Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

trebuie sa incerc faza cu decompresorul , ca daca il tin tras il invarte bine .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu decompresorul tras invarte foarte repede. Oricum cu bateria full nu te tine sa dai la automat de mai mult de 10~15 ori a cate 3, 4 secunde. Daca ai dat de 6, 7 ori deja bujiile esunt inecate. Ca sa reglezi decompresorul trebuie sa dai rezervorul dein dreapata jos (la mine) sau carena si pe langa bujie o sa gasesti cablul si parghia. Vezi in maual ce valori trebuie sa ai la reglaj, eu am dat cota de la mine (motor s42). Dar totusi uitate si la electromotor(stiu ca e mai complicat)...... Era o treaba sa fi facut japonezu si o pedala de pornire, desi cred ca trebuia sa fi un Arnold sa poti sa-l invarti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e cineva interesat de un set discuri ambreiaj suzuki dr650 rs second hand poate sa ma contacteze. Pozele sunt reale. Urmeaza maine sa masor fiecare disc in parte cu sublerul electronic si sa postez cotele. (0748.499.501)

post-45143-0-94967500-1368372887_thumb.jpg

post-45143-0-29925800-1368372899_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@irinel2006 - multumim pentru tutorial, mie imi va fi cu siguranta de ajutor. Cum au trebuit aliniate decupaturile alea in forma de semicerc de pe cele 6 discuri identice ?

La ambreiajul meu, fostul proprietar mi-a spus sa stiu ca lipseste nu stiu ce distantier - numarul 10 sau 11 din schema de pe cmsnl.com.

Aceste distantiere sunt primele inainte de primul disc, cel mai subtire, din exterior. La tine exista ? Daca le-ai observat, ti-ai dat seama cam ce rol ar avea ?

Sau mai bine spus ce rol ar avea daca lipsesc :).

Cu siguranta ambreiajul meu trebuie schimbat, dar deocamdata vreau sa verific lantul de la debalansieri, sa-l strang daca e cazul, sau sa vad daca nu cumva e strans la maxim.

Ambreiajul il las mai peste vreo luna, doua. La ce bani te-ai gandit sa dai discurile ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da...sunt doua inele ce completeaza spatiul liber ce exista la discul 9. Defapt cele doua inele se pozitioneaza perfect in linie cu primul disc. Dupa cum se putea observa si din poze, in trecut semnalam diferenta de diametru intre cele 6 discuri identice si unul mai ingust. Ei bine sub cel ingust, in linie cu el se pozitioneaza cele doua inele (distantiere) Astfel discul 9 se centreaza la randu-i cu celelalte.

 

Fac un pret in functie de cotelele discurilor . Astazi la 11 vine cineva cu un subler electronic si masor , pozez fiecare disc in parte.

 

Referitor la decupaturi nu prea am tinut cont de ele ...am incercat cat de cat sa le aliniez.

 

Te tin la curent !



2.9-3.1 standard

 

2.6 service limit ;

 

disc 1- 2.86

disc 2- 2.88

disc 3- 3.89 (acesta este discul marcat cu nr 9 difera prin grosime )

disc 4- 2.87

disc 5- 2.9

disc 6- 2.76

disc 7- 2.88



http://www.pro-bike.ro/forums/topic/105869-discuri-ambreiaj-suzuki-dr650rs-second-hand/?do=findComment&comment=512157



Link-ul de mai sus: poze cu fiecare disc masurat in parte.

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

trebuie sa incerc faza cu decompresorul , ca daca il tin tras il invarte bine .

Ai mai facut ceva? Sunt curios si oricum as vrea sa fiu si eu informat cand ma va lovi necazul.

