Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

Simtind ca se cam apropie iarna, am zis sa profit de ultimele zile cu soare , prin urmare saptamana asta am folosit-o pentru a ma duce la serviciu. Problema e , ca am parte de dimineti foarte reci si imi porneste foarte greu. Cand sunt temperaturi peste 10 grade imi porneste la a 4 pedala, dar acum porneste foarte greu. Trebuie sa strang foarte tare surubul de relantiu ca sa pot sa o pornesc. Atat de tare incat relantiu imi sta in 2000.

 

E cumva o problema din carburator sau de se comporta asa la vremea foarte rece ? De mers merge bine dupa aia.... Pana ii dau la pedala imi vine rau....simt ca ii incalzesc eu cilindru de atatea pedale.

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum n-oi fi eu mare cunoscator insa la mine, daca aplic ritualul clasic (6-7 pedale cu decompresor si soc tras) si apoi ii ard o pedala, maximum doua, o ia fara probleme. Conditia insa este ca totul sa fie in regula, bujii, joc supape, reglaj carburator, compresie...

Poate alti colegi stiu mai multe, eu n-o am decat de doi ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai eu ajung sa ii dau cam 40 pedale. Aplic si eu fara probleme ritualul cu decompresorul tinut , soc la maxim. Cel putin...primele 20 pedale nu da nici un semn, apoi da un rateu in toba, mai dureaza putin si da sa porneasca..dar se opreste imediat....ii mai frec cateva pedale tot asa...pana i se incalzeste cat de cat cilindru...apoi porneste. Azi dimineata a fost 1 grad C....iar noaptea a coborat sub 0. Era inghetata boacana.

 

Nu am garaj , o tin afara in frig..si ploaie. Bujiile sunt ok...ngk. Joc la supape 0.1 la admisie si 0.2 pe evacuare. Carburator nu i-am facut nimic de asta primavara cand l-am curatat. Din primavara si pana acum motorul mi-a pornit din a 3 pedala, dar cum vine frigul, o ia figurile. Reusesc sa o pornesc doar daca strang la maxim surubul de relantiu ca sa ii dau benzina cu nemiluita. Dupa-amiaza si seara porneste bine ...fara probleme. E mai cald afara atunci... Problema asta o am de 8 ani de cand o am...si din pacate nu i-am gasit leac. Cred totusi ca tot din carburator e....la drum intins merge , trage bine....habar nu am ce poate sa aiba. Maine dimineata cred ca ma duc cu masina...ca deja am facut febra la dreptul.... :)) Toate astea se intampla la 7.30 am...ca sa va faceti o ideie.

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am mai observat o chestie, poate e o prostie dar asta am constatat eu. Deci daca pedala de kick nu "prinde" chiar de sus, sunt sanse mari sa nu porneasca.

In schimb, daca prinde chiar de sus atunci o ia sigur. La tine cum e ?

Si ma mai gandesc sa incerci sa-i dai un "puf" in filtrul de aer cu spray de pornire...la masina a dat rezultate intotdeauna. Altceva nu-mi vine in cap.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am mai observat o chestie, poate e o prostie dar asta am constatat eu. Deci daca pedala de kick nu "prinde" chiar de sus, sunt sanse mari sa nu porneasca.

In schimb, daca prinde chiar de sus atunci o ia sigur. La tine cum e ?

Si ma mai gandesc sa incerci sa-i dai un "puf" in filtrul de aer cu spray de pornire...la masina a dat rezultate intotdeauna. Altceva nu-mi vine in cap.

 

 

Daca studiezi pricipiul de functionare a mtoarelor in 4 timp, observi ca pistonul ajunge in PMS de 2 ori iar explozie o singura data. Probabil ca pozitia in care agata pedala difera in functie pe care timp/ciclu e pistonul si probabil ca la fiecare motor e diferit. Daca dai pedala pe timpul inaintea evacuarii nu cred ca are cum sa porneasca ! Cei care aveti DR600 cu kickstarter, impartasiti care e pozitia ideala a pedalei pentru a prinde ciclul potrivit. Eu am DR800 fara kick :)

 

@irinel2006 , eu zic ca ai o problema cu socul ! Dupa ce porneste motorul, daca tragi socul complet, ajunge in 6000 ture ? Poti incerca dimineata sa astupi cu mina gura filtrului de aer ? incerca si vezi cum o ia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai, japonezul a gandit-o astfel incat sa nu poti gresi daca folosesti si decompresorul manual. Daca ambele decompresoare, si cel automat si cel manual sunt bine reglate motorul se pozitioneaza pe pozitia de PMS, inainte de admisie (atunci cand se aude click). Problema e ca pedala trebuie ridicata pana sus, daca nu o ia de unde trebuie, probabil ca nu da turatia necesara pentru magnetou si atunci nu ai scanteie buna.

