andrei belcic Postat Martie 13, 2010 Share Postat Martie 13, 2010 Si , probabil, deja e inecat. Inainte sa golesti carburatorul, scoate bujia, da 2 - 3 secunde la automat, si lasa sa se evapore restul de benzina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 14, 2010 Share Postat Martie 14, 2010 Si , probabil, deja e inecat. Inainte sa golesti carburatorul, scoate bujia, da 2 - 3 secunde la automat, si lasa sa se evapore restul de benzina. Bun sfat, dar nu stiu daca e nevoie musai. Cu bujie buna (adica nu veche de ani de zile) nu am reusit sa am probleme la pornire Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dodomotox Postat Martie 14, 2010 Share Postat Martie 14, 2010 Salutare! Astazi am reusit sa ajung la tara unde se odihneste Dominatorul meu. De doua saptamani nu ne-am intalnit si m-am gandit sa-l pornesc sa fac o plimbare scurta. Dar ce sa vezi: Domi nu vrea sa porneasca, nu stiu de ce. Am mai patit asta inca o data cand l-am lasat asa vreo doua saptamani. Daca il pornesc la doua trei zile, porneste cat il ating, dar daca sta mult, nu mai vrea. Cu relantiul nu am probleme, dupa ce se incalzeste sta si la 1000 de ture. Ce sa fie? Cum sa procedez la pornirea dupa atata vreme? Sa nu aiba compresie? Ma indoiesc, pt ca merge tare bine si nu scoate fum si uleiul nu trebuie completat. Vreau sfaturi daca binevoiti! Multumesc mult nu e bine la 1000 rot/ min. da-i mai multe asa pe la 1300 minim Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 14, 2010 Share Postat Martie 14, 2010 nu e bine la 1000 rot/ min. da-i mai multe asa pe la 1300 minim Bine mentionat. In general, la turatiile astea lubrificarea nu se face prea bine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chindris Postat Martie 14, 2010 Share Postat Martie 14, 2010 Exista o explicatie: mobele noastre sunt pretentioase la pornire, ca au un singur cilindru cu o singura bujie. Cand o lasi sa stea mai mult timp (de obicei dupa o saptamana inca o mai ia, dar doua saptamani pe gerul asta...), bezina din carb isi pierde proprietatile si la pornire omori bateria pana sa ai aprindere. Asa ca: 1. dai benzina pe OFF; si te asiguri ca e pe OFF 2. gasesti surubu de scurgere al carburatorului: e pe partea dreapta chiar in extremitatea de jos a carburatorului; singurul surub cu cap lat de acolo. 3. desurubezi incet si te opresti cand incepe sa curga benzina sub motor 4. astpti sa se scurga benzina; nu va curge mai mult de 100ml 5. insurubezi la loc cu bun simt (nu-l omori, dar nici nu-l lasa liber) 6. dai benzina pe ON sau RES 7. astepti juma de minut 8. pornesti motorul Multumesc pentru sfat! Cand ajung la tara asta o sa fac. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
naminator2003 Postat Martie 14, 2010 Share Postat Martie 14, 2010 Am si eu o problema urgenta cu dominatorul. Cred ca e vorba de electrica. O pornesc, pe liber fiind, cu cricul pus, porneste motorul. Ma sui pe ea, trag cricul sus, se stinge becul oranj de pe bord (ala cu S), apas ambreiajul sa bag a 1-a. Surpriza, cum intra in a 1-a, se opreste motorul. Cand da, cand nu, nu mereu. Probabil e un contact prost pe undeva, dar nu imi dau seama unde. Am verificat firele de la blocul de lumini (unde intra si papucii de la intrerupatorul de la ambreiaj), si fac contact pana la legatura conectorilor de pe cadru. Ce mai pot face, ce mai pot verifica cu multimetrul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabriell Postat Martie 14, 2010 Share Postat Martie 14, 2010 (editat) Am si eu o problema urgenta cu dominatorul. Cred ca e vorba de electrica.O pornesc, pe liber fiind, cu cricul pus, porneste motorul. Ma sui pe ea, trag cricul sus, se stinge becul oranj de pe bord (ala cu S), apas ambreiajul sa bag a 1-a. Surpriza, cum intra in a 1-a, se opreste motorul. Cand da, cand nu, nu mereu. Probabil e un contact prost pe undeva, dar nu imi dau seama unde. Verifica intrerupatorul de la cric. Posibil sa ramana activ si dupa ce ridici cricul ori din cauza de nefunctionare ori din cauza mizeriei. El ramane activ si cand bagi in viteza ti se opreste motorul ca atunci cand faci acelasi lucru cu cricul lasat. Azi am facut si eu prima tura cu domi. M-am acomodat repede cu el si e mult mai manevrabil decat imi inchipuiam. In afara de o singura problema, vestita oprire la relanti, nu am avut altceva de reprosat. Oprirea asta dupa cate am citit pe aici e cauzate ori de cdi, ori de contact prost la mufa cdi-ului ori de flansa(de multe ori) ori poate si de carburatorul infundat. La mine simptomele sunt urmatoarele. Merge la relanti ok la 1500 rotatii (nu stiu la cate ar trebui sa stea). La un momentdat se aude un zgomot ca si cum amestecul nu a explodat dar pistonul a mers din inertie. Dupa cest zgomot turatia scade brusc pret de o fractiune de secunda pe la 500rot si de aici ori se opreste ori probabil de la urmatoarea explozie pleaca mai departe. Mentionez ca nu am verificat inca in ce stadiu este bujia pt ca nu am reusit s-o desfac din lipsa unei chei potrivite. Am avut cateva chei dar nu incapeau acolo... Intrebare: Aveti idee cam cat costa un cdi in caz ca asta ar fi buba? Si daca se gaseste de cumparat relativ repede? Multumesc. Editat Martie 14, 2010 de gabriell Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
naminator2003 Postat Martie 14, 2010 Share Postat Martie 14, 2010 Da gabriel ai dreptate, este de la intrerupatorul de cric. Modelul meu este RD08 din anul 1997, si senzorul asta de cric are 3 pini. Am incercat sa il si scot, dar nu ma lasa sa o bag in viteza, deci baietii s-au gandit sa nu te lase sa il fentezi. Al meu face f prost contact, doar sa-l ating si cu piciorul si se poate schimba. Nu stiu ce sa ii fac, cum sa il desfac, ca e un disc cu un cioc care se roteste in interiorul altui disc, dupa cum se schimba pozitia bratului cricului. Am incercat sa il curat cu diluant de vopsea, si pe el si mufa de contact. Ce as putea sa incerc sa il repar/curat? Se poate desface? Multumesc mult Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabriell Postat Martie 14, 2010 Share Postat Martie 14, 2010 Ce as putea sa incerc sa il repar/curat? Se poate desface? Multumesc mult Ai putea sa vezi ce fire sunt conectate cu cricul lasat si ce fire cu cricul ridicat si scoti firele si le legi pe direct. Dar sa nu uiti sa pleci candva cu cricul lasat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 14, 2010 Share Postat Martie 14, 2010 (editat) Intrebare: Aveti idee cam cat costa un cdi in caz ca asta ar fi buba? Si daca se gaseste de cumparat relativ repede?Multumesc. CDi s-h intre 50 si 100 euro, nou + garantie cca 140 euro. Posibil sa fie doar contactele proaste. In mers nu face deloc 'galme'? Posibil sa fie si carburatoru belit (de la jigleru de relanti infundat pana la membrana crapata la carb). Editat Martie 14, 2010 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
naminator2003 Postat Martie 14, 2010 Share Postat Martie 14, 2010 Da as putea sa fac si asta, dar nu prea are rost, ca e f periculos, poate uit cricul vreodata. intrebarea e daca as putea sa il desfac sa il curat in vreun fel, ca e compact asa..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 14, 2010 Share Postat Martie 14, 2010 Da as putea sa fac si asta, dar nu prea are rost, ca e f periculos, poate uit cricul vreodata. intrebarea e daca as putea sa il desfac sa il curat in vreun fel, ca e compact asa..... Poze, ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabriell Postat Martie 14, 2010 Share Postat Martie 14, 2010 (editat) CDi s-h intre 50 si 100 euro, nou + garantie cca 140 euro. Posibil sa fie doar contactele proaste. In mers nu face deloc 'galme'? Posibil sa fie si carburatoru belit (de la jigleru de relanti infundat pana la membrana crapata la carb). Multumesc pt info. In mers nu intrerupe deloc, nu balbaie...nimic. In mers mi s-a intamplat doar cand am tras ambreiajul sa cobor treptele intr-o curba si atunci tot la relanti era practic si o data cand am franat in spatele unuia si tinant ambreiajul tras a murit. Dar tot la relanti era.... In mers, adica in