Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

La 27.06.2025 la 8:56, 15151515 a spus:

In mers sau turatie imi pare ce merge cu amestec mult mai bogat. Cum scria in cartea Mobrei 50 - "merge in 4 timpi". Si cel mai ciudat este ca are un gol/intarziere intre circuitul de ralanti si cel de turatie. Si cuplarea pe turatie se face cu mic sut deci ceva este aiurea si intra multa benzina.

 ce jicloare ar trebui sa aiba in teorie ? si ce jicloare are in practica ?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La o cautare pe net, am vazut ca inclusiv marele retailer on line (nu dam nume) are de vanzare seturi de reparatie carburator cu origine evidenta non-OEM.

Mi-a sarit in ochi si disponibiliate stoc la un magazin moto din Brasov asa ca am comandat si ridicat in urmatoarea ora.

 

Pretul simtitor mai mare, dar kit-ul (tot made in China) era vandut sub brand Moose Racing.

 

Am demontat carburatorul si am constat ca racordul carburatorului spre admisie era umed de benzina. De asemenea carburatorul era usor umed inclusiv pe membrana de vacuum. 

 

In trecut am verificat nivelul plutitorului (13-15mm) conform manual, iar testul simplu (suflat) imi parea ca nivelul este ok si cuiul poantou inchide si nu am desfacut si scaunul cuiului. Surpriza, o-ring-ul nu mai exista si etansarea se facea cu un fir matisat. Posibil in trecut sa fi fost buna solutia de remediere, dar azi am dubii.

 

In regim stationar, inchiderea cuiului este ok, dar posibil in functiune, vacuumul creat absoarbe benzina in excess unde etansarea este este deficitara.

 

Am inlocuit totul kit-ul si singura particularitate este ca acul de dozaj nu are cele 5 niveluri de reglaj ci doar unul singur echivalent celui nominal (#3) (am masurat prim comparatie cu cel dat jos).

 

Facut reglajele la rece cu putina ajustare fina dupa pornire, motorul merge impecabil. Am facut vreo 10km, buijia curata, trage constant (cat poate un BST40  🙂 ) fara goluri in acceleratie sau fum.

 

Drumuri bune!

 

20250701_165210.jpg

20250701_165329.jpg

20250701_165524.jpg

20250701_184511.jpg

La 30.06.2025 la 10:12, ulei_moto a spus:

 ce jicloare ar trebui sa aiba in teorie ? si ce jicloare are in practica ?

 

 

Manualul recomanda main jet 140-150 in pasi de 2.5.

 

Nu am reusit sa citesc de era pus pe carburator, dar ce am pus sus este 152.5 si anume jet-ul pentru varianta de 30cp (DR-ul standard are 27cp).

Update - AI-ul zice ca:

 

image.thumb.png.1d3343bd6b28ea861c3fb73a498f6725.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, 15151515 a spus:

La o cautare pe net, am vazut ca inclusiv marele retailer on line (nu dam nume) are de vanzare seturi de reparatie carburator cu origine evidenta non-OEM.

Mi-a sarit in ochi si disponibiliate stoc la un magazin moto din Brasov asa ca am comandat si ridicat in urmatoarea ora.

 

Pretul simtitor mai mare, dar kit-ul (tot made in China) era vandut sub brand Moose Racing.

 

Am demontat carburatorul si am constat ca racordul carburatorului spre admisie era umed de benzina. De asemenea carburatorul era usor umed inclusiv pe membrana de vacuum. 

 

In trecut am verificat nivelul plutitorului (13-15mm) conform manual, iar testul simplu (suflat) imi parea ca nivelul este ok si cuiul poantou inchide si nu am desfacut si scaunul cuiului. Surpriza, o-ring-ul nu mai exista si etansarea se facea cu un fir matisat. Posibil in trecut sa fi fost buna solutia de remediere, dar azi am dubii.

 

In regim stationar, inchiderea cuiului este ok, dar posibil in functiune, vacuumul creat absoarbe benzina in excess unde etansarea este este deficitara.

 

Am inlocuit totul kit-ul si singura particularitate este ca acul de dozaj nu are cele 5 niveluri de reglaj ci doar unul singur echivalent celui nominal (#3) (am masurat prim comparatie cu cel dat jos).

 

Facut reglajele la rece cu putina ajustare fina dupa pornire, motorul merge impecabil. Am facut vreo 10km, buijia curata, trage constant (cat poate un BST40  🙂 ) fara goluri in acceleratie sau fum.

