deathu Postat Ianuarie 8, 2013 Share Postat Ianuarie 8, 2013 Salutare, Stie cineva cum se masoara uzura/intinderea lantului de distributie la DR650SE? Aspectul asta nu pare sa fie acoperit in manualul de service, km reali ai motorului nu ii cunosc, daca tot am motorul desfacut in perioada asta as vrea insa sa masor lantul, sa stiu cam ce uzura are. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Ianuarie 10, 2013 Share Postat Ianuarie 10, 2013 Am fost azi la un atelier , dar camasa o depreseaza cu ciocanul asa ca prefer sa fac eu asta. O sa o duc ulterior inapoi sa o alezeze . Stie cineva daca se poate scoate camasa ? ( sa il incalzesc in exterior ?) Trebuie sa il scot , sa pun unu nou si sa il alezez la dimensiunile originale . Am auzit undeva , ca exista Cilindru care este turnat direct pe camasa (striata) si daca incerc sa o scot se sparge tot. Sper sa nu fie si cazul suzuki. Am gasit o camasa pentru cilindru de ARO si se potriveste , sper sa nu aiba nimic. Pune piston nou si alezeaza cilindrul original! scapi de multe batai de cap! fara ciocan si alte chestii de genu! Salutare, Stie cineva cum se masoara uzura/intinderea lantului de distributie la DR650SE? Aspectul asta nu pare sa fie acoperit in manualul de service, km reali ai motorului nu ii cunosc, daca tot am motorul desfacut in perioada asta as vrea insa sa masor lantul, sa stiu cam ce uzura are. Cel mai bine ar fi sa il schimbi....scapi si de grija ca din cauza uzurii poate atinge si obtura/taia 'teava' care duce uleiul la axa cu came! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dogaru Florin George Postat Ianuarie 11, 2013 Share Postat Ianuarie 11, 2013 (editat) Explicati-mi si mie cum este construit cilindrul/pistonul la acest tip de motor. Daca la piston va referiti la piesa mobila de care e prinsa biela si pe care stau segmentii, ce intelegeti prin cilindru ? Este partea de motor care vine sub chiuloasa ?Exista si camasa ? Daca da, atunci de ce nu se poate schimba/aleza doar camasa ? De ce sa alezezi cilindrul ? Intreb asa, pentru curltura mea generala, dar vreau sa inteleg de ce la a mea, care e cu kick start, cateodata pot rupe foarte usor compresia apasand usor cu piciorul, iar cateodata foarte greu. Asta la rece. Cand se incalzeste, are compresie foarte buna. Am mai observat ca acum, cand am picurat niste ulei in cilindru pentru a pastra cilindrul lubrifiat pe perioada cat nu merg cu ea iarna, are compresie foarte buna, masurat prin apasarea pedalei de kick. Nu am masurat niciodata compresia ca la carte. Apropo, in ce conditii se masoara - la cald sau la rece ? Editat Ianuarie 11, 2013 de Dogaru Florin George Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Ianuarie 11, 2013 Share Postat Ianuarie 11, 2013 Cilindru (sau cilindrii) este partea pe unde culiseaza pistonul (sau pistoanele). Acest cilindru e realizat dintr-un material oarecare (fonta, zamac, aluminiu, etc) si are niste camasi din otel foarte bine tratat pe unde circul propriu-zis pistoanele. La unii cilindrii (de obicei la auto) camasile se pot scoate din cilindru, la altele nu. De obicei camasile sunt demontabile (amovibile) la motare cu gabarit mare pentru o mai usoara alezare sau schimbare a acestora. E mai greu sa demontezi si cari ditamai blocul cu cilindrii de la un motor de masina. Motoarele de motocicleta, avand dimensiuni mai mici, au camasi ne-demontabile. Te duci cu tot cilindru la alezat. Pai daca ai pus ulei in cilindru e normal sa ai o compresie "foarte buna". Daca mai pui ceva ulei o sa ai o compresie "infinita". Compresia o masori si la cald si la rece. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dogaru Florin George Postat Ianuarie 11, 2013 Share Postat Ianuarie 11, 2013 @ andrei belcic - mersi de explicatii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
