Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salut.

Din pacate , Am amanat montarea motorului dr 600 pentru ca am descoperit o fisura in chiuloasa :eek: , deci o sa mai dureze vreo 2 saptamani :( . ( Nu prea am timp pentru ca am scoala , munca si Bacalaureat)

Numai Bine

Editat de Ivanica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebam acum vreo doua luni, in postul 2522, daca stie cineva sa-mi spuna cum trebuiesc orientate niste distantiere de la montarea axului roata spate.

Nu am primit niciun indiciu pana acum.

Unul din distantiere poate fi vazut cu roata montata, asa ca rog pe cineva cu DR650 mai vechi sa se uite in partea dreapta a rotii (partea cu discul de frana) sa-mi spuna cum e orientata piesa din poza de mai jos. Mie mi se pare ca asa trebuie sa fie, dar in schema pare sa fie invers. Totusi, orientata ca in poza, partea mai lata vine peste rulment si il protejeaza. Plus ca se incadreaza perfect in gaura in care intra si rulmentul, adica se ingroapa 1-2 mm acolo.

 

 

post-70935-0-19928600-1361270961_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aveam si eu in trecut o dilema cu acele bucse, la modelul meu. Si eu tot asa am procedat, partea mai lata pe rulment pentru protectie impotriva prafului a apei. Eu zic ca l-ai montat corect. Totusi, cred ca te poti orienta si dupa lant. Daca sta drept , aliniat cu pinionul de pe motor, atunci totul e in regula.

 

Ps Ivanica : nu stiu sigur, banuiesc ca e din aliaj aluminiu chiuloasa. Fisura aia poate merge cumva sudata la un atelier cu aparat special pentru aluminiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da , o fisura in chiuloasa nu este o problema , dar este munca in plus :( - trebuie umblat la supape , curatata bine zona , creat un canal, apoi umplut cu sudura in argon si curatare -lustruire iar (probabil pe freza)

 

Ps: Dogaru Florin George, am vazut postul tau acum ceva timp in urma si am raspuns mai multi sa urmezi pasi din imaginea pe care ai postat-o , era destul de clar . Am dat multe roti jos :) dar nu mi s-a intamplat niciodata sa am probleme la montat . Stiu ca de obicei cand dai roata jos , multi nu se uita bine inainte cum sunt asezate piesele alea care au tendinta sa sara. Ideea ar fi ca nici nu iti pot spune exact atata timp cat nu vad si nu stiu ce e acolo. Sunt 2 pozitii incearcale pe ambele si vezi cum pare in regula fara sa fortezi roata ,

Din ce se vede in imagine , cred ca e montata corect (atat timp cat roata se invarte ok nu ai fortat-o si nu e descentrata ) :10:

Editat de Ivanica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am uitat mai cu grija la acul de dozaj din carburator si am observat doua lucruri care mi se par cam in neregula. Fac o exemplificare pe o alta poza.

1. siguranta (clip-ul) este fixata pe o pozitie foarte inalta (cred ca pe ultima), fapt ce duce la o pozitie foarte coborata a acului in tubul emulsor;

2. sub distantierul de plastic, eu nu mai am nicio saiba, iar distantierul sta direct pe fundul pistonului; neavand saiba, sta si un pic stramb, caci fundul pistonului nu este plat; oricum odata ce intra in tubul emulsor, preia o pozitie corecta, neavand loc sa se miste prea mult in laterale; totusi, lipsa saibei duce la o pozitie si mai coborata in tubul emulsor.

3. Acul este in stare perfecta, fara uzura, sau locuri in care se poate eventual agata.

 

Acum vine si manifestarea - in regim de croaziera(1/4 - 1/2 gaz deschis), am pierderi de putere manifestate pe intervale scurte sau mai lungi. Cand intra intr-un astfel de regim, am impresia ca si la turatii joase, in vit. 1 si 2, motorul trepideaza mai mult decat de obicei. Totodata, la relanti, daca incerc sa dozez acceleratia, adica sa obtin si sa mentin diverse turatii (2000, 2200, 2500, 2700, etc...), reusesc sa o tin doar pana pe la 2000, iar daca mai trag un pic, se tureaza neconstrolat cat vrea (peste 4000).