timpul accelerarii, chiar nimic. La semafor ca sa nu mi se intample asta dau zvacuri mici din acceleratie de zici ca-s in doi timpi... . Cum abia sunt la inceput in domeniu nu stiu unde sa ma uit mai repede. O sa verific pt inceput bujia ca la asta ma pricep, hehe... si apoi...Dumneseu cu mila... Adica o sa incerc sa vad de unde vin intreruperile alea ca mie imi pare un fel de intrerupere a scanteii. Cineva zicea ca daca e de la flanse ar trebui sa aud un fas la ea atunci cand moare motorul.. Scuzati daca vorbesc aiurea dar na... incepator in moto, incepator si in mecanica moto... Editat Martie 14, 2010 de gabriell Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 14, 2010 Share Postat Martie 14, 2010 (editat) Fasss-ul il auzi oricum daca ramane pistonu cu evacuarea deschisa cand se opreste din miscare. Nu-i relevant la domi sfatul ala Daca in mers e ok, posibil sa ai ceva probleme la carbelitor. Bujia... poate fi si ea de vina. E 12 lei una noua (nu-ti lua iridum ca arunci banii pe geam), daca asta veche e dusa. Totusi preconizez o curatare a carburatorului pentru tine. Apoi mai vorbim Nu strica sa verifici contactele la CDI, desi daca era de la ele, problema se resimtea si in mers. CDi-ul in sine ar putea fi dus si atunci aia e. Flansa de admisie nu e, ca atunci ar trebui sa mearga aritimic mai tot timpul, nu? Editat Martie 14, 2010 de switch Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dodomotox Postat Martie 14, 2010 Share Postat Martie 14, 2010 cu sezorul ala de cric mi se pare chiar frustrant...alta frectie la picior de lemn nu au putut sa faca si niponii astia...sau astia au vrut sa faca dominatorul motor de scoala de soferi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
50bani Postat Martie 14, 2010 Share Postat Martie 14, 2010 Da as putea sa fac si asta, dar nu prea are rost, ca e f periculos, poate uit cricul vreodata. intrebarea e daca as putea sa il desfac sa il curat in vreun fel, ca e compact asa..... I-ti imaginezi cat de inteligenti suntem noi astia cu DOMI pana in '91 de nu uitam sa plecam cu cricul ridicat chiar de nu avem intrerupatoare dalea si beculete smechere... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dominator72 Postat Martie 14, 2010 Share Postat Martie 14, 2010 I-ti imaginezi cat de inteligenti suntem noi astia cu DOMI pana in '91 de nu uitam sa plecam cu cricul ridicat chiar de nu avem intrerupatoare dalea si beculete smechere... La Domi de 250 au facut un cric "inteligent": cand indrepti motoreta, cricul se ridica singur (deci nici nu se pune problema de senzor). Apropos de Domi de 250, am curatat la al meu carburatorul (ca pornea cam greu si dupa ce ajungea la temperatura de functionare se tot oprea motorul si greu mai pornea). Acum porneste la sfert de buton (ce mandru sunt ) insa dupa ce se incalzeste, tot se opreste motorul (si porneste greu sau mai deloc). Am verificat si dupa ce se raceste din nou, iar porneste la sfert... Are cineva idee de la ce poate fi? De la bujie oare? Precizez ca la rece, dupa ce porneste motorul merge rotund, sta la relanti fara probleme, dar dupa ce s-a incalzit... se duce tot parfumul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Enduristul Postat Martie 14, 2010 Share Postat Martie 14, 2010 insa dupa ce se incalzeste, tot se opreste motorul cred ca se ineaca.Ai impins shocul la loc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NX250 Postat Martie 14, 2010 Share Postat Martie 14, 2010 La Domi de 250 au facut un cric "inteligent": cand indrepti motoreta, cricul se ridica singur (deci nici nu se pune problema de senzor). Apropos de Domi de 250, am curatat la al meu carburatorul (ca pornea cam greu si dupa ce ajungea la temperatura de functionare se tot oprea motorul si greu mai pornea). Acum porneste la sfert de buton (ce mandru sunt ) insa dupa ce se incalzeste, tot se opreste motorul (si porneste greu sau mai deloc). Am verificat si dupa ce se raceste din nou, iar porneste la sfert... Are cineva idee de la ce poate fi? De la bujie oare? Precizez ca la rece, dupa ce porneste motorul merge rotund, sta la relanti fara probleme, dar dupa ce s-a incalzit... se duce tot parfumul... Eu zic sa verifici daca atunci cand ai impins complet la loc socul se deschide complet si clpeta din carburator. Poate nu e bine reglata si clapeta ramane partial deschisa, ducand la innecarea motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Martie 14, 2010 Share Postat Martie 14, 2010 Bujia cum e dupa ce moare la cald? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dominator72 Postat Martie 14, 2010 Share Postat Martie 14, 2010 Eu zic sa verifici daca atunci cand ai impins complet la loc socul se deschide complet si clpeta din carburator. Poate nu e bine reglata si clapeta ramane partial deschisa, ducand la innecarea motorului. Socul functioneaza normal (a fost primul lucru pe care l-am verificat). Simptomele apar oricum la ceva vreme dupa ce inchid socul complet Mesaj completat Bujia cum e dupa ce moare la cald? Bujia nu am cum s-o verific (inca) la cald - si nici la rece - pentru ca nu am cheie de bujie pentru Domi de 250 (cea de la NX650 e prea lunga). Oricum, am bujie noua pentru el si cu prima ocazie o s-o schimb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
naminator2003 Postat Martie 15, 2010 Share Postat Martie 15, 2010 Pana la urma am scos intrerupatorul de la cric (comutator mai bine zis, ca are 3 fire), l-am scufundat in diluant ca sa il curat, apoi l-am luat in casa la batut pe colo colo, si pana la urma s-a rezolvat. Nici acum nu prea merge bine, se vede cum tremura lumina de la becul cu S atunci cand misc cricul. Cred ca o sa imi iau vreun intrerupator din asta nou daca gasesc pe undeva...iar cu faza cu scosul, ca incepator nu prea ma incumet sa trec peste protectia asta . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Enduristul Postat Martie 15, 2010 Share Postat Martie 15, 2010 Bujia nu am cum s-o verific (inca) la cald - si nici la rece - pentru ca nu am cheie de bujie pentru Domi de 250 (cea de la NX650 e prea lunga). Oricum, am bujie noua pentru el si cu prima ocazie o s-o schimb. Daca bujia e uda cand o scoti,e clar ca se ineaca.Daca e uscata, nu iti deschide cuiul pontou si ramai fara benzina in carburator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NX250 Postat Martie 15, 2010 Share Postat Martie 15, 2010 Socul functioneaza normal (a fost primul lucru pe care l-am verificat). Simptomele apar oricum la ceva vreme dupa ce inchid socul completMesaj completat Bujia nu am cum s-o verific (inca) la cald - si nici la rece - pentru ca nu am cheie de bujie pentru Domi de 250 (cea de la NX650 e prea lunga). Oricum, am bujie noua pentru el si cu prima ocazie o s-o schimb. Prima manevra, schimba bujia cu una noua. E nasol de scos ca e putin spatiu acola. Cumpara o tubulara, din aia facuta din teava si o scurtezi la dimensiunea potrivita. Faci apoi o alta gaura in ea prin care sa bagi tija cu care o desfaci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dominator72 Postat Martie 15, 2010 Share Postat Martie 15, 2010 Daca bujia e uda cand o scoti,e clar ca se ineaca.Daca e uscata, nu iti deschide cuiul pontou si ramai fara benzina in carburator. O sa testez cand o sa-mi procur cheie de bujie, desi ma tem ca nu este de la carburator. Avandu-l pe banc (vorba vine, pe masa ) desfacut si apoi remontat, am verificat atat functionarea plutitorului (si implicit a cuiului pontou) care functionau absolut ok, cat si functionarea socului care era iarasi in parametri. Oricum, voi reface testul si voi verifica bujia inainte de a o schimba. Mesaj completat Prima manevra, schimba bujia cu una noua.E nasol de scos ca e putin spatiu acola. Cumpara o tubulara, din aia facuta din teava si o scurtezi la dimensiunea potrivita. Faci apoi o alta gaura in ea prin care sa bagi tija cu care o desfaci. Da, cam la asta ma gandesc, ocazie cu care sa o si verific pe cea veche. Buna ideea cu confectionarea cheii. Multumesc frumos amandorura! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.