Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

Acum, dacă e să fiu sincer, au fost și momente în trecut în care nu pornea nici după 30-40 de pedale. Au fost și niște momente în care am fost luat cu platforma. Ulterior, am constatat că era vorba de o prostie care nu necesita platformă. Dar, na, așa învață omu' ....

În prima zi de DR eram vreo 5 oameni. Unul ținea fierul de ghidon. Unul ținea de portbagaj. Unul sărea pe pedală și unul îl ținea în echilibru pe cel care sărea, etc...

E inutil să spun că n-am reușit să-l pornim în ziua aia, nici împins, nici tras, nici smuls.

Dar în timp, i-am învățat trucurile și a fost din ce în ce mai simplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

asa ca fapt divers, eu la fiecare inceput de sezon trebuie sa-i pun bujie noua

cu bujie de toamna nu mai vrea sa porneasca sub nici o forma....

dupa aia porneste tot sezonul fara problema..., pana la pauza de iarna

apoi iarasi, schimb de bujie :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A mea e cu pornire kick si decompresor la manutza....Secretele pornirii la pedala le stiu si eu, doar ca la temperaturi mai joase faci febra la piciorul drept. Am incercat si diferite reglaje la carburator si tinut putin deschis acceleratia, nu vrea frate. Cand e capoasa, e capoasa. Asta se manifesta in special dimineata dupa o noapte, dupa aia nu mai sunt probleme. Mai depistasem ca daca ii scoteam furtunul de la rezervor uneori o lua mai repede dimineata, de parca avea vid in rezervor si nu ii dadea voie benzinei sa treaca. Robinetul e ok, totul e ok, dar e ea mai cu moft. Am lasat-o de capul ei, mai ales ca am si ulei 15w40 si care la frig il simti putin in pedala.

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am adunat în timp o grămadă de materiale, reclame, articole, etc...despre mighty DR. E drept, unii se plâng că pornește greu, dar dacă nu ar fi fost un produs fezabil nu s-ar fi vândut și ar fi fost o poveste uitată.

Realitatea e că a fost și rămâne o motocicletă legendară care a scris istorie.Și continuă să scrie.  Frații Udo și Harald  Lamers au folosit DR-urile pentru turul lumii și le-au scos din uz după 200.000 km doar pentru că erau uzate moral.

Citesc acum o carte despre un alt tip, Jay Kannaiyan care face drumuri incredibile între continente cu un Suzuki DR650. 

Probabil că vorbim aici de sindromul Stockholm. Nu se știe cum, am ajuns victimele acestui produs. Ne atașăm de ceea ce ne răpește timpul, ne chinuie și ne stresează. Uneori (de cele mai multe ori) ne oferă satisfacții.

Până la urmă nu mai știi cine e victima și cine e călăul, cine chinuie pe cine.

Concluzie : un DR bine întreținut pornește ușor și își satisface ”colegul de drum” fără probleme. E ca o femeie, îi acorzi atenție și timp = te răsplătește. Dacă nu, nu..

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In afara de faptul ca daca are mentenanta facuta corect duce mult si bine, ar fi loc de bine, mult mai bine. este o motocicleta gandita strict pentru piata asiatica si State, unde se comercializeaza si acum, model 2020, din 1996 pana in 2016 nu au suferit nici o modificare, dupa 2016 au pus EVAP can in locul trusei de scule, au pus alta lampa pe spate si masca de far putin ''modernizata'', asta este Suzuki DR850 SE.

Desi ma enerveaza multe chestii la DR-ul meu, il apreciez pentru simplitatea lui, este o motocicleta 'utilitara'', serveste foarte bine scopul pentru care a fost facuta, sa ajungi din punctul A in punctul B indiferent de starea drumului.

Sau poate am eu o problema de adaptare, mergand cu mai multe tipuri de motoare.

Troacele mele cele mai utilizate.

 

IMG_20200307_182908061.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suzuki Dr 650 il am din 2008. Nu pot renunta la el, desi au venit fel si fel de oameni, sa ma vrajeasca. Au fost ani in care am facut cu ea sub 1000km din cauza lipsei de timp, alte priorietati, insa mereu am pus-o sub ochii mei, ca sa ma bine dispuna. A trecut si printr-o reconditionare totala, recunosc cu mici greseli, pe care le- am reparat in timp prin 2014. Ultimul a fost motorul cand s-a rupt efectiv ambielajul in doua. Regret ca atunci nu am stiut de existenta acelui lant in comert care ar fi mers in locul celui de la balansieri, in rest am pus toti rulmentii noi, fiecare piesa atent verificata. Are 30 de ani. Si acum imi amintesc cand cu greu mi-am cumparat-o, accidentata fiind, am umblat 3 ani dupa piesele originale, pe care le-am gasit cu greu. Amintesc aici de far. Acum stau si ma gandesc, mama ce nebun eram...😀

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 hours ago, Nea Valy said:

Eu renunț anul ăsta la DRu , nu mai am unde să-l cazez la iarnă ..... Asta e , mergem înainte cu cea nouă ..... 

