Sari la conținut

Honda NX650 Dominator


Postări Recomandate

Salutare

Stiu ca scriu la ceva vreme dupa ce s-a terminat discutia, dar poate ajuta pe cineva.

Am un Domi din '88. L-am luat de 2 ani la 40000km si am mai mers cu el inca 54.000 km.

Parerea mea in legatura cu uleiul: Motul sintetic 20W50(7100). Daca bagati 10W40 sau altceva vi-l papa repede. Daca bagati mineral 20W50 se simte la mersul motorului ca parca nu-i convine ceva. Motulul sintetic 20W50 e scump rau dar, daca tineti la motor, eu zic ca merita.

Apropo de faza cu oprirea la relanti, cine spunea ca in 90% din cazuri e de vina galeria de admisie(flansa de cauciuc). Mai este si pistonasul de la soc care nu etanseaza bine si sa va mai zic eu una la care nu va ganditi, dar sunt patit. Intr-o vreme imi dadea rateuri in carburator si cateodata se mai si oprea. Dupa ce am verificat tot ce se putea verifica si dupa ce m-am sfatuit cu cativa mecanici mai priceputi decat mine am ajuns la concluzia ca o supapa de admisie e fisurata. Dar, surpriza, am desfacut motorul si toate bucatile erau intregi. Cauza: motorul avea 21 de ani la vremea respectiva si vreo 80.000 km si inca nu se umblase in el (teoretic daca nu s-a umblat la odometru) si se depusese destul de multa calamina pe supape si pe scaunele supapelor ceea ce a dus la o etansare proasta. S-a remediat usor cu niste pasta de slefuit supape.Mie mi s-a recomandat de catre niste mecanici mai batrani, in locul acestei paste, scrum de tigare de amestecat cu ulei ars.Unii mai folosesc o pasta home made din praf obtinut din electrozii de sudura si cu acelasi ulei ars, dar mi se pare mult prea dupa si e posibil ca produca zgarieturi destul de urate. Se roteste supapa la mana in ambele sensuri fara a depasi un unghi de rotatie de 180 grade(puteti infige un furtunas de cauciuc pe tija supapei si merge mai usor). Si sa nu va puna naiba sa folositi bormasina pt ca dupa o sa va duceti cu motorul sa-i rectificati supapele si scaunele de supapa. Procedura dureaza mult si trebuie facuta cu multa dragoste. :lol: Mie toata reparatia mi-a luat 2 zile in conditiile in care am lucrat singur si nu am avut nici presa de supape. Va salut si va mai scriu peste vreo 50.000km sa va spun cum merge Adriana :)

 

duce mult adriana. iar daca te gandesti ca e din prima generatie...au fost multi cu ea? si asta conteaza sa ajunga la performantele alea...

Mesaj completat

unsa bine peste tot si nu ai treaba cu ea. isi face treaba singura fara emotii. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 8,4k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

duce mult adriana. iar daca te gandesti ca e din prima generatie...au fost multi cu ea? si asta conteaza sa ajunga la performantele alea...

Mesaj completat

unsa bine peste tot si nu ai treaba cu ea. isi face treaba singura fara emotii. :)

Salutare tovarasi! stie cineva cum se verifica presiunea de ulei la comi?

sau care ar fi problema de imi,,,,,,,mananca,,,,,,, ghidajul fix al lantului de distributie?!?!?!?

altfel,,,motorul merge bine, consumul de ulei e in limitenormale,,,,,,

bafta si VREME BUNA!!!!!!ca am ruginit in casa :)

New_Microsoft_Word_Document__2_.doc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca iti mananca ghidajul, ungerea e defectuoasa si intinzatorul e prost.

 

Presiunea la ulei nu prea se poate verifica. O metoda empirica e sa desfaci surubul care leaga tzeava exterioada de ulei de capacul motorului in coltul dreapta-spate. Daca iese ulei pe acolo, sistemul de ungere merge bine.

 

Atentie mare daca te dai pe-o roata cu mobra asta. Cand faci wheelie nu ai ungere sus la distributie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca iti mananca ghidajul, ungerea e defectuoasa si intinzatorul e prost.

 

Presiunea la ulei nu prea se poate verifica. O metoda empirica e sa desfaci surubul care leaga tzeava exterioada de ulei de capacul motorului in coltul dreapta-spate. Daca iese ulei pe acolo, sistemul de ungere merge bine.

