Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

Apropo de Yamaha mea care consuma 1 litru de ulei la vreo 200 de kilometri, am demonstrat științific.

Atenție, e doar distractiv dar vine vremea rece și începe depănatul poveștilor. Deci :

 

Dacă considerăm un cilindru cu diametrul nominal de 57.00 mm și o uzură cu 4 sutimi peste cota fabricantului, iar pentru ușurința calculului vom considera și cursa tot de 57 mm, ca la un motor pătrat.

Volumul de ulei care rămâne agățat pe perete este teoretic diferența dintre cele două :

(57 mm x 57 mm) x 3.14 x h (57 mm)/ 4 = 145376.5 mm3

(56.93 mm x 56.93 mm) x 3.14 x 57 (h) = 145019 mm3

Diferența lor dă 145376.5 – 145019 = 356 mm3

Pentru fiecare cursă există o peliculă pe peretele cilindrului de 356 mm3 adică o picătură ( sferă) cu raza de 4.4 mm

Tot atât ar trebui râcâit și tras înapoi dar dacă din motive de uzură (cilindru/segment) segmentul nu-și mai face treaba 100% (presupunem) ci doar cu 99% rezultă că 1 procent din acest volum nu mai ajunge în baie ci se arde, adică 356 – 352 = 4 mm cubi.

Un litru de ulei are un milion de milimetri cubi.

Pentru a arde un milion de milimetri cubi pistonul trebuie să râcâie prost de 250.000 de ori (un milion supra 4 mm3) x 2 (deoarece în cursa de admisie-compresie uleiul nu este ars).

Ca să fac 250.000 de curse motor– presupunând că merge cu vreo 80 km/h, (cam 5000 de rot/min) motorul are nevoie de 250.000 x 2 rotații = 500.000 rotații.

500.000/5.000 = 100 minute, cam o oră și patruzeci de minute.

Mergând cu 80 km/h, într-o oră și 40 minute faci 134 km și arzi un litru de ulei.

Q.E.D. :))

 

te provoc sa faci un calcul similar pentru pierderea de ulei pe la simeringurile supapelor de admisie. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ha, ha... e prea complicat domnilor, dar daca o sa gasesc timp cred ca o sa ma distrez cu asta intr-o seara de iarna, la gura sobei.

Pana atunci, as vrea sa va intreb, pentru cine cunoaste carburatorul Mikuni VM38, problema ar fi urmatoarea:

La mine, in corpul inferior al carburatorului, exista un orificiu, care ar fi trebuit sa contina un plunjer si un arculet de rapel.

Acest ansamblu este actionat printr-o tija de axul de comanda al ghilotinei.

Teoretic, ar trebui sa trimita o cantitate de benzina, printr-un canal, spre cilindru. Cel putin, asa reiese din documentatie.

Partea interesanta vine acum.

La mine, canalul contine o supapa cu bila, care actioneaza in sensul de a nu permite benzinei din orificiul plunjerului sa treaca mai departe.

Din acest motiv, carburatorul nici nu are acel plunjer cu arculet, pe care eu le-am vazut doar in poze.

Intrebarea mea ar fi urmatoarea, mai are cineva aceasta modificare (care nu apare in nici un manual) ?

Pentru clarificare, motorul raspunde prompt la acceleratie si nu pare a suferi din lipsa acelor componente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E poveste, intr-adevar:

"Muretto Grundieg : Volumul de ulei care rămâne agățat pe perete este teoretic diferența dintre cele două :

(57 mm x 57 mm) x 3.14 x h (57 mm)/ 4 = 145376.5 mm3

(56.93 mm x 56.93 mm) x 3.14 x 57 (h) = 145019 mm3

Diferența lor dă 145376.5 – 145019 = 356 mm3" e fals, sau faci calculul fara segmenti ? Daca ai avea 4 sutimi loc sa se "agate" uleiul pe pereti ai avea si compresie O, si practic nu prea mai consumi ulei ca practic nu prea merge motorul ala. Iarta-ma, dar daca ai pornit-o stiintific primesti raspunsuri ... :)

Chiar daca ignor faptul ca fara segmenti nu mai sta DELOC calculul tau in picioare, nu de dragul frigului ci pentru ca in loc sa faci calcule stiintifice ar trebui mai inainte sa studiezi atent fenomenul :

- la calculul volumului descazut, ai luat diametrul de 56,93 mm, adica 7 sutimi, nu 4 ! 7 sutimi este o uzura care, cred eu, n-o prea intilnesti in limite de uzura admise! La cilindri mari, uzura maxima adminsa e pe la 27-57 miimi, iar cu cit vorbesti de diamtre mai ci, toleranta scade.

