switch Postat Iunie 22, 2009 Share Postat Iunie 22, 2009 In alta ordine de idei: cat de normal este, la un domi care merge ok pe uscat, sa isi piarda serios din vana pe timp ploios? mai mult, e normal sa nu mai stea la relanti nici la 1000 de ture, cand cu 15 minute inainte statea la 1500? De unde pana unde intrebarea? Pai plec eu linistit de la munca azi si trag o fuga pana acasa. Vreo 25 de minute de trafic bucurestean. Acasa stau 2 minute, cat sa schimb casca si armura cu rezervele (de drum lung). Mare gresala ca nu mi-am tras si pantalonii. Plec din nou, inca vreo 10 minute. Mobra mergea egal, parea incinsa la temperatura normala, tragea bine. Eh si aci incepe distractia. Pic-pic. Pic-pic-fleoshc. In nici doua minute de la prima picatura de ploaie, aveam senzatia ca se plimba Doamne-Doamne cu o galeata fix deasupra mea. Mare mi-a fost surpriza cand am vazut abur iesind pe langa ghidon. "Normal, apa rece pe motor incins", imi zic eu. Bun, dar atunci de ce nu mai sta la relanti? Ok, ma mai plimb nitel (nu sunt masochist dar aveam ceva de rezolvat urgent). Credeam k in timp o sa se mai incinga si o as revina la o temperatura normala de functionare si un relanti stabil macar la 1200-1300 (al meu e la 1400-1500 ziua la 30 de grade). N-ai sa vezi. Pana am ajuns acasa, a tinut-o intr-o veselie cu un relanti sub 1000 de ture. Pe scurt: motor stat in soare, incalzit 2 min inainte de plecare, pornit la drum (25min), lasat 2 min, pornit si inca 10 minute de mers prin trafic. Apoi mers prin ploaie inca vreo 20-25 de minute. La final nu statea la relanti decat doua-trei explozii (cu indicatoru la ~1000rpm), apoi murea. Care sa fie buba? Chiar asa drastic sa fie impactul unei ploi racoroase de vara asupra unui motor racit cu aer? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dominator72 Postat Iunie 22, 2009 Share Postat Iunie 22, 2009 In alta ordine de idei: cat de normal este, la un domi care merge ok pe uscat, sa isi piarda serios din vana pe timp ploios? mai mult, e normal sa nu mai stea la relanti nici la 1000 de ture, cand cu 15 minute inainte statea la 1500? De unde pana unde intrebarea? Pai plec eu linistit de la munca azi si trag o fuga pana acasa. Vreo 25 de minute de trafic bucurestean. Acasa stau 2 minute, cat sa schimb casca si armura cu rezervele (de drum lung). Mare gresala ca nu mi-am tras si pantalonii. Plec din nou, inca vreo 10 minute. Mobra mergea egal, parea incinsa la temperatura normala, tragea bine. Eh si aci incepe distractia. Pic-pic. Pic-pic-fleoshc. In nici doua minute de la prima picatura de ploaie, aveam senzatia ca se plimba Doamne-Doamne cu o galeata fix deasupra mea. Mare mi-a fost surpriza cand am vazut abur iesind pe langa ghidon. "Normal, apa rece pe motor incins", imi zic eu. Bun, dar atunci de ce nu mai sta la relanti? Ok, ma mai plimb nitel (nu sunt masochist dar aveam ceva de rezolvat urgent). Credeam k in timp o sa se mai incinga si o as revina la o temperatura normala de functionare si un relanti stabil macar la 1200-1300 (al meu e la 1400-1500 ziua la 30 de grade). N-ai sa vezi. Pana am ajuns acasa, a tinut-o intr-o veselie cu un relanti sub 1000 de ture. Pe scurt: motor stat in soare, incalzit 2 min inainte de plecare, pornit la drum (25min), lasat 2 min, pornit si inca 10 minute de mers prin trafic. Apoi mers prin ploaie inca vreo 20-25 de minute. La final nu statea la relanti decat doua-trei explozii (cu indicatoru la ~1000rpm), apoi murea. Care sa fie buba? Chiar asa drastic sa fie impactul unei ploi racoroase de vara asupra unui motor racit cu aer? Raspuns sincer: nu-s ce dracu are al tau! Pe ploaia aia naprasnica (a doua, de pe la ora 20), am avut si eu de traversat Bucurestiul (inapoi spre casa) si n-am avut probleme; cel putin cu relantiul (e drept, fiind mai racoros, l-am saltat putin dinamic, din reglaj), dar a mers motoreta fara probleme. Mai nasol era ca (nemaiavand ochelarii de cross - pierduti cu doua seri in urma), am luat toata ploaia in fata, inclusiv pe ochelarii de vedere - care, fie vorba intre noi, se abureau cand