Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

Ceau, presa de indoit teava it is ....adica va fi. Sper sa reziste de data asta. Ultimele doua dati, materialele din care am conceput mecanismul, altul, nu au intrecut teava :) De data asta, tabla de 18mm spre ca o va dovedi. Oricum mai am de facut citeva piese/operatii, dar sunt pe sfirsit. Singura operatie facuta de altcineva a fost debitarea tablei, restul, in house :D

 

Am inteles, dar nu iti mai trebuie doua roti cu canal cum o ai pe aia din poza ? Pe doua se circule teava si cu a treia sa impingi efectiv in ea, sa ii dai unghiul ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ma apuca nostalgia...pe vremuri lucram intr-o fabrica (da, comunista, dar ce n-avea ? Bohrwerk, raboma, carusel, freze portal, shepinguri, raboteze, strungarie...de la cele ceas pana la lungimea maxima de 7 metri...tratamente termice, acoperire electrolitica, electroeroziune, turnare sub presiune aluminiu, mase plastice, matriterie, vai ! ce limba vorbesc eu aici ? :) Dinozaur comunist, ha, ha..

Acum daca am nevoie de suruburi, le comand in Germania...Nu te supara, stii tu cine, M30 Crom-vanadiu..prostii, nu cred ca aveti...

Sic transit gloria mundi.

Irinel, tu esti de vina! M-ai facut sa visez la un ateler bine dotat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles, dar nu iti mai trebuie doua roti cu canal cum o ai pe aia din poza ? Pe doua se circule teava si cu a treia sa impingi efectiv in ea, sa ii dai unghiul ?

Nope. celalalt sprijin e o sanie ... care nu e inca gata ... m-am oprit la dat cu fierastraul .. :D

 

Oricum, tolerantele, cu sculele pe care le am , sunt destul de mari... asa ca neavind pretentii de dispozitiv de mare exactitate, ma voi bucura daca o sa ajung sa indoi ce vreau ..

» Post actualizat in 18 Feb 2018 15:42

Ma apuca nostalgia...pe vremuri lucram intr-o fabrica (da, comunista, dar ce n-avea ? Bohrwerk, raboma, carusel, freze portal, shepinguri, raboteze, strungarie...de la cele ceas pana la lungimea maxima de 7 metri...tratamente termice, acoperire electrolitica, electroeroziune, turnare sub presiune aluminiu, mase plastice, matriterie, vai ! ce limba vorbesc eu aici ? :) Dinozaur comunist, ha, ha..

Acum daca am nevoie de suruburi, le comand in Germania...Nu te supara, stii tu cine, M30 Crom-vanadiu..prostii, nu cred ca aveti...

Sic transit gloria mundi.

Irinel, tu esti de vina! M-ai facut sa visez la un ateler bine dotat.

Dinozaur cu dinozaur ..

Chiar daca te apuci sa-ti dotezi garajul cu diverse , tot n-apuci sa ai tot ce-ti trebuie ... din pacate. Logica societatii ideale ar fi ca serviciul trebuie sa-ti aduca cel putin cit ai nevoie. Nevoia poate fi motor nou, bricolaj, inventica, iar daca nu poti face tu, cu forte proprii, sa ai resurse sa delegi operatiunea ( in cazul asta) unui atelier de specialitate.

Eh, acu, cu totii stim ca suntem departe de orice vis d'asta ....

Asa ca, traiasca chinul ca poate fi si mai rau :) ce-i drept, satisfactia acelui ceva conceput cu chin, de tine, nu cred ca poate fi vreodata egalat de sentimentul cuparatului din magazin, nici macar daca acel ceva inventat de tine e dat in executie altcuiva. Sau ?

Pe de alta parte, ce ar fi daca n-ai avea cu cine sa imparti ceea ce faci ?

Asa ca, va anunt ca dispozitivul va putea indoi tevi de fi 20mm -0,05mm, teoretic bara, deci grosimea peretelui nu conteaza. Asta ca sa stiti ca daca aveti nevoie de indoituri, va invit cu drag sa veniti sa vi le faceti. Voi trageti de fier, eu beau berea ....

post-55585-0-27871900-1518967249_thumb.jpg

post-55585-0-31553900-1518967268_thumb.jpg

post-55585-0-60363000-1518967285_thumb.jpg

post-55585-0-79059500-1518967304_thumb.jpg

post-55585-0-58657300-1518967319_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevăr grăiește gura ta :)

Am găsit printre fiarele mele un dispozitiv făcut de mine, pentru umflat cauciucurile. E puțin mai mare decât o bujie și se pune - evident în locul ei. A funcționat pe post de compresor la un motor de 4 cilindri. Partea bună e că nu bagă aer + vapori de benzină în cameră ci doar aer curat de afară.