- la acelasi calcul, ai omis sa mai scrii ca e impartit la 4; iar rezultatul este incorect, e 145019,66 ! sau ai luat alte valori ??!

-356mmc !!! e groaznic de mult. In realizate ai un film de ulei de citiva microni, cit permit segmentii sa lase.

- tu evaluezi ca 1% din cantitatea data de tine se arde? care e motivul sa crezi asta ? sau da bine 1% ?
- suprafata expusa la foc e mult mai mica. Doar pina se evacueaza gazele arse poti sa te gindesti ca s-ar putea arde uleiul ramas pe cilindru, nu cum ai dedus tu ca 57mm ar fi expusi la foc.

- ai facut prezumtii "stintifice" ca sa-ti dea tie o valoare care-ti convine. Asta nu-i stiinta mon cher.

si nu mai continui ....

Oricum, parerea mea este ca un consum de ulei care sa provina de la uzura cilindru/piston/segmenti este mic, chiar daca vine si din uzura simeringurilor de supapa. Tot parerea mea esta ca un consum mare vine din neetaisezarea circuitelor de ungere/ulei, care alimenteaza camera de ardere, sau evacuarea, in urma defectelor mecanice: simeringuri intarite/crapate, garnitura de chiuloasa nepotrivita(Belcic : refolosita, si uleiul ajunge din rampa in camera de ardere), cuplu stringere necorespunzator, sau in urma regimurilor de temperatura anormale a motorului, ca doar vorbim de racire cu aer/ulei, in care toate cotele/jocurile se duc in sus, si bine inteles rezultat a multor alte cauze ...

Fenomenul care cred ca se intimpla la chucki este cel care se intimpla in mod normal la un motor de 90mkm. Totusi, o "cinste" cu o reconditionare de chiuloasa merita motorul ala :)

Nu prea se duc ghidurile de supapa, asa ca doar rectificat scaune, poate fara schimb de supape (daca e sa le rectifici, doar pe masina speciala de rectificat supape, nu strung !), simeringuri si garnitura de chiuloasa.

In manual, pagina 3-26 > 3-28.

Poti schimba simeringurile fara sa dai jos chiuloasa dar ai nevoie de dexteritate, scule si noroc. Eu mi-am refolosit o data garnitura de chiuloasa, cu succes, fara sa am probleme de etansare ! (cine vrea detalii, pe tel).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E poveste, intr-adevar:

"Muretto Grundieg : Volumul de ulei care rămâne agățat pe perete este teoretic diferența dintre cele două :

(57 mm x 57 mm) x 3.14 x h (57 mm)/ 4 = 145376.5 mm3

(56.93 mm x 56.93 mm) x 3.14 x 57 (h) = 145019 mm3

Diferența lor dă 145376.5 – 145019 = 356 mm3" e fals, sau faci calculul fara segmenti ? Daca ai avea 4 sutimi loc sa se "agate" uleiul pe pereti ai avea si compresie O, si practic nu prea mai consumi ulei ca practic nu prea merge motorul ala. Iarta-ma, dar daca ai pornit-o stiintific primesti raspunsuri ... :)

Chiar daca ignor faptul ca fara segmenti nu mai sta DELOC calculul tau in picioare, nu de dragul frigului ci pentru ca in loc sa faci calcule stiintifice ar trebui mai inainte sa studiezi atent fenomenul :

- la calculul volumului descazut, ai luat diametrul de 56,93 mm, adica 7 sutimi, nu 4 ! 7 sutimi este o uzura care, cred eu, n-o prea intilnesti in limite de uzura admise! La cilindri mari, uzura maxima adminsa e pe la 27-57 miimi, iar cu cit vorbesti de diamtre mai ci, toleranta scade.

- la acelasi calcul, ai omis sa mai scrii ca e impartit la 4; iar rezultatul este incorect, e 145019,66 ! sau ai luat alte valori ??!

-356mmc !!! e groaznic de mult. In realizate ai un film de ulei de citiva microni, cit permit segmentii sa lase.

