Sari la conținut

Honda NX650 Dominator


Postări Recomandate

pai ok, si daca fac toate inafara de schimbarea jet-urilor, si modificarea pistonului? nu castig ceva?

Practic tot castigul vine de la piston (cu fusta si segmentii aferenti). Restul sunt doar accesorii pentru a avea o functionare optima (evacuare nerestrictiva, racire adecvata, carburatie reglata) - in sinea lor nu aduc performanta cand sunt aplicate pe pistonul stock.

 

Poate doar sa castigi 2-3 caluti cu evacuare goala (da goala nene), admisie largita la airbox si re-jetting. Insa nu se justifica o prostie din asta.

 

 

ah si da, de frana de spate nu prea imi fac griji, ca e ok, cea de fata se cam simte ca nu e excelenta, ce frana merge pe domi fara un cost ft mare si modificari substantiale? sau eventual daca schimb furtunul stock cu unul racing am ceva de castigat?

Frana fatza nu este excelenta deloc. Nu iti dai seama decat daca ai mers ceva mai mult si pe alta motocicleta care, prin comparatie, are frane. Pentru curiosi, nu ma refer la BMW care are frane de camion, ci la alte motociclete cu discuri ne-subdimensionate.

 

Conducta metalica (100 ron de la thunderbikes.ro -- iti trebuie 114cm daca nu ma insel, cu un cap la 90' si unul la 45') ajuta. La fel si garnituri noi pe cilindrii etrierului (65-75 lei setul complet de la dillypoint.ro). Ceea ce vei imbunatati va fi feel-ul manetei si raspunsul instantaneu. Coroborat cu un ulei mai gros in furca (15w) vei frana initial mai bine.

 

Problema e cand deja ai fatza incarcata, franezi cu maneta la maxim (nu in maner ca atunci inseamna ca e prost reglata) si simti ca incetinesti prea lent -- sa dea mnezeu sa nu fie chiar nevoie sa opresti atunci. Am patati de cateva ori cu domi-ul. Ce-i drept, erau frane de la 120+ cu motorul incarcat (eu+pasager+topcase full). Nu vreau sa ma gandesc cum ar fi fost sa fi avut bagaj a' la' Oradea :D Probabil m-as fi simtit ca la patinuar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 8,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Conducta metalica (100 ron de la thunderbikes.ro -- iti trebuie 114cm daca nu ma insel, cu un cap la 90' si unul la 45') ajuta. La fel si garnituri noi pe cilindrii etrierului (65-75 lei setul complet de la dillypoint.ro). Ceea ce vei imbunatati va fi feel-ul manetei si raspunsul instantaneu. Coroborat cu un ulei mai gros in furca (15w) vei frana initial mai bine.

 

total de acord. testat, placut, recomandat si la altii :D

Editat de harciogu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma intelege gresit: fie tobe, fie filtru, fie piston nou, fie rejetting... nu fac absolut nimic luate unul cate unul.

 

Daca schimbi doar pistonul, nu faci nimic ca ai carburatie neadecvata si evacuare prea restrictiva.

Daca pui doar filtru K&N, nu faci decat sa saracesti amestecul de carburant.

Daca pui tobe goale, nu obtii decat un sunet mai puternic si o gaura de putere pana in 3000 ture.

Daca umblii la carburatie, umblii degeaba ca din fabrica vine cu jet-urile care trebe.

Daca pui doar radiator de ulei, obtii zero beneficii daca nu mergi non-stop prin oras.

 

Insa: un cilindru de 680cc cu piston de compresie geometrica 10 sau 10.5, inpreuna cu toba goala, filtru sport si re-tuning la carburator vor creste puterea cu ~20% fara sa afecteze drastic consumul. Cum asa? Pai pistonul va fi cam cu 25% mai eficient si daca admisia si evacuarea sunt ajustate corect, motocicleta va urca mai repede in ture chiar si in sarcina si va consuma mai putin ca sa mentina turatia constanta. Nu vorbesc prostii acilea, cauta pe net sa vezi cum sta treaba. Singurul dezavantaj e temperatura inalta; asta o rezolvi cu un radiator de ulei si o carburatie usor bogata de-a lungul intregii plaje de ture.

 

Ah, da, posibil sa fie nevoie de-o bujie cu temperatura de lucru mai inalta -- DPR9EA9 in loc de DPR8EA9.