irinel2006 Postat Ianuarie 12, 2013 Share Postat Ianuarie 12, 2013 Recomand schimbarea lui. Cand am schimbat lantul meu, am comparat putin cel vechi cu cel nou. Cel vechi avea o alungire de aproape 1cm. Intinzatorul era aproape de maxim. Bine ca eu am gasit si celebra piulita sudata in capul intinzatorului ca sa mai prelungeasca viata. Clar l-am schimbat tot cu did desi pe piata o sa gasesti si firma morse. Deja am un sezon si totul este ok. Salutare, Stie cineva cum se masoara uzura/intinderea lantului de distributie la DR650SE? Aspectul asta nu pare sa fie acoperit in manualul de service, km reali ai motorului nu ii cunosc, daca tot am motorul desfacut in perioada asta as vrea insa sa masor lantul, sa stiu cam ce uzura are. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ivanica Postat Ianuarie 18, 2013 Share Postat Ianuarie 18, 2013 Explicatimi si mie ca nu prea va inteleg cand spuneti :Pune piston nou si alezeaza cilindru. In cazul in care cilindrul meu este ovalizat , prin uzura , (se vede lumina intre camasa si segment) , daca il alezez si pun pistonu si segmenti originali , A pierdut toata compresia!!!! Eu stiu 2 modalitati : 1) Prima reparatie -se comanda cilindru cu 1 , 2 , 3 ,4 zecimi mai mare + segmenti la aceeasi cota !!! si asa se poate aleza si cilindru. ( asta e o metoda mai veche si nu prea e folosita) 2) La masini se scot camesile toate , se cumpara set nou , tratat . Camesile noi sunt standard ,in functie de cilindri si dupa ce le presezi la loc pe motor se face alezatu la cota respectiva. Problema : Am intrebat peste tot si nimeni nu stie daca se poate face asa ceva la motociclete desi sunt sigur ca cei de la reprezentante folosesc metoda asta. Nu stiu de unde pot lua o camasa noua pentru moto 600 , am gasit una de Aro , dar presimt ca fonta sau din ce o fi , e tratata diferit si nu rezista la 5, 6 mii de ture + ca e diferenta de racire ( aer / apa ) deci afecteaza si dilatarea. PS: Pe mine ma interesa doar daca pot face asta Da / Nu , ca am scos camesi de dacie si iveco la greu + rectificari , dar nici sa nu stric tot cilindru ca e vreo 300 e . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Ianuarie 19, 2013 Share Postat Ianuarie 19, 2013 (editat) Ok, o luam de la capat! cumperi piston si segmenti noi (oem sau aftermarket daca gasesti, compresie standard sau compresie mai mare, tot dupa preferinte) si trimiti cilindrul la alezat(sunt niste baieti din Tg Mures parca care fac treaba buna cu alezatul si honuitul) impreuna cu pistonul si segentii noi! pistonul fie ca e oem sau aftermarket il iei urmatoarea cota dupa cea existenta! camasa cilindrului nu trebuie depresata pentru alezare si honuire! ramane acelasi cilindru numai ca treci la urmatoarea cota de reparatie! bafta! pentru piese originale ia legatura cu Kampur Motors au cele mai bune preturi! PS:prima metoda scrisa de tine se foloseste in mai toate cazurile de reparatie! numai ca nu cumperi cilindru nou ci doar piston si segmenti urmatoarea cota de reparatie, iar cilindrul vechi se alezeaza/honuieste! Editat Ianuarie 19, 2013 de s@rpe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ivanica Postat Ianuarie 19, 2013 Share Postat Ianuarie 19, 2013 Multumesc de explicatie S@rpe , e mult mai logic acum. La acelasi lucru ma refeream si eu , dar am gresit in loc de piston am scris cilindru cu 1 , 2, 3, 4 zecimi mai mare . Nu conteaza cu cat , dar unde gasesc eu , piston , segmenti la urmatoarea cota ? PS: Azi am scos camasa de pe cilindru , a iesit perfec , fara nici o zgarietura . Nu s-a umflat sau crapat nimic , a iesit exact ca la AUTO. Am Pistonul / Segmentii / Bolt / Garnituri NOI ORIGINALE la cotele de fabrica , deci repar moto prin a 2 metoda pe care am zis-o , ii schimb camasa si o alezez - honuit la cotele originale. Acuma ultima intrebare este - Gasesc undeva si Camasa pentru cilindru Originala ? sau pun o camasa auto cu aceleasi cote ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Gogule Postat Ianuarie 19, 2013 Share Postat Ianuarie 19, 2013 te-ai complicat! nu trebuia scoasa camasa pentru alezat! si piston nou, dar urmatoarea cota! am impresia ca vorbim aceeasi limba dar ne intelegem diferit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ivanica Postat Ianuarie 20, 2013 Share Postat Ianuarie 20, 2013 (editat) Vorbim aceeasi limba si stiu ca m-am complicat , dar daca nu a stiut nimeni unde sa ma trimita sa iau piston la cota urmatoare (din cunostintele mele , comenzile de pe net