stateam la semafor - si e o placere deosebita sa iei ploaie torentiala in ochi, pe fata, stropici de masini in viteza... Sfat: nu va bazati pe costumele de piele ca va protejeaza de ploaie! Singura portiunea de corp care a scapat uscata dupa un drum prin Buc prin ploaie torentiala a fost... parul de sub casca. Pana si chilotii erau uzi! Ca sa nu spun ca atunci cand am ajuns casa si am lasat mainile in jos, a inceput sa curga apa colectata (cu ajutorul manusilor) in maneca de pe antebratz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Iunie 23, 2009 Share Postat Iunie 23, 2009 In alta ordine de idei: cat de normal este, la un domi care merge ok pe uscat, sa isi piarda serios din vana pe timp ploios? mai mult, e normal sa nu mai stea la relanti nici la 1000 de ture, cand cu 15 minute inainte statea la 1500? De unde pana unde intrebarea? Pai plec eu linistit de la munca azi si trag o fuga pana acasa. Vreo 25 de minute de trafic bucurestean. Acasa stau 2 minute, cat sa schimb casca si armura cu rezervele (de drum lung). Mare gresala ca nu mi-am tras si pantalonii. Plec din nou, inca vreo 10 minute. Mobra mergea egal, parea incinsa la temperatura normala, tragea bine. Eh si aci incepe distractia. Pic-pic. Pic-pic-fleoshc. In nici doua minute de la prima picatura de ploaie, aveam senzatia ca se plimba Doamne-Doamne cu o galeata fix deasupra mea. Mare mi-a fost surpriza cand am vazut abur iesind pe langa ghidon. "Normal, apa rece pe motor incins", imi zic eu. Bun, dar atunci de ce nu mai sta la relanti? Ok, ma mai plimb nitel (nu sunt masochist dar aveam ceva de rezolvat urgent). Credeam k in timp o sa se mai incinga si o as revina la o temperatura normala de functionare si un relanti stabil macar la 1200-1300 (al meu e la 1400-1500 ziua la 30 de grade). N-ai sa vezi. Pana am ajuns acasa, a tinut-o intr-o veselie cu un relanti sub 1000 de ture. Pe scurt: motor stat in soare, incalzit 2 min inainte de plecare, pornit la drum (25min), lasat 2 min, pornit si inca 10 minute de mers prin trafic. Apoi mers prin ploaie inca vreo 20-25 de minute. La final nu statea la relanti decat doua-trei explozii (cu indicatoru la ~1000rpm), apoi murea. Care sa fie buba? Chiar asa drastic sa fie impactul unei ploi racoroase de vara asupra unui motor racit cu aer? apa pe la circuitele electrice. asta cred ca e buba. la bujie, cdi, mufa de contact. asta zic eu. la ce muson a fost ieri si azi... se poate sa fi intrat apa peste tot. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 23, 2009 Share Postat Iunie 23, 2009 Pai stai nene ca daca era apa, nu mai mergea. La mine avea simptome de motor RECE. Tinuta usor din gaz tinea constant turatia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Xomin Postat Iunie 23, 2009 Share Postat Iunie 23, 2009 Pai stai nene ca daca era apa, nu mai mergea. La mine avea simptome de motor RECE. Tinuta usor din gaz tinea constant turatia. sa nu fie de la benzina, si pe mine m-a apucat o ploaie torentiala (pe serpentine) insa nu a dat semne ca nu vrea sa mai traga "problema" asta o am iarna pana se incalzeste motoru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 23, 2009 Share Postat Iunie 23, 2009 @p.c. - semnele sunt intr-adevar de "iarna", de motor rece. Insa eu am mers si la -5 grade si tot mergea constant dupa juma de ora macar. Ieri o icalzisem pe soare si am mai mers dupa aia prin ploaie inca juma de ora. Ce mama naibii nu s-a incalzit nu inteleg. In fine. Data viitoare umblu la relanti si gata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rechinulalb Postat Iunie 23, 2009 Share Postat Iunie 23, 2009 Problemele astea le-am experimentat si eu (nu la orice ploaie) si nu pot spune care-i cauza. Probabil electrica. Dupa ce se usuca e bine. E drept nici nu m-a lasat balta de tot, asa ca nu mi-am facut prea mari griji. @p.c. - semnele sunt intr-adevar de "iarna", de motor rece. Insa eu am mers si la -5 grade si tot mergea constant dupa juma de ora macar. Ieri o icalzisem pe soare si am mai mers dupa aia prin ploaie inca juma de ora. Ce mama naibii nu s-a