 

iti iei asta http://www.bikez.com/motorcycles/honda_xr_650_2000.php water cooled 65HP

Ca sa iti pui turbo ce au facut nebunii aia ai nevoie de racire pe apa, si ai nevoie de o pompa cu debit mai mare, implicit radiatoare mai mari...

 

offtopic: si sa nu uitam ca honda a facut motocicleta de serie turbo http://www.bikez.com/motorcycles/honda_cx_500_turbo_1981.php

 

eu inca sper la o versiune de enduro cu turbo care sa poata fi activata doar pe strada(sau ceva asemanator vfr, pana la o anumita turatie functioneaza doar 2 pistoane si peste toate 4), si normal cadru tubular de aluminiu, furca upsidedown, bascula monobrat aluminiu, amortizor ajustabil, telescoape cu incarcare pe aer. jante tubeless... ceva ce nu exista inca, usor, puternic, performante maxime atat pe strada cat si pe offroad.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Turbo? De unde sufletu?

 

- Cilindru big-bore de 720

- Piston Wiseco de 11:1

- Carburator flat-side pumper de 41 (parca)

- Hotcams stage 2

- Airbox modificat

- Galerii primare + mediane mari

- Tobe sport

 

Practic nebuniile astea fac din motor unul asemanator cu cel al XR650R-ului. In total, 70HP pe dyno. Si vreo 69NM. Adica mai mult decat un LC4 si mai mult decat un XR650R. Ah, si e vorba la origine de un XR650L, adica varianta fara radiatoare, la care s-a pus un radiator de ulei. Atat. Nu pot sa ma pronunt asupra fiabilitatii.

 

Oricum, mare parte din probleme sunt datorate camshaft-ului schmbat. Daca il lasi pe ala stock si pui un piston ceva mai mic (reglabil si pt carb-ul de domi normal) - adica un 10 sau 10.5, ajungi lejer la 50-53 cai, adica un sfert peste ce are in mod normal un domi.

 

 

 

Un XR650R e alta poveste. Ala din standard vine cu 65 cai, datorati mai ales carburatorului si camshaftului. Pistonul saracu e de 10:1.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Turbo? De unde sufletu?

 

- Cilindru big-bore de 720

- Piston Wiseco de 11:1

- Carburator flat-side pumper de 41 (parca)

- Hotcams stage 2

- Airbox modificat

- Galerii primare + mediane mari

- Tobe sport

 

Practic nebuniile astea fac din motor unul asemanator cu cel al XR650R-ului. In total, 70HP pe dyno. Si vreo 69NM. Adica mai mult decat un LC4 si mai mult decat un XR650R. Ah, si e vorba la origine de un XR650L, adica varianta fara radiatoare, la care s-a pus un radiator de ulei. Atat. Nu pot sa ma pronunt asupra fiabilitatii.

 

Oricum, mare parte din probleme sunt datorate camshaft-ului schmbat. Daca il lasi pe ala stock si pui un piston ceva mai mic (reglabil si pt carb-ul de domi normal) - adica un 10 sau 10.5, ajungi lejer la 50-53 cai, adica un sfert peste ce are in mod normal un domi.

 

 

 

Un XR650R e alta poveste. Ala din standard vine cu 65 cai, datorati mai ales carburatorului si camshaftului. Pistonul saracu e de 10:1.

e 5dimineata, eu is la munca.... tu ce scuza ai?

 

ONTOPIC, caut chiulasa de domi sau xr 650 in stare cat mai perfecta de functionare sub 30k km

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu inca sper la o versiune de enduro cu turbo care sa poata fi activata doar pe strada(sau ceva asemanator vfr, pana la o anumita turatie functioneaza doar 2 pistoane si peste toate 4), si normal cadru tubular de aluminiu, furca upsidedown, bascula monobrat aluminiu, amortizor ajustabil, telescoape cu incarcare pe aer. jante tubeless... ceva ce nu exista inca, usor, puternic, performante maxime atat pe strada cat si pe offroad.

Se gaseste la aprox 500 de iepuro un kit pentru amortizoarele de Domi care-ti permite sa faci reglaj pneumatic pentru suspensia fata. Insa... merita sa investeti banii astia intr-un Domi?

 

Iar referitor la orice modificare menita sa sporeasca puterea, toate bune si frumoase, insa cu asa bani multi (cat inseamna investitia in motor-tuning) poti transforma atat de usor pe fiabilul Domi intr-un amarat de KTM... (ma refer la fiabilitate). Partea proasta e ca la KTM gasesti usor piese si accesibile ca pret, in schimb pentru Domi... nicidecum accesibile ca pret (mai ales daca vorbim despre piese noi).