Exista vreo legatura intre setarile acului de dozaj si aceste manifestari ? Membrana este schimbata, chiar daca cea veche parea buna. Am schimbat si o-ringurile de la plutitoare si cablul de soc, care parea ca ramane un pic tras. Plutitorul pare reglat corect. Cu toate astea, facea la fel la ultima pornire din toamna.

Intre timp, am mai schimbat colierele si flansa de admisie aer in carburator dinspre filtrul de aer. Flansa de admisie dinspre carb spre motor este buna, dar am schimbat oringul de etansare al acesteia pe motor. Nu am mai pornit-o intre timp.

Ce sfaturi imi dati vis-a-vis de acul de dozaj ?

 



Stiu ca s-a mai discutat aici despre uleiurile de motor, dar eu as deschide un subiect adiacent, si anume cum functioneaza si care este rolul epuratorului de ulei, respectiv de ce unele uleiuri sunt consumate mai repede decat altele. Am banuiala ca consumul de ulei, atat timp cat compresia este buna, are legatura cu principiul de functionare al epuratorului.

Singurul lucru pe care il stiu e ca epuratorul de ulei este conectat la airbox, de unde uleiul acumulat se poate scurge printr-o teava lunga sub motocicleta sau printr-un stut mai scurt.

Si banuiesc, sau imi insusesc principiul discutat pe acest forum, ca, atat timp cat motorul nu mai este nou, este bine sa mearga cu un 20w50, eventual mineral. 10w40 doar in perioada mai rece, sa zicem din martie pana in iunie cel tarziu.

Acel epurator se comporta diferit cu uleiuri minerale, semi sau full sintetice ?

post-70935-0-13516400-1361964990_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In poza, siguranta de pe cui pare montata foarte jos, ceea ce face ca acul sa stea mai sus si sa ai amestec bogat. Adica pe dos fata de ce ai zis tu. Si da, manifestarile descrise de tine ai legatura cu reglarea carburatiei.

Epuratorul de gaze are rol de a directiona gazele emanate de uleiul din motor catre airbox pentru a nu polua atmosfera. Nu are treaba cu consumul de ulei decat daca mergi cu ulei mult peste nivelul maxim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In poza, siguranta de pe cui pare montata foarte jos, ceea ce face ca acul sa stea mai sus si sa ai amestec bogat. Adica pe dos fata de ce ai zis tu. Si da, manifestarile descrise de tine ai legatura cu reglarea carburatiei.

Epuratorul de gaze are rol de a directiona gazele emanate de uleiul din motor catre airbox pentru a nu polua atmosfera. Nu are treaba cu consumul de ulei decat daca mergi cu ulei mult peste nivelul maxim.

Multumesc, Andrei pentru raspunsuri.

Cum spuneam, poza este una oarecare luata de pe net. Acul meu are clipsul in partea de sus. Care ar fi reglajul optim ? Nu vreau sa ma ridic pe o roata, ci doar sa meaga rotund. Si sa pun neaparat si saiba de jos ?

 

Iar despre epurator, am o poveste interesanta - eu am tot timpul lantul bine uns, chiar daca in 3000km l-am curatat/uns doar o data. Iar in zona pinionului de atac, toate piesele sunt naclaite de ulei. Am descoperit ca furtunasul care goleste uleiul condensat in airbox este crapat pe jumatate chiar in dreptul lantului, si cred ca varsa tot uleiul pe lant, de aici si proprietatile "maintainanceless" ale lantului. Ma gandesc ca daca am tot timpul ulei pe lant, se aduna destul de mult in airbox. Totodata, imi si consuma mult ulei, dar nu scoate fum deloc. Daca imi consuma, sigur nu prea am niciodata prea mult, deci nu ar trebui sa-l condenseze pe epurator. Deci unde se duce uleiul ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia un manual de reparatie pt DR si joaca-te cu reglajele in functie de ce citesti in manual. Atentie la faptul ca inca este frig afara.

