaza in special motoarele de turatie. MZ ETZ face parte din aceasta categorie.

Chiar a facut cineva cu o Jawa TS acest test. Zicea ca ii zboara de sub fund cu benzina mai buna. Sunt curios cum ar merge cu aia de la Shell.

In ceea ce priveste benzina cu sau fara plumb, este mult mai buna ce-a fara plumb.

Cum zicea si "ghost": "eventual merge mai bine" :grinbandit: :banana: :laugh:

 

Numa' bine!

Editat de Phoenix_Harley
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK merci mult pt raspunsuri!! Eu, sincer, ma asteptam ca benzina respectiva sa fie mai "seaca/uscata" .. si sa provoace motorului o supraincalizire sau uzura prematura! Este stiut faptul ca cu cat cira octanica este mai ridicata cu atat este mai bine ... numai sa reziste mecanica etz'ului !!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hint, hint: la noi, aia de 98 e tot una cu aia de 95, doar că are mai puţină apă în ea :grinbandit:

 

N-are ce să dăuneze, decât buzunarului (cea de 98 e niţel mai scumpă). Cât despre "cu" versus "fără" ... problema nu prea are o rezolvare clară. La motoarele de concepţie veche: unele merg la fel de bine cu ambele, altele se comportă mizerabil pe benzină fără plumb (consum mai mare, lipsă de putere). La cele de concepţie nouă, se pune doar fără plumb. Practic, fă o dată plinul cu benzina pe care n-ai folosit-o şi vezi cum merge. Dacă face urât, goleşti benzina din rezervor şi gata; dacă nu, tocmai ai lămurit problema.

 

Hint, hint iarăşi: benzina fără plumb nu e neapărat mai bună din punct de vedere al randamentului, dar e mai puţin poluantă. În UE nu se mai găseşte pe nicăieri benzină cu Pb, dacă ţii neapărat poţi să-ţi cumperi aditiv separat din benzinărie şi să îl torni în rezervor când faci plinul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu cat cifra octanica este mai mare, cu atat este mai bine; arde mai bine si avantajaza in special motoarele de turatie. MZ ETZ face parte din aceasta categorie.

Chiar a facut cineva cu o Jawa TS acest test. Zicea ca ii zboara de sub fund cu benzina mai buna. Sunt curios cum ar merge cu aia de la Shell.

In ceea ce priveste benzina cu sau fara plumb, este mult mai buna ce-a fara plumb.

Cum zicea si "ghost": "eventual merge mai bine" :grinbandit:  :banana:  :laugh:

 

Numa' bine!

Shelul e CEA MAI MARE TEAPA. Cea mai buna-i Molul si pe urma OMV.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bre, nu mai dezinformaţi chiar aşa. Singura benzină bună de la Shell este V-Power, dar şi cea mai scumpă. Restul sunt vax albina. Benzinăriile Shell sunt francize, asta ar trebui să vă lase de gândit (şi AGIP la fel).

 

MOL era bună, însă se pare că s-au prostit şi ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bre, nu mai dezinforma?i chiar a?a. Singura benzin? bun? de la Shell este V-Power, dar ?i cea mai scump?. Restul sunt vax albina. Benzin?riile Shell sunt francize, asta ar trebui s? v? lase de gândit (?i AGIP la fel).

 

MOL era bun?, îns? se pare c? s-au prostit ?i ei.

Frate am coleg care livreaza pentru Mol si pentru mine cateodata si cand bag motorina de la el din cisterna la mine in camion zici ca am bagat benzina nu motorina se cunoaste si la consum, de benzina nu mai zic la fuga nu-mi dau seama ca eu cu turismul fug nu ma-ncurc dar vad la consum scade cu 1 L la 100 KM.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pt ETZ parerea mea este cu plumb 98.

1. cu plumb pentru ca asha a fost construit motorul deci stiau aia ce stiau.

2. 98 pentru ca este mai buna din punct de vedere al puterii detonatiei (dar ai grija la avans ca trebuie modificat un pic) sau merge shi asha dar mai bine nu...

