Sari la conținut

Honda NX650 Dominator


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 8,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Galen, cama aia reverse,,,,,si acel one way turn, intra in functiune in cazul in care motorul da sa porneasca invers,,,,,

stiti voi,,,,, cand iti da peste copite

Da...si mai e ceva, acel one way clutch adica bucsa aia cu 3 role si arcuri ce se invarte pe axul cu came intr-un singur sens are o 'ridicatura' care se opreste intr-un pin ce isi are locul in chiulasa si sub care se gaseste un arculet. Daca cumva uitati la montaj sa puneti acel pin cu arculetul lui motorul nu va mai porni nicicum, asta pt ca bucsa respectiva se invarte odata cu axul cu came si decompresorul actioneaza tot timpu asa ca motorul va da cate o explozie la fiecare incercare de a-l porni dar nu va porni.....decat in cazul in care se mareste jocul la supapa de evacuare dreapta la mai mult de 1 mm. (caz in care decompresorul e ca si cum nu ar fi...asa se si masoara compresia la aceste motoare)

 

Stiu asta pt ca am lucrat o saptamana la un motor care mergea cand l-am cumparat, dar dupa ce am reglat supapele printre alte manopere facute nu mai pornea nicicum....va dati seama prin cate am trecut pana sa imi dau seama ca cei care au umblat in el inainte au uitat sa puna acel opritor la montaj....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

Mi-au ramas doua jambe de dominator (probabil an '93-'94) in stare impecabila la interior, la exterior corectata vopseaua si lacul, din pacate fara tuburi pe care le-am montat la cineva pe o alta motocicleta cu furca de 41.Daca intereseaza pe cineva, pe undeva pe la 100 roni (ambele AMINDOUA DEODATA SI IMPREUNA :P , + costurile de transport aferente) sa imi dee un semn.

 

PoZne...DSCF5037.JPG

DSCF5038.JPG

 

Potrivesc pe mai multi ani de fabricatie si nu numai...

 

Toate bune

Editat de Unchiu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricum testul ala cu carpa care obtureaza priza de aer il recomand. Daca asa porneste ok, atunci e clar amestecul prea sarac.

Merci Galen de idee!

 

Ieri seara am mesterit la frane si nu m-am putut abtine sa nu ii dau o cheie. Ultima oara a fost pornit anul trecut in 27 decembrie - deci nepornit de fix 2 luni.

Am dat jos saua si i-am pus o carpa la priza de aer. Apoi am dat la automat scurt de 2 ori. Dupa aceea am dat o data mai lung si nu a luat-o. Am scos carpa si am obturat priza de aer cu mana, am dat la bumb si a pornit aproape instant.

Deci ma paste o reglare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci Galen de idee!

 

Ieri seara am mesterit la frane si nu m-am putut abtine sa nu ii dau o cheie. Ultima oara a fost pornit anul trecut in 27 decembrie - deci nepornit de fix 2 luni.

Am dat jos saua si i-am pus o carpa la priza de aer. Apoi am dat la automat scurt de 2 ori. Dupa aceea am dat o data mai lung si nu a luat-o. Am scos carpa si am obturat priza de aer cu mana, am dat la bumb si a pornit aproape instant.

Deci ma paste o reglare.

Mai "testati" voi o data de doua ori la modul asta...ca apoi puteti face comanda de membrane pentru carburatoare...

Editat de Unchiu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astazi am achizitionat un motor de honda FMX650 cu 30000 km rulati fabricatie 2005attachicon.gifPicture 719.jpg! :peace:

 

Acum,antrebare antrebatoare:Daca schimb motorul este vreo problema la registru auto,sau este piesa de schimb si nu conteaza seria?

 

Ba conteaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti sa schimbi motorul, dar, este de preferat sa o faci inainte sa mergi la ITP, care se face numai la RAR, si este indicat sa spui din capul locului ca ai schimbat motoru

nu ca e mare smecherie, dar le place sa le spui dinainte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci Galen de idee!

 

Ieri seara am mesterit la frane si nu m-am putut abtine sa nu ii dau o cheie. Ultima oara a fost pornit anul trecut in 27 decembrie - deci nepornit de fix 2 luni.

Am dat jos saua si i-am pus o carpa la priza de aer. Apoi am dat la automat scurt de 2 ori. Dupa aceea am dat o data mai lung si nu a luat-o. Am scos carpa si am obturat priza de aer cu mana, am dat la bumb si a pornit aproape instant.

Deci ma paste o reglare.

