Sari la conținut

Honda NX650 Dominator


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 8,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Domi. Ti le-as da pe cele vechi ca sa le masori dar au plecat impreuna cu mobra :D

A, da, de Domi sunt ok pentru... Domi. Am crezut ca ai luat de Transalp si s-au potrivit la Domi. Oricum, iti multumesc!

 

Apropos, cui ai dat Dominatorul, daca nu e o intrebare indiscreta? Tot in Bucuresti a ramas?

 

Pentru moment, nu mai am nevoie. Cand am intrebat, vroiam sa scot pistonasele de la etrierul fata ca sa curat sistemul. Si, conform indicatiilor din carte, m-am gandit ca ar fi bine sa schimb si garniturile. Am vorbit cu Dilly si nu avea pe stoc decat de Transalp si zicea ca stie ca-s la fel. D-aia am intrebat pe forum, dar pentru ca nimeni nu stia exact, am verificat dimensiunile din cartile tehnice si... nu se potrivesc de Transalp.

 

Si pentru ca eram nemultumit de faptul ca aveam pistonasele cam blocate in etrier, mi-am luat inima in dinti si le-am dat afara in seara asta... si bine am facut. In cilindrul de jos aveam aproape 1 cm cub de depuneri!!! Ca sa nu spun ca erau destul de jegoase (ma refer la cilindri in mod special, dar si pistonasele), mai ales in vecinatatea garniturilor de praf.

 

Am avut noroc ca garniturile erau ok si, mester mare fiind, am pus inapoi pistoanele (dupa ce am curatat tot, inclusiv cilinindrii) in asa fel incat NU a fost nevoie sa aerisesc sistemul de frana. Buna treaba, nu? :) Recunosc, a intrat putin aer in semisfera de plastic de pe fundul paharului de lichid de frana, insa am rezolvat bula de aer cu o seringa cu ac subtire ;;)

 

Doamne, si am acum o frana prompta in fata!!! :)

Editat de Dominator72
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa incerci si furtunul de frana racing. Face frana foarte bine dozabila, mai ales la drum intins/viteza.

 

Domi-ul a ramas in Bucuresti, va continua lupta cu traficul, dar va primi numere de GJ.

Editat de harciogu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In doua vorbe: la motocicletele cu un sigur carburator (cazul nostru, de exemplu), nu se pune problema de sincronizare (se sinconizeaza minim doua carburatoare). La al tau te poti gandi la o curatare, de exemplu.

 

Dupa ce schimbi bobina de inductie, vezi daca mai ai probleme cu relantiul.

 

Din ce an e motocicleta?

 

 

Pardon, am vrut sa scriu "reglare" nu sincronizare... de curatatat a fost f bine curatata ;)

 

Motocicleta e din '93

 

O sa mai scriu dupa ce schimb bobina, aseara chiar am visat ca mi-a adus cineva si se chinuia sa imi explice cum sa o schimb :D

 

Multumesc, numai bine!

Mesaj completat

Vezi la nenea stulewa (alias jumba) sau la nenea al_locului (alias Adi); ambii utilizatori ai forumului. Au la dezmembrare domi-uri din 93; oricum piesele respective sunt universale la domi-uri.

 

Eu tre sa trec pe la jumba pt niste piese zilele astea, poate il intreb de bobina si releele alea. Capacelele alea se duc usor...

 

Ok, multumesc, o sa le scriu mai spre seara.

 

Te rog, daca au bobina sa ma anunti, eventual si restul (releu pornire, releu semnalizare (imi porneau semnalizatoarele stanga la vreo 4 secunde dupa ce dadeam comanda, am dat cu spray wd40 in el si acum e destul de promp, dar cred ca e bine sa il schimb totusi) si "capacelul").

 

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

Te rog, daca au bobina sa ma anunti, eventual si restul (releu pornire, releu semnalizare (imi porneau semnalizatoarele stanga la vreo 4 secunde dupa ce dadeam comanda, am dat cu spray wd40 in el si acum e destul de promp, dar cred ca e bine sa il schimb totusi) si "capacelul").

Numai bine!