 

("accesibile ca pret" = mult mai ieftine in comparatie cu...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cand facem un test de fiabilitate intre cele doua modele?

Pai sa incepem acum! :D

 

In 60000km, in afara de consumabile si reglaje (de tacheti si carburatie) eu am investit in motocicleta mea 175 lei + transport pentru un lant de distributie. Ceea ce inseamna un cost aproximativ de 0,3 bani (adica 0,003 lei) pe kilometru parcurs (recunosc, am rotunjit suma investita la 200 lei).

 

La cati km ai parcurs cu motocicleta la care faci referire, ce costuri de intretinere ai avut pe km?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai sa incepem acum! :D

 

In 60000km, in afara de consumabile si reglaje (de tacheti si carburatie) eu am investit in motocicleta mea 175 lei + transport pentru un lant de distributie. Ceea ce inseamna un cost aproximativ de 0,3 bani (adica 0,003 lei) pe kilometru parcurs (recunosc, am rotunjit suma investita la 200 lei).

 

La cati km ai parcurs cu motocicleta la care faci referire, ce costuri de intretinere ai avut pe km?

 

io la 75 mii numai consumabile

 

 

 

parerea mea e ca dominatorul nu trebuie modificat in nici un fel, e motor de enduro soft si nu iti trebuie sa mergi cu 130 km /h cu el. eu si la 80 ma gandesc ce fac daca zboara camera de pe janta...toate nu le poti avea.

Mesaj completat

cand facem un test de fiabilitate intre cele doua modele?

 

 

ktm e ca un prezervativ. il folosesti o data si gata, daca nu cumva vrei sa dai de mancare la copiii( piese), sau cum e aia cu pensia alimentara? cand ai un ktm, te gandesti te-ai distrat putin cu femeile, dar apoi ai de tras o viata intreaga cu rasplata. sau cel putin 18 ani in fiecare luna :D

nu am ktm si nici nu am avut! sper sa nu imi cumpar niciodata!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se gaseste la aprox 500 de iepuro un kit pentru amortizoarele de Domi care-ti permite sa faci reglaj pneumatic pentru suspensia fata. Insa... merita sa investeti banii astia intr-un Domi?

Nu cred ca asa ceva costa 500 euro. Mai degraba 1200 euro setul. Si vreo 1000e amortizorul spate. Si e hidraulic nu pneumatic, dar nu conteaza.

 

Intr-un domi merita sa bagi bani daca vrei mai mult de la el. De ce? Pai oricum nu iei nimic pe el daca il vinzi, asa ca mai bine investesti ca sa-l aduci la standardele pe care le doresti. Ai de unde. Un radiator de ulei cu 6 elementi lung de ~30cm il raceste chiar prea bine. Cuplat cu un termostat, poti tine uleiul in 105 grade extrem de usor, chiar daca ii maresti mult compresia.

 

As face un test de fiabilitate: domi nx 680, compresie 10.5:1, radiator, carb cu pompa si tobe goale vs un LC4. Sunt convins ca ar fi aproximativ aceleasi costuri de mentenanta. Adica in cel mai rau caz, va trebui sa schimb uleiul mai des (1800-2000km) si sa folosesc 10w-50 de calitate (adica exclus mineral). Poate si o bujie iridiu sa faca diferenta. Ce s-ar putea strica daca am destul ulei? Mai nimic. Cutia de viteze e bullet proof daca ai ulei in motocicleta si folosesti din cand in cand ambreiajul.

 

PS: Cu ~1400e poti pune frane cu ABS de la un 650GS Dakar.

 

Deci:

- Domi oarecare: 1500e

- Revizie achizitie: 200e

- Kit cilindru: 600e

- Carburator: 200e

- Suspensii: 2200e

- Tobe + galerii: 600e

- Frane ABS: 1500e

----------------------------

TOTAL: 6800euro (TVA inclus :D)

 

 

E ca si cum ai lua un XT 660z ABS 2011 (~8000e fara tva) in rate, doar ca e cu vreo 30% mai ieftin. Rezultatul final e aproximativ acelasi.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Switch in prima faza ai zis ca se merita, dar cand ai calculat e ca un motor nou? se mai merita? corecteaza-ma daca am citit io gresit

Pai daca ai motocicleta deja, poti cu 1000 s-o faci belea. Dar la fel de bine poti da si 4000. Conteaza doar cum te descruci cu achizitia componentelor :D Calculul de sus e pentru piese aftermarket luate de noi de la un producator oarecare.