Condensul prin epurator nu iti va provoca un consum de ulei foarte mare. Probabil ca mergi cu ulei prea mult. Prima grija a unui motorist e sa-si monitorizeze nivelul de ulei din motor. A doua e presiunea din roti, etc....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am o problema dar va descriu exact care e situatia poate au legatura...
Dupa ce am schimbat bujiile care erau pline de funingine cu unele recomandate de producator (NGKdpr9-ea9) am pornit dupa 3 luni mobra rezervorul a avut cam 3-4 litri de benzina in el pe perioada iernii... am mai pus peste inca 5 si i-am dat sa o pornesc.

Bateria pecare o am e cam lesinata si e de 9 AH deci nici o sansa sa o ia la rece... mai ales dupa 3 lui. Am pornit-o legata la masina dupa vreo 5 minute de dat la atuomat (nu in continuu evident) a portnit a dat vreo 4-5 rateuri ca sa afle si vecinii si am lasat-o la relanti cam 10-15 minute. Am oprit-o am lasat-o 5 minute dupa care a pornit pe bateria lesinata am mai lasat-o cam 5 minute si s-a oprit singura (nu stiu de ce) dupa care nu a mai vrut decat la clesti. Am mai lasat-o cam 10 minute dupa care am plecat de la garaj spre casa aproximativ 11km. no problem

 

Azi dimineata am pornit-o cu bateria de la masina s-a incalzit am oprit-o si a luat-o pe baterie... a pornit foarte repede am facut vre-o 3-4 drumuri (cam 35km in total) cu pauza de 2 ore 2 ore jumate intre ele... a pornit de fiecare data ba chiar mi-a murit motorul in intersectie la razoare la fel a pornit imediat.

 

Problema: cam la 400 de metri de casa... a inceput sa se gatuie, sa dea in nas ca si cum ar ramane fara benzina. Am tras pe dreapta am lasat-o putin am dat la automat nimic, inca o data nimic... am mai dat de 2-3 ori si am ramas fara Baterie. Ce sa aiba? Benzina am bagat 5 litri + ce o mai fi fost in rezervor... Am mers pe la 4okm/h intr-a 2-a pe la 4000rpm i-am dat si a 3-a pe unde a fost cazul... refuz sa cred ca am mers 45 de km cu 5 litri + ca se aude benzina in rezervor as putea spune ca destula deoarece face balans destul de mare. Maine am sa mai bag 5 litri si am sa incerc sa o pornesc... Ceva sugestii? Robinetul a fost mereu pe Ress

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, incerc aici sa-ti dau cateva sfaturi si sugestii:

1. motoreta asta-i racita cu ulei si aer deci dupa pornire max 5 min pe loc apoi roiul altfel se va opri singurica ....

2. robinetul de benzina are trei pozitii cu un scop.....deci foloseste-l in consecinta

3. are o varsta iar rezervoarele sunt dintr-o tabla netratata si ruginesc deci ...nici o iarna fara plinul facut ochi

4. verifica cantitarea de rugina din rezervor (dupa ce am achizitionat Big-ul am scos cam doi pumni din fiecare rezervor) care la un moment dat blocheaza "caderea" lichidului catre carburatoare

5. filtrul de benzina, sper ca exista si este curat!