- tu evaluezi ca 1% din cantitatea data de tine se arde? care e motivul sa crezi asta ? sau da bine 1% ?

- suprafata expusa la foc e mult mai mica. Doar pina se evacueaza gazele arse poti sa te gindesti ca s-ar putea arde uleiul ramas pe cilindru, nu cum ai dedus tu ca 57mm ar fi expusi la foc.

- ai facut prezumtii "stintifice" ca sa-ti dea tie o valoare care-ti convine. Asta nu-i stiinta mon cher.

si nu mai continui ....

Oricum, parerea mea este ca un consum de ulei care sa provina de la uzura cilindru/piston/segmenti este mic, chiar daca vine si din uzura simeringurilor de supapa. Tot parerea mea esta ca un consum mare vine din neetaisezarea circuitelor de ungere/ulei, care alimenteaza camera de ardere, sau evacuarea, in urma defectelor mecanice: simeringuri intarite/crapate, garnitura de chiuloasa nepotrivita(Belcic : refolosita, si uleiul ajunge din rampa in camera de ardere), cuplu stringere necorespunzator, sau in urma regimurilor de temperatura anormale a motorului, ca doar vorbim de racire cu aer/ulei, in care toate cotele/jocurile se duc in sus, si bine inteles rezultat a multor alte cauze ...

Fenomenul care cred ca se intimpla la chucki este cel care se intimpla in mod normal la un motor de 90mkm. Totusi, o "cinste" cu o reconditionare de chiuloasa merita motorul ala :)

Nu prea se duc ghidurile de supapa, asa ca doar rectificat scaune, poate fara schimb de supape (daca e sa le rectifici, doar pe masina speciala de rectificat supape, nu strung !), simeringuri si garnitura de chiuloasa.

In manual, pagina 3-26 > 3-28.

Poti schimba simeringurile fara sa dai jos chiuloasa dar ai nevoie de dexteritate, scule si noroc. Eu mi-am refolosit o data garnitura de chiuloasa, cu succes, fara sa am probleme de etansare ! (cine vrea detalii, pe tel).

Funny... a aparutr buton de like.... am incercat sa dau la comentariul tau dar n-a mers. La celculele voastre nu ma bag ca ma depasesc.

Cat despre mobra mea.... probabil am sa-mi dau seama ce se intampla dupa ce am sa o desfac. Problema e ca oarecum si-a revenit. Adica: dupa ce a fumegat grav si insistent si dupa ce i-am masurat nivelul si am constat acea lipsa de ulei pe marginea strazii(500ml) am completat si totul a revenit relativ la normal. Adica nu mai scoate fum decat in turatii mari. Iar nivelul uleiului este acum destul de mult peste maxim.... Adica a reaparut uleiul. Ori era stada extrem de stramba (desi nu parea), ori sa intors uleiul din evacuare (acu glumesc). Ceva s-a intamplat pentru ca am avut mult ulei in evacuare (am sa incerc maine/poimaine sa fac poze). Ideea e ca acu nu mai scoate fum desi a stat si nepornita vrreo 2 zile....de joi dupamasa pana pana sambata seara cand a pornit fara fumuri sau altceva.

Acum vine intrebarea buna daca stie cineva exact: parca la astea (750-88, 89 si 800 89, 90) diferenta de cmc ar fi data doar de o(doua de fapt) scobitura in capu pistonului restul pieselor fiind identice. Asa e? Pentru ca mi-ar fi mult mai usor sa iau deja chiuloasa si cilindrul de pe 750-ul dezmembrat, sa le aranjez (rectificat, schimb supape, semeringuri & stuff) iar in primavara cand s-o incalzi putin doar sa le inlocuiesc schimband si garniturile. Sau nu fac bine?

Segmenti stie cineva de unde pot sa iau pentru utilajul din dotare?

A si multumesc tuturor care si-au dat cu parerea....oarecum mi-au confirmat teoriile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@raducod

Lasand la o parte parte povestile cu faptele lor imaginare, multumesc pentru faptul ca ai avut rabdarea de a analiza fenomenul.

Care, ramane de fapt, singura chestiune reala, palpabila, un consum deci de 4 litri de ulei la mia de kilometri.