Partea proastă e că a ruginit - asta n-ar fi nimic - dar nu merge pe monocilindru ! Doamne și ce bun ar fi fost pe dealurile alea...

Ce de chestii puteai face înainte. Acum, dacă scoți un injector de pe motor ți se face bordul ca un pom de Crăciun și nu mai pornește neam...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nope. celalalt sprijin e o sanie ... care nu e inca gata ... m-am oprit la dat cu fierastraul .. :D

 

Oricum, tolerantele, cu sculele pe care le am , sunt destul de mari... asa ca neavind pretentii de dispozitiv de mare exactitate, ma voi bucura daca o sa ajung sa indoi ce vreau ..

» Post actualizat in 18 Feb 2018 15:42

Dinozaur cu dinozaur ..

Chiar daca te apuci sa-ti dotezi garajul cu diverse , tot n-apuci sa ai tot ce-ti trebuie ... din pacate. Logica societatii ideale ar fi ca serviciul trebuie sa-ti aduca cel putin cit ai nevoie. Nevoia poate fi motor nou, bricolaj, inventica, iar daca nu poti face tu, cu forte proprii, sa ai resurse sa delegi operatiunea ( in cazul asta) unui atelier de specialitate.

Eh, acu, cu totii stim ca suntem departe de orice vis d'asta ....

Asa ca, traiasca chinul ca poate fi si mai rau :) ce-i drept, satisfactia acelui ceva conceput cu chin, de tine, nu cred ca poate fi vreodata egalat de sentimentul cuparatului din magazin, nici macar daca acel ceva inventat de tine e dat in executie altcuiva. Sau ?

Pe de alta parte, ce ar fi daca n-ai avea cu cine sa imparti ceea ce faci ?

Asa ca, va anunt ca dispozitivul va putea indoi tevi de fi 20mm -0,05mm, teoretic bara, deci grosimea peretelui nu conteaza. Asta ca sa stiti ca daca aveti nevoie de indoituri, va invit cu drag sa veniti sa vi le faceti. Voi trageti de fier, eu beau berea ....

Unii fac, atii cumpara.... Trebuie sa ajute cineva si comerciantul roman.

post-72436-0-44622400-1519118109_thumb.jpg

Editat de chucki
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unii fac, atii cumpara.... Trebuie sa ajute cineva si comerciantul roman.

attachicon.gifIMG_20180220_110525.jpg

Fain. Sfaturi - sa ai un flex pe linga tine cind folosesti exctractorul ala (subtiat ghearele/ taiat bratele, e asta am facut) ... de altfel, pe cine vrei sa extragi stimabile ? :D

Stetoscopul e maga bun - am mai vb noi de el..

Pesa din alama ???!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce ochi de soim aveti domnule! Piesa neindentificata este un adaptor M12 pentru testerul de compresie (cum ii spune? Compresmetru?). Deocamdata nu vreau sa extrag nimic. As vrea in week sa ma apuc sa ii fac un test de compresie si mai apoi sa o ascult sa vad cam cum stam. Mai dureaza cu crapat si alte chestii mai grele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce ochi de soim aveti domnule! Piesa neindentificata este un adaptor M12 pentru testerul de compresie (cum ii spune? Compresmetru?). Deocamdata nu vreau sa extrag nimic. As vrea in week sa ma apuc sa ii fac un test de compresie si mai apoi sa o ascult sa vad cam cum stam. Mai dureaza cu crapat si alte chestii mai grele.

eh.... ochi de soim .... fâs. :)

Dar testerul l-aveti ?

Prima data fa cu fum, cum ziceam acu ceva posturi...

