andrei belcic Postat Aprilie 9, 2014 Share Postat Aprilie 9, 2014 Din pacate, oricat de rau ne pare, tot mersul la relanti il regleaza, chiar si la BST 33. Altfel ar presupune ca tii motorul in sarcina si, in acelasi timp, sa invarti de surub. Amestecul de mers in sarcina se regleaza numai din nivelul benzinei si din diametrele jicloarelor. Iar cantitatea de amestec din clapeta/suber. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducod Postat Aprilie 9, 2014 Share Postat Aprilie 9, 2014 Nu vreau sa ma cert cu tine . Daca tu esti fericit ca regleaza ralantiul, asa sa fie. Dar nu e asa . Bafta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 9, 2014 Share Postat Aprilie 9, 2014 Zi-mi si mie cum se numeste surubul respectiv in engleza/germana. Din manualul de DR 800, ca sa nu fie nici un dubiu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chucki Postat Aprilie 9, 2014 Share Postat Aprilie 9, 2014 Stai asa ....ca nu e asa...Va rog domnilor sa va "certati" in continuare...Nu de allta, dar din cearta asta cred ca mai avem si noi astia mai mici si mai nepriceputi ce invata. De exemplueu inca nu-mi dau seama despre care surub/uri e vorba; cel care regleaza relantiul (deschide claspeta de aer) sau cele doua de sub carburatoare care regleaza (cred) amestecul de benzina/ aer? Si daca sunt cele doua din urma chiar devin interesat pentru ca nu mai eu stiu de cate ori mi-am fript copitele p-acolo. Se poate pune o poza cu pozitia surubului montat pe carburator? Sarut-mana!!!! Si inca o intrebare:din ce material sa fac un filtru de aer? Ma enerva cutia veche a filtrului ca mi-era aproape imposibil sa dau carburatoarele jos si am macelarit-o. Am facut una mai mica diin tabla care sa o pot da mai in spate 1 cm cat sa iasa de pe cauciucul legatura intre filtru si carburatoare si sa le pot scoate. Dar acum imi trebe un material care sa filtreze aerul dar sa treaca mai usor aerul prin el ca sa poata suplini micsorarea cutiei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 9, 2014 Share Postat Aprilie 9, 2014 Si inca o intrebare:din ce material sa fac un filtru de aer? Ma enerva cutia veche a filtrului ca mi-era aproape imposibil sa dau carburatoarele jos si am macelarit-o. Am facut una mai mica diin tabla care sa o pot da mai in spate 1 cm cat sa iasa de pe cauciucul legatura intre filtru si carburatoare si sa le pot scoate. Dar acum imi trebe un material care sa filtreze aerul dar sa treaca mai usor aerul prin el ca sa poata suplini micsorarea cutiei. Vezi ca toate cutiile de aer sunt indelung calculate: forme si dimensiuni. Cred ca ai facut o prostie croind o noua cutie. Dar daca tot te-ai pus pe croit cutii, mai bine faceai una in care sa se potriveasca un filtru de aer din comert. Filtrele de aer sunt confectionate din hartie speciala sau burete special imbibat cu ulei special. In ceea ce priveste suruburile carburatorului, bineinteles ca e vorba de suruburile de aer, pilot screw, care regleaza cantitatea de amestec (si nu proportia) din circuitul de relanti, dupa cum se vede in poza pusa de raducod. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducod Postat Aprilie 9, 2014 Share Postat Aprilie 9, 2014 Zi-mi si mie cum se numeste surubul respectiv in engleza/germana. Din manualul de DR 800, ca sa nu fie nici un dubiu. Pilot fuel screw. Regleaza prima patrime din carburatie. La un monocilidru mare, regimul de mers mediu, cel putin al meu, e probabil pina in prima jumatate, ceea ce face ca acest surub de reglaj sa decida mult in consum si tot ce inseamna o carburatie proasta. chuki : e vorba de cele doua suruburi de sub carburatoare la care , da , iti frigi dejtele