 

Exemplu: evacuari full arrow = 600e. 2 tobe de la Vick = 200e si gleria de evacuare facuta la comadna inca 150e = 350. Oleaca peste jumate.

Altul: Un carburator duce intre 50 si 300e. La fel de bine te poti descurca si cu 10e, daca stii sa ti-l faci pe ala standard.

ABSul e optional; frane bune costa doar 250e. Frane cu ABS mai costa inca 1200.

Suspensiile belea sunt optionale. Poti sa le lasi cum sunt sau doar sa le pui niste arcuri progresive (90e, 70e daca prinzi reducere pe louis).

 

Una peste alta, o motocicleta echivalenta cu ceva 2008 costa aproape cat motocicleta respectiva. Insa nu esti obligat sa pui totul pe ea. Poti sa umblii doar unde consideri necesar. Dominator72 ar prefera sa bage banii in suspensii, aparent. Eu unul as opta pt ABS. Phreak_or ar vrea mai multa putere. Bine, nici mie nu mi-ar displacea mai multi cai, dar ABSul ar fi cel mai important.

 

Poti sa-ti construiesti motocicleta ideala pt tine, pornind de la ceea ce ai deja. Iesi clar mai ieftin decat vanzand pe nimic un domi si cumparand ceva nou.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai, vad ca lumea are tot felul de idei. sunt de-acord cu switch ca mai bine faci din ce ai ceea ce iti doresti; iar in acelasi timp si dodomotox are dreptate ca in general un lucru e bine sa il lasi asa cum a venit de la mama lui.

 

in cazul domi-ului, dupa opinia mea, sunt si lucruri care nu ar trebui schimbate dar si care ar avea nevoie de imbunatatiri. astea sunt exact cele discutate.

intrebarea este daca se merita facut efortul financiar.

 

alternativa, motor care sa faca ce face si domi...nu prea este, nu intr-un buget decent (consider eu vreo 3000 eur) atunci, incep sa ma uit ce se poate face cu domi ca sa mearga asa cum vreau.... in principiu mi-ar trebui viteza mai mare un pic, si frana mai buna pe fata.

 

uite niste ganduri:

 

-dat jos tobe, pus una singura care sa cantareasca 3 kg nu 20

-reglat carburator in conformitate cu noua evacuare

-lustruit admisia din motor(cat de bine) in asa fel incat sa nu mai apara turbulente in amestecul aspirat=> aspiratie mai usoara=> crestere a puterii (putin) si imbunatatirea raspunsului la acceleratie

-luat de pe ceva mobra de dezmembrat frana fata care sa mearga fara mari modificari

-schimbat ulei furca cu ceva mai gros, ca atunci cand franezi sa nu mai fii cu nasu-n asfalt si cu oglinzile in cer

-cand e momentul de schimbat kit de lant; pus unul gen 15/44 cat sa ofere o viteza de croaziera ceva mai mare.

 

toate astea pt max cateva sute de euro.

 

 

iar daca vrem chestii muult mai serioase, modificari de amploare la motor, eu zic sa nu ne complicam prea mult, ca e scump.

vrem putere mai mare...

exemplu: se ia una bucata honda cb500 accidentata dar cu motor intreg, se da jos motoru, se pune pe domi, se schimba raportul final de transmisie pt a asigura un cuplu decent si la ture mai putine, se regleaza carburatorul cu aceeasi idee in minte. se porneste si se merge muult si bine.

 

daca vrem si mai multa putere putem cauta un motor care sa incapa ca si volum in spatiul care este la domi, il cautam la cel mai ok pret, si facem aceeasi miscare...

 

de ex gasisem la un moment dat cb500 cu fata stricata, si cadru stramb(accident) dar cu motor functional, totul pe la 400 eur. iar sa ii adaptez suportii de motor, aliniat pinioane, stiu si eu, ca am flex, aparat de sudura etc :D

 

numai bine :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite niste ganduri:

 

-dat jos tobe, pus una singura care sa cantareasca 3 kg nu 20 -- de acord; vezi la VickExhaust :D

-reglat carburator in conformitate cu noua evacuare -- Va trebui sa pui niste jet-uri mai mari => consum marit

-lustruit admisia din motor(cat de bine) in asa fel incat sa nu mai apara turbulente in amestecul aspirat=> aspiratie mai usoara=> crestere a puterii (putin) si imbunatatirea raspunsului la acceleratie -- Inutil -- admisia e din plastic si e deja lustruita