6. goleste carburatoarele succesiv de cateva ori (vezi surubelele alea mici de pe poponeata carb-urilor) daca nu jos cu ele si continuarea cred ca o stii,

7. verifica scanteia mai intai daca exista apoi daca functioneaza cu o singura bujie (trebuie sa o faca) cablajul CDI-ului are o varsta si la fluctuatii mari de temperatura mai face figuri (cunoscatorii stiu de ce)

8.daca nu se rezolva suna un prieten mai priceput,

o seara faina sa ai! :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. nu stiam ca se opreste singura.... dar oricum era destul de frig afara iar pe radiatorul de ulei are montat un ventilator de fostul propietar daca acum se opreste la vara ce naiba fac

2. pai nu am avut niciodata destula benzina in rezervor ca sa il trec pe ON

3. stiu dar 30 de litri sunt o gramada de bani si sincer nu am avut posibilitatea sa ii fac plinul

4. m-am uitat in rezervoare si in putinul care se vede nu este rugina desi asta nu inseamna ca nu este pe fundul lor.... nu prea stiu cum sa procedez. eu m-am chinuit sa scot 3 litri de benzina din rezervor

5. are filtru de benzina e foarte mic ma gandesc ca se poate infunda foarte repede... sincer sa fiu nu l-am verificat

6. da... oricum cred ca trebuiesc curatate si apoi reglate cum trebuie

7. de CDI mi-e cel mia frica... am cauta pe net si e cam jumate din cat am dat pe motocicleta :)

8. daca nu la service... sa se chinuie ei :)

 

m-am mai gandit la o nebunie... acu cateva luni am citit pe Advrider ca a mai patit cineva o treaba din asta din cauza pompei de benzina care nu functiona si motocicleta nu mergea decat atunci cand avea mai mult de jumatate de rezervor cand scadea sub un sfert se oprea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai cam 400m mergi cu benzina din carburator. Am patit asta vara o faza amuzanta... I-am dat niste benzina unui prieten si am scos furtunul de la rezervor la carburator sa-i bag cativa L in sticla. Dupa am uitat de el si am plecat cu motorul. Am mers fix 3-400m cu benzina din carb pana s-o oprit si mi-am dat seama.

 

Baga-i macar 10-15L de benzina si incearca dupa. Parca citisem pe ceva topic ca ai umblat pe la instalatia electrica... Daca nu se rezolva doar cu mai multa benzina, verifica toate mufele. S-ar putea sa fi deranjat vreun fir de pe la CDI/bujie si la vibratii nu face contact cum trebuie.

 

LE. Nu te speria de CDI (sau orice altceva). Monocilindrele in general se repara ieftin. CDI-uri aftermarket gasesti la Ignitech.

Editat de alex_xt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am umblat la releul de la semnalizare... ma duc sa ii scot mufa de la CDI sa ii tau cu niste spray contact si sa iau 5 litri de benzina sa vad daca merge

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am umblat la releul de la semnalizare... ma duc sa ii scot mufa de la CDI sa ii tau cu niste spray contact si sa iau 5 litri de benzina sa vad daca merge

 

Inainte sa te complici vezi daca scanteieste. Odata pornit, mai ales ca ai mers ceva cu el, chiar daca se opreste ar trebui sa o porneasca imediat cum invarte demarorul. Daca nu vrea, nu ai benzina sau scanteie ok.

Editat de alex_xt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca un + care am impresia ca duce la CDI se mai tinea in 3 firicele... azi dimineata cand am scos toate mufele sa le dau cu spray contact cand am pus mana pe el sa scot mufa s-a rupt de tot... firul era dat dupa surubul de la releul de pornire si prins cu piulita... trebuie sa caut un papuc sa ii pun ca sa nu mai am probleme

 

Azi am strans si evacuarea... din cauza virbratiilor unu din cele 2 suruburi de flansa cu care vine prinsa s-a desfacut si a cazut... l-am inlocuit si acum parca merge mai frumos... nu mai da raterui sa ca sa trezesc vecini si parca inainte imi dadea si putin fum negru... acum e in regula ma gandesc ca influenta negativ fanta aia dintre chiuloasa si esapament

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum vad ca lumea a inceput sa se dezmorteasca pe forum, mai arunc niste intrebari.

In manualul de service scrie ca la 6000 km (La modelul meu, DR 650 RSM sau SP42A) sa se verifice jocul culbutorilor si sa se stranga la cuplu cele 4 suruburi in cruce care tin ciuloasa de cilindru, precum si suruburile care strang cilindrul pe blocul motor.