 

Daca e cineva interesat de un set discuri ambreiaj suzuki dr650 rs second hand poate sa ma contacteze. Pozele sunt reale. Urmeaza maine sa masor fiecare disc in parte cu sublerul electronic si sa postez cotele. (0748.499.501)

Felicitari inca o data pentru lucrare. Incredubil cat de oganizat puteti sa fiti (ordinea discurilor etichetata, discurile noi lasate la inmuiat in ulei, masurat cu sublerul). Daca faceam eu operatiunea, dupa arata ca o batalie din al doilea razboi mondial.....d-aia nici nu fac poze, ca oricum nu s-ar intelege nimic...bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:))

 

- pe la inceputuri eram si eu repezit, dar mi-am revenit pentru ca nu imi permitea buzunarul sa gafez. Plus ca mai e si defectul profesional care isi pune bine amprenta. Acel topic a fost creat pentru ca la inceput nu aveam si nu avea cine sa ma invete. Am zis ca e un model de motocicleta pe care multi dintre noi il avem si ca ar trebuie fiecare dintre noi sa stie cat de cat despre fiecare problema in parte. Mestereala si birjareala merg mana in mana...

 

Multe sunt inca nedescoperite de mine, dar mai mult ca sigur o sa ma confrunt cu ele. Admir posesorii de masini de epoca, cum le intretin si cum au grija de ele, de aceea mi-am propus ca suza sa fie ultima motoreta ca peste multi ani sa ma pot mandri si eu cu o piesa de colectie...

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu noutati. In weekend m-am dus sa o iau si sa o aduc in Bucuresti, ca mi-am gasit loc unde sa o tin.

Imi cumparasem garnitura originala de la capacul de magnetou pentru ca vroiam sa mai intind lantul de debalansieri.

Am desfacut acolo, si intr-adevar, lantul avea ceva joc. Hai sa-l strangem. Am desfacut surubelul ala mic de 8 parca, apoi hai sa desfac suruburile mari cu cap imbus. Cel din stanga era desfacut deja. Mai sa vezi, cineva s-a gandit sa ma ajute. Dau sa il desfac pe celalalt, intepenit rau. Pana la urma l-am defacut, ca am imbusuri de la Stanley.

Se intinde lantul, dau sa le strang, cel din stanga incepe sa se invarta in gol. Dau surubul jos, iese cu tot cu filet pe el. N-am avut cum sa il rectific acolo. Ma gandeam la o solutie rapida sa-i fac filet mai mare si sa-i pun alt surub. Oricum, nu am avut posibilitatea sa o fac in conditiile respective, asa ca l-am pus la loc, l-am strans usor la mana pana in momentul in care incepea sa scape, l-am strans si eu un pic mai tare pe celalalt, si am pus totul la loc.

Intre timp, facusem rost si de un plutitor in stare foarte buna, prin amabillitatea unui coleg de forum, respectiv Vamos.

Ma plangeam mai demult ca am fluctuatii de putere si am vazut ca plutitorul nu era in stare prea buna. M-am gandit ca duce nivelul prea sus si inunda pasajele prin care ar trebui sa treaca aer. Am schimbat plutitorul, am facut o tura, cam acelasi lucru. Asta era sambata seara si nu am mai avut timp sa-l mai reglez. Parea ca sta o idee prea sus.

Il las pe duminica. Duminica dimineata mai desfac o data capacul de jos, scot plutitorul, imping limba aia de tabla insesizabil mai jos, montez totul la loc si plec spre Bucuresti.

Pe drum, nicio schimbare. Cand mergea bine, cand rau. Mai mult rau. De mers se poate merge linistit cu ea, numai ca, in momentul cand incepe sa mearga bine, iti dai seama ce rezerva de putere are. Parca e alt motor. Merg eu asa pana pe autostrada A2, iar pe la km50, la 120 km/h, incepe sa tuseasca si la un moment dat se opreste motorul si ma trag usor pe banda de urgenta, pe la ora 2, in amiaza mare. Dau de 2-3 ori la pedala, nimic. O las in pace. Tobele incinse rau, mai ales cea din dreapta, asa mi s-a parut, si un miros de plastic ars.

Dau saua jos, ma uit, desfac si carenele. Nu se topea nimic vizibil. Totusi, cadrul incins rau, in zona tobelor. Rectificatorul de curent, piesa aceea cu radiator, era destul de fierbinte si el. CDI-ul nu era fierbinte, doar cald. Ma uit pe la toate firele de acolo, desfac conectori, pun la loc, nimic topit. Mai stau vreo 5 minute, dau o pedala si o ia. Plec si ajung mai pe la km 20 si iar imi face figura. O las 10 minute, pleaca iar.

