Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

Salut,

 

Am un DR 650 R Dakar, si am observat la ultima iesire in coasta, ca in momentul in care o accelerez , daca am farul aprins, da sa se stinga, iar daca sting farul, turometrul nu mai indica nimic. De fapt , pe faza scurta imi indica doar pana pe la vreo 2000 de ture, iar daca pun pe faza lunga , trece peste 2000, dar lumina scade f mult din intensitate, e aproape stinsa... Si cateoda, daca o accelerez mai tare, moare. Cam care ar fi cauza?

Banuiala mea e ca am un scurt pe undeva, dar nu stiu de unde sa incep sa caut in manunchiul ala de fire. De fapt nici nu prea stiu ce sa caut.

Un ajutor ar fi numa' bun.

Mersi.

Editat de gabyla
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Daca e cu kick start si cu baterie de capacitate mica, atunci pare manifestare de baterie descarcata. Au mai fost colegi de forum care au semnalat astfel de manifestari ciudate, care s-au rezolvat cu schimbarea bateriei.

Editat de Dogaru Florin George
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In trecut aveam si eu probleme de genul. Nu mi se mai aprindeau semnalizarile, claxon nici nu mai zic. Am schimbat bateria cu una de 4 A . Totul a revenit la normal. Motorul totusi mergea bine semn ca partea de aprindere nu depindea de baterie. Ba mai mult am observat ca bateria din cauza ca era terminata de zile, devenea ea la randul ei un consumator. Incearca cu o noua baterie sau incerca sa o incarci la mic pe redresor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Am un Suzuki Dr 800.

Am schimbat cablul de ambreiaj si acum nu mai porneste. Nu scoate nici un sunet cand apas pe butonul de pornire. Mentionez ca am luat o mica tranta acum vreo 2-3 saptamani la universitate, era mazga pe jos, m-am inclinat prea mult si am cazut. A pornit la al treilea start si am mers cu ea pana acasa fara probleme. S-a rupt maneta de ambreiaj si am zis sa cumpar si un cablu de ambreiaj odata cu maneta. (cel vechi mergea greu, chiar si dupa ce-l ungeam).

Pun contactul si farul, semnalizarile, stop, claxon, indicator liber, astea functioneaza cum trebuie.

O fi cumva de la safety switch-ul ala legat de ambreiaj? (ca sa pornesc motorul trebuie tras ambreiajul).

Ce ar trebui sa verific?

Editat de rideordye
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In trecut aveam si eu probleme de genul. Nu mi se mai aprindeau semnalizarile, claxon nici nu mai zic. Am schimbat bateria cu una de 4 A . Totul a revenit la normal. Motorul totusi mergea bine semn ca partea de aprindere nu depindea de baterie. Ba mai mult am observat ca bateria din cauza ca era terminata de zile, devenea ea la randul ei un consumator. Incearca cu o noua baterie sau incerca sa o incarci la mic pe redresor.

Totusi , daca ar fi bateria de vina, de ce doar cand aprind farurile imi merge turometrul, iar cand le sting, acesta nu mai merge?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Totusi , daca ar fi bateria de vina, de ce doar cand aprind farurile imi merge turometrul, iar cand le sting, acesta nu mai merge?

Dap...pare putin suspect....posibil sa fie o masa imperfecta. Ma gandesc ca o data cu aprinderea farului se aprinde si acel bec din interiorul turometrului, prin urmare alimenteaza indirect si turometru.. Ma cam scarpin in capatzana sincer. Un aparat de masura ar fi foarte util in momentul de fatza.. E cam greu de pronuntat, factorii fiind multiplii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo...sa cresti mare !



Intrebare !!!!

 

 

Am stat putin pe net in cautarea vechiului model de ulei Valvoline 10w40 mineral. Se apropie, cred eu, vremea buna si cum in fiecare primavara fac schimbul de ulei, am zis ca e momentul sa-l achizitionez in avans. Cu stupoare constat ca se gaseste din ce in ce mai greu, ba mai mult intreband de ce nu se mai aprovizioneaza furnizorii cu el, imi raspund ca acesta usor, usor va disparea de pe piata.

 

Observ in schimb, ca uleiul semi-sintetic il gasesc. Trecerea la urmatorul tip de ulei, cel semi-sintetic, oare va avea efect secundar asupra motorului ? Uleiul mineral era recomandat a fi schimbat la 6000km, iar eu mai mult de 4500km nu il lasam. Cel semi-sintetic aveti idee pt cati km e garantat ? Motorul e cel din semnatura, pe vremea venirii lui pe aceasta lume nici nu auzise de semi-sintetic. Am mai auzit povesti de genul, cel semi-sintetic farma semeringurile din motor. Cine foloseste semi-sintetic si cum se comporta motorul cu el...