 

problema cu pornirea intarziata si eu am avut-o si nu e de la releu. la mine releul e electronic si e prins in carcasa cu o rasina. deci nu am putut sa il desfac, dar am taiat capacul (cel pe care este scris) si am vazut ca nu am ce sa ii fac.

 

problema era in blocul de comanda de la semnalizare. desfa blocul din stanga, si incepe sa desfaci cu grija ansamblul de la maneta (mica ce-i drept) de semnalizare. curata bine locul cu un spray de contacte (eventual de carburator) - am impresia ca wd40 nu curata bine contactele.

Eventual pe partile metalice din intrerupator poti sa dai cu un smirghel fin (ex 250 sau mai fin) iar apoi ungi mecanismul (nu si contactele) si pui totul la loc.

La mine a functionat asa. acuma cum misc maneta si semnalizeaza. si ma ajuta tinand cont ca imi place sa semnalizez ;)) si daca schimb banda de vreo 5-7 ori pe minut :D)

 

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, multumesc, o sa le scriu mai spre seara.

 

Te rog, daca au bobina sa ma anunti, eventual si restul (releu pornire, releu semnalizare (imi porneau semnalizatoarele stanga la vreo 4 secunde dupa ce dadeam comanda, am dat cu spray wd40 in el si acum e destul de promp, dar cred ca e bine sa il schimb totusi) si "capacelul").

 

Numai bine!

Cum bine a remarcat si phreak, simptomul asta nu e de la releu. Ala saracul de el face o singura chestie: cand ii dai la intrare 12 volti curent continuu constant, la mufa de iesire iti scoate trepte de 12v, mai lungi sau mai scurte, in functie de rezistenta circuitului de iesire. Daca porneste cu intarziere, cel mai probabil e vorba de contacte proaste pe undeva pe circuit. Ori la releu, ori pe la vreo mufa, insa cel mai probabil la intrerupatorul de pe ghidon.

 

E buba veche, care se rezolva cu WD 40 si servetele (si o surubelnita cap cruce BUNA). Ideea e ca daca doar dai cu spray, inmoi mizeria dar nu o indepartezi. Trebuie sa dai jos blocul de contacte, sa cureti mecanismul (merge WD40, insa daca vrei tu poti folosi spray de contacte) si apoi sa-l reasamblezi. E treaba foarte simpla daca ai mai demontat butoane. La reasamblare e bine sa ungi pivotul (nu contactul) cu ceva vaselina pentru a preveni uzura si a acumula mizeria in alta parte decat la contacte.

 

EDIT: siu_long, tu ai cumva motoru care a fost la gabi (axa)? ;)

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Jocul NU se masoara cand roata e in aer. Atunci in mod sigur lantul va avea joc mare si va 'bate', chiar daca e intins ca la carte. E normal si nu va face probleme in mers.

 

am rezolvat cu jocul lantului, era de 60 mm, acum e in limitele acceptate, aproximativ 35mm insa a fost necesar sa scurtez cu o zala lantul pentru ca erau pe capat intinzatoarele. Cu ocazia asta am observat si un joc destul de mare al pinionului - sunt uzate canelurile si cred ca si axul are uzura (presupun ca e din cauza intinderii slabe a lantului?!?) oricum am de gand sa inlocuiesc lantul si pinioanele sezonul urmator dar in cazul axului nu stiu cum sa procedez... din ce stiti voi e problema daca am scurtat lantul? ...si inca ceva, sunt sterse de pe bascula semnele de centrare a intinzatorului (de fapt era un sticker din care nu a mai ramas mare lucru), imi puteti spune pozitia acestora la motocicletele voastre?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa incerci si furtunul de frana racing. Face frana foarte bine dozabila, mai ales la drum intins/viteza.

 

Domi-ul a ramas in Bucuresti, va continua lupta cu traficul, dar va primi numere de GJ.

Gata, stiu cui l-ai dat! :D Si mai stiu ca tre' sa dai o bere, ca eu l-am trimis la tine! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum bine a remarcat si phreak, simptomul asta nu e de la releu. Ala saracul de el face o singura chestie: cand ii dai la intrare 12 volti curent continuu constant, la mufa de iesire iti scoate trepte de 12v, mai lungi sau mai scurte, in functie de rezistenta circuitului de iesire. Daca porneste cu intarziere, cel mai probabil e vorba de contacte proaste pe undeva pe circuit. Ori la releu, ori pe la vreo mufa, insa cel mai probabil la intrerupatorul de pe ghidon.

