Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

Am facut si eu o tura mai lunga ieri, de vreo 100km, cu pasager. Intr-adevar, parca se aseaza mai bine pe sosea si nu mai e asa sensibila la vant lateral. In schimb, destul de obositor cu pasager, ca abia imi gaseam loc eu pe saua aia ingusta. Cand eram singur, imi gaseam diverse pozitii in sus si in jos cand amorteam.

As vrea niste sfaturi legat de o problema de care se pare ca nu scap. Motorul nu trage rotund, de parca ar avea momente cand ii vine prea mult aer sau prea multa benzina.

Anul trecut am observat o bolboroseala la flansa de imbinare dintre filtrul de aer si carburator si am comandat si schimbat flansa aceea, colierele si o-ringul de la flansa dinspre chiuloasa. Cat a stat la iernat, am spalat si carburatorul. In el am inlocuit cam tot ce nu mi se parea in regula. De pornit porneste la prima pedala dupa ce a stat o saptamana nepornita. Binenteles, cu 4-5 pedale in gol, pentru a-si trage un pic de benzina.

Ei, dar dupa ce se incalzeste un pic, parca se joaca cineva si imi astupa cu mana admisia de aer. Pur si simplu se gatuie. Nu moare motorul, nu-i scade turatia, dar isi pierde puterea. Daca ma opresc in acel moment, relantiul sta bine, nu da sa moara, deci nu e o problema de alimentare. Sau e, dar se manifesta cand are nevoie de multa benzina. Totusi, are si momente aleatoare cand trage bine. Atat de bine ca abia atunci simt ca patineaza un pic ambreiajul.

Poate fi ceva in carburator unde trebuia sa curat cu grija ? Am curatat bine tubul emulsor, acul de dozaj e perfect, nu am gunoaie, i-am pus si un filtru original pe cotul metalic unde intra benzina in carburator. Acel filtru e foarte des, nu trec gunoaie prin el, nu am gasit nimic in el.

Aveti vreo idee ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

- incearca sa reglezi putin surubul de amestec din fata carburatorului. Lasi motorul pornit cateva minute, dupa care maresti usor relantiu. Apoi cu o surubelnita dreapta incearca sa reglezi acel surub in punctul in care motorul incepe sa se tureze singur. Ai sa iti dai seama unde e punctul ala, ascultand motorul. Atunci ai sa vezi ca motorul merge si rotund si bine. Multi spun ca acel surub se strange la maxim si apoi se desface parca o tura jumate. Eu sunt pe principiul sa asculti motorul exact in punctul in care el incepe sa se tureze. Dupa ce ai atins acel punct, poti reduce din turatie din surubul ala cu cap rozeta. (Acelasi surub la care ai umblat si prima data cand ai marit putin relantiul)

 

Ps: pentru problema cu saua eu am folosit burete de 2cm , cu care am infasurat vechiul burete. Prin urmare am latit saua, iar intr-o iesire de 250km cu sotia , am parcurs 130km fara sa amortim. Pe topicul meu ai sa gasesti si modificarea seii.

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amestecul e reglat bine, zic eu. E posibil sa fi descoperit problema. Cred ca aveam nivelul prea mare in camera plutitorului, asa ca l-am lasat mai jos. Cu reglajul pe care il avea, camera se umplea cu benzina si cred ca urca chiar mai sus, inundand pasajele pe care vine aerul. Asta e doar o prezumtie. Totusi, dupa ce am mai reglat un pic limba aia pe care sta cuiul, am facut o tura de vreo 20 km si a mers perfect. Chiar parca nu a tras asa de bine niciodata. Si motorul parca e mai elastic. Inainte nu puteam sa-i dau a 5-a decat dupa ce atingeam macar 3500 rpm intr-a 4-a. Acum pot sa-i dau si de la 3000rpm. Si parca si suneul in tobe e mai curat.

Maine fac iar vreo 150 km cu pasager si am sa stiu cu certitudine daca i-am nimerit reglajul sau doar a fost o intamplare.

 

Saua mea arata destul de bine. Are doar doua gauri foarte mici, dar in rest este impecabila. Nu m-as baga sa o stric. Dar cred ca nu fundul e problema, ci spatele. Ne-a durut pe amandoi spatele. Cu fundul nu am probleme, ca e batut de la saua bicicletei. Si desi am un top box montat, sotia spune ca nu se poate sprijini pe ea, ca o loveste in spate la orice denivelare. Asa ca sta cam peste mine si ma cam impinge in fata pe sa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cunosc problema...cu topcase-ul...nici a mea nu se putea sprijini. Ma gandeam sa fac ceva in stilul celor de pe chooper si sa mut top case mai spre exterior. Un spatar prins de suporti laterali care sa aiba burete.