Deschide linkul si documenteaza-te cine ce face http://www.mikunioz.com/tuning_manuals.htm Faptul ca ai macelarit cutia filtrului de aer a fost o actiune neinspirata. E bine sa-l lasi sa-si ia aer cit vrea el. Daca ii pui un filtru mai mic sau mai dens, vei avea probleme cu reglatul carburatoarelor, performanta mai slaba etc. Eu zic ca ai doua variante, una sa pui un alt filtru original (sau cel facut de tine dar nu stiu cum arata si ma indoiesc ca e mai bun ca cel orig.)sau sa mergi mai departe cu filtru de performanta/competitie din bureti sau filtre speciale pentru asa ceva, care au nevoie de "ingrijire" adica trebuie curatate/gresate La carburatoare, inafara de reglajul fin din suruburile din discutie, nu prea ai ce sa le faci daca au fost o data puse la punct corect. Si de aici nevoia de a le tot scoate sa le freci dispare .... Data stii franceza pot sa-ti dau un pdf in care sunt discutate toate aspectele esentiale despre DR BIG, din care toti avem de invatat si inteles. Radu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 9, 2014 Share Postat Aprilie 9, 2014 Pilot fuel screw. Regleaza prima patrime din carburatie. La un monocilidru mare, regimul de mers mediu, cel putin al meu, e probabil pina in prima jumatate, ceea ce face ca acest surub de reglaj sa decida mult in consum si tot ce inseamna o carburatie proasta. In fine am ajuns la un "numitor comun". Sunt celebrele suruburi de aer. Tot ce e "pilot" se refera la circuitul special, separat, al carburatoarelor, responsabil de mersul la relanti sau la turatii joase. Bineinteles ca are o importanta si in sarcina, dar numai la turatii foarte joase, o patrime cel mult, dupa cum ai zis la inceput. Ca ai lungit-o tu spre "mediu" si "probabil jumatate" e alta poveste. Nu cred ca mergi constant la 1500rpm. Probabil nu scazi sub 3000rpm la mersul tau mediu unde ponderea circuitului de relanti tinde spre zero. chuki, orice vei face, ai grija sa izolezi bine filtrul. Daca aerul patrunde pe langa filtru, iti va baga praf in cilindru iar acesta se va uza prematur si e pacat. DR-urile sunt vestite prin faptul ca se vad urmele de la honuirea originala dupa zeci de mii de km de utilizare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chucki Postat Aprilie 9, 2014 Share Postat Aprilie 9, 2014 Va multumesc pentru explicati. Stiu ca am facut o prostie cand am canibalizat cutia filtrului dar am facut-o la inceput cand d-abia luasem mobra si nu reuseam de nici o culoare sa reglez carburatoarele. Am invartit de suruburi pana le-a luat draq si tot nu mergea bine, ca intr-un final sa-mi dau seama ca plutitoarele nu inchideau. Dar asta dupa ce am dat carburatoarele de 10 ori jos. Pe urma nu am mai avut probleme dar ma chinui sa repar prostia experimentand tot felu de cutii, filtre, etc. Anul trecut am reusit cat de cat sa merg cu una facuta de mine. Motorul mergea ok, tragea. Iar anul asta incerc sa o imbunatatesc. Franceza nu stiu..... As fi recunoscator daca ai putea face cumva o poza sa vad exact cum se modifica starea degetelor cu noile suruburi. De-as fi din cluj cred ca as fi cocotat pe gard ori de cate ori s-ar auzi sunete de scule si duf a duf de dr. