Sari la conținut

Suzuki DR 600/650/ Big 750/800


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 5,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 3 ore, irinel2006 a spus:

Astazi, m-am apucat de treaba. Am dat jos motorul si am inceput operatiunea. Cred ca am fost norocos, am reusit sa refac filetul de 8 si sa ma cobor in aceeasi gaura cu 0.5mm de filet. Am blocat prezonul. A urmat totusi ceva ce ma chinuie de vreo 4 ani. Culbutorul restaurat de mine, care din pacate nu a rezistat, indiferent de ce fel de sudura i-am facut. Deja incep sa resimt varsta si nu imi mai vine sa dau jos motorul. Acum o saptamana am facut sapaturi pe net si am gasit la o firma moto din Cluj, un culbutor de evacuare, ce statea pe stocul lor de foarte mult timp. Piesa e originala si am platit 280ron cu tot cu transportul asigurat de ei.

 

Acum o am desfacuta, motorul e in tipla de plastic, astept sa imi ajunga maine piesa. Incep sa imi frec mainile. Sper sa iasa treaba buna si sa ma lase sa traiesc vreo 5 ani. Anul trecut am refacut total motorul, schimbat ambielaj, toti rulmentii,  doar piesa asta nu o gaseam si imi dadea numai batai de cap.

IMG_20200427_141049.jpg

IMG_20200427_141052.jpg

IMG_20200427_141058.jpg

IMG_20200427_141108.jpg

IMG-20200427-WA0010.jpg

olx_image_2020-04-27_13-47-52.jpg

olx_image_2020-04-27_13-55-36.jpg

 Original, colbutorii au un tratement de 1-2 zecimi - pare o cementare/cianurare.

 

De la joc prea mare se duce tratamentul - apare pata.

 

La mine ca s-au dus, am gasit meserias sa frezeze, placat cu otel rapid si rectificat (copiat dupa original).

 

Ar mai si varianta de frezare si incarcat cu inox (sudura) dar ramane problema rectificarii si meseriasi batrani cu acces la scule nu mai gasesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Florin, am incercat, toate tipurile de suduri, inox, executat intr-o firma mare care dispuneau de aparat si tehnologie. La pila nu puteai lua, aveau aia banda pe baza de diamant, ca sa poata reface. In doua saptamani aveam iarasi galagie. Deobicei setez avans 0.1 si evacuare intre 0.15 si 0.2. Ultima data am incercat cu electrod cu care se rectificau planetarele la Dacii. Asta a tinut cel mai mult. Am verificat mereu sa am uleiul la maxim, la 2000-2500 il schimb mereu. Asta cu otel rapid, trebuie sa caut si eu sa mi-l fac pe asta sa il am de rezerva. Revenind, circuitul uleiului mereu il verific. Langa prezonul pus am gaura circuitului de ulei, care nu e astupata, infundata. Apoi la fiecare schimb de ulei, dupa ce il dau jos, desfac capacul de sub motor si dau afara si sita aia, pe care o curat mereu, sa fiu sigur ca nu e infundata.    Cat despre varsta, usor ma indrept spre clubul celor de 40ani, insa ia motorul in brate, pune motorul pe cadru, hmm, nu stiu cat o sa mai tina asta :) Oricum multumesc pentru sfaturi. Va tin eu la curent cu ce prostii mai fac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La DR350 stiu ca am desfacut de destule ori, dar fiind carter uscat nu stiu cat se potriveste cu DR650.

 

Pe palierul dinspre bujii este ungere sub presiune, si celelalte doua prin barbotare (la axa cu came). Uleiul este pompat prin jurul unui surub al carui filet tinde sa se duca naibii in timp si ce aici nevoia de majorat gaura si filet, altfel incepe sa supureze capacul (caz fericit) sau strici axa cu came.

am gasit diagrama de la 650:

 