 

reglajul cel mai corect al plutitorului, e ca acela sa inchida perfect in momentul cand e perfect paralel cu marginile carburatorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am iesit ieri intr-o tura de vreo 150 km si am avut timp sa testez.

Ca o paranteza, recomand cui ajunge prin zona sa mearga de la Galati spre Tulcea, prin Luncavita si Isaccea ca repere, cu opriri pe la manastirile din zona. Drumul este foarte liber, chiar si pentru a 2-a zi de Paste, plin de serpentine frumoase, paduri, drumul perfect. Se pot vizita manastirile Cocos, Saon, Celic Dere, etc. De la Luncavita se poate intra dreapta spre Nifon, se merge cam 10 km printr-o padure superba. La intrarea in padure exista un popas unde anul trecut s-a tinut intrunirea moto pe zona Dobrogei. Se va tine si anul asta, dar nu stiu data.Bacul pe la Galati costa 6lei/motor si inca 1.5 lei/pasager. Bacul merge zilnic, din jumate in jumate de ora, de la 8 la 22.

 

Acum, sa revenim la motocicleta. O vreme a mers bine, dar din cand in cand iar dadea sa mearga prost. Per ansamblu, mult mai bine decat inainte. E posibil totusi ca plutitorul ala sa isi faca de cap. Am vazut de mai demult ca are un piciorus rupt. Cei doi lobi care plutesc se prind de cadrul pe care stau cu cate 3 picioruse fiecare. La unul din ei, un piciorus este rupt. Totusi, se tine destul de bine in ceilalti doi si nu atarna. Nu cred ca apar forte atat de mari acolo astfel incat sa conteze atat de mult. Aveam de gand sa-l lipesc cu vreun super glue, dar ma gandesc sa nu se dizolve lipiciul ala in benzina si sa nu fac mai rau. In pus, uitandu-ma in lumina, am vazut ca in interiorul lobilor se misca un pic de lichid, ceva mai gros, ca un ulei. Nu e mult, cam cate o picatura in fiecare lob, intinsa pe acolo. Daca il tin inclinat, se vede cum se prelinge.

L-as schimba, daca as fi sigur ca de acolo apar problemele, altfel nu as da 70E pe unul nou si sa mearga la fel.Si nici nu stiu daca in banii astia intra si cuiul si daca este 100% compatibil cu modelul meu de carburator. Sunt unele cu teava groasa, cea pe care vine benzina, mai scurta sau mai lunga. Eu am cu teava lunga. La cele cu teava scurta, mai exista un prelungitor metalic pana la gaura pe unde vine benzina din rezervor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

legat de cui, citisem gresit mai sus.

 

Acum depinde, la yamaha daca am umblat prin carburi, am schimbat si cuiele (unul desi parea nou, lasa putin sa curga), la honda la fel.

 

Legat de plutitor, la pretul pe care ti-l ofera reprezenta pe unele chestii, iei un carb complet la SH - bine... aici e si posibilitatea sa nu fie bune unele piese, dar rogi vanzatorul sa pozeze tot sa nu ai suprize :) Plutitor pt mobra mea parca mai vazusem pe http://www.romimoto-piese.ro poti sa incerci si aici daca gasesti ceva. Stima si asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cei de la romimoto au cate ceva interesant pentru modelul meu. Nu si plutitorul, binenteles, dar am vazut niste garnituri de capac de ambreiaj si de magnetou, de la Athena, la preturi bune. Originalele sunt cam 15E bucata, cu ceva TVA, iar cele de la Athena sunt cam la 30-40 lei bucata. Astea de la Athena sunt bune ? Cica ar fi furnizorul OEM pentru multi producatori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Caut si eu o roata de fata pentru trotineta mea....si nu prea gasesc. Are cineva? S-au macar unde pot so rezolv (spitez/indrept) pe a mea. Mi-a trasnit si o idee: ca tot sunt multi care au nevoie de piese si nu prea se mai gasesc pentru trotinetele astea, de ce nu am face un club (posesori de dr) si toti sa cotizam cu ceva, in timp sa putem cumpara motociclete neinmatriculate, lovite, trasnite ca sa ne putem asigura piesele. Ma uitam ca se gasesc o gramada de dr-uri neinmatriculate sub 700 euroi dar care mai au o gramada de piese bune pe ele. Eventual sa gasim si un spatiu ceva pentru reparatii. M-am cam saturat sa ma duc numai pe malul dambovitei sa-mi reglez carburatorul fara sa-mi iau cartofi in cap. Poate merg (gandesc) prea departe, dar un pic mai multa unitate n-ar strica.....zic. E doar o idee nu dati cu pietre.