Daca nu eram la peste 2000 km de casa si n-ar fi trebuit sa cumpar tot uleiul ala, nici mie nu mi-ar fi venit sa cred. Si am dat in Italia chiar 12 euro pe un litru, asa ca tin minte :)

Partea buna este ca am motorul desfacut pentru studiu. Sunt de acord ca niste segmenti prosti si uzura motorului pot duce la consumuri spectaculoase.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

acum ca si-a revenit, trage mai bine decat inainte? (prin inainte ma refer la momentul in care dadea fum la pornire)

 

daca da, sunt tentat sa zic ca 95 % sunt segmentii dusi.

man nu prea imi dau seama. exista osibilitatea sa fie oarece diferenta dar nu atat de mare incat sa-mi dau seama...Am mers si azi cu ea ...(destul de mult ”60km numa prin buc) si mi sa parut normala. Inca mai pot speria babele si soferitele neatente cand trag un pic de gaz....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

man nu prea imi dau seama. exista osibilitatea sa fie oarece diferenta dar nu atat de mare incat sa-mi dau seama...Am mers si azi cu ea ...(destul de mult ”60km numa prin buc) si mi sa parut normala. Inca mai pot speria babele si soferitele neatente cand trag un pic de gaz....

:)

mie mi s-a intimplat sa scoata fum gros, la o pornire, a doua zi dupa o cursa la o turatie mare si sustinuta(7000+) :tempted:

Dupa care ioc. Ne mai aparand fenomenul am tras concluzia ca regimul de mers in forta CU CARBURATOARELE REGLATE PROST (AMESTEC F BOGAT !!!) a supraincalzit motorul. In mers, probabil ca nu a intrat mult ulei in camera de ardere ori n-am vazut eu (ca doar conduceam), dupa oprire, tot probabil, ce era pe rampa deasupra garniturii de chiuloasa a ajuns in capul pistonului. Dimineata, benzina+aer+ ulei a dus la mult fum pina n-a mai ramas in camera de ardere, pret de citeva secunde, 10. N-am mai tras de el atunci ca n-am stiut ce era cu el, iar urmatoarea zi am reglat supape si carburatie. Am uitat sa zic ca chiuloasa era reconditionata, simeringuri noi , etc !!! De atunci nik

 

chucki: poti face o verificare la cum sunt stranse piulitele si suruburile. N-ar fi neobisnuit sa se fi "inmuiat" la cit vibreaza motorul ala. Desfaci pe rind 1/2 tura suruburile la baza cilindrului, apoi cele de sub chiuloasa si la urma cele 4 piulite de sus + cel de linga bujia dreapta. Toate le desfaci in diagonala, motorul rece. Le restringi cu cheia dinamometrica in ordine inversa, cu 35-40Nm, 18-22Nm si cele de jos cu 8-12Nm. (pagina 3-58 > 3-59) Daca vrei sa te apuci da-mi un telefon sa mai vb :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Simtind ca se cam apropie iarna, am zis sa profit de ultimele zile cu soare , prin urmare saptamana asta am folosit-o pentru a ma duce la serviciu. Problema e , ca am parte de dimineti foarte reci si imi porneste foarte greu. Cand sunt temperaturi peste 10 grade imi porneste la a 4 pedala, dar acum porneste foarte greu. Trebuie sa strang foarte tare surubul de relantiu ca sa pot sa o pornesc. Atat de tare incat relantiu imi sta in 2000.

 

E cumva o problema din carburator sau de se comporta asa la vremea foarte rece ? De mers merge bine dupa aia.... Pana ii dau la pedala imi vine rau....simt ca ii incalzesc eu cilindru de atatea pedale.

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum n-oi fi eu mare cunoscator insa la mine, daca aplic ritualul clasic (6-7 pedale cu decompresor si soc tras) si apoi ii ard o pedala, maximum doua, o ia fara probleme. Conditia insa este ca totul sa fie in regula, bujii, joc supape, reglaj carburator, compresie...

Poate alti colegi stiu mai multe, eu n-o am decat de doi ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai eu ajung sa ii dau cam 40 pedale. Aplic si eu fara probleme ritualul cu decompresorul tinut , soc la maxim. Cel putin...primele 20 pedale nu da nici un semn, apoi da un rateu in toba, mai dureaza putin si da sa porneasca..dar se opreste imediat....ii mai frec cateva pedale tot asa...pana i se incalzeste cat de cat cilindru...apoi porneste. Azi dimineata a fost 1 grad C....iar noaptea a coborat sub 0. Era inghetata boacana.