 

 

parerea mea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Benzina fara plumb incinge mai tare motoarele "de conceptie mai veche", treaba testata si stiuta de multa lume. In functie de motor, se foloseste benzinica specificata in cartea tehnica (sau ceva apropiat), dar se pot face si experiente, vorba lui Uncle Fester.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hmm complicata discutie.

La motoarele in 2t are mai putina importanta daca e cu sau fara plumb.

Plumbul din benzina are, la motoarele in 4t mai vechi, pe langa rolul de a imbunatati cifra octanica, si rolul de lubrefiant si de agent de racire pt supape.

La 2t pui ulei si deci nu mai e cazul de probleme.

Moswitch - sau cum dreaq se scrie - ala vechi, spargea supapele daca ii puneai benzina de 98. Motorul lui era facut pentru benzina de 75.

In general ai nevoie de cifra octanica mai mare cand ai raport de compresie mai mare. Treaba cu fuga nu tine direct de cifra octanica, tine de compozitia benzinei si de puterea degajata prin ardere (tipul hidrocarburilor din compozitie).

Pe de alta parte o problema ar putea fi compozitia aditivilor din benzina si tipul plasticelor din motor - am vazut pe cineva care se plangea la un nipru ca benzina fara plumb i-a inmuiat ff repede garnitura de etansare de pe varful cuiului pontou.

Concluzia:

La 4t daca e pt benzina cu plumb, atunci din aia trebuie sa bagi ca nu e de joaca.

La 2t e cu semn de intrebare, eu zic ca nu ar fi nici o problema daca resista plasticele, dar parca totusi mai bine cu plumb la astea vechi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

bine ca vb despre benzina! :banana: la dnepr ce fel de benzina se poate pune? nu conteaza statia...omv,shell,etc etc

 

 

BAFTA! :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vedeti ce a tradus UncleFester aici.

http://www.motorlife.ro/tehnica/mecanica/bujia.htm

Plumbul din benzina asigura gresarea unor angrenaje si componente aflate prin motor si previne arderea supapelor si deteriorarea scaunelor de supapa(la 4T).

De asemenea, am citit un articol de aviatie din Top Gun care sustine performantele benzinei cu Pb (din aviatie se importa tehnologii),tetraetilul de Pb fiind cel mai bun aditiv pt a mari cifra octanica! La vremea lui a fost revolutionar.Pacat ca e benzina f poluanta.

Si eu ii cred, fiindca dupa ce am bagat in Ij o vara intreaga Omw Super100 :grinbandit: fara plumb si V-power, am bagat odata cu Pb de 95 de la Petrom si a mers comunista mult,mult mai bine. De atunci bag cu Pb fara nici o indoiala, se potriveste perfect cu ce au proiectat nemtii acu 70 de ani si ce au copiat rusii, si comprimat. La Nipru merge f bine benzina veche cu Pb.

Treaba cu topirea garniturii minuscule de la cuiul poantou de la K65 este confirmata de unii motoristi (vezi Rabinul), eu nu am observat la mine. :banana:

Probabil ca garniturile originale ,cum am eu, erau tzepene, si garniturile ce vin in setul de reparatie al carburatorului sunt petarde. :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am auzit niste zvonuri conform carora in urmatorii ani nu o sa se mai fabrice benzina cu Pb, ceea ce ar fi un mare cacao, si toate astea din cauza normelor de poluare si alte kkturi nascocite de "vestici". Voi ce stiti de asta? Ar fi o mare prostie !!! :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

În Vest nu se mai găseşte benzină fără plumb de bună vreme. Faptul că nu avem noi bani să ne permitem schimbarea motoarelor cu unele noi nu este o scuză pentru a polua în continuare planeta. Se mai găseşte în schimb "aditiv cu plumb", care se pune în rezervor la un plin de benzină "fără" :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam ce pret ar avea aditivul si sub ce forma se gaseste, aveti idee?

