Jump to content
Sign in to follow this  
hoinar

I.M.S-53, prima motocicletă românească

Recommended Posts

daca stiu eu bine are cam 70 cc. se facea tunning la mobre cu set de carpati :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu si eu trasnaia ai fin vitrina de la Calu' Balan. Oricum aia-i motoreta, nu motocicleta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mda...ca bine zici...care este pragul intre motoreta si motocicleta?

 

iar exercitiul de logica nu ne ajuta la nimc :laugh: . exemplu ROMAN copiate dupa MAN de la nemti, DAC si alea copiate...asa ca era bine daca ar fi copiat romanashii de exemplu dupa URAL si ii ziceau CARPATI :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu toti stim calitatea produselor rusesti...va dati seama ca ar fi iesit? Copie dupa un produs rusesc...hmm.

Romanii daca tot vroiau sa faca treaba, si nu ar fi tarziu nici acum, ar fi putut face o copie dupa un BMW sau un Harley-Davidson. Atunci ar fi iesit o treaba cu adevarat buna...dar cum zicea cineva in acest topic...unde ar mai fi vandut atunci rusii IJ-urile?

 

Numa' bine! :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

acum am aflat si eu de prima motocicleta produsa in Romania. e chiar mishto. dupa cum ati zis si voi din cauza rusilor romanii nu au mai continuat sa produca motociclete, dar acum? Acum nu vad pe nimeni care sa ia o initiativa sa faca ceva autentic romanesc. vad ca majoritatea sunt disperati dupa asiatice, vestice sau americane. cred ca sunt destui meseriasi in romania care sa fie in stare sa proiecteze un motor destul de fiabil si ieftin pt romani. ies in fiecare an carca de ingineri din facultati si nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca ar fi iesit ceva prost. In anul 1953 existau inca destui muncitori, tehnicieni, ingineri bine calificati care sa construiasca ceva original si eficient. Aveam pe atunci dupa razboi, mai putine fabrici, dar erau bune: Malaxa( cele mai puternice locomotive ale Europei, exportate, de asemenea tot ei au proiectat parca , o locomotiva electrica geniala, pe care ne-au sutit-o suedezii), Atelierele Leonida ( a proiectat Tancul Mareshal care avea sa fie folosit de nemtzi la construirea Vanatorului de Tancuri Hetzer, f eficient, gandire revolutionara), fabrici bune de avioane...Oricum dupa razboi, Romania avea o fortza de munca capabila.

Existau proiecte pentru un autoturism romanesc popular dar din aceleasi motive a fost abandonat.

Nimic nu ma face sa cred ca daca ar fi facut o motocicleta in serie mare, ar fi fost o copie dupa ceva rusesc :huh: .

Romania acelor vremuri era o tzara in care se practica motociclismul la un nivel inalt, si erau destule motociclete performante pe sosea.

Pana de curand gaseam pe la batrani: BMW, Zundapp, Triumph, Norton, Harley Davidson, New Hudson, Indian, Victoria, Adler, DKW, NSU, Puch, Jawa 500,....

Apoi s-a inchis rezervorul si am putut cumpara numai ce era in Est. Si alea bune si ieftine, dar... :laugh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu poti spune ca rusii au motocilete rele. Ca piesele sunt proaste se datoreaza motivului ca sunt facute pe vapor. Pun pariu ca daca mergi la Ijevsk si iti aduci un IJ de la mama lui din uzina mergi 10 ani cu el fara sa-i faci nik. Candva s-au gasit si piese bune pe la noi. Din ce mi s-a povestit (ca eu nu eram pe atunci) in Piatra Neamt, unde se afla acum tampenia aia de magazin Leonardo care au numai facaturi, era MotoVelo si se aduceau motociclete: Simson, IJ, M-uri, MZ-uri,CZ-uri si Mobre (Ural-uri foarte rar si cand se aduceau sa vindeau ca painea calda) si se mai aduceau si piese originale pentru fiecare. Cred ca in fiecare oras exista un astfel de magazin. Acum ne chinuim sa luam de pe la rusi de prin talciocuri toate stifturile, dar la nevoie le luam ca nu avem ca face. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

au fost facute la bucuresti si la brasov prototipuri de auto in '47 si dupa. Am citit intr-un referat pe care l-am sters ieri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cumva motoreta Carpati seamana izbitor de mult cu asta?

post-8-1115619854_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
FRATILOR!!!!!!! :laugh:  :laugh:  :lol:  :(  :)

Motoreta Carpati este ROMANEASCA!!!!!!!!!

Si in plus doar un mic exercitiu de logica arata ca nu este ruseasca...exista munti carpati in Rusia? :huh:

Are in jur de 50 cc, nu mai stiu exact dar ceva de genul asta, oricum nu are fix 50 cc.