image.thumb.png.877b7ee8c4dbb2305f2fdffed972302d.png

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Încă un aspect interesant este uleiul. Am intalnit o situație extrem de ciudată, la mai multe motoare ale unor mașini aparținând unei flote s-au găurit efectiv culbutorii în zona de contact cu cozile supapelor. Aceleași motoare, multe, funcționând cu alte uleiuri, nu aveau nici pe dracu, la acea flotă după 2 cedări le-am verificat pe toate și uzura în acea zonă era pronunțată, în rest totul ok (cuzineti, lagărele arborilor cu came, etc.). Flota respectivă funcționa cu un brand anume de ulei, nu dau nume, dar concluzia a fost că pelicula se rupea doar în acea zonă de contact între 2 metale cu suprafețe dure. 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul meu doar mineral vede, ca are racirea pe aer si ulei. Nu pot pune semisintetic ca ar mirosi a ars. Avem cateva experimente facute de un coleg cu cateva sute de pagini in urma cand sustinea ca ala se infierbanta peste normal cu uleiul semisintetic. Eu folosesc 15w40 acum mineral de la Elf. E un ulei bun si ieftin iar motorului chiar ii place. Acuma sa nu aud ca e uleiul rau sau altceva, pentru ca pe culbutorul de admisie nu exista urma, clar ca acolo pelicola exista. In legatura cu ungerea lor se vede bine din pozele postate. Langa prezonul de 8 pus acum, am acel orificiu pe unde imi intra uleiul din radiator, apoi sub axul cu came am ca o cadita, unde se aduna uleiul care este preluat de axa. Apoi pe culbutorul de evacuare am gauri pe axul principal, semn ca pe acolo isi face ungerea pe ax. Axul cu came dupa cum se observa nu este afectat pe zona unde actiona culbutorul de evacuare, semn ca materialul de pe culbutor este mult mai moale si prin urmare e cel care a cedat primul.

 

Acum  stau si imi rod unghiile, awb trimis de la DPD nu se regaseste inca in baza de date, semn ca ori nu a plecat, ori inca nu a fost scanat..."Shit". Prevad ca azi ma uit la ea, iar de maine ma uit la ploaie....

Acum 3 ore, john17 a spus:

Nu știu cum e la asta, dar la Oltcit de ex uleiul vine prin rampele culbutorilor, iar dacă le amesteci între ele pwla ungere. 

 

Partea buna e, ca nu poti sa le ametesti, fiecare e diferit  in felul sau, la lungimea bratelor ma refer...

ungere.png

La 28.04.2020 la 7:08, Muretto Grundieg a spus:

Exact! Un meserias adevarat nu foloseste frana pe fata. :)

 

 A venit vremea, sa nu mai gasim nici placute de frana pentru modelele noastre? :)

Miercuri pe la 17.30 mi-a ajuns piesa. Stateam cu oarecare stres, stiind ca sunt mai multe modele. Am respirat usor. Piesa este identica. Am o febra musculara in tot corpul, plus nu mai zic de piciorul drept. Am reusit, sa o pornesc. Suna bine. Sunt cu 0.1 admisie si avand motorul dat jos, am putut regla perfect evacuarea la 0.15. Doamne ajuta ! Am avut ceva probleme la inceput cu pornirea, in asteptarea piesei, care cu Dpd mai avea putin si ajungea ca si cu Posta Romana, m-am ocupat de carburator, desfacut, curatat.

Am reusit in final, sa reglez si carburatorul si acum porneste super de usor. M-am ocupat si de frane si de becul de pozitie. Insa trebuie, iar sa desfac, sa vad ce s-a intamplat cu circuitul becului de neutru. Ala se aprindea la inceput si apoi nimic. Cred ca s-a tras un fir de sub rezervor, mai mult ca sigur trebuie sa desfac. M-am mai ocupat putin si de cablul de acceleratie, ca tot imi ramanea intepenit si acum i-am gasit si traseul optim, sa nu se mai accelereze cand viram stanga. :) Era o problema de anul trecut, dar imi era lene sa o rezolv. Avand in vedere ca suntem in stare de urgenta si nu prea circulam, am zis ca stau pe ea calare pana ii rezolv tot. 

gemenii.jpg

Editat de irinel2006
Adaugare poza
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aha, danke. Am vazut pe ele ca sunt Takasago dar nu stiam daca sunt stock sau after market.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De vreo 3 ani, eu folosesc tipul asta de ulei. La inceput am stat cu frica, insa se pare ca ii place motorului. Fiind mineral, il schimb cam la 2500-3000km pe care ii fac intr-un an, poate chiar si mai putin, insa ce am observat, de fiecare data cand ii fac schimbul primavara, dupa ce dau busonul jos, desfac si capacul de sub motor, ca sa curat bine depunerile. Dupa 6 luni de scurs bine si stat parca am noroi in acel capac. Cu ocazia asta desfac si sita sa o curat. Pretul e unul de bun simt, pana in 22ron/l.

elf.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Sunt discutii nesfirsite legat de uleiuri de folosit la aceste motoare. Multe specte de luat in considerare.

Dupa mine, cel mai important e sa pornesti de la " de citi bani sa fie un schimb ?" Daca-ti iubesti motorul, nu are uzuri exagerate, nu faci abuzuri in folosire si nu te doare punga, te uiti la ulei 10w40, nu full sintetic, producator respectabil. Dupa mine respectabil e acela care-si publica niste certificate de produs, buletin de analiza etc. Un nivel de pret/litru mediu in conditii normale ar fi undeva pe la 10-15euro.