 

Atentie mare daca te dai pe-o roata cu mobra asta. Cand faci wheelie nu ai ungere sus la distributie!

doar ghidajul fix e mancat,,,,

cel de intindere e ok,,,,,,,,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

doar ghidajul fix e mancat,,,,

cel de intindere e ok,,,,,,,,

Nu se schimba cu nimic ce am zis. Probabil lantul a slabit atat de mult (intinzator prost) incat bate in intinzator. Si cu ulei putin, mananca plasticu ala, ca are o viteza...

 

Ai mare grija ca se prefigureaza cheltuieli. Probabil si zornaie motorashu...

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu se schimba cu nimic ce am zis. Probabil lantul a slabit atat de mult (intinzator prost) incat bate in intinzator. Si cu ulei putin, mananca plasticu ala, ca are o viteza...

 

Ai mare grija ca se prefigureaza cheltuieli. Probabil si zornaie motorashu...

multam tare fain, astept sa se incalzeasca nitel, sa ma apuc de operat

numa de bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raman la parerea mea, acele opriri aleatoare, la relanti sunt de la CDI.

 

Pana la urma se vor verifica: CDI, flansa, pistonasul de la soc. Cu ce sa incepem?

Aceiasi problema ma roade si pe mine... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

Am si eu o problema cu dominatorul din 1997 care ma supara rau de tot. Dupa o iarna in care a stat in garaj, chiar si la -22 grade cat au fost iarna asta, nu l-am pornit vreo luna de zile. Bujia i-am schimbat-o inainte de asta, exact NGK DPR8EA-9 cum scrie in manual. si l-am bagat la pastrat. Cand s-a topit zapada l-am scos, si are un sunet ciudat la motor, un cloncanit aritmic, care nu se sincronizeaza cu sunetul motorului. Acesta se manifesta mai ales cand coboara brusc in turatie, se aude in zona cilindrului-distributiei.

 

Nusht ce sa ii fac, e drept ca uleiul din el are aproape 3000 km, cu prima ocazie il schimb, dar e la nivel.

 

In rest tot felul de probleme, am crapat un handguard, si ca sa nu arate ca dracu l-am scos si pe celalalt, am strambat nitel maneta de ambreiaj, aia de frana e rupta de cand am luat-o, o oglinda am spart-o ... si asa mai departe...

S-a rupt si surubul ala de la maneta de frana, pe care culiseaza, am strans piulita la el si i s-a rupt varful, acum ma intreb de unde oi face rost de altul ca ala :wacko: . In fine, problema cu motorul e principala, ma intreb daca o mai face la fel dupa ce ii schimb uleiul.....

salut!!! am avut aceeasi problema,,,,cred,,,,,,,

daca la cald, sau in turatii mai mari, cloncanitul inceteaza, e o mare posibilitate ca e fff uzat ghidajul fix al lantului de distributie, caz in care eu zic sa nu mai mergi cu motorul, ca e bai mare ;) . la mine a cazut o bucatica din acel ghidaj intre doua roti de distributie si a modificat aprinderea, motiv pt care am adus mobra acasa in remorca.

daca te mai pot ajuta cu ceva, suna-ma la nr 0749275812

andrei

numa de bine,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

Astazi am reusit sa ajung la tara unde se odihneste Dominatorul meu. De doua saptamani nu ne-am intalnit si m-am gandit sa-l pornesc sa fac o plimbare scurta. Dar ce sa vezi: Domi nu vrea sa porneasca, nu stiu de ce. Am mai patit asta inca o data cand l-am lasat asa vreo doua saptamani. Daca il pornesc la doua trei zile, porneste cat il ating, dar daca sta mult, nu mai vrea. Cu relantiul nu am probleme, dupa ce se incalzeste sta si la 1000 de ture. Ce sa fie? Cum sa procedez la pornirea dupa atata vreme? Sa nu aiba compresie? Ma indoiesc, pt ca merge tare bine si nu scoate fum si uleiul nu trebuie completat. Vreau sfaturi daca binevoiti!

 

Multumesc mult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista o explicatie: mobele noastre sunt pretentioase la pornire, ca au un singur cilindru cu o singura bujie. Cand o lasi sa stea mai mult timp (de obicei dupa o saptamana inca o mai ia, dar doua saptamani pe gerul asta...), bezina din carb isi pierde proprietatile si la pornire omori bateria pana sa ai aprindere.

 

Asa ca:

1. dai benzina pe OFF; si te asiguri ca e pe OFF

2. gasesti surubu de scurgere al carburatorului: e pe partea dreapta chiar in extremitatea de jos a carburatorului; singurul surub cu cap lat de acolo.