Are un prieten al meu motoreta Carpati. A cumparat-o in toamna cu 450.000 lei. Era in stare foarte buna, doar ca nu era vopsita (era data doar cu grund) si nu avea pneuri in rest...perfecta. Cand va fi gata poate o sa pun niste poze. Cred ca in august va fi gata.

Prietene...un alt exercitiu de istorie! Dacia a fost la noi sau in Galia? de ce nu se numeste ...Galia 1300 sau 1310?doar denumirea de carpati e originala. Nu-ti fa probleme de asta! ar fi prea "strain" pentru industria romaneasca sa faca sau sa fi facut ceva original. doar gafele sunt originale romanesti :laugh:

Edited by simson

Share this post


Link to post
Share on other sites

de altfel din cate stiu eu exista Carpati romaneasca si Carpati ruseasca.... :laugh:

Ca nu degeaba gasesti la Tunaru ambielaj de Carpatzi facut in Ucraina... :laugh: :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
de altfel din cate stiu eu exista Carpati romaneasca si Carpati ruseasca.... :laugh:

Ca nu degeaba gasesti la Tunaru ambielaj de Carpatzi facut in Ucraina... :laugh:  :huh:

carpatia e facuta in ucraina si e in productie si acum. are aprindere electronica asemanatoare cu ai a de minsk dar scoate doar 6 v pt far

Share this post


Link to post
Share on other sites
de altfel din cate stiu eu exista Carpati romaneasca si Carpati ruseasca.... :laugh:

Ca nu degeaba gasesti la Tunaru ambielaj de Carpatzi facut in Ucraina... :laugh:  :huh:

carpatia e facuta in ucraina si e in productie si acum. are aprindere electronica asemanatoare cu ai a de minsk dar scoate doar 6 v pt far

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poza de mai sus este a nunui Simson moped.... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am aflat in sfarsit detalile: avea un motor de 350 c.c. care livra 17 C.P. E posibil ca motocicleta sa fi avut 2 cilindri (asa spunea in "Scinteia")? :laugh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

citi siar cumpara sa zicem o mobra 500 . ultima oara cind am vazut un hoinar la vinzare intrun magazin acum 3,4 ani costa 17.000.000 lei cit ar costa una de 300-500,cm cu motor in 4 timpi fabricata in 2005 :laugh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bah frate :laugh: ...foloseste si tu GRAMATICA LIMBII ROMANE, ca sa intelegem si noi ce spui...ca tare greu te exprimi si de asemenea mai foloseste si tu din cand in cand virgula (" , "), cratima (" - "), punctul (" . ").

 

Numa' bine! :laugh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

metre nu pot scrie prea bine pt ca am o problem la ochi,ma cam orbeste monitorul

si nici prea multa rabdare nam sa scriu obisnuiestete :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:o

Ca chestie, in 1955 au fost vandute 1.200 de motociclete si motorete in Romania, in 1960-36.500, iar in 1965-18.900. Numarul de bucati importate a fost: 1959-15.669, 1960-39.231, 1960 - 1964-68.536 (1963-515, 1964-320), 1965-240.

Numarul de motoare importate a scazut multumita fabricii de la Brasov. :wave: :blbl:

Datele sunt prelauate din "AUTOMOBILUL IN ROMANIA Istorie si tehnica", coord. Prof. Univ. Dr. Ing. Chiarc Vasiliu, Ed. Flux (1994), Bucuresti

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest AndreiRN

Da, intrebare de 10 puncte.

De ce nu fac romani motociclete?

De ce nu face nimeni piese pt motociclete?

Lipsa de?

Strunguri sunt, freze sunt, metal este, seseriasi buni sunt.

Si totusi tirurile zilnic aduc din afara ce produc alti cu salari chiar mai mari.

Au ajuns uni milionari facind doar piese pt masini vechi.

Ne plingem si ne vaitam dar maturi carate din china cumparam ca sunt mai bune si mai ieftin.

Doar bautura se tot face din belshug.

Dar si vinul e mai scump ca cel frantuzesc si italian.

De ce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cumva motoreta Carpati seamana izbitor de mult cu asta?

ba da, numai ca motoreta carpati are sa dubla si nu are pedale....ce ai tu acolo este simson moped sr2 din 1958, parca a fost lansat.....sau mai devreme?......nu stiu, eu am avut una care era din '59.....este ceea ce batranii numeau "Simsoneta"!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ba da, numai ca motoreta carpati are sa dubla si nu are pedale....ce ai tu acolo este simson moped sr2 din 1958, parca a fost lansat.....sau mai devreme?......nu stiu, eu am avut una care era din '59.....este ceea ce batranii numeau "Simsoneta"!!!!!

 

 

am si eu asa ceva de la bunicul meu doar ca acum e intr-o stare jalnica...as vrea sa stiu daca se mai gasesc piese pt ca as vrea sa o restaurez...nu de alta dar e o bucatzica de istorie si e pacat de ea sa se piarda asa... ;)

 

ps. si a mea este tot din `59

Edited by Costin_sim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...