 

In principiu, nu mai conteaza ce ulei folosesti daca nu ai carburatia corecta, uzura mare/compresie mica, supape arse/nereglate etc. Nu mai conteaza daca-l schimbi foarte des, prin pierdere, consum, areder, adica faci schimbul din mers :D

Face mare diferenta daca schimbi filtrul de ulei de fiecare data, cu un filtru de calitate.

 

 

La un motor refacut, si prin asta se intelege, piston nou, segmenti, bolt, cilindrul original rectificat la cota de reparatie si restul in parametrii de uzura dupa cote carte de service, poti incerca uleiuri mai elitiste.

 

Cred ca ai prins ideea. :D

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, raducod a spus:

Nu mai conteaza daca-l schimbi foarte des, prin pierdere, consum, areder, adica faci schimbul din mers

Total greșit, într-un motor uzat depunerile sunt mai mari, și alea nici nu se ard! 

Sporti ăla nu cumva e ulei auto? Te-ai uitat dacă are aditivi de reducere a frecării? Că parcă e topic pt moto cu ambreiaje umede... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E auto, insa demult nu mai sunt cu ambreiajul original, sunt cu cel de la ebc, iar cu acest ulei, nu imi patineaza, am ungerea buna, nu am urme de uzura. Nu cred ca are aditivi in el, pentru ca e mineral, iar pretul cred ca spune multe. E mineral de la mama lui de acasa, exact ce ii place motorului. Am 3 ani de zile de cand il folosesc. Nu mai gasisem pe piata Valvoline 10w40, iar cei din Botosani imi bagau pe gat 20w50, care era mult prea gros. Stiu ca intr-o vara l-am pus iar in septembrie l-am dat jos, ca numai puteai da la pedala, asa de greu mergea. Costul unui schimb la mine e de 60ron cu tot cu filtru, asta e si motivul pentru care o tin si inca mai investesc in ea. Daca ajung sa bag ulei dublu la pret decat cel pe masina, nu stiu daca mai renteaza, la cati km fac. 

 

Atasez si o fisa tehnica.

elf.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De cativa ani ma tot batea un gand, sa renunt la a-mi mai vopsi hand guardurile si sa incerc altceva. Au ajuns prea urate si parca nu imi mai venea sa montez pistolul de vopsit doar pentru ele. Profitand de faptul ca stam acasa, am zis sa incerc. Stiam ca mi-a mai ramas material de la sa, am considerat ca ar fi interesanta combinatia sa+ hand guarduri. Apropo nu cred ca voi mai pune vreodata tapiterie neagra pe sa. Cu asta in verile toride, puteam sa ma sui pe ea, fara sa imi frig, outele. Am avut putin de lucru, insa sunt multumit, ca am mai facut ceva cu mana mea.

IMG_20200509_203453.jpg

IMG_20200509_151256.jpg

IMG_20200509_151305.jpg

IMG_20200509_151308.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am rezolvat cu kilometrajul, am pus un bord chinezesc, este fix un Koso/Wupp nebranduit. Acum am si turometru. Pentru cine este interesat si schema electrica, vedere din spatele conectorului general.

IMG_20200507_175435889.jpg

IMG_20200415_084253721 (1).jpg

odo wiring.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi place. Am vazut ceva pe conectorul ala si anume treptele de viteza? Cum ai reusit sa programezi ceasul sa iti indice treptele, pentru ca stiu ca pleaca doar un singur fir de masa din cutie, care indica doar liberul. Defapt in momentul cand e pe liber, pune la masa si asa am becul de Neutru aprins. La tine e altfel?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru indicat treptele de viteza e nevoie de un conector pe care nu l-am avut,  asa ca arata doar N. Daca il comanzi de la Koso ai optiunea sa cumperi suplimentar cam orice dracie pentru optiunile din bord, senzor temperatura ulei/apa,  martor check engine,  senzor treapta, etc, sau sa le cauti pe Aliexpress.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
La ‎07‎.‎04‎.‎2020 la 23:37, DKW a spus:

La ce bani ar fi DR-ul? Poate conving un amic sa schimbe clasa, momentan are un Marauder cu motorul terminat.

motocicleta sta parcata de 2-3 ani asa ca : ITP expirat , trebuie asigurare + ceva reglaje + baterie  ….. uleiul l-am schimbat luna asta , porneste la sfert …. pret SUB 1000 euro ….. alte detalii PM …. Nu tin neaparat sa scap de ea dar nici sa rugineasca stand degeaba 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Suzuki DR 600/650/ Big 750/800
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...