Toata lumea recomanda o pedala serioasa tocmai pentru a-i da turatia necesara. Pe forumurile straine se zice ca DR-ul nu e o motocicleta pentru fete ci numai pentru barbatii cu par pe piept. Dar am vazut si DR-uri pornite de fete, la pedala...

Referitor la problema omului si eu inclin sa cred ca are ceva in neregula la soc pentru ca la prima vedere se pare ca nu imbogateste suficient amestecul atunci cand e frig.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- de 8 ani o am totusi, iar metoda de pornire corecta am invatat-o in primul an, cand fostul proprietar radea de mine cum ma chinuiam sa o pornesc. Am norocul de a avea doar decompresor manual. Modelul meu e cu kickstarter prin umare viata lunga are bateria.

 

In trecut am avut probleme cu cablul de la soc si a trebuit sa imi fac altul folosind in capat un schimbator de viteze metalic de bicicleta. Nu radeti chiar isi face treaba ala , e rezistent are deja 5 ani de cand il am montat. Partea buna e ca pot sa il reglez cat vreau de tare sa fie tras socul. Cu celalalt vechi trebuia sa stau cu mana pe el ca isi revenea rapid pe pozitie. Cu asta , are un fel de clinket, ce il tine pe pozitie. Precizez ca la amiaza, motorul imi porneste usor cu socul tras la maxim, dar dimineata are hachitze.

 

Va multumesc totusi ca m-ati indrumat....sigur am sa desfac putin la soc sa vad daca acum imi deschide la maxim. Am facut o proba si daca motorul e cald si trag socul acesta se opreste, ceea ce mi se pare normal.Da sa se innece.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai eu ajung sa ii dau cam 40 pedale. Aplic si eu fara probleme ritualul cu decompresorul tinut , soc la maxim. Cel putin...primele 20 pedale nu da nici un semn, apoi da un rateu in toba, mai dureaza putin si da sa porneasca..dar se opreste imediat....ii mai frec cateva pedale tot asa...pana i se incalzeste cat de cat cilindru...apoi porneste. Azi dimineata a fost 1 grad C....iar noaptea a coborat sub 0. Era inghetata boacana.

 

Nu am garaj , o tin afara in frig..si ploaie. Bujiile sunt ok...ngk. Joc la supape 0.1 la admisie si 0.2 pe evacuare. Carburator nu i-am facut nimic de asta primavara cand l-am curatat. Din primavara si pana acum motorul mi-a pornit din a 3 pedala, dar cum vine frigul, o ia figurile. Reusesc sa o pornesc doar daca strang la maxim surubul de relantiu ca sa ii dau benzina cu nemiluita. Dupa-amiaza si seara porneste bine ...fara probleme. E mai cald afara atunci... Problema asta o am de 8 ani de cand o am...si din pacate nu i-am gasit leac. Cred totusi ca tot din carburator e....la drum intins merge , trage bine....habar nu am ce poate sa aiba. Maine dimineata cred ca ma duc cu masina...ca deja am facut febra la dreptul.... :)) Toate astea se intampla la 7.30 am...ca sa va faceti o ideie.

 

 

La mine asa face 350-ul.... 1001 pedale ii trebuie pana ajunge sa toarca la ralanti.... ba porneste 2 secund si moare, ba nu porneste, ba se tureaza... asta in 95% din situatiile cand afara se raceste sub 10 grade....

 

la minus - PA.... pot sa nici nu incerc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e clar atunci...ca asa se manifesta si a mea....ce e sub 0 imi iau gandul....doar daca vreau eu sa fac ceva sport pe langa ea....Culmea e ca nu da nici un semn ....ca ar vrea sa porneasca...apoi dupa un timp....o ia..... imi trebuie apoi 2 minute sa imi revin.... :))

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca ar fi plictisitor daca ar merge toate struna.... Poate ca e mai bine ca nu porneste sub 0. Poate s-au gandit japonezii si la siguranta de a merge la temperaturi foarte scazute :) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vazand filmul asta m-am mai linistit putin, bine ca nici el nu prea procedeaza corect cu pornirea, dar exact si a mea face asa, doar ca la 3-4 grade. Pe la 10-11 grade deja 10 pedale cu decompresorul tinut....si apoi kick. Nu cred totusi ca au fost 7 grade, eu zic ca au fost mult mai putine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sambata, am plecat de dimineata spre Galmeia. Sa tot fi fost vreo 3-4 grade si ceata, multa umezeala.