Voi faceti lucru asta atata de des ? Pentru asta, trebuie sa desfac capacul chiuloasei, apoi sa-l pun la loc cu garnitura lichida de fiecare data.

Asta toamna am schimbat axul cu came, culbutorii si axele culbutorilor. Le-am pus de noi si au costat jumatate din cat am dat pe toata motocicleta. Credeti ca ar fi bine sa le fac o verificare/restrangere acum, dupa app. 1000km ? Nu as vrea sa le schimb prea repede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

Am o problema, imi lipsesc plasticele laterale la DR650SE si nu gasesc pe nicaieri second. Daca stiti pe cineva care se ocupa cu plastice second de enduro dati un mesaj privat va rog. Noi costa cat un motor la mana a doua :( Pe ebay nu gasesc decat pentru modele mai vechi de '96



Cum vad ca lumea a inceput sa se dezmorteasca pe forum, mai arunc niste intrebari.

In manualul de service scrie ca la 6000 km (La modelul meu, DR 650 RSM sau SP42A) sa se verifice jocul culbutorilor si sa se stranga la cuplu cele 4 suruburi in cruce care tin ciuloasa de cilindru, precum si suruburile care strang cilindrul pe blocul motor.

Voi faceti lucru asta atata de des ? Pentru asta, trebuie sa desfac capacul chiuloasei, apoi sa-l pun la loc cu garnitura lichida de fiecare data.

Asta toamna am schimbat axul cu came, culbutorii si axele culbutorilor. Le-am pus de noi si au costat jumatate din cat am dat pe toata motocicleta. Credeti ca ar fi bine sa le fac o verificare/restrangere acum, dupa app. 1000km ? Nu as vrea sa le schimb prea repede.

Eu le-as strange pentru siguranta. Pe de alta parte este o garnitura laterala rotunda din plastic (cel putin la dr650se) pe care e recomandat sa o inlocuiesti de fiecare data cand desfaci capacul de sus. Am auzit de cazuri in care a inceput sa curga ulei pe-acolo. Odata pusa ia forma si asa ramane. Am inteles ca nu e bine sa pui nici garnitura lichida in jurul ei. Daca strangi suruburile incearca sa faci rost si de ea, nu ar trebui sa fie scumpa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Colbutori trebuie verificati mai ales daca ai pus noi ar trebuii sa verifici si sa rectifici distanta daca e cazul, chiuloasa trebuie stransa si ea daca ai umblat la ea.



Stie cineva unde gasesc sau unde pot da comanda de un kit de reparatie pentru pompa de benzina?

Editat de Hyena986
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe a mea nu am mai pornit-o iarna aceasta. In toamna am spalat-o bine, am bagat-o in depozit, i-am scos benzina din carburator si bateria, am invelit-o bine cu husa.

 

Oare peste o luna cand ma voi duce la ea sa o pornesc, sa ii dau jos rezervorul si o bujie si sa ii imping vreo 10g de ulei pt amestec sa ii dau la pedala sa se unga putin pistonul si cilindru si dupa aia sa ii pun bujia si sa o pornesc ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am montat motorul , am pregatit tot ce se putea si sunt dezamagit rau :-L Nu am reusit sa o pornesc :( Se simte ca are compresie mare , am scanteie si benzina , Nu stiu ce ........... mai vrea , ca m-am saturat de ea :)

( cred ca e ceva din aprindere sau din instalatia electrica la care au umblat niste tampiti de au facut fire varza / cdi nu mai are nici un papuc , toate sunt legate direct)

Mai incerc zilele astea , ca m-a prins noaptea azi si am avut probleme si cu articulatiile.

Orice sfat ma poate ajuta. Multumesc

Numai Bine

 

PS: Nu cred ca e neaparat nevoie sa ii bagi ulei , ca doar nu rugineste asa repede . Dupa 2 ,3 pedale se unge singur .

post-71111-0-86165600-1362513199_thumb.jpg

post-71111-0-16693800-1362513212_thumb.jpg

Editat de Ivanica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...