Intru pe centura, trec de podul Pipera-Tunari, iar se opreste. Surpriza, de data asta nu mai aveam benzina. De ce surpriza ? Pentru ca pusesem vreo 10L la plecare si mai avea cred eu inca vreo 7-8 cand i-am pus. Imi aduce sotia niste benzina, ca ea era cu masina, porneste si o duc linistit acasa.

Dupa parerea mea, s-a dereglat ceva in carburator, fapt care a dus la un consum prea mare de benzina si implicit la incingerea tobelor. Iar incingerea tobelor a dus la incingerea vreunei componente electronice, rectificatorul de curent sau CDI-ul , ca sunt singurele din acea zona. Mai e pe acolo o cutiuta, ca un fel de siguranta, dar nu stiu exact ce e.

Poate am reglat plutitorul prea jos si tine un nivel prea mic. Surubul de aer e pe la 2-3 ture. Asa merg cu el dintotdeauna.

Oricum, pe langa problema asta, trebuie sa rectific si filetul de la debalansieri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cumva ai mers cu socul tras tot drumul, motorul se infingea bine la drum intins insa in momentul cand se reducea viteza dadea sa se innece si chiar se oprea. Defapt posibil sa se fii innecat. Dupa ce s-a mai racit putin a pornit din nou.

 

Eu zic sa verifici mantaua cablului de soc sigur iti ramane blocat. Eu am renuntat la socul original de suzuki si am adaptat un schimbator de viteza de bicicleta din metal. Asa am o cursa pe care o pot regla . Deja se fac 3 ani de cand am facut adaptarea aceasta si sunt super de multumit.

 

Dupa cum ti-am mai si spus ....plutitoarele alea trebuie sa inchida in momentul cand sunt perfect paralele cu marginile carburatorului. Cumpara inainte si un spray de carburatoare 9ron si curata toate orificiile si jigloarele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cablul de soc este schimbat, original Suzuki, m-a costat o gramada de bani. Cel vechi era rupt si se bloca pe manta. Cand il impingeam, se impingea cu tot cu manta. Acum merge perfect, verificat. Motorul tine relantiul, dar in sarcina merge in suturi. Nu-ti dai seama cand merge prost, dar la un moment dat, cu acceleratia tinuta pe o anumita pozitie, cat sa tina viteza pe care vrei sa o mentii atunci, parca se deblocheaza ceva si incepe sa traga de te arunca de pe sa. Asta poate tine 1-2 secunde sau mai mult. Apoi, se pleosteste iar si trebuie sa tragi mai mult de acceleratie pentru a mentine viteza.

Carburatorul a fost dat jos in iarna si curatat cu spray si cu compresorul de aer. Am dat jos tot, si tubul emulsor, toate jigleoarele, ca oricum am mai pus unele noi pe alocuri. Singurul jigleor neschimbat este cel de main jet, dar pare in regula. Plutitorul cred ca e ok acum. Cuiul de dozaj e setat cam sus, adica clipsul e pe penultima treapta de jos. Deci suge cam multa benzina. Inainte era pe ultima de sus, deci nu prea tragea benzina. Am crezut ca ar fi de aici problema si l-am setat mai agresiv, dar se pare ca nu am facut decat sa-i cresc mult consumul. Am sa incerc sa merg si cu filtrul de aer deschis, adica cu filtrul montat, dar cu capacul scos, si eventual si cu carena stanga scoasa. Poate ca nu isi trage aer cum trebuie de sub sa, prin snorkelul ala.

Mi-e frica sa nu fie ceva din aprindere, CDI-ul sau bobina. Am verificat cablurile care ies din CDI si sunt turnate la iesire intr-un singur manunchi. APoi, pe unde se unesc cu alti conectori, sunt bine conectate. Oricum, daca nu ar primi scanteie la timp, ar da rateuri si ar merge foarte prost.