La ce bani ar fi DR-ul? Poate conving un amic sa schimbe clasa, momentan are un Marauder cu motorul terminat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Saptamana viitoare, daca voi fi liber, sper sa ma apuc si eu de a mea. Dupa o iarna nepornita, e timpul sa ii acord putina atentie, sa ii pun bateria, sa ii trag o "pedala". :)  Anul trecut am observat ceva ce trebuie musai facut, sa dau jos motorul si sa refac un filet la un surub de la capacul culbutorilor. Din pacate nu pot face altfel decat cu motorul jos, eu avand prezoane sus. Ceva tehnici de refacut un filet de 10? Nu stiu daca am sansa sa il refac cu un tarod de 10. Ma gandeam la o bucsa cu filet de 10 pe exterior si 6 pe interior....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok...modelul meu este SUZUKI DR 650 RS 1990.

 

Am pus o poza exact cu motorul meu desfacut de acum 6 ani. Am incercuit gaura cu pricina cu un chenar in rosu.

 

In toate celelalte gauri am prezoane puse. Nu stiu daca ma pot duce pe gaura aia putin mai jos cu burghiul ca sa pot face filet.

 

Ideea e ca tot prezon vreau sa pun, care sa ramana fix acolo. Prezon de 10, ca asa am majorat si la gaura de la capac.

 

Multumesc!

Filet suzuki dr 650 rs.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Se pare că nu are nimeni răspunsul câștigător.

Doar ca topic de izolare, mă gândeam dacă nu s-ar putea introduce ceva marcator în gaura aia și pe urmă făcută o radiografie/raze x. Asta ca sa afli cât material mai ai dedesubt.

Sigur, nu e ieftin și la îndemâna oricui, în lipsa desenelor de execuție de la fabrică ceea ce e și mai improbabil.

Sau, varianta săracului: se ia de la dezmembrări un cilindru și se fac teste pe el.

Oricum, ține-ne la curent, nu se știe niciodată ...

Am văzut un film pe YT cu unii care au restaurat un vehicul din anii 40 care a stat în apă până prin 2010. Depinde doar de voință și putirință.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 09.04.2020 la 14:07, irinel2006 a spus:

Ok...modelul meu este SUZUKI DR 650 RS 1990.

 

Am pus o poza exact cu motorul meu desfacut de acum 6 ani. Am incercuit gaura cu pricina cu un chenar in rosu.

 

In toate celelalte gauri am prezoane puse. Nu stiu daca ma pot duce pe gaura aia putin mai jos cu burghiul ca sa pot face filet.

 

Ideea e ca tot prezon vreau sa pun, care sa ramana fix acolo. Prezon de 10, ca asa am majorat si la gaura de la capac.

 

Multumesc!

Filet suzuki dr 650 rs.jpg

Eu la DR350 am majorat la m7 si am folosuit suruburi de la ruptor/distribuitor de Dacia 1300.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trebuie sa dau jos capacul si sa ma uit mai bine ce pot face, improviza, acolo. In perioada asta mi-am adunat date. Cica ar exista pana si o solutie care s-ar turna in gaura, dupa ce aceasta este curatata, apoi dupa intarire, se poate da gaura de centrare si refacerea cu ajutorul unui tarod a filetului dorit. Varianta 2, avand in vedere ca acesta va ramane infipt acolo, e sa vad ce filet in apropiere de 10+ pot face, astfel incat sa pot infileta folosind un cablu de retea utp din Cu, infiletat pe prezon si cu pasta blocare filete. Va tin la curent oricum. E treba de chirurgie insa masca si manusi am. O sa imi trebuiasca o vreme buna, ca sa pot lucra la dosul blocului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu voi folosi vaselina ca sa adun eventualele resturi, iar inainte de a actiona pe portiunea aia o sa degresez bine ca sa pot lipi scoth de hartie si sa fac bariera de restul componentelor. Am spus doar ca e chirurgie, nu mai vorbim de mecanica. Iti dai seama ca orice span e periculos. Avand in vedere e ca aliaj de aluminiu nu am altfel cum sa procedez. Nu stiu daca ma voi duce cu gaura mai jos. Voi pastra aceeasi adancime. Sa vad daca imi permite sa lucrez pe ea sau sa majorez la 12 si sa imi fac o bucsa cu 12 exterior filet si 8 interior. Aici inca mai stau sa ma gandesc. E in functie si de strungarul meu cum are program si cand incepe sa lucreze. De asta am lasat dupa sarbatori incolo. O sa incerc variantele usoare, apoi trecem la ultima daca imi permite spatiul. Multumesc pentru avertizari!