Cu ascultatul, ia ceva beri cu tine ca un motor care merge bine are deja zgomote neomenesti..... Eu cel putin, am fost demoralizat la cite sunete in plus am auzit de la toate motoarele pe care le-am ascultat (masina sau de motor) :tomato:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Testerul este dar avea doar M14 si M18. A trebuit adaptor la M12. Sambata nu am nimic programat si o sa fie prea frig sa mai dau la sapa in gradina (activitatea din weekend-ul trecut). Drept urmare ascult motoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa-ti trimit si niste horinca, ca nu cumva sa racesti pe frigurile astea??

Ai avut gura aurita draga Aprilia..... de joi asa parca m-a incercat o raceala. I-am maI daat cu un vin fiert, un paracetamol, d-astea de speriat. Degeaba: sambata am fost praf....abia am reusit sa ma ridic1ora-2 din pat pentru niste cumparaturi urgente. In rest praf, praf. Dupa un sac de pastile am reusit cu greu sa misc azi. Am bagat si ceva tuici fierte si am purces la motor.

Compresia am facut-o in felul urmator. Motorul rece (in incapere intre 10 si 15 grade). Tras decompresorul si lasat sa se invarte de cateva ori pana la cea mai mare valoare indicata cu clapeta de aer deschisa la maxim. Practic la prima invartire arata un ~5- 6(probabil supape deschise) a doaua invartire in jur de ~9 (aici e mai dubios.... probabil ceva intermediar) iar de la a-3 invartire se stabiliza la 11-12.

Am repetat de mai multe ori. practic de fiecare data cand dadeam la automat de la a 2-a invartire incolo testerul se bloca intre 11- si 12. Valoare care este mai mult decat ok. In manual parca valoarea de service este undeva 10.

De mentionat ca m-am jucat un pic incercand sa fac testul si fara sa treg acceleratia la maxim (asa cum am facut anul trecut impreuna cu Mihnea si al lui test) ca sa vad daca masuratorile sunt relativ asemanatoare.

Si anul trecut si acum fara sa deschid clapeta de aer testerul nu a indicat mai mult de 9.

Si ar fi de spus ca totusi adaptorul de M12 nu s-a potrivit prefect (practic nu am putut sa infiletez mai de 2-3 ture pentru ca se loveain aripioarele de racire. Nu cred sa influenteze cumva rezultatul.

 

eh.... ochi de soim .... fâs. :)

Dar testerul l-aveti ?

Prima data fa cu fum, cum ziceam acu ceva posturi...

Cu ascultatul, ia ceva beri cu tine ca un motor care merge bine are deja zgomote neomenesti..... Eu cel putin, am fost demoralizat la cite sunete in plus am auzit de la toate motoarele pe care le-am ascultat (masina sau de motor) :tomato:

Am incercat si varianta cu fum...... dar fara succes. nu prea am vazut sa scape fum pe undeva.

Iar asculatatul motorul e o experienta de nepretuit. Ce fain se aud toate cele p-acolo. Nu am auzit sunete pre dubioase. Doar vesnicul soarec la rotor, tacanitul culbutorilor (aproape ca putem sa-mi dau seama care tacane mai tare) si un zgomot mai dubios (ala care m-a si deranjat in ultimile luni) fix din centrul oalei de ambreiaj. Cred ca trebuie sa desfac acolo. Deci nu se auzea mai in dreapta sau mai in stanga. fix in centru era sunetul maxim.

Pentru cine nu a incercat sa urmeze sfatul maestrului Radu si sa ia un stetoscop. Se gasesc si stetoscoape auto (cum am luat eu) cu ~30 ron.

post-72436-0-81186600-1519568997_thumb.jpgpost-72436-0-01358900-1519569001_thumb.jpgpost-72436-0-55198100-1519569003_thumb.jpgpost-72436-0-03062000-1519569006_thumb.jpgpost-72436-0-56566500-1519569008_thumb.jpgpost-72436-0-86365400-1519569010_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fain ! 12-16 e in limitele de functionare normale, sub 10 Suzuki zice ca trebuie intervenit.

Macar esti linistit ca n-are probleme cu compresia ! la 11.5 kg/cmp esti in grafic. Nu-i "ca nou" da' esti bineeeeeee :)

 

In schimb, zgomotul pe care l-ai auzit, de la ambreiaj, trebuie sa te determine sa-l desfaci, fara sa mai faci multe alte incercari. Poate e doar desfacuta piulita de la carcasa ambreiajului si scapi cu un restrins (cum trebuie) :D

 

Da un telefon cind esti cu mina pe ambreiaj ....