Poate cineva sa verifice un lucru ? Daca incercati sa mentineti din acceleratie diverse turatii, sa zicem 2000, 3000, 4000, etc, sta in turatia respectiva ? Adica puteti corela maneta cu turatia, ca la un potentiometru ? La mine, daca sar de 2500, chiar daca tin acceleratia pe o singura pozitie, se tureaza singura pana in 4-5000. Vorbim strict de relanti. La mers in sarcina nu face asa. Ma gandeam ca ar fi si asta un simptom.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

oare daca incerci cu alt set 2 bucati bujii....

 

Diseara o sa incerc pe a mea sa o pornesc si sa testez pe loc .....din cate stiu eu mi se ridica frumos turometru in functie de rotirea manetei de acceleratie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujiile sunt si ele schimbate anul trecut, nu au decat vreo 2000 de km. oricum am sa le scot un pic sa vad ce culoare au. iti dai seama ca de cand o am imi merge prost si am incercat sa elimin orice lucru care mi se parea in neregula - cablu de soc, bujii, diafragma carb, jigleoare, putitor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am patit in trecut cu un tip de bujii care afara dadeau scanteie puternica, iar in momentul montarii lor in chiuloasa dupa un timp , ba mergea una, ba mergea cealalta. Era pe timpul cand aveam Jawa 350. Tot asa pe atunci suspectam carburatorul. Erau zile cand mergeau binisor , alta data erau negre si afumate.

 

Cel mai bine e sa iti imprumute cineva 2 bujii de pe un motor care functioneaza si sa ii faci proba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma poate ajuta cineva sa refac mufele de la instalatia electrica - legatura cu CDI ?

M-ar ajuta o poza la firele si mufele de la CDI Suzuki DR 600 S - 1990

Firele au fost taiate si trebuie puse iar mufele , dar nu au aceleasi culori cu cdi-ul pentru proba.

 

 

Vreau sa probez pe motor un CDI Suzuki 650 (pornire la pedala) si am cautat Schitele de la suzuki - 1 DR 600 si 2 DR 650 CDI-ul are :

1 Mufa Neagra cu 2 fire ( maro si alb-negru)

1 Mufa Alba cu 2 fire (alb-verde si albastru-alb)

1 Mufa Alba cu 3 fire (verde , albastru si albastru-negru)

1 papuc ( galben-negru)

1 papuc ( negru)

 

 

Am incercat sa compar cele doua schite , dar ceva parca nu are logica :))

Cam asta am dedus pana acum , dar nu cred ca e ok . O sa mai studiez ceva :D

Mufa Neagra ( merge la Bobina de inductie ? )

Alb-Negru il leg de Negru

Maro il leg de Negru-Rosu

 

Mufa alba cu 2 fire ( cred ca merge la aprindere )

Verde-Alb il leg cu Verde

Albastru-Alb il leg cu Portocaliu

 

Papucul cu fir negru-galben - merge la Butonul On / OFF ?

 

post-71111-0-34373800-1369067526_thumb.jpg

post-71111-0-75026100-1369067534_thumb.png

post-71111-0-68040500-1369067538_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

experienta mea legat de pornit

la un moment dat mi s-a ars magnetoul. Spirele din bobine, in timp si din cauza caldurii si vibratiilor, se ard. Rebobinarea lor e cu bataie de cap dar se poate.

Oricum, dupa rebobinare am considerat ca nu e zdravana scinteia si am inceput sa sap "de ce ? "

Am ajuns sa desfac motor ca sa aflu ca problema scinteii este cea mai mica problema. Am constatat ca lantul de distributie era terminat, nu statea intins asa ca ca acum se odihneste intr-o cutie. Am ajuns sa refac supape si scaune.

Dupa ce am inceput sa am compresie, am constatat ca bateria era muta. Inainte, fara compresie, bateria ducea bine, dar acum nu e instare sa-l invirta. Asa ca am luat alta baterie Yuasa, cu care zboara. (si incarcator pentru ea ca alfet o faci praf iute)

DAR tot nu porneste cum vreau !