Cand ai obturat priza de aer si-a tras benzina. Apoi cand a primit si aer, a pornit. Nu se obtureaza total cu carpa/mana. Normal ca anaerob nu porneste. Dar sistemul ajuta la pornirea pe vreme rece si se aplica la orice motor, mai ales daca are si ceva probleme cu socul sau carbul e dereglat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da...si mai e ceva, acel one way clutch adica bucsa aia cu 3 role si arcuri ce se invarte pe axul cu came intr-un singur sens are o 'ridicatura' care se opreste intr-un pin ce isi are locul in chiulasa si sub care se gaseste un arculet. Daca cumva uitati la montaj sa puneti acel pin cu arculetul lui motorul nu va mai porni nicicum, asta pt ca bucsa respectiva se invarte odata cu axul cu came si decompresorul actioneaza tot timpu asa ca motorul va da cate o explozie la fiecare incercare de a-l porni dar nu va porni.....decat in cazul in care se mareste jocul la supapa de evacuare dreapta la mai mult de 1 mm. (caz in care decompresorul e ca si cum nu ar fi...asa se si masoara compresia la aceste motoare)

 

Stiu asta pt ca am lucrat o saptamana la un motor care mergea cand l-am cumparat, dar dupa ce am reglat supapele printre alte manopere facute nu mai pornea nicicum....va dati seama prin cate am trecut pana sa imi dau seama ca cei care au umblat in el inainte au uitat sa puna acel opritor la montaj....

Merci mzrider !, lucrurile incep sa se lege logic. One way clutch si revers- cam actioneaza doar la tentativa motorului de a porni invers (deschide imediat si mult supapa de evacuare ). Cele doua came revers si decompressor cams n-au legatura, fiecare functioneaza in legea ei. Daca n-ai mai desfacut domi-uri nu ai cum sa te lamuresti fara astfel de feedback-uri, chiar avand axul in mana. Acuma incepe sa se contureze modul de functionare. One way clutch care ramane fix (axul cu came se roteste "one way" prin el) si se sprijina pe un reazam cu arc (cu "negul ala marcat de mine cu sageata rosie), astfel incat la rotatie inversa tensioneaza arcul si pozitioneaza "revers cam" in pozitie de lucru (deschide rau supapa) . De aceea manualul interzice rotatia inversa (chiar infima) la pozitionarea la reperul T. Daca reglezi jocul la evacuare dreapta cu decompresorul "reverse" armat rezulta un joc cumulat imens si motorul tacane permanent. Cand se reia rotatia normala (antiorara) mecanismul "reverse" se dezarmeaza (de acolo clic-ul care se aude).

 

Incepe sa se profileze si modul de functionare a "decompressor cam" . Cam asa vad eu functionarea: Pozitia acestei came pe ax este fixa (in linie si pereche cu cama normala si se roteste impreuna cu axul), ea putandu-se misca doar radial, de aceea are jocul acela imens pe ax. Arcul intern cu reazam in ax (sageata verde), o impinge la turatie redusa mai sus decat cama axului cu came, astfel incat sa actioneze putin dar suficient pentru decompresia dorita supapa dreapta de evacuare pe ciclul de compresie, realizand decompresia. Pe masura ce motorul porneste si turatia creste, forta centrifuga comprima arcul si cama coboara sub nivelul camei care deschide in mod normal supapa.

 

Asa ca se cam lamuresc misterele:

1. Probabil ca la domi-ul in discutie s-o fi slabit sau rupt arcul si mecanicul a pus un arc mai tare, de aceea necesita o forta centrifuga/turatie mai mare ca sa iasa decompresorul din functiune.

2. In acelasi timp solutia propusa de mzrider devine rationala. Daca setezi un joc mai mare decat zice manualul la tachetul evacuare dreapta supapa va fi mai greu actionata de "decompressor cam" si poate ca reglajul asta rezolva problema. In schimb apare sigur o bataie de tachet la functionarea peste pragul de decomprimare. Este la fel de posibil ca daca faci reglajul cu bun simt, suplimentul de bataie sa nu conteze. Sa vedem ce se mai intampla pe parcurs, daca nu se slabeste in mod natural arcul, sau problemuta devine enervanta (momentan posesorul nu s-a plans) incerc sugestia lui mzrider desi mie nu mi se pare ok sa lasi joc mai mare decat prescrie cartea din multiple motive. (modificarea unghiului de deschidere, uzuri accelerate la tachetul/cama respective, blestemul japonez :crack: -stiu in general aia cu ochii oblici ce fac).

 

Mai "testati" voi o data de doua ori la modul asta...ca apoi puteti face comanda de membrane pentru carburatoare...