 

E buba veche, care se rezolva cu WD 40 si servetele (si o surubelnita cap cruce BUNA). Ideea e ca daca doar dai cu spray, inmoi mizeria dar nu o indepartezi. Trebuie sa dai jos blocul de contacte, sa cureti mecanismul (merge WD40, insa daca vrei tu poti folosi spray de contacte) si apoi sa-l reasamblezi. E treaba foarte simpla daca ai mai demontat butoane. La reasamblare e bine sa ungi pivotul (nu contactul) cu ceva vaselina pentru a preveni uzura si a acumula mizeria in alta parte decat la contacte.

 

EDIT: siu_long, tu ai cumva motoru care a fost la gabi (axa)? :)

 

Cand am "turnat" wd40 in releu am curatat si blocul de contacte. M-a dus mintea ca ar fi bine sa-l curat. Si contactele de la semnalizatoare. Nu sunt deloc priceput la mecanica, dar de nevoie, de cand am luat-o pe Domi, si de cand mai arunc cate un ochi pe acest forum am mai prins si eu cate ceva ;) ( plec de la nivelul de absolut praf, nici nu stiam in ce sens se strange un surub... asa l-am rupt pe cel care strange handguard-ul si socul ;) la prima operatiune pe domi - dat jos toate plasticele si curatat bine, curatat + uns lantul )

 

O sa ung pivotul cu vaselina, ms pt sfat

 

Da, fostul motor al lui Axa este de 2 ani la mine. Insa sunt tare rusinat ca nu am reusit sa ajung cu ea la intrunire...

Si am de gand sa o tin mult de acum inainte. Chiar daca va mai apare si alta motocicleta in viata mea, vreau sa fac tot posibilul sa o pastrez. Are compresie excelenta, zgomot fenomenal (citez din un clasic in viata (tu Switch, acum vreo 4 luni) : tobe "Axapovici"). Totusi cand vine vorba de relee, garnituri, contacte etc etc se cam vede varsta, doar la acest capitol ma supara

Mesaj completat

problema cu pornirea intarziata si eu am avut-o si nu e de la releu. la mine releul e electronic si e prins in carcasa cu o rasina. deci nu am putut sa il desfac, dar am taiat capacul (cel pe care este scris) si am vazut ca nu am ce sa ii fac.

 

problema era in blocul de comanda de la semnalizare. desfa blocul din stanga, si incepe sa desfaci cu grija ansamblul de la maneta (mica ce-i drept) de semnalizare. curata bine locul cu un spray de contacte (eventual de carburator) - am impresia ca wd40 nu curata bine contactele.

Eventual pe partile metalice din intrerupator poti sa dai cu un smirghel fin (ex 250 sau mai fin) iar apoi ungi mecanismul (nu si contactele) si pui totul la loc.

La mine a functionat asa. acuma cum misc maneta si semnalizeaza. si ma ajuta tinand cont ca imi place sa semnalizez :D) si daca schimb banda de vreo 5-7 ori pe minut :))

 

bafta

 

sa fie! ms. bafta si tie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator ALINU

Imi spuneti si mie va rog cum scot eu bujia la un dominator?Ce cheie imi trebuie?Am incercat cu tubulare si cheie de bujie normala si n-am resutisa ajung...e o pozitie de..... ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi spuneti si mie va rog cum scot eu bujia la un dominator?Ce cheie imi trebuie?Am incercat cu tubulare si cheie de bujie normala si n-am resutisa ajung...e o pozitie de..... ;)

cheie tubulara subtire in carne de 18 , in cazul meu nu am gasit asa ceva iar cea din trusa nici nu am vazut cum arata asa ca am facut una dintr-o teava bagata fortat pe o bujie "moarta" si usurel cu ciocanul am aduso la forma la care am vrut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi spuneti si mie va rog cum scot eu bujia la un dominator?Ce cheie imi trebuie?Am incercat cu tubulare si cheie de bujie normala si n-am resutisa ajung...e o pozitie de..... ;)