3. desurubezi incet si te opresti cand incepe sa curga benzina sub motor

4. astpti sa se scurga benzina; nu va curge mai mult de 100ml

5. insurubezi la loc cu bun simt (nu-l omori, dar nici nu-l lasa liber)

6. dai benzina pe ON sau RES

7. astepti juma de minut

8. pornesti motorul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si , probabil, deja e inecat. Inainte sa golesti carburatorul, scoate bujia, da 2 - 3 secunde la automat, si lasa sa se evapore restul de benzina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si , probabil, deja e inecat. Inainte sa golesti carburatorul, scoate bujia, da 2 - 3 secunde la automat, si lasa sa se evapore restul de benzina.

Bun sfat, dar nu stiu daca e nevoie musai. Cu bujie buna (adica nu veche de ani de zile) nu am reusit sa am probleme la pornire :wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

Astazi am reusit sa ajung la tara unde se odihneste Dominatorul meu. De doua saptamani nu ne-am intalnit si m-am gandit sa-l pornesc sa fac o plimbare scurta. Dar ce sa vezi: Domi nu vrea sa porneasca, nu stiu de ce. Am mai patit asta inca o data cand l-am lasat asa vreo doua saptamani. Daca il pornesc la doua trei zile, porneste cat il ating, dar daca sta mult, nu mai vrea. Cu relantiul nu am probleme, dupa ce se incalzeste sta si la 1000 de ture. Ce sa fie? Cum sa procedez la pornirea dupa atata vreme? Sa nu aiba compresie? Ma indoiesc, pt ca merge tare bine si nu scoate fum si uleiul nu trebuie completat. Vreau sfaturi daca binevoiti!

 

Multumesc mult

 

 

nu e bine la 1000 rot/ min. da-i mai multe asa pe la 1300 minim

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista o explicatie: mobele noastre sunt pretentioase la pornire, ca au un singur cilindru cu o singura bujie. Cand o lasi sa stea mai mult timp (de obicei dupa o saptamana inca o mai ia, dar doua saptamani pe gerul asta...), bezina din carb isi pierde proprietatile si la pornire omori bateria pana sa ai aprindere.

 

Asa ca:

1. dai benzina pe OFF; si te asiguri ca e pe OFF

2. gasesti surubu de scurgere al carburatorului: e pe partea dreapta chiar in extremitatea de jos a carburatorului; singurul surub cu cap lat de acolo.

3. desurubezi incet si te opresti cand incepe sa curga benzina sub motor

4. astpti sa se scurga benzina; nu va curge mai mult de 100ml

5. insurubezi la loc cu bun simt (nu-l omori, dar nici nu-l lasa liber)

6. dai benzina pe ON sau RES

7. astepti juma de minut

8. pornesti motorul

 

 

Multumesc pentru sfat! Cand ajung la tara asta o sa fac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o problema urgenta cu dominatorul. Cred ca e vorba de electrica.

O pornesc, pe liber fiind, cu cricul pus, porneste motorul. Ma sui pe ea, trag cricul sus, se stinge becul oranj de pe bord (ala cu S), apas ambreiajul sa bag a 1-a. Surpriza, cum intra in a 1-a, se opreste motorul. Cand da, cand nu, nu mereu. Probabil e un contact prost pe undeva, dar nu imi dau seama unde.

 

Am verificat firele de la blocul de lumini (unde intra si papucii de la intrerupatorul de la ambreiaj), si fac contact pana la legatura conectorilor de pe cadru. Ce mai pot face, ce mai pot verifica cu multimetrul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o problema urgenta cu dominatorul. Cred ca e vorba de electrica.

O pornesc, pe liber fiind, cu cricul pus, porneste motorul. Ma sui pe ea, trag cricul sus, se stinge becul oranj de pe bord (ala cu S), apas ambreiajul sa bag a 1-a. Surpriza, cum intra in a 1-a, se opreste motorul. Cand da, cand nu, nu mereu. Probabil e un contact prost pe undeva, dar nu imi dau seama unde.

 

Verifica intrerupatorul de la cric. Posibil sa ramana activ si dupa ce ridici cricul ori din cauza de nefunctionare ori din cauza mizeriei. El ramane activ si cand bagi in viteza ti se opreste motorul ca atunci cand faci acelasi lucru cu cricul lasat.

 

 

Azi am facut si eu prima tura cu domi. M-am acomodat repede cu el si e mult mai manevrabil decat imi inchipuiam. In afara de o singura problema, vestita oprire la relanti, nu am avut altceva de reprosat.

Oprirea asta dupa cate am citit pe aici e cauzate ori de cdi, ori de contact prost la mufa cdi-ului ori de flansa(de multe ori) ori poate si de carburatorul infundat.

