Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Salut....asta m-a macinat si pe mine ceva vreme....

Si am facut asa: prima oara am pus semisintetic motul 5100 10w40. La halit in draci, motorul zgomotos. Am schimbat cu mineral motul 3000 250w50. Motorul ceva mult mai linistit. Consum mult mai mic de ulei.... aproape insesizabil. Afost uleiul care mi-a placut cel mai mult. Problema era la pornirea in diminetile friguroase (5-6 grade). Am incercat semisintetic 5100 20w50....la fel ca la 5100 10w40. Am pus si castrol mineral 20w50....asemanator cu motulul mineral. Acum am 300v full sintetic 15w60. Cel mai scump ulei. Motorul mere bine....nu pot sa zic ca la mancat (cel putin nu-mi dau seama desi l-am masurat in week dupa vre-o 2 luni si 1500 km ) doar ca e un pic cam zgomotos.

Concluzie: cred ca am sa revin la motuil 3000 mineral 20w50. Ar fi perfect daca as gasi ceva mineral de 15w60. Dar n-am vazut. Si pana la urma cum spunea cineva : nu e asa mare problema ulei pe care il bagi cat timp il schimbi la timp si nu mergi fara el. Astea sunt datele problemei la mobra mea care in foarte scurt timp va implini 90.000km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De dat in mod clar nu o mai dau. Nici nu are sens. In vest intr-adevar cota lor e ridicata. La noi nu cred ca as lua mai mult de 500 E pe o mobra de 25 ani si 90.000 km. Poate daca reusesc la anu'sa mai fac 10.000 km sa o vand ca noua dupa ce se reseteaza kilometraju' :) .

De plictisit.... e discutabil...cate-odata mai reuseste sa ma surprinda asa ca... e adevarat ca in viitor as vrea sa o inlocuiesc cu un dl dar strict pentru drumuri lungi pe asfalt in afara tari. Dar de plecat din ""curtea mea nu mai pleaca, decat Doamne fereste, in caz de necesitate etraordinara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am linistit. Credeam ca numai eu ma atasez de fiare. De fapt, singurele motociclete adevarate sunt monocilindru. Restul sunt fițe.

Dacă reusesc sa aflu si de ce de ieri a inceput sa se accelereze singura (de fapt, nu mai cade in relanti si trebuie sa-i dai cateva "sprituri") chiar voi fi multumit.

P.S. Garnitura dintre flansa carburatorului e noua si nu trage aer fals. Posibil suspect cablu de acceleratie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma laud si eu cu trotineta mea de 25 de ani. Am zis ca am eu ceva, ca m-am atasat prea tare de ea, dar vad ca mai sunt si altii, ceea ce ma face sa cred, ca nu e nimic in neregula cu mine. :)

 

Apropo de ulei...acum am testat Elf 15w40 Sporti mineral. Motorul s-a comportat bine in acest seson cu el. Am folosit motocicleta in regim normal, fara enduro. Nu a papat din el.

post-45143-0-17284100-1442842444_thumb.jpg

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am linistit. Credeam ca numai eu ma atasez de fiare. De fapt, singurele motociclete adevarate sunt monocilindru. Restul sunt fițe.

Dacă reusesc sa aflu si de ce de ieri a inceput sa se accelereze singura (de fapt, nu mai cade in relanti si trebuie sa-i dai cateva "sprituri") chiar voi fi multumit.

P.S. Garnitura dintre flansa carburatorului e noua si nu trage aer fals. Posibil suspect cablu de acceleratie...

As minti sa spun ca nu m-am atasat de ea. Daca nu m-as fi atasat, nici prea mare grija nu as fi avut de ea si nici ea de mine. Dar la mine dragostea trece prin stomac. Si atunci fac calcule: am dat pe mobra 1000 Euro si am mai bagat in ea minim 2000 in 4 ani. Acum am practic o mobra care merge si arata ok (cel putin asa imi place sa cred) si aproximativ inca una care imi asigura dubluri pentru toate piesele. Iar astea ar trebui sa le dau cu 500 euro. Deci cam care ar putrea sa fie afacerea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am linistit. Credeam ca numai eu ma atasez de fiare. De fapt, singurele motociclete adevarate sunt monocilindru. Restul sunt fițe.

Dacă reusesc sa aflu si de ce de ieri a inceput sa se accelereze singura (de fapt, nu mai cade in relanti si trebuie sa-i dai cateva "sprituri") chiar voi fi multumit.

P.S. Garnitura dintre flansa carburatorului e noua si nu trage aer fals. Posibil suspect cablu de acceleratie...

ai umblat la supape recent?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ florinelu07

 

Am umblat acum 1000 de km, am refacut jocurile. Crezi că s-a dereglat atât de repede ?

 

@ irinel2006

 

Se zice că dacă ai compresia slabă atunci nu mai trepidează...Având în vedere că duminică n-a mai atins decât 150 km/h bănuiesc că s-a micșorat compresia..sau are o legătură și cu jocul la supape...

În iulie am dat chiulasa jos și am rectificat scaunele și supapele, am schimbat garniturile de pe coada supapelor. De atunci n-am mai umblat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine chiar daca o bag in a IV si nu e la turatia buna incepe sa sara ca un armasar si face de parca bati cuie. Cat despre reglatul supapelor, sunt adeptul ca pe supapele de evacuare sa las un pic mai mare, datorita temperaturii foarte mari, prin umare acum merg cu 0.1 admisie si 0.2 evacuare.

 

Porneste usor, de tras trage, un mic tzacanit am la rece, dar apoi usor, usor dispare cu incalzirea motorului.