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducod Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 (editat) Va multumesc pentru explicati. Stiu ca am facut o prostie cand am canibalizat cutia filtrului dar am facut-o la inceput cand d-abia luasem mobra si nu reuseam de nici o culoare sa reglez carburatoarele. Am invartit de suruburi pana le-a luat draq si tot nu mergea bine, ca intr-un final sa-mi dau seama ca plutitoarele nu inchideau. Dar asta dupa ce am dat carburatoarele de 10 ori jos. Pe urma nu am mai avut probleme dar ma chinui sa repar prostia experimentand tot felu de cutii, filtre, etc. Anul trecut am reusit cat de cat sa merg cu una facuta de mine. Motorul mergea ok, tragea. Iar anul asta incerc sa o imbunatatesc. Franceza nu stiu..... As fi recunoscator daca ai putea face cumva o poza sa vad exact cum se modifica starea degetelor cu noile suruburi. De-as fi din cluj cred ca as fi cocotat pe gard ori de cate ori s-ar auzi sunete de scule si duf a duf de dr. o sa-ti trimit poze pe vineri cu noile suruburi montate ... ... azi am primit suruburile randalinate si le-am montat sa vad cum stau, cel putin unul. Mai trebuie sa-i fac un semn , doua, daca e sa fie reglaj la nr. de ture ... si de aduf aduf aduf ce sa zic ? hai pe la Cluj Editat Aprilie 11, 2014 de raducod Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 Poate reusesti sa-l cositoresti, in loc de loctite sau alte lipiciuri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducod Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 A2 cu otel zincat ... un pic cam peste mina. Oricum solicitarile sunt aproape 0 Eu sunt convins ca a doua oara nu mai umblu la imbinarea aia ... Deci cum zici ca a ramas cu denumirea/functia surubului ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 11, 2014 Share Postat Aprilie 11, 2014 Revenim? Pilot screw / Leerlafgemisch-Einstellschraube / Vis de richesse (din manualele DR Big) In romana? Popular: surub de aer. Ce face surubul de aer? Da drumul la aer permitand acestuia sa antreneze mai multa benzina prin jiclorul de relanti, marind cantitatea de amestec prin circuitul de relanti. Circuitul e desenat si in manual. Alta idee pt surubul adaugat: pune-i o contrapiulita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducod Postat Aprilie 12, 2014 Share Postat Aprilie 12, 2014 (editat) Revenim, doar inca o singura data. Ziceam ca nu vreau sa ne certam si ca nu vreau sa dovedesc nimanui nimica, dar e pacat de cei care citesc si iau de bune informatii eronate sau inexacte. Din cele trei cuvinte pe care le-ai scris tu, in cel trei limbi, culese din manualul DR 800, IN ROMANESTE, se traduc surub de reglaj/reglaj de amestec a regimului de ralanti/surub de imbogatire (vezi ca la cuvintul in germana ai papat o litera) Dupa cum observi, definitiile sunt usor vagi si contradictorii pentru ca de fapt este un surub de reglaj care are o functionalitate aparte. Principala este ca e de AMESTEC, asa cum spuneam si eu initial, si tu ulterior. Daca ai fi avut un interes minimal, ai fi "inteles" trimiterea pe care i-am propus-o colegului DRist, la documentatia si explicatiile foarte clare ale PRODUCATORULUI Mikuni, in care scrie FUEL SCREW precum si functia lui, in 1/4 din regimul de functionare al acestui tip de carburator. Deci este, intradevar vorba despre reglaj aer ? Asta sa inteleg ca sunt deduse de tine din denumirile pe care le-ai enumerat si din explicatiile producatorului. E bine ! Mai sunt si poze la care trebuie dor sa te uiti sa vezi ca intradevar "aer" curge prin sistemul de reglaj, nu benzina ! In fond, daca vrei tu sa fie aer, aer sa fie, tot amestec se cheama. Iar daca ai avut impresia ca trebuie sa-mi spui ca in carburatoare extista mai multe reglaje si ca unele dozeaza carburatia, multumesc. Probabil ca te-a inselat categoria "incepator" pe acest site in care apar, in urma numarului de postari si a activitatii. Citeodata mai conteaza si calitatea nu doar cantitatea. O sa te rod sa ma scuzi , dar incept sa devin ironic-enervat ca-mi pierd timpul. Pe de alta parte, asa cum ziceam, fara sa ne para rau, regimul de mers este cel mult