Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

bogdan G.

"Nu prea inteleg ce legatura are DR-ul cu magnetoul

ca ea are alternator(ala de pe stanga) si scoate curent alternativ"

 

Din pacate trebuie sa te contrazic. Atat magnetoul cat si alternatorul scot curent alternativ trifazic care mai departe este redresat de releu si punte diode, transformat in curent continuu (+ si -).

 

Dinamul este cel care scoate curent direct continuu. (exemplu un motor electric) daca este invartit acesta va scoate curent continuu.

 

Suzuki dr are magnetou, iar daca dai jos capacul din stanga vei observa ca a dracului se mai prinde surubelnita de acea volanta. Defapt acolo se afla raspunzatorii pentru generarea curentului din bobine. Sunt prezenti magneti puternici care genereaza curent in bobine prin miscarea lor circulara imprimata de volanta.

 

Alternatorul primeste un curent de excitatie mic si il transforma intr-un curent mai mare. La masini el primeste un curent de 1 Ah si poate sa scoata pana la 30 Ah.

 

Defapt diferenta dintre magnetou si alternator este ca cel din urma trebuie sa primeasca curent mic ca sa scoata unul mai puternic pe cand primul genereaza curent fara ajutorului a nici unei surse.

 

La alternator avem prezenti carbuni, la magnetou magneti permanenti. Problema magnetilor permanenti e ca in timp se demagnetizeaza prin urmare scade si puterea lor de a scoate curent.

 

exemplu cel mai bun pentru testat magnetou. Se decupleaza bateria se pune cheia pe on si se da la pedala. Se va observa cum becul de neutral se aprinde pentru o sec apoi se stinge. Atunci se poate observa cum lucreaza magnetoul.

 

Ps :andrei b.- ai dreptate (trifazic sau monofazic) se pare ca am scris amandoi in acelasi timp . :))

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vand sa DR Big, bleumarin inchis spre negru, neciupita, 50 lei + transport

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bogdan G.

"Nu prea inteleg ce legatura are DR-ul cu magnetoul

ca ea are alternator(ala de pe stanga) si scoate curent alternativ"

Suzuki dr are magnetou, iar daca dai jos capacul din stanga vei observa ca a dracului se mai prinde surubelnita de acea volanta. Defapt acolo se afla raspunzatorii pentru generarea curentului din bobine. Sunt prezenti magneti puternici care genereaza curent in bobine prin miscarea lor circulara imprimata de volanta.

 

Alternatorul primeste un curent de excitatie mic si il transforma intr-un curent mai mare. La masini el primeste un curent de 1 Ah si poate sa scoata pana la 30 Ah.

 

Defapt diferenta dintre magnetou si alternator este ca cel din urma trebuie sa primeasca curent mic ca sa scoata unul mai puternic pe cand primul genereaza curent fara ajutorului a nici unei surse.

Ok, recunosc, am gresit, ce stiam eu era incomplet, acum m-am mai lamurit.In orice caz nu ar trebui sa am probleme cu faptul ca am pus DRL-urile astea, pt. ca au un consum mult mai mic decat faza scurta, iar eu le-am montat pe pozitie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, recunosc, am gresit, ce stiam eu era incomplet, acum m-am mai lamurit.In orice caz nu ar trebui sa am probleme cu faptul ca am pus DRL-urile astea, pt. ca au un consum mult mai mic decat faza scurta, iar eu le-am montat pe pozitie.

 

10w bucata nu e consum mare- le duce fara probleme. Totusi am o intrebare la ce distanta maxima bat ? Tu le folosesti ca sa imbunatatesti faza scurta nu?

 

Promit ca in primavara cand se face frumos afara ma dau la adaptat. Si totodata o sa atasez prin probare sursa de lumina suplimentara. Dar asta numai dupa ce voi reusi adaptarea unui nou acumulator de capacitate mai mare. Inca nu stiu, dar cred ca magnetoul poate sa ridice intre 7-10 Ah. Voi posta si atunci rezultatul. Deja am cam ajuns sa umblu peste tot la motoreta si sa imbunatatesc. Sper sa mearga si pasul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca nu stiu, dar cred ca magnetoul poate sa ridice intre 7-10 Ah.

?

In specificatiile DR 650 RS zice ca magnetoul scoate in jur de 200 W. Asta inseamna ca poata sa sustina un consum total in jur de 16.6 A. Si nu Ah. Ah e valabil la baterii. Pt ca ele se consuma. Magnetoul poate sustine 16.6 A un timp nelimitat (siguranta pricipala a mobrei este de 20 A).

post-7680-0-04258300-1327862186_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10w bucata nu e consum mare- le duce fara probleme. Totusi am o intrebare la ce distanta maxima bat ? Tu le folosesti ca sa imbunatatesti faza scurta nu?