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fain, cred ca o sa fac si eu la fel. Mai am o curiozitate: cum se poate masura compresia practic ? Daca pui compresiometrul pe una din bujii si dai pedala, o sa-ti arate valoarea reala sau iti fura decompresorul ? Ma gandesc ca doar invartind de magnetou ai putea obtine o valoare dar n-o sa fie corecta pentru ca nu roteste suficient de repede.

O ultima idee: pui roata din spate pe rulori, cu decompresorul tras incepi sa dai turatie, apoi eliberezi decompresorul si citesti ce valoare iti arata pe aparat ? Aveti alte idei ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine chiar daca o bag in a IV si nu e la turatia buna incepe sa sara ca un armasar si face de parca bati cuie. Cat despre reglatul supapelor, sunt adeptul ca pe supapele de evacuare sa las un pic mai mare, datorita temperaturii foarte mari, prin umare acum merg cu 0.1 admisie si 0.2 evacuare.

 

Porneste usor, de tras trage, un mic tzacanit am la rece, dar apoi usor, usor dispare cu incalzirea motorului.

nu cunosc specificatiile date de producator dar atat la masini cat si moto media la admisie am observat a fi 0,15 si pe evacuare 0,20. Nu e cam strans pe admisie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cunosc specificatiile date de producator dar atat la masini cat si moto media la admisie am observat a fi 0,15 si pe evacuare 0,20. Nu e cam strans pe admisie?

La admisie si la evacuare dimensiunile date de producator pentru dr 750-800 big sunt 0.05 - 0.1

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manualul meu, jocurile indicate sunt intre 0.08 - 0.13 mm pentru ambele (admisie si evacuare). Insa studiul de service arata ca se obtin cele mai bune performante la 0.15 mm pentru toate supapele.

Referitor la turatia minima de mers intr-a cincea, a reiesit dintr-un calcul teoretic: Turatia de relanti stabila = 1300 rot/min.

Considerand putin mai mult, adica 1500, avem un raport primar 2.31, apoi un raport de viteza a cincea de 0.826 si un al treilea raport intre pinioanele de lant (42/16) de 2.625

Ceea ce inseamna 148 rot/min la roata x circumferinta rotii de 203 cm, rezulta 608 metri/min. Asta inseamna cam 35 km/h...

Eu de-aia intrebam daca si la altii se poate merge cu 50-60 km/h in viteza a cincea sau pur si simplu motorul nu mai are compresie. De unde si curiozitatea mea despre cum se masoara practic compresia, ca teoritic stim :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pffff....:))) Esti sigur ca nu esti ruda cu Dinu de la DInamo ?..:)) Super tare calcul. Eu deja m-am pierdut pe la inceput:)) Cred totusi ca masuratoare standard cu aparatul pus in locul unei bujii e arhisuficient.

 

Referitor la mersul la viteza mica in treapta a V a, cum am obsevat . Asta primavara, cand am scos calutul la lumina soarelui, dupa intretinerea de primavara a urmat sa vad daca imi functioneaza bine ambreiajul si daca mai am in cutie toate cele 5 viteze Totul a fost facut in parcarea firmei care are o lungime de 110m. Ei bine de la IV nu mai spun de V a inceput motorul sa troncane si tot dadea sa se opreasca parca il sugruma ceva. Zgomotul produs de explozia aprinderii iti dadea impresia ca pistonul urca o data(pms)si sta de 3 ori jos (pmi). Zdruncina de aveai sanse sa te lovesti cu capul de ghidon si mai mereu tindea sa moara, roata parca se infrana. Trebuie sa recunoastem ca monocilindru e un motor careia ii place turatia 3500 in sus. Atunci el se echilibreaza prin balansieri si il simti cum merge rotund , fara bataia aia prea mare intre picioare. Faptul ca ai ajuns la 150km/h ar trebui sa te multumeasca . E totusi un motor de 600cm3. Si eu cu a mea ajuns la 150 pe ceas, dar ma opresc ca im carte in zice 156km maxim. 120-130km/h eu zic ca e in marja. Cu cat mai multa talpa, cu atat garnitura de chiuloasa are zile mai putine si daca mai si adaugi experimente cu tipuri de ulei dupa ureche atunci nu o sa iti mai trebuiasca decat un carucior ca sa o cari. E posibil in momentul ala chiar sa nu mai ai compresie deloc.:))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ha ! Ma magulesti...Pentru conformitate stiintifica trebuie sa observam ca la relanti, puterea cade undeva spre 3-4 Kw. Inca n-am calculat dar se pare ca e insuficienta pentru deplasare. Observatia mea fost facuta lasand vehiculul sa-si reduca viteza. Un timp merge dar apoi fortele rezistente sunt mai mari decat puterea motorului si incepe trepidatia.

In nici un caz n-am ajuns la viteza de 60 km/h, plecand de pe loc, la relanti.

In alta ordine de idei, daca in locul unei bujii montezi compresiometrul, inseamna ca motorul functioneaza cumva, nu prea grozav, cu o singura bujie. Ok.

Daca e asa, ce ma impiedica sa montez in locul unei bujii, un dispozitiv de umflat cauciucuri pe care l-am confectionat eu ? E drept, a fost gandit pentru motor cu 4 cilindri dar nu vad de ce nu ar merge si pe monocilindru cu doua bujii. Utilitate ? Umblam prin locuri unde nu sunt vulcanizari iar o pompa clasica ocupa loc si e grea.

Dispozitivul meu are cam 120mm si avantajul ca nu te oboseste, motorul face toata treaba...


» Post actualizat in 23 Sep 2015 12:36

Ma corectez singur : n-o sa mearga niciodata dispozitivul ala de umflat cauciucuri. Graba strica treaba. Noi sa fim sanatosi. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...