irinel2006 Postat Septembrie 22, 2015 Share Postat Septembrie 22, 2015 (editat) La mine chiar daca o bag in a IV si nu e la turatia buna incepe sa sara ca un armasar si face de parca bati cuie. Cat despre reglatul supapelor, sunt adeptul ca pe supapele de evacuare sa las un pic mai mare, datorita temperaturii foarte mari, prin umare acum merg cu 0.1 admisie si 0.2 evacuare. Porneste usor, de tras trage, un mic tzacanit am la rece, dar apoi usor, usor dispare cu incalzirea motorului. Editat Septembrie 22, 2015 de irinel2006 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Septembrie 22, 2015 Share Postat Septembrie 22, 2015 Fain, cred ca o sa fac si eu la fel. Mai am o curiozitate: cum se poate masura compresia practic ? Daca pui compresiometrul pe una din bujii si dai pedala, o sa-ti arate valoarea reala sau iti fura decompresorul ? Ma gandesc ca doar invartind de magnetou ai putea obtine o valoare dar n-o sa fie corecta pentru ca nu roteste suficient de repede. O ultima idee: pui roata din spate pe rulori, cu decompresorul tras incepi sa dai turatie, apoi eliberezi decompresorul si citesti ce valoare iti arata pe aparat ? Aveti alte idei ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Septembrie 22, 2015 Share Postat Septembrie 22, 2015 La mine chiar daca o bag in a IV si nu e la turatia buna incepe sa sara ca un armasar si face de parca bati cuie. Cat despre reglatul supapelor, sunt adeptul ca pe supapele de evacuare sa las un pic mai mare, datorita temperaturii foarte mari, prin umare acum merg cu 0.1 admisie si 0.2 evacuare. Porneste usor, de tras trage, un mic tzacanit am la rece, dar apoi usor, usor dispare cu incalzirea motorului. nu cunosc specificatiile date de producator dar atat la masini cat si moto media la admisie am observat a fi 0,15 si pe evacuare 0,20. Nu e cam strans pe admisie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
irinel2006 Postat Septembrie 22, 2015 Share Postat Septembrie 22, 2015 0.08-0.13 admisie 0.17-0.22 evacuare, din carte. Eu sunt undeva intre. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chucki Postat Septembrie 22, 2015 Share Postat Septembrie 22, 2015 nu cunosc specificatiile date de producator dar atat la masini cat si moto media la admisie am observat a fi 0,15 si pe evacuare 0,20. Nu e cam strans pe admisie? La admisie si la evacuare dimensiunile date de producator pentru dr 750-800 big sunt 0.05 - 0.1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Septembrie 22, 2015 Share Postat Septembrie 22, 2015 In manualul meu, jocurile indicate sunt intre 0.08 - 0.13 mm pentru ambele (admisie si evacuare). Insa studiul de service arata ca se obtin cele mai bune performante la 0.15 mm pentru toate supapele. Referitor la turatia minima de mers intr-a cincea, a reiesit dintr-un calcul teoretic: Turatia de relanti stabila = 1300 rot/min. Considerand putin mai mult, adica 1500, avem un raport primar 2.31, apoi un raport de viteza a cincea de 0.826 si un al treilea raport intre pinioanele de lant (42/16) de 2.625 Ceea ce inseamna 148 rot/min la roata x circumferinta rotii de 203 cm, rezulta 608 metri/min. Asta inseamna cam 35 km/h... Eu de-aia intrebam daca si la altii se poate merge cu 50-60 km/h in viteza a cincea sau pur si simplu motorul nu mai are compresie. De unde si curiozitatea mea despre cum se masoara practic compresia, ca teoritic stim Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
irinel2006 Postat Septembrie 22, 2015 Share Postat Septembrie 22, 2015 pffff....)) Esti sigur ca nu esti ruda cu Dinu de la DInamo ?..) Super tare calcul. Eu deja m-am pierdut pe la inceput:)) Cred totusi ca masuratoare standard cu aparatul pus in locul unei bujii e arhisuficient. Referitor la mersul la viteza mica in treapta a V a, cum am obsevat . Asta primavara, cand am scos calutul la lumina soarelui, dupa intretinerea de primavara a urmat sa vad daca imi functioneaza bine ambreiajul si daca mai am in cutie toate cele 5 viteze Totul a fost facut in parcarea firmei care are o lungime de 110m. Ei bine de la IV nu mai spun de V a inceput motorul sa troncane si tot dadea sa se opreasca parca il sugruma ceva. Zgomotul produs de explozia aprinderii iti dadea impresia ca pistonul urca o data(pms)si sta de 3 ori jos (pmi). Zdruncina de aveai sanse sa te lovesti cu capul de ghidon si mai mereu tindea sa moara, roata parca se infrana. Trebuie sa recunoastem ca monocilindru e un motor careia ii place turatia 3500 in sus. Atunci el se echilibreaza prin balansieri si il simti cum merge rotund , fara bataia aia prea mare intre picioare. Faptul ca ai ajuns la 150km/h ar trebui sa te multumeasca . E totusi un motor de 600cm3. Si eu cu a mea ajuns la 150 pe ceas, dar ma opresc ca im carte in zice 156km maxim. 