 

Ps; Pentru domnul Dogaru: cam toate garniturile si semeringurile de la athena sunt folosite pe foarte multe motoare (modele) inclusiv pe cele de competitie...deci sunt foarte bune...eu am semeringuri athena la amortizoarele fata si desi am roata dinfata ca un ou nu au obosit deloc si nu daqu gram de ulei afara.

Editat de chucki
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok...cumparam niste epave...si dupa aia ce facem ? Luam cablurile de ambreiaj, rotile si mai ce luam de pe ele ? Ca deobicei sunt cam putine piesele care pica, iar ceea ce trebuie inlocuit, musai trebuie nou, ca sa stai linistit un timp.

 

Sa stii ca nu esti singurul care iese in afara orasului sa isi regleze motoreta. Ma numar si eu printre ei si sincer nu am nimic de obiectat, nu e nimeni obligat sa imi suporte galagia. Cu toti o sa ajungem la o varsta cand nu o sa mai suportam galagia. Spre exemplu in momentul de fata inca nu imi explic de ce toti cei cu motoare de viteza trebuie sa isi tureze motoarele in oras. De ce nu se poate circula in liniste. Pe langa noi mai sunt si altii : batrani copii....etc....ei de ce trebuie expusi la prostiile noastre ?

 

Ideea cu cumparat motoare ar fi buna in cazul in care mai multi doritori si-ar face o lista dinainte, iar in functie de piesa si cotizatia sa fie pe masura. Pai daca unul vrea oglinzi si altul motorul punem toti la fel, ca na sa avem in garaj ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bucur sincer ca a comentat cineva deja ideea....De fapt eram atat de nerabdator sa aflu noi opinii incat mi-am montat rutar wireless ca sa pot vedea din pat de la tv cand apare un post nou. Ce spuneti este corect: "Ideea cu cumparat motoare ar fi buna in cazul in care mai multi doritori si-ar face o lista dinainte, iar in functie de piesa si cotizatia sa fie pe masura." Asta r trebuii reglementata cumva....si oricum eu ma dat o idee care trebuie mult slefuita ca sa iasa bine. Sunt si multe piese care se pot recupera din motoare vechi : carburatoare, cdi-uri, roti (asta ma doare), furci, plastice, pompe benzina, chiar si ceva puese din motor. In mod clar nu sunt la fel de bune ca si cele noi...dar reconditionate si cand esti la ananghie sunt de vis. Iar daca adunam valorile la piesele date ca exemplu ajungi la o suma astronomica pe cand cred ca ele pot veni de la o donatoare (moto).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spre exemplu in momentul de fata inca nu imi explic de ce toti cei cu motoare de viteza trebuie sa isi tureze motoarele in oras. De ce nu se poate circula in liniste. Pe langa noi mai sunt si altii : batrani copii....etc....ei de ce trebuie expusi la prostiile noastre ?

1- Motoarele de viteza (600 -1000) cer turatie mai mare. Sunt incepator , dar totusi am vazut ca un motor in 4 pistoane , cere si viteza si turatie.

2- Sunt sigur ca daca li s-ar permite motociclistilor cu tobe de zgomot , s-ar reduce cu mult numarul accidentelor. ( Multi soferi nu vad 1 far in oglinda , deci mai bine sa ne auda inainte sa ne vada)

Imi cer scuze pentru copi si batrani , dar as vrea sa se gandeasca ca o toba de zgomot ii poate salva viata unei persoane din familia lor .

Este doar parerea mea (19 ani) :D poate cu vremea o sa imi schimb opinia , sau o sa ma linistesc :)

Numai Bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok. Este şi asta o idee deşi şi eu sunt adeptul liniştii. Poate că am ajuns prea repede bătrân. Dar despre ideea anterioară numai spune nimeni nimic.....of ce nerăbdător sunt...aşa am făcut şi cu troti: pe 27 dec am luat-o pe 29 era toată dezmembrate în casa la et. 1.:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma am comandat garnitura originala si imi vine saptamana viitoare. Cea de la Athena era vreo 35 lei, asta originala 66.