Unchiu are partial dreptate, evitati sa obturati total admisia de aer. De ce? pentru ca membrana de vacum este actionata de catre depresiunea din galeria de admisie (dozata de catre "pilot screw" )care creste foarte mult daca obturati total admisia de aer si forteaza in caz extrem membrana. Eu n-am zis niciodata sa obturati admisia de aer total. Dar o obturare partiala ajuta pornirea pe vreme foarte rece si asta e valabil la aproape orice motor pe carburatie. Unii chiar sprituiau benzina cu o seringa in admisie in timp ce dadeau bumb.

 

Am reglat pilot screw la 3 ture, si pare se ca merge bine, inainte era la 2,5 ture.

Dar m-am uitat in manual addendum pentru domi-urile mai noi facute in Italia si acolo scrie la initial opening 2 ture.

 

attachicon.gifPilot_89.jpg

 

attachicon.gifPilot_IT.jpg

i

Cred ca trebuie sa te lamuresti prima data SIGUR ce carb are modelul tau, ala de 3 ture sau ala de 2? . Vezi si daca nu cumva jocul la maneta de soc e prea mare. In mod normal se lasa (din reglajul de pe cablu)cat sa se simta la mana faptul cablul de soc nu e intins (joaca putin capatul mantalei in opritor) si la maneta ai o cursa "moarta" de 2-3 mm. Apoi daca totul e normal, verifica si nivelul in camera de nivel, sa nu fie prea mic.

decompresor.doc

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unchiu are partial dreptate, evitati sa obturati total admisia de aer. De ce? pentru ca membrana de vacum este actionata de catre depresiunea din galeria de admisie (dozata de catre "pilot screw" )care creste foarte mult daca obturati total admisia de aer si forteaza in caz extrem membrana. Eu n-am zis niciodata sa obturati admisia de aer total. Dar o obturare partiala ajuta pornirea pe vreme foarte rece si asta e valabil la aproape orice motor pe carburatie. Unii chiar sprituiau benzina cu o seringa in admisie in timp ce dadeau bumb.

 

Cred ca trebuie sa te lamuresti prima data SIGUR ce carb are modelul tau, ala de 3 ture sau ala de 2? . Vezi si daca nu cumva jocul la maneta de soc e prea mare. In mod normal se lasa (din reglajul de pe cablu)cat sa se simta la mana faptul cablul de soc nu e intins (joaca putin capatul mantalei in opritor) si la maneta ai o cursa "moarta" de 2-3 mm. Apoi daca totul e normal, verifica si nivelul in camera de nivel, sa nu fie prea mic.

 

 

Normal ca nu am obturat total admisia de aer, ca doar stiu ca are nevoie de aer - mai ales ca si lucrez in industria auto la controlul electronic al injectoarelor.

Carbul meu e sigur ala cu 2 ture. Cablul de soc l-am verificat acu 2 ani si anul trecut cand am remontat motorul.

Dupa cum am zis la mine porneste greu doar cand sta mai mult timp nepornit. In rest n-am nici o problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu ii dau dreptate lui mzrider. In vara m-am chinuit cateva ceasuri bune sa-mi reglez valvele si nu am scapat de sunetul asta ciudat, si-a bagat mana Vlad de la HD si in 5 minute a rezolvat prblema, fara lere (experienta pe nepra :) ). Motorul suna foarte bine, nu tzacanea, tragea si mergea bine. de curiozitate am bagat lera si distanta era pe la 0,15-0,17 fata de manual care zice 0.12.

Am vorbit cu nenea Zoli care repara chiuloase (mi-a facut si mie scaunul la supapa de evacuare si pot spune ca lucra bine) si el zicea sa las mai mult decat manualul fiindca nu e absolut nici o problema.

Am mai desfacut dupaceea capacul sa mai mesteresc eu ceva de plictiseala, iar apoi am reglat supapele dupa manual, undeva la capitolul maintenance pag 7, zice ca "Special care must be taken when measurin valve clearance at the right-hand exhaust valve. The half-decomressor slightly lifts the right hand, exhaus valve when the crankshaft porsition is before compression TDC. Therefore it is necessary to position the crankshaft whre there is no valve lift in order to obtain the correct valve clearance", eu de aici inteleg ca nu se regleaza pe TDC. I-am gasit punctul asta, i-am dat vre-o 0,17 si nu mai clantzanea, celelalte le-am reglat la 0,15.

 

PS: cumpar culbutori buni, la pret decent.