120-130km/h eu zic ca e in marja. Cu cat mai multa talpa, cu atat garnitura de chiuloasa are zile mai putine si daca mai si adaugi experimente cu tipuri de ulei dupa ureche atunci nu o sa iti mai trebuiasca decat un carucior ca sa o cari. E posibil in momentul ala chiar sa nu mai ai compresie deloc.) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Septembrie 23, 2015 Share Postat Septembrie 23, 2015 Ha ! Ma magulesti...Pentru conformitate stiintifica trebuie sa observam ca la relanti, puterea cade undeva spre 3-4 Kw. Inca n-am calculat dar se pare ca e insuficienta pentru deplasare. Observatia mea fost facuta lasand vehiculul sa-si reduca viteza. Un timp merge dar apoi fortele rezistente sunt mai mari decat puterea motorului si incepe trepidatia. In nici un caz n-am ajuns la viteza de 60 km/h, plecand de pe loc, la relanti. In alta ordine de idei, daca in locul unei bujii montezi compresiometrul, inseamna ca motorul functioneaza cumva, nu prea grozav, cu o singura bujie. Ok. Daca e asa, ce ma impiedica sa montez in locul unei bujii, un dispozitiv de umflat cauciucuri pe care l-am confectionat eu ? E drept, a fost gandit pentru motor cu 4 cilindri dar nu vad de ce nu ar merge si pe monocilindru cu doua bujii. Utilitate ? Umblam prin locuri unde nu sunt vulcanizari iar o pompa clasica ocupa loc si e grea. Dispozitivul meu are cam 120mm si avantajul ca nu te oboseste, motorul face toata treaba... » Post actualizat in 23 Sep 2015 12:36Ma corectez singur : n-o sa mearga niciodata dispozitivul ala de umflat cauciucuri. Graba strica treaba. Noi sa fim sanatosi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
irinel2006 Postat Septembrie 24, 2015 Share Postat Septembrie 24, 2015 Eu am cumparat din Decatlon cu 10 ron ...o pompa mica de 20cm cu care poti umfla un cauciuc la motocicleta. Am montat pompa pe interiorul top-case-ului. Nu ocupa loc, e mica , perfecta. Dai 50 de pompe la umflat, da macar nu trebuie sa umflii cu "gura" Presiune maxima 5 bar, deci nu o sa ai niciodata in cauciucuri asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Septembrie 24, 2015 Share Postat Septembrie 24, 2015 Cred ca o sa caut si eu una la fel, e mai sigur. Dar apropo, ai mers vreodata pe pana ? Cat de utile sunt rim-lock-urile ? Am observat ca anvelopa (cu crampoane) e destul de rigida si cred ca ar merge si pe pana dar n-am incercat niciodata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
irinel2006 Postat Septembrie 25, 2015 Share Postat Septembrie 25, 2015 Pai eu am cam 100 kg si sincer daca am cauciucurile mai moi , mi se pare ca o ia pe alaturi, parca nu se vireaza bine, e mai greoaie. Nu am testat niciodata pe pana , pentru ca m-am strans la buzunar si mi-am cumparat cauciucuri noi pe fata si pe spate. De cand am motorul nu am facut niciodata pana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Septembrie 27, 2015 Share Postat Septembrie 27, 2015 Ieri am mers vreo 10-15 km pe pana pe fata ! E drept ca am stat mai mult pe spate iar ca greutate ma apropii de tine, 98 de kg. La vulcanizare am aflat de fapt ca nu s-a intepat camera ci si-a pierdut etanseitatea pe la valva. Omul mi-a pus pe aceiasi camera o valva cu strangere pe piulita in partea de jos. N-am fost convins ca tine, dar rezista si acum. Asta ca sa vezi ce inseamna sa cobesc...) O ultima chestiune (pentru azi) in partea dreapta a motorului, pe cilindru, sus-spate, exista un surub M8. Pe asta l-am pierdut pe drum ?! Ce rol avea asta ? Eu nu i-am gasit nici un rol. Am scos un surub de la sa si o saiba de la colier esapament si le-am pus in locul celui pierdut. Am completat cu ulei si totul pare in regula. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chucki Postat Septembrie 28, 2015 Share Postat Septembrie 28, 2015 Pentru ca ma plictisesc: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Septembrie 28, 2015 Share Postat Septembrie 28, 2015 Domnu' Chucki, eu vad ca nu prea te-ai plictisit, dimpotriva. Stai sa vezi lunile urmatoare ce plictiseala apare si persista pana da din nou coltul ierbii ! Nu reusesc sa identific zona dar nici nu seamana cu aia pe unde m-am dat eu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Septembrie 28, 2015 Share Postat Septembrie 28, 2015 Ieri am mers vreo 10-15 km pe pana pe fata ! E drept ca am stat mai mult pe spate iar ca greutate ma apropii de tine, 98 de kg. La vulcanizare am aflat de fapt ca nu s-a intepat camera ci si-a pierdut etanseitatea pe la valva. Omul mi-a pus pe aceiasi camera o valva cu strangere pe piulita in partea de jos. N-am fost convins ca tine, dar rezista si acum. Asta ca sa vezi ce inseamna sa cobesc...) O ultima chestiune (pentru azi) in partea dreapta a motorului, pe cilindru, sus-spate, exista un surub M8. Pe asta l-am pierdut pe drum ?! Ce rol avea asta ? Eu nu i-am gasit nici un rol. Am scos un surub de la sa si o saiba de la colier esapament si le-am pus in locul celui pierdut. Am completat cu ulei si totul pare in regula. pune o poza... nu este surubul care tine patina lantului de distributie..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chucki Postat Septembrie 28, 2015 Share Postat Septembrie 28, 2015 Plaiu foii...... Mai e pana la retragerea de iarna. Saptamana asta am rezervare la Balchik.... Bag pe traseu niste scoici la Dalboka si vedem ce mai vizitam. Sper sa mai bantui vre-o luna....poate chiar 2. Daca doreste cineva la plimbare e binevenit. pune o poza... nu este surubul care tine patina lantului de distributie..... Cred ca ala e.... Vezi ca tre sa-i pui o saiba de cupru. E cumva in stanga spre sus (cum stai pe motor in pozitia normala de conducere)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Septembrie 28, 2015 Share Postat Septembrie 28, 2015 Uite asta e surubul buclucas. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chucki Postat Septembrie 28, 2015 Share Postat Septembrie 28, 2015 Nu stiu ce face ala? nu e in manual? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Septembrie 29, 2015 Share Postat Septembrie 29, 2015 L-am găsit până la urmă, cică la ăla nu se umblă decât dacă se dezasamblează motorul. La mine, deși l-am pierdut pe drum, se pare că nu s-a întâmplat nimic, (lăsând la o parte uleiul împroșcat). Cred că poziționează patina de tensionare de la lanțul de distribuție. În poză este marcat cu B. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
irinel2006 Postat Septembrie 30, 2015 Share Postat Septembrie 30, 2015 la 650 rs nu am asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Septembrie 30, 2015 Share Postat Septembrie 30, 2015 (editat) exact ce iti spuneam, este de la patina distribuitiei (punctul de pivotare a patinei cand tensioneza lantul de distributie) vezi ca este un surub special.... si nu ma refer la filet... cauta unul pe la dezmembrari sau da unul la facut pe strung, altfel o poti sa ai surprize cu intinzatorul si distributia... patina nu trebuie sa aiba joc. » Post actualizat in 30 Sep 2015 08:42 la 650 rs nu am asa ceva. ai sigur... DR250, 350, 600, 650, 750, 800 + freewind ... toate au Editat Septembrie 30, 2015 de florinelu07 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chucki Postat Octombrie 1, 2015 Share Postat Octombrie 1, 2015 Si azi, chiar in fata casei, s-a intamplat: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Muretto Grundieg Postat Octombrie 2, 2015 Share Postat Octombrie 2, 2015 Bravo ! 531,7 kilometri... » Post actualizat in 02 Oct 2015 04:35@florinelu07 L-am gasit, costa 3 euro plus transport sau, vorba ta, strungarul dibaci. M8x12 pas normal plus partea cilindrica de 6.5 mm, lunga de 25 mm. Lungime totala de sub cap=37 mm. Nu stiu materialul original dar cred ca nu poate fi decat grupa 8.8, doar tine o patina de plastic. Acum cautam strungarul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Octombrie 2, 2015 Share Postat Octombrie 2, 2015 (editat) Bravo ! 531,7 kilometri... 531,7 kilometri per ora Suzuki... Asa scrie Editat Octombrie 2, 2015 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chucki Postat Octombrie 2, 2015 Share Postat Octombrie 2, 2015 Racheta nu alta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.