incalzit nu inteleg. In fine. Data viitoare umblu la relanti si gata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Iunie 23, 2009 Share Postat Iunie 23, 2009 (editat) ideea e ca apa nu iti face scurt complet, in film/pelicula continuu/a, ci iti 'fura" din curent dand o scanteie mai slaba sau ratand cateva. de asta in ture se simte mai putin. de asta cred ca e un calvar sa mergi pe ploaie torentiala. nu vezi, se uda bujia, aderenta slaba, nu vezi (da, stiu, din nou). la o ploaie mica/burnita mai merge sa te strecori si cu viziera (intre)deschisa. Editat Iunie 23, 2009 de harciogu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 23, 2009 Share Postat Iunie 23, 2009 ideea e ca apa nu iti face scurt complet, in film/pelicula continuu/a, ci iti 'fura" din curent dand o scanteie mai slaba sau ratand cateva. de asta in ture se simte mai putin. de asta cred ca e un calvar sa mergi pe ploaie torentiala. nu vezi, se uda bujia, aderenta slaba, nu vezi (da, stiu, din nou). la o ploaie mica/burnita mai merge sa te strecori si cu viziera (intre)deschisa. Traimi-ar casca de doua bulioane! Scorpionul meu de pasager, care imi vine mica, a avut onoarea sa fie purtata pe ploaie. Deci nene, nu am dat cu mana o data pe viziera si vedeam perfect chiar si prin ploaie torentiala. Treaba cu udatul bujiei ... interesanta chestie. Mai ales ca nu a mers prost. A mers egal, constant, dar cu tendinta de a scadea repede in ture si de a muri prematur (trei scantei la 1000 de ture apoi puf). Ca atunci cand e rece-rece. Electric presupun ca ar fi mers inegal (acc constanta = turatie variabila) ceea ce nu a fost cazul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NX250 Postat Iunie 23, 2009 Share Postat Iunie 23, 2009 Traimi-ar casca de doua bulioane! Scorpionul meu de pasager, care imi vine mica, a avut onoarea sa fie purtata pe ploaie. Deci nene, nu am dat cu mana o data pe viziera si vedeam perfect chiar si prin ploaie torentiala. Treaba cu udatul bujiei ... interesanta chestie. Mai ales ca nu a mers prost. A mers egal, constant, dar cu tendinta de a scadea repede in ture si de a muri prematur (trei scantei la 1000 de ture apoi puf). Ca atunci cand e rece-rece. Electric presupun ca ar fi mers inegal (acc constanta = turatie variabila) ceea ce nu a fost cazul. Eu cred ca e de la pipa de la bujie. Am patit si eu ceva similar cu NX250. Dupa ce am schimbat pipa a fost ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Iunie 24, 2009 Share Postat Iunie 24, 2009 de asta cred ca e un calvar sa mergi pe ploaie torentiala. nu vezi, se uda bujia, aderenta slaba, nu vezi Lasa ma, ca mergea Dominatoru tau pe ploaie torentiala cu 130 - 140 de n-avea gretzuri. Singura obiectie erau cauciucurile de cross care nu se impacau de nici o culoare cu viteza + ploaie abundenta + eventuale curbe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
N-X-R Postat Iunie 24, 2009 Share Postat Iunie 24, 2009 mers cu motorul 10 km dupa ce l-am tinut cu socul 5 min, da rateuri in frana de motor. bubuie prin tobe dar numai in frana de motor pana se incalzeste mai bine care ar fi explicatiunea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
l_francisc Postat Iunie 24, 2009 Share Postat Iunie 24, 2009 Am si eu o intrebare,am schimbat recent uleiul, pt prima data la acest motor, am pus 10w40 dupa specificatiile manualului.Si acum ma gandesc .....oare nu ii prea subtire 10w40 pt.Domi'...cum sa imi dau seama? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