in prima jumatate, lucru datorat drumurilor din Romania si faptului ca e un motor dualsport. Probail ca la motoare de turatie e altfel, la cele de circuit idem si probabil la DR 800 folosite in conditii mai anormale. Ce ziceai de contrapiulita la asigurarea surubului, da , este o varianta. Totusi, eu consider ca o contra piulita se monteaza acolo unde ai un surub intr-o trecere filetata si vrei s-o fixezi, nu in cazul acesta unde nu-i trecere si oricum ultimele 2 spire sunt oarecum pierdute din cauza tarodului folosit. Infiletarea ferma e suficienta, iar protectia la desurubare din cauza vibratilor sau a aerului "tare" de Romania(adica a necunoscutului ) facuta cu 243 de la Loctite e bullet proof(rezistenta la defiletare 20Nm la M10, in situatia data in care fortele de desurubare cele mai defavorabile sunt date de un Oring de 3x1 care freaca pe alumina intr-o gaura de 5). Produsele Henkel sunt extraordinare, la fel ca a multor producatori straini, in fata carora ma aplec.La fel de tare ma aplec si in fata celor de la Innotec, BASF, Sika etc ! In ultimii 25 de ani de cind mi-au mai trecut prin mina diverse solutii tehnice bazate pe produse chimice am inteles ca oricare din produsele respective functioneaza exact cum sunt descrise DOAR daca se respecta conditiile de aplicare a acestora. Distanta intre declaratiile si catalogarea unor produse de la "excelent" la "o porcarie" e de citiva milimetri si e consecinta faptului ca utilizatorului alege produsulu corect si-l aplica conform. Tu esti certat cu ele ? Cine citeste si intelege ma va bucura. Din respect pentru timpul meu, daca in continuare sustii afiramtiile tale, considera ca-ti dau dreptate intru totul si nu mai am nici o obiectie. Bafta ! Editat Aprilie 12, 2014 de raducod Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 12, 2014 Share Postat Aprilie 12, 2014 Niciodata n-am zis ca regleaza amestecul. Intotdeauna am zis ca regleaza CANTITATEA de amestec. Prin circuitul de relanti. Ai spus ca surubul are o importanta in 1/4 din plaja de turatii / deschiderea clapetei. Si ca tu ai un regim de mers in 1/2 din plaja de turatii / deschiderea clapetei. Prin urmare, the fuckin' surub conteaza in prima jumate din regimul tau de mers! Aste e relanti toata ziua. Relanti nu inseamna mansonul de acceleratie inchis, in valoare absoluta. Inseamna tocmai 1/4 (primul sfert) din deschiderea clapetei / plaja de turatii. (e o legatura directa intre deschiderea clapetei / suberului si turatia motorului) Omiti faptul ca o circulatia mai mare de aer prin carburator (cresterea vitezei aerului), atunci cand deschizi surubul de aer, antreneaza o cantitate mai mare de benzina (Venturi, Bernoulli), amestecul ramanand in aceeasi proportie dar fiind in cantitate mai mare. Ca sa modifici proportia amestecului trebuie sa umbli la diametrele jicloarelor sau la nivelul benzinei (sau la pozitia acului principal pt circuitul principal al carbului). Chiar nu am intalnit / auzit de vreun carburator care sa posede surub de amestec in oricare din cele 3 circuite ale carburatorului. PS Si daca ramai cu randalinatul in mana, poti oricand sa scoti surubul de aer (denumire semi-gresita dar consacrata) cu o contrapiulita. Poza din linkul Mikuni, sa vada toata lumea aia 1/4 unde actioneaza Surubul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducod Postat Aprilie 12, 2014 Share Postat Aprilie 12, 2014 (editat) vrei mortis sa ai dreptate. Am replica la tot ce ai scris . Dar renunt si-ti dau dreptate happy ? cel mai important era modul de prelungire .... Editat Aprilie 12, 2014 de raducod Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 12, 2014 Share