Before TDC inseamna "before"! :) Inainte nu e bine, ca decompresorul ridica slightly (plapand, subtirel :crack: ) culbutorul. La TDC omuletii cu ochii oblici zic ca "is no valve lift", asa dar la TDC! sau imediat dupa TDC inainte sa inceapa sa deschida evacuarea. Ai sa gasesti acelasi joc. Ca sa nu fie probleme de pozitionare omuletii zic TDC! Dar fara sa revii daca l-ai depasit! Asa dar la TDC reglam afurisitele de jocuri!

 

Are careva de vanzare si la un pret rezonabil un buson de benzina de domi sau similar (40mm diametru sistem cu gheare de blocaj) complet (cu cheie) ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Reglati supapele cum vreti, eu v-am spus cum e cel mai sigur.

Si acum pentru problema cu pornitul la rece dupa ce motorul a stat mai mult de 2 saptamani. As fi dat orice sa imi zica si mie cineva ce sa fac...pana la urma am aflat singur:

 

INAINTE de a opri motorul, daca stiti ca il veti tine mai mult de o saptamana nepornit INCHIDETI benzina si lasati-l sa mearga pana acesta se opreste (insemnand ca benzina din carburator s-a consumat) sau, si mai bine, opriti motorul, inchideti robinetul de benzina de la rezervor si desfaceti surubul de golire de la baza carburatorului fiind pregatiti sa colectati vreo 50-100 de ml de benzina care vor curge prin furtunul prins undeva in zona pro-linkului. (dupa care bineinteles strangeti surubul inapoi)

 

Cand vreti a porni motocicleta dupa perioada respectiva dati drumul la benzina, asteptati 2 minute, trageti socul, buton, si va porni din prima (asta daca nu are alte probleme). Pana acum toate au cedat acestui tratament. Daca ati uitat sa faceti asta, goliti carburatorul de benzina inainte sa o porniti si efectul va fi mai mult sau mai putin acelasi.



Astazi am achizitionat un motor de honda FMX650 cu 30000 km rulati fabricatie 2005attachicon.gifPicture 719.jpg! :peace:



Acum,antrebare antrebatoare:Daca schimb motorul este vreo problema la registru auto,sau este piesa de schimb si nu conteaza seria?

 

M-ar interesa si pe mine sa stiu. Din cate stiu eu trebuie schimbata seria motorului din cartea tehnica si asta se face la rar. Acuma intrebarea e cat de usor se face treaba asta avand in vedere ca desi e exact acelasi motor ca prinderi si dimensiuni, difera ca tip (asta din punct de vedere al seriei). Si diferente exista si intre motoarele de dominator dinainte de 96 si dupa 96.

Sa nu fie pt cei de la rar ca si cum ai pune un motor de hayabusa in cadrul de dominator....cu omologare individuala si tot felul de alte prostii.

Editat de mzrider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io am schimbat motorul, am pus cu kick, ca aveam fara, dar am uitat sa le comunic celor de la RAR acest lucru

a descoperit omu singur, si s-a turat putin, ca de ce nu i-am zis

dar s-a calmat repede, si a facut modificarile necesare

nu bag mana in foc, dar cred ca modificarea a costat vreo 80 lei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Reglati supapele cum vreti, eu v-am spus cum e cel mai sigur.

Si acum pentru problema cu pornitul la rece dupa ce motorul a stat mai mult de 2 saptamani. As fi dat orice sa imi zica si mie cineva ce sa fac...pana la urma am aflat singur:

Am respect pentru cei care au experimentat practic diverse modalitati. Eu sunt nou in bransa dominatoristilor si incerc sa inteleg exact cum functioneaza ceva inainte sa actionez si in general imi place sa procedez dupa manual. Nu zic ca nu s-ar elimina problema iesirii tardive din functionare a decompresorului prin majorarea jocului la evacuare dreapta de la 0,13 la 0,17-0,20, mai ales ca pentru asta nu trebuie demontat capacul distributiei. Am sa incerc si chestia asta, mai ales ca stiu din experienta ca pana pe la 0,2 bataia suplimentara nu e semnificativa.

 

Cu golitul carbului m-am prins si eu. A trebuit sa schimb toata benzina de 3-5 ani cu care am luat dominatorul ca sa porneasca cum trebuie. Explicatia este simpla, la dominator fractiunile volatile ale benzinei din carb se evapora si ies afara prin sistemul de aerisire daca motorul sta nepornit mai mult timp. Pornirea monocilindricelor in general e mai "cu cantec". De aia porneste mult mai usor cu benzina "noua". Sau cu benzina mai multa daca ii iei din aer obturand partial admisia.