Articolul a fost luat de pe uleiuri.ro

 

 

DESPRE ULEIURILE DE MOTOCICLETĂ
  • Lichidul de bază sintetic din care sunt produse uleiurile sintetice are punctul de aprindere la temperatură mult mai ridicată decât la uleiul mineral.Pe scurt, punctul de aprindere al unui ulei este punctul în care el începe să se vaporizeze. Cu cât acesta e mai mare, cu atât uleiul va rezista mai bine la temperaturi înalte. În plus, deoarece uleiurile sintetice sunt formate din particule de mărime uniformă, ele au o “fricţiune internă” mai mică decât cele minerale (care sunt formate din particule de mărimi foarte diferite). Acest lucru micşorează temperatura uleiului, îmbunătăţind astfel proprietăţile de răcire ale uleiului. Desigur, rezultatul final va fi un motor cu temperatură mai mică de funcţionare. În al doilea rând, uleiurile sintetice nu cauzează “efectul de pătură” pe care uleiurile minerale îl au. Deoarece uleiurile minerale sunt formate din particule de mărimi diferite, cele foarte mici tind să circule liber prin centrul curentului de ulei iar particulele mari tind să fie împinse spre exteriorul curentului de ulei-chiar lângă componentele motorului. O mare parte a acestor particule mari, rămân acolo şi nu mai distribuie căldura de la componentele motorului, înapoi la ulei.
  • Se ştie că uleiurile minerale lasă în urmă mâl, grăsimi şi alte depozite, dar cele sintetice nu. Lichidul de bază, pe bază de petrol, conţine multe impurităţi direct din fabricaţie. Asta se întâmplă deoarece uleiul mineral este un produs rafinat. Procesul de rafinare trebuie să elimine impurităţile. Totuşi, nici o rafinare nu este 100% completă, şi pentru a atinge un nivel de rafinare atât de mare, uleiul devine foarte scump. Rezultatul final este un lichid de bază „destul de curat”. Cu toate acestea, un număr de impurităţi sunt încă prezente in uleiul mineral.
  • Pe scurt, între uleiurile sintetice şi cele minerale pentru motociclete, totul se reduce la următoarele. Dacă nu sunteţi pregătiţi să folosiţi intens motocicleta dumneavoastră, timp de căţiva ani, uleiul mineral va fi bun. Totuşi, dacă intenţionaţi să păstraţi motocicleta pentru o lungă perioadă cu aceleaşi caracteristici de performanţă, atunci, cu siguranţă veţi alege uleiul sintetic. Dar, numai un ulei sintetic de calitate poate garanta o performanţă si o protecţie adecvată. Uleiurile minerale, pur şi simplu, nu vor face faţă în această situaţie.
  • Producătorii de motociclete au găsit o cale foarte isteaţă de a evita noile standarde API (care sunt mai stricte), ca să-şi vândă uleiul „specific pentru motociclete”, drept lubrifiant tip premium. Majoritatea uleiurilor specifice pentru motociclete nu au fost testate la noile standarde API, în ultimii 10 ani. Ele sunt, încă de tip SF sau SG, care, după cum recomandă producătorii şi vânzătorii de motociclete, sunt mai bune. De multe ori, ei vor ajunge să vă anuleze garanţia motocicletei, dacă folosiţi un ulei tip SH sau SJ.
Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am luat Motul 7100 20W50, full sintetic si il pun saptamana viitoare, cand o si pornesc. E scump, dar vreau sa-mi fac si damblaua asta, sa vad cum merge cu un full sintetic. Vad ca e si fabricat in Franta.

Singurul sfat preluat de pe acest forum si care mi s-a parut logic a fost acela de a baga 20W50 in loc de 10W40. Motorul e uzat, vara se va incinge rau, ca nu are racire pe lichid, uleiul se va subtia, etc.

In schimb nu cred ca-i face rau un ulei sintetic, ba dimpotriva, acesta isi va mentine proprietatile pana la urmatorul schimb.

Nu stiu daca afecteaza garnituri si alte lucruri prin motor, dar nu am gasit nimic documentat legat de asta.

Mai ramane binenteles si proba practica - pus in motor, mers, ascultat, folosit 6000km, vazut cat se consuma inte timp, cum se prezinta la schimb.etc. Am sa incerc sa revin cu aceste detalii.

Peste iarna, cat a stat in garaj, am pus un ulei mai ieftin, iar inainte de a da jos uleiul vechi am folosit si un cleaner, pentru a mai curata motorul de depuneri.

In luarea deciziei m-au ajutat destul de mult articolele de aici:/index.php?/topic/62409-aproape-totul-despre-uleiuri/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am pus in trecut 20w50 mineral dar nu mi-a prea placut. In diminetile de vara, pedala de pornire mergea in greu, motorul parca se frana, iar toamna deja iti trageai palme, in special in luna octombrie. Uzura motorul meu nu are, pt ca fostul proprietar a refacut motorul, cilindru honuit, piston sport nou montat, segmenti noi montati si cam tot ce era uzat. Motorul a fost facut de Catalin din Botosani, probabil unii dintre voi il cunoasteti. Eu la vreo 3 ani dupa cumparare am schimbat lantul de distributie si acum intentionez sa pun si discuri ambreiaj, desi cele pe care le am merg fara probleme, nu imi patineaza.

