irinel2006 Postat Aprilie 9, 2020 Share Postat Aprilie 9, 2020 Ok...modelul meu este SUZUKI DR 650 RS 1990. Am pus o poza exact cu motorul meu desfacut de acum 6 ani. Am incercuit gaura cu pricina cu un chenar in rosu. In toate celelalte gauri am prezoane puse. Nu stiu daca ma pot duce pe gaura aia putin mai jos cu burghiul ca sa pot face filet. Ideea e ca tot prezon vreau sa pun, care sa ramana fix acolo. Prezon de 10, ca asa am majorat si la gaura de la capac. Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Aprilie 17, 2020 Share Postat Aprilie 17, 2020 Se pare că nu are nimeni răspunsul câștigător. Doar ca topic de izolare, mă gândeam dacă nu s-ar putea introduce ceva marcator în gaura aia și pe urmă făcută o radiografie/raze x. Asta ca sa afli cât material mai ai dedesubt. Sigur, nu e ieftin și la îndemâna oricui, în lipsa desenelor de execuție de la fabrică ceea ce e și mai improbabil. Sau, varianta săracului: se ia de la dezmembrări un cilindru și se fac teste pe el. Oricum, ține-ne la curent, nu se știe niciodată ... Am văzut un film pe YT cu unii care au restaurat un vehicul din anii 40 care a stat în apă până prin 2010. Depinde doar de voință și putirință. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Aprilie 17, 2020 Share Postat Aprilie 17, 2020 La 09.04.2020 la 14:07, irinel2006 a spus: Ok...modelul meu este SUZUKI DR 650 RS 1990. Am pus o poza exact cu motorul meu desfacut de acum 6 ani. Am incercuit gaura cu pricina cu un chenar in rosu. In toate celelalte gauri am prezoane puse. Nu stiu daca ma pot duce pe gaura aia putin mai jos cu burghiul ca sa pot face filet. Ideea e ca tot prezon vreau sa pun, care sa ramana fix acolo. Prezon de 10, ca asa am majorat si la gaura de la capac. Multumesc! Eu la DR350 am majorat la m7 si am folosuit suruburi de la ruptor/distribuitor de Dacia 1300. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
irinel2006 Postat Aprilie 18, 2020 Share Postat Aprilie 18, 2020 Trebuie sa dau jos capacul si sa ma uit mai bine ce pot face, improviza, acolo. In perioada asta mi-am adunat date. Cica ar exista pana si o solutie care s-ar turna in gaura, dupa ce aceasta este curatata, apoi dupa intarire, se poate da gaura de centrare si refacerea cu ajutorul unui tarod a filetului dorit. Varianta 2, avand in vedere ca acesta va ramane infipt acolo, e sa vad ce filet in apropiere de 10+ pot face, astfel incat sa pot infileta folosind un cablu de retea utp din Cu, infiletat pe prezon si cu pasta blocare filete. Va tin la curent oricum. E treba de chirurgie insa masca si manusi am. O sa imi trebuiasca o vreme buna, ca sa pot lucra la dosul blocului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Aprilie 18, 2020 Share Postat Aprilie 18, 2020 Daca reusesti sa strici canalele de ungere, iese dauna totala. Eu am majorat filet cu chiuloasa data jos sa nu scape span pe unde nu trebuie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
irinel2006 Postat Aprilie 18, 2020 Share Postat Aprilie 18, 2020 (editat) Eu voi folosi vaselina ca sa adun eventualele resturi, iar inainte de a actiona pe portiunea aia o sa degresez bine ca sa pot lipi scoth de hartie si sa fac bariera de restul componentelor. Am spus doar ca e chirurgie, nu mai vorbim de mecanica. Iti dai seama ca orice span e periculos. Avand in vedere e ca aliaj de aluminiu nu am altfel cum sa procedez. Nu stiu daca ma voi duce cu gaura mai jos. Voi pastra aceeasi adancime. Sa vad daca imi permite sa lucrez pe ea sau sa majorez la 12 si sa imi fac o bucsa cu 12 exterior filet si 8 interior. Aici inca mai stau sa ma gandesc. E in functie si de strungarul meu cum are program si cand incepe sa lucreze. De asta am lasat dupa sarbatori incolo. O sa incerc variantele usoare, apoi trecem la ultima daca imi permite spatiul. Multumesc pentru avertizari! Editat Aprilie 18, 2020 de irinel2006 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Aprilie 18, 2020 Share Postat Aprilie 18, 2020 Daca imi.aduc bine aminte, ai maxim 10-12mm adamcime utila pentru filet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiberiustefan Postat Aprilie 21, 2020 Share Postat Aprilie 21, 2020 Salutare, este prima data cand postez in acest topic si detin motorul de 3 ani. Am un dr big 800 92' Scrambler si nepornit de 1 si ceva, din anumite motive a fost lasat in garaj dupa o avarie. Anyway motorul va merge la un service fiind ceva mecanic, si doresc sa i fac ceva modificari (minore) iar la partea de design ma ocup eu, si as avea o intrebare daca doresc sa scot aripa fata de tot ( voi pune una de cross si va fi prinsa de sus) este vreo problema, are si rol de stabilizare a furcii? Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Aprilie 21, 2020 Share Postat Aprilie 21, 2020 La 07.04.2020 la 13:50, Nea Valy a spus: Eu renunț anul ăsta la DRu , apoi nici eu nu stiu ce sa fac.... sa renunt (sa-l vand), sau sa-l dau la customizat, facut ceva cafe racer, scrambler... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Aprilie 21, 2020 Share Postat Aprilie 21, 2020 Am gasit prin garaj o toba stock de dr350 (stare foarte buna). Parca ar fi si un suport de numar original... Mai are cineva dr350? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Aprilie 21, 2020 Share Postat Aprilie 21, 2020 @florinelu07 O situație de acum un an zice că ar mai exista 35 de bucăți înmatriculate.Dintre care 8 în Brașov... La întrebarea lui tiberiustefan nu știu ce să răspund. E peste cunoștințele mele. Adică, aș lăsa-o la urmă de tot. Foarte la urmă, probabil că ar fi ultima problemă la care m-aș gândi. Dar dacă totuși trebuie făcută ... nu afectează nimic. Nu știu dacă am fost clar... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Aprilie 21, 2020 Share Postat Aprilie 21, 2020 @tiberiustefan, din fabrica are un fork brace sub aripa de plastic, cea originala. Poti sa-l confectionezi si tu din 2 bucati de platbanda in forma de U sau o tabla mai groasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducod Postat Aprilie 22, 2020 Share Postat Aprilie 22, 2020 La 17.04.2020 la 22:16, florinelu07 a spus: Eu la DR350 am majorat la m7 si am folosuit suruburi de la ruptor/distribuitor de Dacia 1300. Salut, scuze de intirziere ... Iti sugerez doar helicoil sau echivalent + doar cu piesa data jos montata in menghina masinii de gaurit si folosit burghiul din kit in masina de gaurit de banc (exculs de mina, pe genunchi) Mai adinc decit e insertul nu trebuie sa dai gaura (10-11mm) Problema este ca tarodul din kit e intr-o singura trecere si ori va trebui sa-l strici(scurtezi) ori de la cine-l imprumuti a trecut deja prin asta si are unul deja scurtat. Legat de calitatea insertului, alea de la BGS, PLM, PSF sunt cam de cacao, dar daca esti atent la infiletare se pot folosi. (sunt si alti producatori de inserturi) Nefiind un surub pe care-l freci zi de zi ar trebui sa tina si cu astea ieftine. Nu uita sa sanfrenezi filetul inainte sa bagi insertul. Din cite stiu, gaura pe care o repari nu e oarba, duce undeva, de aceea, dupa ce bagi insertul si rupi limba insertului, trebuie s-o recuperezi, obligatoriu. Eu le rup folosind o pensa hemostatica, cu rabdare. Dupa operiatiune, inainte de montare trebuie clatit si suflat tot ansamblul. Si dac tot esti acolo, un rectificat scaun supape si supape ... Daca-mi mai vine ceva in minte mai scriu ...dar cam asta e Una din experientele proaste ale mele a fost ca am facut reparatia "pe genunchi", mi-a fugit lateral burghiul pentru ca materialul nu este plin simetric, a rezultat ca am reusit sa motez insertul dar surubul n-a mai intrat fiind un filet cilindric inclinat = o mizerie Radu La 21.04.2020 la 11:43, tiberiustefan a spus: Salutare, este prima data cand postez in acest topic si detin motorul de 3 ani. Am un dr big 800 92' Scrambler si nepornit de 1 si ceva, din anumite motive a fost lasat in garaj dupa o avarie. Anyway motorul va merge la un service fiind ceva mecanic, si doresc sa i fac ceva modificari (minore) iar la partea de design ma ocup eu, si as avea o intrebare daca doresc sa scot aripa fata de tot ( voi pune una de cross si va fi prinsa de sus) este vreo problema, are si rol de stabilizare a furcii? Multumesc Salut, Da, aripa fata are intaritura de sub aripa cu rol de stabilizare a jambelor, prin formarea cu acestea un ansamblu fix(relativ). Daca elimini intaritura, vei avea surptize neplacute la stabilitatea rotii fata pentru