Sari la conținut

ceva ieftin si bun ?


NaeL
 Share

Postări Recomandate

in curand ma apuc de scoala de A si urmeaza si o motoreta, dar nu stiu ce.

 

teoretic am inteles ca cele mai bune (usor si ieftin d intretinut) sunt cele in 4 timpi si transmisie cu cardan. problema e ca asa ceva costa cel mai probabil in plus si daca adaugam banii putini se ajunge in impas.

 

care este cea mai buna motocicleta la fiabilitate, pret de exploatare dintre motoarele ieftine ? si cand zic ieftine chiar ma refer la IEFTINE (max 500E)

la banii astia ma astept sa fie vb de o "comunista" dar sunt si astea cateva : ijuri, jawe, mzuri, dnepruri; si fiecare cu cateva modele ...

 

so ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce e bun, nu e ieftin iar ce e ieftin nu e bun.Ma rog, nu intotdeauna!Depinde de norocul fiecaruia.Ca sa vezi diferenta dintre ele intra la bursa pe bikeshop si acolo o sa vezi si preturi si poze si date tehnice la fiecare. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu sunt numai poze. Sunt dupa cum ti-am mai spus si date tehnice si preturi,ba chiar la unele anunturi si consumuri.Daca tot nu esti satisfacut vezi in sectiunea Grupul choperistilor la adrese utile.

Dupa cum ti-au mai spus si alti baieti(mi se pare intr-un alt topic tot al tau) singurele comuniste cu cardan sunt Simson si Dnepr(Ural).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei sa nu ramai in drum ,uita de Nipru.

:D Mai multe Ij-uri si Jawete am vazut ramase in drum decat nepre.

Eu am tras de a mea destul pana mi-a cazut si am facut ceva km pt o comunista. Am mers zilnic cu ea vara trecuta si asta in regim de Bucuresti (trafic) + ceva intruniri si plimbari...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice motocicleta te tine atat cat o ingrijesti si tu. Daca iti bati joc de ea, poate sa fie mama japonezelor, ca pana la urma tot o sa te lase in drum. Criteriul de alegere al modelului dupa numarul de motoare vazute in pana pe marginea drumului nu prea tine... Si ca sa fiu on topic:

 

1. Dnepr: motocicleta puternica (pt o rusoaica; ~32CP, 650cm3), motor boxer in 4 timpi, 2 cilindri raciti cu aer, transmisie pe cardan. Suna frumos, poti incarca pe ea mult, dar are unele probleme cu presiunea la ulei, plus problemele cronice la toate esticele - piesele de calitate inferioara. Plus de asta e destul de grea ~250kg, dar asta ramane la latitudinea fiecaruia (mie Jupiterul meu de 170 kg mi se pare greu de manevrat pe loc).

2. Ural: aceleasi caracteristici ca Dnepr, doar ca piesele is ceva mai de calitate, si pretul mai mare :D .

3. IJ Planeta 5: ~22CP, 350cm3, motor in 2 timpi, 1 cilindru racit cu aer, transmisie pe lant. E destul de fiabila, nu prea ai de facut multe reglaje la ea, dar ca orice motor in 2 timpi, n-o sa tina prea mult (~20.000km). La viteze mai mari de 90km/h incepe sa cam vibreze, ceea ce e neplacut.

4.IJ Jupiter 5: ~24CP, tot 350cm3, motor in 2 timpi, 2 cilindri raciti cu aer, transmisie pe lant. E mai puternica decat Planeta, demaraj mai rapid, viteza maxima mai mare (~140km/h), dar problema apare la reglajul aprinderii, fiind 2 cilindri, fiecare cu circuitul lui. Treaba asta se poate remedia cu o aprindere electronica de Trabant, sau constructie proprie.

5. Jawa TS: E mai puternica decat Jupiterul, tot 2 cilindri, 350cm3, 2 timpi, piese ceva mai de calitate, si de 2 ori mai scumpe decat la motocicletele rusesti, desi si asta e facuta sub licenta tot la rusi :D .

6. MZ ETZ 250; 251: Ca orice motocicleta nemteasca o sa iasa pe locul 1 dintre toate cele prezentate aici in ceea ce priveste fiabilitatea si calitatea pieselor. Motorul e monocilindru, 250cm3, 2 timpi, transmisie pe lant. Mai multe sa zica cei ce poseda o jucarie dintr-asta...