Primul rateu l-a scos a mea dupa pedala nr.11. La numarul 17 s-a hotarat sa porneasca.

Constatare: Socul nu sta tras pana la capat si are tendinta sa vina singur inapoi. I-am bagat un carlig de rufe sub palarie.

Seara la revenire, dupa ce se racise bine de tot, dar oricum era un pic mai cald, spre 10-12 grade, n-a cerut decat 7 pedale.

Eu cred ca e satisfactor, mentine tonusul muscular potrivit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei sa scapi de infernul socului original de Suzuki...poti apela la asa ceva. Cu asta nu dai gres....ramane socul exact la ce nivel vrei. Ca si cost ...maxim 10 ron cu tot cu cablu si manta. Asa am eu facut. Cablu sa iti cumperi din ala pentru schimbator de viteze cu bila mica. Bila aia numai bine intra in locasul de la carburator, fara sa iti bati prea mult capul.

post-45143-0-41797300-1447064659_thumb.jpg

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

as avea si eu o intrebare - la un suzuki dr 650 rs din 1996 nu mai am deloc ulei in telescopul spate - se poate demonta telescopul sa bag iar ulei , inlocuit semering etc sau este capsat - cineva mi-a recomandat sa intreb poate stie cineva - va multumesc

post-77813-0-51403800-1447449965_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

as avea si eu o intrebare - la un suzuki dr 650 rs din 1996 nu mai am deloc ulei in telescopul spate - se poate demonta telescopul sa bag iar ulei , inlocuit semering etc sau este capsat - cineva mi-a recomandat sa intreb poate stie cineva - va multumesc

mai bine cauti unul din dezmembrari....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E complicat de raspuns, trebuie sa urmaresti baietii care vand piese, apar din timp in timp, sau ..ebay dar iese mai scump.

Depinde cum stai cu banii, eu as recomanda unul nou, pana la urma nu e chiar un cap de tara. Mai exista si posibilitatea de a face acea reparatie insa nu e usoara, chiar ai nevoie de un meserias, nu un potcovar. Era un baiat prin Iasi parca, nu mai tin minte, facuse asa ceva,cauta pe arhiva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.pro-bike.ro/forums/topic/79646-reconditionare-suzuki-dr-650-rs/#comment-414752

 

Acolo vezi ca am reconditionat eu telescopul meu de pe spate... M-a costat foarte putin si vreau sa iti spun ca si pana astazi functioneaza perfect, iar daca vreau sa ii schimb uleiul pot sa o fac ori de cate ori doresc. Din 2011 si pana acum nu i-am mai facut nimic.

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iti multumesc foarte frumos sper sa pot si eu sa il reconditionez

 

Nimeni nu stie sa caute?!?! Asta am gasit in 2 minute:

 

http://olx.ro/oferta/dezmembrez-suzuki-dr-650-ID3TNi2.html#ef7daab037

 

http://olx.ro/oferta/piese-suzuki-dr-650-ID2zBB5.html#95d895d080

 

http://olx.ro/oferta/suzuki-dr-650-rs-ID4Sziq.html#95d895d080

 

 

Din cate stiu amortizoarele sunt compatibile intre DR650 SE/RS/RSE

 

Tocmai am vazut ca user-ul moto_dan are 2 buc de DR 650 RSE la dezmembrat.....

Editat de florinelu07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...pe mine m-a costat pana in 25ron reconditionarea lui, iar daca vreau sa ii schimb uleiul si oringul m-ar costa cam 5 lei reparatia, intretinerea. Gasesti second hand nu zic nu....dar intrebarea e.....cat poate si ala sa te tina ....1 an ...2. Revii de unde ai plecat.

 

 

Spre exemplu....am cautat pe net in lung si lat un culbutor de evacuare, surpriza, second nu am avut sansa sa gasesc. Toti aveau partea ax came, culbutori stricata, a trebuit sa ma adaptez situatiei si sa incerc mai multe variante cu incarcarea lui. Vad ca ultima incarcare tine bine si am facut si economie. Cu totii stiti ca in Romania posesorii de motociclete de prin 90 nu pot da cu banul gramada in stanga si in dreapta ci incearca variante ieftine dar bune. Cine e mai comod are si varianta achizitionarii unei piese second. Personal sunt genul de om care nu ma dau batut din prima. Epuizez toate variantele posibile dupa care imi dau una dupa cap...si imi spun ...mai bine cumparam de la inceput :))))))))))))..... Bine, de putine ori am avut ocazia asta...