Ultima modificare a fost distanta la electrozi care trebuie sa fie intre 0.8 si 0.9 mm

Nu mi-am imaginat ca are asa de mare importanta !!!! ARE

 

In schimb, bilciu cu carburatoarele e deosebit. Mi-am fript dejtele si facut scurta la mina cu reglatul carburatoarelor dar acu porneste si merge mai mult decit bine :) (sunt de vinzare suruburi lungi de dozaj pentru pretentiosi !)

 

Cu pompa de benzina am facut tot soiul de incercari: cu regulator de presiune pe tur, cu retur in rezervor, cu redus debitul de aer din comanda... NU ARE NICI UN SENS. Daca nu porneste sau nu merge cum trebuie nu ai ce face la pompa! Doar nu-ti trage toata benzina din rezervor, altceva nu produce !

 

Daca in carburatoare a "mesterit mesteru' tractorist inainte", atunci n-ai decit sa le desfaci cu totul si sa te apuci sa verifici tot, sa schmbi oringuri, sa reglezi plutitoare si sa ai bere rece linga tine ca vei avea nevoie. :D

 

 

daca ajuta pe cineva ce am scris mai sus, bafta !

Radu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

experienta mea legat de pornit

la un moment dat mi s-a ars magnetoul. Spirele din bobine, in timp si din cauza caldurii si vibratiilor, se ard. Rebobinarea lor e cu bataie de cap dar se poate.

Oricum, dupa rebobinare am considerat ca nu e zdravana scinteia si am inceput sa sap "de ce ? "

Am ajuns sa desfac motor ca sa aflu ca problema scinteii este cea mai mica problema. Am constatat ca lantul de distributie era terminat, nu statea intins asa ca ca acum se odihneste intr-o cutie. Am ajuns sa refac supape si scaune.

Dupa ce am inceput sa am compresie, am constatat ca bateria era muta. Inainte, fara compresie, bateria ducea bine, dar acum nu e instare sa-l invirta. Asa ca am luat alta baterie Yuasa, cu care zboara. (si incarcator pentru ea ca alfet o faci praf iute)

DAR tot nu porneste cum vreau !

Ultima modificare a fost distanta la electrozi care trebuie sa fie intre 0.8 si 0.9 mm

Nu mi-am imaginat ca are asa de mare importanta !!!! ARE

 

In schimb, bilciu cu carburatoarele e deosebit. Mi-am fript dejtele si facut scurta la mina cu reglatul carburatoarelor dar acu porneste si merge mai mult decit bine :) (sunt de vinzare suruburi lungi de dozaj pentru pretentiosi !)

 

Cu pompa de benzina am facut tot soiul de incercari: cu regulator de presiune pe tur, cu retur in rezervor, cu redus debitul de aer din comanda... NU ARE NICI UN SENS. Daca nu porneste sau nu merge cum trebuie nu ai ce face la pompa! Doar nu-ti trage toata benzina din rezervor, altceva nu produce !

 

Daca in carburatoare a "mesterit mesteru' tractorist inainte", atunci n-ai decit sa le desfaci cu totul si sa te apuci sa verifici tot, sa schmbi oringuri, sa reglezi plutitoare si sa ai bere rece linga tine ca vei avea nevoie. :D

 

 

daca ajuta pe cineva ce am scris mai sus, bafta !

Radu

 

 

Ce ai spus este foarte adevarat si ai perfecta dreptate.....felicitari pentru rabdare....dar nu pre are cum sa-i ajute pe cei de mai sus....poate pe Aragon. La partea de pornire e diferenta mare intre dr 800 si dr-urile de 600- 650. La dr 800 intr-adevar trebe baterie foarte buna...dr 600 -650 nu foloseste deloc bateria la pornire....la carburator mi-am oparit ambele copite pana am reusit sa o fac sa mearga cat de cat acceptabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Ivanica - eu am un DR650 RS cu pornire la pedala si sunt in Bucuresti, daca te ajuta sa vezi instalatia. Sau vrei sa ma uit sa-ti spun exact unde duc firele alea ? Ma pot uita dupa-masa sau poti veni pe la mine, prin zona Pajura - Bucurestii Noi.