NX250 Postat Iunie 24, 2009 Share Postat Iunie 24, 2009 Am si eu o intrebare,am schimbat recent uleiul, pt prima data la acest motor, am pus 10w40 dupa specificatiile manualului.Si acum ma gandesc .....oare nu ii prea subtire 10w40 pt.Domi'...cum sa imi dau seama? Stai linistit. Si eu din asta bag. E ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dominator72 Postat Iunie 24, 2009 Share Postat Iunie 24, 2009 Stai linistit. Si eu din asta bag. E ok. Si eu la fel. Merge perfect. Daca nu as fi avut pe stoc 10w40, as fi bagat 15w50. Dar asta la urmatorul schimb, dupa Intalnirea Dominatorilor din toata tara. Apropos, L_francisc, stii ca peste aprox. 10 zile este organizata Prima intalnire de amploare a posesorilor Honda Dominator din toata tara (la Sibiu)? Nu vii si tu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 24, 2009 Share Postat Iunie 24, 2009 Stai linistit. Si eu din asta bag. E ok. ...Numa nu forja motoru pe loc minute in sir. mers cu motorul 10 km dupa ce l-am tinut cu socul 5 min, da rateuri in frana de motor. bubuie prin tobe dar numai in frana de motor pana se incalzeste mai bine care ar fi explicatiunea? Altu cu amestec sarac... vezi daca iti trancane ceva pe la motor, sa nu ai supapele aiurea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
N-X-R Postat Iunie 25, 2009 Share Postat Iunie 25, 2009 ...Numa nu forja motoru pe loc minute in sir. Altu cu amestec sarac... vezi daca iti trancane ceva pe la motor, sa nu ai supapele aiurea. se aude bine motorul si reglajul la supape e facut de 1000 km Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dominator72 Postat Iunie 25, 2009 Share Postat Iunie 25, 2009 (editat) @Ser79ban: Poti sa-mi spui si mie, te rog, unde ai conectat tu alimentarea pentru priza de bricheta pe motoreta ta? Mi-am luat si eu priza de bricheta si nu mai am rabdare pana nu o motenz/contectez. Sau daca are cineva vreo sugestie (loc de conectare la instalatia electrica, nu loc de montat priza)... Multumesc anticipat! Editat Iunie 25, 2009 de Dominator72 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Iunie 25, 2009 Share Postat Iunie 25, 2009 (editat) @Ser79ban: Poti sa-mi spui si mie, te rog, unde ai conectat tu alimentarea pentru priza de bricheta pe motoreta ta? Mi-am luat si eu priza de bricheta si nu mai am rabdare pana nu o motenz/contectez. La mine a fost simplu, un fir la masa si altu tras din releu. Insa inaine de asta trebuie sa ai releul. Releul face exact aceeasi treaba pentru mansoanele incalzite. Releul e conectat la unul din firele ce pleaca din contact si la o borna de baterie. Un alt piciorus de la releu ia curent (+) de la baterie si il scoate prin alt piciorus (insa numai cind e contactul pus ca sa activeze bobina). In acest mod simplu, se ia din baterie si curent de (+). Nu strica sa-i bagi si o siguranta pe drum ca nu se stie niciodata ce aparat fara siguranta interna bagi acolo si face fisssss. Nu-i asa ca am fost coerent Editat Iunie 25, 2009 de ser79ban Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Xomin Postat Iunie 25, 2009 Share Postat Iunie 25, 2009 @Ser79ban: Poti sa-mi spui si mie, te rog, unde ai conectat tu alimentarea pentru priza de bricheta pe motoreta ta? Mi-am luat si eu priza de bricheta si nu mai am rabdare pana nu o motenz/contectez. Sau daca are cineva vreo sugestie (loc de conectare la instalatia electrica, nu loc de montat priza)... Multumesc anticipat! la dominator o legi direct de baterie cu o siguranta de 10A pe fir - ai grija sa ii pui fire groase la gs din cauza calculatorului a trebuit sa ii montez un CANBus - mai complicat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dominator72 Postat Iunie 25, 2009 Share Postat Iunie 25, 2009 La mine a fost simplu, un fir la masa si altu tras din releu. Insa inaine de asta trebuie sa ai releul. Releul face exact aceeasi treaba pentru mansoanele incalzite. Releul e conectat la unul din firele ce pleaca din contact si la o borna de baterie. Un alt piciorus de la releu ia curent (+) de la baterie si il scoate prin alt piciorus (insa numai cind e contactul pus ca sa activeze bobina). In acest mod simplu, se ia din baterie si curent de (+). Nu strica sa-i bagi si o siguranta pe drum ca nu se stie niciodata ce aparat fara siguranta interna bagi acolo si face fisssss. Nu-i asa ca am fost coerent Multam! Ai fost coerent: am inteles ca trebuie sa pun siguranta! la dominator o legi direct de baterie cu o siguranta de 10A pe fir - ai grija sa ii pui fire groase la gs din cauza calculatorului a trebuit sa ii montez un CANBus - mai complicat Cred ca e mai simplu asa. Daca vreau sa-i pun calculator trebuie