 

Nu am garaj , o tin afara in frig..si ploaie. Bujiile sunt ok...ngk. Joc la supape 0.1 la admisie si 0.2 pe evacuare. Carburator nu i-am facut nimic de asta primavara cand l-am curatat. Din primavara si pana acum motorul mi-a pornit din a 3 pedala, dar cum vine frigul, o ia figurile. Reusesc sa o pornesc doar daca strang la maxim surubul de relantiu ca sa ii dau benzina cu nemiluita. Dupa-amiaza si seara porneste bine ...fara probleme. E mai cald afara atunci... Problema asta o am de 8 ani de cand o am...si din pacate nu i-am gasit leac. Cred totusi ca tot din carburator e....la drum intins merge , trage bine....habar nu am ce poate sa aiba. Maine dimineata cred ca ma duc cu masina...ca deja am facut febra la dreptul.... :)) Toate astea se intampla la 7.30 am...ca sa va faceti o ideie.

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am mai observat o chestie, poate e o prostie dar asta am constatat eu. Deci daca pedala de kick nu "prinde" chiar de sus, sunt sanse mari sa nu porneasca.

In schimb, daca prinde chiar de sus atunci o ia sigur. La tine cum e ?

Si ma mai gandesc sa incerci sa-i dai un "puf" in filtrul de aer cu spray de pornire...la masina a dat rezultate intotdeauna. Altceva nu-mi vine in cap.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am mai observat o chestie, poate e o prostie dar asta am constatat eu. Deci daca pedala de kick nu "prinde" chiar de sus, sunt sanse mari sa nu porneasca.

In schimb, daca prinde chiar de sus atunci o ia sigur. La tine cum e ?

Si ma mai gandesc sa incerci sa-i dai un "puf" in filtrul de aer cu spray de pornire...la masina a dat rezultate intotdeauna. Altceva nu-mi vine in cap.

 

 

Daca studiezi pricipiul de functionare a mtoarelor in 4 timp, observi ca pistonul ajunge in PMS de 2 ori iar explozie o singura data. Probabil ca pozitia in care agata pedala difera in functie pe care timp/ciclu e pistonul si probabil ca la fiecare motor e diferit. Daca dai pedala pe timpul inaintea evacuarii nu cred ca are cum sa porneasca ! Cei care aveti DR600 cu kickstarter, impartasiti care e pozitia ideala a pedalei pentru a prinde ciclul potrivit. Eu am DR800 fara kick :)

 

@irinel2006 , eu zic ca ai o problema cu socul ! Dupa ce porneste motorul, daca tragi socul complet, ajunge in 6000 ture ? Poti incerca dimineata sa astupi cu mina gura filtrului de aer ? incerca si vezi cum o ia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai, japonezul a gandit-o astfel incat sa nu poti gresi daca folosesti si decompresorul manual. Daca ambele decompresoare, si cel automat si cel manual sunt bine reglate motorul se pozitioneaza pe pozitia de PMS, inainte de admisie (atunci cand se aude click). Problema e ca pedala trebuie ridicata pana sus, daca nu o ia de unde trebuie, probabil ca nu da turatia necesara pentru magnetou si atunci nu ai scanteie buna.

Toata lumea recomanda o pedala serioasa tocmai pentru a-i da turatia necesara. Pe forumurile straine se zice ca DR-ul nu e o motocicleta pentru fete ci numai pentru barbatii cu par pe piept. Dar am vazut si DR-uri pornite de fete, la pedala...

Referitor la problema omului si eu inclin sa cred ca are ceva in neregula la soc pentru ca la prima vedere se pare ca nu imbogateste suficient amestecul atunci cand e frig.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- de 8 ani o am totusi, iar metoda de pornire corecta am invatat-o in primul an, cand fostul proprietar radea de mine cum ma chinuiam sa o pornesc. Am norocul de a avea doar decompresor manual. Modelul meu e cu kickstarter prin umare viata lunga are bateria.

 

In trecut am avut probleme cu cablul de la soc si a trebuit sa imi fac altul folosind in capat un schimbator de viteze metalic de bicicleta. Nu radeti chiar isi face treaba ala , e rezistent are deja 5 ani de cand il am montat. Partea buna e ca pot sa il reglez cat vreau de tare sa fie tras socul. Cu celalalt vechi trebuia sa stau cu mana pe el ca isi revenea rapid pe pozitie. Cu asta , are un fel de clinket, ce il tine pe pozitie. Precizez ca la amiaza, motorul imi porneste usor cu socul tras la maxim, dar dimineata are hachitze.