 

Aseara am facut o inspectie generala dupa peripetiile de duminica - carburator si bujii.

Bujiile erau albe, semn ca a mers cu amestec sarac. Am pus poze - dati-va si voi cu parerea.

post-70935-0-09900500-1369118197_thumb.jpg

post-70935-0-80186100-1369118516_thumb.jpg

Si am pus o poza si cu cuiul de dozaj - aceasta este setarea actuala. Cred ca sunt 5 marcaje uned poti sa pui clipsul. Acum este pe al 2-lea marcaj de sus.

post-70935-0-73941100-1369117934_thumb.jpg

 

Am curatat bujiile frumos (am uitat sa le masor distanta intre electrozi, dar o fac dupa ce mai merg cu setarea actuala, sa le vad si culoarea), am strans surubul de aer si l-am desfacut fix 2 ture (Inainte era deschis cam 3 ture), am pornit-o si am facut o tura de vreo 15 km. La intoarcere parca nu era asa de incinsa.

Editat de Dogaru Florin George
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

George- am testat treaba cu acceleratia. Sa stii ca in relantiu pot sa tin motorul pe linie doar pana in 2700, dupa care toata chestia devine foarte sensibila. Cand ajungi la 3000rot/min, deja treaba devine foarte sensibila si urca rapid in 4000.

 

Eu nu am reusit sa o tin la 3000 . Chiar de misti finut din maner tinde sa se duca rapid in 4000.

 

Bujiile ar trebui sa fie caramizii

 

La mine cuiul este setat pe mijloc...parca sunt 3 trepte...

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am stat ieri 12 ore sa descifrez firele , dar e destul de nasoala treaba. :( Cred ca e destul de periculos sa convertesc un CDI 650 la un 600

Spre deosebire de modelele actuale de DR , mobra mea are 2 cititoare pe rotor. Cdi primeste curent pe firul albastru-alb de la ambele cititoare , dar nu poate inchide circuitul decat pe firul verde-alb . Deci instalatia mea ramane in aer cu firul gri de la al doilea cititor , si nu stiu daca se poate lega tot pe firul verde-alb . Nu stiu exact ce circuite are Unitatea de CDI

 

Din punct de vedere al instalatiei , am gasit scheme destul de exacte si simple , dar trebuie sa respecti ce e acolo fara schimbari sau modificari in instalatie. probleme cu instalatia electrica , becuri din bord , senzori de la cric etc , se revolva foarte simplu.

 

PS: Dogaru Florin George - Nu are rost sa desfaci carene , rezervor , oricum am inteles cat de cat sistemul dar daca poti intr-o zi sa imi arati si mie cum porneste motorul la pedala , sa vad cam cat de repede o ia , nu am mai vazut pornirea unui Dr bun.

Mie imi era frica ca problema cu pornirea sa nu fie din cauza greutatii mele :) dar acum stiu sigur ca eu am pe ea un cdi de 125cc si 4 fire suspendate . Cand nu cunosti , oameni te pacalesc usor . am mai dat si 350 ron sa imi taie mufele instalatia

post-71111-0-73158000-1369131266_thumb.jpg

post-71111-0-52852800-1369131282_thumb.jpg

Editat de Ivanica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Ivanica - te astept oricand doresti, numai sa ma anunti din timp.



Revin la discutia despre reglajul culbutorilor. Dupa ce am schimbat axul cu came si culbutorii anul trecut, vroiam anul asta sa verific reglajul, sa nu se fi dereglat intre timp. Am un set de lere noi de la Draper, deci ar trebui sa fie calibrate bine. Stiu ca se regleaza intre 0.08 si 0.13 mm. Nu stiu in schimb cum se masoara. Am bagat prin incercare diverse dimensiuni de lere, incepand de pe la 0.08 in sus. Am reusit sa bag si un 0.20 si cred ca mergea si una mai mare. Pana la urma daca reglajul maxim e de 0.13, n-ar fi trebuit sa intre maxim doar lera de 0.13 ? Daca imi intra si cea de 0.20, inseaman ca reglajul e mai mare de 0.13, nu ? Sau nu masor eu cum trebuie ?