si import din alte tari nu prea imi plac - Ms sarpe , am vazut magazinele pe care le-ai recomandat anterior) Singura problema care poate aparea e sa : crape motoru , in rest toate le fac perfect , cotele , alezat , honuit astea sunt cu micrometre , nu dau eroare nici cat un fir de par , dar trebuie sa stai ceva sa le centrezi perfect . Camasa nefiind originala trebuie sa ii fac 2 cote exterioare , cota principala interioara + gulerul de sus si ghidajele de jos. O sa fie de munca Abea astept Sa stii ca nici fabrica nu a lucrat la performanta maxima . Camasa originala din fabrica era alezata intr-o parte cu eroare de 1 mm , se vedea cu ochiu liber , nu e un detaliu important , dar aveam asteptari , totusi fata de biata noastra dacie pentru care am primit recent un set nou ( camesi / piston / bot / segmenti / garnituri - cam slabut calitativ) Ps: Pentru depresat , am incalzit putin exterior cilindru si am folosit o presa de 8 T , pe care am facut-o pentru spart lemne , dar pot sa ii schimb capatu deci o pot folosi la orice. Numai bine Poze: PS: Sa imi ziceti si mie daca se vad pozele ? daca merg marite ? Editat Ianuarie 20, 2013 de Ivanica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
irinel2006 Postat Ianuarie 24, 2013 Share Postat Ianuarie 24, 2013 (editat) Stiu pe cineva care tot asa cumparase un motor de la cineva ce il tinea afara si gasise in motor rugina multa pe cilindru. A procedat la inlaturarea camasii, dupa care si-a cumparat o camasa de Raba sau Saviem...a honuit la cotele pistonului si segmentilor noi pe care i-a cumparat. Motorul pornea fara probleme. Deci spor la treaba. Te urmaresc sa vad cum evoluiezi in proiect. (Motocicleta era un dr 600 cross) Editat Ianuarie 24, 2013 de irinel2006 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ivanica Postat Ianuarie 31, 2013 Share Postat Ianuarie 31, 2013 (editat) Am terminat cotele exterioare pe camasa , am incalzit putin cilindru , am dat cu ulei si l-am presat . Acuma este la alezat / honuit , astept sa vina , ca sa il pot monta. Daca ar merge "improvizatia" aceasta as face ce-a mai buna afacere din viata mea ) 70% o sa mearga - 30% o dezmembrez pentru piese ) Costul total a ceea ce am facut eu este de 180 RON + munca mea iar la reprezentanta mi-au cerut 647 Euro Camasa Noua Uploaded with ImageShack.us Editat Ianuarie 31, 2013 de Ivanica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
------ Postat Ianuarie 31, 2013 Share Postat Ianuarie 31, 2013 Am terminat cotele exterioare pe camasa , am incalzit putin cilindru , am dat cu ulei si l-am presat . Acuma este la alezat / honuit , astept sa vina , ca sa il pot monta. Daca ar merge "improvizatia" aceasta as face ce-a mai buna afacere din viata mea ) 70% o sa mearga - 30% o dezmembrez pentru piese ) Costul total a ceea ce am facut eu este de 180 RON + munca mea iar la reprezentanta mi-au cerut 647 Euro Camasa Noua Uploaded with ImageShack.us Merge sigur...sus la fata cilindrului sa fie bine ,sa calce bine garnitura dintre chiuloasa si cilindru.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ivanica Postat Ianuarie 31, 2013 Share Postat Ianuarie 31, 2013 (editat) Eu zic ca a iesit destul de bine si ingrijit, sa vad cum arata dupa alezare Ps: Am rugamintea (moderatorii) sa imi spuneti daca exagerez cu posturile sau deranjez cu atatea imagini si proectelu asta. Eu scriu aici toate detaliile astea , sa stie pe viitor si alte persoane , ce probleme pot aparea , cum se repara , detalii , pentru ca uneori nu gasesti nicaeri un raspuns/un sfat. Deasemenea poate mai au nevoie si altii de asa ceva daca au incredere , relativ ieftin. O sa pun un video cu moto dupa ce o pornesc , sa dovedesc ca treaba e calumea. Numai Bine Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Editat Ianuarie 31, 2013 de Ivanica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Februarie 1, 2013 Share Postat Februarie 1, 2013 In caz ca are careva nevoie sa isi coboare sau ridice motorul, fac astfel de kituri si pentru Suzuki. Asa arata un set pentru un DR650. Ce face el, e ca iti ridica mobra cu ~ 5 cm. Astea din poza sunt facute din inxox de 8mm. Detalii la telefon sau pe PM. Thanks! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