Postat Aprilie 12, 2014 Pai nu sunt happy. D-aia e forum, sa discutam, sa schimbam idei. Recitind linkul Mikuni, acolo scrie ca anumite carburatoare au un surub de reglaj al debitului de benzina din circuitul de relanti. Alea, intradevar, sunt niste suruburi de reglat PROPORTIA amestecului de relanti. Cantitatea de aer ramane aceeasi si surubul regleaza debitul de benzina. Prin urmare modifica proportia amestecului. La celelate carburatoare, surubul obtureaza un punct la sfarsitul circuitului, dupa ce se realizeaza amestecul. Si chiar daca ar obtura aerul la inceputul circuitului, tot nu ar modifica proportia amestecului. Doar daca modifici un flux de aer care sa nu aiba legatura cu camera de nivel constant poti modifica proportia amestecului din aer. Cum ar fi daca ai da o gaura in mansonul dintre carb si motor. Altfel tre sa umbli la benzina ca sa modifici proportia amestecului. Asa ca raman la parerea mea cum ca surubul de aer (surubul de amestec, pilot screw, mixture screw, Leerlafgemisch-Einstellschraube, vis de richesse) regleaza CANTITATEA de amestec, PROPORTIA amestecului ramanand neschimbata. Si asta doar in primul sfert al deschiderii clapetei, deci relanti. Si eu, ani de zile am crezut ca "reglez" amestecul la Dacie din surubul "de aer". Asa stia toata lumea. Abia cand am trecut la moto si vorbind cu diversi, la un moment dat cineva mi-a atras atentia ca am inteles gresit rolul acelui surub. Bineinteles, nu l-am crezut, i-am zis ca am ani de experienta, bla, bla. Dar m-a facut sa ma interesez (aparuse netul) si am fost nevoit sa-i dau dreptate. In poze sunt cele doua situatii: surubul la inceputul circuitului de relanti si surubul la sfarsitul circuitului de relanti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducod Postat Aprilie 12, 2014 Share Postat Aprilie 12, 2014 eu cred ca te invirti in jurul cozii. este 2 idle MIXTURE screw ? este . Mixture inseamna amestec, adica aer si benzina, parte aer, parte benzina, proportie de aer si benzina (PENTRU UN REGIM DE LUCRU, evident) din gaura de deasupra lui 2 ieste aer sau benzina ? Benzina, deci regleaza cita BENZINA iese pe gaura aia . orice veriatia a cantitatii de aer sau benzina in tr-un debit dat insemna amestec. In nici un regim de lucru, cu exista o proportie constanta, toate sunt variabile, fiecare componenta activa sau pasiva avind rolul ei definit (asa cum pina la urma l-ai extras din siteul recomndat de mine) poza c59c89f n-are lagatura cu subiectul discutat pentru ca nu e aceeasi constructie, sorry ! Nu inteleg ce vrei acuma ? Eu n-am zis de aer nimica, tu m-ai luat ca e surub de aer . Cu prima ocazie cind voi avea timp, o sa-ti fac comentarii la fiecare afirmatie a ta . Daca chiar crezi ca e cazul. Topicul in care am postat se discuta excusiv DR 42 si 43, au particularitatile lor si trebuie sa dicuti la obiect, pe linga principiile de functionare care sunt fundamentale, iar particularitatile sunt regimul de lucru in turatii mici ecte 0-1/2 din deschiderea clapetei. Pina atunci, te rog sa citesti cu atentie ce am scris in toate posturile legat de acest subiect, sa nu cumva sa fi inteles ceva aiurea. Poate ca am gresit eu ca nu le-am scris cu indent si numerotate Radu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chucki Postat Aprilie 12, 2014 Share Postat Aprilie 12, 2014 (editat) Hai sa ne intelegem: am impresia ca amandoi vorbiti cam de aceleasi chestii dar va intelegeti separat. Sau cel putin asa cred. Chiar afon nu sunt nici eu (cred ca au trecut deja 15 ani de cand refacem prima moto, un simson awo sport '61) desi cred ca de la amandoi as avea multe de invatat. Deci functionez ca arbitru si