Imi mai spunea domnul de la motorteam, unde am comandat-o, ca pot masura nivelul in camera plutitorului cu carburatorul montat pe pozitie, cu o conducta subtire si transparenta infipta in stutul acela de scurgere de pe fundul carburatorului, orientata in forma de U in sus, apoi sa-i dai drumul de la surub si sa vad unde urca nivelul pe conducta. Cumva s-ar aplica principiul vaselor comunicante. Stiti de metoda asta ? Daca functioneaza, cam unde ar trebui sa fie nivelul benzinei imaginar pe exteriorul vasului ?

 

Cat despre ideea lui "chucki", eu nu reusesc nici macar sa-mi gasesc un garaj sa o tin, sa nu mai zic ca nu as gasi un depozit unde sa tinem mai multe harburi cumparate. Piese mai apar pe bikeshop la noi sau pe ebay la ei.

 

Si da, nici eu nu sunt de acord cu zgomotul. Daca vrei sa traiesti sau sa ramai intreg, ai grija tu de tine, nu-i obliga pe ceilalti sa aiba grija de tine tipand la ei sa o faca. Un far aprins este de ajuns. Daca nu ti-e de ajuns si ti se pare ca toata lumea iti sare in cale, atunci poate ca e cazul sa o lasi mai moale.

Editat de Dogaru Florin George
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se pare ca am ramas mai multi batrani pe forumul de dr-uri :))). nu ma gandeam sa facem vreun depozit cu mai multe motorete mai degraba una maxim doua...efectiv sa vaem de unde cand frige buza. Si da ma gandeam la un garaj in care sa putem mesterii si sa iernam. Un teren si ceva scule as putea pune la bataie (si un mos (taica)care sa aiva grija din cand in cand sa le mai dea o cheie) dar problema e ca e la vreo 60 km de buc. Mai vreau pareri... loviti-ma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am cam renuntat la ideea de a mai face ceva in Bucuresti cu garajul. Lumea e nebuna aici, vor chire pe un garaj cat pe o garsoniera modesta. Prefer sa o tin la casa in provincie la ai mei. Acolo ma si plimb in weekenduri, acolo o si repar, o spal, etc. Mi-e cam frica sa o tin in fata blocului in Bucuresti. Nu e mare tragedie daca mi-o salta, ca nu e valoare mare, dar nici sa stau cu grija ei noapte de noapte. Si eu nu merg zilnic. O "prepar" pentru weekend, cand merg 2-300km, apoi o spal si o pregatesc pentru un alt weekend. Asa ca deocamdata nu contati pe mine. SI as cheltui maxim 100 ron/luna daca as gasi un loc unde sa o tin, eventual si aproape de mine.

Mi s-ar parea foarte buna ideea cu inchiriatul boxelor pentru depozitat diverse lucruri. Pe afara am inteles ca a prins conceptul, iar pe la noi au incercat unii pe undeva pe Th. Palady, dar au intrat in insolventa. Oricum cereau niste preturi nebune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum o luna parca ma uitam si eu dupa un garaj si mi s-a zbarlit parul cand am auzit de 250 euro pe luna...cum bine ai spus cat o garsoniera. Nu stiu dar ma gandeam la mai multe treburi: faza cu un mic stoc de piese, o remorca mica (cine nu a avut nevoie), o parere pe viu (una e cand ti se s[une pe forum cum sa faci si alta e cand o auzi efectiv cum suna). Toate sunt valori destul de mari pentru o persoana dar mici pentru un grup de 10~15.. Sper ca intr-o luna sa pot pune la bataie si o remorca de 110 pe 200 (destul buna de transportat o motoreta). Sa se inteleaga clar; nu tin sa fiu eu cel care sa stranga bani sau chesti de genul, dar pur si simplu inebunesc cand vad ca-mi trebe un k..T de piese si nu am de unde sa o cumpar/ fac rost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare DR 800 big au probleme cu carburatoarele sau pompa de vacum adica daca e slaba bateria si nu il invarte cum trebe e posibil sa nu traga benzina ??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru a desface capacul de la magnetou fara a da uleiul jos, cat de tare trebuie inclinata motocicleta pentru a fi sigur ca nu curge ? Trebuie pusa la orizontala ?

Dar daca scurg uleiul intr-un vas curat si apoi il pun la loc nu-i mai usor ?

Am comandat pana la urma garnitura de capac originala de la Suzuki. Nu stiu cum arata marginile si mai bine ma pregatesc cu o garnitura buna.

Mai trebuie etansat ceva pe acolo ? Am gasit la Unix de cumparat silicon Victor Reinz reinzosil. S-ar putea sa am nevoie la etansarea firelor care ies din capacul de magnetou ?