7. Simson: Au fost motociclete pe cinste la vremea lor, din pacate in zilele noastre nu prea mai gasesti piese de schimb pentru ele, majoritatea functionand cu improvizatii si "grefe" de pe la alte modele mai recente. Motor monocilindric, in 4 timpi, transmisie pe cardan, 250cm3, putere ~14CP parca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator DARK-RIDER-82

haideti mai fratilor.... cum NIPRANU' nu e bun? daca il iei "original...." nu prea e mare cacao, da' modificat.... cu radiator de ulei , pompa marita , toate reglajele CORECT facute si nu de un NENE care cica se pricepe , eu zic ca merge mai mult de 20000km! intrebati pe oreste cat a facut cu nipru' lui pana sa se "afunde " :laugh: tija de la ambreiaj in placa de presiune...sau ce e pe acolo (sau cum naiba se cheama...) Din ce stiu eu , avea 40000km, si motoru' nu avea nici un scartz! intrebati verificati , ca cine stie ... :D pan la urma e in 4 timpi , si nu cred ca scoate mult fum !(asta ma deranjeaza la cele in 2 timpi) CARDAN este , ce mai vrei?

 

 

 

BAFTA! :D

 

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mersi nobloody, mi-ai dat cel mai bun raspuns de pana acum :D

 

din ce inteleg din descrierile de la tine cele mai "tari" ca tehnica ar fi dnepr/ural si simpson (4timipi, cardan) dar cel putin la dnepr am vazut niste scoruri la consum care ma cam sperie 8l/100km

 

ar urma MZ ETZ 250; 251 despre care se pare ca se stie mai putin/ e mai putin populara

 

apoi jawa pentru care cred ca se mai pot potrivi piese noi de la cele ce se produc la ora actuala si se importa in RO

 

ij jupiter/planeta 5 cu bonus de putere (si probleme) pentru jupiter

 

sunt corecte concluziile ? :D

 

mai adaug o intrebare : ce stiti de consum ? benzina, ulei, etc.

p.s. am auzit ceva de instalatiile electrice; ce imi puteti spune ? 6v/12v ?

Editat de NaeL
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

>>Recomand pt minim de bataie de cap MZ Etz 250/251. Intradevar fiabila , am vazut la >60 000km,motocicleta ce avea si rol de scoala... :laugh:

Avantaje sunt: consum mic, viteza buna, usoara de condus, placuta la drum, racire buna, cutie cu 5 viteze, frana pe disc. Si ce daca e in 2 timpi daca merge mai multi km ca restu? Inaintasul ei Mz ES mai circula si astazi in conditii tehnice bune, dupa aproape 50 de ani.

Dezavantaje: cam micutza,cuplu mai mic ca la un IJ, pretz cam mare 500-600 si o gasesti cu multi km la bord..., nu o vad eu bine pe drumuri proaste :D

O recomand!

>>Ij: Gaseste o Ij Planeta cu putini km la bord, baga ulei bun 4%,carburator nou (Pekar K68-1 200 000lei), ingrijeste-o si nu o tura prea mult(nu e motor de turatie) si vei vedea ca nu consuma mai mult de 5%, fuge, trage, suna bine, si gasesti piese si reparatori lejer... :D In plus, e facuta pt drumuri proaste, are garda la sol mare, cauciuce de drum prost, suspensii foarte bune, cadru si cutie de viteza F. REZISTENTE...Cred ca ingrijita face si 60 000 km

>>Nu lua Ij Jupiter ca are probleme cu ambielajul nu doar cu aprinderea...

>>Si Jawele Ts ucrainiene se plang de probleme la aprindere si la ambielaj, dar sunt calitativ mai bune decat Jupiterul si fug f. bine... :D

>> Nipru sau Ural, vreau si eu unul, dar nu recomand aluia care nu e dispus sa desfaca motorul cel putin o data pe an, sa investeasca bani mai multi doar pentru sunetul ala nemaipomenit... Te duce cu gandul la BMW si Zundapp dar e o iluzie, ca tre sa ai bafta sa gasesti una sa te tina cat de cat vreo 50 000km si asta cu intretinere regulata. Consum mare, mai ales daca are si cea mai mica bubitza la motor...Cuplu mare, viteza buna, poti pune atas si fuge, cari dar nu e pentru ala care nu are curte s-o repare...

Nu te lua dupa Demostene (nipru guru) ca ajungi sa repari motoru ca el:haha:

post-8-1113584929_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:D Demostene, cand imi iau Nipru ma iei si pe mine acolo in zapada ca sa ne desfacem Niprele? Mai bem o bere, mai scoatem un cilindru, mai dam la o parte zapada...