 

Adrian1968 - in primul rand trebuie demotat telescopul de pe motor....apoi dat jos arcul si inspectat tija. Daca tija nu este perfecta, zgariata, parti lipsa de pe ea, te anunt de pe acum ca nu o sa poti sa il reconditionezi. O sa iti prelinga chiar daca pui oring nou. Tija trebuie sa fie perfecta. Daca e asa....atunci ai 95 % sa il reconditionezi.

 

Te sun eu cand prind un pic de timp liber...ca acum sunt la serviciu.....si iti explic. E treaba de cateva ore.....doar un strungar iti trebuie...restul e floare la ureche....daca ai mana si rabdare de meserias......Daca nu ai astea...te sfatuiesc sa nu te apuci....


» Post actualizat in 17 Nov 2015 09:14

ideea e simpla.

in primul rand dai jos telescopul si il prinzi intr-o menghina. E foarte bine daca ai presa de arcuri ca sa poti sa strangi putin arcul, sa iti fie apoi usor la desfacut cele doua piulite de sus. Deobicei piulitele astea tensioneaza arcul si sunt doua ca sa impiedice desfacerea lor in mers sau la socuri.

Atentie in partea de jos a telescopului se afla un suport pe care sta asezat arcul , se scoate usor intr-o parte, are o fanta la dimensiunea tijei amortizorului. Nu forta nimic arcul iese doar printr-o parte, are doar un singur sens de iesire. Dupa separarea arcului de telescop trebuie sa mergi la un strungar. Vei observa ca amortizorul are un capac sudat roata imprejur in partea de sus sau locul pe unde iese tija. Vorbeste cu strungarul taie usor pe sudura sau chiar mai sus de ea sa nu intre foarte mult in telescop. Tu ii spui ca vrei sa iti iasa capacul.

Dupa ce vei taia capacul vei observa ca in capul amortizorului e un fel de dop. Acel dop este defapt piesa din metal si cauciuc insertizat. Cu lovituri fine de ciocan in capul tijei spre exterior loveste pana iese acel capac. Nu lovi puternic, foarte, foarte usor. In cele din urma va iesi maxim 5 secunde dureaza. Vei avea surpriza ca dupa atatia ani de functionare uleiul din el e terminat.

Scoate usor tija din amortizor. pe ea se afla tot ce tine de supape. Vei pozele mele de mai sus cu el. Au fost asezate in ordinea montarii pe amortizor de la ultima la prima piesa.

In interiorul acelui capac de care iti vorbeam vei gasi un locas pt oring.Arata in genul asta ca in poza de mai jos. De preferat sa mergi cu tija pe la magazine si sa cauti oring (masurat de mine 13 sau 14) . Cu rabdare monteaza-l in interiorul capacului in locul lui special. Asta e cu semeringul sau oring-ul.

La partea cu capacul vorbeste cu strungarul sa masoare si sa iti faca un capac nu foarte mare pe exterior, trebuie sa tii cont si de diametru arcului, sa nu te trezesti cu surpriza ca atinge in arc sau se blocheaza. Atrage-i atentia ca acel capac sa aiba pe interior o bordura care in momentul in care pui capacul si il strangi sa calce si pe capacul ala interior si sa il tina presat acolo pentru a nu avea surpriza sa iti curga pe alaturi.

Cand vei incerca sa desfaci piulita din capatul tijei si sa scoti supapele si toate alea, o sa vezi ca japonezul a batut putin capatul filetului, ca sa evide desfacerea ei. Cu atentie si rabdare desfaci piulita , o sa mearga foarte greu pt ca o sa inceapa sa faca filtet pe capat si o sa vezi mici bucatele de span.

Dupa inlocuierea garniturii si punerii la loc urmeaza punerea lichidul hidraulic. Sunt doua variante ulei hidraulic sau ulei de transformator. Eu am optat pt ulei hidraulic. Introduci tija pana la fundul amortizorului si torni ulei pana sus usor. Ii faci cateva manevre sus jos pt a iesi aerul ( atentie acum nu ai nici capacul nici dopul pus) si tot completezi cu ulei pana vei observa ca in camera amortizorului mai ramane in partea de sus loc doar pt dop. Daca e prea mult o sa dea putin afara cand pui dopul. La fel iti zic, dopul il montezi usor cu un ciocan de cauciuc. dupa care pui capacul strangi bine si ii faci probe in sus si jos. Nu ar trebui sa se auda sfarait in interiorul lui. Daca se aude, ai aer si atunci o iei de la capat., scoti dopul , pui ulei....etc....el trebuie sa mearga greu efectiv sa simti ca la 5 repetari te dor bratele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...