sa-i pun si CANBus, m-am prins (evident, un laptop, ca sa pot sa descarc pozele de pe traseu) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Xomin Postat Iunie 25, 2009 Share Postat Iunie 25, 2009 Multam! Ai fost coerent: am inteles ca trebuie sa pun siguranta! Cred ca e mai simplu asa. Daca vreau sa-i pun calculator trebuie sa-i pun si CANBus, m-am prins (evident, un laptop, ca sa pot sa descarc pozele de pe traseu) la dominator poti sa te legi direct de baterie cu ce vrei, eu am de ex gps, incarcator telefon, fierbator, etc. - idea e sa ai o siguranta de 10 sau 15 A sa nu iti prajeasca consumatorul (sa pui acelasi model cu cel de la panoul de sigurante, ca sa nu cari doua tipuri de sigurante dupa tine) PS eu am facut referire la CANBus-ul gsului sa vezi diferenta dintre o mobra complicata electric si una simpla Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dominator72 Postat Iunie 25, 2009 Share Postat Iunie 25, 2009 la dominator poti sa te legi direct de baterie cu ce vrei, eu am de ex gps, incarcator telefon, fierbator, etc. - idea e sa ai o siguranta de 10 sau 15 A sa nu iti prajeasca consumatorul (sa pui acelasi model cu cel de la panoul de sigurante, ca sa nu cari doua tipuri de sigurante dupa tine) PS eu am facut referire la CANBus-ul gsului sa vezi diferenta dintre o mobra complicata electric si una simpla Stiu la ce te refereai si chiar mi se pare ok ca si solutie. Insa singura problema apare atunci cand dispozitivele electronice suplimentare au de-a face cu un uituc, de exemplu. Ca daca uiti un dispozitiv conectat peste noapte (sau chiar o perioada mai lunga)... cine impinge la motoreta ca s-o porneasca? Cred insa ca cel mai sigur ar fi sa fac legatura dincolo de contact, astfel incat atunci cand opresc motorul sa opresc si orice alt consumator conectat. P.S. Stiu de ce ai facut referire la BMW, insa eu am glumit la faza cu laptopul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 25, 2009 Share Postat Iunie 25, 2009 Stiu la ce te refereai si chiar mi se pare ok ca si solutie. Insa singura problema apare atunci cand dispozitivele electronice suplimentare au de-a face cu un uituc, de exemplu. Ca daca uiti un dispozitiv conectat peste noapte (sau chiar o perioada mai lunga)... cine impinge la motoreta ca s-o porneasca? Cred insa ca cel mai sigur ar fi sa fac legatura dincolo de contact, astfel incat atunci cand opresc motorul sa opresc si orice alt consumator conectat. P.S. Stiu de ce ai facut referire la BMW, insa eu am glumit la faza cu laptopul Cel mai sigur ar fi sa iti pui releu. Orice ar fi, firele alea de la contact sunt SUBTIRI. Eu unul nu iti recomand sa legi direct pe ele decat consumatori mici (5w, maxim 10w). Costa 5-10 RON un astfel de releu. Daca vrei, trec maine si iti cumpar eu un releu + soclu de siguranta + siguranta, ca tot am drum pe la magazine de profil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rechinulalb Postat Iunie 25, 2009 Share Postat Iunie 25, 2009 (editat) Eu personal: Din cutiuta cu minuni (sigurante) am scos 2 fire din care unul infasurast pe un papuc al unei sigurante. Apropo, drept acoperis de ploaie pentru priza dopul unei sticle de antigel functioneaza foarte bine lipit cu banda adeziva. Cred insa ca cel mai sigur ar fi sa fac legatura dincolo de contact, astfel incat atunci cand opresc motorul sa opresc si orice alt consumator conectat. Stai linistit ca si demarorul trece tot printr-o siguranta cu litza subtire subtire. Si nu cred sa tragi cu vreun device electronic mai mult decat trage demarorul. Decat poate daca bagi o plita in priza sa te incalzesti ))) In cazul asta vreau sa vad si eu. Cel mai sigur ar fi sa iti pui releu. Orice ar fi, firele alea de la contact sunt SUBTIRI. Eu unul nu iti recomand sa legi direct pe ele decat consumatori mici (5w, maxim 10w). Costa 5-10 RON un astfel de releu. Daca vrei, trec maine si iti cumpar eu un releu + soclu de siguranta + siguranta, ca tot am drum pe la magazine de profil. Editat Iunie 25, 2009 de rechinulalb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.