-luat de pe ceva mobra de dezmembrat frana fata care sa mearga fara mari modificari -- nu ai cum sa potrivesti frane de pe alt motor; ar trebui schimbate furcile; cea mai ieftina varianta ai vazut-o deja la mine, si vorbim de 200e + 18e transport

-schimbat ulei furca cu ceva mai gros, ca atunci cand franezi sa nu mai fii cu nasu-n asfalt si cu oglinzile in cer -- da, un 15W, ca la Domi72

-cand e momentul de schimbat kit de lant; pus unul gen 15/44 cat sa ofere o viteza de croaziera ceva mai mare. -- 15-44 e cam mic; o sa tragi prea mult de el; incearca sa ramai mai aproape de 15-46 (standard) pentru ca nu se merita 5km/h la vit de croaiera cand tre sa mergi in toate vitezele peste ~3000 ture ca sa nu dea in nas

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai, ma refeream la partea din motor, cei ~5 cm din chiuloasa care e cu un finisaj rugos, ca s-ar putea lustrui; de carb inca nu stiu, ft probabil sa ai drepate, frane se pot pune, numa discu sa se potriveasca + adaptor pt etrier care se poate face la strung, sau dintr-o tabla groasa (5-7) mm si frezata.

despre pinioane eu stiam ca 15/45 sau 16/48 sunt standard, deci daca in loc de 15/45 e 15/44 nush daca pierd ft mult la demaraj.

 

oricum in situatia actuala (cred 15/48, nush sigur) merg cam peste 3000 rpm mereu.... adica ok a 1-a merge de jos de tot, a2-a cam de la 2000 si a 3-a trage cam de la 2500 dar ca sa merg in oras merg cu a 4-a la ~3500 ca sa am 60km/h

 

vick cam ce preturi are? poate merita mai mult sa imi fac eu tobele....

Mesaj completat

CB 500 are 2 cilindri. O sa transformi Domi intr-un KLE sau TA.

 

pai, si de ce ar fi o problema ca are 2 cilindrii? merge mai "rotund" adica mno... nu vibreaza chiar asa tare, consum mai ok, putere, si cuplu ceva mai mari. si are avantajul ca arata si se manevreaza ca domi :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te-ai gandit si la problemele legale legate de omologare, nu? parca vad pe altcineva ca pluseaza cu un motor de R1. :D

 

in cazul cu motorul de cb nu vad de ce ar fi o problema ft mare... nu are capacitate mai mare, puterea nu e fabuloasa, sa nu mai zic ca motorul este tot de pe o motocicleta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da, dar motorul de cb nu a fost montat si testat de honda niciodata pe cadru de dominator.

 

si un 1.9 tdi a fost montat pe o masina VAG dar nu il poti pune (legal, fara sa ai emotii cand vezi politia sau dubita rar) pe un logan fara sa ii faci dosar de omologare.

 

in cazul cu motorul de cb nu vad de ce ar fi o problema ft mare... nu are capacitate mai mare, puterea nu e fabuloasa, sa nu mai zic ca motorul este tot de pe o motocicleta...
Editat de harciogu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

a incercat cineva sa dea jos chestia aia neagra de langa carburator? ce ar fi de castigat/ de pierdut?

smog pump

 

Cred ca nu are efect...e ceva legat de gaze. Switch, cred ca poti sa ne dai mai multe detalii, parca s-a mai discutat :D

:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda, tulumba de fas :laugh: Nu e epuratorul de gaze despre care am vorbit luna trecuta, ci filtrul de particule. Scopul lui e de a filtra ventilarea carterului pentru a mentine airboxul curat. Fara el, ai putea gasi urme de ulei de motor in airbox dupa reprize de mers in fortza.

 

 

Nu e o piesa servisabila si isi face treaba atat timp cat este acolo. Nu castigi nimic daca il scoti. Intr-un caz nefericit umplii airboxu de ulei, daca nu stai un minut sa te gandesti cum sa-l inlaturi. Poti sa si faci praf motorul, daca astupi de tot ventilarea carterului sau o lasi libera in armosfera.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am eliminat conexiunea dintre carter si airbox. Am astupat orificiul din airbox in care intra epuratorul. Pe furtunul epuratorului am bagat o supapa confectionata din doua capace de pix, un arc de pix si o bila de rulment. Apa, noroiul, praful nu intra in carter si, daca se creeaza presiune in carter, gazele sau uleiul vor iesi totusi prin epurator. In atmosfera sau pe pamant. Asta e...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...