 

Va multumesc totusi ca m-ati indrumat....sigur am sa desfac putin la soc sa vad daca acum imi deschide la maxim. Am facut o proba si daca motorul e cald si trag socul acesta se opreste, ceea ce mi se pare normal.Da sa se innece.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai eu ajung sa ii dau cam 40 pedale. Aplic si eu fara probleme ritualul cu decompresorul tinut , soc la maxim. Cel putin...primele 20 pedale nu da nici un semn, apoi da un rateu in toba, mai dureaza putin si da sa porneasca..dar se opreste imediat....ii mai frec cateva pedale tot asa...pana i se incalzeste cat de cat cilindru...apoi porneste. Azi dimineata a fost 1 grad C....iar noaptea a coborat sub 0. Era inghetata boacana.

 

Nu am garaj , o tin afara in frig..si ploaie. Bujiile sunt ok...ngk. Joc la supape 0.1 la admisie si 0.2 pe evacuare. Carburator nu i-am facut nimic de asta primavara cand l-am curatat. Din primavara si pana acum motorul mi-a pornit din a 3 pedala, dar cum vine frigul, o ia figurile. Reusesc sa o pornesc doar daca strang la maxim surubul de relantiu ca sa ii dau benzina cu nemiluita. Dupa-amiaza si seara porneste bine ...fara probleme. E mai cald afara atunci... Problema asta o am de 8 ani de cand o am...si din pacate nu i-am gasit leac. Cred totusi ca tot din carburator e....la drum intins merge , trage bine....habar nu am ce poate sa aiba. Maine dimineata cred ca ma duc cu masina...ca deja am facut febra la dreptul.... :)) Toate astea se intampla la 7.30 am...ca sa va faceti o ideie.

 

 

La mine asa face 350-ul.... 1001 pedale ii trebuie pana ajunge sa toarca la ralanti.... ba porneste 2 secund si moare, ba nu porneste, ba se tureaza... asta in 95% din situatiile cand afara se raceste sub 10 grade....

 

la minus - PA.... pot sa nici nu incerc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e clar atunci...ca asa se manifesta si a mea....ce e sub 0 imi iau gandul....doar daca vreau eu sa fac ceva sport pe langa ea....Culmea e ca nu da nici un semn ....ca ar vrea sa porneasca...apoi dupa un timp....o ia..... imi trebuie apoi 2 minute sa imi revin.... :))

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca ar fi plictisitor daca ar merge toate struna.... Poate ca e mai bine ca nu porneste sub 0. Poate s-au gandit japonezii si la siguranta de a merge la temperaturi foarte scazute :) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vazand filmul asta m-am mai linistit putin, bine ca nici el nu prea procedeaza corect cu pornirea, dar exact si a mea face asa, doar ca la 3-4 grade. Pe la 10-11 grade deja 10 pedale cu decompresorul tinut....si apoi kick. Nu cred totusi ca au fost 7 grade, eu zic ca au fost mult mai putine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sambata, am plecat de dimineata spre Galmeia. Sa tot fi fost vreo 3-4 grade si ceata, multa umezeala.

Primul rateu l-a scos a mea dupa pedala nr.11. La numarul 17 s-a hotarat sa porneasca.

Constatare: Socul nu sta tras pana la capat si are tendinta sa vina singur inapoi. I-am bagat un carlig de rufe sub palarie.

Seara la revenire, dupa ce se racise bine de tot, dar oricum era un pic mai cald, spre 10-12 grade, n-a cerut decat 7 pedale.

Eu cred ca e satisfactor, mentine tonusul muscular potrivit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei sa scapi de infernul socului original de Suzuki...poti apela la asa ceva. Cu asta nu dai gres....ramane socul exact la ce nivel vrei. Ca si cost ...maxim 10 ron cu tot cu cablu si manta. Asa am eu facut. Cablu sa iti cumperi din ala pentru schimbator de viteze cu bila mica. Bila aia numai bine intra in locasul de la carburator, fara sa iti bati prea mult capul.

post-45143-0-41797300-1447064659_thumb.jpg

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...