» Post actualizat in 25 Feb 2018 17:41

off topic - noi cuie in talpa ... cu iz de viermi in dos = master keying

post-55585-0-42703000-1519580245_thumb.jpg

post-55585-0-48427500-1519580253_thumb.jpg

post-55585-0-91949600-1519580268_thumb.jpg

post-55585-0-92012400-1519580279_thumb.jpg

post-55585-0-15788800-1519580393_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa ma ia draq daca inteleg ce faci.... Adica inteleg cat de cat.... dar de ce?????

Daca ai prea mult timp liber nu vrei sa-ti trimit un motor de dr sa te distrezi cu el??

:)

Glumeam.

 

Motorul nu l-am desfacut si nici nu intentionez sa o fac in urmatoarele 1-2 saptamani. Mai incolo mai vedem...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa ma ia draq daca inteleg ce faci.... Adica inteleg cat de cat.... dar de ce?????

Daca ai prea mult timp liber nu vrei sa-ti trimit un motor de dr sa te distrezi cu el??

:)

Glumeam.

 

Motorul nu l-am desfacut si nici nu intentionez sa o fac in urmatoarele 1-2 saptamani. Mai incolo mai vedem...

zisai ca e cu iz .... cred ca m-apuc de cura de dezintoxicat :)

 

10 butuci cu cheie M, din care 2 si cu cheie 1 si alti 2 cu cheie 2 ....

 

Cu motorul de DR, oferta e valabila :D

Editat de raducod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta pare o conspirație. Vorbiți CODificat ca să nu pricepem noi. :)


» Post actualizat in 25 Feb 2018 20:12

Ia, să vă expun eu problema mea. Vreau să-mi montez niște copârșee pe lateral, să pot transporta mai multe...bagaje, bere, ce-o fi.

Toată lumea, bag seamă, le montează la nivelul șeii, adică partea superioară a cutiei laterale (panniers) este la nivelul gânditorului fesier.

Io, aș vrea să le las mai jos, din rațiuni de gravitație și centru de greutate.

N-am văzut pe nimeni făcând așa, de unde deduc că, fie nu s-a gândit nimeni, fie e ceva în neregulă acolo.

În afară de faptul că ar putea fi lovite pe drumuri foarte tehnice, care ar mai putea fi rațiunea instalării lor atât de sus ?


» Post actualizat in 25 Feb 2018 20:14

Lămuritorul primește, evident, stimulente bahice...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa e bine ? Mai jos nu ca nu poti pune genunchiul pe asfalt in curba.

» Post actualizat in 25 Feb 2018 21:03

Le poti pune si putin mai in fata pentru ca nu mergi cu pasager. Este mai echilibrat asa.

post-89445-0-97494100-1519592193_thumb.jpeg

Editat de george13
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păi, e fix același lucru. Capacele sunt la nivelul șeii. Eu aș vrea mai jos cu vreo 20 de cm. De ce nu se poate ?


» Post actualizat in 26 Feb 2018 06:11

Uite o schiță explicativă.


» Post actualizat in 26 Feb 2018 06:12

Picasso și-a făcut mâna.

post-86604-0-14258700-1519625491_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din vasta mea experienta in ale cutiilor (eu le-am facut singur si montat unde am vrut):

Cutia in sine trebuie sa inceapa de sub sa (maxim baza de jos a seii), pentru a nu incomoda pasagerul. Chiar si asa sunt sanse sa incomodeze pasagerul la picioare (coltul cutiei de sus va in tra in pulpa din spatele genunchiului :) sper ca ai inteles ca nu stau bine la anatomie). Deci sunt sanse sa mai trebiasca sa o cobori 5-10 cm.

Cutia in sine are undeva 45 cm inaltime (asta ca sa si poti baga ceva in ea).

Iar de aici incepe matematica. 45 cm (cutia) + (5-10 coborarea) sa zicem 7,5 cm =52,5 cm. Probabil ca de la baza seii in jos ai undeva 90 cm. Iti mai raman ~40 cm. Si asa este destul de putin. Eu am reusit sa ating cu ea pe jos 1 sau de 2 ori prin muntenegru..... nu e prea placut.