(daca nu ma apuc sa pilesc niste placi de Pb care le am pe-acasa sa nu ma prinda schimbarea nepregatit :grinbandit: )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sub formă de ... lichid într-un bidon mic :grinbandit:

 

La noi n-am observat să fie prin benzinării, că încă avem benzină "cu plumb" (de fapt nici asta nu mai e "cu plumb", dar e aditivată înainte să ajungă în rezervoarele benzinăriilor).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul, la VT-u' meu din '84, le bag amestecat... Adica jumate benzina de 98 fara plumb shi jumate de 95 cu plumb... Ideea ii ca benzina de 98 cu plumb (benzina pe care de fapt o cere motoru' meu... in cartea tehnica) nu prea se mai gaseshte decat extrem de rar.. In Timisoara, cel putin, eu nu am mai vazut deloc d-aia.. Asha ca am ajuns sa combin calitatzile benzinei de 98 cu plumbul din benzina de 95... C-asha-i romanu'... By the way, benzina de obicei bag de la Mol sau daca nu, de la Petrom... Pana acuma am luat tzeapa de la Shell (cele mai multe tzepe), OMV si Lukoil...

 

Ride Safe,

 

DDC

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu care ma uit atent in fiecare magazin de benzinarie, am vazut aditiv de Pb. Parca la Shell, Agip, OMW. Evident ca mai nimeni nu cumpara asa ceva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu unul, la VT-u' meu din '84, le bag amestecat... Adica jumate benzina de 98 fara plumb shi jumate de 95 cu plumb... Ideea ii ca benzina de 98 cu plumb (benzina pe care de fapt o cere motoru' meu... in cartea tehnica) nu prea se mai gaseshte decat extrem de rar.. In Timisoara, cel putin, eu nu am mai vazut deloc d-aia.. Asha ca am ajuns sa combin calitatzile benzinei de 98 cu plumbul din benzina de 95... C-asha-i romanu'... By the way, benzina de obicei bag de la Mol sau daca nu, de la Petrom... Pana acuma am luat tzeapa de la Shell (cele mai multe tzepe), OMV si Lukoil...

 

Ride Safe,

 

DDC

stii ca benzinele nu se amesteca intre ele, nu?

Editat de ZIDU'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cat mergeam pe Jawa am facut si eu teste....cu voie sau fara voie :laugh: . Am ajuns la concluzia ca daca bag fara plumb se incinge mai tare motorul ,se aud mai tare segmentii scrasnind pe cilindru,deci ii ia din ungere. Nu stiu daca vre-un aditiv a reactionat cu uleiul de amestec sau pur si simplu ii lipsea plumbul :ok:

 

Paranteza:

Pe langa fabrica "Solventul" in zona Lugoj-Deva,acum 2-3 ani, toate benzinariile, indiferent de firma, bagau la pompa ceva care ardea cat de cat si miroasea a acetona. Era sa ne spargem toti motoarele atunci :grinbandit:.Dupa aia la fiecare benzinarie intrebam de 15 ori daca e buna sau nu, sa ne zica dinainte sa nu bagam ca ne explodeaza comunistele,si ne intoarcem peste ei :wave:

Un benzinar de petrom ne-a zis la un moment dat: "Bagati numai de la pompa 3 !" :ok: si a fost buna...ajunsesem ca ogarii, intai miroseam capatul pompei si daca stramba unul din nas plecam pe rezerva dupa alt peco :banana:

 

Revenim:

Faza cu amestecatul benzinei e ca cea proasta actioneaza ca detonator si pt cea buna, rezultand in loc de 2 litri proasta si 10 buna un amestec de 12 litri de "ceva" care se aprinde singura la o compresie de 10:1 intr-un motor incins bine. :ok:

 

In Guzzi acum bag numai cu plumb ca asa-i place.De fapt ce se mai gaseste acum sub numele de Eco premium cred ca are mai putin plumb decat inainte, dar i-au mai bagat niste alti aditivi sa mai dreaga busuiocul...pe vremuri cea mai buna era "super plus 98 cu PB" , care mergea f bine desi topea anumite site de carburator la Oltcituri (am aflat asta la 2 dimineata cand plecam la pescuit la Dunare :laugh: )

 

Prefer si eu sa bag de la OMV sau Mol, dar cel mai des ma intalnesc cu una din cele 2 statii Petrom in drumul meu spre servici...din cand in cand mai scurg apa din carburatoare dar in rest merge ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...