Siliconul asta e bun si la confectionat garnitura de la capacul de chiuloasa ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru a desface capacul de la magnetou fara a da uleiul jos, cat de tare trebuie inclinata motocicleta pentru a fi sigur ca nu curge ? Trebuie pusa la orizontala ?

Dar daca scurg uleiul intr-un vas curat si apoi il pun la loc nu-i mai usor ?

Am comandat pana la urma garnitura de capac originala de la Suzuki. Nu stiu cum arata marginile si mai bine ma pregatesc cu o garnitura buna.

Mai trebuie etansat ceva pe acolo ? Am gasit la Unix de cumparat silicon Victor Reinz reinzosil. S-ar putea sa am nevoie la etansarea firelor care ies din capacul de magnetou ?

Siliconul asta e bun si la confectionat garnitura de la capacul de chiuloasa ?

poti etansa direct cu reinzosil capacul de la magnetou fara sa mai astepti sa se usuce,il poti porni imediat si nu curge...vad ca ai RS deci ai cu pedala...la cele cu demaror daca nu pui garnitura "esista" riscul de a se bloca pinioanele ce sunt angrenate de demaror.

 

e f bun pt garnitura capacului de chiuloasa,e singurul cu care mie nu mi-a curs dupa citeva mii de km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare DR 800 big au probleme cu carburatoarele sau pompa de vacum adica daca e slaba bateria si nu il invarte cum trebe e posibil sa nu traga benzina ??

La mine (dr big 800) daca bateria e slaba nu porneste ni s-o f....dar nu cred ca din cauza carburatorului sau a pompei. Asta iarna cand incercam sa o pornesc imi baga benzina de ajungea pana pe esapament (drept urmare ceva rateuri de vis). Cred ca pur si simplu cand bateria e slaba nu are putere scanteia, toata puterea fiind folosit pentru a invarti porcul de motor. Teoretic nu prea are treaba cu pompa pentru ca la pornire foloseste foarte putina benzin din cea existenta deja in carburator.Asta cred ca e punctul cel mai slab: bateria prea mica pentru a invartii un monocilindru de 800. Leag-o la o masina si cred ca o sa plece imediat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru a desface capacul de la magnetou fara a da uleiul jos, cat de tare trebuie inclinata motocicleta pentru a fi sigur ca nu curge ? Trebuie pusa la orizontala ?

Dar daca scurg uleiul intr-un vas curat si apoi il pun la loc nu-i mai usor ?

Am comandat pana la urma garnitura de capac originala de la Suzuki. Nu stiu cum arata marginile si mai bine ma pregatesc cu o garnitura buna.

Mai trebuie etansat ceva pe acolo ? Am gasit la Unix de cumparat silicon Victor Reinz reinzosil. S-ar putea sa am nevoie la etansarea firelor care ies din capacul de magnetou ?

Siliconul asta e bun si la confectionat garnitura de la capacul de chiuloasa ?

De ce vrei sa te complici, cand poti foarte simplu sa dai drumul la ulei intr-un vas ? 10 minute il lasi sa curga dupa care desfaci frumos capacul, degresezi de ulei marginile, pui rezosil, lasi putin sa se usuce, montezi capacul. Cu un ciorap de dama pe o palnie torni uleiul inapoi in motor. Aici o sa ai o surprisa, o sa gasesti fie bucatele mici de silicon, pilitura in ciorap. Asa esti sigur ca ai uleiul un pic mai curat. La urma toata operatiunea e curata.

 

Varianta 2. lasi motorul pe o parte...posibil sa curga benzina pe la buson....ai toate sansele sa ii tragi vreo dunga pe carene. Cand desfaci capacul poti sa ai surpriza sa iti curga bunatate de ulei pe picioare, pe jos....si apoi sa fii nevoit sa cumperi un alt bidon de 1l pentru completare.... Deci....vorba aia : "Lenesul mai mult alearga...." sper ca iti este cunoscuta expresia.

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avand in vedere interesul provocat de ideile mele, imi retrag propunerile ..poate mai incolo cine stie. Eu sunt in continoare deschis la idei de genul, asa ca daca mai vine cineva cu propuneri, sunt binevenite din punctul meu de vedere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- ideile tale sunt bune, dar greu de pus in practica.....Eu zic ca un nou topic cu fiecare dintre noi sa scoata ce are la vanzare in materie de piese pentru acest model de motocicleta, se preteaza mult mai bine. Uite eu spre exemplu de maine o sa fiu dispus sa scot la vanzare discuri de ambreiaj suzuki dr650 rs second hand. Sunt in stare buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...