cred ca sunt impartial (Nu cunosc personal pe nimeni de pe forum) si pot sa spun clar ca urmatoarea fraza: "este 2 idle MIXTURE screw ? este . Mixture inseamna amestec, adica aer si benzina, parte aer, parte benzina, proportie de aer si benzina (PENTRU UN REGIM DE LUCRU, evident) din gaura de deasupra lui 2 ieste aer sau benzina ? Benzina, deci regleaza cita BENZINA iese pe gaura aia . orice veriatia a cantitatii de aer sau benzina in tr-un debit dat insemna amestec. In nici un regim de lucru, cu exista o proportie constanta, toate sunt variabile, fiecare componenta activa sau pasiva avind rolul ei definit (asa cum pina la urma l-ai extras din siteul recomndat de mine)" descrie cel mai bine si exact rolul si functia acelor suruburi. Dar dupa cum am spus mai sus din disputa voastra am avut ce invata. Nu mi-ar fi trecut prin cap sa dau o gaura si sa le filetez in acele suruburi ca apoi sa fac o asa adaptare. Mi se pare super ideea cred ca in varianta asta e mult mai usor si poti sa reglezi mult mai bine carburatia. PS: Multumesc pentru poze. Ma gandesc ca ar merge si alte suruburi bagate acolo....doar sa aiba o floare usor de apucat. Cred ca ma mananca si pe mine sa incerc.... Editat Aprilie 12, 2014 de chucki Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 12, 2014 Share Postat Aprilie 12, 2014 Prevad ca o sa ai batai mari de cap cu surubul ala, sperand ca vei observa schimbari in regimul de mers al mobrei, cand, saracul de el, conteaza doar pt relanti. Mai mult, o sa reglezi la el in functie de ce culoare o sa vezi la bujii. De altfel, d-aia cred ca te-ai gandit sa faci un acces usor la surub. Intradevar, a doua poza e nefericit aleasa. E un exeplu de reglat PROPORTIA amestecului prin obturarea benzinei. Desi nu e clar pe unde circula aerul cand clapeta e inchisa. http://www.ducatimeccanica.com/dellorto_guide/dellorto_3_4.html Uite aici exemplu de reglat aerul la inceputul circuitului sau de reglat amestecul la sfarsitul circuitului. In ambele cazuri variaza CANTITATEA si nu PROPORTIA de amestec la iesirea din circuit. Albastru e aer, galben e benzina, verde e amestec. Ambele poze sunt cu clapeta / suber inchisa. Relantiul are circuit separat. Surubul este in acest circuit separat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chucki Postat Aprilie 12, 2014 Share Postat Aprilie 12, 2014 (editat) Prevad ca o sa ai batai mari de cap cu surubul ala, sperand ca vei observa schimbari in regimul de mers al mobrei, cand, saracul de el, conteaza doar pt relanti. Mai mult, o sa reglezi la el in functie de ce culoare o sa vezi la bujii. De altfel, d-aia cred ca te-ai gandit sa faci un acces usor la surub. Intradevar, a doua poza e nefericit aleasa. E un exeplu de reglat PROPORTIA amestecului prin obturarea benzinei. Desi nu e clar pe unde circula aerul cand clapeta e inchisa. http://www.ducatimeccanica.com/dellorto_guide/dellorto_3_4.html Uite aici exemplu de reglat aerul la inceputul circuitului sau de reglat amestecul la sfarsitul circuitului. In ambele cazuri variaza CANTITATEA si nu PROPORTIA de amestec la iesirea din circuit. Albastru e aer, galben e benzina, verde e amestec. Ambele poze sunt cu clapeta / suber inchisa. Relantiul are circuit separat. Surubul este in acest circuit separat. Ehe, e bine sa faci pe prostul cate-odata, pacat ca esti luat pe post de dobitoc. Batai de cap am cu acele suruburi (anul trecut mi-a luat cam 2 saptamani) dar nu ca ma astept sa merga motoreta altfel, ci pentru ca chiar ai un acces de cacao la acele suruburi (loc destul de stramt si greu de acesat cu vreo scula chiar daca mi-am cumparat special pentru asta un prelungitor elastic pentru