Uitr niste poze destul de explicative. Urmareste piciorul pasagerului ca sa vezi de ce nu poti urca cutia mai si ia in calcul ca era un copil de 10 ani slab (40 kg cu ambalajul ud) si mai apoi uitate in mers sau putin aplecata mobra cat de aproape vin cutiile de pamant mai ales cand le incarci.

post-72436-0-13869000-1519629762_thumb.jpgpost-72436-0-25914000-1519629775_thumb.jpgpost-72436-0-95481400-1519629782_thumb.jpg

 


» Post actualizat in 26 Feb 2018 07:33

Si mi-am permis sa va modific opera artistica pentru ca cutiile erau subdimensionate si sa o pun si in plan inclinat (eu zic ca de multe ori ai fost cel putin la fel de inclinat).

post-72436-0-62853000-1519630388_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am înțeles unde bați, dar la ce poze ați pus voi, sunteți genul care plecați cu toată casa după voi. Eu mă gândeam la laterale de vreo 20 de litri.

Hai să zic ce urmăresc. Din cauza eșapamentului, toată lumea iese în lateral și-și face gabarit de trailer. Eu aș vrea să cobor sub eșapament...să fiu mai suplu, mai agil...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.....să fiu mai suplu, ..............

apoi atunci lasa berile, slana, gulasul, etc!! :mexicanwave:

vezi, io n-am probleme de astea, sunt suplu si agil! diiiii! :crack:

 

 

...... de joi asa parca m-a incercat o raceala. .....

apoi si pe mine m-a batut bine raceala....., am incercat sa-mi iau revansa, dar si la retur am luat bataie...., poate peste vreo 3 zile reusesc sa-l inving, asa din a treia incercare.... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am înțeles unde bați, dar la ce poze ați pus voi, sunteți genul care plecați cu toată casa după voi. Eu mă gândeam la laterale de vreo 20 de litri.

Hai să zic ce urmăresc. Din cauza eșapamentului, toată lumea iese în lateral și-și face gabarit de trailer. Eu aș vrea să cobor sub eșapament...să fiu mai suplu, mai agil...

Nu e chiar asa. Dupa parerea mea astfel de cutii nu-si au rostul sub 25 l.... iara asta inseamna 35x35x20 (latimea ca sa nu devi agabaritic) cm. Deci nu e prea mare diferenta.... si daca tot le faci te chinuiesti cu purtarea lor barem sa ai si loc suficient. Si sa stii ca totusi nu sunt chiar asa mari. Daca doresti treci in week pe la mine la o bere si studiem problema cu datele problemei in fata (motoreta si cutii. Mai am una mare scapata din incidentul de anul trecut + cel putin alte 2 modele mai mici). Asa o sa te poti convinge.

 

apoi atunci lasa berile, slana, gulasul, etc!! :mexicanwave:

vezi, io n-am probleme de astea, sunt suplu si agil! diiiii! :crack:

 

 

apoi si pe mine m-a batut bine raceala....., am incercat sa-mi iau revansa, dar si la retur am luat bataie...., poate peste vreo 3 zile reusesc sa-l inving, asa din a treia incercare.... :)

Sa vedem. cel mai mult si-a facut efectul tuica fiarta. Acum sunt bine. ATENTIE: tuica nu horinca...ca faci bomba daca incerci s-o fierbi p-aia.

» Post actualizat in 26 Feb 2018 09:59

Agil, Lory, în sensul de a trece printre mașini. Dacă lățimea cutiilor depășește de două ori lățimea ghidonului ce-am făcut ?

Apoi, dacă și tu ești suplu....m-am liniștit. Pot să mai beau.

vezi exact ce-ti spuneam:latimea mai mica atunci tre sa cresti in inaltime si lungime.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am înțeles unde bați, dar la ce poze ați pus voi, sunteți genul care plecați cu toată casa după voi. Eu mă gândeam la laterale de vreo 20 de litri.

Hai să zic ce urmăresc. Din cauza eșapamentului, toată lumea iese în lateral și-și face gabarit de trailer. Eu aș vrea să cobor sub eșapament...să fiu mai suplu, mai agil...

Uite si alt model mai mici.... dar prea mici.

post-72436-0-60929700-1519640923_thumb.jpgpost-72436-0-54151100-1519640926_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...