Poate dupa cateva ierni asa,o sa ajungem sa le desfacem de placere :D

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pt. Inceput nu-ti recomand sub nici o forma Dnepr. Pt. inceput cel mai bun e un monopiston in 2T, e cel mai usor de intretinut. Nu iti ofera putere extraordinar de mare, nici demaraj si nici viteze de varf superluminice, dar te poti baza pe el, daca nu prea le ai cu mecanica deci un IJ (am avut si e fiabil) sau un MZ ETZ (din auzite). Iar daca vrei neaparat un bipiston dintre Jawa si Jupiter, iti recomand Jawa, e mai performnata, consuma mai putin si e mai stabila la reglaje si e mai de calitate.

 

Dneprele sau Uralurile iti ofera si putere, au si demaraj bun, iar daca pui grup de fuga se fug nu gluma. Dar pe langa asta iti ofera si consum de te arde la buzunare si piesele sunt foarte scumpe.

 

Motociletele din pozele de mai sus se gasesc. Costa de ordinul miilor de euro. verifica siteul: http://www.ural-motorcycles.com/index.htm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca inveti sa reglezi aprinderea, ceea ce nu e f. greu, poti incerca un motor in 2 cilindri, gen jawa sau jupiter. Mz etz gasesti cam greu, si sunt destul de pacatoase ca au prinderea la motor doar in spate, iar in caz de cazatura, risti sa strici geometria motocicletei (pozitia motorului in cadru). Daca te orientezi spre Planeta 5, cauta una cu roti turnate, frana pe disc si amortizoare fata pe aer. Au scos rusii si asa ceva, iar modelul se numea Planeta Deluxe. E ceva mai buna decat cea clasica. In caz ca te orientezi spre 2 cilindri, ai in vedere ca Jawa ts350 e facuta la ucrainieni, IJ Jupiter la rusi, si ca piesele pentru ij sunt la jumatate pretul celor de jawa. Problemele la motoarele in 2 cilindri sunt aceleasi si pt. jawa si pt. jupiter, s-a mai discutat. Dar pana la urma, alege un model care sa-ti placa tie, indiferent de ce neajunsuri are, ca unu' perfect nu exista.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 observatii la postul, dealtfel foarte fain, al lui Nobloody. Ural are 750 cmc fata de Niprul cu 650 cmc. Iar IJ Jupiter are 250 cmc fata de cei cei 350 cmc ai monocilindrului IJ Planeta. Daca gresesc, cer scuze, da' asa stiu eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mz etz gasesti cam greu, si sunt destul de pacatoase ca au prinderea la motor doar in spate, iar in caz de cazatura, risti sa strici geometria motocicletei (pozitia motorului in cadru).

My friend...

Am un prieten bun care are ETZ-250. Motorul are 3 prinderi, deci nu numai in spate!!! Motorul a fost cazut de vreo trei ori si chiar destul de bine, insa in afara de putina vopsea zgariata, far spart(ultima oara) si scari indoite, N-ARE NICI PE DREACU! Aia e super-motocicleta la banii aia, credeti-ma!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai grija ce alegi.

 

Daca vrei sa nu ramai in drum ,uita de Nipru.

 

 

Singurele comuniste care merita luate,dupa parerea mea,sunt MZ ETZ 250 sau Jawa.

MZul e mai bun in orasa,Jawa in afara.

Sa nu generalizam! Exista destule Nipre care n-au ramas in drum decat din motive extreme (lipsa benzinei :D )...

 

Cat despre MZ, e bun mai ales AFARA... merge cu 120 km/h la drum lung cu bagaj si pasager si tot tacamul (asta daca e bine reglata, benzina si ulei bun) fara sa aiba cea mai mica problema!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la 500 de euro nu afli nipru etz sau ij in stare prea buna ,iei una cu bani astia si cand ajunci acasa si verifici mai atent motoru itidai seama ca mai trebuie sa bagi 2-3 sute de euro in piese, sfatu meu e sa-ti iei un voshod,avantaje ar fi : consum mic ,sub 4% aprindere electronica pe 12v viteza maxima 110km/h solo si 80-90 cu pasager, fiabilitate destul de buna .

iar la 500euro afli una in stare foarte buna

iar pentru un incepator este ideala ,usoara 130kg si foarte manevrabila putere 14cp

 

Numa Bine :lol:

Editat de badogistu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok

scoatem de pe lista niprele si jupiteru si simsoanele

 

raman mz-etz 250, jawa 350 si ij planeta5 toate cu caracteristici putere/consum asemanatoare ~22cp si 5l/100km

Eu te sfatuiesc la Planeta5. Este putin mai puturoasa decat celelalte doua si dar mult mai fiabila. Sigur nu o sa te lase in drum.

Succes!

 

Numa' bine! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...