M-am uitat doar pe admisie , nu si pe evacuare.

Ma ingrijoreaza ca au inceput sa clantane usor culbutorii. Poate e din cauza uleiului, sau poate ca au prins ceva joc.

In manual se spune ca un joc prea mic duce la uzura, iar un joc prea mare face zgomot. Deci ar trebui sa stau oarecum linistit, ca in afara de zgomot sigur nu voi avea uzura ?

De pornit porneste bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai bagat lera de 0.2 sigur ai un joc de cel putin 0.2 la culbutori. D-aia tzacane. Ce te opreste sa-i strangi la 0.13 pe evacuare si 0.08 pe admisie, sau cum o fi specificat in manual?....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca jocul este prea mare ai asa: 1 un tacanit destul de aiurea (il poti auzi in special daca stai cu urechea in partea de jos a rezervorului)

2 pierdere de putere (nu stiu cat de mult poti sa observi asta)

3 posibile rateuri.

Dar in mare parte nu se poate strica nimic grav.

Daca jocul este prea mic ai: 1 pornire greoaie

2 mers oarecum nerotun (in suturi)

Acum vine problema: teoretic la un joc prea mic ai sanse foarte mari sa uzezi foarte repede tachetii si se mai spune se ard si supapele (miscandu-se foarte putin nu au timp suficient sa se raceasca.

La capitolul reglat voi spune cum stiu eu dar ar fi bine sa mai astepti si o alta parere: Admisia trebuie reglata la o valoare mai mica decat evacuarea (*asa se spune din batrani).

Daca ai o plaja asa de mare in care poti sa faci reglajul cel mai bine ar fi sa iei o lera de 0,11-0,12 desfaci contrapiulita si strangi tachetul pana lera se mai misca foarte greu. Ai grija ca atunci cand faci operatiunea sa fi sigur ca motorul este la punctul mort superior (conform manualului ai semne pe magnetou). Nu este o operatiune chiar asa de grea, eu am reusit singur in conditiile in care la mine reglajul trebuie facut la 0,005- 0,01.

 

Ps: Astazi a trecut pe langa mine un dr800(750) big albastru. Ne-am intersectat pe polona. Afost pentru prima oara cand am vazut doua big asa de aproape. Cine a fost?.....ca am multe curiozitati.

Editat de chucki
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de sfaturi. Inca ceva - dupa ce slabesc contrapiulita, bag lera si strang surubul la mana pana se misca lera mai greu, ce fac dupa ? Strang contrapiulita lasand lera acolo ? Nu o sa se mai slabeasca sau sa se mai stranga fata de setarea initiala ? Trebuie tinut capul surubului fix cu o surubelnita ?

Si inca ceva - am observat ca filetele de la capacul de vizitare a culbutorilor pe evacuare s-au cam uzat - ies suruburile cu tot cu shpan pe ele. Am un kit de reparat filete de 6, cu arculete care se baga in filet dupa ce majorezi filetul. In kit este si un tarod, si spiral de 6, si o scula cu care infiletezi filetele alea pe pozitie. Oare sa ma apuc eu de treaba sau mai bine sa apelez la un mecanic ? A mai facut cineva reparatii din astea ? Am vazut pe net ca intai se curata filetul vechi cu spiralul, apoi se da filet mai mare cu tarodul, apoi se insereaza filetul nou. Filetele alea sunt destul de scurte, de vreo 7-8mm, iar gaura filetata poate fi mai lunga. Se insurubeaza filetul pana in fundul gaurii sau se lasa imediat sub buza gaurii ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce slabesti contra-piulita bagi lera, strangi surubul pana se misca foarte greu lera, apoi strangi contra-piulita tinand contra cu o surubelnita sa nu se miste deloc. Abia apoi scoti lera. Teoretic trebuie sa ti cont ca in momentul in care se va incinge motorul distanta se va micsora....deci ar trebuii sa alegi o valoare de mijloc. Cat despre treaba cu kit-ul de reparatie....e prima oara cand aud; teoretic este posibil si logic....practic habar n-am.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...