 

Promit ca in primavara cand se face frumos afara ma dau la adaptat. Si totodata o sa atasez prin probare sursa de lumina suplimentara. Dar asta numai dupa ce voi reusi adaptarea unui nou acumulator de capacitate mai mare. Inca nu stiu, dar cred ca magnetoul poate sa ridice intre 7-10 Ah. Voi posta si atunci rezultatul. Deja am cam ajuns sa umblu peste tot la motoreta si sa imbunatatesc. Sper sa mearga si pasul asta.

 

Sincer nu stiu sa-ti raspund la intrebare, pt ca inca nu am avut ocazia sa le incerc, deabia le-am montat sambata si era prea frig ca sa ies cu ea dupa ce s-a facut intuneric, de fapt nu am de gand sa ies cu ea din curte pana nu se mai duce din zapada ca nu am incredere in cauciucuri, in orice caz eu vrut sa pun niste lumini suplimentare destul de puternice ca sa se vada ziua, sa ma faca mai vizibil, ca la cati conservari cretini am intalnit sezonu trecut am zis ca un set in plus de lumini nu poate sa faca decat bine dpdv al sigurantei. Si sa stii ca sunt destul de puternice si spre surprinderea mea nu difuzeaza toata lumina, ci se formeaza ca un cerc pe perete, atasez o poza , da nu stiu cat de clar se vede:post-61400-0-44496100-1327868210_thumb.jpg

post-61400-0-56925600-1327868247_thumb.jpg

A, la mine siguranta principala e de 15A, iar de incarcat cred ca e undeva la 180W, ce e varianta RS cu kick si o singura bobina de scanteie.

Editat de bogdan g
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

?

In specificatiile DR 650 RS zice ca magnetoul scoate in jur de 200 W. Asta inseamna ca poata sa sustina un consum total in jur de 16.6 A. Si nu Ah. Ah e valabil la baterii. Pt ca ele se consuma. Magnetoul poate sustine 16.6 A un timp nelimitat (siguranta pricipala a mobrei este de 20 A).

 

 

Corect : :cheers: Din fuga am scris Ah fara sa vad !

 

Sincer nu stiu sa-ti raspund la intrebare, pt ca inca nu am avut ocazia sa le incerc, deabia le-am montat sambata si era prea frig ca sa ies cu ea dupa ce s-a facut intuneric, de fapt nu am de gand sa ies cu ea din curte pana nu se mai duce din zapada ca nu am incredere in cauciucuri, in orice caz eu vrut sa pun niste lumini suplimentare destul de puternice ca sa se vada ziua, sa ma faca mai vizibil, ca la cati conservari cretini am intalnit sezonu trecut am zis ca un set in plus de lumini nu poate sa faca decat bine dpdv al sigurantei. Si sa stii ca sunt destul de puternice si spre surprinderea mea nu difuzeaza toata lumina, ci se formeaza ca un cerc pe perete, atasez o poza , da nu stiu cat de clar se vede:post-61400-0-44496100-1327868210_thumb.jpg

post-61400-0-56925600-1327868247_thumb.jpg

A, la mine siguranta principala e de 15A, iar de incarcat cred ca e undeva la 180W, ce e varianta RS cu kick si o singura bobina de scanteie.

 

 

De luminat lumineaza. Cand ai sa o scoti la drum ai sa vezi exact cum se comporta si daca ai posibilitatea de a le regla .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De reglat, le pot regla, ca in ideea asta am facut suportii, acum astept sa se mai incalzeasca afara, macar peste 5 grade sa fie...

 

stiti cumva unde as putea gasi un crashbar si la ce pret? eventual as vrea sa stiu de unde as putea face rost si de niste suporti de sidecase

Editat de bogdan g
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiti cumva unde as putea gasi un crashbar si la ce pret? eventual as vrea sa stiu de unde as putea face rost si de niste suporti de sidecase

 

Uite unii din Cluj care fac crashbar la comanda:

/index.php?/topic/268807-bmw-f800f650-800cmc-gs-opinii/page__st__330

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

 

Postez pentru un prieten care nu are cont pe motorestism.

Respectivul prieten are un : DR650 SE din 1994 si are nevoie de axa cu came.

 

Daca aveti niste surse de piese poate sa fie si sh .

Va multumim anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite unii din Cluj care fac crashbar la comanda:

/index.php?/topic/268807-bmw-f800f650-800cmc-gs-opinii/page__st__330

interesant ce fac baietii, insa nu am gasit niciun contact ca sa dau de ei, daca e si nu l-am vazut eu..., dar pe langa Bucuresti sau prin imprejurime nu se ocupa nimeni cu asa ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna, de vreo 2 zile caut dupa manualul de reparatii pt suzuki dr 650 rs sp43a insa fara rezultat daca poate cineva sa ma ajute cu vreun link sau daca aveti capitolul cu sistemul de lubrifiere a motorului, va multumesc

ti-am dat un pm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

interesant ce fac baietii, insa nu am gasit niciun contact ca sa dau de ei, daca e si nu l-am vazut eu..., dar pe langa Bucuresti sau prin imprejurime nu se ocupa nimeni cu asa ceva?