 

Drumuri bune!

 

20250701_165210.jpg

20250701_165329.jpg

20250701_165524.jpg

20250701_184511.jpg

Manualul recomanda main jet 140-150 in pasi de 2.5.

 

Nu am reusit sa citesc de era pus pe carburator, dar ce am pus sus este 152.5 si anume jet-ul pentru varianta de 30cp (DR-ul standard are 27cp).

Update - AI-ul zice ca:

 

image.thumb.png.1d3343bd6b28ea861c3fb73a498f6725.png

👍

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 ore, 15151515 a spus:

motorul merge impecabil. Am facut vreo 10km, buijia curata, trage constant (cat poate un BST40  🙂 ) fara goluri in acceleratie sau fum.

felicitari ! 

 

enjoy !

 

p.s.  ai obsevat ca racordul era umed, inainte sa pornesti dr-ul ? sau dupa ce a mers?

Editat de ulei_moto
completare
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, ulei_moto a spus:

felicitari ! 

 

enjoy !

 

p.s.  ai obsevat ca racordul era umed, inainte sa pornesti dr-ul ? sau dupa ce a mers?

Inainte, la rece. Statea de ceva vreme asa, ca si craburatorul era patat/maroniu.

 

Mereu probez etansarea cuiului cu o palnie adaptata in care pun cca 100ml benzina si tinea nivelul. Avand segmenti noi, suspectez ca vacuumul produs in aspiratie tragea fortat benzina pe unde nu mai avea etansare ideala.

 

 

Acum 50 minute, apriliacluj a spus:

bine Florine, daca iti schimbi asa de des nick-ul :)

pai no....

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

domnilor, am placerea de a va anunta ca i-am dat de cap.

totul era din needle jet, nu stiu daca acesta este original sau aftermarket, are doar un  "6" 685540414_photo_2025-07-08_12-50-59(2).thumb.jpg.836da4ab4e24356ecfd38d4487d0cfea.jpg stantat si un fel de patrat photo_2025-07-08_12-53-22.thumb.jpg.fe0fa0a782d6bc61923877d725c8f4f8.jpg

 

Aveam implementata ideea ca  problema este de la needle jet. la relanti mergea bine, in blana mergea bine, asa ca am inceput sa caut info despre kit-urile de jicloare afermarket pt bst-40 si in special info despre needle jet.

Am gasit pe niste forumuri australiene, 11768_2f50e07b35fb5d8b5f6ee6653119f633.j  topicul cu comparatia acelor, asa ca m-am pus pe masurat.

Acul meu avea 63.5  mm lungime , fata  de 56.3 mm stock, dar pentru DR 650 SE, DUPA 1996  - PREZENT

L-am polizat, pana a ajuns la 61.5 mm lungime (referinta nr.1 factory pro)  i-am luat si din grosime in partea de jos, masurat 45 mm de sus in jos, siguranta i-am mutat-o la mijloc, a3-a pozitie indiferent de directie, ce sa mai....merge brici.

Am plecat in teste cu el, m-am intors dupa 3 ore,40 km si asta ca am facut pana si am mers 20km pe pana, noroc ca am caucicul tare (mitas ceva rock.....) si a tinut la mers drept.

 

Merge foarte bine, sunt foarte incantat de el.

 

Din pacate, o sa il pun la vanzare, stiu ca o sa regret, am niste datorii si vreau sa scap de ele.

 

 

 

photo_2025-07-08_12-50-59.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Omul mi-a zis că e de 800, altceva nu mai știu. Ce e drept, se vede trecerea anilor peste el, la fel și întreținerea deficitară. Ce mi-a plăcut: la anii ăia, Suzuki a pus scărițele pe bucșe de cauciuc, foarte mișto! Pe puține moto am văzut așa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DR750 a fost fabricat in serie mica si pentru scurt timp (~1988/89).

 

Denumirea este data de rotunijirea la 750 (727cmc real) si 800 (779cmc).  DR800 are cilindreea usor marita (cu o Mobra :) ).

 

DR800 mai are si diferenta de arbore/biela pentru ca are cursa usor marita dar pastreaza raportul de compresie.

 

Cum spuneau colegii, DR750 este mai rar intalnit si ce il face clar diferentiabil este kick start-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +56000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +20000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...