La mine simptomele sunt urmatoarele. Merge la relanti ok la 1500 rotatii (nu stiu la cate ar trebui sa stea). La un momentdat se aude un zgomot ca si cum amestecul nu a explodat dar pistonul a mers din inertie. Dupa cest zgomot turatia scade brusc pret de o fractiune de secunda pe la 500rot si de aici ori se opreste ori probabil de la urmatoarea explozie pleaca mai departe. Mentionez ca nu am verificat inca in ce stadiu este bujia pt ca nu am reusit s-o desfac din lipsa unei chei potrivite. Am avut cateva chei dar nu incapeau acolo...

Intrebare: Aveti idee cam cat costa un cdi in caz ca asta ar fi buba? Si daca se gaseste de cumparat relativ repede?

Multumesc.

Editat de gabriell
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da gabriel ai dreptate, este de la intrerupatorul de cric. Modelul meu este RD08 din anul 1997, si senzorul asta de cric are 3 pini. Am incercat sa il si scot, dar nu ma lasa sa o bag in viteza, deci baietii s-au gandit sa nu te lase sa il fentezi. Al meu face f prost contact, doar sa-l ating si cu piciorul si se poate schimba.

 

Nu stiu ce sa ii fac, cum sa il desfac, ca e un disc cu un cioc care se roteste in interiorul altui disc, dupa cum se schimba pozitia bratului cricului. Am incercat sa il curat cu diluant de vopsea, si pe el si mufa de contact. Ce as putea sa incerc sa il repar/curat? Se poate desface?

 

Multumesc mult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce as putea sa incerc sa il repar/curat? Se poate desface?

 

Multumesc mult

 

 

Ai putea sa vezi ce fire sunt conectate cu cricul lasat si ce fire cu cricul ridicat si scoti firele si le legi pe direct. Dar sa nu uiti sa pleci candva cu cricul lasat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare: Aveti idee cam cat costa un cdi in caz ca asta ar fi buba? Si daca se gaseste de cumparat relativ repede?

Multumesc.

CDi s-h intre 50 si 100 euro, nou + garantie cca 140 euro.

 

Posibil sa fie doar contactele proaste. In mers nu face deloc 'galme'? Posibil sa fie si carburatoru belit (de la jigleru de relanti infundat pana la membrana crapata la carb).

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da as putea sa fac si asta, dar nu prea are rost, ca e f periculos, poate uit cricul vreodata. intrebarea e daca as putea sa il desfac sa il curat in vreun fel, ca e compact asa.....

Poze, ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

CDi s-h intre 50 si 100 euro, nou + garantie cca 140 euro.

 

Posibil sa fie doar contactele proaste. In mers nu face deloc 'galme'? Posibil sa fie si carburatoru belit (de la jigleru de relanti infundat pana la membrana crapata la carb).

 

Multumesc pt info.

 

In mers nu intrerupe deloc, nu balbaie...nimic. In mers mi s-a intamplat doar cand am tras ambreiajul sa cobor treptele intr-o curba si atunci tot la relanti era practic si o data cand am franat in spatele unuia si tinant ambreiajul tras a murit. Dar tot la relanti era.... In mers, adica in timpul accelerarii, chiar nimic. La semafor ca sa nu mi se intample asta dau zvacuri mici din acceleratie de zici ca-s in doi timpi... :wacko: . Cum abia sunt la inceput in domeniu nu stiu unde sa ma uit mai repede. O sa verific pt inceput bujia ca la asta ma pricep, hehe... si apoi...Dumneseu cu mila... Adica o sa incerc sa vad de unde vin intreruperile alea ca mie imi pare un fel de intrerupere a scanteii. Cineva zicea ca daca e de la flanse ar trebui sa aud un fas la ea atunci cand moare motorul..

 

Scuzati daca vorbesc aiurea dar na... incepator in moto, incepator si in mecanica moto...

Editat de gabriell
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fasss-ul il auzi oricum daca ramane pistonu cu evacuarea deschisa cand se opreste din miscare. Nu-i relevant la domi sfatul ala ;)

 

Daca in mers e ok, posibil sa ai ceva probleme la carbelitor. Bujia... poate fi si ea de vina. E 12 lei una noua (nu-ti lua iridum ca arunci banii pe geam), daca asta veche e dusa. Totusi preconizez o curatare a carburatorului pentru tine. Apoi mai vorbim :wacko:

 

Nu strica sa verifici contactele la CDI, desi daca era de la ele, problema se resimtea si in mers. CDi-ul in sine ar putea fi dus si atunci aia e.

 

Flansa de admisie nu e, ca atunci ar trebui sa mearga aritimic mai tot timpul, nu?

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...