ramine doar axul fata sa fixeze ansamblul de care ziceam. Exista variante mai estetice pentru acea punte intre jambe ( poti vedea la Stefan Hessler pe site cum arata una facuta ca piesa de performanta, pentru ca lumea vrea sa aiba ansamblul cit mai stabil) Ce vrei tu sa faci e invers. De aceea cel care a facut modificarile pina acum la aripa a pastrat intaritura originala. Legat de motor, poate vrei sa impartasesti cu noi ce avarii ai si ce vrei sa-i faca mecanicul. Motoarele astea sunt mai aparte un pic, si trebuie sa fie un mecanic responsabil ca sa-i dai motorul pe mina. Ma poti suna daca doresti . Radu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiberiustefan Postat Aprilie 23, 2020 Share Postat Aprilie 23, 2020 @DKW @raducod mersi, da cine a facut inainte a pastrat bara stabilizatoare. O voi lasa pe aia si montez aripa noua sus. Cred ca este ceva mecanic mai mult decat electric desi nu scoate nici un sunet. Am cazut cu ea in padure si dupa mergea doar daca i faceam punte, am incercat sa o pornesc 'la vale' impinsa dar cand bagam a2a se bloca roata spate (compresie banuiesc),cred ca nu este ceva grav. Luni voi duce motorul in service, si da e un mecanic care stie motorul. Revin cu detalii cand voi afla ce problema are. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducod Postat Aprilie 23, 2020 Share Postat Aprilie 23, 2020 Acum 2 ore, tiberiustefan a spus: @DKW @raducod mersi, da cine a facut inainte a pastrat bara stabilizatoare. O voi lasa pe aia si montez aripa noua sus. Cred ca este ceva mecanic mai mult decat electric desi nu scoate nici un sunet. Am cazut cu ea in padure si dupa mergea doar daca i faceam punte, am incercat sa o pornesc 'la vale' impinsa dar cand bagam a2a se bloca roata spate (compresie banuiesc),cred ca nu este ceva grav. Luni voi duce motorul in service, si da e un mecanic care stie motorul. Revin cu detalii cand voi afla ce problema are. suna daca nu te descurci sau sunt intrebari . mai bine intrebi decit sa risti ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiberiustefan Postat Aprilie 23, 2020 Share Postat Aprilie 23, 2020 Acum 6 ore, raducod a spus: suna daca nu te descurci sau sunt intrebari . mai bine intrebi decit sa risti ... Daca se vor complica treburile te sun, multumesc mult Btw am toate piese originale, oare sa le vand separat sau sa le tin si cand voi vrea sa o vand cine o va dori sa o faca originala inapoi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
irinel2006 Postat Aprilie 27, 2020 Share Postat Aprilie 27, 2020 Astazi, m-am apucat de treaba. Am dat jos motorul si am inceput operatiunea. Cred ca am fost norocos, am reusit sa refac filetul de 8 si sa ma cobor in aceeasi gaura cu 0.5mm de filet. Am blocat prezonul. A urmat totusi ceva ce ma chinuie de vreo 4 ani. Culbutorul restaurat de mine, care din pacate nu a rezistat, indiferent de ce fel de sudura i-am facut. Deja incep sa resimt varsta si nu imi mai vine sa dau jos motorul. Acum o saptamana am facut sapaturi pe net si am gasit la o firma moto din Cluj, un culbutor de evacuare, ce statea pe stocul lor de foarte mult timp. Piesa e originala si am platit 280ron cu tot cu transportul asigurat de ei. Acum o am desfacuta, motorul e in tipla de plastic, astept sa imi ajunga maine piesa. Incep sa imi frec mainile. Sper sa iasa treaba buna si sa ma lase sa traiesc vreo 5 ani. Anul trecut am refacut total motorul, schimbat ambielaj, toti rulmentii, doar piesa asta nu o gaseam si imi dadea numai batai de cap. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Aprilie 27, 2020 Share Postat Aprilie 27, 2020 Hai, bre, dom' Irinel, cum sa resimti varsta ? Cand o sa ajungi ca mine ce o sa mai spui ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Aprilie 27, 2020 Share Postat Aprilie 27, 2020 Acum 3 ore, irinel2006 a spus: Astazi, m-am apucat de treaba. Am dat jos motorul si am inceput operatiunea. Cred ca am fost norocos, am reusit sa refac filetul de 8 si sa ma cobor in aceeasi gaura cu 0.5mm de filet. Am blocat prezonul. A urmat totusi ceva ce ma chinuie de vreo 4 ani. Culbutorul restaurat de mine, care din pacate nu a rezistat, indiferent de ce fel de sudura i-am facut. Deja incep sa