 

Asta e ce am gasit: http://www.heavyduties.ro/contactro.html

In Bucale nu stiu cine face asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-ar putea sa te rezolv eu cu un crash bar, la pret de pret. Ai un model anume in minte?

n-am vreun model anume in minte, important e sa se potriveasca pe a mea si sa isi faca treaba in cazul unor trante medii, ca sa zic asa, oricum ascult orice oferta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, incerc sa fac unul pe luni si ii fac poze. Discutam dupa aia. Problema ar fi ca nu am la indemana un RS / RSE, am doar BIG-ul meu ca model, dar am prin garaj un cadru de RSE si o sa il compar, sa vad daca e la fel. Daca se potrivesc la prinderi, BINGO! Daca nu, ma milogesc de un tovaras cu RSE sa mi-l dea de model. :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, incerc sa fac unul pe luni si ii fac poze. Discutam dupa aia. Problema ar fi ca nu am la indemana un RS / RSE, am doar BIG-ul meu ca model, dar am prin garaj un cadru de RSE si o sa il compar, sa vad daca e la fel. Daca se potrivesc la prinderi, BINGO! Daca nu, ma milogesc de un tovaras cu RSE sa mi-l dea de model. :rolleyes:

ti-am dat pm, ne auzim la un telefon

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desigur, dar va mai dura o saptamana doua pana voi da drumul la crash-uri si alte chestii. Adica am inceput sa confectionez crash-uri, standere si alte dracarii de ceva vreme, dar inca nu am un model pt. DR 650. Am pentru BIG, iar in cateva zile, daca scap un pic de zapada asta, aduc la atelier si un RSE, ca sa am model. Odata ce am facut asta, in 2 zile e gata crash-ul, iar dupa aceea pot face mai multe.

Vom posta la momentul potrivit oferta completa, iar preturile va asigur ca vor fi omenesti. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu as vrea unul. Numa grabesc, pe vremea asta obisnuiesc sa cad fara motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, am gasit motorul de model, am probat crash-ul meu pe el, se potriveste aproape perfect, voi face micile modificari necesare la modelul pentru voi. Mai pe seara revin cu poze. Domnule Cyphre, e o placere sa va reintalnesc, va voi servi cu placere! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel de BIG arata asa:

DR1.jpg

DR2.jpg

 

Cel de 650 RS / RSE va arata mai degraba asa:

DR3.jpg

 

Toate crash bar-urile vor fi galvanizate si apoi vopsite in camp electrostatic. Daca aveti vreo preferinta anuma la culoare, putem discuta, in principiu merg pe negru mat.

 

Pretul pentru un crash bar de 650 / BIG va fi de 280 RON.

Editat de Hellicks Hellmet
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut tuturor,

 

 

 

De sambata printre voi, ca nou posesor de DR650 SE 1998. Visam la motocicleta asta de prin octombrie anul trecut asadar asteptarile sunt mari. Momentan e in livingul unui prieten si se pregateste de tratamentele de iarna specifice unei rasfatate.

Deja s-au desfacut furcile pentru servisare, curatat plasticele, si curatat toate comenziile de pe coarne.

Va urma o reglare de culbutori, schimbare de bujii, ulei si filtre(inclusiv aer,) curatare de carb, ceva munca pe partea de electric, si sunt convins ca au sa mai tot curga.

 

Am insa si cateva intrebari:

- stopul pe frana de la dr650se se potriveste cu vreunul de la modelele anterioare sa nu fiu nevoit sa cumpar altul nou?!

- scutul de DR650 dakar se poate adapta sau se potriveste pe SE?

- rotile de pe DR650 dakar spre ex se potrivesc pe SE cu discuri de frana schimbate?!

 

------------------------------

Later edit

------------------------------

 

Salutare,

 

Revin de data asta cu ceva informatii ce ar putea fii utile pentru unii la un moment dat.

Incercand sa schimb semeringurile de la furca am descoperit ca trebuie tinuta contra din interiorul tuburilor cu un suzuki tool (ceva sub forma de T si o stea in capat) pentru a putea debloca cilindrul interior din furca.

Cautand ceva pe net am gasit o solutie ce a fost testata cu succes de altii. Poate fii improvizat blocajul in cauza folosind:

- un surub de 13mm lung de minim 40....maxim...nu exista :D

- o piulita de 20mm care va intra la fix pe steauau in cauza din furca.

- o piulita blocanta de 13mm care va centra piulita de 20mm....

- inca o piulita de 13 pe care veti putea pune spre ex o tubulara si apoi prelungitoarele in cauza ca sa intrati in furca. O alta varianta ar fii sa cumparati o bara filetata lunga (cred ca 500mm e mai mult decat suficient.)

 

 

Poate cuiva ii vor fii utile toate astea candva.

 

astasem mai jos pozele cu ansablul povestit, fara tija.

Editat de marius.roibu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...