throttle Postat Februarie 1, 2013 Share Postat Februarie 1, 2013 (editat) @ Dan Cata @Ivanica, e foarte bine ca pui astfel de informatii, sunt aur pentru cei aflati in situatii asemanatoare si cu mai putina indeletnicire. keep posting! asteptam filmuletul! Editat Februarie 1, 2013 de zidaru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ivanica Postat Februarie 10, 2013 Share Postat Februarie 10, 2013 Sunt aproape gata de montare. Mai trebuie sa vina chiuloasa / cilindru / si capacul . Le-am trimis sa le faca suprafetele perfect plane , sa se imbine bine. Restul pieselor le-am pregatit, ultima idee ar fi ca nu o sa folosesc cheie dinamometrica la chiuloasa, nu cred ca e asa important mai ales ca garnitura e noua si suprafetele sunt facute la micrometru. Uploaded with ImageShack.us Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 11, 2013 Share Postat Februarie 11, 2013 Sunt aproape gata de montare. Mai trebuie sa vina chiuloasa / cilindru / si capacul . Le-am trimis sa le faca suprafetele perfect plane , sa se imbine bine. Restul pieselor le-am pregatit, ultima idee ar fi ca nu o sa folosesc cheie dinamometrica la chiuloasa, nu cred ca e asa important mai ales ca garnitura e noua si suprafetele sunt facute la micrometru. Chiulasa e cam singurul loc unde trebuie musai sa folosesti cheia dinamometrica. Schimbi camasi, alezezi, honuiesti, faci suprafete plane si nu gasesti o amarata de cheie dinamometrica.... Parca o faci in ambitie. Valoarea cuplului de strangere e mai putin importanta. Asta o simti si la mana. Mai important e sa strangi toate suruburile LA FEL, cu aceeasi tarie. Aici te ajuta o cheie dinamometrica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hyena986 Postat Februarie 11, 2013 Share Postat Februarie 11, 2013 (editat) ti-am mai zis o data ca iti imprumut eu dinamometrica sau in caz ca iti foloseste si pe viitor iti poti cumpara una.... e 70 de lei plus transport pe okazii Editat Februarie 11, 2013 de Hyena986 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Februarie 11, 2013 Share Postat Februarie 11, 2013 Ma poate ajuta careva cu o informatie? De pe vremea cand am avut eu un suzuki DR 650 cu electromotor, imi aduc aminte ca b ascula era identica cu cea de pe DR 800. Poate careva sa imi confirme ca sistemul la suspensie e acelasi? Ce ma intereseaza de fapt e daca "oasele" care permit ridicarea/coborarea mobrei sunt interschimbabile intre modelele 650/750/800. Thanks! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
------ Postat Februarie 12, 2013 Share Postat Februarie 12, 2013 La prinderea rotii ,roata,sistemul de frînare sunt la fel,partea cu progresivu,oasele,difera. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ivanica Postat Februarie 12, 2013 Share Postat Februarie 12, 2013 Am si eu o cheie dinamometrica (nu stiu unde e , dar poate o gasesc) , dar cum sa o folosesc daca nu stiu cu cata forta sa strang ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Hyena986 Postat Februarie 12, 2013 Share Postat Februarie 12, 2013 trebuie sa scrie in manual... cele 4 suruburi care sunt langa supape se strang la 35-40 Nm surubul de langa bujie si suruburile de sub carburatoare si evacuare se strang la 18-22 Nm si suruburile dintre cilindru si cutie cum ar veni se strang la 8-12 Nm sunt 2 valor pentru ca se strange o data la valoarea mai mica (ex 35) se asteapta cel putin jumatate de ora dupa care se strang la valoarea mare (ex 40 Nm) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
irinel2006 Postat Februarie 12, 2013 Share Postat Februarie 12, 2013 Hyena986 - spune-mi te rog cheia dinamometrica de pe ocazii e marca Topmaster ? Astazi mi-am comandat si eu o bucata . 60ron +8 transport. Cred ca la banii astia se merita cumparata, mai ales in cazul operatiunilor mai delicate, de genul celei de sus. Ps:Ivanica : Urmaresc cu interes procesul si astept sa vad rezultatele. Este o foarte buna alternativa pentru cei care vor sa isi pastreze motorul, dar care sa nu investeasca sume colosale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.