surubelnita) si reglajele trebuiesc facute cand motorul e cald (temperatura de lucru). Dupa ce bagi copitele de 2 ori sigur esti rosu ca racu fiert. E foarte adevarat ca deobicei reglez acele suruburi in mare parte dupa culoarea bujiei. Egresit asta? (nu sunt ironic cand intreb; pur si simplu asa am invatat de la batran) E foarte adevarat (e punctul meu de vedere si e cu "cred") ca acele suruburi regleaza amestecul de aer/benzina la relanti. Adica prin rotirea suruburilor permiti trecerea a unei cantitati mai mare sau mai mica de benzina care se va amesteca mai incolo cu aerul ce trece prin clapetele semi-deschise. Dar (tot cu cred e si asta) cred ca intr-o mica masura (posibil insesizabila, sau sesizabil prin mersul mai rotund sau reactiile mai rapide la accelerari) poate afecta si mersul la anumite turatii. Adica motorul practic merge din amestecul facut cu acele suruburi suplimentand la accelerari cu benzina eliberata prin duza inchisa de cui; cui actionat de membrana/membrana actionata vacumatic si cu o cantitate mai mare de aer trecuta prin clapetele deschise mai mult. Dar un amestec corect facute din acele suruburi practic iti miscsoreaza timpul de reactie si delay-ul la cresterea in turatii. Gresesc? PS; pentru moderatori: Sunt de acord si chiar va multumesc ca interveniti cand sunt aduse jigniri si injurii intre colegi de forum (desi aici nu e cazul) dar, trebuie sa va reamintesc ca cuvantul "(cuvant urat)" (probabil ca se va cenzura din nou) se afla in dex. Atata timp cat nu e folosit pentru a jigni pe cine nu vad care este problema. Cum ar suna "S-a cacao in scaldatoare". Editat Aprilie 12, 2014 de chucki Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 12, 2014 Share Postat Aprilie 12, 2014 In fine am gasit Mikuni BST33SS. E dintr-un manual de Suzuki Bandit. La DR Big s-au zgarcit cu explicatiile. Dar e acelasi carburator. Acum cred ca e clar pt toata lumea. Mai explicit de atat nu se putea. Surubul nu regleaza nici aerul, nici benzina, deci nu realizeaza amestecul. Gresesc? Da. Mai ales cand incepi sa folosesti cuvinte precum prost si dobitoc. Cu raducod m-am contrazis dar nu am sarit calul nici eu si nici el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chucki Postat Aprilie 12, 2014 Share Postat Aprilie 12, 2014 " Mai ales cand incepi sa folosesti cuvinte precum prost si dobitoc." ATENTIE: aceste cuvinte oarecum mi le adresam mie si reprezentau (poate gresit) parerea ta despre mine. Daca ai inteles altceva imi cer scuze, dar te asigur ca nu-mi permit (cel putin inca) nici moral nici tehnic sa fac pe cineva de pe aci dobitoc. Pur si simplu cam asa reiese din fraza asta: "Prevad ca o sa ai batai mari de cap cu surubul ala, sperand ca vei observa schimbari in regimul de mers al mobrei, cand, saracul de el, conteaza doar pt relanti. Mai mult, o sa reglezi la el in functie de ce culoare o sa vezi la bujii. De altfel, d-aia cred ca te-ai gandit sa faci un acces usor la surub." Nu mi-ai spus nimic despre reglarea carb in modul bujie... Desenul asta nu apare in manualul de DR. Si daca e acelasi carburator (si cred ca este), atunci inclin sa-ti dau dreptate. Atunci apar alta intrebare: de unde se face amestecul aer/benzina pentru ca la mine clar rotind din acele suruburi, pe langa modificarea relantiului a avut clar si efect asupra culorii bujiilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 12, 2014 Share Postat Aprilie 12, 2014 (editat) Am inteles ca la tine te refereai dar nu mi-a placut nici in situatia asta. Iar ce am spus a fost pt postul lui raducon dar pana am gasit linkul ai postat tu. Revenind la culoarea bujie si, deci a PROPORTIEI