Editat de irinel2006
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, este prima data cand postez in acest topic si detin motorul de 3 ani. Am un dr big 800 92' Scrambler si nepornit de 1 si ceva, din anumite motive a fost lasat in garaj dupa o avarie.
Anyway motorul va merge la un service fiind ceva mecanic,  si doresc sa i fac ceva modificari (minore) iar la partea de design ma ocup eu, si as avea o intrebare daca doresc sa scot aripa fata de tot ( voi pune una de cross si va fi prinsa de sus) este vreo problema, are si rol de stabilizare a furcii?

Multumesc

94143588_227356754994738_6901913939597066240_n.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@florinelu07 O situație de acum un an zice că ar mai exista 35 de bucăți înmatriculate.Dintre care 8 în Brașov...

La întrebarea lui tiberiustefan nu știu ce să răspund. E peste cunoștințele mele. Adică, aș lăsa-o la urmă de tot. Foarte la urmă, probabil că ar fi ultima problemă la care m-aș gândi. Dar dacă totuși trebuie făcută ... nu afectează nimic. Nu știu dacă am fost clar...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 17.04.2020 la 22:16, florinelu07 a spus:

Eu la DR350 am majorat la m7 si am folosuit suruburi de la ruptor/distribuitor de Dacia 1300.

 

Salut, scuze de intirziere ...

Iti sugerez doar helicoil sau echivalent + doar cu piesa data jos montata in menghina masinii de gaurit si folosit burghiul din kit in masina de gaurit de banc (exculs de mina, pe genunchi)

Mai adinc decit e insertul nu trebuie sa dai gaura (10-11mm)

Problema este ca tarodul din kit e intr-o singura trecere si ori va trebui sa-l strici(scurtezi) ori de la cine-l imprumuti a trecut deja prin asta si are unul deja scurtat.

Legat de calitatea insertului, alea de la BGS, PLM, PSF sunt cam de cacao, dar daca esti atent la infiletare se pot folosi. (sunt si alti producatori de inserturi) Nefiind un surub pe care-l freci zi de zi ar trebui sa tina si cu astea ieftine.

Nu uita sa sanfrenezi filetul inainte sa bagi insertul.

Din cite stiu, gaura pe care o repari nu e oarba, duce undeva, de aceea, dupa ce bagi insertul si rupi limba insertului, trebuie s-o recuperezi, obligatoriu. Eu le rup folosind o pensa hemostatica, cu rabdare.

Dupa operiatiune, inainte de montare trebuie clatit si suflat tot ansamblul.

Si dac tot esti acolo, un rectificat scaun supape si supape ... :D

 

Daca-mi mai vine ceva in minte mai scriu ...dar cam asta e 

 

Una din experientele proaste ale mele a fost ca am facut reparatia "pe genunchi", mi-a fugit lateral burghiul pentru ca materialul nu este plin simetric, a rezultat ca am reusit sa motez insertul dar surubul n-a mai intrat fiind un filet cilindric inclinat = o mizerie

 

Radu

 

 

 

 

 

La 21.04.2020 la 11:43, tiberiustefan a spus:

Salutare, este prima data cand postez in acest topic si detin motorul de 3 ani. Am un dr big 800 92' Scrambler si nepornit de 1 si ceva, din anumite motive a fost lasat in garaj dupa o avarie.
Anyway motorul va merge la un service fiind ceva mecanic,  si doresc sa i fac ceva modificari (minore) iar la partea de design ma ocup eu, si as avea o intrebare daca doresc sa scot aripa fata de tot ( voi pune una de cross si va fi prinsa de sus) este vreo problema, are si rol de stabilizare a furcii?

Multumesc

94143588_227356754994738_6901913939597066240_n.jpg

Salut, 

Da, aripa fata are intaritura de sub aripa cu rol de stabilizare a jambelor, prin formarea cu acestea un ansamblu fix(relativ). Daca elimini intaritura, vei avea surptize neplacute la stabilitatea rotii fata pentru ramine doar axul fata sa fixeze ansamblul de care ziceam.

Exista variante mai estetice pentru acea punte intre jambe ( poti vedea la Stefan Hessler pe site cum arata una facuta ca piesa de performanta, pentru ca lumea vrea sa aiba ansamblul cit mai stabil) Ce vrei tu sa faci e invers. De aceea cel care a facut modificarile pina acum la aripa a pastrat intaritura originala.

 

Legat de motor, poate vrei sa impartasesti cu noi ce avarii ai si ce vrei sa-i faca mecanicul. Motoarele astea sunt mai aparte un pic, si trebuie sa fie un mecanic responsabil ca sa-i dai motorul pe mina.

Ma poti suna daca doresti .

Radu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...