 

Pun si poza cu busonul de benzina care imi trebuie:

/index.php?/topic/709021-cumpar-buson-rezervor-benzina-pentru-honda-nx650-dominator/&do=findComment&comment=3685749

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io am schimbat motorul, am pus cu kick, ca aveam fara, dar am uitat sa le comunic celor de la RAR acest lucru

a descoperit omu singur, si s-a turat putin, ca de ce nu i-am zis

dar s-a calmat repede, si a facut modificarile necesare

nu bag mana in foc, dar cred ca modificarea a costat vreo 80 lei

Andrei, din cate stiu cred ca tipul motorului e acelasi adica rd 02, ca e cu kick, ca e fara...deci s-a modofocat doar seria numerica de dupa tipul motorului ceea ce faciliteaza schimbul motorului in carte. Nu stiu daca e aceeasi situatia la schimbarea motorului cu unul de fmx (care fie vorba intre noi e acelasi motor)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna seara

tind sa-mi iau o honda dominator 650 si am cateva nelamuriri

- spuneti-mi va rog ce consum are dominatorul la mers constant 90-100 la ora?

- confortul (daca e confortabila saua, protectie la vant, rezerva de putere, etc ) la un drum de 200 de km cu viteza de croaziera de 100 - 120 la ora?

- probleme cu racirea pe aer? este suficienta?

- fiabilitatea motorului?

va multumesc.

o seara placuta

Editat de johny77
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna seara

tind sa-mi iau o honda dominator 650 si am cateva nelamuriri

- spuneti-mi va rog ce consum are dominatorul la mers constant 90-100 la ora?

- confortul (daca e confortabila saua, protectie la vant, rezerva de putere, etc ) la un drum de 200 de km cu viteza de croaziera de 100 - 120 la ora?

- probleme cu racirea pe aer? este suficienta?

- fiabilitatea motorului?

va multumesc.

o seara placuta

La 90/100 ia sub 5. Eu am facut recent un calcul pe lugoj herculane dus si intors si mi-a iesit 4.7.

Confort - saua e ok pentru mine am facut si 700km intr-o zi, protectia la vant e acceptabila, daca nu ai vant puternic din fata, rezerva de putere asa/asa, de la 100 urca bine pana pe la 130 dupa care se plafoneaza. La al meu ii place croaziera la 90.

Racire - am ceas de temperatura si nu a trecut niciodata de 130 de grade - asta pe forestiere la viteze mici. Eu tind sa cred ca e suficienta racirea pe aer daca nu iti bati joc de motor.

Fiabilitate - de stricat nu se prea strica, e facut foarte simplu. Probleme pot aparea cu consumul de ulei, dar poti sa ii schimbi piston, segmenti, alezat cilindru la preturi rezonabile.

Am vazut ca ai intrebat de Tenere si ti-a raspuns Alexandru Mos si el zicea ca a mers cu Dominator -noi am facut schimb de motoare la unele ture si vreau sa iti zic si parerea mea:

Tenerele e mai vanos, se simte mai puternic plus ca are cuplu mai de jos fata de Domi.

Pozitia pe Tenere e diferita, adica il simti ca fiind un motor mai mare si mai confortabil, Domi pare mai mic - mai jucarie.

Suspensia e mai buna la Tenere.

Tenerele simte mai greu poate si din cauza ca e mai inalt.

Consumul la mers in paralel era mai mare la Tenere dar eu merg deobicei mai linistit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

buna seara

tind sa-mi iau o honda dominator 650 si am cateva nelamuriri

- spuneti-mi va rog ce consum are dominatorul la mers constant 90-100 la ora?

- confortul (daca e confortabila saua, protectie la vant, rezerva de putere, etc ) la un drum de 200 de km cu viteza de croaziera de 100 - 120 la ora?

- probleme cu racirea pe aer? este suficienta?

- fiabilitatea motorului?

va multumesc.

o seara placuta

 

-consum in afara 4-4,5 singur, 4,5 -5 eu+pasager+bagaje. 5 la 130Km/h autostrada bucuresti-pitesti (eu+pasager) facut plin la intrare pe autostrada / iesire de pe autostrada.

-confortul e decent pentru un monocilindru. eu am refacut saua(latit/inaltat si acum singura probleme e autonomia si nevoia de a fuma o tigara :P )

-racirea e buna nu am avut probleme vara ulei 20w50 folosindul destul de mult prin bucuresti in traficu asta foarte placut.

-fiabilitate foare buna cel putin la mine nu am avut probleme in 3 ani de cad il am, in afara de condumabile nu am schimbat nimic, oricum stau cu ochii pe ulei, pana acum nu a consumat peste cota normala.

 

A si sa ma si laud putin uitati saua:

2013_06_28_16_45_20.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...