 

eu am gasit la un magazin de suruburi, echipamente industriale...etc trusa de chei din tabla ambutisata (intreaba si ft probabil gasesti) sunt subtiri si intra acolo unde ai nevoie :) (si cum au zis si mai sus "colegii" iti trebuie cheia de 18 )

 

 

in alta ordine de idei.. am promis acum ceva timp (cu cateva pagini in urma) ca pun poze echipat si cu genuncherele (la remarca cuiva ca sunt scurte :) )

asa ca, in sfarsit, acum ca am ceva piele pe genunchi, cat sa pot sa le port, impartasesc si cu voi momente din iesala de azi :

 

post-51492-1285260486_thumb.jpg post-51492-1285260528_thumb.jpg post-51492-1285260584_thumb.jpg

 

deci in concluzie nu sunt prea scurte :D intra in cizme cam 4-5 cm.

 

numai bine! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.si inca ceva, sunt sterse de pe bascula semnele de centrare a intinzatorului (de fapt era un sticker din care nu a mai ramas mare lucru), imi puteti spune pozitia acestora la motocicletele voastre?

 

 

Te uiti prin decupajul oval prin care intra axul si pe elementul de aluminiu din interior vei observa niste marcaje.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te uiti prin decupajul oval prin care intra axul si pe elementul de aluminiu din interior vei observa niste marcaje.

 

de acord, dar pe bascula, deasupra decupajului oval ar trebui sa fie un semn pe care sa il aliniez cu cele de pe intinzator, corect?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de acord, dar pe bascula, deasupra decupajului oval ar trebui sa fie un semn pe care sa il aliniez cu cele de pe intinzator, corect?

Nu exista asa ceva. Folosesti marginile "gaurii ovale" (care e mai mult dreptunghiulara decat ovala :laugh: ) si gradatiile de pe intinzatoare pentru a te asigura ca e intins simetric pe ambele parti. In rest, faci jocul cum scrie la carte :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor,

 

am rugamintea daca poate sa-mi spuna cineva cum pot da calamina jos de pe piston,valve. am incercat cu solutie de curatat aragazul si nu zic ca nu merge dar dureaza o vesnicie si mai si miroase nasol=toxic.

Doi la mana: in cartea de service, legat de arcurile supapelor zice arcul exterior limita 35mm si cel interior 34mm . la mine toate arcurile interioare au 33,5mm e musai sa le schimb?

trei la mana :cum dau jos garnitura de hartie de pe corpul cilindrului care la dezansamblare a ramas jumate pe blocul motor si juma pe corpul cilindrului desigur fara sa deteriorez suprafata de contact

patru la mana: pe axul cu came e componenta decompresorului (punctat pe poza) Intrebarea este acea piesa la mine are un joc de aprox 1-2mm in toate felurile ,e normal ?

 

multam tuturor celor care ma pot ajuta! :P

post-49611-1285597712_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Miroase a motor omorat. Ia manualul de service (nu owner's manual) de la domi 88-89 (motorul e identic) si verifica tolerantele conform tabelelor de acolo. Stiu clar ca sunt date acolo ceva valori pentru jocuri si dimensiuni ale pieselor din capac.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, cautand informatii despre lanturi am primit de la un amic urmatorul link, sper sa fie de folos atat incepatorilor cat si celor mai avansati dintre voi:

"Facts you should know about motorcycle chains"

 

In alta ordine de idei, ce recomandati ca producator de pinioane - ce parere aveti de JT? (am gasit in jur de 160 RON perechea - e ok pretul?) Am de gand sa le schimb pana in primavara (atat pinioanele cat si lantul)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link-ul ala e reclama pe fatza la RK si X-Ring-uri.

 

Recomand lant DID sau RK si pinioane de care-or fi. JT am si eu, sunt ok daca iti aduci aminte sa ai grija de lant din cand in cand.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare

 

m-am decis sa fac un pas interesant, si astfel vand dominatorul... poate e cineva interesat, sau stie pe cineva care stie pe cineva care are un prieten care ar fi interesat... detalii in semnatura.

 

ps: Domi e in aceeasi stare in care era si asta vara, nu a patit nimic inafara de un schimb de ulei si filtru intre timp :laugh:

 

numai bine :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...