amestecului, daca opresti motorul dupa ce a functionat la relanti, bujia iti va da informatii despre PROPORTIA amestecului de relanti. Aceasta proportie o poti varia doar schimband jiclorul de benzina din circuitul de relanti. Nu jiclorul de aer din circuitul de relanti, nu regland surubul de amestec din circuitul de relanti. Ma refer, concret, la BST33SS. Oricum, nu prea intereseaza PROPORTIA amestecului de relanti pt ca are o pondere scazuta in functionarea cotidiana a mobrei si, oricum, este calculata bine din fabrica. Ce intereseaza mai mult e sa functioneze corect relantiul, acest lucru fiind obtinut prin reglarea CANTITATII de amestec din surubul de amestec / aer/ pilot screw / etc... Acest surub practic are acelasi rol in circuitul de relanti precum are clapeta in circuitul principal. Pt a citi informatii despre PROPORTIA amestecului in regimul de mers normal, din culoarea bujiei, motorul trebuie oprit in timpul mersului, simultan cu inchiderea acceleratiei. Astfel se evita perioada de functionare la relanti care ar putea sa sterga informatiile de pe bujie. O data constata culoarea bujiei se trece la reglarea PROPORTIEI amestecului in circuitul principal, pt regimul normal de mers al mobrei. Aceasta se face prin reglarea nivelului, prin schimbarea jiclorului acului (needle jet) sau prin ridicarea / coborarea acului (jet needle). Se mai poate schimba si jiclorul principal (main jet) dar, dupa linkul lui raducon, nu e o practica uzuala si influenteaza doar ultimul sfert al cursei clapetei, regimul de turatii mari. Cum nivelul il reglezi o data si bine iar jiclorul cuiului (needle jet) il schimbi doar cand te apuci sa faci tuning la carburator, mai ramane doar pozitia acului pe care o variezi ca sa obtii PROPORTIA de amestec dorita in functie de pretentiile tale in materie de consum, putere, protejare bujii, altitudine, anotimp, etc.... In concluzie, cand nu iti place PROPORTIA amestecului, pozitia cuiului principal este singura pe care o variezi in conditiile in care carburatorul e curat, nivelul e reglat corect si filtrul de aer este, deasemenea, curat. Eu, la surubul de amestec / aer / pilot screw am umblat doar cand am cumparat mobra (mobrele) si am reglat carburatia. Apoi, fie ca experimentam diverse reglaje in carburator, fie ca doar il curatam, notam numarul de ture ale surubului si nu imi mai bateam capul cu el. Si pe mine ma frige la degete cand bag diverse surubelnite pe acolo. Editat Aprilie 12, 2014 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chrystopher_90@yahoo.com Postat Aprilie 12, 2014 Share Postat Aprilie 12, 2014 Salut prieteni! De curand mi-am achizitionat un Suzuki DR650 din 97,98'. si, nici bine nu l-am luat ca deja am probleme cu el! cand l-am probat mergea super bine! dupa ce l-am transportat pana acasa in remorcuta, l-am dat jos si efectiv n-a mai vrut sa mearga!! :| simptome : porneste, se accelereaza bine, relati bine, pana in momentul cand se incalzeste! dupa ce s-a incalzit incepe si balbaie, merge intrerupt daca accelerez "moare". daca il las juma' de ora, porneste si face aceleasi chestii! am desfacut carburatorul, e foarte cuat! benzina ii vine, pompa de vacum merge, robinetul merge...nu stiu ce are! fisele de la bujii sunt bune, bujiile merg, e posibil sa fie ceva legat de aprindere? vreun releu, care dupa ce se incalzeste sa nu mai mearga? va rog dati un sfat daca ati mai intalnit asa problema! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chucki Postat Aprilie 12, 2014 Share Postat Aprilie 12, 2014 E posibil sa fie tot din carburator.....ca tot vorbeam. Filtru de aer cum e ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.