 

Din ce am citit eu cica mineralul e mai bun ca agent de racire decat full sinteticul.. de asta am si intrebat cum se comporta semi-sinteticul. Sincer nu prea am chef de experimente.Oricum uleiul mineral din prezent e mult mai bun decat cel din '90 cand a fost conceputa motoreta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu zic ca alegerea mea e buna, de asta am zis ca revin cu detalii dupa ce pun uleiul asta.

La mine rup destul de usor compresia apasand cu piciorul pe kickstart si consuma si ulei.

I-as face o segmentare, ca nu-i asa de scump un set de segmenti, dar tare cred ca va fi nevoie si de alte prostii pe acolo si deja am depasit bugetul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asteptam cu interes feedback-ul tau. Tocmai am mai vorbit cu cineva care a schimbat uleiul si i-a pus 15w40 semisintetic. Cica nu mai simtea asa de tare caldura la picioare. Cu vechiul tip de ulei 10w40 i se cam incingea motorasul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, eu am avut 10w 40 innainte si am schimbat cu 20w 50 Motul. Acum motorul este mai silentios si parca nu a mai mancat deloc ulei. Am facut cam1000 de km cu noul ulei. Dezavantajul este ca parca pleaca un pic mai greu sub +3-4 grade (invarte un pic mai greu), dar m-am gandit ca la vara la +40 grade va fi mai bine decat cu 10w 40.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am achizitionat noua formula Valvoline 10w 40 mineral special pentru motociclete. I-au schimbat astia eticheta, cica chiar si compozitia. Ar fi mai bun asta decat ce era pana acum pe piata. Ambalare si fabricare Olanda. Sunt curios sa il vad la treaba. Peste vreo luna sper sa scot calutul la soare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand in manual scrie ca reglajul culbutorilor (la modelul meu) este 0.08-0.13, ce inseamna asta - orice valoare cuprinsa intre aceste doua cifre este buna ? Ce cifra alegi cand descoperi ca e dereglat si trebuie sa desfaci sa reglezi ?

Am renutat la pus uleiul nou si pornit in weekendul asta, ca s-a intors iarna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

0.08-0.13 ??cm?? adica intre 0,8 mm si 1,3 mm !!!! Alegi orice valoare intre 0.08-0.13 . Oricum sa le faci pe toate la fel.

Eu am reglat toate supapele la 0,7 , pana il pornesc.

 

Nu am reusit sa o pornesc , dar nici nu am mai incercat. Nu stiu inca care ar putea fi problema. Are benzina ( dupa 10 pedale e fleasca) Are compresie si scanteie.

Culbutori pot afecta pornirea motorului ???

Motorul trebuie pornic cu ambreiaj sau nu conteaza ?

Cat rau poate face decompresorul ? Par reglate ok , dar totusi nu imi dau seama exact.

OF :-L Am investit o groaza si nu am reusit sa il pornesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca pentru inceput sa nu strangi prea tare supapele. Reglajul incorect al lor duce la o pornire greoaie. Ti-am povestit de faptul ca eram nevoit la inceput sa ii trag vreo 60 de pedale pana sa o pornesc. Am descoperit dupa aceea ca fostul proprietar stransese prea tare culbutori, prin urmare aveam simtomele tale : benzina venea, scanteie avea, pornea usor la cald. Din cate stiu eu distanta de la admisie difera de cea de la evacuare. Nu mai stiu sigur dar parca pe evacuare e mai mare. Nu gasesc acuma manualul ala in pdf pentru dr, dar parca asa vazusem acolo.

 

Ps: A facut cineva pana acum un tratament la motor folosind duralube sau poate un alt produs pentru motociclete ?

Am vazut ceva pe net la cineva din afara ca odata cu schimbarea uleiului i-a adaugat si acest tratament.



admisie 0.08

evacuare 0.13

 

acum mi-am amintit !

 

Cand in manual scrie ca reglajul culbutorilor (la modelul meu) este 0.08-0.13, ce inseamna asta - orice valoare cuprinsa intre aceste doua cifre este buna ? Ce cifra alegi cand descoperi ca e dereglat si trebuie sa desfaci sa reglezi ?

Am renutat la pus uleiul nou si pornit in weekendul asta, ca s-a intors iarna.

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conform manualului, este acelasi reglaj pentru admisie si evacuare. Intrebarea ramane - ce valoare intre 0.08 si 0.13 ?

 

Valve Clearance 1990-1995 DR650

Here are the instructions from the Suzuki Pre '96 DR650 Maintenance Manual:

VALVE CLEARANCE

Inspect Initial 1,000km (600miles, 2 months) and

Every 6,000km (4,000miles, 12 months

Excessive valve clearance results in valve noise and insufficient valve clearance results in valve damage and reduced power. At the distances indicated above, check and adjust the clearance to the specification.

Valve clearance specifications: 0.08 - 0.13mm (IN. and EX.) (0.003 - 0.005in)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...