resimt varsta si nu imi mai vine sa dau jos motorul. Acum o saptamana am facut sapaturi pe net si am gasit la o firma moto din Cluj, un culbutor de evacuare, ce statea pe stocul lor de foarte mult timp. Piesa e originala si am platit 280ron cu tot cu transportul asigurat de ei. Acum o am desfacuta, motorul e in tipla de plastic, astept sa imi ajunga maine piesa. Incep sa imi frec mainile. Sper sa iasa treaba buna si sa ma lase sa traiesc vreo 5 ani. Anul trecut am refacut total motorul, schimbat ambielaj, toti rulmentii, doar piesa asta nu o gaseam si imi dadea numai batai de cap. Original, colbutorii au un tratement de 1-2 zecimi - pare o cementare/cianurare. De la joc prea mare se duce tratamentul - apare pata. La mine ca s-au dus, am gasit meserias sa frezeze, placat cu otel rapid si rectificat (copiat dupa original). Ar mai si varianta de frezare si incarcat cu inox (sudura) dar ramane problema rectificarii si meseriasi batrani cu acces la scule nu mai gasesti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Aprilie 28, 2020 Share Postat Aprilie 28, 2020 Acum 7 ore, Muretto Grundieg a spus: Cand o sa ajungi ca mine ce o sa mai spui ? ....ca placutele de frana sunt pt pussies ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Aprilie 28, 2020 Share Postat Aprilie 28, 2020 Acum 23 minute, apriliacluj a spus: ....ca placutele de frana sunt pt pussies ? Exact! Un meserias adevarat nu foloseste frana pe fata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
irinel2006 Postat Aprilie 28, 2020 Share Postat Aprilie 28, 2020 Florin, am incercat, toate tipurile de suduri, inox, executat intr-o firma mare care dispuneau de aparat si tehnologie. La pila nu puteai lua, aveau aia banda pe baza de diamant, ca sa poata reface. In doua saptamani aveam iarasi galagie. Deobicei setez avans 0.1 si evacuare intre 0.15 si 0.2. Ultima data am incercat cu electrod cu care se rectificau planetarele la Dacii. Asta a tinut cel mai mult. Am verificat mereu sa am uleiul la maxim, la 2000-2500 il schimb mereu. Asta cu otel rapid, trebuie sa caut si eu sa mi-l fac pe asta sa il am de rezerva. Revenind, circuitul uleiului mereu il verific. Langa prezonul pus am gaura circuitului de ulei, care nu e astupata, infundata. Apoi la fiecare schimb de ulei, dupa ce il dau jos, desfac capacul de sub motor si dau afara si sita aia, pe care o curat mereu, sa fiu sigur ca nu e infundata. Cat despre varsta, usor ma indrept spre clubul celor de 40ani, insa ia motorul in brate, pune motorul pe cadru, hmm, nu stiu cat o sa mai tina asta Oricum multumesc pentru sfaturi. Va tin eu la curent cu ce prostii mai fac. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Aprilie 28, 2020 Share Postat Aprilie 28, 2020 Nu știu cum e la asta, dar la Oltcit de ex uleiul vine prin rampele culbutorilor, iar dacă le amesteci între ele pwla ungere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Aprilie 28, 2020 Share Postat Aprilie 28, 2020 La DR350 stiu ca am desfacut de destule ori, dar fiind carter uscat nu stiu cat se potriveste cu DR650. Pe palierul dinspre bujii este ungere sub presiune, si celelalte doua prin barbotare (la axa cu came). Uleiul este pompat prin jurul unui surub al carui filet tinde sa se duca naibii in timp si ce aici nevoia de majorat gaura si filet, altfel incepe sa supureze capacul (caz fericit) sau strici axa cu came. am gasit diagrama de la 650: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Aprilie 28, 2020 Share Postat Aprilie 28, 2020 (editat) Încă un aspect interesant este uleiul. Am intalnit o situație extrem de ciudată, la mai multe motoare ale unor mașini aparținând unei flote s-au găurit efectiv culbutorii în zona de contact cu cozile supapelor. Aceleași motoare, multe, funcționând cu alte uleiuri, nu aveau nici pe dracu, la acea flotă după 2 cedări le-am verificat pe toate și uzura în acea zonă era pronunțată, în rest totul ok (cuzineti, lagărele arborilor cu came, etc.). Flota respectivă funcționa cu un brand anume de ulei, nu dau nume, dar concluzia a fost că pelicula se rupea doar în acea zonă de contact între 2 metale cu suprafețe dure. Editat Aprilie 28, 2020 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.